19. schôdza

14.5.2013 - 5.6.2013
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie

15.5.2013 o 10:02 hod.

Ing.

Jaroslav Demian

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 9:54

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Ja len v krátkej reakcii. Aj sa chcem poďakovať za veľmi racionálnu debatu k návrhu tohto zákona. Naozaj platí to, že súboj s trvalou a historickou asymetriou, informačnou asymetriou medzi klientom a inštitúciami, ktoré poskytujú úvery, pôžičky, že tento súboj je náš spoločný, a naozaj dúfam, že nikto nikdy nebude môcť obviniť rezort financií z nejakej politickej ješitnosti. Z tohto pohľadu sme otvorení, naozaj otvorení všetkým návrhom, len všetkých prosím a z tohto pohľadu zaujmem aj stanovisko k pozmeňovaciemu návrhu pána poslanca Procházku, aby nás o svojich nápadoch a o studnici dobrých nápadov informovali skôr a nie na rokovaní pléna, lebo je to trošku potom neskoro z hľadiska správnej reakcie.
Čiže k pozmeňovaciemu návrhu pána poslanca Procházku sa vyjadrujem tak, že ho z opatrnosti nepodporíme za rezort financií, za predkladateľa, nie z toho dôvodu, že by sa nám nepáčila myšlienka. Myšlienka sústrediť sa z hľadiska edukácie viac na starších, ktorí sú zraniteľnejší a naozaj ťažšie sa orientujú v tejto problematike, a z pohľadu toho, že napr. v predmetnom pozmeňovacom návrhu sa dáva za povinnosť informovať notárom alebo matrikárom. Čiže s týmito ľuďmi, s týmito skupinami ľudí musíme spolu hovoriť o tom, či toto zvládnu a aký rozsah tých informácií majú poskytovať, lebo tá odbornosť v tejto skupine je tiež veľmi limitovaná. Takže debatu na tú tému vôbec neodmietam, tento zákon je stále, stále otvorený a oblasť ochrany spotrebiteľa na finančných trhoch je stále pole neorané, takže komunikáciu vítam a budeme v tej spolupráci ďalej pokračovať.
Takisto sa chcem vyjadriť k pozmeňovaciemu návrhu pána poslanca Beblavého a potvrdzujem, že spolu s predstaviteľmi, a s odborníkmi a s expertmi z rezortu financií pracoval na tomto pozmeňovacom návrhu, to znamená, ja ho odsúhlasujem a podporujem za predkladateľa, je to v podstate názor aj rezortu financií, ako sa tento problém dá riešiť.
Ďakujem za spoluprácu všetkým aj za podporu návrhu zákona. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.5.2013 o 9:54 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:57

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Vážené dámy a páni, predkladám na rokovanie Národnej rady Slovenskej republiky vládny návrh novely Colného zákona, ktorým sa v nadväznosti na požiadavku Európskej komisie splnomocňuje rezort financií na ustanovenie vzoru nového tlačiva na ohlásenie peňažných prostriedkov v hotovosti vo vykonávacom predpise k Colnému zákonu. V súlade s požiadavkami komunitárneho práva sa modifikuje právny režim vykonávania následných kontrol s cieľom zrýchliť a zefektívniť ich výkon, takisto sa zjednodušuje postup pri prerokovaní nedostatkov zistených následnou kontrolou s možnosťou doručenia písomného vyjadrenia, ako aj poskytnutia požadovaných údajov v elektronickej podobe. Zároveň sa ustanovujú prípady, kedy je možné opätovne vykonať následnú kontrolu. Predloženým návrhom sa opravuje aj inštitút zabezpečenie colného dlhu a spresňuje sa spôsob zabezpečenia colného dlhu, rovnocenný zloženiu peňažných prostriedkov v hotovosti. Spresňuje sa takisto termín osoby, ktorým sa vracia prebytok poskytnutého zabezpečenia colného dlhu, a precizuje sa vymedzenie subjektov, ktoré môžu colný úrad schváliť ako ručiteľa. V nadväznosti na vykonávacie nariadenie k colnému kódexu sa takisto ustanovuje povinnosť prikladať k písomnej deklarácii údajov o colnej hodnote len kópiu faktúry a už nie originál tejto faktúry.
Na základe uvedeného vás žiadam o prerokovanie predloženého návrhu zákona. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.5.2013 o 9:57 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:59

Jaroslav Demian
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani predsedajúca, vážené panie poslankyne, páni poslanci, vážený pán minister, dovoľte mi, aby som ako určený spravodajca výboru pre financie a rozpočet predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 355, vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní. Výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona. Národná rada uznesením č. 487 z 13. marca tohto roku pridelila vládny návrh zákona výboru pre financie a rozpočet a ústavnoprávnemu výboru. Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania stanoviská poslancov Národnej rady. K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady tieto stanoviská: Po prvé, odporúčanie pre Národnú radu Slovenskej republiky návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi (výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 160 zo dňa 9. mája 2013, ústavnoprávny výbor uznesením č. 205 zo dňa 7. mája 2013). Z uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom III tejto správy vyplynuli pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, ktoré sú uvedené pod bodom IV tejto spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov, ktoré sú uvedené v spoločnej správe, hlasovať takto: O bodoch spoločnej správy č. 1, 2, 5, 6 hlasovať s návrhom gestorského výboru schváliť. O bodoch spoločnej správy číslo 3, 4 hlasovať s návrhom gestorského výboru neschváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadruje, vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Predmetná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 166 z 13. mája 2013.
Vážená pani podpredsedníčka, ďakujem, skončil som, otvorte rozpravu, do ktorej sa hneď ako aj hlásim.
Skryt prepis

Vystúpenie

15.5.2013 o 9:59 hod.

Ing.

Jaroslav Demian

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 10:02

Jaroslav Demian
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte mi predniesť pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 355. V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky a v znení neskorších predpisov predkladám pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 355.
K čl. I 16. bodu (§ 92c). V názve § 92c sa slová "1. mája" nahrádzajú slovami "1. júla", v texte § 92c sa slová "1. májom" nahrádzajú slovami "1. júlom" a slová "30. apríla" sa nahrádzajú slovami "30. júna".
Odôvodnenie: Úprava prechodného ustanovenia § 92c konvenuje s navrhovanou úpravou účinnosti zákona v čl. VI, rešpektujúc ústavnú právomoc prezidenta Slovenskej republiky zakotvenú v čl. 102 písm. o) Ústavy Slovenskej republiky. Potreba úpravy tohto ustanovenia bola vyvolaná doplnením článkov II až V do predloženého vládneho návrhu zákona v rámci jeho prerokovania v Národnej rade Slovenskej republiky.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie

15.5.2013 o 10:02 hod.

Ing.

Jaroslav Demian

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:05

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem opäť za slovo. Cieľom navrhovaného zákona je implementovať smernicu o správcoch alternatívnych investičných fondov. Ide najmä o hedgové fondy, private equity, realitné fondy, komunitné fondy a fondy rizikového kapitálu. Je pravdou, že v podmienkach Slovenskej republiky môžeme do kategórie alternatívnych investičných fondov zaradiť existujúce špeciálne podielové fondy, prípadne fondy rizikového kapitálu a subjekty vykonávajúce činnosť na základe prospektu investície podľa zákona o cenných papieroch a investičných službách. Cieľom navrhovaného zákona je teda zriadiť bezpečný a harmonizovaný rámec na monitorovanie a dohľad nad rizikami, s podmienkou dodržania prísnych požiadaviek. Ide o harmonizáciu regulácie správcov týchto fondov, ale nie o harmonizáciu samotnej regulácie samotných fondov. Všetci správcovia alternatívnych investičných fondov, ktorí chcú pôsobiť v Slovenskej republike, budú musieť získať povolenie od Národnej banky Slovenska a budú tiež spĺňať minimálne požiadavky na kapitálovú primeranosť. Z dôvodu ochrany investorov sa ďalej ustanovujú minimálne pravidlá pre výkon správy alternatívneho investičného fondu a poskytovanie predzmluvných a zmluvných informácií profesionálnym investorom. Ďalej táto smernica ustanovuje osobitné požiadavky na správcov alternatívnych investičných fondov, ktorí riadia alternatívne investičné fondy s využitím pákového efektu, takzvaného leveridžovania. Vyžaduje sa, aby správcovia týchto alternatívnych investičných fondov poskytli svojim investorom jasný opis investičnej stratégie vrátane opisu druhov, aktív a využívania investičných techník vrátane spomínaného pákového efektu. Takisto sa vyžadujú pravidlá spätného odkúpenia, redemácie podielov za štandardných a za výnimočných okolností, vyžadujú sa nové postupy oceňovania, informácie o systéme riadenia rizík, ako aj informácie o poplatkoch, nákladoch a výdavkoch spojených s investovaním. Návrh tohto zákona bol schválený vládou Slovenskej republiky 10. apríla tohto roku.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.5.2013 o 10:05 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:07

Milan Mojš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani podpredsedníčka, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážený pán minister, dovoľte mi, aby som v zmysle zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky vystúpil k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 203/2011 Z. z. o kolektívnom investovaní v znení zákona č. 547/2011 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, je to tlač 462, ako spravodajca Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet.
Uvedený návrh bol doručený poslancom Národnej rady v stanovenej lehote, čím boli splnené podmienky určené § 72 ods. 1 zákona NR SR o rokovacom poriadku, t. j. doručenie návrhu najmenej 15 dní pred schôdzou Národnej rady, na ktorej sa uskutoční jeho prvé čítanie. Predseda Národnej rady posúdil uvedený návrh podľa § 70 ods. 1 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku a podľa legislatívnych pravidiel ho zaradil na rokovanie dnešnej schôdze Národnej rady Slovenskej republiky. Ako spravodajca v prvom čítaní si osvojujem stanovisko, že predmetný návrh spĺňa po formálnoprávnej stránke všetky náležitosti návrhu zákona uvedené v § 67 a 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Z hľadiska vecného zastávam stanovisko, že predložený návrh zákona rieši závažnú problematiku a je zrejmý aj jej účel. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o jeho cieli a že je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Jej osobitná časť obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu. Cieľom navrhovaného zákona je implementovať smernicu Európskeho parlamentu a Rady z júna 2011 o správcoch alternatívnych investičných fondov a o zmene a doplnení ďalších smerníc a nariadení. Cieľom smernice je zriadiť bezpečný a harmonizovaný rámec Európskej únie na monitorovanie a dohľad nad rizikami, ktoré by činnosť správcov alternatívnych investičných fondov mohla spôsobovať voči investorom, proti stranám, iným účastníkom finančného trhu a voči finančnej stabilite aj s podmienkou dodržania prísnych požiadaviek umožniť správcom alternatívnych investičných fondov poskytovať služby a ponúkať svoje fondy na vnútornom trhu. Ide o rámcovú smernicu, na výkon ktorej budú vydané vykonávacie opatrenia Európskej komisie vo forme nariadení.
Po rozprave odporučím, aby po prvé, podľa § 73 ods. 3 písm. c) zákona o rokovacom poriadku Národná rada Slovenskej republiky uvedený návrh zákona prerokovala v druhom čítaní. Po druhé, v súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky č. 441 z 18. apríla 2013 a podľa § 71 zákona o rokovacom poriadku návrh zákona prerokovali nasledovné výbory: Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj a Výbor Národnej rady pre sociálne veci. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pani predsedajúca, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.5.2013 o 10:07 hod.

Ing.

Milan Mojš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 10:12

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Navrhovanou novelou zákona dochádza k zmene správcu ústredného portálu verejnej správy. Podľa súčasnej právnej úpravy je správcom ústredného portálu Ministerstvo financií Slovenskej republiky. Z dôvodu zmeny gestorstva a projektov naviazaných na ústredný portál verejnej správy financovaný z eurofondov sa navrhuje, aby správcom ústredného portálu po dohode medzi Úradom vlády Slovenskej republiky a Ministerstvom financií Slovenskej republiky bol odteraz Úrad vlády Slovenskej republiky. Dôvodom prechodu správy ústredného portálu verejnej správy z pôsobnosti rezortu financií na Úrad vlády je tiež celkové zjednodušenie procesov pri realizácii projektu elektronickej služby spoločných modulov ústredného portálu verejnej správy a prístupových komponentov.
Predloženým návrhom sa upravujú aj ďalšie ustanovenia predmetného zákona, napríklad rozširuje sa vymedzenie základných pojmov používaných v zákone a mení sa okruh zodpovedných osôb za vytváranie, správu a rozvoj informačného systému verejnej správy.
Toľko na úvod. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

15.5.2013 o 10:12 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:13

Milan Panáček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

40.
Ďakujem pekne. Vážené pani poslankyne, páni poslanci, pán minister, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Je to tlač 463. V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom vládnom návrhu zákona.
Uvedený vládny návrh zákona bol doručený poslancom Národnej rady Slovenskej republiky v stanovenej lehote, čím boli splnené podmienky určené § 72 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku, t. j. doručenie návrhu najmenej 15 dní pred schôdzou Národnej rady Slovenskej republiky, na ktorej sa uskutoční jeho prvé čítanie. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky posúdil uvedený návrh a zaradil ho v súlade s § 72 ods. 2 rokovacieho poriadku na rokovanie dnešnej schôdze Národnej rady Slovenskej republiky. Konštatujem, že uvedený vládny návrh zákona spĺňa po formálnoprávnej stránke všetky náležitosti. Zo znenia vládneho návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje všetky požadované informácie. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení. Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla na tom, že po rozprave odporučí uvedený vládny návrh zákona prerokovať v druhom čítaní. Zároveň navrhujem, aby vládny návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Odporúčam, aby určené výbory predmetný vládny návrh zákona prerokovali v termíne do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.

Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.5.2013 o 10:13 hod.

Ing.

Milan Panáček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 10:17

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Vládny návrh zákona o núdzových zásobách ropy a ropných výrobkov a o riešení stavu ropnej núdze a o zmene a doplnení niektorých zákonov predkladám z dôvodu nového riešenia správy núdzových zásob ropy a ropných výrobkov. Predkladaný návrh zákona je aj transpozíciou smernice Rady, ktorou sa členským štátom ukladá povinnosť udržiavať núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov. Potreba zmeny súčasného modelu správy núdzových zásob vznikla predovšetkým s cieľom uvoľnenia prostriedkov štátu viazaných v núdzových zásobách, ako aj zabezpečenia, aby pri predpokladaných zvyšujúcich sa nárokoch na rozsah minimálneho limitu núdzových zásob nedochádzalo ďalej k zvyšovaniu deficitu a zvyšovaniu štátneho dlhu a celkovej záťaže na verejné financie.
Núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov boli doteraz upravené v zákone č. 373/2012 Z. z. o núdzových zásobách ropy a ropných výrobkov a o riešení stavu ropnej núdze a takisto aj doplnením zákona č. 309/2009 o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby. Z dôvodu rozsiahlosti úprav je potrebné predložiť preto nový zákon o núdzových zásobách ropy a ropných výrobkov, ktorý zároveň ruší ten zákon súčasný.
V návrhu nového modelu správy núdzových zásob sa vychádza z toho, že vybraní podnikatelia, ktorí v presne definovaných colných a daňových režimoch dovezú na územie Slovenskej republiky ropu a vybrané ropné výrobky, budú mať povinnosť zabezpečiť a udržiavať núdzové zásoby. Túto povinnosť si budú plniť prostredníctvom novozriadenej Agentúry pre núdzové zásoby ropy a ropných výrobkov na základe zmluvy o zabezpečení udržiavania núdzových zásob. Odplatu za poskytovanú službu bude stanovovať agentúra samotná tak, aby pokryla náklady na obstaranie, udržiavanie a poistenie núdzových zásob vrátane nákladov na financovanie činnosti agentúry, takisto administratívnych nákladov, ktoré sú s týmto modelom spojené. Návrh modelu predpokladá, že o stanovení výšky odplaty aj zmene budú spolurozhodovať vybraní podnikatelia, členovia združenia. Členom agentúry sa podľa návrhu zákona môže stať ktorýkoľvek vybraný podnikateľ, ktorý je povinný obstarávať a udržiavať núdzové zásoby. Predpokladá sa, že všetci hlavní dovozcovia ropy a ropných výrobkov budú mať záujem byť aj členmi tejto agentúry. Právna forma agentúry bola navrhnutá tak, aby umožnila jednoduchý vstup týchto vybraných podnikateľov do agentúry, ktorý by pre nich nepredstavoval ekonomické, daňové a účtovné riziká. Táto forma právnickej osoby zároveň umožňuje, aby členstvo osôb, ktoré prestanú spĺňať definíciu vybraného podnikateľa, mohlo zaniknúť jednoduchým spôsobom. Agentúra odkúpi núdzové zásoby od správy rezerv, čím sa uvoľní súčasná umŕtvená, naozaj umŕtvená likvidita štátu v núdzových zásobách. Agentúra začne poskytovať vybraným podnikateľom službu zabezpečenia udržiavania núdzových zásob odo dňa odkúpenia núdzových zásob od správy rezerv. V rovnaký deň prestane správa rezerv vykonávať svoju pôsobnosť v oblasti núdzových zásob podľa doterajších predpisov. Správa rezerv predá núdzové zásoby agentúre, keď jej agentúra preukáže svoju pripravenosť na prevzatie núdzových zásob podpísanými zmluvami o skladovaní núdzových zásob a pripravenom financovaní kúpy núdzových zásob. Kúpna cena núdzových zásob musí byť kvalifikovane určená, pričom zákon predpokladá jej určenie znaleckým posudkom alebo priemernou cenou ropy určenej na základe colnej štatistiky podľa toho, ktorá hodnota je vyššia.
Návrh zákona predpokladá, že agentúra bude vlastniť núdzové zásoby v celom rozsahu požadovanom podľa smernice Rady z roku 2009 č. 119 Európskeho spoločenstva. Vo výnimočných prípadoch budú môcť byť núdzové zásoby vo vlastníctve podnikateľa, ktorý zároveň zabezpečí ich skladovanie a ochraňovanie. Podobnú úpravu obsahuje aj doterajšia právna úprava. Návrh zákona je plne v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a zákonmi, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentami, ktorými je Slovenská republika viazaná a súčasne je v súlade s právom Európskej únie.
Toľko na úvod, dámy a páni. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

15.5.2013 o 10:17 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 10:22

Andrej Kolesík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pani podpredsedníčka. Vážený pán minister, kolegyne poslankyne, kolegovia poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma uznesením č. 147 určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona o núdzových zásobách ropy a ropných výrobkov a o riešení stavu ropnej núdze a o zmene niektorých zákonov, tlač 483. Podľa § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa po formálnoprávnej stránke náležitosti uvedené v § 67 a § 68 zákona Národnej rady č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o cieli predloženého návrhu zákona a o súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, zákonmi a súčasne je v súlade s právom Európskej únie. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu. Súčasťou je doložka vybraných vplyvov a doložka zlučiteľnosti s právom Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky z 26. apríla 2013 č. 457 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali tieto výbory: ústavnoprávny výbor, výbor pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní vo výboroch do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pani predsedajúca, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

15.5.2013 o 10:22 hod.

Mgr.

Andrej Kolesík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video