3. schôdza

19.6.2012 - 3.7.2012
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vstup predsedajúceho

19.6.2012 o 14:36 hod.

Mgr.

Magdaléna Vášáryová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 14:28

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Dobrý deň prajem, pán podpredseda. Mám na vás konkrétne tri otázky, ale pred tým by som rád chcel v jednej veci si dovoliť trochu odlišný názor od vášho. Povedali ste, že ESM je v podstate to isté čo Medzinárodný menový fond. No ten podstatný rozdiel je taký, že Medzinárodný menový fond je tu na to, aby pomáhal krajinám, keď majú devízové problémy napr. pri svojich obchodných bilanciách a podobne. ESM vznikol len preto, aby pomáhal krajinám, keď majú rozpočtové problémy. Toto je fundamentálny rozdiel a aj v podstate hlavný dôvod, prečo mám veľké obavy, že trvalý euroval nebude fungovať presne tak, ako nefunguje dočasný euroval, resp. všetky tie ostatné úkony a to zachraňovanie.
No a teraz k mojim otázkam.
Vo vašom prejave ste povedali, že dva roky veľmi náročného krízového manažmentu, z ktorého sú občania medzičasom už frustrovaní, máme za sebou. A moja otázka znie: Čo konkrétne sa zlepšilo po dvoch rokoch náročného krízového manažmentu, dva roky celá Európska únia zachraňuje, ale chcel by som poprosiť o nejaký konkrétny údaj, nie o všeobecné, pekne povedané, diplomatické odpovede, ale konkrétne čo sa za tie dva roky zlepšilo (nejaké úrokové sadzby, nejaké ratingy, nejaká miera zadĺženia a podobne)? Totiž ja vnímam za tie dva roky len zhoršenie, a to výrazné.
Druhá moja otázka patrí projektovým dlhopisom. Povedali ste, že za 50 mld. eur sú pripravené alebo teda plánujete tzv. projektové dlhopisy. No moja otázka znie: Odkiaľ tých 50 mld. eur zoberiete, či vytvoríte ďalšie dlhy, to znamená, či budeme dlhovú krízu opäť riešiť ďalšími dlhmi tak ako doteraz a opäť sa ešte viacej zadlžovať? Aj tu by som vás poprosil o konkrétnu odpoveď.
Moja posledná otázka je, dúfam pani predsedajúca, že ešte 1 minútku dostanem,...
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2012 o 14:28 hod.

Ing.

Richard Sulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:30

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Moja posledná otázka sa vzťahuje na váš výrok, že je dôležité prísne kontrolovať nastavené podmienky. Uviedli ste ako príklad Írsko a Portugalsko. A treba teda aj povedať, že v prípade Írska badať už určité zlepšenie. No a tá moja otázka znie a tiež by som poprosil o konkrétnu odpoveď: Prečo Európska únia nekontroluje prísne a, samozrejme, aj nepostihuje, resp. nevyvodzuje z toho dôsledky aj Grécko, ktoré v podstate sa na vôbec nič nedrží a stálo ďaleko, ďaleko viac peňazí, ako pôvodne bolo práve Európskou komisiou, respektíve expertmi tzv. trojky avizované. Veľmi pekne ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2012 o 14:30 hod.

Ing.

Richard Sulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:30

Maroš Šefčovič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne aj za úvodnú poznámku, aj za všetky tri otázky.
Čo sa konkrétne zlepšilo za tie dva roky, ktoré, ako sa určite obidvaja zhodneme, sú veľmi náročné pre európskych občanov. Tak v prvom rade musím povedať, že sme úplne reformovali komplexne systém, akým sa riadia ekonomiky v rámci Európskej únie. Celý tento balíček toho, čo sa nazýva v Bruseli Economic Government, spôsob, akým sa stávajú deficity verejných financií záväznými, akým spôsobom je možné vymáhať neplnenie rozpočtovej disciplíny priamo finančnými pokutami, aký dôraz sa dáva na konsolidáciu verejných financií, to je niečo, čo skutočne v rámci Európskej únie s takouto vehemenciou a s takouto prísnosťou doposiaľ vymáhané nebolo. Takisto si myslím, že tie krajiny, ktoré prechádzajú cez tie jednotlivé programy, tak zaznamenávajú pozitívny vývoj. My sme zabudli na to, že cez takýto podobný program prešlo Lotyšsko, ktorý bol veľmi tvrdý, a z výrazného poklesu HDP dnes rastie. Situácia v Írsku sa tak isto otáča. Íri majú najkvalitnejšiu sezónu za sebou v oblasti priemyslu pre výpočtovú techniku, farmaceutického priemyslu, farmári mali za sebou najlepšiu sezónu, ich exportná sila sa výrazne zvýšila. A čo ich, samozrejme, stále drží pri zemi a brzdí ich v rozlete, to je to veľké bremeno, ktoré si nesú so sebou v súvislosti s obrovskými dlhmi, ktoré spôsobil nafúknutý bankový sektor. Podobná situácia je v Portugalsku, kde sa len za obdobie tohto roku zvýšila exportná sila portugalskej ekonomiky o vyše 11 %. Takže máme, si myslím, aj veľmi pozitívne príklady toho, že tieto programy, ktoré sú veľmi prísne, veľmi tvrdo kontrolované, fungujú a pomáhajú týmto krajinám preklenúť toto ťažké obdobie a dostať ich späť do dobrých čísel a dostať ich späť do dobrej ekonomickej kondície.
Čo sa týka projektových dlhopisov, tam som spomenul dve veci, prvú vec som spomenul, že ich zavedieme v júli a že tá prvá investícia sa bude týkať investície zhruba vo výške, myslím, 260 mil. eur. Pôjde o pilotnú fázu, kde budeme vlastne testovať, ako v reálnom živote tieto projektové dlhopisy budú fungovať, akým spôsobom budeme môcť aj v spolupráci s Európskou investičnou bankou využiť jej veľmi solídny rating na to, aby sme získali dodatočné prostriedky na finančných trhoch a nasmerovali ich do projektov v oblasti infraštruktúry. O 50 mld. eur som hovoril v spojitosti s tzv. nástrojom na spájanie Európy, to je ten Connecting Facility Europe, ktorý vlastne bude súčasťou budúceho sedemročného rozpočtu Európskej únie. Nepôjde o nejaký nový program, budú to prostriedky, ktoré budú na infraštrukturálne projekty vyčlenené z jednotlivých štrukturálnych fondov pre členské krajiny. A budú ako keby preprogramované na to, časť týchto prostriedkov, ktoré jednotlivé krajiny dostanú ako prostriedky vo forme štrukturálnych fondov, aby sa využívala na tieto infraštrukturálne projekty. Čiže nepôjde o dlhy, bude to financované zo strany rozpočtu Európskej únie a zo strany jednotlivých alokácií, ktoré budú pridelené jednotlivým členským krajinám.
A čo sa týka kontroly podmienok v Grécku, tak musím povedať, že tieto podmienky sú kontrolované veľmi prísne. Tam je veľký počet expertov v podstate permanentne. Ja som musel robiť veľmi zložité operácie v rámci Európskej komisie, aby sme vytvorili dodatočné pracovné miesta na sformovanie tzv. Task Force čiže špeciálnej jednotky, ktorá kontroluje a spolupracuje s gréckymi orgánmi v Bruseli, ale priamo v Aténach. A, samozrejme, vzhľadom na tú úlohu, ktorú majú vzhľadom na tú situáciu, ktorá je často veľmi náročná, veľmi výbušná, ich majú veľmi zložité. A akékoľvek neplnenie týchto podmienok rezultuje do ďalších rokovaní, do oddialenia platieb, do sprísnenia týchto podmienok. A som presvedčený, že aj teraz po sformovaní novej gréckej vlády jeden z prvých úkonov, ktorý sa zrealizuje, bude cesta trojky do Atén, kde Medzinárodný menový fond, Európska centrálna banka a Európska komisia znova posúdia, v akej situácii sa reformný program Grécka nachádza, kde je potrebné pridať, ako je potrebné ho optimalizovať vzhľadom na ten fakt, že vlastne dva mesiace sa v tomto programe nenapredovalo kvôli politickej diskusii, ktorá bola spojená s predvolebnou situáciou, a akým spôsobom znovu spolupracovať s gréckou stranou tak, aby tie podmienky, ktoré sú veľmi prísne, ktoré budú veľmi jasne vyžadované, boli aj splnené.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2012 o 14:30 hod.

JUDr. PhD.

Maroš Šefčovič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vstup predsedajúceho 14:36

Magdaléna Vášáryová

Vystúpenie v rozprave 14:36

Maroš Šefčovič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne.
Čo sa týka spoločného postoja Vyšehradskej štvorky, tak naďalej si myslím, že naše krajiny sú tie, ktoré majú k sebe najbližšie, a tá koordinácia naďalej pokračuje v podstate vo všetkých otázkach. Musím povedať, že pokiaľ ide o tú viacročnú finančnú perspektívu, o ten sedemročný rozpočet Európskej únie, tak tam tie pozície vidím, že sa mierne líšia. Poľská republika, Slovensko, ale takisto aj Maďarská republika sú za veľmi silný kohézny element v rámci tejto finančnej perspektívy. Sú za to, aby sa vlastne rešpektovali tie dohody, ktoré boli dosiahnuté pri vstupe týchto krajín do Európskej únie. A podporujú návrh, s ktorým prišla Európska komisia, ktorý vlastne dáva veľký dôraz na kohéziu, dáva veľký dôraz na kapitolu konkurencieschopnosti a takisto, dá sa povedať, hľadá vyvážené riešenie pre to, akým spôsobom financovať spoločnú poľnohospodársku politiku. Zo strany Českej republiky, musím povedať, zaznieva taký konzervatívnejší názor a požadujú spolu s Klubom čistých prispievateľov pomerne veľké škrty do návrhu Európskej komisie. Čiže často sú v pozícii, kde komunikujú s kohéznymi krajinami, s tou skupinou priateľov kohézie. Ale často sa Česká republika stáva aj súčasťou tých dokumentov a návrhov, ktoré prichádzajú zo strany čistých prispievateľov. Takže často sú distribuované rôzne návrhy, ktoré predkladajú čistí prispievatelia a Česká republika. Čiže nie je tam, by som povedal, taká úplne jednoliata pozícia týchto štyroch krajín pokiaľ ide o to, ako by mal rozpočet Európskej únie na to budúce finančné obdobie vyzerať. A myslím si, že si to vyžiada určité ďalšie rokovania, aby sa tieto pozície zblížili, lebo myslím si, tak ako veľmi dobre prezentujú svoje názory vo veľmi organizovanej forme čistí prispievatelia, tak predpokladám, že k tomu, lebo tak to bolo aj v minulom období, bude stále častejšie prichádzať aj zo strany tých krajín, pre ktorých kohézna politika je mimoriadne dôležitá.
Čo sa týka procesu rozširovania, tak myslím si, že budúci rok bude do veľkej miery prelomový, uvítame medzi členskými krajinami Európskej únie Chorvátsko. Chorvátsko si naozaj zaslúži absolútny kredit za to, cez aký náročný prístupový proces prešlo. Dá sa povedať, že v jeho prístupovom procese sa zhmotnili všetky pozitívne aj negatívne skúsenosti, ktoré so sebou priniesli všetky vlny rozšírenia doposiaľ. A keď som videl, cez aké náročné sito testov, analýz, porovnávaní a dôsledností musí Chorvátsko prejsť, tak som si spomenul, ako sme my vnímali náš prístupový proces, ako sme ho považovali za ťažký, zložitý. Ale to, cez čo prešli Chorváti, bolo oveľa, oveľa viac náročnejšie. No a myslím si, že to je znova taká tá nová úroveň, ktorá bude vyžadovaná od všetkých ostatných krajín, ktoré sa budú uchádzať o členstvo v Európskej únii. Predpokladám, že aj diskusia na túto tému vo vzťahu k Čiernej Hore, k Macedónsku, k Turecku, k ďalším krajinám bude pokračovať. Avšak je evidentné, že vzhľadom na tú naakumulovanú skúsenosť s rozširovacím procesom všetky tieto krajiny čaká veľmi náročný prístupový proces a budú musieť demonštrovať absolútnu pripravenosť na to, že svoje pôsobenie v Európskej únii zvládnu zo všetkých aspektov, ako ekonomického, tak aj politického, tak aj, dá sa povedať, v oblasti, ktorá je mimoriadne citlivá, a to je právny štát, fungovanie justície, fungovanie štátnych inštitúcií a celkového prostredia krajiny, ktorá vlastne sa stáva súčasťou Európskej únie.
Čo sa týka tej dôležitej otázky, ktorú ste spomínali, a to je energetická infraštruktúra, tak to sú presne tie oblasti, ktoré považujeme za absolútne kľúčové, ktoré nám výrazne bránia v tom, aby sme mohli využívať potenciál jednotného trhu na maximum. Vzhľadom na to, že nemáme adekvátnu energetickú štruktúru, nemôžeme mať napr. jednotný trh s elektrinou v rámci Európskej únie, nemôžeme mať jednotný trh s energonosičmi, pretože nám chýbajú jednotlivé prepojenia, pretože máme rôzne bariéry, akým spôsobom sa obchoduje napr. s plynom, v akej podobe sa plyn transportuje v rámci jednej krajiny, aké reštrikcie sú, keď majú prejsť do druhej krajiny. Túto problematiku poznám veľmi dobre, lebo viem, aké problémy sa riešia, keď sa transportuje napr. plyn len z Nemecka do Francúzska. Čiže je evidentné, že okrem toho regulátorského tlaku, ktorý musí byť vyvinutý zo strany Európskej únie na odstraňovanie bariér, musíme mať aj nástroj a infraštruktúru, ktorú vieme na toto použiť. A s týmto cieľom boli práve navrhnuté či už projektové dlhopisy alebo, keď verím, že sa nám podarí schváliť rozpočet Európskej únie do roku 2020, tak na tieto oblasti sú vyčlenené práve tie prostriedky, ktoré som spomínal a ktoré spomínal aj pán Sulík, ten Connecting Europe Facility a projektové bondy, ktoré mali byť využité práve na to, aby sme skvalitnili tú celkovú infraštruktúru pre energetiku, pre dopravu, pre komunikačné technológie, lebo to by naozaj viedlo k tomu, že jednotný trh Európskej únie si výrazne zvýši svoj konkurencieschopný potenciál a výrazne odstráni bariéry, ktoré nám často bránia využívať ten priestor, na ktorom sa nachádza 500 mil. klientov.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2012 o 14:36 hod.

JUDr. PhD.

Maroš Šefčovič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:44

Jozef Mikloško
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pánovi podpredsedovi Európskej komisie za výbornú reprezentáciu Slovenska v Bruseli. A chcem pripomenúť, že aj slovenská cesta do Európskej únie v roku 2004 bola veľmi, veľmi ťažká. A tam zase chcem poďakovať bývalému eurokomisárovi Jánovi Figeľovi, ktorý dohonil stratené dva roky a podstatne prispel k tomu, že sme sa vtedy predsa do Európy dostali urýchleným prijatím 31 kapitol.
K prejavu. No daň z finančných transakcií mala byť už dávno, aspoň pred desiatimi, pätnástimi rokmi, odsúhlasená. Mne sa zdá, že už je tomu aj príliš neskoro, vystúpiť s týmto, ale je to lepšie ako nič. Denne nekontrolovateľné financie, špekulatívy sa odhadujú asi na trilión dolárov denne. Dnes v tzv. kasíno bankách sú odhady obchodov s derivátmi celkovo asi 1 500 bil. eur, čo je dvadsaťpäťkrát viac, ako je celý HDP celého sveta. Je to bublina špekulatívna, ktorá môže hocikedy prasknúť. Systémovou zmenou v tomto finančnom systéme je znovuzavedenie tzv. Glass-Steagallovho zákona, ktorý zaviedol prezident Roosevelt v krízovom roku 1933. Zákon rozdelil banky na komerčné a investičné. Komerčné dávajú úvery do produkcie a investičné najmä špekulujú na finančných trhoch. Tento zákon dovolil štátu sanovať iba komerčné banky a chránil vklady občanov pred rizikovými špekulatívnymi operáciami bánk. Až v roku 1999 v USA tento Glass-Steagallov zákon zrušili. A odvtedy naozaj nastal výbuch špekulatívnych operácií. Tie štatistiky sú šialené, mám ich, ako to každoročne stúpa. V USA a v Európe rastie snaha tento zákon znova zaviesť. Mám tu zoznam asi 53 amerických kongresmanov, mnohých inštitúcií, legislatívnych úsilí a rezolúcií. Tento pätnásťstranový materiál dám pánu komisárovi obratom a moja otázka je troška iná: Prečo musia suverénne národné štáty rešpektovať súkromné a zámorské ratingové agentúry, ktoré vydávajú náhle a často nezdôvodnené rozhodnutia obmedzujúce suverenity národných štátov?
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

19.6.2012 o 14:44 hod.

Doc. RNDr. DrSc.

Jozef Mikloško

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:44

Maroš Šefčovič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Na túto otázku začal by som od konca, potom by som sa vrátil k tej dani z finančných transakcií. Ja vám veľmi pekne ďakujem za váš materiál.
Čo sa týka ratingových agentúr, tam, samozrejme, stále prebieha tá diskusia, momentálne v takom štádiu, že je evidentné, že sa bude zvyšovať veľmi silne regulátorský tlak na ratingové agentúry, ktoré pôsobia voči subjektom v rámci Európskej únie, bude tam veľmi tlak na to, aby sa garantovala rotácia klientov, bude tam veľmi silný tlak na to, aby sa uvažovalo o určitom kompozitnom indexe, ktorý by mal zabezpečiť to, aby sa rôzne pohľady rôznych ratingových agentúr zhodnocovali v tomto indexe, a zároveň tá diskusia o tom, či vytvoriť nejakú európsku ratingovú agentúru. Tak tá diskusia mala niekoľko aspektov, prvý je ten, čo by to stálo. Také tie odhady boli, že by to mohlo stáť okolo 500 mil. eur. Druhý aspekt tejto diskusie bol ten, koľko by to trvalo, aby takáto agentúra získala takú kredibilitu, akú ju majú súčasné svetové agentúry, a či by tú kredibilitu mohla získať vzhľadom na to, že by bolo evidentné, že bola financovaná zo strany či už európskeho rozpočtu alebo národných rozpočtov. A z tohto dôvodu sa momentálne uvažuje skôr o tom, že tie agentúry, ktoré sú stredného rozsahu v rámci Európskej únie, by mali byť aj vytvorením tohto nového regulátorského prostredia motivované k tomu, aby sa dostali do takejto medzinárodnej pozície, aby naozaj rating nebol monopolom len severoamerických agentúr. A sú tu niektoré európske agentúry, ktoré majú potenciál dostať sa na takúto medzinárodnú úroveň, aj keď sme si absolútne vedomí toho, že to nebude zajtra alebo budúci mesiac.
Čo sa týka tých veľkých makroekonomických nerovnováh, je to naozaj tiež nóvum, ktoré som zabudol spomenúť aj pánovi Sulíkovi, ohľadom toho, čo nové sa v rámci ekonomického riadenia zaviedlo. Je to porovnávanie, také detailné posudzovanie ohľadom tých makroekonomických nerovnováh. Po prvýkrát sme pristúpili k tomu, že voči 12 krajinám sa začala procedúra kvôli veľkým výrazným makroekonomickým nerovnováham. A tie následky, ktoré musia tieto krajiny znášať, budú zapracované práve do týchto špecifických odporúčaní pre tieto jednotlivé krajiny, ktoré cez toto obdobie nerovnováh prechádzajú. Čo sú to tie nerovnováhy? Sú to situácie, keď atmosféra alebo makroekonomické prostredie v niektorých krajinách vytvára podmienky na rôzne bubliny, či už sú to realitné bubliny alebo sú to bubliny v oblasti bankového sektora, ktoré vedú k týmto dramatickým následkom, aké vidíme teraz v Španielsku alebo v Írsku. A z tohto dôvodu aj tento aspekt makroekonomických nerovnováh je posudzovaný, je to nóvum, robili sme to po prvýkrát tento rok. A, samozrejme, budeme sa snažiť aj toto posudzovanie optimalizovať tak, aby to viedlo k tomu, aby tieto veľké nerovnováhy boli odstraňované.
No a, samozrejme, daň z finančných transakcií, ako som už spomínal, bude to téma na veľmi náročnú diskusiu pre ministrov financií tento štvrtok. Určite tam sa táto otázka definitívne nevyrieši. A predpokladám o tejto téme veľmi živú politickú diskusiu do budúcna. Ale myslím si, že v určitej forme a s pomerne veľkým počtom členských krajín Európskej únie táto daň bude nakoniec zavedená. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2012 o 14:44 hod.

JUDr. PhD.

Maroš Šefčovič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:44

Maroš Šefčovič
Skontrolovaný text
Ďakujem veľmi pekne za možnosť vystúpiť. Veľmi pekne ďakujem. Dovidenia. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2012 o 14:44 hod.

JUDr. PhD.

Maroš Šefčovič

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:54

Maroš Kondrót

Vystúpenie spoločného spravodajcu 14:56

Alojz Přidal
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani podpredsedníčka, vážené panie poslankyne, páni poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ako gestorský k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Maroša Kondróta a Andreja Kolesíka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona č.. 276/2001 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, je to tlač 29a, ako to už bolo povedané (ďalej len „gestorský výbor“), podáva Národnej rade Slovenskej republiky v zmysle rokovacieho poriadku príslušných ustanovení spoločnú správu.
V časti I je konštatované, že Národná rada Slovenskej republiky svojím uznesením zo dňa 16. mája 2012 č. 30 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Všetky výbory prerokovali predmetný návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky.
Tiež chcem konštatovať, že poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením z 13. júna 2012, bolo to uznesenie č. 26, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením takisto z 13. júna, bolo to uznesenie č. 23, a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti uznesením z 12. júna 2012, č. 22.
V časti IV spoločnej správy z uznesení výborov tejto správy vyplýva osem pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov, ktoré sú v spoločnej správe. Nebudem ich čítať. Gestorský výbor odporúča hlasovať o pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch nasledovne: o bodoch 1, 2, 4, 5, 6, 7 a 8 spoločne s odporúčaním schváliť ich a o bode 3 s odporúčaním neschváliť ho.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III spoločnej správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča Národnej rade Slovenskej republiky návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Maroša Kondróta a Andreja Kolesíka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení zákona o regulácii v sieťových odvetviach a o zmene a doplnení zákonov v znení neskorších predpisov, schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe.
Pani podpredsedníčka parlamentu, skončil som, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

19.6.2012 o 14:56 hod.

Mgr.

Alojz Přidal

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video