25. schôdza

15.10.2013 - 30.10.2013
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2013 o 9:21 hod.

Mgr.

Jana Žitňanská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

13:48

Andrej Kolesík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma uznesením č. 220 určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona o výbušninách, výbušných predmetoch a munícii a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 706. Podľa § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa po formálnoprávnej stránke náležitosti uvedené v § 67 a 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o cieli predloženého návrhu zákona a o súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, ako aj medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, zákonmi a súčasne aj o súlade s právom Európskej únie. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých ustanovení návrhu. Súčasťou je doložka vybraných vplyvov a doložka zlučiteľnosti s právom Európskej únie.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky z 27. septembra 2013 č. 689 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali tieto výbory: ústavnoprávny výbor, výbor pre hospodárske záležitosti, výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie a výbor pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali v druhom čítaní vo výboroch do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

18.10.2013 o 13:48 hod.

Mgr.

Andrej Kolesík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

13:51

Ľubomír Vážny
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán podpredseda Národnej rady Slovenskej republiky, vážené panie poslankyne, páni poslanci, predmetný vládny návrh zákona predkladám s cieľom zabezpečiť efektívnejšie fungovanie podpory elektriny z obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby. Predchádzajúce schválenie zákona č. 309/2009 Z. z. podnietilo výstavbu nových zariadení na výrobu elektriny, ktoré mali garantované výkupné ceny na obdobie 15 rokov, pričom náklady na takúto podporu elektriny sú prenášané do cien elektriny pre odberateľov, čo následne spôsobilo určitý nárast tarify za prevádzkovanie systému ako regulovanej položky v cene elektriny.
Navrhovanou zmenou podmienok podpory sa zohľadňuje rastúci vplyv podpory elektriny na cenu elektriny zavedením obmedzenia výroby elektriny pre nové zariadenia využívajúce biomasu a jej produkty, ako aj podmienky vysoko účinnej kombinovanej výroby sa efektívnejšie využijú dostupné obnoviteľné zdroje energie. Znížením hraníc, čo je ambíciou tohto zákona, výkonov pre zariadenia, ktoré majú nárok na doplatok pre všetku vyrobenú elektrinu, sa podarí aj ďalšia decentralizácia zdrojov. Taktiež tento návrh zákona rieši prostredníctvom zjednodušenia procesu pripojenia malého zdroja zlepšenie podmienok pre inštaláciu malých zdrojov s výkonom do 10 kW v domácnostiach, to znamená, rieši takzvanú atomizáciu obnoviteľných zdrojov energií a v tých domácnostiach s inštalovaným výkonom do 10 kW, ktoré nevyžadujú podporu doplatkom a týmito zdrojmi si pokrývajú, týmito vlastnými zdrojmi si pokrývajú veľkú časť vlastnej spotreby energie. Takýto spôsob podpory malých zdrojov nebude mať vplyv na cenu elektriny.
Navrhovaná právna úprava je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými zákonmi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Predmetný návrh zákona nebude mať vplyv na štátny rozpočet, rozpočet obcí a vyšších územných celkov a nebude tiež mať finančný, ekonomický a environmentálny vplyv a ani vplyv na zamestnanosť a životné prostredie.
Vážený pán podpredseda Národnej rady Slovenskej republiky, panie poslankyne, páni poslanci, dovoľujem si požiadať vás o schválenie predloženého vládneho návrhu a ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

18.10.2013 o 13:51 hod.

Ing.

Ľubomír Vážny

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

13:54

Maroš Kondrót
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážený pán minister, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 391/2012 Z. z., podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením z 12. septembra 2013 č. 770 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru, výboru pre hospodárske záležitosti a výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona podľa § 75 ods. 2 rokovacieho poriadku. Návrh zákona odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť: ústavnoprávny výbor svojím uznesením z 8. októbra 2013 č. 307, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti uznesením z 8. októbra 2013 č. 199 a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie uznesením z 8. októbra 2013 č. 178.
V časti IV spoločnej správy sa nachádzajú pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, bod 1 až 24, pričom gestorský výbor odporúča o bodoch 1 až 24 hlasovať spoločne, s odporúčaním schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 391/2012 Z. z., schváliť. Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu zákona v druhom čítaní bola schválená uznesením z 15. októbra 2013 pod č. 208. Týmto uznesením výbor zároveň poveril spravodajcu predložiť návrhy podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

18.10.2013 o 13:54 hod.

Ing.

Maroš Kondrót

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
25. schôdza NR SR - 5.deň - A. dopoludnia
 

9:03

Marek Maďarič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Cieľom predkladaného návrhu zákona je upraviť podmienky vysielania vo vzťahu k jazyku vysielania, sprehľadniť právnu úpravu týkajúcu sa ochrany maloletých, zabezpečiť rade primerané nástroje na kontrolu plnenia povinností vysielateľov a poskytovateľov audiovizuálnych mediálnych služieb na požiadanie vo vzťahu k zabezpečeniu multimodálneho prístupu k programom a tiež zmeniť niektoré zákonné ustanovenia, ktoré sa v aplikačnej praxi ukázali ako problematické.
Uvedená právna úprava si vyžiada novelizáciu 5 právnych predpisov, a to zákona o vysielaní a retransmisii, zákona o štátnom jazyku, zákona o digitálnom vysielaní, audiovizuálneho zákona a zákona o úhrade.
Úpravou vo vzťahu k jazyku vysielania predložený návrh zákona akceptuje pripomienky Komisie a zároveň má za cieľ odstrániť dôvod na začatie konania o porušení práva Európskej únie zo strany Komisie. Komisia vyjadrila obavu z možného porušenia práva Európskej únie v súvislosti s jazykovou reguláciou rozhlasového a televízneho vysielania vysielateľov, ktorí vysielajú na základe licencie udelenej radou. Po preskúmaní právnej úpravy obsiahnutej v zákone o štátnom jazyku Komisia upozornila na potrebu zabezpečiť v oblasti poskytovania rozhlasových a televíznych služieb dôsledné uplatňovanie článku LVI zmluvy o fungovaní Európskej únie, ktorý garantuje slobodu neobmedzeného poskytovania služieb pre príslušníkov členských štátov Európskej únie, ktorí sa usadili na území iného členského štátu Európskej únie.
Predkladaný návrh mení súčasnú právnu úpravu používania jazykov v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania vo vzťahu k súkromným vysielateľom, a to tak, že súčasný rozsah výnimiek z povinného používania štátneho jazyka vo vysielaní sa rozširuje o novú výnimku, ktorá sa bude vzťahovať na vysielateľov vysielajúcich v jednom alebo viacerých úradných jazykov Európskej únie, ktorí chcú poskytovať svoju programovú službu občanom iného členského štátu Európskej únie usadeným na území Slovenskej republiky. Žiadosť o takúto licenciu bude môcť rada podľa zákona o vysielaní a retransmisii zamietnuť v prípade, ak pôjde o žiadosť na regionálne alebo lokálne vysielania a na území, ktoré by malo byť týmto vysielaním pokryté, neexistuje dostatočná ponuka regionálneho vysielania alebo lokálneho vysielania programových služieb v štátnom jazyku. Tak bude zabezpečené právo slovenských občanov na prístup k informáciám o dianí v ich regióne alebo meste v štátnom jazyku.
V súvislosti s navrhovanou úpravou bolo potrebné rozšíriť náležitosti žiadosti o licenciu a rozhodnutia o udelení licencie. Navrhuje sa aj zavedenie nových povinností pre televíznych vysielateľov a poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie poskytovať rade bližšie informácie o tom, ako plnia povinnosť zabezpečiť multimodálny prístup k svojim programom, a tieto programy náležite označiť. Požadované informácie majú rade umožniť efektívnejšiu kontrolu týchto povinností a tým zlepšiť prístup k programom pre osoby zo sluchovým a zrakovým postihnutím. V súvislosti so zlepšením prístupu k programom pre nepočujúcich sa v zákone bližšie charakterizujú titulky, ktoré sprevádzajú programy určené pre nepočujúcich s cieľom umožniť im kvalitnejšie sledovanie týchto programov.
Taktiež sa navrhuje zníženie minimálneho percentuálneho podielu európskej nezávislej produkcie pre verejnoprávneho vysielateľa z 20 na 15 % a v záujme vyššej flexibility všetkých vysielateľov sa navrhuje predĺžiť časové obdobie, počas ktorého je potrebné vyhradiť zákonom stanovený percentuálny podiel vysielania európskych diel, ktoré vytvorili od vysielateľov nezávislí producenti. Toto časové obdobie sa predĺžilo z jedného kalendárneho mesiaca na kalendárny štvrťrok. V súlade so smernicou o audiovizuálnych mediálnych službách sa navrhuje zaviesť pre vysielateľov povinnosť zabezpečiť, aby z odvysielaných európskych diel nezávislých producentov tvorili aspoň 10 % nové diela, teda diela, od výroby ktorých uplynulo najmenej, menej, uplynulo menej ako 5 rokov.
Predložený návrh reaguje na niektoré praktické problémy, ktoré rade priniesla aplikačná prax. Predovšetkým sa upravuje ustanovenie o zvukovej intenzite vysielanej reklamy a telenákupu, a to takým spôsobom, že zvukovú intenzitu vysielania bude upravovať vyhláška Ministerstva kultúry Slovenskej republiky.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, zákonmi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie. Ďakujem.
Skryt prepis

22.10.2013 o 9:03 hod.

Mgr.

Marek Maďarič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:08

Peter Fitz

Vystúpenie v rozprave 9:13

László Sólymos
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dnes tu máme na stole novelu zákona o vysielaní a retransmisii v druhom čítaní. K tomto návrhu som už vystúpil aj pri jeho prvom čítaní, kde som predniesol svoje pripomienky, takže teraz to v krátkosti zrekapitulujem.
Teraz mi dovoľte, aby som pred predložením pozmeňujúceho návrhu v krátkosti povedal ten svoj názor. Podstata problému spočíva v jazykovom zákone. Tento návrh zákona, ktorý teraz tu predkladajú, nerieši tie problémy, ktoré sa v súvislosti s ním vyskytli. Jednak nerieši problém menšinového vysielania, pretože pán minister aj povedal, že ani to nebolo účelom tohto návrhu zákona, ale to, že štát núti súkromných podnikateľov, ktorí vysielajú v menšinovom jazyku, plniť úlohy verejnoprávnych médií a vkladá na ich plecia neúnosnú finančnú záťaž, je neprijateľné. A tento problém tento návrh zákona nerieši.
Druhá moja zásadná výhrada proti tomuto návrhu zákona sa týka toho, že tento návrh nerieši ani ten problém, pre ktorý bol vlastne vytvorený. Mal by totiž reagovať na pripomienky Európskej komisie, ktorá, citujem: "vyjadrila obavu z možného porušenia práva EÚ v súvislosti s jazykovou reguláciou, rozhlasového a televízneho vysielania vysielateľov vysielajúcich v niektorom z úradných jazykov EÚ na základe licencie udelenej radou."
Navrhovaná úprava umožňuje Rade pre vysielanie a retransmisiu neudeliť licenciu na také vysielanie v prípade, že na dotknutom území nie je dostatočný podiel lokálneho vysielania v štátnom jazyku. Nikto však nevie, čo je to dostatočné množstvo, kto a na základe akých kritérií to určí. Navrhovaná úprava podľa nášho názoru stanovuje iba ďalšiu skrytú prekážku pre cudzojazyčné vysielanie na území Slovenskej republiky. Nehovoriac o tom, že pri prerokovaní návrhu zákona vo výbore bol podaný vo výbore pre kultúru a médiá poslancami SMER-u a aj schválený pozmeňujúci návrh, ktorý navrhuje, aby rokovania hlasovanie Rady pre vysielanie a retransmisiu vo veciach udeľovania licencií a registrácia retransmisie, ako aj zápisnice o týchto rokovaní boli neverejné. Tento pozmeňujúci návrh už vôbec nezodpovedá princípom transparentnosti a rovného zaobchádzania, čo môže mať za následok ďalšie námietky zo strany Európskej komisie.
Vážená Národná rada, je zrejmé, že táto úprava nenaplní účel vyjadrený v dôvodovej správe, nerieši problémy a zjavné diskriminácie, kvôli ktorým predkladateľ návrh vôbec predkladá. Zamietnutím licencie lokálneho alebo regionálneho vysielania v niektorom z jazykov Európskej únie totiž ešte nevytvorí ponuku zo strany možných vysielateľov v štátnom jazyku. To znamená len ďalšiu skrytú prekážku v slobodnom používaní jazykov Európskej únie v televíznom vysielaní.
A teraz mi dovoľte, aby som uviedol môj pozmeňujúci návrh k predmetnému návrhu zákona. Je to veľmi krátky pozmeňujúci návrh a vlastne vypúšťa tie body, ktoré podľa vášho názoru sú problémové.
Vládny návrh na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisií a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, sa mení takto:
"V čl. I návrhu sa vypúšťajú body 22, 24 a 25."
Doterajšie body je potrebné primerane prečíslovať.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.10.2013 o 9:13 hod.

Ing.

László Sólymos

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:17

Alojz Hlina
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, vážení občania, ja dve oblasti chcem a budem veľmi stručný. Ja som pri prvom čítaní avizoval určitú obavu a kvôli korektnosti chcem uviesť, že som včera bol na... a oceňujem, teda že operatívne som bol prijatý na ministerstve a moja obava bola... teda ubezpečené, že nenastane alebo že je zbytočná, takže ja chcem veriť tomu, že je to tak a počkáme si na aplikáciu toho a verím, že výsledkom bude to, čo sa deklarovalo na začiatku, že nielen moje deti nemusia pozerať hlúposti, ale aj deti na Slovensku nebudú musieť pozerať hlúposti.
A preklopím sa na druhú stranu, hlúposti, či v slovenskom alebo v maďarskom jazyku, a tu chcem jednu poznámku takú drobnú uviesť, a to by som, cítim potrebu. Ja som teraz bol cez víkend, som cestoval preč a na výpadovke z Bratislavy som videl, v bilborde bol maďarský text a nevidel som slovenský text a nemohol som pribrzdiť, lebo kedy som pribrzdil, som obmedzil premávku, možno by som aj, aj by sa stala nejaká nehoda. To je presne to, na čo by som chcel upozorniť, a to súvisí aj s tou, s týmto, čo sa tu predkladalo, vlastne v dôvodovej správe to odznelo. Ja si myslím, že by sme mali byť, to chcel by som aj poprosiť našich kolegov, že v niečom korektní, naozaj korektní. Je, podľa mňa nie je správne, keď sa nedá niečo prečítať. Nepredpokladajme automaticky, že ľudia musia vedieť. Každý jazyk teda povzbudzuje k vzdelaniu a je hodnotou, keď ho niekto vie, ale nepredpokladajme vo vnútri, že teda všetci ho musia vedieť, a čiže toto chcem, fakt to vyhodnocujem, aj keď sa budú trebárs na mňa hnevať ako veľmi nezodpovedné a dokonca tých démonov, z ktorých tu žili generácie politikov, lebo keď už bolo zle, tak vzbudili démona nejakého národnostného problému a vtedy sa išlo ďalej a na všetko sa zabudlo. Tak znova tu nejaký proste s týmito démonmi, znova je tu pokus ich oživiť. Ja si myslím, že je to hrubo nezodpovedné. Proste tieto bilbordy v maďarskom jazyku a na úrovni tiráže je slovenský preklad, považujem to za nezodpovednú vec a v tomto sa bude aj môj prístup k celej tejto veci nejakým spôsobom uberať a vtedy ja budem aj pripravený, keď samozrejme čo, že na mne záleží, ale to len deklarujem, že kedy vyjdeme alebo kedy je možné, aj možno aj pomôcť, hej, možno aj pomôcť. Ale keď, pokiaľ z druhej strany je snaha o dokonca vedomé deklarovanie, že no a čo, že sme porušili zákon, zaplatíme pokutu. To je nešťastné, mimoriadne nešťastné a myslím si, že nepomôže tomu, čo chceme alebo ak chceme, aby tu v tejto krajine bolo, aby to ako tak medzi nami fungovalo. Takže to považujem za nezodpovedné a potom možno aj prístup ministerstva, ktoré deklaruje v tejto oblasti. Nie som úplný odborník, teda nie som vôbec odborníkom, ale ten opatrný prístup možno v tomto danom prípade je možno podmienený aj tým, že v konečnom dôsledku sa to vždycky nejakým spôsobom pridá o niečo viac, ako sa rátalo, čoho svedkom sme, že keď pôjdem na juh Slovenska, tak nebudem vedieť, o čo, o čo ide jednotlivým kandidátom. By som musel pribrzdiť auto, musel by som vystúpiť z auta, pozrieť si lebo pri tej rýchlosti nemáte šancu zaregistrovať to drobné písmo, že o čo vlastne komu z kandidátov ide, i keď by som to rád vedieť, lebo však tiež ma zaujíma, že akým smerom sa daná oblasť bude vyvíjať.
Toľko som chcel povedať, ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.10.2013 o 9:17 hod.

Alojz Hlina

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:21

Jana Žitňanská
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne. Ja som vás aj minule, pán kolega, dosť pozorne počúvala, ale priznám sa, ospravedlňujem sa, že si celkom už presne nepamätám, v čom presne spočívali vaše obavy, a teda som vás chcela poprosiť, či v reakcii môžete sa s nami podeliť, o čom vás ministerstvo včera ubezpečilo. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2013 o 9:21 hod.

Mgr.

Jana Žitňanská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:22

László Sólymos
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Ja si myslím, že s tými bilbordmi nie je žiaden problém, akurát u niektorých. Keďže konkrétne, my sme dávali bilbordy, lebo ste, si narážal na nás, aj v jednom, aj v druhom jazyku, to znamená aj po slovensky, aj po maďarsky a tie maďarské bilbordy majú slovenský preklad. Ale problém je niekde inde. Vieš, tam je problém, že minule keď som išiel domov, neviem, odkiaľ som letel, v Rakúsku, vo Viedni v hale som videl obrovský bilbord po slovensky, len po slovensky, myslím, že to bol bilbord Slovenskej sporiteľne a nikomu to nevadilo. To znamená, že tam je problém niekde inde a to treba hľadať niekde inde. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2013 o 9:22 hod.

Ing.

László Sólymos

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:23

Alojz Hlina
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Tie moje obavy spočívali v tom, že či, síce je pekné deklarovať, že chceme takú a takú oponu, ale v zásade bude problém s vymáhaním pokút. Tak bol som ubezpečený, že nie.
A k tomu, k príspevku, teda po faktickej poznámke kolegu Sólymosa, je to na dlhšie, určite je to na dlhšie, nedá sa to skrátiť. Ja som ten bilbord nevidel, koniec koncov všelijaké bilbordy sú hocikde, ale možno by to stálo za skúšku, že či by sme išli s nejakým politickým bilbordom do nejakej oblasti, do nejakej inej krajiny, ako sa to upravuje. Ja som vždycky priateľom toho, že nesnažme sa byť mimoriadne tvoriví v oblasti, ktorej sa nám to nie vždy celkom darí, možno sa poučme. A ja som pripravený rozprávať o tom, že ako to majú kde upravené ináč. Ja si myslím, že mám právo vedieť, keď pôjdem na juh Slovenska, že o čo ktorému kandidátovi ide, bez toho, aby som musel zastaviť auto, vystúpiť z auta a pozrieť si to z tesnej blízkosti. Tak keď je ten bilbord určený na to, že je v jazdnej dráhe vozidla, tak to už grafik každý dobre vie, že je potrebné ten bilbord robiť tak, aby teda odkaz na tom bilborde bol zachytiteľný. Alebo potom nejde, není úmyslom, aby bol zachytiteľný, ale to už sú..., hranie. Podľa mňa je to nešťastné, no, kolegovia, naozaj pripúšťam, že potrebujete sa dorovnať s niekým, s ktorým operujete spoločne v tej danej oblasti a potrebujete pritvrdiť, ale toto bolo zbytočné. Ja si dovolím tvrdiť, že sme si to mohli odpustiť. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.10.2013 o 9:23 hod.

Alojz Hlina

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video