26. schôdza

30.1.2018 - 15.2.2018
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

2.2.2018 o 11:36 hod.

Mgr.

Ján Marosz

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

11:24

Tibor Bastrnák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pardon, pardon, sedel som trošku vedľa. Pán kolega, ďakujem pekne. Ja si myslím, že máte v tom pravdu, že ako aj skorej by mohol prísť tento návrh zákona alebo táto novela. Aj my by sme boli radšej, keby sme to mohli odsúhlasiť skorej.
Na druhej strane chcem len reagovať na tú pasáž vášho prejavu, kde sa mi zdalo, ako by ste trošku zľahčovali zodpovednosť nás všetkých občanov, veď to, že ľudia čakajú na túto novelu kvôli tomu, že koľko, kedy a ako musia zaplatiť, čo môže byť pravda, ale aj ja som podľa dnešného znenia zákona musel zaplatiť pokutu, lebo nedoniesol som včas svoje auto na technickú kontrolu. Ale to nie je chyba zákona, nie je to chyba nás zákonodarcov, bola to moja chyba, že som bol nepozorný, hlavne kvôli tomu, lebo ministerstvo má aplikáciu, kde by som sa mohol prihlásiť a potom by ma upozornili 30 dní, 14 dní pred tým, ako mi skončí technická spôsobilosť môjho auta. Takže len na toto som vás chcel upozorniť, aby sme nezľahčovali našu zodpovednosť ľudí.
S ostatnými môžem súhlasiť.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

2.2.2018 o 11:24 hod.

MUDr.

Tibor Bastrnák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:32

Martin Klus
Skontrolovaný text
Ďakujem za slovo. Ja sa chcem kolegu Mira Ivana opýtať, že keď pripravoval túto, tento návrh pozmeňovací, či prišiel na to, aký dáva dnes ešte zmysel, aby sme vôbec lepili tie nálepky na okná, pretože ono to tiež niečo stojí. Pokiaľ viem, tak tá cena sa prenáša, samozrejme, na klienta. Dáva to nejakú logiku, nejaký zmysel? Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2018 o 11:32 hod.

doc. PhDr. PhD. MBA

Martin Klus

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:32

Ján Kecskés
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Pán kolega Ivan, vy ste sa dotkli teda certifikovaných miest dopravy. Ja len na doplnenie, pozeral som si na webe, alebo resp. na CC rektora, ktorá vydáva takéto, takýto certifikát, koľko firiem, alebo teda spoločností je registrovaných na Slovensku. A je to len jedna, je to Cech predajcov a autoservisov Slovenskej republiky, ktorí majú záštitu pod ďalšími 61 servismi a predajcami vozidiel, čiže dokopy 30 autoservisov vozidiel bude riešiť každú škodovú, každú škodovú udalosť a každú autonehodu, pri ktorej budú poškodené zavesenie kolies, deformačné zóny, systémy airbegov, riadenia a brzdy.
A ja sa len pýtam, možno si to navrhovatelia neuvedomujú, ale koľko máme na Slovensku dnes živnostníkov, ktorí sa zaoberajú takýmito opravami a koľko z nich absentuje v zozname, alebo resp. v cechu predajcov áut, servisov Slovenskej republiky a na koľko ľudí to bude mať dopad, že môžu prísť v prípade zavedenia takéhoto zákona o prácu.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2018 o 11:32 hod.

Bc.

Ján Kecskés

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:34

Miroslav Ivan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobre, ďakujem za slovo.
Pán Bastrnák, ja len, áno, vy potvrdzujete, že, áno, jednak, že, áno, občan má si na toto pamätať. A ja som sa tu už aj raz v pléne opýtal jedného z kolegov poslancov zo strany SMER, že či on napríklad vie, kedy jemu končí termín, kedy má podrobiť svoje vozidlo STK, a zabudol. Ja viem, že nebol to pán Bugár, bol to niekto iný, ale... (Reakcia z pléna.) Ale chcem len povedať, že aj keď je taká možnosť, že si to môžte v tom systéme nastaviť, zas musíme myslieť aj na to, že je tu veľké množstvo ľudí, ktorí nie sú až tak počítačovo gramotní, ktorí by vyhľadali si to na tej stránke, a zase je treba aj sa pozrieť, koľko ľudí toto využíva, túto službu, a myslím, že to je len okolo 4- až 5-tisíc ľudí.
Takže chcem len povedať, že rozhodne si nemyslím, že pokuta 165 eur za jednu a 165 eur za druhú vec je nejaká, nejaká jako znesiteľná, je to proste radikálny trest pre tých ľudí a mohlo by to byť výrazne menej. Čo ešte... A navyše, že dnes je to tak, že vypokutujeme toho človeka, ale vôbec ho nemotivujeme k tomu, aby si auto podrobil hneď kontrole. Tento zákon to už robí, robil to aj ten náš návrh, ktorý sme predtým predkladali, ale neprešiel.
Čo sa týka nálepiek, kolega Martin Klus, áno, súhlasím. Myslím si, že doba prešla, máme tu elektronický systém evidencie používať nálepky dnes, keď už naše orgány, kontrolné orgány vedia aj bez nálepky, či auto bolo podrobené, alebo nebolo podrobené kontrole. Je to prežitok a mali by sa zrušiť.
Pán Kecskés, áno, máte pravdu, takisto ja si myslím a nakoniec som to aj... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2018 o 11:34 hod.

Ing.

Miroslav Ivan

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:36

Ján Marosz
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán podpredseda, vážený pán minister, milí kolegovia, dovoľte, aby som nadviazal na rozpravu, ktorá tu práve prebiehala, a chcem povedať, že pánovi Bastrnákovi a takisto aj pánovi Bugárovi, aj všetkým ostatným sa táto skúsenosť stala poslednýkrát, ak podporia pozmeňujúci návrh, ktorý v závere svojho vystúpenia prečítam, lebo ten náš návrh bude hovoriť o tom, že štát nebude trestať z prvej alebo fackať z prvej a že ten človek bude z toho okresného úradu upozornený, že vypršala vám STK-čka, ale máte tých pätnásť dní, aby ste veci dali do poriadku.
Práve chceme reflektovať na to, čo aj kolega Ivan hovoril, že veľa starých ľudí, dôchodcov nedokážu efektívne sa prihlásiť do toho notifikačného systému, aby im prichádzali upozornenia, SMS-ky o termíne vypršania technickej, emisnej kontroly, a my na nich pamätáme a chceme týmto pozmeňujúcim návrhom im pomôcť. Takže verím, že táto skúsenosť sa vám aj cteným poslancom stala poslednýkrát.
Nebudem sa vyjadrovať k celému tomuto návrhu zákona, lebo určite je tam množstvo dobrých, potrebných, užitočných vecí. Je tam množstvo vecí, ktoré treba naozaj prevziať z európskej legislatívy a implementovať do našej legislatívy. Ako člen ústavnoprávneho výboru sa ale musím dotknúť zmieňovaného pozmeňujúceho návrhu, ktorý predložil pán poslanec Ježík. Bol som na tomto ústavnoprávnom výbore a bol tam prítomný aj pán štátny tajomník Viktor Stromček. Tento pozmeňujúci a doplňujúci návrh pána poslanca Ježíka naozaj v prílohe hovorí o tom, akým spôsobom má prebiehať rozširovanie siete staníc technických a emisných kontrol. A trošku je také zarážajúce, že naozaj je tu veľmi, veľmi kvalitne pripravený obsiahly zákon a samotná tá kľúčová alebo dôležitá vec, ktorá má vplyv na celú tú sieť staníc technickej, emisnej kontroly, prichádza ako nejaký pozmeňujúci návrh, ktorý v podstate široká verejnosť ani nemá možnosť sa k nemu jednoducho dostať a nemôže včas na to reagovať.
Pokiaľ ide aj o pripomienky zo strany ľudí, ktorí už prevádzkujú tieto STK-čky, tak naozaj hovoria, že tento postup je nesprávny a bude mať, toto rozširovanie siete bude mať priamy vplyv na kvalitu výkonu technických a emisných kontrol. A tuto zdôrazníme, že naozaj aj Poliaci tento krok urobili, že išli do takej bezbrehej liberalizácie, a štatistiky hovoria, že došlo k nárastu úmrtí z dôvodu zlého technického stavu vozidiel. Čiže našou povinnosťou je, aby sme aj na toto upozornili, že pozor na vraky, ktoré môžu jazdiť po našich cestách z dôvodu toho, že prešli STK-čkou, ale nie sú vo vyhovujúcom stave.
Po tých prvých rozpravách mňa naozaj zaujímalo, že aký je podiel toho ľudského faktoru na to, či auto prejde, alebo neprejde STK-čkou. Lebo naposledy aj pán minister argumentoval tým, však predsa keď ideme na tú STK-čku, sú tam stroje, tie stroje sú certifikované, kalibrované a jednoducho je tam kamerový systém a nie sú veľké ako keby možnosti, že ako tú technickú alebo emisnú kontrolu oklamať. Žiaľ, musím dať aj ten opačný názor, ktorý ľudia, ktorí dlhé roky sa zaoberajú týmto biznisom, hovoria, že je tam veľký a vysoký podiel toho ľudského posúdenia, pokiaľ ide o to, že či auto prejde, alebo neprejde tou technickou kontrolou.
No ak sa raz spustí táto bezbrehá liberalizácia, bude to znamenať, že skutočne si budú konkurovať nielen cenou, čo vnímame ako pozitívne, že ak to bude mať lacnejšie tie technické kontroly, len, žiaľ, určite dôsledkom toho bude aj znižovanie kvality vykonávania týchto technických a emisných kontrol.
A tu je namieste otázka na pána ministra, ktorú by sme radi potrebovali odpoveď, že aký počet odhadujete rozšírenia tejto siete staníc technických a emisných kontrol, lebo hovoria, že to môže byť až okolo 140 ďalších týchto liniek staníc technickej kontroly a zároveň aký to bude mať dopad aj na dozor alebo dohľad štátu. Lebo je jasné, že súčasný personál, ktorý je na ministerstve dopravy a venuje sa tejto problematike, asi nebude stíhať, keď sa nám budú rozrastať tieto stanice technickej a emisnej kontroly. Takže toto sú také otázky, ktoré potrebujeme, aby sme na ne dostali odpovede.
Na druhej strane ale chceme povedať, že sú konkrétne okresy, o ktorých vieme, že ľudia musia aj ráno o piatej vstávať, aby vôbec sa na tu STK-čku dostali. Aj keď ten priemer hovorí, že sú vyťažené na 50 % tie STK-čky, ale naozaj sú okresy, kde už aj v súčasnosti je nedostatok týchto staníc technickej kontroly. Takže z pohľadu takých tých bežných užívateľov vozidiel v okrese, napríklad v okrese Martin, určite tento zákon vítajú všetkými desiatimi, že pribudnú ďalšie možnosti, kde tú STK-čku vykonať. Tak preto máme, máme k tomu taký skôr zdržanlivý, zdržanlivý postoj.
No a dotknem sa ešte toho výboru. Pán poslanec Ježík prišiel s týmto pozmeňujúcim návrhom, kde sa v prílohe hovorí o podmienkach toho, ako sa bude rozširovať táto sieť. Keď sme si to, dostali sme to, samozrejme, na stôl až priamo na ústavnoprávnom výbore, podobne ako pán poslanec Ivan, aj nás zarazilo, že je tu veľmi, veľmi neurčito a všeobecne napísané, že teda, že ak ten počet evidovaných vozidiel v okrese vytvára predpoklady na vyťaženie viac ako 25 % kapacity ďalšej kontrolnej linky, tak vtedy môže vzniknúť. Alebo v dobe d) regionálne podmienky dopravnej infraštruktúry vyžadujú zriadenie stacionárnej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete STK.
A ja som sa pýtal pána poslanca, pán poslanec Ježík, tak čo to znamená, čo sú to tie regionálne podmienky dopravnej infraštruktúry? Pán poslanec mi odpoveď nevedel dať.
Obrátil som sa na pána štátneho tajomníka. Pán štátny tajomník, čo to znamená, čo sú to tie regionálny podmienky dopravnej infraštruktúry? Pán štátny tajomník sa odpovedi vyhol.
Čiže, žiaľ, musím konštatovať, že ako člen ústavnoprávneho výboru som nedostal uspokojivú odpoveď na to, že akým spôsobom sa nám bude táto, toto rozširovanie siete staníc technickej kontroly uberať. Považujem toto naozaj za problémové. A ja verím, že pán minister nám dá odpovede na tieto otázky, že ako to teda s tou liberalizáciou bude.
No a na záver dovoľte, aby som zdôvodnil náš pozmeňujúci návrh, ktorý podávam, podáva pán poslanec Heger, Vašečka a Marosz k vládnemu návrhu zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Jedným z cieľov vládneho návrhu zákona v oblasti úhrad pokút je zavedenie pozitívnej motivácie prevádzkovateľov vozidiel aspoň k dodatočnému splneniu si svojich povinností vyplývajúcich z nepodrobenia vozidla technickej kontrole, emisnej kontrole alebo kontrole originality. Zníženie výšky udelenej pokuty okrem absolvovania príslušnej kontroly prichádza do úvahy aj v prípade, že bude motorové vozidlo vyradené alebo odhlásené.
No a cieľom pozmeňujúceho návrhu zákona je posilnenie vládou navrhnutých motivačných nástrojov vedúcich k riadnemu splneniu si povinností prevádzkovateľom motorových vozidiel súvisiacich s povinným absolvovaním technickej kontroly a emisnej kontroly motorového vozidla.
Tento predložený pozmeňujúci návrh zákona ešte väčšmi zmierni prísnosť zákona. Hlavnou zmenou je poskytnutie prevádzkovateľovi motorového vozidla väčšieho časového priestoru na dodatočné absolvovanie technickej kontroly, emisnej kontroly alebo kontroly originality. Dodatočné splnenie si uvedených povinností do 15 dní odo dňa doručenia rozkazu bude znamenať úplné upustenie od povinnosti uhradenia pokuty. Dodatočné splnenie si uvedených povinností do 30 dní, resp. 45 dní odo dňa doručenia rozkazu bude znamenať zníženie pokuty o dve tretiny, resp. o jednu tretinu z jej pôvodnej výšky.
Verím, že podporou tohto zákona sa už ani pánovi poslancovi Bastrnákovi, ani nikomu z nás, ani bežným občanom nebude stávať, že ich štát doslova vyfacká z prvej. Naozaj ľudia sú zaťažení rôznymi poplatkami a štát má ukázať takú tú svoju priateľskú tvár, že bez toho, aby sme hneď trestali ľudí pokutami len preto, že niečo zabudli, lebo najčastejšou príčinou neuhradenia, alebo teda je zábudlivosť človeka. Tak aby ľudia nezabúdali, tak majú možnosť po tejto výzve dať veci za 15 dní do poriadku.
No a teraz samotný ten pozmeňujúci návrh. Vládny návrh zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa mení a dopĺňa takto: V § 149 odsek 6 znie: "Ak bola pokuta uložená za nepodrobenie vozidla technickej kontrole, emisnej kontrole alebo kontrole originality, pokuta sa považuje za uhradenú
a) v plnej výške, ak je vozidlo do 15 dní odo dňa doručenia rozkazu
1. podrobené príslušnej kontrole uvedenej v rozkaze,
2. vyradené z evidencie,
3. odhlásené do cudziny alebo
4. dočasne vyradené z evidencie,
b) vo výške dvoch tretín, ak je vozidlo do 30 dní odo dňa doručenia rozkazu
1. podrobené príslušnej kontrole uvedenej v rozkaze,
2. vyradené z evidencie,
3. odhlásené do cudziny alebo
4. dočasne vyradené z evidencie,
c) vo výške jednej tretiny, ak je vozidlo do 45 dní odo dňa doručenia rozkazu
1. podrobené príslušnej kontrole uvedenej v rozkaze,
2. vyradené z evidencie,
3. odhlásené do cudziny alebo
4. dočasne vyradené z evidencie."
Poznámka pod čiarou k odkazu 89 znie: "89) § 119 zákona č. 8/2009 Z. z. v znení neskorších predpisov."
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

2.2.2018 o 11:36 hod.

Mgr.

Ján Marosz

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:48

Ján Budaj
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Môžem len pochváliť, že kolega sa usiluje pomôcť koaličnému ministrovi s takýmto naozaj pre ľudí pozitívnym opatrením. Ja by som naozaj bol rád, keby zachmúrená tvár Slovenskej republiky, ktorú obracia k občanom, ktorí sú sankcionovaní, ktorí sú pokutovaní, sme jeden zo štátov, kde pokuty napríklad za dopravné priestupky sú súčasťou rozpočtu štátu. Čiže priam nám všetci dávajú najavo, že nám ich musia dať, inak by nemali na výplaty. A to nám hovoria potom často aj tí policajti, ktorí v tomto systéme, musím povedať, že mnohí sa snažia vystupovať ľudsky.
Dajme šancu opatreniam, ktoré budú vytvárať priateľský štát. Nie štát číhajúci na chyby, nie štát trestajúci dvojnásobne, než by bolo treba. Už veľakrát sme sa stretli s tým, že boli neprimerané pokuty, že sme dosiahli najvyššie pokuty. Niekedy tresty, ktoré sú úplne iracionálne. Spomeňte si na platby za eseročky, ktoré nepodnikajú. Načo sú takého tresty? Prečo chce Slovenská republika ťažiť z každého omylu, z každého nedorozumenia. Dajme šance, aby sa začala konečne zlepšovať atmosféra medzi občanom a štátom.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2018 o 11:48 hod.

Ján Budaj

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:49

Milan Mojš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Ja by som sa chcel vyjadriť k tej časti vystúpenia pána Marosza ohľadne liberalizácie a podania pozmeňovacieho návrhu na výbore ústavnoprávnom pánom Ježíkom.
Ja si myslím, že ten návrh, ktorý pôvodne ministerstvo dalo, dával možnosť tej liberalizácii, absolútnej liberalizácii, kde stačilo splniť podmienky a musela by byť otvorená STK-ačka, to je jedno, v ktorom okrese, a to je jedno, na aký počet vozidiel, na aké percento sú vyťažené existujúce linky.
Myslím, že týmto pozmeňujúcim návrhom sa tá liberalizácia obmedzila a vytvára možnosť vytvorenia v každom okrese maximálne dve STK-čky. Čiže aj ten názor, akože kto určí, či tie linky budú môcť byť na 25 %, myslím, že to určí ministerstvo, že otvorí možnosť vytvorenia tej STK-čky, keď v tom okrese, kde môže byť maximálne dva, tak je počet vozidiel taký a v spádovej oblasti aj možno z iných okresov, keď bude na novú linku možnosť otvorenia, teda toho 25-percentného ako využitia. Dané je to aj v krajoch štyri s výnimkou Košíc a Bratislavy, kde to bude ako viac. Čiže tým je daný počet maximálnych staníc a tým je možno zabezpečená tá nie celkom liberalizácia alebo otvorenie aj konkurencie medzi STK-čkami hlavne v tom, že kto ponúkne tie služby lepšie, že veď tie linky nie sú využité na... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2018 o 11:49 hod.

Ing.

Milan Mojš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:51

Martin Fecko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán kolega, ďakujem za tvoj pozmeňovák. Myslím si, že nejaké to prechodné obdobie týkajúce sa zmeniť to, tú tvrdosť zákona by tam malo byť, takže úplne sa s tým stotožňujem. Ako bola už aj reakcia, že niekde dávame pokuty až tak hučí a niekde zase nedávame vôbec. Teraz mám na mysli napríklad ochranu pôdneho fondu, kde tie pokuty za neobrobenie pozemkov sú také, aké sú. Takže je to rezort od rezortu, ako sa to berie.
A ja by som sa chcel ešte aj ministra, dať takú otázku, že keď som zistil, že napríklad prídavné zariadenia u nás u poľnohospodárov, napríklad pluh musí mať špeciálne číslo, tak sa pýtam, že nedá sa niečo s tým robiť, lebo potom už aj motyka, keď ju doslova že ako dáme za auto, tak aby mala číslo, sa mi trošku zdá, trošku také akože, neviem, nechcem povedať, že nerozumné, ale nejaké trošku pritiahnuté za vlasy.
Takže chcem a opýtať, či ministerstvo neuvažuje nejakým spôsobom aj poľnohospodárom pomôcť v tejto oblasti, aby sme tieto nejaké prídavné zariadenia, ktoré oni potrebujú mať na obrobenie tej pôdy, aby sme nejak im vyšli v ústrety. Lebo vidíte, ako každý rezort ich bije, od financií až po možnože tú dopravu.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2018 o 11:51 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:53

Ján Marosz
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za reakcie. Pán kolega Budaj, skutočne občania potrebujú pocítiť takú tú priateľskú tvár toho štátu. My pamätáme najmä na tých ľudí, ktorí nemajú prístup k tomu počítaču. Napríklad nejakí bežní ujovia niekde na vidieku vo vyššom veku, ktorí majú ten svoj traktor, tú svoju vlečku, možno ho nepoužívajú až tak často a jednoducho prídu k tomu traktoru a zistia, že majú vypršanú STK-čku. Tak aby, aby im to zbytočne nedvíhalo tlak, keď im príde rovno pokuta, ktorú musia zaplatiť, ale aby mali tých svojich 15 dní na nápravu. O to nám išlo.
Pán poslanec Mojš, súhlasím, že sú tu nejaké čísla ohľadom otvárania STK-čiek a emisných kontrol v okrese, v kraji definované, ale sú tam naozaj tie dva vágne odseky c) a d), ktoré hovoria o tom, že keď počet evidovaných vozidiel vytvára predpoklady na vyťaženia a tak ďalej. Kto to bude rozhodovať, ako to bude rozhodovať? Bude to transparentne zverejnené na stránke ministerstva?
A takisto potom tam je napísané, že "regionálne podmienky dopravnej infraštruktúry vyžadujú zriadenie". Tak ja by som naozaj čakal od toho, že čo sa pod tým myslí a ako je to zadefinované.
A pokiaľ ide, pán kolega Fecko, o tie značky, tak určite aj to je dobrý biznis vydávania tých značiek, tak prečo by sme nedávali aj za tie skútre, pluhy a podobne. Toto si myslím, že je tiež za hranicou a malo by sa zvážiť, že odkiaľ pokiaľ tieto značky udeľovať.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2018 o 11:53 hod.

Mgr.

Ján Marosz

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:55

Maroš Kondrót
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážený pán podpredseda, vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, kratučko k rozprave, ktorá tu zaznela. Mnohé STK-čky a emisné kontroly končia v januári 2019, to znamená, že do mobilu som si ťukol 15. decembra, viď STK a tým to pokladám za vybavené. Trvalo to desať sekúnd, netreba na to vysokú školu. Ale chcem pochváliť a poďakovať sa ministerstvu, že majú takúto aplikáciu, ktorá umožňuje. Čiže či už si to niekto hodí do mobilu, alebo si to napíše do kalendára, alebo sa pozrie na stránku ministerstva, tých možností je dostatočné na to, aby si to ľudia ustrážili.
Čo sa týka návrhu pána poslanca Marosza, pokiaľ to nerozbíja niekde a nekoliduje s inými paragrafmi, čo neviem takto narýchlo posúdiť, a je to návrh, ktorý zmäkčuje nejaké postihy voči občanom, tak myslím si, že viem si predstaviť, že by sme ho dokázali podporiť, ale to je na pánovi ministrovi a na predkladateľovi, aby to potvrdil a zapracoval tak, že to bude mať hlavu a pätu.
Chcem podať pozmeňujúci návrh, ktorým sa ustanovuje všeobecná povinnosť uvádzať v zmluve alebo v inom doklade preukazujúcom nadobudnutie cestného motorového vozidla, ktoré je určené na ďalší predaj, aj údaj o celkovej prejdenej vzdialenosti tohto vozidla v čase jeho nadobudnutia.
Cieľom tohto opatrenia je zamedziť tzv. pretáčanie tachometrov, o čom hovorí aj tento zákon, pri dovážaní ojazdených vozidiel za účelom ich predaja na území Slovenskej republiky. Zmyslom celej smernice je takisto zákon aj zvýšenie bezpečnosti na našich cestách a práve týmto mojím pozmeňujúcim návrhom zavádza povinnosť pre tých, ktorí vozia autá, aby ich ďalej predali na slovenskom trhu, a teda ojazdené autá, aby sa zamedzilo stáčaniu tým, že v doklade o kúpnopredajnej zmluve a doklade o nadobudnutí vozidla bude musieť byť uvedený údaj, koľko to auto kilometrov prešlo.
Čiže dovolím si predložiť svoj pozmeňujúci a doplňujúci návrh. Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Maroša Kondróta k vládnemu návrhu zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 751).
V čl. I § 53 sa dopĺňa odsek 5, ktorý znie: „(5) Každý, kto nadobúda cestné motorové vozidlo za účelom jeho ďalšieho predaja, je povinný zabezpečiť, aby súčasťou nadobúdacej zmluvy alebo dokladu o nadobudnutí bol údaj o celkovej prejdenej vzdialenosti cestného motorového vozidla v čase jeho nadobudnutia."
Ďakujem pekne, poprosím o podporu tohto pozmeňujúceho návrhu.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

2.2.2018 o 11:55 hod.

Ing.

Maroš Kondrót

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video