23. schôdza

28.11.2017 - 13.12.2017
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

6.12.2017 o 14:19 hod.

Ing.

Radovan Baláž

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 11:47

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predseda, za slovo. Novelou zákona sa zavádza inštitút daňového zastúpenia zahraničných osôb, ktoré nadobúdajú tovar z iného členského štátu a tento tovar dodávajú zákazníkom mimo tuzemska, a preto nie je povinné platiť daň z pridanej hodnoty v tuzemsku. Ide o zjednodušenie pre zahraničné osoby, ktoré sa nemusia registrovať za platiteľov dane. Daňové priznanie, kontrolný výkaz a súhrnnýy výkaz bude za tieto osoby podávať daňový zástupca, ktorým môže byť len tuzemská osoba.
Navrhuje sa vypustiť jednu z troch domnienok pre ručenie odberateľa za daň nezaplatenú dodávateľom správcovi dane. Ide o prípad, keď dodávateľ je uvedený v zozname osôb, ktorým daňový úrad môže z dôvodu neplnenia zákonných daňových povinností zrušiť registráciu platiteľa dane. Táto domnienka spôsobuje v praxi podnikateľom zvýšenú administratívnu záťaž a daňové úrady ju využívajú len v nepatrnej miere.
Novela zákona v súlade so smernicou o spoločnom systéme dane z pridanej hodnoty oslobodzuje od dane bezodplatné dodanie tovaru formou daru z dôvodu jeho následného vývozu do tretích štátov ako súčasť humanitárnej a dobročinnej činnosti prostredníctvom Ministerstva vnútra Slovenskej republiky.
Novela zákona je ďalej orientovaná na oblasti, v ktorých aplikačná prax ukazuje potrebu upraviť existujúce pravidlá a ktoré je potrebné zosúladiť s judikatúrou Súdneho dvora Európskej únie, ako napríklad osobitné pravidlá uplatňovania dane cestovnými kanceláriami a cestovnými agentúrami.
Toľko na úvod. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

6.12.2017 o 11:47 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 11:49

Radovan Baláž
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predseda. Vážené kolegyne, kolegovia, vážený pán minister, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (tlač 703).
Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov o prerokovaní vyššie uvedeného návrhu zákona:
Národná rada uznesením č. 849 z 11. októbra 2017 pridelila vládny návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: a to výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre hospodárske záležitosti. Určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému vládnemu návrhu zákona.
K predmetnému návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská: Odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúci a doplňujúcimi návrhmi, a to výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor a výbor pre hospodárske záležitosti. Z uznesení výborov Národnej rady uvedených v bode III tejto spoločnej správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, ktoré sú uvedené pod bodom č. IV spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov, ktoré sú uvedené v spoločnej správe, hlasovať takto: O bodoch zo spoločnej správy 1 až 6 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov odporúča Národnej rade, aby vládny návrh zákona schválila v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe.
Spoločná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 245 z 28. novembra 2017 a zároveň týmto uznesením ma výbor poveril ako spoločného spravodajcu, aby som pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku.
Ďakujem, pán predseda, skončil som, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

6.12.2017 o 11:49 hod.

Ing.

Radovan Baláž

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:52

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobrý deň. Ďakujem pekne. V rozprave v podstate ideme riešiť to, čo sme avizovali, že v jednom z tých daňových zákonov predložíme pozmeňujúci návrh, čo sa týka viac-menej rozmrazenia platov o jedno euro, ktorý teda v odôvodnení, samozrejme, budete mať všetci. K tomu nemusím, myslím si, že nie je k tomu, čo veľmi dodať, bolo na to aj nejakých pár tlačových konferencií. Takže ja si dovolím prečítať, prečo v tomto zákone, je to dohoda s ministerstvom, čiže boli dva daňové zákony, takže jeden z tých je zákon o dani z pridanej hodnoty, takže v tomto, preto v tomto zákone.
Dobre, takže dovolím si prečítať tento pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Ladislava Kamenického k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (tlač 703).
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladám nasledujúci pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov.
Za čl. I sa vkladá nové články II a ž VI, ktoré znejú:
"Článok II.
Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov Slovenskej republiky v znení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 374/1994 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 304/1995 Z. z., zákona č. 277/1998 Z. z., zákona č. 57/1999 Z. z., zákona č. 447/2000 Z. z., zákona č. 175/2002 Z.z., zákona č. 668/2002 Z. z., zákona č. 461/2003 Z. z., zákona č. 391/2004 Z. z., zákona č. 81/2005 Z. z., zákona č. 94/2006 Z. z., zákona č. 598/2006 Z. z., zákona č. 460/2008 Z. z., zákona č. 563/2008 Z. z., zákona č. 504/2009 Z. z., zákona č. 500/2010 Z. z, zákona č. 236/2011 Z. z., zákona č. 532/2011 Z. z., zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 392/2012 Z. z., zákona č. 462/2013 Z. z., zákona č. 97/2014 Z. z., zákona č. 195/2014 Z. z., zákona č. 362/2014 Z. z., zákona č. 32/2015 Z. z., zákona č. 338/2015 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 443/2015 Z. z. a zákona č. 340/2016 Z. z. sa dopĺňa takto:
Za § 29o sa vkladá § 29p, ktorý znie:
"§ 29p
(1) Poslancovi, prezidentovi, členovi vlády, predsedovi kontrolného úradu a podpredsedovi kontrolného úradu patrí v roku 2018 plat vo výške určenej v roku 2011 (§ 29g) zvýšený o jedno euro a paušálne náhrady vo výške určenej v roku 2011 (§ 29g).
(2) Odmena asistenta poslanca a výdavky na prevádzku poslaneckej kancelárie zriadenej podľa § 4a ods. 1 druhej vety sú v roku 2018 rovnaké ako v roku 2011 zvýšené o jedno euro.
(3) Ustanovenie ods. 1 sa nevzťahuje na generálneho prokurátora, predsedu Súdnej rady Slovenskej republiky, sudcov Ústavného súdu Slovenskej republiky a ostatných sudcov; ich plat sa v roku 2018 určí podľa § 2 a 27."
Článok III
Zákon č. 564/2001 Z. z. o verejnom ochrancovi práv v znení zákona č. 411/2002 Z. z., zákona č. 551/2003 Z. z., zákona č. 215/2004 Z. z., zákona č. 523/2004 Z. z., zákona č. 618/2004 Z. z., zákona č. 122/2006 Z. z., zákona č. 400/2009 Z. z., zákona č. 220/2011 Z. z., zákona č. 392/2012 Z. z., zákona č. 462/2013 Z. z., zákona č. 362/2014 Z. z., zákona č. 176/2015 Z. z., zákona č. 338/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 340/2016 Z. z. a zákona č. 55/2017 Z. z. sa dopĺňa takto:
Za § 28e sa vkladá § 28f, ktorý vrátane nadpisov znie:
"§ 28f
Prechodné ustanovenia určené od 1. januára 2018
V roku 2018 sú platové pomery verejného ochrancu práv, paušálne náhrady a náhrady ďalších výdavkov súvisiacich s vykonaním tejto funkcie rovnaké ako platové pomery, paušálne náhrady a náhrady ďalších výdavkov poslanca Národnej rady vo funkcii podpredsedu Národnej rady ustanovené osobitným predpisom, 25), pričom plat verejného ochrancu práv sa zvýši o 5 percent.".
Poznámka pod čiarou k odkazu 25 znie:
"25) § 29p zákona Národná rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. v znení zákona č. .../2017 Z. z.".
Článok IV
Zákon č. 215/2004 Z. z. o ochrane utajovaných skutočností a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 638/2005 Z. z., zákona č. 255/2006 Z. z., zákona č 330/2007 Z. z., zákona č. 668/2007 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 290/2009 Z. z., zákona č. 291/2009 Z. z., zákona č. 400/2009 Z. z., zákona č. 192/2011 Z. z., zákona č. 122/2013 Z. z. a zákona č. 195/2014 Z. z., zákona č. 362/2014 Z. z., zákona č. 247/2015 Z. z., zákona č. 338/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 301/2016 Z. z., zákona č. 340/2016 Z. z., zákona č. 51/2017 Z. z. a zákona č. 152/2017 Z. z. sa dopĺňa takto:
Za § 84f sa vkladá § 84g, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 84g
Prechodné ustanovenie účinné od 1. januára 2018
Riaditeľovi úradu v roku 2018 patrí mesačne funkčný plat vo výške platu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky ustanoveného na rok 2018 s osobitným predpisom. 41).".
Poznámka pod čiarou k odkazu 41 znie:
"41) § 29p zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. v znení zákona č. .../2017 Z. z."
Článok V
Zákon č. 176/2015 Z. z. komisárovi pre deti a komisárovi pre osoby so zdravotným postihnutím a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 338/2015 Z. z. a zákona č. 340/2016 Z. z. sa dopĺňa takto:
Za § 32 sa vkladá § 33, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 33
Prechodné ustanovenie účinné od 1. januára 2018
V roku 2018 patrí komisárovi plat v rovnakej sume ako poslancovi Národnej rady a paušálne náhrady súvisiace s výkonom jeho funkcie v rovnakej sume ako diéty a náhrady ďalších výdavkov spojených s výkonom funkcie poslanca Národnej rady s trvalým pobytom v Bratislavskom kraji ustanovené na rok 2018 osobitným predpisom, 22)."
Poznámka pod čiarou k odkazu 22 znie:
"22) § 29p zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. v znení zákona č. .../2017 Z. z."
Článok VI zákona č. 55/2017 o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa dopĺňa takto:
Za § 193 sa vkladá § 193a, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 193a
Prechodné ustanovenie určené od januára 2018
Štátnemu zamestnancovi vo verejnej funkcii v služobnom úrade, ktorým je ministerstvo, na ktorého sa vzťahujú ustanovenia § 126 ods. 4, vedúcemu ostatného ústredného orgánu štátnej správy a členovi rady patrí v roku 2018 funkčný plat vo výške platu poslanca Národnej rady ustanoveného na rok 2018 osobitným predpisom, 63a) zníženého o 5 percent.".
Poznámka pod čiarou k odkazu 63a znie:
"63a) § 29p zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 120/1993 Z. z. v znení zákona č. .../2017 Z. z.".".
V súvislosti s vložením nových článkov sa primerane upraví názov zákona. Doterajší článok II sa primerane prečísluje.
Ďakujem pekne, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

6.12.2017 o 11:52 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
23. schôdza NR SR - 6.deň - B. popoludní
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:17

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pekné popoludnie po akademickej štvrťhodinke. Chcel by som povedať k tomu návrhu na symbolické rozmrazenie platov o jedno euro prostredníctvom novely zákona o dani z pridanej hodnoty tri veci.
Po prvé, je to rovnaké porušenie zákona o rokovacom poriadku, ako bol návrh vlády na skrátené legislatívne konanie. Zákon o rokovacom poriadku zakazuje skracovať legislatívne konanie, keď na to nie sú zákonom stanovené dôvody, čo v prípade vládneho návrhu neboli. Rovnako zakazuje dávať prílepky, ktoré obsahovo nesúvisia. Je to teda to isté, akurát je to porušenie iného paragrafu zákona o rokovacom poriadku.
Po druhé, zmrazovanie alebo symbolické rozmrazovanie platov ústavných činiteľov súvisí so zákonom o DPH úplne rovnako, ako súvisel Matovičov pozmeňovák so zdravotníckym zákonom, teda vôbec nijako. Pán minister Drucker nesúhlasil s tým, aby sa hlasovalo o návrhu, ktorý rozširuje jeho, jeho návrh zákona. Tak verím, že vláda, vládna koalícia nemá dvojaký meter a ani pán minister Kažimír nebude súhlasiť s tým, aby sa jeho návrh rozšíril o nesúvisiaci prílepok.
A po tretie, chcel by som upozorniť na praktický problém zdvihnutia o jedno euro. Nielenže kvôli jednému euru ideme novelizovať niekoľko zákonov, na to sme si už zvykli, a teda rozumiem tomu, ak sa to robí pre zmrazovanie platov, aj keď s tým nesúhlasím, ale robiť to pre jedno euro mi príde ešte nezmyselnejšie. A bude to mať aj praktické dopady, lebo mzdárky alebo, alebo účtovníčky v rôznych inštitúciách budú musieť tieto veci meniť. Asistentom tiež zvyšujeme o jedno euro, takže možno 150 zmlúv s asistentmi sa bude musieť dodatkovať. Takže to bude veľmi drahé jedno euro z hľadiska praktických dopadov.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

6.12.2017 o 14:17 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:19

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Myslím, že relevantné pripomienky. Ja by som k tomuto chcel povedať, že tu je dôležité samozrejme, či je súhlas navrhovateľa, hej? Čiže to je jeden, jeden z bodov, ktorý, o ktorom hovorí aj rokovací poriadok. Bolo avizované, že budeme to riešiť cez niektorý z daňových zákonov. Teda vybrali sme aj na základe dohody s ministerstvom daň, zákon o dani z pridanej hodnoty. Uvedomujeme si, že je to na hrane zákona, ale musíme riešiť aj ten, tú spoločenskú záležitosť. Čiže je to, je to skutočne téma, ktorou sa všetci zaoberali v posledných dňoch, a chceme to vyriešiť. V záujme riešenia, aby sme to vyriešili do konca roka, tak takéto riešenie bolo navrhnuté. Aj sa ho snažíme zrealizovať.
A čo sa týka toho skráteného legislatívneho, ja by som sa na to, za to asi neskrýval u vás. Mám na to podobný názor, jak to bolo aj v prípade OĽANO. Ja si myslím, že je to závažná téma a treba sa ňou zaoberať. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

6.12.2017 o 14:19 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:19

Radovan Baláž
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne za slovo. Ako určený spravodajca stanovujem termín hlasovania dnes na sedemnástu hodinu. Ďakujem.
Skryt prepis

6.12.2017 o 14:19 hod.

Ing.

Radovan Baláž

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:21

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán podpredseda, za slovo. Ťažiskom bankových činností Eximbanky v roku 2018 bude naďalej priame financovanie úverov a tiež poskytovanie širokej škály záručných produktov. Návrh rozpočtu predpokladá, že k útlmu roku, k roku 2018 čistá majetková angažovanosť z financovania úverov dosiahne výšku necelých 300 mil. eur a záručná angažovanosť vyše 70 mil. eur, čo v medziročnom porovnaní s očakávanou skutočnosťou za tento rok predstavuje nárast o vyše 35 percent.
V budúcom roku sa očakáva zvýšenie podielu dlhodobého financovania na celkovom portfóliu úverov. Eximbanka sa v oblasti poistenia v budúcom roku zameria na poistenie neobchodovateľných rizík s prioritou podpory projektov strednodobého a dlhodobého charakteru na rizikovejšie teritóriá. Taktiež sa plánuje aj realizácia aktívneho zaistenia partnerských exportných úverových agentúr Eximbankou u strednodobých a dlhodobých projektov.
Celková hrubá poistná angažovanosť z upísaných obchodovateľných a neobchodovateľných rizík sa ku koncu budúceho roku predpokladá na úrovni 700 mil. eur, oproti očakávanej skutočnosti za tento rok išlo o nárast o necelé 2 percentá.
Z pohľadu teritoriálnej orientácie je činnosť Eximbanky, popri zachovaní súčasnej podpory exportu na trhy Európskej únie je dlhodobo zameraná na rizikovejšie teritóriá. Medzi krajiny prednostného záujmu budú patriť aj v budúcom roku Irán, krajiny Balkánu, Ruská federácia, Ukrajina a Bielorusko. Z hľadiska komoditnej štruktúry ide hlavne o vývozcov z oblasti energetiky, strojárenstva, stavebníctva, chemického priemyslu, pričom komoditné zameranie bude kopírovať odvetvia, v ktorých pôsobia klienti Eximbanky. Produktová orientácia bude vo väčšej miere zameraná na dlhodobejšie financovanie s dôrazom na podporu exportu v oblasti priameho financovania a tiež v oblasti poistenia neobchodovateľného rizika.
Predpokladá sa realizácia projektu na základe novej schémy obchodnej viazanej pomoci a tiež v nadväznosti na novú legislatívu Európskej únie v oblasti exportných úverov pre poľnohospodárske komodity, príprava nového produktu, ktorý umožní slovenským exportérom prienik na zahraničné trhy s poľnohospodárskymi komoditami.
V ekonomickej oblasti bude v budúcom roku hlavnou úlohou Eximbanky dosiahnuť vyrovnané hospodárenie, kde nárast a zefektívnenie obchodných aktivít sa pozitívne odrazí vo výnosoch aj napriek pretrvávajúcemu trendu nízkych úrokových sadzieb na medzibankovom trhu.
Z obchodných aktivít sa predpokladá dosiahnutie čistých výnosov po zohľadnení vplyvu rezerv a opravných položiek skoro 10 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 4 percentá. Na tomto objeme sa bankové produkty podieľajú sumou necelých alebo okolo 7 mil. eur a poisťovacie produkty sumou 2 mil. eur. Eximbanka aj v roku 2018 bude hľadať cesty optimalizácie svojich prevádzkových nákladov. Mierny nárast o necelé 2 % sa prejaví hlavne v položkách, ktoré súvisia so zintenzívnením akvizičnej činnosti a zrýchlením schvaľovacieho procesu v segmente malých a stredných podnikov.
Z rozpočtovanej výšky výnosov a nákladov za rok 2018 Eximbanka plánuje dosiahnuť zisk po zdanení vo výške necelého pol milióna eur. Súčasťou rozdelenia disponibilného zisku bude v súlade so zákonom o Eximbanke aj návrh na odvod do štátneho rozpočtu.
Splnenie zámerov rozpočtu Eximbanky na budúci rok je vo významnej miere podmienené aj výsledkami, ktoré budú dosiahnuté za tento rok. Rizikami splnenia zámerov obchodného plánu a rozpočtu na rok 2018 sú aj zhoršenie kvality obchodného portfólia a možné zlyhanie obchodných prípadov z II. polroku 2017, prípadne roku 2018 nad rámec uznaných hrozieb a neplnenie plánu rozpracovaných obchodných prípadov, ktoré sú v návrhu rozpočtu na rok 2018 zohľadnené.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

6.12.2017 o 14:21 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 14:26

Peter Náhlik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážené kolegyne, kolegovia, vážený pán minister, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť správu Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet o výsledku prerokovania návrhu rozpočtu Exportno-importnej banky Slovenskej republiky na rok 2018.
Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto správu výboru o prerokovaní vyššie uvedeného návrhu rozpočtu:
Predseda Národnej rady svojím rozhodnutím č. 758 z 13. októbra 2017 pridelil návrh rozpočtu na prerokovanie výboru pre financie a rozpočet. Zároveň určil výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor. Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet uznesením č. 231 z 20. novembra 2017 súhlasil s návrhom rozpočtu. Zároveň odporučil Národnej rade tento návrh rozpočtu schváliť. Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet schválil svojím uznesením č. 248 z 28. novembra 2017 správu výboru. Tým uznesením výbor zároveň poveril mňa, aby som na schôdzi Národnej rady pri rokovaní o predmetnom návrhu predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku. Návrh na uznesenie je prílohou tejto správy.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie

6.12.2017 o 14:26 hod.

PhDr. PhD.

Peter Náhlik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:28

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci. Pán minister, ja mám len jednu otázku a tým, že teda ste vystupovali v úvodnom slove, tak sa to nedalo položiť. Ja by som sa chcel opýtať, že aký je váš názor na Eximbanku a jej potrebu vlastne v našich pomeroch? Čiže keby ste mohli len kratučko, ak teda vám to stojí za odpoveď, budem rád. Zaujíma ma váš názor na Eximbanku na Slovensku. Ďakujem. Že či teda je potrebná a ak, tak z akého hľadiska, alebo niečo tak viac vysvetliť. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

6.12.2017 o 14:28 hod.

Ing.

Eduard Heger

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:28

Eugen Jurzyca
Skontrolovaný text
Ďakujem. Pridávam sa k otázke.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

6.12.2017 o 14:28 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video