90. schôdza

2.5.2023 - 25.5.2023
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie

9.5.2023 o 18:32 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 18:07

Anna Mierna
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Predkladám pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jaromíra Šíbla, Anny Miernej k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 414/2012 Z. z. o obchodovaní s emisnými kvótami a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Je to tlač 1235.
Znenie poslaneckého návrhu:
1. V čl. I sa za bod 37 vkladajú nové body 38 až 43, ktoré znejú:
„38. V § 18 ods. 4 písm. a) sa za slovo „použije" vkladajú slová „na financovanie projektov na podporu činností na dosiahnutie cieľov štátnej environmentálnej politiky a na náklady spojené s odborným a administratívnym zabezpečením plnenia záväzkov Slovenskej republiky v oblasti znižovania emisií skleníkových plynov, 16a) a", čiarka na konci sa nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa slová „na financovanie opatrení na zadržiavanie vody v krajine s dôrazom na zachytávanie, ukladanie a využitie organického uhlíka, index 16a)".
39. V § 18 ods. 4 písm. b) sa slová „25 %" nahrádzajú slovami „35 %".
40. V § 18 ods. 4 písm. c) sa slová „20 %" nahrádzajú slovami „10 %" a slová „podporu činností na dosiahnutie cieľov štátnej environmentálnej politiky a na náklady spojené s odborným a administratívnym zabezpečením plnenia záväzkov Slovenskej republiky v oblasti znižovania emisií skleníkových plynov, horný index 16a)", sa nahrádzajú slovami „zabezpečenie zvýšených záchytov uhlíka v lesnej pôde a biomase, horný index 16aa), uskutočnením opatrení ochrany a starostlivosti o chránené územia, horný index 16ab), prostredníctvom organizácie ochrany prírody a krajiny zriadenej osobitným predpisom, horný index 16ac)".
Poznámky pod čiarou k odkazom 16aa až 16ac znejú:
„16aa) Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/841 z 30. mája 2018 o začlenení emisií a odstraňovania skleníkových plynov z využívania pôdy, zo zmien vo využívaní pôdy a z lesného hospodárstva do rámca politík v oblasti klímy a energetiky na rok 2030, ktorým sa mení nariadenie (EÚ) č. 525/2013 a rozhodnutie 529/2013/EÚ (Ú. v. EÚ L 156, 19. 6. 2018) v platnom znení.
16ab) § 19 zákona č. 543/2002 Z. z. o ochrane prírody a krajiny v znení neskorších predpisov.
16ac) § 65b zákona č. 543/2002 Z. z. v znení zákona č. 6/2022 Z. z."
41. V § 18 odsek 7 znie:
„(7) Výška použiteľného ročného výnosu z dražieb kvót na účely podľa odseku 4 je 40 %."
42. V § 18 odsek 7 znie:
„(7) Výška použiteľného ročného výnosu z dražieb kvót na účely podľa odseku 4 je 50%."
43. V § 18 ods. 8 sa za slovami „odseku 4" bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa slová „s výnimkou ustanovenia odseku 4 písm. b) a c)."."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Body 38 až 41 a 43 nadobúdajú účinnosť 1. januára 2024 a bod 42 nadobúda účinnosť 1. januára 2025, čo sa premietne do článku o účinnosti zákona.
2. Za čl. I sa vkladá nový čl. II, ktorý znie:
„ČI. II
Zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 277/2005 Z. z., zákona č. 276/2007 Z. z., zákona č. 661/2007 Z. z., zákona č. 514/2008 Z. z., zákona č. 160/2009 Z. z., zákona č. 286/2009 Z. z., zákona č. 408/2011 Z. z., zákona č. 409/2011 Z. z., zákona č. 223/2012 Z. z., zákona č. 414/2012 Z. z., zákona č. 207/2013 Z. z., zákona č. 399/2014 Z. z., zákona č. 357/2015 Z. z., zákona č. 375/2015 Z. z., zákona č. 292/2017 Z. z., zákona č. 332/2017 Z. z., zákona č. 329/2018 Z. z., zákona č. 111/2019 Z. z., zákona č. 460/2019 Z. z., zákona č. 74/2020 Z. z., zákona č. 67/2021 Z. z., zákona č. 535/2021 Z. z. a zákona č. 66/2022 Z. z. sa dopĺňa takto:
1. V § 4 sa odsek 1 dopĺňa písmenom ap), ktoré znie:
„ap) úhradu nákladov súvisiacich so zabezpečením zvýšených záchytov uhlíka v lesnej pôde a biomase uskutočnením opatrení ochrany a starostlivosti o chránené územia11id) prostredníctvom organizácie ochrany prírody a krajiny zriadenej osobitným predpisom.11ie)"
Poznámky pod čiarou k odkazom 11id) a 11ie) znejú:
11id) § 19 zákona č. 543/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov.
11ie) § 65b zákona č. 543/2002 Z. z. v znení zákona č. 6/2002 (správne 6/2022, pozn. red.) Z. z."
2. V § 4 ods. 1 písm. ap) sa nad slovo „biomase" umiestňuje odkaz „11if)".
Poznámka pod čiarou k odkazu 11if) znie:
11if) § 18 ods. 4 písm. c) zákona č. 414/2012 Z. z."
Bod 2 nadobúda účinnosť 1. januára 2024, čo sa premietne do článku o účinnosti zákona.
3. V § 4 sa odsek 1 dopĺňa písmenom aq), ktoré znie:
„aq) financovanie opatrení na zadržiavanie vody v krajine s dôrazom na zachytávanie, ukladanie a využitie organického uhlíka.11ig)"
Poznámka pod čiarou k odkazu 11ig) znie:
11ig) § 18 ods. 4 písm. a) zákona č. 414/2012 Z. z. v znení zákona č. 296/2019 Z. z."
Bod 3 nadobúda účinnosť 1. januára 2024, čo sa premietne do článku o účinnosti zákona.
4. Za § 4i sa vkladá § 4j, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 4j
Úhrada nákladov súvisiacich so zabezpečením zvýšených záchytov uhlíka v lesnej pôde a biomase
(1) Príspevková organizácia v zriaďovateľskej pôsobnosti ministerstva požiada fond o poskytnutie prostriedkov fondu na účely § 4 ods. 1 písm. ap). Žiadosť možno podať na fond do 31. októbra príslušného kalendárneho roka na poskytnutie prostriedkov na nasledujúci kalendárny rok. Žiadosť obsahuje najmä názov alebo obchodné meno a sídlo žiadateľa, jeho identifikačné číslo, meno a priezvisko štatutárneho zástupcu, účel a výšku požadovaných prostriedkov. Súčasťou žiadosti je aj návrh rozpočtu na nadchádzajúci rok. Fond môže vyzvať žiadateľa, aby v lehote určenej fondom žiadosť doplnil.
(2) Prostriedky fondu možno poskytnúť žiadateľovi najviac do výšky 100 % priamych nákladov vynaložených na účely § 4 ods. 1 písm. ap); za priame náklady sa považujú osobné náklady, prevádzkové náklady a investičné náklady, náklady na tovary a služby priamo súvisiace so zabezpečením opatrení ochrany a starostlivosti o chránené územia prostredníctvom organizácie ochrany prírody a krajiny.
(3) O poskytnutí prostriedkov fondu na účely určené v § 4 ods. 1 písm. ap) rozhoduje minister, a to formou písomného rozhodnutia o poskytnutí prostriedkov fondu.
(4) Na základe rozhodnutia ministra fond uzavrie so žiadateľom zmluvu o poskytnutí prostriedkov fondu.
(5) Na poskytnutie prostriedkov fondu na účely § 4 ods. 1 písm. ap) nie je právny nárok.
(6) Na poskytnutie prostriedkov fondu na účely § 4 ods. 1 písm. ap) sa nevzťahujú § 6 a 9, vykonávací predpis podľa § 13 a správny poriadok."
5. Za § 15e sa vkladá § 15f, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 15f
Prechodné ustanovenie k úpravám účinným dňom vyhlásenia
Žiadosti o poskytnutie prostriedkov podľa § 4j ods. 1 možno podať prvýkrát v termíne do 30 dní odo dňa rozhodnutia (správne nadobudnutia, pozn. red.) účinnosti tohto zákona."
6. Za § 15f sa vkladá § 15g, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§15g
Prechodné ustanovenie k úpravám účinným od 1. januára 2024
Žiadosti o poskytnutie prostriedkov podľa § 4j ods. 1 na rok 2024 možno podať v termíne do 25. februára 2024."
Bod 6 nadobúda účinnosť 1. januára 2024, čo sa premietne do článku o účinnosti zákona.
V súvislosti s navrhovaným znením článku III sa primerane upraví názov zákona. Nasledujúci článok sa primerane prečísluje.
Ďakujem pekne, skončila som svoj pozmeňujúci návrh. Týmto pozmeňujúcim návrhom rozširujeme okruh žiadateľov, ktorí môžu byť zaradení do okruhu tohto zákona.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

9.5.2023 o 18:07 hod.

Ing.

Anna Mierna

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 18:19

Jaromír Šíbl
Skontrolovaný text
Hlasovanie určujem na budúci týždeň v utorok o sedemnástej.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

9.5.2023 o 18:19 hod.

RNDr. PhD.

Jaromír Šíbl

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:19

Ján Budaj
Skontrolovaný text
Áno, ďakujem. Ja by som chcel iba poprosiť, aby sa zvážilo takisto hlasovanie o tomto zákone až po, až po hlasovaní 1235, to je zákon, ktorý, ktorý s týmto súvisí. Stále prebiehajú rokovania o nejakom kompromise.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

9.5.2023 o 18:19 hod.

Ján Budaj

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 18:21

Tomáš Šudík
Skontrolovaný text
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. O tomto návrhu zákona budeme hlasovať na ďalší týždeň utorok po tlači 1235 o 17. hodine. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

9.5.2023 o 18:21 hod.

Bc.

Tomáš Šudík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 18:22

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Na rokovaní Národnej rady Slovenskej republiky máme predložený poslanecký návrh zákona, ktorý spolupredkladám s kolegom Hlinkom, o stavebnom sporení. Je to krátka novela, ktorej cieľom je v súlade s existujúcimi pravidlami a podmienkami už dnes platnými pre štandardné banky umožniť subjektu, ktorý je stavebnou sporiteľňou, zrušenie bez likvidácie alebo prevod podniku alebo jeho časti tak, aby sa jeho právnym nástupcom, nadobúdateľom podniku alebo jeho časti mohla stať iná stavebná sporiteľňa alebo štandardná komerčná banka.
Za súčasnej legislatívnej situácie takéto zlúčenie stavebnej sporiteľne a banky alebo prevod podniku stavebnej sporiteľne na banku nie je totižto možné, a to z dôvodu nemožnosti kombinácie bankových licencií týchto subjektov. Právny... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Skryt prepis

Vystúpenie

9.5.2023 o 18:22 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 18:24

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Právny nástupca alebo nadobúdateľ podniku stavebnej sporiteľne, ktorý nie je stavebnou sporiteľňou, však nebude môcť uzatvárať nové zmluvy o stavebnom sporení. Bude ale môcť vykonávať bankové činnosti ako stavebná sporiteľňa len vo vzťahu k zmluvám o stavebnom sporení, ktoré naňho prešli alebo boli prevedené v rámci zlúčenia alebo v rámci predaja podniku. Ochrana klientov, stavebných sporiteľov, tak zostane plne zachovaná, pretože všetky právne vzťahy vzniknuté na základe zmlúv uzavretých so stavebnou sporiteľňou pred jej zlúčením alebo predajom sa dospravujú podľa právneho rámca ustanoveného zákonom o stavebnom sporení. Čiže zlúčenie či predaj podniku stavebnej sporiteľne alebo jeho časti bude podliehať predchádzajúcemu súhlasu Národnej banky Slovenska, tak ako to upravuje príslušné ustanovenie § 28 zákona o bankách.
Povinnosti právneho nástupcu stavebnej sporiteľne voči Ministerstvu financií Slovenskej republiky ako orgánu štátneho dozoru nad poskytovaním štátnej prémie zostávajú nedotknuté. V rámci ešte rokovaní s ministerstvom financií aj po rokovaní legislatívnej rady vlády mám pripravený pozmeňujúci návrh, takže hlásim sa taktiež do rozpravy a prečítam, prednesiem tento pozmeňujúci návrh.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

9.5.2023 o 18:24 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 18:26

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania.
Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov.
Národná rada uznesením č. 1985 z 2. februára 2023 pridelila návrh poslancov týmto výborom: výboru pre financie a rozpočet a tiež ústavnoprávnemu výboru. Určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
K predmetnému návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady toto stanovisko: Odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť, výbor pre financie a rozpočet svojím uznesením č. 432 zo dňa 13. marca 2023 a ústavnoprávny výbor svojím uznesením č. 712 zo dňa 9. marca 2023.
Z uznesení výborov uvedených pod bodom III tejto správy nevyplývajú žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť.
Spoločná správa bola schválená uznesením gestorského výboru č. 439 zo 14. marca 2023. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som, prosím, otvorte rozpravu, do ktorej sa tiež prihlásim s jedným pozmeňujúcim návrhom. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

9.5.2023 o 18:26 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 18:28

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Ako som aj v úvodnom slove povedal, tak predmetom tohto zákona je umožniť subjektu, ktorým je stavebná sporiteľňa, zrušenie bez tej likvidácie alebo prevod podniku alebo jeho časti tak, aby jeho právnym nástupcom mohla byť výlučne jedna stavebná sporiteľňa alebo iná banka ako stavebná sporiteľňa.
Súčasná stavebná, alebo súčasná právna úprava zákona o stavebnom sporení neumožňuje stavebnej sporiteľni zlúčenie stavebnej sporiteľne s inou stavebnou sporiteľňou alebo s inou bankou ako stavebnou sporiteľňou, respektíve predaj podniku stavebnej sporiteľne alebo jeho časti inej stavebnej sporiteľni alebo inej banke ako tejto stavebnej sporiteľni.
Pred druhým čítaním sme mali ešte viackrát rokovanie aj s ministerstvom financií ako predkladatelia. Pri tomto návrhu zákona bol použitý taký neštandardný inštitút, ktorý nie je veľmi bežne používaný, ale bol jednoducho zaslaný aj na konzultáciu Európskej centrálnej banke, ktorá sa mala vyjadriť k tomuto návrhu zákona. Neboli tam zaslané žiadne pripomienky, takže máme to až teraz na májovej schôdzi, ale v rámci aj rokovania legislatívnej rady vlády, aj po komunikácii a konzultáciách s ministerstvom financií bude, alebo bol pripravený a bude predložený pozmeňujúci a doplňujúci návrh môj. Viem, že taktiež prebehla komunikácia aj medzi mifinom a pánom predsedom finančného výboru, takže môžem tiež povedať, že tento pozmeňujúci návrh my podporíme, pretože sa nám zdá konštruktívny a vecný.
Dôvodom predloženia môjho pozmeňujúceho návrhu je predovšetkým dôvod zosúladenia s terminológiou používanou v Obchodnom zákonníku, keďže aj pri tejto navrhovanej úprave zákona o stavebnom sporení sa na zrušenie stavebnej sporiteľne bez likvidácie budú vzťahovať všetky spôsoby zrušenia spoločnosti, ktoré sú stanovené v Obchodnom zákonníku, teda zlúčenie, splynutie alebo aj rozdelenie. Zároveň riešime aj otázku nadobudnutia účinnosti.
Takže prečítam teraz tento krátky pozmeňujúci návrh.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladám nasledujúci pozmeňujúci návrh k návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 310/1992 Zb. o stavebnom sporení v znení neskorších predpisov, parlamentná tlač 1401.
1. V čl. I v § 2 ods. 6 sa slová "sa stane" nahrádzajú slovami "sa stáva".
2. novelizačný bod. Čl. II (účinnosť) znie:
"Čl. II
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. júna 2023."
Toľko pozmeňujúci a doplňujúci návrh.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie

9.5.2023 o 18:28 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 18:32

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán predsedajúci, ďakujem pekne za slovo.
Kolegyne, kolegovia, v prvom rade pár slov k samotnému návrhu zákona. Áno, aj ja jednoznačne podporujem, aby sa teda urobila táto zmena, aby teda v súlade s existujúcimi pravidlami a podmienkami, ktoré sú platné pre štandardné banky, bolo umožnené subjektu, ktorý je stavebnou sporiteľňou, zrušenie bez likvidácie alebo teda prevod podniku alebo jeho časti tak, aby sa mohla právnym nástupcom stať iná stavebná sporiteľňa alebo teda štandardná komerčná banka, ktorá má teda túto stavebnú časť. Toto, samozrejme, podporíme a takisto ešte aj z konzultácií či už so samotným sektorom stavebných sporiteľní, alebo teda aj, ako už aj avizoval kolega, aj s ministerstvom financií som si dovolil pripraviť ešte jeden pozmeňujúci návrh, ktorý, ktorý teda zasa môže trošku zefektívniť tento v podstate malý sektor. Touto zmenou budú môcť stavebné sporiteľne efektívnejšie využiť dočasne voľné zdroje fondu stavebného sporenia na financovanie bytových potrieb a potrieb súvisiacich s bývaním v období, keď tento ich fond stavebného sporenia nie je plne využitý na poskytnutie stavebných úverov.
Čo to prinesie klientom? Klientom to teda, klientom bude tak možné poskytnúť výhodnejšie podmienky pre získanie iného úveru na financovanie bytových potrieb a potrieb súvisiacich s bývaním najmä teda v období vyšších úrokových sadzieb na finančnom trhu, a to teda úveru podľa § 2 ods. 4 písm. d) zákona.
Toľko odôvodnenie a teraz si teda dovolím prečítať samotný pozmeňujúci návrh.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Mariána Viskupiča k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Miloša Svrčeka a Jozefa Hlinku na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 310/1992 Zb. o stavebnom sporení v znení neskorších predpisov (tlač 1401).
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladám nasledujúci doplňujúci návrh k návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 310/1992 Zb. o stavebnom sporení v znení neskorších predpisov, parlamentná tlač 1401.
Doterajší text čl. I sa označuje ako bod 1, za ktorý sa vkladá bod 2, ktorý znie:
"2. V § 12 ods. 2 sa za písmeno a) vkladá nové písmeno b), ktoré znie:
b) poskytovanie úverov podľa § 2 ods. 4 písm. d); na tento účel sa dočasné zdroje fondu stavebného sporenia považujú za zdroje mimo fondu stavebného sporenia,".
Doterajšie písmená b) a c) sa označujú ako písmená c) a d).
Ďakujem pekne, pán predsedajúci, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie

9.5.2023 o 18:32 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:35

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Ja chcem aj určite poďakovať pánovi predsedovi finančného výboru, že prichádza s týmto pozmeňujúcim návrhom. Ja som mal tiež viackrát aj komunikáciu s ministerstvom financií a presne viem, že aj táto otázka sa riešila, čiže ja určite podporím tento návrh, aj náš poslanecký klub.
Taktiež chcem prízvukovať, že táto poslanecká iniciatíva, tento návrh celkový tohto zákona zabezpečuje aj to, že Ministerstvo financií Slovenskej republiky bude môcť vykonávať štátny dozor nad dodržiavaním podmienok poskytovania štátnej prémie aj u právneho nástupcu stavebnej sporiteľne alebo kupujúceho podniku stavebnej sporiteľne, ktorý nie je tou stavebnou sporiteľňou. Čiže ja som aj zabudol povedať v rámci otvorenej rozpravy, že sú tu zabezpečované ďalšie právne postupy, takže ja si myslím, že táto úprava je celkom správna, efektívna a ďakujem aj za predloženie tohto pozmeňujúceho návrhu.
Pán predseda výboru, ako som už povedal, my to určite podporíme.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

9.5.2023 o 18:35 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video