54. schôdza

16.9.2015 - 7.10.2015
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

1.10.2015 o 15:23 hod.

Ing. CSc.

Ján Mičovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Zodpovedanie otázky 14:52

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

35.
Dovoľte mi prečítať (povedané so smiechom) odpoveď pána, pána ministra Hudáka.
"Vážení páni poslanci, automobilový priemysel, ktorý okrem finálnych producentov zahŕňa aj širokú škálu subdodávateľov, tvorí významnú časť hrubého domáceho produktu," to je bez pochýb, "prispieva k zamestnanosti a je kľúčovým odvetvím slovenského hospodárstva.
V uplynulom roku bolo na Slovensku urobených celkom 973 370 automobilov, vďaka čomu sa Slovenská republika radí medzi najvýznamnejších exportérov tohto druhu tovaru. Svedčí o tom aj fakt, že Slovensko si drží svetové prvenstvo v počte vyrobených áut na tisíc obyvateľov, konkrétne za rok 2014 to bolo 179 áut na tisíc obyvateľov. Produkcia automobilov na Slovensku zaznamenala v prvom roku 2015 len minimálny pokles, ktorý je možné označiť za bežný oscilačný, ja len môžem konštatovať, že produkcia je stabilná, tento rok očakávame, že výroba presiahne počet 980-tisíc vozidiel." Toto je otázka spracovaná rezortom hospodárstva.
Ja, samozrejme, zo svojej pozície ministra financií, ktorý pracuje a povinne pracuje, samozrejme, aj s makroekonomickými analýzami, chcel by som upriamiť vašu pozornosť na poslednú, na poslednú predpoveď nášho vývoja ekonomiky na Slovensku, na ktorej v podstate, nieže v podstate, úplne reálne bude sa zakladať aj štátny rozpočet, s ktorým by som rád prišiel na rokovanie vlády už budúcu stredu.
Viete, že, viete, že tento rozpočet by sa mal zakladať na raste ekonomiky v budúcom roku na úrovni 3,1 %, viete asi takisto, že do tohto rastu zatiaľ nie je zakomponovaný možný pozitívny dopad obrovskej investície, na ktorej spolu všetci vo vláde pracujeme, ja mám teraz na mysli Jaguar Land Rover, a kde niet žiadnych pochýb, že ak dôjde k podpisu investičnej zmluvy a začatiu investičných prác, tak to bude pôsobiť veľmi pozitívne už v budúcom roku. Ten odhad bol aj, myslím si, že aj z údajov Národnej banky Slovenska, ale aj z našej, niekde na úrovni 0,5 % hrubého domáceho produktu v budúcom roku.
Chcem takisto komentovať to, že my sme si takisto všimli zníženie, zníženie exportnej kapacity slovenských automobiliek v prvom polroku, ale pokiaľ viem, tak to kľúčové bolo spôsobené nábehom tzv. body shopu alebo novej karosárovne, karo..., novej výroby karosérií v závode tu v Bratislave, keď možno si pamätáte tú slávnosť na začiatku tohto roku, keď nová karosáreň bola spustená do prevádzky, a naozaj nové Q 7, nové SÚV-čka, ktoré odchádzajú z Volkswagenu, zo závodu v Bratislave a idú už plne kompletované a sú plne vyrábané naozaj na Slovensku, a z tohto pohľadu predpokladáme, že ten možný výpadok výroby v tom prvom polroku bol spôsobený tým, že sa vlastne časť fabriky Volkswagenu prestavovala v prvom štvrťroku tohto roku.
Treba ale plne uznať a treba proste vnímať to, že svet je dneska veľmi krehký, treba upriamiť pozornosť na včerajšie vyhlásenie Christine Lagarde, šéfky MMF, ktorá dvíha prst pred zasadnutím Medzinárodného menového fondu v Lime, v Peru, ktorá bude budúci týždeň, ďalšiu nedeľu, nie túto, ale ďalší víkend, a je tu prvý signál toho, že treba zrejme rátať s medziročným poklesom svetového hrubého rastu hrubého domáceho produktu, a tie problémy momentálne tkvejú, momentálne možno viac mimo Európy, je to problém v krajinách, ktoré sa označujú slovíčkom BRICS, ale kľúčovo je to naozaj recesia v Ruskej federácii a problémy v Brazílii a problémy, ktoré boli široko medializované v Číne. Takže z hľadiska svetovej ekonomiky a naozaj od roku 2008 si proste musíme zvykať na to, že stabilný vývoj je ďaleko proste za nami, a že aj keď môžeme konštatovať, že tu máme stav oživenia, ktorý jasne dokazuje Slovensko dvojnásobnými rastami ekonomík oproti krajinám eurozóny alebo dokonca Európskej únie, v tomto roku to bude odhadovaných 3,2%, jasne pomenúvame, že zdrojmi toho rastu na Slovensku, ktorý je výrazne lepší ako v iných krajinách eurozóny, je, tými zdrojmi je domáca ekonomika, hej, domáca spotreba, čo je z hľadiska kvality rastu určite prejav väčšej životaschopnosti a sebaistoty, pretože to sú veci, o ktorých môžeme rozhodovať viac-menej doma, a mali by sme byť, myslím si, že mali by sme za to ďakovať Pánu Bohu, že sa môžeme v týchto posledných dvoch rokoch spoliehať viac na domáci dopyt, ktorý je, samozrejme, posilnený aj tvorbou pracovných miest a tým pádom vyšším rastom reálnych miezd a tým pádom väčším dopytom po službách a podobne.
Samozrejme, pozitívne sa to odzrkadľuje aj na štátnej kase, lebo pamätáte si roky 2009, ’10, ’11, kde, kde, 2009., samozrejme, katastrofálny prepad pod vplyvom svetovej hospodárskej krízy, ale aj tie ďalšie roky s krehkým rastom boli kľúčovo založené na extrémnom dopyte, vtedy nás zachraňoval aj automobilový priemysel, ktorý je často považovaný za, jeho, orientácia Slovenska naňho je považovaná za akúsi slabosť, ale tu musíme poznamenať, že v časoch najhorších zatiaľ z hľadiska sledovania našej modernej histórie, a to, to sú naozaj roky 2009 a 2010, nás tento typ priemyslu zachránil. Na rozdiel od iných typov priemyslu, nechcem ich teraz pomenovávať, aby som niekoho neurazil, ale automobilky nás naozaj v roku 2009 a 2010 vytiahli z najhoršieho.
Ďakujem, skončil som.

Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

1.10.2015 o 14:52 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 15:00

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

37.
Ďakujem za slovo. Pán poslanec, dneska mi ide karta, tak mi dovoľte odpovedať. Pri odpise pohľadávky v konkurze a reštrukturalizácii je potrebné postupovať v závislosti od toho, či daňovník účtuje v sústave podvojného účtovníctva, alebo daňovník účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva, resp. uplatňuje paušálne výdavky alebo vedie daňovú evidenciu podľa zákona o dani z príjmov. Čiže prvá vidlička, hej, z pohľadu toho, aký dopad na koho má táto situácia, ktorú popisujete.
Daňovník účtujúci v sústave podvojného účtovníctva, ktorých je asi väčšina vo vzťahu k povedzme typu firmy, o ktorom hovoríte, tak taký daňovník na neuhradenú pohľadávku v reštrukturalizačnom konaní si vytvorí opravnú položku vo výške 100 % hodnoty pohľadávky zaúčtovanej do nákladov, ktorá je zároveň daňovým výdavkom, to je dôležité, áno, do výnosov zdaniteľných príjmov zahrnie len sumu, dohodnutú v reštrukturalizačnom pláne alebo vo výške 50 % z hodnoty pohľadávky, ak sa rozhodne pohľadávku postúpiť Slovenskej reštrukturalizačnej v tomto konkrétnom prípade. Vo zvyšnej časti sa vzdáva nároku na úhradu iného majetkového práva podľa zákona o konkurze a reštrukturalizácii, čiže pán minister Borec určite potvrdí, pričom táto časť sa účtovne odpíše bez zvýšenia základu dane.
Pán poslanec, ja som pár rokov robil ako asistent daňového poradcu, ale som rád, že som s tým skončil, našťastie zavčasu... (Povedané so smiechom.) Ale, ale pokračujem ďalej.
Daňovník účtujúci v sústave jednoduchého účtovníctva uplatňujúci paušálne výdavky a daňovník, ktorý vedie daňovú evidenciu, postupuje podobne, pričom zahrňuje do základu dane len skutočne uhradenú sumu. To vieme dávno, to sú také, to je veľmi výhodné ako, samozrejme, pre ľudí, ktorí fungujú v jednoduchom účtovníctve, lebo si to tak vedia prifúknuť, odfúknuť koncom roka vždycky, v dobrej viere, samozrejme, a to jest vo výške dohodnutej v reštrukturalizačnom pláne alebo opäť 50 % z hodnoty pohľadávky, ak sa rozhodne pohľadávku postúpiť Slovenskej reštrukturalizačnej a v tej zvyšnej časti pohľadávky sa vzdáva nároku na úhradu iného majetkového práva podľa zákona o konkurze a reštrukturalizácii, a túto zvyšnú časť odpíše, pričom odpis nezvyšuje základ dane.
Odpis pohľadávky sa vykoná len znížením hodnoty pohľadávky v knihe pohľadávok, to je pre tých, ktorí účtujú v jednoduchom účtovníctve, nakoľko tieto pohľadávky v jednoduchom účtovníctve pri vzniku neboli zahrnuté do zdaniteľných príjmov. Zdaniteľným príjmom daňovníka je v tomto prípade len skutočne uhradená suma, t. j. suma uhradená podľa reštrukturalizačného plánu alebo suma uhradená slovenskou reštrukturalizačnou.
Skončil som.

Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

1.10.2015 o 15:00 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho 15:03

Jozef Mikloško
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pánovi ministrovi dneska karta ide, mne, bohužiaľ, nejde, ale asi za to, že sa pletiem do vecí, do ktorých ma nič neni, ale prečo by ma nebolo, keď som aj ja daňový poplatník.
No mne sa zdá, že to je podobné, ako keď treba platiť DPH aj za neplatené faktúry. Tu to tri a pol roka hovoríme a stále sa to teda nevyriešilo, ale to je iná téma, teraz sa tuším už niečo pripravuje, pred volebným koncom obdobia. Dneska sa to dokonca schválilo, hurá.
No asi ja chcem toto povedať, že napríklad bola zriadená nová firma Slovenská reštrukturalizačná pre nezabezpečených veriteľov Váhostavu. Je rozumné, aby sme okrem nákladov, ktoré nás Váhostav bude stáť, ešte aj platili manažment tejto novej firme? Zdá sa mi, že sa to mohlo riešiť aj ináč, nielen takto. No a mne sa zdá sa, že Váhostav je naozaj veľmi privilegovanou firmou, pred chvíľou sme o tom tu už hovorili, kde štát ho ťahá z kaše za jeho chyby. Či nebolo naozaj lepším riešením to, že nakoľko Váhostav aj naďalej vyhráva verejné obstarávanie na rôznych iných veľkých stavbách, že z toho, čo mu štát za tie iné veľké stavby dáva, rovno sťahovať jeho dlh pomaličky. Ono sa to tiež dlho hovorilo, ale vláda sa nepriklonila k tomuto riešeniu.
Nemohlo to byť takto?
Skryt prepis

Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho

1.10.2015 o 15:03 hod.

Doc. RNDr. DrSc.

Jozef Mikloško

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Zodpovedanie otázky 15:04

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec, hlavne vám musím odporovať. V úvode ste povedali, sa vám to zdá ako členovi tuším zahraničného výboru (povedané so smiechom), že... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcou.)

Laššáková, Jana, podpredsedníčka NR SR
Pre ľudské práva, výbor pre ľudské práva.

Kažimír, Peter, podpredseda vlády a minister financií SR
Pre ľudské práva, prepáčte, prepáčte, sa vám to zdá, že je to podobné ako pri platení DPH, alebo musia niečo zaplatiť, aj keď za to nedostane zaplatené.
Správne ste pomenovali, že naozaj, naozaj práve dnes, tuším 119 hlasmi sme schválili novelu zákona o DPH, ktorá v tej nezaujímavej časti, ináč je to nefér, lebo je veľmi zaujímavá časť, sme spolu rozhodli o tom, že od 1. januára budúceho roku, stavebné firmy v reťazci nebudú si medzi sebou platiť DPH, až teda konečnému, až konečný odberateľ, vo vzťahu s konečným odberateľom, tam sa vysporiada táto daň z pridanej hodnoty. To znamená, daňovník alebo váš priateľ, alebo človek, o ktorého záujmy sa vy staráte, bude môcť nakúpiť tovar s daňou z pridanej hodnoty, bude si môcť uplatniť nadmerný odpočet, štát mu vyplatí späť DPH a ďalej bude účtovať bez DPH, a tým pádom nebude vstupovať do nejakého rizika a druhotnej platobnej neschopnosti z titulu DPH. Áno, takže toto sa naozaj, naozaj dnes schválilo, čiže smerom dopredu, myslím si, že v oblasti stavebníctva naozaj veľa, veľa vecí vyriešime vo veľmi pozitívnom duchu, a ja som vám tu jasne prečítal, aký to bol komplikovaný jazyk, že ten, ktorý mal alebo má nevysporiadnú pohľadávku, teda uplatňuje si, nezaplatil mu niekto proste za faktúru a prejde reštrukturalizačným konaním, tak si uplatní na ten rozdiel odpis, ďaňovo uznateľný odpis tej pohľadávky, to znamená, nebude z neho platiť daň z príjmu. To je úplne kľúčové. Tým pádom je to úplne odlišné od tej DPH, o ktorej ste spomínali.
Čiže naozaj nebude niekto znášať dodatočné náklady vo vzťahu so štátom, pre neporiadneho odberateľa. Hej, to je úplný kľúč, a pri tom by som asi aj zostal. Že?
Ďakujem.
Skryt prepis

Zodpovedanie otázky

1.10.2015 o 15:04 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 15:09

Miroslav Kadúc
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

48.
Ďakujem, pani predsedajúca. Vážená pani predsedajúca, vážené kolegyne, kolegovia, prichádzam sem s viacerými zákonmi. Pracovne som si to nazval, že Kadúcov balíček pragmatickej pomoci občanom, tak snáď sa k tomu dopracujeme.
Začnem hneď prvým a to je poznatok z mojej, z mojej právnej praxe. Ide o novelizáciu Trestného zákona z dôvodu, pretože sú, je tam taká medzera, ktorá spôsobí úplne jednoduché obchádzanie skutkovej podstaty sprenevery, trestného činu sprenevery, a to sa aj pokúsim vysvetliť.
Prestavte si situáciu, že s niekým uzatvoríte zmluvu, dáte mu do úschovy 10-tisíc euro a on týchto 10-tisíc euro minie, pritom má zakázané s týmito peniazmi hýbať. Celkom jasné, celkovo jasný trestný čin sprenevery so sadzbou pri tejto sume pomerne, pomerne vysokou.
Ale predstavte si situáciu, že on, tá druhá zmluvná strana vaše peniaze vloží na účet v banke. Podľa aktuálnej judikatúry aj podľa okresnej prokuratúry, aj podľa krajskej prokuratúry, aj podľa Generálnej prokuratúry sa z peňazí vložených na účet stane iná majetková hodnota. Už to nie je vec. A vec je práve to, čo je kritérium pre naplnenie trestného činu sprenevery.
Inými slovami, budem citovať zo zákona skutkovej podstaty trestného činu sprenevery. "Kto si prisvojí cudziu vec, ktorá mu bola zverená, spôsobí tak na cudzom majetku škodu malú, potrestá sa odňatím slobody", ddd, niekoľko rokov, podľa veľkosti škody. Pokiaľ ale nie je naplnená podmienka, že ide o vec, nebude to trestný čin, pretože nebola naplnená jedna z podmienok trestného činu, to je samozrejmé, nemôže takéhoto človeka nijako potrestať ani napriek tomu, že toto konanie je nepochybne škodlivé. Rovnako škodlivé, ako keď minul cudzie peniaze v hotovosti. Pokiaľ ich dá na účet, už to nie je vec. Nič sa nedeje. Naše orgány činné v trestnom konaní sú v tomto prípade úplne bezzubé a práve z tohto dôvodu predkladám úpravu, ktorá je úplne totožná s tým, na čo reagovala Česká republika pred niekoľkými rokmi, pretože majú podobnú skutkovú podstatu trestného činu sprenevery. A tá úprava je úplne od ucha. Spreneveriť môžete aj majetkovú hodnotu, aj peniaze na účte v banke. Ak by v tom prípade, ktorý som pomenoval, bolo v skutkovej podstate sprenevery okrem veci aj iná majetková hodnota, vtedy by sa celkom jasné škodlivé konanie druhej strany stalo trestným.
To je to, čo navrhujeme, a verím, že nájdem podporu v tejto sieni zákonnosti. Na opozícii, myslím, že nebol problém, teda na opozičnej strane. Problém bol na vládnej strane. Tak verím, že ak máte nejaký problém s týmto návrhom, že budete oponovať, som tu pripravený a argumentovať, čo mi budú sily vládať.
Ďakujem pekne za podporu.

Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

1.10.2015 o 15:09 hod.

JUDr. Ing.

Miroslav Kadúc

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:13

Jana Kiššová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážené dámy, vážení páni, dovoľte, aby som v zmysle § 73 ods. 1 rokovacieho poriadku vystúpila v prvom čítaní ako spravodajkyňa určená ústavnoprávnym výborom k uvedenému návrhu zákona.
Návrh zákona spĺňa po formálnoprávnej stránke náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a v legislatívnych pravidlách tvorby zákonov. Predseda Národnej rady vo svojom rozhodnutí navrhol, aby uvedený návrh zákona prerokoval ústavnoprávny výbor a výbor pre obranu a bezpečnosť. Ako gestorský výbor navrhol ústavnoprávny výbor s tým, aby výbory prerokovali návrh zákona do 9. novembra 2015 a gestorský výbor do 10. novembra 2015.
Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Ako spravodajkyňa určená navrhnutým gestorským výborom odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
Odporúčam zároveň návrh zákona prideliť výborom vrátane určenia gestorského výboru a lehoty na prerokovanie návrhu zákona vo výboroch v zmysle uvedeného rozhodnutia predsedu Národnej rady.
Pani predsedajúca, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

1.10.2015 o 15:13 hod.

Ing.

Jana Kiššová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 15:15

Miroslav Kadúc

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:21

Jana Kiššová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážené dámy, vážení páni, dovoľte, aby som v zmysle § 73 ods. 1 rokovacieho poriadku vystúpila v prvom čítaní ako spravodajkyňa určená ústavnoprávnym výborom k uvedenému návrhu zákona. Návrh zákona spĺňa po formálnoprávnej stránke náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a v legislatívnych pravidlách tvorby zákonov.
Predseda Národnej rady vo svojom rozhodnutí navrhol, aby uvedený návrh zákona prerokoval ústavnoprávny výbor, ktorý navrhol aj ako gestorský výbor s tým, aby gestorský výbor prerokoval návrh zákona do 10. novembra 2015.
Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Ako spravodajkyňa určená navrhnutým gestorským výborom odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
Odporúčam zároveň návrh zákona prideliť výboru vrátane určenia gestorského výboru a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v gestorskom výbore v zmysle uvedeného rozhodnutia predsedu Národnej rady.
Pani predsedajúca, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

1.10.2015 o 15:21 hod.

Ing.

Jana Kiššová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 15:23

Ján Mičovský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážená pani podpredsedníčka Národnej rady, kolegyne, kolegovia, vážení občania, začnem atypicky tým, čo býva uvedené na konci zákona. Dátum jeho účinnosti.
V tomto prípade sme navrhli spolu s mojimi predkladateľmi pánom poslancom Kadúcom a Hraškom, aby deň začatia účinnosti tohto zákona bol 6. marec 2016. Šiesty marec 2016 je prvý deň, ktorý nasleduje po dátume, po predpokladanom dátume volieb do Národnej rady Slovenskej republiky v budúcom roku. Je to nielen prvý deň nového siedmeho volebného obdobia, ale som presvedčený, že aj posledný deň trpezlivosti tejto krajiny k tomu, aby takýto zákon mohla si dovoliť ešte nemať.
Aký je to zákon? Je to zákon, ktorý sme už predkladali niekoľkokrát, a predkladáme ho opäť s úpenlivým presvedčením, že táto krajina ho naozaj potrebuje. Je to zákon, ktorý hovorí o tom, akým spôsobom sa majú dostávať ľudia do štátnych orgánov, teda do orgánov, ktoré majú istú účasť štátu, akým spôsobom majú byť títo ľudia odmeňovaní a akým spôsobom majú zodpovedať za výkon svojich funkcií. Je to neuveriteľné, ale my tieto tri základné atribúty nemáme v štátnom systéme riešené a dôsledky, dôsledky tu máme veľmi rukolapné. Ja o nich budem rozprávať v rozprave, do ktorej sa hlásim ako prvý.
Toľko na úvod.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

1.10.2015 o 15:23 hod.

Ing. CSc.

Ján Mičovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

15:27

Helena Mezenská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma uznesením č. 472 určil za spravodajkyňu k návrhu poslancov Národnej rady Miroslava Kadúca, Igora Hraška a Jána Mičovského na vydanie zákona o výbere zástupcov štátu do orgánov spoločností s majetkovou účasťou štátu a o ich odmeňovaní a zodpovednosti za škodu.
V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa, ako spravodajkyňu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory, a to Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a napokon aj výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 9. novembra 2015 a v gestorskom výbore do 10. novembra 2015.
Pani predsedajúca, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

1.10.2015 o 15:27 hod.

Mgr.

Helena Mezenská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video