14. schôdza

29.1.2013 - 14.2.2013
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

5.2.2013 o 9:44 hod.

JUDr.

Zuzana Zvolenská

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:37

Marián Kvasnička
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Ja by som chcel pri pánovi Hlinovi len na jednu vec zareagovať, na také zovšeobecňujúce poňatie írskeho ľudu. S tými všeobecninami je vždycky problém. Ja mám rád konkrétnych ľudí, menovite, konkrétne. Keď sa to skrýva za ľud, vždy je to podozrivé. A najmä pri tých Íroch by som vám rád dal taký námet. Možno treba pozrieť do Keltskej obrody, hnutia asi 100 rokov starého. Možno treba čítať Jamesa Joycea a jeho Ulyssesa alebo, alebo J. B. Shawa, aby ste vedeli, že je to zložitejšie s tými Írmi. Čo, samozrejme, neznamená, že nemáme s úctou sňať klobúk pred heroickými chvíľami, ktoré aj v takýchto zložitých a kontroverzných národoch, ako sú Íri, jestvujú. Tak len toľko.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

5.2.2013 o 9:37 hod.

PhDr.

Marián Kvasnička

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:39

Zuzana Zvolenská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobrý deň prajem. Vážená pani predsedajúca, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, predložený návrh zákona bol vypracovaný na základe uznesenia Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo č. 55 z 10. mája 2011 k Informácii o systémových opatreniach na ochranu pred vstupom neregistrovaných omamných a psychotropných látok na Slovensko. Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky je gestorom úloh na úseku sledovania legálneho pohybu omamných a psychotropných látok, ktoré zabezpečuje na základe ustanovení zákona č. 139/1998 Z. z. o omamných, psychotropných látkach a o prípravkoch v znení neskorších predpisov, ako aj na základe ratifikovaných medzinárodných dohovorov OSN, Jednotného dohovoru OSN o omamných látkach z roku 1961, Dohovoru OSN o psychotropných látkach z roku 1971 a Dohovoru OSN o boji proti nedovolenému obchodovaniu s omamnými a psychotropnými látkami z roku 1988.
Základným cieľom návrhu zákona je upraviť podmienky na zaobchádzanie s rizikovými látkami a splnomocniť Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky vydávať zoznam neregistrovaných omamných a psychotropných látok, tzv. rizikových látok, všeobecne záväzným právnym predpisom. Návrh zákona rozšírením definície prípravkov ustanovuje podmienky na zaobchádzanie aj s potencionálne rizikovými látkami, ktorých chemická štruktúra a predpokladané účinky sú podobné ako u omamných látok a psychotropných látok. Návrh zákona ustanovuje aj podmienky na zaraďovanie a vyraďovanie rizikových látok zo zoznamu rizikových látok a obsahuje aj niektoré terminologické spresnenia v nadväznosti na platnú sústavu študijných odborov a sústavu špecializačných odborov.
Vážená pani predsedajúca, vážené pani poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi požiadať vás o podporu predloženého návrhu zákona. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

5.2.2013 o 9:39 hod.

JUDr.

Zuzana Zvolenská

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:42

Emília Müllerová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani predsedajúca, vážené kolegyne poslankyne, poslanci, dovoľte, aby som vystúpila ako spravodajkyňa výboru k spoločnej správe k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 139/1998 Z. z. o omamných látkach, psychotropných látkach a prípravkoch v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, tlač 281. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky pridelil uvedený návrh zákona na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru a Výboru pre zdravotníctvo.
Výbory prerokovali návrh zákona v stanovenej lehote a odporučili Národnej rade návrh zákona schváliť s pripomienkami. V časti IV spoločnej správy sú uvedené jednotlivé pripomienky.
Gestorský výbor rokoval dňa 29. januára 2013 a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť, ako aj schváliť všetky pripomienky obsiahnuté v spoločnej správe.
Pani predsedajúca, skončila som, môžte otvoriť rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

5.2.2013 o 9:42 hod.

MUDr.

Emília Müllerová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:44

Zuzana Zvolenská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážená pani predsedajúca, vážené panie poslankyne, páni poslanci. Zámerom predloženého vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, je riešenie aplikačných problémov, ktoré vyplynuli z doterajšej praxe pri uplatňovaní tohto zákona.
Navrhuje sa zrušenie vydávania rozhodnutí o zriadení centra, keďže v praxi neprinieslo žiadny kvalitatívny efekt. Takisto sa precizujú ustanovenia upravujúce označenia univerzitnej a fakultnej nemocnice. Pre záchrannú zdravotnú službu sa navrhuje spresnenie, ustanovenie upravujúcich žiadosť o vydanie povolenia na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby a ustanovení o kritériách hodnotenia žiadostí na ich prevádzkovanie. Mení sa doba platnosti povolenia na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby. Takisto poskytovateľovi záchrannej zdravotnej služby sa rozširuje okruh jeho povinností.
Navrhuje sa, aby podrobnosti o náležitostiach hodnotení žiadostí o vydanie povolenia na prevádzkovanie ambulancie záchrannej zdravotnej služby upravil všeobecne záväzný predpis, ktorý vydá Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky.
Takisto sa v tomto návrhu dopĺňa nové zdravotnícke povolanie, povolanie zubný asistent a zriaďuje sa nová stavovská organizácia Slovenská komora zdravotníckych záchranárov. Upravuje sa zoznam automatických uznávaných špecializácií lekárov a zubných lekárov podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady z roku 2005/36 ES o uznávaní odborných kvalifikácií. V súvislosti s utajeným pôrodom sa precizujú ustanovenia o vykonaní úhrady za poskytnutú zdravotnú starostlivosť v tomto prípade. Navrhuje sa, aby Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky ustanovilo všeobecne záväzným právnym predpisom podrobnosti o poučení, ktoré predchádza informovanému súhlasu pred vykonaním sterilizácie osoby, ako aj vzory informovaného súhlasu pred vykonaním sterilizácie v štátnom jazyku a v jazykoch národnostných menším. Upravuje sa aj náplň preventívnej urologickej prehliadky a v rámci preventívnej gastroentorologickej prehliadky sa dopĺňa skríning rakoviny konečníka a hrubého čreva.
Vážená pani predsedajúca, vážene panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi požiadať vás o podporu predloženého návrhu zákona. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

5.2.2013 o 9:44 hod.

JUDr.

Zuzana Zvolenská

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:47

Richard Raši
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Príjemný dobrý deň prajem. Vážená pani predsedajúca, ctené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte, aby som vystúpil ako spravodajca výboru k spoločnej správe k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 293.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky pridelil uvedený návrh zákona na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru a Výboru pre zdravotníctvo. Výbory prerokovali návrh zákona v stanovenej lehote a odporučili Národnej rade návrh zákona schváliť s pripomienkami. V časti IV spoločnej správy sú uvedené jednotlivé pripomienky.
Gestorský výbor rokoval dňa 29. januára 2013 a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť, ako aj schváliť všetky pripomienky obsiahnuté v spoločnej správe.
Pani predsedajúca, skončil som, môžte otvoriť rozpravu, do ktorej sa hlásim ako prvý.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

5.2.2013 o 9:47 hod.

MUDr. PhD. MPH

Richard Raši

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:48

Richard Raši
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pani podpredsedníčka. Dovoľte mi, aby som podal pozmeňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Richarda Rašiho k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 293:
V článku I. sa za bod 12 vkladá nový bod 13, ktorý znie:
"13. § 19 sa dopĺňa odsekom 5, ktorý znie:
(5) Orgán príslušný na vydanie povolenia preruší konanie o zrušení povolenia podľa odseku 1 písm. a), ak sa voči držiteľovi povolenia vykonáva dohľad nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti podľa osobitného predpisu, alebo vedie konanie o uložení pokuty podľa osobitného predpisu. Orgán príslušný na vydanie povolenia v konaní o zrušenie povolenia pokračuje po skončení dohľadu nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti podľa osobitného predpisu alebo po právoplatnom skončení konania o uložení pokuty podľa osobitného predpisu."
Poznámka pod čiarou k odkazu 22a znie:
"22a) § 64 ods. 2 zákona č. 581/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov."
Body 13 až 54 vládneho návrhu zákona sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie:
Navrhuje sa, aby orgán príslušný na vydanie povolenia prerušil konanie o zrušení povolenia, ktoré bolo začaté na žiadosť poskytovateľa zdravotnej starostlivosti v prípade, ak Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou vykonáva u tohto poskytovateľa dohľad nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti alebo vedie konanie o uložení pokuty. Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou môže vykonávať dohľad len u poskytovateľov, preto sa prerušením konania o zrušení povolenia počas trvania tejto prekážky zamedzí, aby dohliadaný subjekt počas výkonu dohľadu zrušením povolenia stratil status poskytovateľa.
Bod 2. V čl. I sa za bod 37 vkladá nový bod 38, ktorý znie:
38. § 74 sa dopĺňa odsekom 5, ktorý znie:
"(5) Komora príslušná na vydanie licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe konanie o zrušení licencie podľa § 74 odseku 1 písm. a) preruší, ak sa voči držiteľovi licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe vykonáva dohľad nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti podľa osobitného predpisu (odkaz 60b pod čiarou) alebo vedie konanie o uložení pokuty podľa osobitného predpisu (odkaz pod čiarou 22a). Komora príslušná na vydanie licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe v konaní o zrušenie licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe pokračuje po skončení dohľadu nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti podľa osobitného predpisu (odkaz 60b pod čiarou) alebo po právoplatnom skončení konania o uložení pokuty podľa osobitného predpisu (odkaz na 22a)."
Body 38 až 54 vládneho návrhu zákona sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie:
Navrhuje sa, aby komora príslušná vydanie licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe zdravotníckym pracovníkom v povolaní lekár, zubný lekár, sestra, pôrodná asistentka, fyzioterapeut, masér, logopéd, liečebný pedagóg a psychológ prerušila konanie o zrušení licencie, ktoré bolo začaté na žiadosť držiteľa licencie v prípade, ak Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou vykonáva u držiteľa licencie dohľad nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti alebo vedie konanie o uložení pokuty. Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou môže vykonávať dohľad len u poskytovateľov, preto sa prerušením konania o zrušení povolenia počas trvania tejto prekážky zamedzí, aby dohliadaný subjekt počas výkonu dohľadu zrušením licencie stratil status poskytovateľa.
3. V čl. I sa za bod 48 vkladá nový bod 49, ktorý znie:
49. Doterajší text § 92 sa označuje ako odsek 1 a dopĺňa sa odsekom 2, ktorý znie:
"(2) Ak je konanie prerušené, lehoty podľa tohto zákona neplynú."
Body 49 až 54 vládneho návrhu zákona sa primerane prečíslujú.
Ustanovuje sa, že lehoty podľa tohto zákona neplynú, kým trvajú prekážky, ktoré viedli k prerušeniu konania.
4. Za čl. IV vládneho návrhu zákona sa vkladá nový článok V, ktorý znie:
Zákon č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 719/2004 Z. z., zákona č. 353/2005 Z. z., zákona č. 538/2005 Z. z., zákona č. 660/2005 Z. z., zákona č. 25/2006 Z. z., zákona č. 282/2006 Z. z., zákona č. 522/2006 Z. z., zákona č. 12/2007 Z. z., zákona č. 215/2007 Z. z., zákona č. 309/2007 Z. z., zákona č. 330/2007 Z. z., zákona č. 358/2007 Z. z., zákona č. 530/2007 Z. z., zákona č. 594/2007 Z. z., zákona č. 232/2008 Z. z., zákona č. 297/2008 Z. z., zákona č. 461/2008 Z. z., zákona č. 581/2008 Z. z., zákona č. 192/2009 Z. z., zákona č. 533/2009 Z. z., zákona č. 121/2010 Z. z., zákona č. 34/2011 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 79/2011 Z. z., zákona č. 97/2011 Z. z., zákona č. 133/2011 Z. z., zákona č. 250/2011 Z. z., zákona č. 362/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 185/2012 Z. z., zákona č. 313/2012 Z. z. a zákona 421/2012 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 20 sa odsek 1 dopĺňa písmenom o), ktoré znie:
"o) bezodkladne oznamuje orgánu príslušnému na vydanie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia (41bb pod čiarou) a komore príslušnej na vydanie licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe (41bc pod čiarou) na základe ich vyžiadania začatie a skončenie výkonu dohľadu nad poskytovaním zdravotnej starostlivosti [(§ 18 ods. 1 písm. b)], vedenie konania o uložení pokuty podľa § 64 ods. 2 a jeho právoplatné skončenie.
Poznámky pod čiarou k odkazom 41bb a 41 bc znejú:
"41 bb) § 11 zákona č. 578/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov.
41 bc) § 68 zákona č. 578/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov."
Čl. V vládneho návrhu zákona sa primerane prečísluje.
Odôvodnenie:
V nadväznosti na zmeny navrhované v čl. I vládneho návrhu zákona sa rozširujú ďalšie činnosti Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou o oznamovanie skutočností potrebných pre prerušenie konania a ďalšie pokračovanie v konaní o zrušenie povolenia a v konaní o zrušenie licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe.
Tento pozmeňujúci návrh bol daný do vašich lavíc. A ešte veľmi krátky komentár. Je to pozmeňujúci návrh, ktorý vzniká z iniciatívy Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, pretože sa v praxi stávalo, že u subjektov, pri ktorých vykonával dohľad nad zdravotnou starostlivosťou Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, tieto subjekty mnohokrát požiadali o ukončenie činnosti a zrušenie licencie, a teda Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou ako nezávislý kontrolný úrad nevedel túto kontrolu dokončiť, pretože subjekt v priebehu kontroly zanikol a vyhol sa potencionálnym sankciám, až boli zistené pri porušení poskytovania zdravotnej starostlivosti. Preto predkladám tento pozmeňujúci návrh. Ďakujem pekne.
A, vážená pani podpredsedníčka, ďalej dávam návrh vyňať zo spoločnej správy body na osobitné hlasovanie, sú to body 7, 9,10,17 a 32. Ďakujem pekne. Skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

5.2.2013 o 9:48 hod.

MUDr. PhD. MPH

Richard Raši

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:58

Tibor Bastrnák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Milé dámy, vážení páni, vážená pani podpredsedníčka, vážená pani ministerka, dovoľte mi v krátkosti sa vyjadriť k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z., tlač 293.
Nemám v úmysle politicky kritizovať obsah tohto návrhu, radšej sa budem snažiť sústrediť na niektoré konkrétnosti. Jednou úlohou opozície, hlavne pri súčasnej prevahe vládnucej strany, môže byť napríklad upriamenie pozornosti na niektoré nedokonalosti zákona. Tie totiž môžu spôsobiť, že dobrou vôľou prípadne zákon minie svoj cieľ. A jeho výsledný efekt bude menší, resp. iný, ako sa vo všeobecne očakáva.
Zákon obsahuje aj kladné prvky, ich hodnotu, resp. efektivitu však ukáže len čas. Medzi nich môžeme zaradiť napríklad skutočnosť, že kritéria hodnotenia žiadostí na prevádzkovanie ambulantnej záchrannej zdravotnej služby budú konkrétnejšie. To je jednoznačne kladný prvok, jeho dopad však závisí aj od ľudského faktora, ktorý obísť nemôžeme. Ako som spomínal, čas nám to ukáže.
Ďalej si myslím, že môžem pozitívne hodnotiť aj to, že sa zriaďuje samostatná stavovská organizácia pre zdravotníckych záchranárov. Nie som veľkým zástancom týchto stavovských organizácií osobne, ale keď ostatné povolania toto majú, tak, samozrejme, oni si to zaslúžia.
Ďalej kladne hodnotím, že sa ustanovia podrobnosti o poučení predchádzajúceho informovaného súhlasu pre vykonanie sterilizácií osoby aj v jazyku národnostnej menšiny - to by som privítal aj v iných zákonoch. Ďalej upravuje sa náplň preventívnej urologickej prehliadky, takisto gastroenterologickej prehliadky sa dopĺňa skríning rakoviny konečníka, hrubého čreva. Ja si myslím, že tieto veci môžeme jednoznačne kladne hodnotiť.
Ale práve opačným znamienkom hodnotím časť zákona, podľa ktorej povolenie na prevádzkovanie všeobecnej nemocníc bude vydávať ministerstvo zdravotníctva. Obávam sa, že to znamená príliš veľkú centralizáciu, to znamená, že v tejto veci všetka moc sa sústredí v rukách ministerstva, ktoré môže určovať, čo potrebujú alebo nepotrebujú občania. Riziko využitia tejto moci na politické ciele je evidentné, hlavne pri jednofarebnej vláde. Ministerstvom vydávané povolenia spolu s ostatnými kolegami považujem aj ja za snahu zo zavedenia vyššieho stupňa centralizácie.
Musím sa však priznať, že návrh zákona sa pre mňa stáva neprijateľnosť z úplne iného dôvodu. Tento dôvod je veľký počet pozmeňujúcich návrhov podaných poslancom vládnucej strany, resp. ich obsah. Síce niektoré z nich obsahuje pozitíva, napr. návrh podaný poslancom Ivanom Vargom vo veci prevencie. Mnoho ďalších však obsah návrhu zákona menia záporným smerom, sem zaraďujem napríklad efekt posilnenia postavenie veľkých štátnych nemocníc na úkor menších. O tom som už rozprával. Alarmujúce sú aj niektoré ďalšie zmeny, napr. keď riaditeľom jednotlivých nemocníc dáva, dá sa povedať, plná moc na to, aby určovali aké, ako, aké pre vás budú pracovať jednotliví lekári. V tejto veci už protestovali aj stavovské organizácie, ktoré sú občas považované za partnerov vlády, často sú však len hračkou na stole vlády. Osobne v tom nevidím veľa racionality, skôr ovládnutie zdravotníctva celkom, veď nezabudnime na snahu o vytvorenie jednej zdravotnej poisťovne.
Na znovuzavedenie výmenných lístkov tiež môžem mať rôzne politické alebo odborné názory. Ale obsah pozmeňujúcich návrhov, tak ako to bolo podané, je celkom neprijateľný. Dôsledkom toho sa opakovane zväčšuje zaťaženie všeobecných lekárov prvého kontaktu, ale aj pacientov. Obsah ďalšej časti návrhu ohrozuje nie len ich, ale aj mnoho ďalších účastníkov systému. Veď poisťovne už nemusia povinne uzatvoriť zmluvy s lekármi. Znamená to, totiž znamená to tiež centralizáciu, resp. možnosť pre vládu rozdeľovať spoločnosť na dobrých a zlých. Ak jednotlivé články zdravotníckeho systému nebudú hodnotené podľa objektívnych kritérií, bude to znamenať výrazné spomalenie, resp. znemožnenie vývoja zdravotníctva na Slovensku. Tento problém sa bude týkať hlavne všeobecných lekárov, pričom dobre vieme, že ak sa ich postavenie spoločnosti radikálne nezmení k lepšiemu, v priebehu desiatich rokov budeme súperiť s akútnym nedostatkom všeobecných lekárov. Bude to mať za následok, že pacienti budú chodiť k špecialistom už bez výmenných lístkov, aj keď to zákon prikáže, lebo nebude mať kto ich vystavovať. V skutočnosti je teda zavedenie výmenných lístkov týmto spôsobom spolu s tým, že poisťovne nemusia už uzatvoriť zmluvu s lekármi, je veľmi škodlivá záležitosť, ktorá môže ďalej diskreditovať profesiu všeobecného lekára. Oni aj v súčasnosti sa nachádzajú na periférii systému zdravotníctva, nemôžeme sa čudovať, že o niekoľko rokov budú absentovať lekári prvého kontaktu, ktorí by nás mali liečiť. Tento návrh teda spolu znamenajú výrazný problém, ktorí ohrozuje aj budúcnosť našej spoločnosti.
Z uvedeného dôvodu, prepáčte, lebo nezaznamenal som tie body, ktoré pán poslanec Raši vyňal na osobitné hlasovanie, takže možno, že sa budem opakovať, ale ja by som chcel niektoré body vyňať na osobitné hlasovanie spoločnej správy, a to body: 3, 7, 9, 10, 16, 17, 18 a 32. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.2.2013 o 9:58 hod.

MUDr.

Tibor Bastrnák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:58

Jana Laššáková
Skontrolovaný text
Na vystúpenie pána poslanca s faktickými poznámkami páni poslanci Raši a Blanár. Končím možnosť prihlásiť sa s faktickými poznámkami.
Nech sa páči, pán spravodajca.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.2.2013 o 9:58 hod.

JUDr.

Jana Laššáková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 10:05

Richard Raši
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán poslanec, tak ako si veľmi správne povedal, na mnohé veci je to naozaj vec, vec názoru a postoja a tie pozmeňujúce návrhy, ktoré boli predložené na výbore, boli urobené preto, aby sa fungovanie systému zlepšilo, aby sa vychytali tie problémy, ktoré súčasný fungujúci systém prináša. A aby sa nie oslabilo, ale posilnilo postavenie všeobecného lekára ako základnej jednotky pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Takže možno je to vec náhľadu, ktorý pretrváva ešte z čias Zajacovej privatizácie, keď sa naozaj zdravotníctvo rozdalo za babku všetkým, ale tieto návrhy systému jednoznačne pomôžu. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

5.2.2013 o 10:05 hod.

MUDr. PhD. MPH

Richard Raši

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:05

Jana Laššáková
Skontrolovaný text
Pán poslanec Blanár, nech sa páči.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

5.2.2013 o 10:05 hod.

JUDr.

Jana Laššáková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video