3. schôdza
19.6.2012 - 3.7.2012
Loading the player...
Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge
Vystúpenie s faktickou poznámkou
2.7.2012 o 14:11 hod.
Mgr. PhD.
Oľga Nachtmannová
Videokanál poslanca
Vystúpenia
Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
2.7.2012
14:08
14:08
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:08
Jozef Viskupič
Ďakujem. Ja by som chcel, keďže som záveru toho celkom nerozumel. Richard, pýtal si sa na možnú podporu tohoto zákona, a že či nie je, alebo tejto novely zákona, a či nie je trošička mierne populistický v tej miere, že chce riešiť niečo, čo by sa dalo riešiť komplexnejšie? Iba na to odpoveď.
Ďakujem.
Ďakujem.
Skontrolovaný text
2.7.2012
14:09
14:09
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:09
Bibiána Obrimčáková
Ďakujem pekne za slovo. Ja takisto dávam za pravdu pánovi poslancovi Vašečkovi. Na jednej strane chápem predkladateľov, že chcú zvýšiť finančné ohodnotenie škôl a motivovať školy. No na druhej strane, ak hovoríme o kvalite výučby, mali by sme mať jasno v tom, ako túto kvalitu budeme objektívne a na všetkých typoch škôl merať. Teda moja výhrada je naozaj spojená so spravodlivým a systémovým financovaním škôl a školských zariadení....
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
2.7.2012
14:11
14:11
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:11
Oľga Nachtmannová
Ďakujem za slovo. Pán poslanec Vašečka, plasticky ste na základe vlastnej skúsenosti načrtli, čo prinieslo normatívne financovanie v školstve.
Rozprávala som sa s mnohými pedagógmi z praxe, sama som pedagóg, a prišli sme k jednoznačnému záveru, ja som tento záver prezentovala aj v rokoch 2006-2010, kedy mnohí mi tento názor zazlievali, a ten záver je jednoznačný, normatív je jednou z príčin úpadku úrovne školstva.
Rozprávala som sa s mnohými pedagógmi z praxe, sama som pedagóg, a prišli sme k jednoznačnému záveru, ja som tento záver prezentovala aj v rokoch 2006-2010, kedy mnohí mi tento názor zazlievali, a ten záver je jednoznačný, normatív je jednou z príčin úpadku úrovne školstva.
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
2.7.2012
14:13
14:13
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:13
Martin Poliačik
Ďakujem, pán predseda. Súhlasím s tebou, Richard, v tom, že vyzdvihnutie kvality škôl je namieste, ale osobne považujem tento návrh za akýsi štek dobrým smerom, že v podstate hovorí o tom, čo by sme mali oceniť, ale veľmi málo a nekomplexne hovorí o tom, ako by sme to mali dosiahnuť.
Ja už som to v tomto pléne povedal niekoľkokrát a zopakujem to znovu, hodnotenie kvality škôl potrebuje najprv svoju samostatnú vlastnú metodológiu a musí...
Ja už som to v tomto pléne povedal niekoľkokrát a zopakujem to znovu, hodnotenie kvality škôl potrebuje najprv svoju samostatnú vlastnú metodológiu a musí...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
2.7.2012
14:14
14:14
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:14
Michal Bagačka
Ďakujem pekne. Niečo už bolo povedané. Samozrejme, môžme súhlasiť, tiež ako pedagóg môžem súhlasiť s tým, že školstvo potrebuje viac financií. Samozrejme, takisto súhlasím aj s pánom Poliačikom aj s vami v tom zmysle, že ja pokiaľ by som chcel podporiť tento zákon, ja by som musel už poznať aj tie kritériá, aspoň základy tých kritérií, podľa ktorých by sa tie, tie školy hodnotili, lebo sami vieme dobre, aká je citlivá otázka sortírovať...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
2.7.2012
14:16
14:16
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:16
Richard Vašečka
Ďakujem veľmi pekne, aj všetkým reagujúcim. Ja by som možno pripomenul, nepovedal som, že nekoncepčné, povedal som, že nekomplexné. To mi totižto prekáža všeobecne pri školstve, že sa niekedy robia také nástrely, také pokusy, len ono to vyvoláva potom v praxi, v priebehu toho výchovno-vzdelávacieho procesu veľké komplikácie.
To znamená, že opakujem, chválim dobrý úmysel a snahu o kvalitu, ale mám, mám taký pocit, že teda buď to nie je...
To znamená, že opakujem, chválim dobrý úmysel a snahu o kvalitu, ale mám, mám taký pocit, že teda buď to nie je...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
2.7.2012
14:17
14:17
Vystúpenie v rozprave 14:17
Martin Poliačik
Ďakujem, pán predseda. Budem hovoriť len v krátkosti, ale nemohol som si pomôcť. Oceňujem, oceňujem akúkoľvek zmienku o zarátaní kvality do hodnotenia škôl a do systému ich financovania. Čím viacej kvality zaradíme medzi parametre, na základe ktorých sú školy platené, tým lepšie bude možné na trhu so vzdelávaním rozoznať dobré od zlého. A to dobré podporiť.
Preto považujem ten návrh, ktorý máme teraz na stole, za cestu dobrým smerom,...
Preto považujem ten návrh, ktorý máme teraz na stole, za cestu dobrým smerom,...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
2.7.2012
14:22
14:22
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:22
Jana Žitňanská
Ďakujem veľmi pekne. Ja by som chcela nadviazať, reagovať teda na pána poslanca Poliačika, ja súhlasím tiež, že normatívne financovanie neznamená, alebo nezapríčinilo úpadok úrovne školstva, pretože aj ten model fínskeho školstva, alebo tak ako to funguje vo Fínsku, je postavený na normatívnom financovaní. Čiže nie je problém v tom, že je to normatív, je problém v jeho výške, podľa mňa je nízky tento normatív. A je problém možno aj v tom, o...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
2.7.2012
14:24
14:24
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:24
Igor Matovič
Pán poslanec Poliačik, tiež si myslím, že teda je to krok správnym smerom, ale podľa mňa iba tak na prvý pohľad. Lebo dať podmienky také, že tie školy, ktoré budú mať kvalitných žiakov, tak, a ktorí vlastne uspejú v nejakých testoch, tak tie budú odmeňované. A tie, ktoré nebudú mať, tak tie nebudú odmeňované, tak na prvý pohľad sa natíska tak z helikoptéry, že áno, vyriešili sme problém, odmeňujeme kvalitu. Figu borovú odmeňujeme kvalitu.
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
2.7.2012
14:26
14:26
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:26
Oľga Nachtmannová
Ďakujem pekne za slovo. Pán poslanec Poliačik, prosím vás pekne, o čom to hovoríte, aký normalizačný valec? Ak sa budeme snažiť zvrátiť upadajúce školstvo, vy to nazývate takýmto pejoratívnym výrazom? Snáď ide o to, že všetci spoločne sa musíme snažiť, veď všetci sme mali vo volebných programoch niečo o vzdelanostnej ekonomike, o vzdelanostnej spoločnosti. Ak budú zlé základy, a tým je práve regionálne školstvo, tak ako to máme budovať?...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis