60. schôdza

15.3.2022 - 30.3.2022
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie

22.3.2022 o 19:03 hod.

Ing.

Stanislav Kubánek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 19:00

Tomáš Valášek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Len veľmi krátko, lebo je neskoro, a odznelo tu a úprimne sa pýtam, či som správne rozumel, že vysoké školy sú vystavené akreditácii, čo má, samozrejme, dopad na ich kvalitu.
Ja len pripomínam, že akreditácia je, samozrejme, neodmysliteľnou súčasťou udržania kvality vysokých škôl. Ako inak chceme zabrániť tomu, aby nám tu fejkoví profesori rozdávali fejkové diplomy na fejkových školách? A pevne verím, že ste to nemysleli ako zneváženie procesu akreditácie. Ten je, samozrejme, super dôležitý a, a... tie takisto bude riešiť.
Vďaka.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.3.2022 o 19:00 hod.

M. A.

Tomáš Valášek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 19:01

Martin Čepček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ďakujem pekne za reakcie. Najprv odpoviem pánovi poslancovi Valášekovi. Ja som to myslel skôr tak, že tam sa mení viacej zákonov a ešte sú aj vystavené akreditácii, že veľmi ťažko sa to skĺbi, aby, aby, hej... Rozumiete? Keď sa menia tri zákony a aplikovať tie tri zákony a ešte k tomu prebieha akreditácia, tak je to také nešťastné riešenie, iba to.
A, Marek, áno, z pohľadu študentov vysokých škôl študenti získajú výhody, to nepochybne. Otázka je, že my sa musíme na ten zákon vysokoškolský pozrieť v globále - aj na profesorov, aj na docentov, aj na asistentov, aj na finančnú motiváciu, aj na materiálne zabezpečenie, aj na iné veci, ktoré s tým vysokoškolským zákonom súvisia, takže nielen študenti, ale celé pedagogické spektrum a všetci zamestnanci vysokých škôl by mali byť ocenení, lebo my sa môžme baviť o vysokom školstve, ale jednoducho, tak ako som povedal ten príklad, ak absolvent vysokej školy ostane na vysokej škole učiť a po roku dostane ponuku do zahraničia, len do Českej republiky, kde v podstate nemá štátnicu z jazyka českého, ale napriek tomu dostane ponuku a vyšší plat a benefity, tak my zbytočne sa budeme pozerať, jednoducho tí študenti, absolventi aj docenti aktuálni a profesori nám budú odchádzať.
Takže ja si myslím, vysokoškolský zákon ruka v ruke so zvýšením miezd, so zvýšením finančnej motivácie a so zvýšením hlavne kvality vysokého školstva.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.3.2022 o 19:01 hod.

Mgr. et Mgr.

Martin Čepček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 19:03

Stanislav Kubánek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán podpredseda, vážené... vážená kolegy... vážené kolegyne, kolegovia, vážený pán minister, predložená novela zákona prichádza v období, kedy slovenské univerzity deklarujú vážne obavy o vlastné prežitie. Výpadky príjmov univerzít v dôsledku pandémie COVID-19, radikálne zvyšovanie cien energie a materiálov, no predovšetkým opakované zníženie výšky štátnej dotácie spôsobujú, že slovenské univerzity sa v súčasnosti nachádzajú na hranici svojej existencie.
Po minuloročnom znížení dotácie na vysoké školy o 18 mil. eura došlo v roku 2022 oproti roku 2021 k zníženiu dotácie o viac ako 27 mil. eura. V najbližších mesiacoch preto univerzity plánujú škrtanie, v mnohých prípadoch rušenie rozvojových projektov a rekonštrukcií, prepúšťanie zamestnancov a rušenie viacerých študijných programov, zvyšovanie cien za bývanie na internátoch a podobne. V súčasnosti tiež univerzity prechádzajú procesom naplnenia požiadaviek nových akreditačných štandardov v podobe vnútorného systému kvality a podstupujú prípravu zásadných zmien v systémoch vnútornej správy s cieľom zabezpečenia kvality vysokoškolského vzdelania podľa štandardov Slovenskej akreditačnej agentúry. Pracovníkov slovenských vysokých škôl tak v plnej miere zamestnáva alarmujúca ekonomická situácia slovenských škôl, ako aj plnenie nových prísnejších podmienok akreditácie.
Do toho prichádza návrh novely o vysokých školách, ktorý nielenže nereflektuje aktuálne potreby a požiadavky vysokého školstva na Slovensku, ale najmä ohrozuje akademické slobody, autonómiu vysokých škôl. Nie je preto náhoda, že proti návo... novele ostro protestuje Rada vysokých škôl Slovenskej republiky, Slovenská rektorská konferencia, Klub dekanov fakúlt vysokých škôl Slovenskej republiky, univerzity, vysoké školy, jednotlivé fakulty, akademické senáty univerzít i fakúlt, odborná verejnosť, akademická obec a v neposlednom rade aj študenti vysokých škôl.
Všetky menované inštitúcie a predstavitelia konštatujú nasledovne, novela likviduje nezávislosť a samosprávu vysokých škôl, podriaďuje vysoké školy politickej moci, ohrozuje akademické slobody, ruší demokratické princípy fungovania slovenského vysokého školstva a vracia ho do obdobia spred roka 1989, umožňuje vplyv rôznych lobistických skupín, ktoré sledujú vlastné záujmy a ciele.
Prijatím novely by došlo k viacerým porušeniam akademických slobôd, pretože zásadne mení spôsob voľby rektora, ktorý by už po novom nebol volený len akademickým senátom ako najvyšším samosprávnym orgánom akademickej samosprávy, ale aj novokonštituovanou správnou radou, ktorá by polovici členov nominovaných ministrom školstva mala právo vetovať rozhodnutie akademického senátu.
Degraduje postavenie dekana fakulty, ktorého novela stavia do pozície úradníka podriadeného rektorovi a ktorý by nevzišiel z volieb vo fakultnom senáte. Po novom by dekan mal vzísť z výberového konania pred komisiou, v ktorej bude mať akademický senát len čiastočné zastúpenie.
Obmedzuje kompetencie akademického senátu, ktorý je hlavným predstaviteľom akademickej obce každej univerzity, a rozhoduje o zásadných veciach, nielen o voľbe rektora, ale aj v kľúčových ekonomických záležitostiach, schvaľuje rozpočet, rozdelenie dotácie a podobne. Obmedzuje ekonomickú samosprávu verejných vysokých škôl v prospech správnej rady, ktorá má mať vplyv aj na organizačnú, personálnu a v konečnom dôsledku aj akademickú samosprávu.
Politizuje odsadzovanie miest vysokoškolských učiteľov, docentov, profesorov, pretože prijatím novely by ministerstvo malo priamo určovať, kto bude a kto nebude môcť pôsobiť v pozícii docenta alebo profesora. Dáva nebezpečné právomoci politickým nominantom, ktorí by tak mohli úplne ovládnuť vysoké školy, ich majetok a blokovať im všetky dôležité rozhodovacie procesy. Z týchto podmienok by prijatím novely mohlo v prostredí vysokého školstva dôjsť k negatívnym dôsledkom v podobe ovplyvňovania slobody šírenia vedeckých názorov. Viacerí akademici by mohli mať obavy slobodne vyjadriť názory, ktoré by boli v rozpore s politickou orientáciou ministerstva, priamo ovplyvňovania politikmi a lobistickými skupinami, odlivu vedcov, pedagógov a študentov do zahraničia alebo do iných segmentov pracovného trhu, budúcej hrozby ovládnutia akademického prostredia extrémistickými stranami v prípade, že by získali politickú moc.
Súbeh dosahu od navrhovanej novely a politické ovládnutie vysokého školstva na Slovensku možno považovať za nebezpečné, pričom prijatie novely v tomto znení nijako neprospeje kvalite vysokého školstva na Slovensku.
Väčšina slovenských vysokých škôl je v medzinárodnom prostredí plne konkurencieschopná, no v súčasnosti je značne finančne podhodnotená. Okrem znižovania dotácie pre vysoké školy súčasnou vládou je potrebné spomenúť aj platové ohodnotenie pedagogických zamestnancov vysokých škôl. Kým za predošlej vlády došlo k navyšovaniu platu týchto zamestnancov o desiatky percent, po nástupe súčasnej vlády nedošlo ani raz k navýšeniu platov.
V novodobých dejinách Slovenska boli vysoké školy podriadené politickej moci zatiaľ dvakrát, v roku 1938 ich spolitizoval fašistický režim a v roku 1950 komunistický režim. Prijatie novely by zaviedlo opäť nedemokratické princípy fungovania slovenského vysokého školstva.
Široký nesúhlas s novelou preukazuje aj fakt, že po nedostatočnej diskusii a nevypočutí vecných argumentov proti novele ministerstvom školstva došlo k viacerým protestom a štrajkom a aj dnes sú slovenské univerzity a ich zamestnanci a študenti v štrajkovej pohotovosti vrátane Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku. Je tiež potrebné podotknúť, že viac ako 20-tisíc ľudí podpísalo petíciu za zachovanie akademickej samosprávy na vysokých školách.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie

22.3.2022 o 19:03 hod.

Ing.

Stanislav Kubánek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 19:12

Richard Vašečka
Skontrolovaný text
Ďakujem. Ja len oznámim hlasovanie, že bude na tejto schôdzi, a ešte presne bude určené, v ktorý deň, o ktorej hodine. Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.3.2022 o 19:12 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 19:12

Branislav Gröhling
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľujem si uviesť iniciatívny materiál návrh na vyslovenie súhlasu Národnej rady Slovenskej republiky s Globálnym dohovorom UNESCO o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokého školstva. Tento návrh predkladáme na základe bodu C.1 uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 753 zo 14. decembra 2021.
UNESCO je jedinou inštitúciou v systéme OSN, ktorá má v agente... v agende problematiku vysokoškolského vzdelávania. Cieľom je zvýšiť svetovú mobilitu študentov a absolventov a zabezpečiť uznávanie kvalifikácií podľa spravodlivých kritérií a zlepšiť kvalitu vysokoškolského vzdelávania.
Dohovor je mnohostrannou medzinárodnou zmluvou, ktorá priamo ukladá práva a povinnosti fyzických alebo právnických osôb, a je aj medzinárodnou zmluvou. Ide o prezidentskú zmluvu, ktorá podlieha súhlasu Národnej rady Slovenskej republiky podľa čl. 7 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.3.2022 o 19:12 hod.

Mgr.

Branislav Gröhling

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 19:13

Jozef Habánik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážená pani poslankyňa, páni poslanci, pán minister, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport ako gestorský výbor podáva správu o výsledku prerokovania návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady Slovenskej republiky s Globálnym dohovorom UNESCO o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania (tlač 880) vo výboroch v druhom čítaní.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 924 z 15. februára 2022 pridelil predmetný návrh na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport, ktorý je zároveň aj gestorským výborom, a súčasne určil lehotu na jeho prerokovanie v gestorskom výbore do 14. marca 2022.
Výbory prerokovali predmetný návrh v stanovenej lehote. Gestorský výbor rokoval o správe výborov o prerokovaní návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady Slovenskej republiky s predmetnou medzinárodnou zmluvou 18. marca 2022. Iné výbory o návrhu zákona nerokovali.
K návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady Slovenskej republiky s Globálnym dohovorom UNESCO o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania zaujali výbory Národnej rady Slovenskej republiky tieto stanoviská.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky neprijal uznesenie, keďže návrh uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny všetkých poslancov podľa čl. 84 ods. 3 Ústavy Slovenskej republiky a § 52 ods. 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport uznesením č. 142 z 10. marca 2022 odporúčal Národnej rade Slovenskej republiky vysloviť súhlas s Globálnym dohovorom UNESCO o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania (tlač 880).
Po tretie gestorský výbor na základe stanovísk výborov odporúča Národnej rade Slovenskej republiky, aby podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vyslovila súhlas s Globálnym dohovorom UNESCO o uznávaní kvalifikácií týkajúcich sa vysokoškolského vzdelávania (tlač 880) a rozhodla, že ide o medzinárodnú zmluvu podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má prednosť pred zákonmi.
Predmetná správa výborov bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport, gestorský výbor z 18. marca 2022 č. 153. Týmto uznesením ma výbor poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania gestorského výboru a predložil návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky. Návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky je prílohou správy.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

22.3.2022 o 19:13 hod.

doc. Ing. PhD.

Jozef Habánik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
60. schôdza NR SR - 6.deň - A. dopoludnia
 

Uvádzajúci uvádza bod 9:02

Veronika Remišová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci.
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v čase, keď Ukrajina čelí už viac ako tri týždne barbarskému útoku a invázii zo strany Ruska, Slovensko aj celá Európska únia prijímajú rázne opatrenia s cieľom posilniť svoju bezpečnosť a pomôcť vojnou zmietanej susednej krajine. Na Ukrajinu padajú ruské bomby, Rusko sa vyhráža Slovensku, dalo nás na zoznam nepriateľských krajín, ešte vyhráža sa nám v podstate každý deň a nie je dôvod, aby sme peniazmi slovenských daňových poplatníkov financovali výrobu zbraní, ktoré sa následne obrátia proti nám alebo proti nášmu susedovi. Preto na rokovanie Národnej rady predkladám vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343 o verejnom obstarávaní, ktorý obsahuje dve oblasti úprav. Jednou je doplnenie mechanizmu na obmedzenie účasti vo verejnom obstarávaní a druhým je zjednotenie podmienok použitia priameho rokovacieho konania v čase núdzového stavu alebo mimoriadnej situácie pre civilné zákazky a zákazky v oblasti obrany.
Tá prvá úprava v zásade dáva Slovensku nástroj na to, aby mohlo z verejného obstarávania vylúčiť firmy z konkrétnych krajín alebo konkrétne technológie, ktoré sú ohrozením pre slovenskú bezpečnosť. A druhé, druhá oblasť úprav je, aby pre zákazky v oblasti obrany platili tie isté pravidlá ako pre civilné zákazky. V zásade je to taká technická úprava. Čo je ale veľmi dôležité, je ten prvý bod. To znamená, nie je dôvod, aby peniazmi slovenských daňových poplatníkov sme ich dávali ruským firmám, ktoré následne z toho financujú produkciu zbraní a vyhrážajú sa nám. Namiesto toho sa do verejných obstarávaní môžu zapájať slovenské firmy alebo európske firmy.
Ďakujem veľmi pekne a prosím vás veľmi pekne o podporu tohto zákona. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

23.3.2022 o 9:02 hod.

Mgr. art. M.A., ArtD.

Veronika Remišová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:05

Peter Vons
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci.
Vážená pani podpredsedníčka vlády, pani ministerka, kolegovia, kolegyne, predkladám vám informáciu o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 950, v druhom čítaní.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením 1356 z 22. marca 2022 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie výborom: ústavnoprávnemu výboru a výboru pre hospodárske záležitosti. Určila zároveň pre, určila zároveň výbor pre hospodárske záležitosti ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie vládneho návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch. Výbory prerokovali návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili gestorskému výboru v určenej lehote žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Návrh zákona odporučil Národnej rade Slovenskej republiky schváliť ústavnoprávny výbor uznesením č. 483 z 22. marca 2022. Výbor pre hospodárske záležitosti o predmetnom návrhu zákona nerokoval, pretože podľa § 52 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady nebol uznášaniaschopný. Z uznesení výborov uvedených pod bodom III tejto informácie nevyplývajú žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Gestorský výbor o návrhu spoločnej správy k predmetnému návrhu zákona nerokoval, pretože podľa § 52 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady nebol uznášaniaschopný. Predseda výboru pre hospodárske, predseda výboru pre hospodárske záležitosti ma poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania.
Pán predseda, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

23.3.2022 o 9:05 hod.

PaedDr.

Peter Vons

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:10

Peter Vons
Skontrolovaný text
Ďakujem. Len informáciu, že o tomto budeme hlasovať dnes o jedenástej hodine.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

23.3.2022 o 9:10 hod.

PaedDr.

Peter Vons

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:10

Jozef Šimko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán podpredseda, vážené kolegyne, vážení kolegovia, predkladám návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení niektorých predpisov. Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 181 ods. 10 sa slovo "uloží" nahrádza slovami "môže uložiť". (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Grendel, Gábor, podpredseda NR SR
Ospravedlňujem sa, pán poslanec, čo čítame teraz? Pozmeňujúci návrh?

Šimko, Jozef, poslanec NR SR
Ešte k tomu sa chcem vyjadriť.

Grendel, Gábor, podpredseda NR SR
Aha, ale nepredkladáte teraz pozmeňujúci návrh.

Šimko, Jozef, poslanec NR SR
Nie, nie, nie.

Grendel, Gábor, podpredseda NR SR
Nie, aha dobre, tak pardon, ospravedlňujem sa.

Šimko, Jozef, poslanec NR SR
Len komentujem ten môj návrh včerajší.
Takže za 2. V § 182 ods. 1 sa slová "úrad uloží verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi pokutu vo výške" nahrádzajú slovami "úrad môže uložiť verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi pokutu až do výšky".
3. V § 182 ods. 4 sa slová "podľa ods. 2 a 3" nahrádzajú slovami "podľa odseku 1 až 3".
Nasledujúci bod sa primerane prečísluje.
4. Za § 187n sa vkladá § 187o, ktorý vrátane nadpisu znie: "Odpúšťa sa pohľadávka štátom vzniknutá na základe právoplatného rozhodnutia úradu o uložení pokuty podľa § 182 ods. 1 písm. a) až c) alebo § 182 ods. 2 písm. a) až q) v období od 1. januára 2016 do 31. decembra 2021 verejnému obstarávateľovi za správne delikty súvisiace z obstarávaním výstavby alebo nadobudnutím nájomných bytov, nájomných bytových jednotiek a súvisiacej technickej vybavenosti.
2. Odpúšťa sa pohľadávka štátu vzniknutá na základe právoplatného rozhodnutia úradu o uložení pokuty podľa § 182 ods. 1 písm. a) až c) alebo § 182 ods. 2 písm. a) až q) v období od 1. januára 2016 do 31. decembra 2021 obstarávateľovi za správne delikty súvisiace s obstarávaním výstavby alebo nadobudnutím nájomných bytov, nájomných bytových jednotiek a súvisiacej technickej vybavenosti.
3. Odpustenie pohľadávky štátu podľa ods. 1 a 2 sa nevzťahujú na pohľadávku štátu, ktorá bola do 31. decembra 2021 úplne splatená. Ak je pohľadávka štátu splatená len sčasti alebo jej splatenie je predmetom splátkového kalendára, odpustenie podľa odseku 1 a 2 sa uplatní na zostatok pohľadávky štátu, ktorý nie je splatený do 31. decembra 2021.
4. Vláda Slovenskej republiky môže na návrh Ministerstva financií Slovenskej republiky rozhodnúť o odpustení pohľadávky štátu, ktorá vznikla na základe právoplatného rozhodnutia úradu o uložení pokuty podľa § 182 ods. 1 a 2, ak
a) pokuta bola uložená verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi za správne delikty súvisiace s obstarávaním výstavby alebo nadobudnutím nájomných bytov, nájomných bytových jednotiek alebo súvisiacej technickej vybavenosti vykonané v období od 1. januára 2016 do 31. decembra 2021.
b) pohľadávka štátu alebo jej časti nie je odpustená podľa ods. 1 alebo 2. Ustanovenie osobitného predpisu75ba) sa v takom prípade nepoužijú.
Poznámka pod čiarou k odkazu 75ba) znie:
75ba) § 10 zákona č. 374/2014 Z. z. o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Tak toľkoto ešte som chcel dodať. Takže pán podpredseda, skončil som.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

23.3.2022 o 9:10 hod.

JUDr.

Jozef Šimko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video