11. schôdza

22.11.2016 - 8.12.2016
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

30.11.2016 o 14:27 hod.

Ing.

Juraj Blanár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:18

Jozef Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci.
Myslím si, že toto nie celkom ide spraviť, lebo ak ste podali teraz, pán spravodajca, pozmeňujúci návrh, tak ho bude treba predložiť v riadnej forme a kolegov poprosiť o pätnásť podpisov a podať to ako pozmeňujúci návrh. Myslím, že procedúra je taká, že pán minister bude musieť znova vystúpiť a otvoriť rozpravu a povedať pozmeňujúci návrh. Nezachytil som ten problém, či je iba preklepová vec, tak potom je oprava v treťom čítaní pri hlasovaní, ale tak, že sa prednesie ústne. Teraz, myslím si, že to nebol pozmeňujúci návrh.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.11.2016 o 14:18 hod.

Mgr.

Jozef Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:19

Tomáš Drucker
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Vážený pán predsedajúci a vážené panie poslankyne a páni poslanci, dovolím si len krátko zareagovať na pani poslankyňu Cigánikovú. Pre korektnosť sa patrí, aby som krátko zareagoval.
Čo sa týka platby za poistencov štátu, ja súhlasím a myslím si, že sme si to aj na výbore vrátane všetkých koaličných poslancov, ale aj opozičných poslancov, sme sa zhodli, že zdravotníctvo si pýta viac peňazí. Zároveň sme ale aj deklarovali vôľu na strane vlády aj ministerstva financií v budúcom roku dofinancovať. Vzhľadom na to, že štátny rozpočet včera bol schválený aj s plánom deficitu a v súlade teda so zámermi nedosahovať dlhovú brzdu alebo znižovať verejný dlh a takisto aj v súlade s programovým vyhlásením vlády v jednotlivých rozpočtových kapitolách, došlo k situácii, že v pláne na budúci rok v rozpočte zdravotníctvo malo dostať 4 % za, ako platbu za poistencov štátu.
Vzhľadom na to, že zdravotníctvo si pýta nielen na zdravotnú starostlivosť, ale aj na obnovu svojich zariadení a štát je jedným z najvýznamnejších aj poskytovateľom, nielen regulátorom zdravotnej starostlivosti, ale aj poskytovateľom samotným, to znamená cez sieť svojich nemocníc, univerzitných nemocníc, fakultných nemocníc, reflektujúc aj na závery správy Najvyššieho kontrolného úradu, ktorý v tejto správe sumarizuje stav nielen zadlženosti zdravotníckych zariadení, ale aj stavu svojich budov, zariadení a mnohého, je povinnosťou štátu a je to koniec koncov aj v programovom vyhlásení vlády, že štát chce každoročne prispievať na obnovu a modernizáciu štátnych zariadení, pretože je vlastníkom týchto štátnych zariadení. Netvrdím, že štát nemá do budúcna aj vytvárať, a to je tiež v programovom vyhlásení, vytvárať granty a rôzne programy pre celý sektor, ale je zároveň aj vlastníkom. Štát sme všetci my a je to úplne prirodzené, tak ako iný investor, tak má sa starať aj o vlastné aktíva.
No a teraz ide o to, odkiaľ tieto peniaze vziať. Ak sa bavíme, že štát má povinnosť uhrádzať niektoré z týchto peňazí, tak štátny rozpočet, ja myslím, že to nie je treba nejak zvýrazňovať, je postavený na príjmoch, ktoré sú postavené na daniach a iných poplatkoch, či už ide o správne poplatky, pokuty, ale hlavne dane, priame, nepriame, či je to daň z príjmu právnických osôb, fyzických osôb, daň z pridanej hodnoty a potom aj, samozrejme, rôzne spotrebné dane, nepriame, z majetku a podobne, a tieto sa rozdeľujú.
Takže ak dnes chceme dať peniaze na rekonštrukciu našich nemocníc a tie nemocnice nie sú nikoho iného ako, znova zopakujem, štátu a každého z nás, tak áno, ako ste povedali, tvrdím, toto môžu zaplatiť len daňoví poplatníci, či fyzické, alebo právnické osoby, či prostredníctvom nejakých daní, poplatkov, alebo v tomto prípade, s čím som prišiel, s akým návrhom - a prišiel som včas, aj keď váš pán kolega poslanec Mihál upozornil, že na konci dňa vzhľadom na legislatívny proces dochádza k pozmeňovaciemu návrhu, ale chcel som byť korektný a dosť včas aj komunikovať vo vzťahu k podnikateľskému sektoru, že chceme zrušiť odvodové stropy na zdravotnom poistení, lebo zdravotné poistenie je len účelovo viazaný odvod, istý typ zdanenia, ktorý je priamo a účelovo viazaný na poskytovanie zdravotnej starostlivosti. Nemuseli by sme ho mať. Mohli by sme mať teoreticky aj dane a potom ich prerozdeľovať.
Ja len dám za príklad, daň z pridanej hodnoty v Maďarsku je 27 % a môžu si potom dovoliť napríklad pre podnikateľský sektor povedať, že budú mať 7 % dane z príjmu právnických osôb. No ale to je nejaká politika štátu. My ju máme takúto. Máme nejaké dane priame, nepriame a máme zdravotné odvody.
Reagovali sme aj na výhradu. Vy hovoríte, že sú stropy niekde. Sú rôzne mechanizmy, ako sa platí zdravotné poistenie v zahraničí, aj keď je viaczdrojové. Reagovali sme aj na jednu výčitku, ktorá smerovala aj k Slovensku, to je, že systém zdravotného poistenia nie je úplne spravodlivý v oblasti platieb. A uvedomujem si aj to, že to niekto môže považovať za istý trest pre úspešných, že to takto môže vysvetľovať. Ja som povedal, že preto, aby sme dokázali vnímať istú mieru solidarity, a vy sa pýtate, aká veľká je, ale budem hovoriť, aby sme ju dokázali vnímať, tak všetci si želáme a chceme mať ten pocit, že je za to nejaká protihodnota. Tou protihodnotou nie je zásluhovosť. To je všeobecná protihodnota kvality služieb štátu, ktoré svojim občanom ponúka aj v oblasti zdravotníctva a iných služieb. A preto som aj prisľúbil, že ak ideme zrušiť – zjednodušene – stropy na zdravotné poistenie, vymeriavacie základy teda nebudú ohraničené pri odvodoch na zdravotné poistenie, tak tieto peniaze účelovo použijeme na obnovu našich nemocníc.
Ja rozumiem, že hovoríte, že to zaplatí 15-tisíc ľudí. Ak by sme to nedali z tohto a povieme, že to budeme zo štátneho rozpočtu, mohli sme zvýšiť dividendu napríklad a platili by to podnikatelia. Alebo sme mohli zvýšiť dépeháčku a platili by to všetci. Vždy to niekto zaplatí. My sme sa rozhodli vytvoriť nejaký spravodlivý systém v oblasti verejného zdravotného poistenia, ktorý v danom čase niekto môže vnímať ako nejaký trest, ale zároveň sme sa zaviazali tieto peniaze vložiť do obnovy našich zariadení, nielen pre tento rok, ale každoročne dávať peniaze z rozpočtu na tieto peniaze. A toto je jediný dôsledok sadzby 3,78.
Takže súhlasím, že samotná sadzba 4 % je nízka, ale k tomu je aj ten pozmeňovací alebo teda ten návrh, ktorý včera schválilo plénum Národnej rady, že sa v pokladničnej správe vyčlení 50 miliónov eur.
Ja osobne si myslím, že to nebude stačiť, ale počkajme si na výsledky tohto roka, počkajme si na audit Všeobecnej zdravotnej poisťovne a určite budeme a myslím si, že aj minister financií je empatický na túto diskusiu a počúva ju, chce vidieť konkrétne čísla, zapojili sme sa do projektu hodnoty za peniaze. Nikto nechce obmedzovať zdravotnú starostlivosť, aj v porovnaní s Českou republikou ide na zdravotníctvo na Slovensku významne menej peňazí, v prepočte teda na Slovensku.
No, aby som to už ukončil, technika 3,78 zníženie je priamo spojená nie so šetrením, ale spojená priamo s prevedením 70 miliónov peňazí, ktoré príde do zdravotných poisťovní cez rušenie odvodov. Tie sú presne prepočítané na 82 miliónov podľa ministerstva financií z nejakej prognózy daňovej, na tejto prognóze ale daňovej je postavený celý rozpočet. Môžme ho spochybňovať, ale spochybňovať, tým pádom spochybňujeme celý rozpočet. A 70 miliónov je v rozpočte len presunutých z poistencov štátu na kapitolu rozpočtu ministerstva zdravotníctva.
Takto to už bolo schválené včera v rozpočte, dnes hovoriť o nejakom zvýšení platby za poistencov štátu asi nie je úplne relevantné, lebo rozpočet bol schválený so samotným deficitom, ktorý pre tento rok bol taký, aký je, a pokiaľ by sme ho minuli, tak nie je to kryté samotným rozpočtom.
Ďakujem pekne, pán predsedajúci.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

30.11.2016 o 14:19 hod.

Tomáš Drucker

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:27

Juraj Blanár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne.
Vážený pán predsedajúci, pán minister, kolegyne, kolegovia, chcem v záverečnom slove ako spravodajca absolútne podporiť stanovisko predkladateľa, pretože už sme urobili niekoľko krokov, ktoré sa uskutočnili tak vo výbore pre zdravotníctvo, kde sme schválili niekoľko pozmeňujúcich návrhov, ktoré práve odzrkadľujú aj včera schválený rozpočet, a to je dôležité podotknúť v tejto súvislosti, pretože reálne vďaka tomuto budeme mať v kapitole ministerstva zdravotníctva okolo 70 miliónov práve na kapitálové výdavky a o ďalších 12 miliónov viac v zdravotnom poistení. A som veľmi rád a chcem aj poďakovať, že sa podarilo po vstúpení ešte do rokovania vybaviť ďalších 50 miliónov do rezervy.
Chcem poďakovať pánovi predsedovi výboru Štefanovi Zelníkovi, pretože sa spoločne so mnou zúčastnil toho rokovania s ministrom financií a s premiérom aj s predsedom parlamentu, kde sme ešte argumentovali a dokázali sme, myslím si, že vyrokovať ďalších 50 miliónov, ktoré určite budú prospešné, takže naozaj veľká vďaka.
A na záver môjho vystúpenia chcem ešte avizovať, čo budeme musieť urobiť v rámci tretieho čítania. V spoločnej správe máme legislatívno-technickú chybičku, ktorú budeme musieť opraviť, je to bod 15 v spoločnej správe, ktorú potom okomentujem, keď budeme o tom hlasovať.
Toľko z mojej strany, pán predsedajúci. Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

30.11.2016 o 14:27 hod.

Ing.

Juraj Blanár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:29

Tomáš Drucker
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Ešte raz, pán predsedajúci, dobrý deň.
Cieľom predloženého návrhu zákona v súlade s prehodnotenou stratégiou používania identifikácie občana vo vzťahu k národnému zdravotníckemu informačnému systému je aj zmena spôsobu identifikácie osoby pri prístupe k zdravotným údajom elektronickej zdravotnej knižky u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, ako aj cez Národný portál zdravia. V záujme intenzívnejšieho využívania občianskych preukazov s elektronickým čipom aj v národnom zdravotníckom informačnom systéme sa navrhuje zrušenie vydávania preukazov poistenca s elektronickým čipom, ako aj ich používanie v národnom zdravotníckom informačnom systéme.
Preukazy poistenca s elektronickým čipom malo Národné centrum zdravotníckych informácií začať vydávať od júna budúceho roku 2017. Osoby, ktorým bol vydaný občiansky preukaz s elektronickým čipom, budú môcť takýto občiansky preukaz použiť aj na prístup k údajom v elektronickej zdravotnej knižke, ako aj na svoju identifikáciu poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
Návrh zákona predpokladá prechodné ustanovenia do 31. decembra roku 2020, dokedy by mal byť vybavený občianskym preukazom s čipom každý občan, respektíve ich náhradou, a budem hovoriť nielen o občanoch, ale o všetkých poistencoch, teda o maloletých, cudzincoch, starších ako 65 rokov.
Návrh zákona umožňuje použitie občianskeho preukazu s čipom aj bez aktivovaného šifrovacieho certifikátu. V súčasnosti máme vydaných takýchto občianskych preukazov s čipom zhruba 1,5 milióna a aktivované certifikáty majú len 90-tisíc z nich. Bude na občanovi, návrh zákona predpokladá dobrovoľnosť a možnosť každého, aby si cez národný portál aktivoval tento certifikát pre prístup do zdravotníckeho informačného systému a pre prístup k zdravotnej knižke.
Tento návrh zákona nemení termíny, ale obsahovo spresňuje spôsob identifikovania pacienta v prístupe k zdravotnej dokumentácii. Ja keď som uvádzal v skrátenom konaní hneď na prvej schôdzi po programovom vyhlásení vlády zmenu zákona o národnom zdravotníckom informačnom systéme, kde sme o jeden rok posúvali všetky termíny, tak som avizoval, že prídeme v nasledujúcich mesiacoch aj s obsahovou zmenou a tá práve súvisí so zmenou nevyužívania alebo zrušenia toho zámeru vydávania zdravotných preukazov s elektronickým čipom a istej harmonizácie využívania elektronických občianskych preukazov s čipom.
Súčasne sa v tomto zákone navrhujú aj zmeny a doplnenia v obsahu jednotlivých registrov, ktoré tvoria údajovú základňu národného zdravotníckeho informačného systému. Navrhuje sa vytvorenie nového národného registra osobitných organizácií v zdravotníctve.
Vážený pán predsedajúci, vážení kolegovia, pani poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi vysloviť presvedčenie, že predložený návrh podporíte. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

30.11.2016 o 14:29 hod.

Tomáš Drucker

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:33

Jozef Valocký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené kolegyne, kolegovia, v súlade s rokovacím poriadkom som bol určený výborom Národnej rady pre zdravotníctvo za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu.
Návrh zákona spĺňa z formálnoprávnej stránky náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a legislatívnych pravidlách tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu je účel navrhovanej úpravy zrejmý.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú zo zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali ústavnoprávny výbor a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Za gestorský výbor navrhujem výbor Národnej rady pre zdravotníctvo. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 27. januára 2017 a gestorský výbor do 30. januára 2017.
Ďakujem, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

30.11.2016 o 14:33 hod.

MUDr.

Jozef Valocký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:34

Tomáš Drucker
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem vám veľmi pekne, pán predsedajúci.
Vážené panie poslankyne, páni poslanci, v zmysle § 26 ods. 2 zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov Dozorná rada Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou má 5 členov, z toho jeden predseda, jeden podpredseda a troch členov dozornej rady.
MUDr. Ľubomíra Romanová, PhD. sa písomne vzdala funkcie podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a toto písomné oznámenie doručila Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 26 ods. 8 písm. a) zákona a vznikol dňom 30. júna 2016 výkon, pardon, ospravedlňujem sa, jej zanikol dňom 30. júna 2016 výkon funkcie podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
Nakoľko podľa § 26 ods. 3 zákona členov dozornej rady volí a odvoláva Národná rada Slovenskej republiky na návrh vlády Slovenskej republiky, na základe spoločného návrhu parlamentnej opozície predkladám Národnej rade Slovenskej republiky návrh na voľbu PhDr. Ivety Pospíšilovej za podpredsedu dozornej rady. Navrhovaná kandidátka spĺňa všetky zákonom stanovené požiadavky na predmetnú funkciu.
Dovoľte mi len krátko uviesť, že v zmysle programového vyhlásenia vlády sa vláda zaviazala postúpiť a umožniť parlamentnej opozícii kontrolné; alebo účasť v kontrolných orgánoch Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a Všeobecnej zdravotnej poisťovni a v súlade s týmto programovým vyhlásením vlády som predložil aj novelu zákona o zdravotných poisťovniach, ktorou sme zjemnili isté požiadavky na odbornú spôsobilosť členov orgánov predovšetkým v dozorných radách. Účinnosť tohto zákona nadobudla 1. novembra.
Zároveň som oslovil listom predsedu Národnej rady, aby prerokoval takéto, takúto požiadavku moju v zmysle programového vyhlásenia vlády s parlamentnou opozíciou. Po dohode s pánom predsedom Národnej rady som osobne rokoval s pánom predsedom Richardom Sulíkom, najväčšej teda parlamentnej opozičnej strany, a požiadal som ho následne aj listom, aby prerokoval takúto požiadavku s parlamentnou opozíciou, teda nielen parlamentnými stranami, ale všetkými, ktorí nie sú súčasťou vládnej koalície, a požiadal som ho o spoločnú nomináciu troch osôb. Jedna osoba je za člena Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, ktorú som teraz uviedol v podobe návrhu na podpredsedu úradu, jeden člen do správnej rady úradu pre dohľad a jeden člen do Dozornej rady Všeobecnej zdravotnej poisťovne.
Vláda na svojom predchádzajúcom zasadnutí schválila člena správnej rady úradu a tak isto schválila návrh a doručila Kancelárii Národnej rady na predloženie na voľbu v Národnej rade.
Čo sa týka člena Dozornej rady Všeobecnej zdravotnej poisťovne, ja predpokladám, že v priebehu budúceho týždňa po tom, ako budú doručené všetky písomnosti za všetkých nominantov do Dozornej rady Všeobecnej zdravotnej poisťovne, ako jediný akcionár vymenujem týchto členov dozornej rady.
Vážený pán predsedajúci, ďakujem.
Skryt prepis

30.11.2016 o 14:34 hod.

Tomáš Drucker

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 14:38

Jana Cigániková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, ako spravodajkyňa výboru predkladám správu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo o výsledku prerokovania návrhu na voľbu podpredsedu Dozornej rady pre dohľad na zdravotnou starostlivosťou (tlač 335).
Návrh na voľbu podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou vláda Slovenskej republiky predložila Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 26 ods. 3 zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 347 z 24. novembra 2016 pridelil návrh na voľbu podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (tlač 335) Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo na prerokovanie v termíne do 29. novembra 2016.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo rokoval o predloženom návrhu na svojej 16. schôdzi výboru dňa 29. novembra 2016. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo sa oboznámil s návrhom na voľbu podpredsedu Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a konštatoval, že navrhovaný kandidát spĺňa zákonom stanovené požiadavky.
MUDr. Ľubomíre Romanovej, PhD., zanikol výkon funkcie podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou písomným oznámením vzdania sa funkcie doručeným Národnej rade Slovenskej republiky.
Výbor súhlasil s návrhom vlády na voľbu podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a odporučil Národnej rade Slovenskej republiky:
1. Zobrať na vedomie podľa § 26 ods. 8 písm. a) zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov zánik výkonu funkcie podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou Ľubomíre Romanovej.
2. Zvoliť podľa § 26 ods. 3 zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov Ivetu Pospíšilovú do funkcie podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
Výbor poveril poslankyňu Janu Cigánikovú, aby predniesla správu o výsledku prerokovania návrhu na voľbu podpredsedu Dozornej rady Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou. Súčasťou správy je návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, skončila som, môžete otvoriť rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

30.11.2016 o 14:38 hod.

Mgr.

Jana Cigániková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:42

Natália Grausová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, názorná ilustrácia, ako funguje obsadzovanie zodpovedných funkcií na úradoch, konkrétne na Úrade pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, je vlastne najlepším argumentom toho, že náš systém je chorý. Pán minister oslovil najväčšiu parlamentnú opozičnú stranu, stranu SaS, listom so žiadosťou o zaslanie spoločného kandidáta za opozíciu. Predseda opozičnej strany SaS Richard Sulík tak urobil listom z 27. októbra po spoločnej dohode strán. Toto bolo citované v novinách, že po spoločnej dohode strán.
Nakoľko mne nie je známa žiadna dohoda opozičných strán v predmetnej veci, o čom by bol aj písomný záznam, považujem za korektné, aby vláde, výboru pre zdravotníctvo, plénu Národnej rady aj verejnosti bolo jasne oznámené, že ide v tomto prípade iba o kandidátov navrhnutých pánom Sulíkom, to znamená kandidátov reprezentujúcich iba pána Sulíka. Čím vlastne pán Sulík nenaplnil žiadosť ministra zdravotníctva. Ak mal pán Sulík problémy so splnením žiadosti pána ministra zdravotníctva a nerokoval s ostatnými opozičnými stranami, mal poverenie ministra zdravotníctva odmietnuť.
Nie je zrejmé, prečo pán minister zdravotníctva oslovil iba pána Sulíka, a nie je mi jasné a zrejmé, prečo neoslovil listom všetky opozičné strany. Považujem toto za porušovanie, porušenie ľudských práv a diskrimináciu opozičných strán, ktoré neboli oslovené v tomto prípade.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.11.2016 o 14:42 hod.

MUDr.

Natália Grausová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:44

Jana Cigániková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Vážená kolegynka Grausová, my sme si to už aj na výbore povedali, ja teda tiež zopakujem to, čo som hovorila tam. Nie je pravda, že tieto nominácie reprezentujú iba pána Sulíka, dohodla sa väčšina opozície. Je to nominácia, spoločná nominácia SaS, OĽANO a SME RODINA, čiže naozaj väčšina opozície sa dohodla a zhodli sa na tom, že u vás vhodného kandidáta jednoducho nevidia reálne. A či už teda s vami boli rokovať alebo nie, nebolo to podmienkou listu od pána ministra. A tiež si myslím, že ľudské práva nezaručujú komunikáciu s každým predsedom každej strany a takisto nezaručujú nomináciu v týchto orgánoch.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.11.2016 o 14:44 hod.

Mgr.

Jana Cigániková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:45

Natália Grausová
Skontrolovaný text
... parlament, že slušnosť vyžaduje, aby bolo rokované so všetkými opozičnými stranami, aby neboli robené rozdiely. A naozaj to považujem za diskrimináciu a považujem to za porušovanie ľudských práv našej politickej strany a nás všetkých štrnástich poslancov.
Vďaka.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

30.11.2016 o 14:45 hod.

MUDr.

Natália Grausová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video