28. schôdza
Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge
Vystúpenie v rozprave
4.5.2021 o 15:29 hod.
RNDr. Ing.
Marián Viskupič
Videokanál poslanca
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážený pán podpredseda vlády, zasa mi dovoľte pár slov ku pozmeňovaciemu návrhu, ktorý teda na záver môjho vystúpenia prečítam.
Samozrejme, vážené kolegynky, vážení kolegovia, dovoľte mi na dnešnom rokovaní Národnej rady predstaviť obsah pozmeňujúceho návrhu do prerokovávaného colného zákona, ktorý sa týka spotrebných daní: minerálny olej, tabakové výrobky a alkoholické nápoje, takisto DPH.
Návrhy, zákon o spotrebných daniach predstavujú nápravu legislatívnych nedostatkov z posledných noviel týchto zákonov. V minerálnych olejoch je navrhovaná úprava týkajúca sa statusu daňovej spoľahlivosti subjektov, daňových skladov, ktoré žiadajú o upustenie od zloženia zábezpeky na daň ako jedného z benefitov v oblasti spotrebných daní. Úprava zabezpečí, že využívanie tohto benefitu bude prístupné iba pre subjekty, ktoré budú spĺňať všetky zákonom definované podmienky a žiaden subjekt nebude pri ich posudzovaní zvýhodnený alebo znevýhodnený.
Ďalšou úpravou v tomto segmente sa subjektom, ktoré podnikajú s minerálnym olejom oslobodeným od dane, tzv. užívateľské podniky, umožní požiadať o vrátenie dane, ak použili zdanený minerálny olej na oslobodené účely. Tieto subjekty aktuálne nemôžu požiadať o vrátenie dane z dôvodu posunutej účinnosti novelizovanej úpravy pre užívateľské podniky.
V ďalšej oblasti. Nárok v oblasti tabakových výrobkov prináša okrem legislatívno-technickej úpravy nesprávne uvedeného roku v prechodnom ustanovení, ktoré sa týka zmeny sadzby dane k 1. 2. 2022, aj predĺženie lehôt do predaja cigár, cigariet z 31. 5. 2021 do alebo na 31. 1. 2022. Takisto tabaku z 31. 7. 2021 na 31. 1. 2022. Toto teda riešime v dôsledku negatívnych dopadov pandémie.
Na základe pozmeňujúceho návrhu, ktorým sa v závere roku 2020 ponechala v zákone o spotrebnej dani z alkoholických nápojov súkromná výroba destilátu, vypadlo ustanovenie o výške sankcií za priestupky už ustanovené zákonom. Návrhom sa toto ustanovenie opätovne dopĺňa.
V zákone o DPH sa navrhujú korekcie, ktoré majú prispieť k efektívnejšiemu aplikovaniu novej úpravy na priznávanie a platbu dane pri dovoze tovaru z tretích štátov pre kuriérov a poštu. Ustanovuje sa lehota pre podanie mesačného hlásenia do 15. dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň od príjemcu vybratá. Napríklad ak pošta vyberie daň od príjemcu tovaru, ktorý bol dovezený 31. 8., dňa 9. 10. túto daň uvedie v hlásení, ktoré teda podá až v termíne do 15. 10..
Nadväzne sa ustanovuje lehota splatnosti dane vybratej od príjemcu tovaru, a to do 16. dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň od príjemcu vybratá. Zasa príklad: ak bol tovar dovezený 31. 8. a pošta doručí príjemcovi tovar a vyberie od neho daň 10. 9., pošta ju odvedie colnému úradu v termíne do 16. 10..
Zároveň sa ustanovuje možnosť vykonať dodatočnú úpravu skôr podaných mesačných hlásení čo najmenej zaťažujúcim spôsobom, a to v mesačnom hlásení, ktoré sa podáva za mesiac, v ktorom sa potreba opravy zistila. Napríklad ak pošta, ktorá podala hlásenie 15. 10., zistí dňa 6. 11., že v ňom uviedla nesprávne údaje, opravu údajov vykoná v hlásení, ktoré bude podávať za mesiac november, to je do 16. 12..
Teraz si dovolím prečítať úplné znenie pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Mariána Viskupiča, Petra Kremského, Petra Pčolinského, Tomáša Lehotského a Milana Kuriaka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 436.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 436.
Vo vládnom návrhu zákona navrhujem tieto zmeny a doplnenia:
1. Za doterajší čl. I sa vkladajú nové články II až IV, ktoré znejú:
„Čl. II
Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení zákona č. 667/2004 Z. z., zákona č. 223/2006 Z. z., zákona č. 672/2006 Z. z., zákona č. 609/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 53/2009 Z. z., zákona č. 482/2009 Z. z., zákona č. 493/2009 Z. z., zákona č. 30/2010 Z. z., zákona č. 492/2010 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 212/2013 Z. z., zákona č. 218/2013 Z. z., zákona č. 353/2013 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 268/2017 Z. z., zákona č. 352/2018 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 362/2019 Z. z. a zákona č. 387/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 22 ods. 14 písm. d) úvodnej vete sa za slová "až k)," vkladajú slová "§ 46t ods. 4 písm. a), b), e), g), h) až k) alebo podľa § 46u ods. 15 písm. a), b), e), g), h) až k)".
2. V § 46u ods. 10 sa vypúšťajú slová "písm. c)".
3. § 46u sa dopĺňa odsekom 20, ktorý znie:
"(20) Daň z minerálneho oleja preukázateľne zdaneného na daňovom území možno vrátiť užívateľskému podniku podľa § 11 zákona v znení účinnom do 30. júna 2021, ak použil tento minerálny olej do 30. júna 2021 na účely oslobodené od dane uvedené v odbernom poukaze platnom do 30. júna 2021."."
"Čl. III
Zákon č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov v znení zákona č. 556/2004 Z. z, zákona č. 631/2004 Z. z., zákona č. 533/2005 Z. z., zákona č. 610/2005 Z. z., zákona č. 547/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 350 (305, pozn. red.) /2009 Z. z. zákona č. 477/2009 Z. z., zákona č. 491/2010 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 288/2012 Z. z., zákona č. 381/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 54/2015 Z. z., zákona č. 130/2015 Z. z., zákona č. 241/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 296/2016 Z. z., zákona č. 269/2017 Z. z., zákona č. 92/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 198/2020 Z. z. a zákona č. 390/2020 Z. z. sa mení takto:
1. V § 44v ods. 6 v prvej vete a v tretej vete sa slová "31. mája 2021" nahrádzajú slovami "31. januára 2022" a slová "15. júna 2021" sa nahrádzajú slovami "15. februára 2022".
2. V § 44ab ods. 9 v prvej vete a v druhej vete sa slová "31. júna (31. júla, pozn. red.) 2021" nahrádzajú slovami "31. januára 2022" a slová "15. augusta 2021" sa nahrádzajú slovami "15. februára 2022".
3. V § 44ab ods. 15 sa slová "1. februára 2021" nahrádzajú slovami "1. februára 2022".".
Čl. IV
Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení zákona č. 350/2004 Z. z., zákona č. 651/2004 Z. z., zákona č. 340/2005 Z. z., zákona č. 523/2005 Z. z., zákona č. 656/2006 Z. z., zákona č. 215/2007 Z. z., zákona č. 593/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 83/2009 Z. z., zákona č. 258/2009 Z. z., zákona č. 471/2009 Z. z., zákona č. 563/2009 Z. z., zákona č. 83/2010 Z. z., zákona č. 490/2010 Z. z., zákona č. 331/2011 Z. z., zákona č. 406/2011 Z. z., zákona č. 246/2012 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 360/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 268/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 297/2016 Z. z., zákona č. 298/2016 Z. z., zákona č. 334/2017 Z. z., zákona č. 112/2018 Z. z., zákona č. 323/2018 Z. z., zákona č. 368/2018 Z. z., zákona č. 369/2018 Z. z., zákona č. 317/2019 Z. z., zákona č. 318/2019 Z. z., zákona č. 368/2019 Z. z. a zákona č. 344/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 68cb ods. 1 až 3 sa slová "až 8" nahrádzajú slovami "až 9".
2. V § 68cb ods. 3 v prvej vete sa na konci pripájajú tieto slová: "a určí podmienky uplatňovania tejto osobitnej úpravy".
3. V § 68cb odseky 6 a 7 znejú:
"(6) Osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, je povinná daň vybranú od osoby podľa odseku 5, vzťahujúcu sa na tovar, za ktorý sa podáva hlásenie podľa odseku 7, zaplatiť colnému úradu súhrnne do 16. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň vybraná podľa odseku 4.
(7) Osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, je povinná mesačne podať elektronickými prostriedkami hlásenie do 15. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň vybraná podľa odseku 4. Táto osoba je povinná v hlásení uviesť celkovú vybranú daň od osoby podľa odseku 5 a referenčné čísla colných vyhlásení, ku ktorým sa príslušná daň vzťahuje. Hlásenie sa podáva na tlačive, ktorého vzor zverejní finančné riaditeľstvo na webovom sídle finančného riaditeľstva."
4. V § 68cb sa za odsek 7 vkladá nový odsek 8, ktorý znie:
"(8) Ak osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, uvedie v hlásení nesprávne, nepravdivé alebo neúplné údaje, je povinná uviesť doplnené alebo opravené údaje v hlásení podanom za kalendárny mesiac, v ktorom tieto skutočnosti zistila.".
Doterajšie odseky 8 až 12 sa označujú ako odseky 9 až 13.
5. V § 68cb ods. 12 písm. a) sa slová "odseku 10" nahrádzajú slovami "odseku 11".
6. V § 68cb ods. 13 v prvej vete sa slová "odseku 11" nahrádzajú slovami "odseku 12"."
Nasledujúce články sa primerane prečíslujú.
Článok II (novela zákona č. 98/2004 Z. z.) a článok III (novela zákona č. 106/2004 Z. z.) nadobúdajú účinnosť dňom vyhlásenia a čl. IV (novela zákona č. 222/2004 Z. z.) nadobúda účinnosť 1. júla 2021, čo sa premietne v ustanovení o účinnosti návrhu zákona.
2. Za čl. II sa vkladá nový článok III, ktorý znie:
„Čl. III
Zákon č. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov v znení zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 246/2012 Z. z., zákona č. 362/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 130/2015 Z. z., zákona č. 240/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 296/2016 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 290/2018 Z. z., zákona č. 352/2018 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z. a zákona č. 396/2020 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 71 sa odsek 2 dopĺňa písmenom h), ktoré znie:
"h) od 100 eur do 3 000 eur za priestupok podľa odseku 1 písm. h) až s)."."
Doterajší čl. IV sa primerane prečísluje.
Tento článok (novela zákona č. 530/2011 Z. z.) nadobúda účinnosť 1. júla 2021, čo sa premietne v ustanovení o účinnosti návrhu zákona.
Pán predsedajúci, skončil som.
Ďakujem pekne.
Rozpracované
Vystúpenia
15:03
Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:03
Rastislav JílekV súlade s § 73 ods. 1...
V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona. Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 11. júna 2021 a v gestorskom výbore do 14. júna 2021.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Vystúpenie spoločného spravodajcu
4.5.2021 o 15:03 hod.
Mgr.
Rastislav Jílek
Videokanál poslanca
Ďakujem za slovo. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 56/2018 Z. z. o posudzovaní zhody výrobku, sprístupňovaní určeného výrobku na trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 497.
V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona. Konštatujem, že uvedený návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 11. júna 2021 a v gestorskom výbore do 14. júna 2021.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Rozpracované
15:06
Uvádzajúci uvádza bod 15:06
Igor MatovičNa záver mi dovoľte požiadať vás o podporu pre prijatie a schválenie predloženého vládneho návrhu zákona.
Ďakujem veľmi pekne.
Ďakujem pekne. Vážení kolegovia, cieľom návrhu zákona je najmä transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2019/2034 z 27. novembra 2019. Cieľom smernice je zabezpečiť, aby sa na investičné spoločnosti vzťahovali požiadavky týkajúce sa kapitálu, likvidity a ďalšie kľúčové prudenciálne požiadavky a zodpovedajúce opatrenia dohľadu. Cieľom smernice je, smernice Solventnosť II je posilnenie výmeny informácií medzi orgánmi dohľadu a európskymi orgánmi dohľadu. Zmeny sa týkajú aj vytvárania platforiem spolupráce, ktoré sú účinným nástrojom na dosiahnutie intenzívnejšej a včasnej spolupráce medzi orgánmi dohľadu, a teda na zlepšenie ochrany spotrebiteľa. Cieľom smernice je zároveň vyňatie z rozsahu pôsobnosti smernice Európskeho parlamentu 2014/65 o trhoch s finančnými nástrojmi, ktorou sa mení smernica, ďalšia poskytovateľov služieb hromadného financovania. Návrh bol dostatočne predstavený aj v prvom čítaní. Súčasťou návrhu zákona sú aj ďalšie legislatívne úpravy vyplývajúce z aplikačnej praxe, ako napríklad poznatky týkajúce sa aplikačnej praxe súvisiace s transpozíciou smernice MiFID II.
Na záver mi dovoľte požiadať vás o podporu pre prijatie a schválenie predloženého vládneho návrhu zákona.
Ďakujem veľmi pekne.
Rozpracované
15:08
Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:08
Marián ViskupičNárodná rada...
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 612 zo dňa 16. marca 2021 pridelila vládny návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: Výboru NR SR pre financie a rozpočet, Ústavnoprávnemu výboru NR SR a Výboru NR SR pre hospodárske záležitosti. Zároveň určila výbor pre financie a rozpočet ako gestorský a lehoty na prerokovanie predmetného vládneho návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady toto stanovisko: odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi výbor pre financie a rozpočet svojím uznesením č. 172, ústavnoprávny výbor uznesením č. 262 a výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 163.
Z uznesení výborov uvedených v bode III. tejto spoločnej správy vyplývajú pozmeňujúce a doplňujúce návrhy uvedené pod bodom IV. spoločnej správy. Gestorský výbor odporúča o návrhoch výboru, ktoré sú uvedené v spoločnej správe, hlasovať takto: v oboch bodoch spoločnej správy č. 1 a 2 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe.
Spoločná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 179 zo dňa 4. mája 2021. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril ako spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku.
Ďakujem pekne, pán predsedajúci, skončil som. Prosím, otvorte rozpravu.
Vystúpenie spoločného spravodajcu
4.5.2021 o 15:08 hod.
RNDr. Ing.
Marián Viskupič
Videokanál poslanca
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o cenných papieroch a investičných službách. Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 612 zo dňa 16. marca 2021 pridelila vládny návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: Výboru NR SR pre financie a rozpočet, Ústavnoprávnemu výboru NR SR a Výboru NR SR pre hospodárske záležitosti. Zároveň určila výbor pre financie a rozpočet ako gestorský a lehoty na prerokovanie predmetného vládneho návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady toto stanovisko: odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi výbor pre financie a rozpočet svojím uznesením č. 172, ústavnoprávny výbor uznesením č. 262 a výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 163.
Z uznesení výborov uvedených v bode III. tejto spoločnej správy vyplývajú pozmeňujúce a doplňujúce návrhy uvedené pod bodom IV. spoločnej správy. Gestorský výbor odporúča o návrhoch výboru, ktoré sú uvedené v spoločnej správe, hlasovať takto: v oboch bodoch spoločnej správy č. 1 a 2 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe.
Spoločná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 179 zo dňa 4. mája 2021. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril ako spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku.
Ďakujem pekne, pán predsedajúci, skončil som. Prosím, otvorte rozpravu.
Rozpracované
15:11
Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:11
Marián ViskupičĎalej sa navrhuje zachovať aktuálne nastavenú úroveň posudzovania bezúhonnosti osôb v riadiacej funkcii odpisom z registra trestov na podnet Národnej banky Slovenska. Toto je úprava, ktorá je nad rámec legislatívno-technických, takže dovolil by som si ju ešte odôvodniť bližšie.
Jedná sa teda v čl. I bod 7 a dôvodom na vypustenie bodu 7 je zosúladenie postupu pri informácii na preukazovanie dôveryhodnosti osôb, teda opodstatnenosť odpisov z registra trestov podľa zákona o cenných papieroch s inými sektorovými zákonmi, ako napríklad so zákonom č. 483/2001 Z. z. o bankách, ale tiež aj so zákonom č. 492/2009 Z. z. o platobných službách.
Odpis z registra trestov slúži ako listinný dôkaz preukazujúci dôveryhodnosť fyzickej osoby. Svojím obsahom poskytuje komplexný a objektívny obraz o dôveryhodnosti osoby, lebo sú v ňom zaznamenané všetky úkony, ako finálne záznamy z jednotlivých štádií trestného konania, ako napríklad právoplatné rozhodnutie súdu, prokurátora o podmienečnom zastavení trestného stíhania alebo o schválení zmieru a zastavení trestného stíhania. Z dôvodu zvyšujúceho sa trendu detailnejších posudzovaní osôb vstupujúcich alebo pôsobiacich vo finančnom sektore členov riadiaceho orgánu a s prihliadnutím na zachovanie, prípadne zvyšovanie dôvery klientov voči subjektom finančného sektora je potrebné zachovať aktuálne nastavenú úroveň posudzovania bezúhonnosti, resp. dôveryhodnosti osôb zabezpečovanú formou odpisov z registra trestov.
Teraz by som si dovolil prečítať úplné znenie pozmeňovacieho návrhu.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Mariána Viskupiča, Jozefa Hlinku, Tomáša Lehotského a Milana Kuriaka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon o cenných papieroch, v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 435.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon o cenných papieroch, v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 435.
Vo vládnom návrhu zákona navrhujeme tieto zmeny a doplnenia:
1. K čl. I bod 7 § 8 písm. b)
V čl. Isa vypúšťa bod 7.
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
V súvislosti s touto zmenou sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona primerane upraví ustanovenie o účinnosti.
2. K čl. Ibod 24 § 56 ods. 13
V čl. Isa vypúšťa bod 24.
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
V súvislosti s touto zmenou sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona primerane upraví ustanovenie o účinnosti.
3. K čl. Ibod 48 § 71dl ods.1
Bod 48 znie:
"48. V § 71dl ods. 1 sa slová "ods. 29 a 30" nahrádzajú slovami "ods. 30 a 31" a slová "základného imania" sa nahrádzajú slovami "počiatočného kapitálu".".
4. K čl. I nový bod 49 § 71dl ods. 2 a 3
V čl. I sa za doterajší bod 48 vkladá nový bod 49, ktorý znie:
"49. V § 71dl ods. 2 a 3 sa slová "základného imania" nahrádzajú slovami "počiatočného kapitálu".".
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
Tento bod nadobúda účinnosť 26. júna 2021, čo sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona premietne v ustanovení o účinnosti.
5. K čl. I bod 55 § 73f ods. 1
Bod 55 znie:
"55. V § 73f ods. 1 sa za slovo "stratu" vkladá čiarka a slová "jeho odolnosť voči riziku", slová "so zreteľom na zistenú úroveň jeho znalostí a skúseností" sa nahrádzajú slovami "a ktoré zodpovedajú jeho odolnosti voči riziku a schopnosti znášať straty" a slová "ods. 19" sa nahrádzajú slovami "ods. 22".
Poznámka pod čiarou k odkazu 58ha) znie:
"58ha) Čl. 54 a 55 delegovaného nariadenia (EÚ) 2017/565 v platnom znení.".".
6. K čl. Inový bod 57 § 73g ods. 1
V čl. I sa za doterajší bod 56 vkladá nový bod 57, ktorý znie:
"57. V § 73g ods. 1 sa slová "ods. 19" nahrádzajú slovami "ods. 22".".
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
Tento bod nadobúda účinnosť 26. júna 2021, čo sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona premietne v ustanovení o účinnosti.
7. K čl. Inový bod 97
V čl. I sa za doterajší bod 96 vkladá nový bod 97, ktorý znie:
"97. V § 145 ods. 1 písm. d) sa slová "§ 140 ods. 1 alebo 3" nahrádzajú slovami "§ 138 až 142".".
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
Tento bod nadobúda účinnosť 26. júna 2021, čo sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona premietne v ustanovení o účinnosti.
8. K čl. I bod 106 § 173zf
Bod 106 znie:
"106. Za § 173ze sa vkladá § 173zf, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 173zf Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 26. júna 2021
(1) Povolenia udelené Národnou bankou Slovenska podľa § 54 ods. 12 druhej vety v znení účinnom do 25. júna 2021 zanikajú 26. júna 2021.
(2) Ustanovenie § 56 ods. 13 sa uplatňuje najneskôr do 31. decembra 2021.".".
V súvislosti s pozmeňujúcim návrhom si dovoľujem vyňať bod 1 spoločnej správy na osobitné hlasovanie.
Pán predsedajúci, ďakujem pekne, skončil som.
Vystúpenie spoločného spravodajcu
4.5.2021 o 15:11 hod.
RNDr. Ing.
Marián Viskupič
Videokanál poslanca
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán podpredseda vlády, vážený pán predsedajúci, samotný zákon bol odôvodnený. Dovoľte mi, aby som povedal pár slov ku pozmeňovaciemu návrhu. Predmetný pozmeňujúci a doplňujúci návrh reflektuje stanovisko legislatívy Národnej rady Slovenskej republiky, v rámci ktorého sa vykonala prevažne legislatívno-technická úprava. Týmto návrhom sa taktiež spresňuje transpozícia smernice o trhoch s finančnými nástrojmi 2014/65/EÚ, MiFID II. V rámci legislatívno-technických úprav sa navrhujú upraviť vnútorné odkazy a zosúladiť predložený návrh, vládny návrh zákona tak, aby bol v súlade s legislatívnymi pravidlami tvorby zákonov. V rámci spresnení transpozície smernice o trhoch s finančnými nástrojmi ide o úpravy vyplývajúce z aplikačnej praxe, napríklad úprava spomínaných vnútorných odkazov.
Ďalej sa navrhuje zachovať aktuálne nastavenú úroveň posudzovania bezúhonnosti osôb v riadiacej funkcii odpisom z registra trestov na podnet Národnej banky Slovenska. Toto je úprava, ktorá je nad rámec legislatívno-technických, takže dovolil by som si ju ešte odôvodniť bližšie.
Jedná sa teda v čl. I bod 7 a dôvodom na vypustenie bodu 7 je zosúladenie postupu pri informácii na preukazovanie dôveryhodnosti osôb, teda opodstatnenosť odpisov z registra trestov podľa zákona o cenných papieroch s inými sektorovými zákonmi, ako napríklad so zákonom č. 483/2001 Z. z. o bankách, ale tiež aj so zákonom č. 492/2009 Z. z. o platobných službách.
Odpis z registra trestov slúži ako listinný dôkaz preukazujúci dôveryhodnosť fyzickej osoby. Svojím obsahom poskytuje komplexný a objektívny obraz o dôveryhodnosti osoby, lebo sú v ňom zaznamenané všetky úkony, ako finálne záznamy z jednotlivých štádií trestného konania, ako napríklad právoplatné rozhodnutie súdu, prokurátora o podmienečnom zastavení trestného stíhania alebo o schválení zmieru a zastavení trestného stíhania. Z dôvodu zvyšujúceho sa trendu detailnejších posudzovaní osôb vstupujúcich alebo pôsobiacich vo finančnom sektore členov riadiaceho orgánu a s prihliadnutím na zachovanie, prípadne zvyšovanie dôvery klientov voči subjektom finančného sektora je potrebné zachovať aktuálne nastavenú úroveň posudzovania bezúhonnosti, resp. dôveryhodnosti osôb zabezpečovanú formou odpisov z registra trestov.
Teraz by som si dovolil prečítať úplné znenie pozmeňovacieho návrhu.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Mariána Viskupiča, Jozefa Hlinku, Tomáša Lehotského a Milana Kuriaka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon o cenných papieroch, v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 435.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákon o cenných papieroch, v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 435.
Vo vládnom návrhu zákona navrhujeme tieto zmeny a doplnenia:
1. K čl. I bod 7 § 8 písm. b)
V čl. Isa vypúšťa bod 7.
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
V súvislosti s touto zmenou sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona primerane upraví ustanovenie o účinnosti.
2. K čl. Ibod 24 § 56 ods. 13
V čl. Isa vypúšťa bod 24.
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
V súvislosti s touto zmenou sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona primerane upraví ustanovenie o účinnosti.
3. K čl. Ibod 48 § 71dl ods.1
Bod 48 znie:
"48. V § 71dl ods. 1 sa slová "ods. 29 a 30" nahrádzajú slovami "ods. 30 a 31" a slová "základného imania" sa nahrádzajú slovami "počiatočného kapitálu".".
4. K čl. I nový bod 49 § 71dl ods. 2 a 3
V čl. I sa za doterajší bod 48 vkladá nový bod 49, ktorý znie:
"49. V § 71dl ods. 2 a 3 sa slová "základného imania" nahrádzajú slovami "počiatočného kapitálu".".
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
Tento bod nadobúda účinnosť 26. júna 2021, čo sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona premietne v ustanovení o účinnosti.
5. K čl. I bod 55 § 73f ods. 1
Bod 55 znie:
"55. V § 73f ods. 1 sa za slovo "stratu" vkladá čiarka a slová "jeho odolnosť voči riziku", slová "so zreteľom na zistenú úroveň jeho znalostí a skúseností" sa nahrádzajú slovami "a ktoré zodpovedajú jeho odolnosti voči riziku a schopnosti znášať straty" a slová "ods. 19" sa nahrádzajú slovami "ods. 22".
Poznámka pod čiarou k odkazu 58ha) znie:
"58ha) Čl. 54 a 55 delegovaného nariadenia (EÚ) 2017/565 v platnom znení.".".
6. K čl. Inový bod 57 § 73g ods. 1
V čl. I sa za doterajší bod 56 vkladá nový bod 57, ktorý znie:
"57. V § 73g ods. 1 sa slová "ods. 19" nahrádzajú slovami "ods. 22".".
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
Tento bod nadobúda účinnosť 26. júna 2021, čo sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona premietne v ustanovení o účinnosti.
7. K čl. Inový bod 97
V čl. I sa za doterajší bod 96 vkladá nový bod 97, ktorý znie:
"97. V § 145 ods. 1 písm. d) sa slová "§ 140 ods. 1 alebo 3" nahrádzajú slovami "§ 138 až 142".".
Nasledovné body sa primerane prečíslujú.
Tento bod nadobúda účinnosť 26. júna 2021, čo sa pri spracúvaní čistopisu schváleného zákona premietne v ustanovení o účinnosti.
8. K čl. I bod 106 § 173zf
Bod 106 znie:
"106. Za § 173ze sa vkladá § 173zf, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 173zf Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 26. júna 2021
(1) Povolenia udelené Národnou bankou Slovenska podľa § 54 ods. 12 druhej vety v znení účinnom do 25. júna 2021 zanikajú 26. júna 2021.
(2) Ustanovenie § 56 ods. 13 sa uplatňuje najneskôr do 31. decembra 2021.".".
V súvislosti s pozmeňujúcim návrhom si dovoľujem vyňať bod 1 spoločnej správy na osobitné hlasovanie.
Pán predsedajúci, ďakujem pekne, skončil som.
Rozpracované
15:21
Vystúpenie v rozprave 15:21
Tomáš LehotskýPozmeňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Tomáša Lehotského, Mariána Viskupiča, Milana Kuriaka a Jozefa Hlinku k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov, teda zákon o cenných papieroch, v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 435.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o cenných papieroch) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 435.
1. K čl. I bod 3
V čl. I bod 3 znie:
„3. V § 7 ods. 11 v úvodnej vete sa za slovo "prostredníctvom" vkladajú slová "obchodníkov s cennými papiermi, pobočiek zahraničných obchodníkov s cennými papiermi a iných".".
Ďakujem veľmi pekne.
Vystúpenie v rozprave
4.5.2021 o 15:21 hod.
Ing.
Tomáš Lehotský
Videokanál poslanca
Ďakujem veľmi pekne. Vážené dámy, vážení páni, dovoľte mi uviesť pozmeňujúci návrh, ktorý dopĺňa zákon o cenných papieroch a investičných službách. Je to veľmi jednoduchý a krátky pozmeňujúci návrh, ktorý aj z dôvodu spresnenia rozširuje subjekty, ktoré môžu poskytovať dlhodobé investičné sporenie a aj u obchodníkov s cennými papiermi. To znamená väčšiu konkurenciu a tým pádom zlepšenie služieb pre klientov. Dovoľte mi teda prečítať plné znenie pozmeňujúceho návrhu.
Pozmeňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Tomáša Lehotského, Mariána Viskupiča, Milana Kuriaka a Jozefa Hlinku k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov, teda zákon o cenných papieroch, v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 435.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 566/2001 Z. z. o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o cenných papieroch) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 435.
1. K čl. I bod 3
V čl. I bod 3 znie:
„3. V § 7 ods. 11 v úvodnej vete sa za slovo "prostredníctvom" vkladajú slová "obchodníkov s cennými papiermi, pobočiek zahraničných obchodníkov s cennými papiermi a iných".".
Ďakujem veľmi pekne.
Rozpracované
15:21
Pán predsedajúci, hlasovať budeme dnes 17.00 h.
Rozpracované
15:24
Vystúpenie v rozprave 15:24
Igor MatovičV návrhu zákona sa realizujú zmeny týkajúce sa oprávnení colných orgánov pri kontrole plnenia povinností pri preprave...
V návrhu zákona sa realizujú zmeny týkajúce sa oprávnení colných orgánov pri kontrole plnenia povinností pri preprave peňažných prostriedkov v hotovosti a upravujú sa podrobnosti dočasného zadržania peňažných prostriedkov v hotovosti a určovania ich hodnoty. Stanovuje sa, že príslušným colným orgánom na kontrolu a prípadné pozastavenie prepustenia dovážaného výrobku do colného režimu voľný obeh je colný úrad, ako aj to, že colný úrad dovážaný výrobok zničí vtedy, ak tak nariadi orgán dozoru, dohľadu a kontroly napríklad Slovenská obchodná inšpekcia.
Návrh zákona sa, návrhom zákona sa upravujú niektoré ustanovenia Colného zákona a zákona o finančnej správe na základe poznatkov získaných v aplikačnej praxi.
Na záver mi dovoľte požiadať Vás o podporu pre prijatie a schválenie predloženého vládneho návrhu zákona.
Ďakujem pekne.
Vážení kolegovia, dôvodom vypracovania uvedeného návrhu zákona je implementácia niektorých ustanovení nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o kontrolách peňažných prostriedkov v hotovosti, ktoré vstupujú do Únie alebo opúšťajú Úniu a nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o dohľade nad trhom a v súlade výrobkov.
V návrhu zákona sa realizujú zmeny týkajúce sa oprávnení colných orgánov pri kontrole plnenia povinností pri preprave peňažných prostriedkov v hotovosti a upravujú sa podrobnosti dočasného zadržania peňažných prostriedkov v hotovosti a určovania ich hodnoty. Stanovuje sa, že príslušným colným orgánom na kontrolu a prípadné pozastavenie prepustenia dovážaného výrobku do colného režimu voľný obeh je colný úrad, ako aj to, že colný úrad dovážaný výrobok zničí vtedy, ak tak nariadi orgán dozoru, dohľadu a kontroly napríklad Slovenská obchodná inšpekcia.
Návrh zákona sa, návrhom zákona sa upravujú niektoré ustanovenia Colného zákona a zákona o finančnej správe na základe poznatkov získaných v aplikačnej praxi.
Na záver mi dovoľte požiadať Vás o podporu pre prijatie a schválenie predloženého vládneho návrhu zákona.
Ďakujem pekne.
Rozpracované
15:26
Vystúpenie v rozprave 15:26
Milan KuriakNárodná rada uznesením č. 613 zo 16. marca 2021 pridelila...
Národná rada uznesením č. 613 zo 16. marca 2021 pridelila vládny návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru. Určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného vládneho návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory toto stanovisko: odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcim a doplňujúcim návrhom, výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor.
Z uznesení výborov uvedených v III. bode tejto spoločnej správy vyplýva pozmeňujúci a doplňujúci návrh uvedený v časti IV. spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča o návrhu výborov, ktorý je uvedený v spoločnej správe, hlasovať takto: o bode spoločnej správy č. 1 hlasovať s návrhom gestorského výboru - schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov odporúča Národnej rade vládny návrh zákona schváliť v znení pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu.
Spoločná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 180 zo dňa 4. mája 2021. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril za spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady pri prerokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 355/1996 Z. z. o rokovacom poriadku.
Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa colný zákon č. 199/2004 Z. z. Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov.
Národná rada uznesením č. 613 zo 16. marca 2021 pridelila vládny návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru. Určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného vládneho návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory toto stanovisko: odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcim a doplňujúcim návrhom, výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor.
Z uznesení výborov uvedených v III. bode tejto spoločnej správy vyplýva pozmeňujúci a doplňujúci návrh uvedený v časti IV. spoločnej správy.
Gestorský výbor odporúča o návrhu výborov, ktorý je uvedený v spoločnej správe, hlasovať takto: o bode spoločnej správy č. 1 hlasovať s návrhom gestorského výboru - schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov odporúča Národnej rade vládny návrh zákona schváliť v znení pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu.
Spoločná správa výborov bola schválená uznesením gestorského výboru č. 180 zo dňa 4. mája 2021. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril za spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady pri prerokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 355/1996 Z. z. o rokovacom poriadku.
Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Rozpracované
15:29
Vystúpenie v rozprave 15:29
Marián ViskupičSamozrejme, vážené kolegynky, vážení kolegovia, dovoľte mi na dnešnom rokovaní Národnej rady predstaviť obsah pozmeňujúceho návrhu do prerokovávaného colného zákona, ktorý sa týka spotrebných daní: minerálny olej, tabakové výrobky a alkoholické nápoje, takisto DPH.
Samozrejme, vážené kolegynky, vážení kolegovia, dovoľte mi na dnešnom rokovaní Národnej rady predstaviť obsah pozmeňujúceho návrhu do prerokovávaného colného zákona, ktorý sa týka spotrebných daní: minerálny olej, tabakové výrobky a alkoholické nápoje, takisto DPH.
Návrhy, zákon o spotrebných daniach predstavujú nápravu legislatívnych nedostatkov z posledných noviel týchto zákonov. V minerálnych olejoch je navrhovaná úprava týkajúca sa statusu daňovej spoľahlivosti subjektov, daňových skladov, ktoré žiadajú o upustenie od zloženia zábezpeky na daň ako jedného z benefitov v oblasti spotrebných daní. Úprava zabezpečí, že využívanie tohto benefitu bude prístupné iba pre subjekty, ktoré budú spĺňať všetky zákonom definované podmienky a žiaden subjekt nebude pri ich posudzovaní zvýhodnený alebo znevýhodnený.
Ďalšou úpravou v tomto segmente sa subjektom, ktoré podnikajú s minerálnym olejom oslobodeným od dane, tzv. užívateľské podniky, umožní požiadať o vrátenie dane, ak použili zdanený minerálny olej na oslobodené účely. Tieto subjekty aktuálne nemôžu požiadať o vrátenie dane z dôvodu posunutej účinnosti novelizovanej úpravy pre užívateľské podniky.
V ďalšej oblasti. Nárok v oblasti tabakových výrobkov prináša okrem legislatívno-technickej úpravy nesprávne uvedeného roku v prechodnom ustanovení, ktoré sa týka zmeny sadzby dane k 1. 2. 2022, aj predĺženie lehôt do predaja cigár, cigariet z 31. 5. 2021 do alebo na 31. 1. 2022. Takisto tabaku z 31. 7. 2021 na 31. 1. 2022. Toto teda riešime v dôsledku negatívnych dopadov pandémie.
Na základe pozmeňujúceho návrhu, ktorým sa v závere roku 2020 ponechala v zákone o spotrebnej dani z alkoholických nápojov súkromná výroba destilátu, vypadlo ustanovenie o výške sankcií za priestupky už ustanovené zákonom. Návrhom sa toto ustanovenie opätovne dopĺňa.
V zákone o DPH sa navrhujú korekcie, ktoré majú prispieť k efektívnejšiemu aplikovaniu novej úpravy na priznávanie a platbu dane pri dovoze tovaru z tretích štátov pre kuriérov a poštu. Ustanovuje sa lehota pre podanie mesačného hlásenia do 15. dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň od príjemcu vybratá. Napríklad ak pošta vyberie daň od príjemcu tovaru, ktorý bol dovezený 31. 8., dňa 9. 10. túto daň uvedie v hlásení, ktoré teda podá až v termíne do 15. 10..
Nadväzne sa ustanovuje lehota splatnosti dane vybratej od príjemcu tovaru, a to do 16. dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň od príjemcu vybratá. Zasa príklad: ak bol tovar dovezený 31. 8. a pošta doručí príjemcovi tovar a vyberie od neho daň 10. 9., pošta ju odvedie colnému úradu v termíne do 16. 10..
Zároveň sa ustanovuje možnosť vykonať dodatočnú úpravu skôr podaných mesačných hlásení čo najmenej zaťažujúcim spôsobom, a to v mesačnom hlásení, ktoré sa podáva za mesiac, v ktorom sa potreba opravy zistila. Napríklad ak pošta, ktorá podala hlásenie 15. 10., zistí dňa 6. 11., že v ňom uviedla nesprávne údaje, opravu údajov vykoná v hlásení, ktoré bude podávať za mesiac november, to je do 16. 12..
Teraz si dovolím prečítať úplné znenie pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Mariána Viskupiča, Petra Kremského, Petra Pčolinského, Tomáša Lehotského a Milana Kuriaka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 436.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 436.
Vo vládnom návrhu zákona navrhujem tieto zmeny a doplnenia:
1. Za doterajší čl. I sa vkladajú nové články II až IV, ktoré znejú:
„Čl. II
Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení zákona č. 667/2004 Z. z., zákona č. 223/2006 Z. z., zákona č. 672/2006 Z. z., zákona č. 609/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 53/2009 Z. z., zákona č. 482/2009 Z. z., zákona č. 493/2009 Z. z., zákona č. 30/2010 Z. z., zákona č. 492/2010 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 212/2013 Z. z., zákona č. 218/2013 Z. z., zákona č. 353/2013 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 268/2017 Z. z., zákona č. 352/2018 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 362/2019 Z. z. a zákona č. 387/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 22 ods. 14 písm. d) úvodnej vete sa za slová "až k)," vkladajú slová "§ 46t ods. 4 písm. a), b), e), g), h) až k) alebo podľa § 46u ods. 15 písm. a), b), e), g), h) až k)".
2. V § 46u ods. 10 sa vypúšťajú slová "písm. c)".
3. § 46u sa dopĺňa odsekom 20, ktorý znie:
"(20) Daň z minerálneho oleja preukázateľne zdaneného na daňovom území možno vrátiť užívateľskému podniku podľa § 11 zákona v znení účinnom do 30. júna 2021, ak použil tento minerálny olej do 30. júna 2021 na účely oslobodené od dane uvedené v odbernom poukaze platnom do 30. júna 2021."."
"Čl. III
Zákon č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov v znení zákona č. 556/2004 Z. z, zákona č. 631/2004 Z. z., zákona č. 533/2005 Z. z., zákona č. 610/2005 Z. z., zákona č. 547/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 350 (305, pozn. red.) /2009 Z. z. zákona č. 477/2009 Z. z., zákona č. 491/2010 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 288/2012 Z. z., zákona č. 381/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 54/2015 Z. z., zákona č. 130/2015 Z. z., zákona č. 241/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 296/2016 Z. z., zákona č. 269/2017 Z. z., zákona č. 92/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 198/2020 Z. z. a zákona č. 390/2020 Z. z. sa mení takto:
1. V § 44v ods. 6 v prvej vete a v tretej vete sa slová "31. mája 2021" nahrádzajú slovami "31. januára 2022" a slová "15. júna 2021" sa nahrádzajú slovami "15. februára 2022".
2. V § 44ab ods. 9 v prvej vete a v druhej vete sa slová "31. júna (31. júla, pozn. red.) 2021" nahrádzajú slovami "31. januára 2022" a slová "15. augusta 2021" sa nahrádzajú slovami "15. februára 2022".
3. V § 44ab ods. 15 sa slová "1. februára 2021" nahrádzajú slovami "1. februára 2022".".
Čl. IV
Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení zákona č. 350/2004 Z. z., zákona č. 651/2004 Z. z., zákona č. 340/2005 Z. z., zákona č. 523/2005 Z. z., zákona č. 656/2006 Z. z., zákona č. 215/2007 Z. z., zákona č. 593/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 83/2009 Z. z., zákona č. 258/2009 Z. z., zákona č. 471/2009 Z. z., zákona č. 563/2009 Z. z., zákona č. 83/2010 Z. z., zákona č. 490/2010 Z. z., zákona č. 331/2011 Z. z., zákona č. 406/2011 Z. z., zákona č. 246/2012 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 360/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 268/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 297/2016 Z. z., zákona č. 298/2016 Z. z., zákona č. 334/2017 Z. z., zákona č. 112/2018 Z. z., zákona č. 323/2018 Z. z., zákona č. 368/2018 Z. z., zákona č. 369/2018 Z. z., zákona č. 317/2019 Z. z., zákona č. 318/2019 Z. z., zákona č. 368/2019 Z. z. a zákona č. 344/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 68cb ods. 1 až 3 sa slová "až 8" nahrádzajú slovami "až 9".
2. V § 68cb ods. 3 v prvej vete sa na konci pripájajú tieto slová: "a určí podmienky uplatňovania tejto osobitnej úpravy".
3. V § 68cb odseky 6 a 7 znejú:
"(6) Osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, je povinná daň vybranú od osoby podľa odseku 5, vzťahujúcu sa na tovar, za ktorý sa podáva hlásenie podľa odseku 7, zaplatiť colnému úradu súhrnne do 16. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň vybraná podľa odseku 4.
(7) Osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, je povinná mesačne podať elektronickými prostriedkami hlásenie do 15. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň vybraná podľa odseku 4. Táto osoba je povinná v hlásení uviesť celkovú vybranú daň od osoby podľa odseku 5 a referenčné čísla colných vyhlásení, ku ktorým sa príslušná daň vzťahuje. Hlásenie sa podáva na tlačive, ktorého vzor zverejní finančné riaditeľstvo na webovom sídle finančného riaditeľstva."
4. V § 68cb sa za odsek 7 vkladá nový odsek 8, ktorý znie:
"(8) Ak osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, uvedie v hlásení nesprávne, nepravdivé alebo neúplné údaje, je povinná uviesť doplnené alebo opravené údaje v hlásení podanom za kalendárny mesiac, v ktorom tieto skutočnosti zistila.".
Doterajšie odseky 8 až 12 sa označujú ako odseky 9 až 13.
5. V § 68cb ods. 12 písm. a) sa slová "odseku 10" nahrádzajú slovami "odseku 11".
6. V § 68cb ods. 13 v prvej vete sa slová "odseku 11" nahrádzajú slovami "odseku 12"."
Nasledujúce články sa primerane prečíslujú.
Článok II (novela zákona č. 98/2004 Z. z.) a článok III (novela zákona č. 106/2004 Z. z.) nadobúdajú účinnosť dňom vyhlásenia a čl. IV (novela zákona č. 222/2004 Z. z.) nadobúda účinnosť 1. júla 2021, čo sa premietne v ustanovení o účinnosti návrhu zákona.
2. Za čl. II sa vkladá nový článok III, ktorý znie:
„Čl. III
Zákon č. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov v znení zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 246/2012 Z. z., zákona č. 362/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 130/2015 Z. z., zákona č. 240/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 296/2016 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 290/2018 Z. z., zákona č. 352/2018 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z. a zákona č. 396/2020 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 71 sa odsek 2 dopĺňa písmenom h), ktoré znie:
"h) od 100 eur do 3 000 eur za priestupok podľa odseku 1 písm. h) až s)."."
Doterajší čl. IV sa primerane prečísluje.
Tento článok (novela zákona č. 530/2011 Z. z.) nadobúda účinnosť 1. júla 2021, čo sa premietne v ustanovení o účinnosti návrhu zákona.
Pán predsedajúci, skončil som.
Ďakujem pekne.
Vystúpenie v rozprave
4.5.2021 o 15:29 hod.
RNDr. Ing.
Marián Viskupič
Videokanál poslanca
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážený pán podpredseda vlády, zasa mi dovoľte pár slov ku pozmeňovaciemu návrhu, ktorý teda na záver môjho vystúpenia prečítam.
Samozrejme, vážené kolegynky, vážení kolegovia, dovoľte mi na dnešnom rokovaní Národnej rady predstaviť obsah pozmeňujúceho návrhu do prerokovávaného colného zákona, ktorý sa týka spotrebných daní: minerálny olej, tabakové výrobky a alkoholické nápoje, takisto DPH.
Návrhy, zákon o spotrebných daniach predstavujú nápravu legislatívnych nedostatkov z posledných noviel týchto zákonov. V minerálnych olejoch je navrhovaná úprava týkajúca sa statusu daňovej spoľahlivosti subjektov, daňových skladov, ktoré žiadajú o upustenie od zloženia zábezpeky na daň ako jedného z benefitov v oblasti spotrebných daní. Úprava zabezpečí, že využívanie tohto benefitu bude prístupné iba pre subjekty, ktoré budú spĺňať všetky zákonom definované podmienky a žiaden subjekt nebude pri ich posudzovaní zvýhodnený alebo znevýhodnený.
Ďalšou úpravou v tomto segmente sa subjektom, ktoré podnikajú s minerálnym olejom oslobodeným od dane, tzv. užívateľské podniky, umožní požiadať o vrátenie dane, ak použili zdanený minerálny olej na oslobodené účely. Tieto subjekty aktuálne nemôžu požiadať o vrátenie dane z dôvodu posunutej účinnosti novelizovanej úpravy pre užívateľské podniky.
V ďalšej oblasti. Nárok v oblasti tabakových výrobkov prináša okrem legislatívno-technickej úpravy nesprávne uvedeného roku v prechodnom ustanovení, ktoré sa týka zmeny sadzby dane k 1. 2. 2022, aj predĺženie lehôt do predaja cigár, cigariet z 31. 5. 2021 do alebo na 31. 1. 2022. Takisto tabaku z 31. 7. 2021 na 31. 1. 2022. Toto teda riešime v dôsledku negatívnych dopadov pandémie.
Na základe pozmeňujúceho návrhu, ktorým sa v závere roku 2020 ponechala v zákone o spotrebnej dani z alkoholických nápojov súkromná výroba destilátu, vypadlo ustanovenie o výške sankcií za priestupky už ustanovené zákonom. Návrhom sa toto ustanovenie opätovne dopĺňa.
V zákone o DPH sa navrhujú korekcie, ktoré majú prispieť k efektívnejšiemu aplikovaniu novej úpravy na priznávanie a platbu dane pri dovoze tovaru z tretích štátov pre kuriérov a poštu. Ustanovuje sa lehota pre podanie mesačného hlásenia do 15. dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň od príjemcu vybratá. Napríklad ak pošta vyberie daň od príjemcu tovaru, ktorý bol dovezený 31. 8., dňa 9. 10. túto daň uvedie v hlásení, ktoré teda podá až v termíne do 15. 10..
Nadväzne sa ustanovuje lehota splatnosti dane vybratej od príjemcu tovaru, a to do 16. dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň od príjemcu vybratá. Zasa príklad: ak bol tovar dovezený 31. 8. a pošta doručí príjemcovi tovar a vyberie od neho daň 10. 9., pošta ju odvedie colnému úradu v termíne do 16. 10..
Zároveň sa ustanovuje možnosť vykonať dodatočnú úpravu skôr podaných mesačných hlásení čo najmenej zaťažujúcim spôsobom, a to v mesačnom hlásení, ktoré sa podáva za mesiac, v ktorom sa potreba opravy zistila. Napríklad ak pošta, ktorá podala hlásenie 15. 10., zistí dňa 6. 11., že v ňom uviedla nesprávne údaje, opravu údajov vykoná v hlásení, ktoré bude podávať za mesiac november, to je do 16. 12..
Teraz si dovolím prečítať úplné znenie pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Mariána Viskupiča, Petra Kremského, Petra Pčolinského, Tomáša Lehotského a Milana Kuriaka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 436.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci a doplňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 199/2004 Z. z. Colný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 436.
Vo vládnom návrhu zákona navrhujem tieto zmeny a doplnenia:
1. Za doterajší čl. I sa vkladajú nové články II až IV, ktoré znejú:
„Čl. II
Zákon č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení zákona č. 667/2004 Z. z., zákona č. 223/2006 Z. z., zákona č. 672/2006 Z. z., zákona č. 609/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 53/2009 Z. z., zákona č. 482/2009 Z. z., zákona č. 493/2009 Z. z., zákona č. 30/2010 Z. z., zákona č. 492/2010 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 212/2013 Z. z., zákona č. 218/2013 Z. z., zákona č. 353/2013 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 268/2017 Z. z., zákona č. 352/2018 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 362/2019 Z. z. a zákona č. 387/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 22 ods. 14 písm. d) úvodnej vete sa za slová "až k)," vkladajú slová "§ 46t ods. 4 písm. a), b), e), g), h) až k) alebo podľa § 46u ods. 15 písm. a), b), e), g), h) až k)".
2. V § 46u ods. 10 sa vypúšťajú slová "písm. c)".
3. § 46u sa dopĺňa odsekom 20, ktorý znie:
"(20) Daň z minerálneho oleja preukázateľne zdaneného na daňovom území možno vrátiť užívateľskému podniku podľa § 11 zákona v znení účinnom do 30. júna 2021, ak použil tento minerálny olej do 30. júna 2021 na účely oslobodené od dane uvedené v odbernom poukaze platnom do 30. júna 2021."."
"Čl. III
Zákon č. 106/2004 Z. z. o spotrebnej dani z tabakových výrobkov v znení zákona č. 556/2004 Z. z, zákona č. 631/2004 Z. z., zákona č. 533/2005 Z. z., zákona č. 610/2005 Z. z., zákona č. 547/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 350 (305, pozn. red.) /2009 Z. z. zákona č. 477/2009 Z. z., zákona č. 491/2010 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 547/2011 Z. z., zákona č. 288/2012 Z. z., zákona č. 381/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 54/2015 Z. z., zákona č. 130/2015 Z. z., zákona č. 241/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 296/2016 Z. z., zákona č. 269/2017 Z. z., zákona č. 92/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 198/2020 Z. z. a zákona č. 390/2020 Z. z. sa mení takto:
1. V § 44v ods. 6 v prvej vete a v tretej vete sa slová "31. mája 2021" nahrádzajú slovami "31. januára 2022" a slová "15. júna 2021" sa nahrádzajú slovami "15. februára 2022".
2. V § 44ab ods. 9 v prvej vete a v druhej vete sa slová "31. júna (31. júla, pozn. red.) 2021" nahrádzajú slovami "31. januára 2022" a slová "15. augusta 2021" sa nahrádzajú slovami "15. februára 2022".
3. V § 44ab ods. 15 sa slová "1. februára 2021" nahrádzajú slovami "1. februára 2022".".
Čl. IV
Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení zákona č. 350/2004 Z. z., zákona č. 651/2004 Z. z., zákona č. 340/2005 Z. z., zákona č. 523/2005 Z. z., zákona č. 656/2006 Z. z., zákona č. 215/2007 Z. z., zákona č. 593/2007 Z. z., zákona č. 378/2008 Z. z., zákona č. 465/2008 Z. z., zákona č. 83/2009 Z. z., zákona č. 258/2009 Z. z., zákona č. 471/2009 Z. z., zákona č. 563/2009 Z. z., zákona č. 83/2010 Z. z., zákona č. 490/2010 Z. z., zákona č. 331/2011 Z. z., zákona č. 406/2011 Z. z., zákona č. 246/2012 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 360/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 268/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 297/2016 Z. z., zákona č. 298/2016 Z. z., zákona č. 334/2017 Z. z., zákona č. 112/2018 Z. z., zákona č. 323/2018 Z. z., zákona č. 368/2018 Z. z., zákona č. 369/2018 Z. z., zákona č. 317/2019 Z. z., zákona č. 318/2019 Z. z., zákona č. 368/2019 Z. z. a zákona č. 344/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 68cb ods. 1 až 3 sa slová "až 8" nahrádzajú slovami "až 9".
2. V § 68cb ods. 3 v prvej vete sa na konci pripájajú tieto slová: "a určí podmienky uplatňovania tejto osobitnej úpravy".
3. V § 68cb odseky 6 a 7 znejú:
"(6) Osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, je povinná daň vybranú od osoby podľa odseku 5, vzťahujúcu sa na tovar, za ktorý sa podáva hlásenie podľa odseku 7, zaplatiť colnému úradu súhrnne do 16. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň vybraná podľa odseku 4.
(7) Osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, je povinná mesačne podať elektronickými prostriedkami hlásenie do 15. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola daň vybraná podľa odseku 4. Táto osoba je povinná v hlásení uviesť celkovú vybranú daň od osoby podľa odseku 5 a referenčné čísla colných vyhlásení, ku ktorým sa príslušná daň vzťahuje. Hlásenie sa podáva na tlačive, ktorého vzor zverejní finančné riaditeľstvo na webovom sídle finančného riaditeľstva."
4. V § 68cb sa za odsek 7 vkladá nový odsek 8, ktorý znie:
"(8) Ak osoba, ktorá má povolenie podľa odseku 3, uvedie v hlásení nesprávne, nepravdivé alebo neúplné údaje, je povinná uviesť doplnené alebo opravené údaje v hlásení podanom za kalendárny mesiac, v ktorom tieto skutočnosti zistila.".
Doterajšie odseky 8 až 12 sa označujú ako odseky 9 až 13.
5. V § 68cb ods. 12 písm. a) sa slová "odseku 10" nahrádzajú slovami "odseku 11".
6. V § 68cb ods. 13 v prvej vete sa slová "odseku 11" nahrádzajú slovami "odseku 12"."
Nasledujúce články sa primerane prečíslujú.
Článok II (novela zákona č. 98/2004 Z. z.) a článok III (novela zákona č. 106/2004 Z. z.) nadobúdajú účinnosť dňom vyhlásenia a čl. IV (novela zákona č. 222/2004 Z. z.) nadobúda účinnosť 1. júla 2021, čo sa premietne v ustanovení o účinnosti návrhu zákona.
2. Za čl. II sa vkladá nový článok III, ktorý znie:
„Čl. III
Zákon č. 530/2011 Z. z. o spotrebnej dani z alkoholických nápojov v znení zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 246/2012 Z. z., zákona č. 362/2013 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 323/2014 Z. z., zákona č. 130/2015 Z. z., zákona č. 240/2015 Z. z., zákona č. 360/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 296/2016 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 290/2018 Z. z., zákona č. 352/2018 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z. a zákona č. 396/2020 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 71 sa odsek 2 dopĺňa písmenom h), ktoré znie:
"h) od 100 eur do 3 000 eur za priestupok podľa odseku 1 písm. h) až s)."."
Doterajší čl. IV sa primerane prečísluje.
Tento článok (novela zákona č. 530/2011 Z. z.) nadobúda účinnosť 1. júla 2021, čo sa premietne v ustanovení o účinnosti návrhu zákona.
Pán predsedajúci, skončil som.
Ďakujem pekne.
Rozpracované
15:40
Hlasovanie o tomto bode programu bude dnes o 17. hodine.
Rozpracované