22. schôdza

22.10.2024 - 7.11.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

7.11.2024 o 14:34 hod.

Mgr.

Erik Tomáš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 14:28

Erik Tomáš
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážená pani poslankyňa, kolegovia, kolegyne, nebudem to rámcovať rokom 2025. Rád keď niečo robím, alebo u nás na ministerstve, keď niečo pripravujeme, tak tomu musí predchádzať nejaká diskusia, nejaký proces. Len na úvod chcem povedať, že už v súčasnosti máme nástroje, ktoré tzv. samoživiteľkám, keď to tak môžem nazvať, pretože nemáme tento pojem v zákone a jednorodičovské domácnosti, resp. máme jednorodičovské domácnosti a k tomu sa tiež dostanem. Máme náhradné výživné, ktoré by teda malo byť účinným nástrojom na práve tieto situácie, keď ten druhý rodič si teda neplní svoje elementárne povinnosti a zhodou okolností, Inštitút pre výskum práce a rodiny na ministerstve práce minulý rok realizoval výskum, pričom sme zozbierali aj nejaké dáta. Tak napriek tomu, že náhradné výživné už nie je obmedzené výškou príjmu, aby ste videli a pochopili, čo vyšlo z prieskumu, napriek tomu tento nástroj vlastne viac, ako 60 % takýchto rodičov nevyužíva, čo je pre mňa nepochopiteľné. Nechápem, lebo pripadá, bol som aj jedným z autorov zmien zákonov, kde sme to stále vylepšovali. Tak potom je otázne, že čo má byť tá pomoc tým samoživiteľom, alebo povedzme jednorodičovským domácnostiam. Ani to nie je úplne presné, lebo môže zostať matka aj s dvomi deťmi a už opäť musím povedať, že chceme zadefinovať do zákona, tu sú také požiadavky a taká vízia, zadefinovať do zákona tento boj. Či to bude samoživiteľka, lebo ani to nie je v zákone. Máme len poistenkyňu na potreby materskej dávky, ale nemáme samoživiteľku, nemáme jednorodičovskú domácnosť...
===== ... matka aj s dvomi deťmi a už opäť musím povedať, že chceme zadefinovať do zákona tu sú také požiadavky a taká ... zadefinovať do zákona tento pojem. Či to bude samoživiteľka alebo ani to nie je v zákone. Máme len poistenkyňu pre potreby materskej dávky, ale nemáme samoživiteľku, nemáme jednorodičovskú domácnosť. Čiže prvý krok ak sa pýtate čo by sme chceli robiť a na čom pracujeme je zadefinovanie tohto pojmu lebo keď už budú jednorodičovské domácnosti alebo nazvime to nejak inak zakotvené v zákone lepšie sa budú prijímať opatrenia. Takže toto je prvý krok. Diskutujeme so zástupcami jednorodičovských domácností na teda úrovni sekcie príslušnej a ani oni sami zatiaľ sa nevedia zhodnúť ako to zadefinovať. ALe tak hádam sa to podarí.
Druhá vec o ktorej ja hovorím ako pomoc týmto najrizikovejším skupinám lebo naozaj sú ohrozenou skupinou jednorodičovské domácnosti ešte nehovorím o viacdetných domácnostiach. Je ten samostatný príspevok na bývanie. Ja to stále spomínam. Máme ho naprogramovaný na širšiu skupinu ľudí, ale už som viackrát uviedol aj verejne, že je to veľmi nákladné opatrenie tak ako to je nastavené. Tu máme dokonca pripravený už aj prakticky zákon. Minimálne legislatívny zámer. Že či by sme neskúsili to s touto skupinou najprv jednorodičovských domácností.
No a tretia vec o ktorej teda špekulujeme, uvažujeme je úprava OČR-ky. Ošetrovanie člena rodiny lebo logicky, keď ochorie dieťa a nemáte druhého partnera tak sa neviete vystriedať pri tej jeho PN-ke, keď to tak poviem, dieťaťa, keď nemôže ísť do školy. A sú dve možnosti o ktorých teda diskutujeme, že či predĺžime tú dobu OČR-ky vzhľadom na jedného partnera alebo teda tú OČR-ku nastavíme tak, že nebude predstavovať 55% z hrubej mzdy ako to je, ale povedzme plnú sumu alebo nejaké vyššie percento v prípade jednorodičovských domácností, čo má logiku, aby teda neprichádzal ten jednorodič o tento príjem.
A čo sa týka rodín ako takých do ktorých teda samozrejme spadajú aj tie viacdetné rodiny. Popri všetkých tých opatreniach, ktoré boli prijaté, pripravujeme tú rodinnú kartu, tiež som už o tom informoval. Rodinná karta bude spočívať v tom, že rodina tú kartu bude používať na zľavy na tovary a služby súvisiace so starostlivosťou o deti, aj dnes som mal jedno z rokovaní postupujeme, ale predstavíme to samozrejme až vtedy, keď budú nastavené nejaké parametre.
Ale chcem pri tejto príležitosti povedať jednu vec, bez ohľadu na to aká to bolo vláda tu bolo prijatých veľa, veľa prorodinných opatrení. To je viete dobre, že máme príspevok pri narodení prvého, druhého, tretieho, dokonca aj štvrtého dieťaťa. Máme tehotenské. Máme materskú dávku na úrovni čistej mzdy z predchádzajúceho povolania. Rodičovský príspevok bol navýšený pre pracujúcich a nepracujúcich, obedy zadarmo, vlaky zadarmo atď., atď., prídavok na dieťa na 60 eur stúpol, daňový bonus bol štedrý a napriek tomu všetkému sa v minulom roku narodilo historicky najmenší počet detí. Takže už je len otázka, že či môžme prijať neviem aké opatrenia či toto pomôže pôrodnosti. Samozrejme pôrodnosť je len jedna z aspektov rodinnej politiky ako takej ale to by sme mali sledovať pri našom demografickom vývoji na Slovensku. Že či to už nie je proste životným štýlom tých ľudí, že nechcú mať viac detí. Viac nestihnem pokiaľ mi nedá... (Prerušenie vystúpenie časomierou.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

7.11.2024 o 14:28 hod.

Mgr.

Erik Tomáš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vstup predsedajúceho 14:33

Martina Bajo Holečková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
ďakujem veľmi pekne pán predsedajúci, aj vám pán minister za odpoveď, ja vám nechám ten priestor, aby ste dokončil. Ale chcela by som sa doplňuúcej otázke opýtať či napríklad neuvažujete v budúcom roku lebo ja som to presne kvôli tomu dala lebo vieme, že ten rok bude náročný a tie rodiny to veľmo pocítia už aj teraz to cítia. Či nezvažujete nejakú, nechcem to nazvať, že dotačnú schému, ale niečo na takú jednorazovú pomoc pre rodiny, ktoré naozaj sú už na hranici chudoby a možno nevedia ... neviem splácať energie, ja viem, že tu bude energo pomoc ale proste stupuje tam viac elementov či niečo takéto neuvažujete na vašom ministerstve v budúcom roku takú poviem to, že akútnu pomoc. Ďakujem veľmi pene.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

7.11.2024 o 14:33 hod.

Mgr.

Martina Bajo Holečková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:34

Erik Tomáš
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Samozrejme, takýto typ alebo takáto forma pomoci o nej sa dá uvažovať vždy. S tým, že len treba povedať medzi ohrozené skupiny patria seniori a tieto jednorodičovské prípadne jednoosobové domácnosti, čo sú vlastne fyzické osoby potom. A je potrebné sa na nich samozrejme sústrediť len už aj údaje zo Štatistického úradu ukazujú, že tou hranicou chudoby je ohrozených prakticky takmer milión ľudí, zhoršila sa tá situácia aj logicky z období 20-23 lebo bola pandémia a energetická kríza atď. Určite čo môžeme povedať je, že pôjde energo pomoc, o chvíľu bude oznámená, buď pôjde adresne iba tým čo to potrebujú, tým pádom sa to dotkne tých skupín o ktoré ide aj vám a samozrejme aj ďalšie opatrenia. Ja by som ale za ten základ, za tú podstatu považoval tú bazalnú postatu zadefinovať túto skupinu ľudí, ak sa bavíme o tých jednorodičoch do zákona lebo potom vieme nastavovať samozrejme presnejšie, adresnejšie tú pomoc. A o to sa chceme pokúsiť ešte v tomto roku, aby v zákone naozaj mali takýto štatút, keď to tak môžem nazvať, pretože zatiaľ sa to nepodarilo a sú diskusie aj u nich, aj medzi zástupcami takýchto jednorodičov. S tým, že tie opatrenia o ktorých som hovoril samostatný príspevok na bývanie, OČR atď. tiež na tom pracujeme, vieme, že pomoc treba, len nerád by som to rámcoval do roku 2025 resp. dal sľub, že to bude do konca roka 2025 lebo potom si 31. decembra prečítam váš status ako som nesplnil sľuby, ale rád by som to pripravil, keď už tak poriadne a volebné obdobie trvá štyri roky. Ale určite na túto skupinu myslíme a už máme pripravené veci len kým pôjdu teda do legislatívneho procesu tak ich chceme mať pripravené, ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

7.11.2024 o 14:34 hod.

Mgr.

Erik Tomáš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:37

Martina Šimkovičová
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán poslanec, v prvom rade vám veľmi pekne ďakujem za váš záujem o Ministerstvo kultúry o dianie v tomto rezorte. Tak ako vždy na Hodine otázok, aj tentokrát veľmi rada zodpoviem na Vašu otázku. No kým sa dostanem teda k vysvetleniu, tak musím sa ohradiť voči vášmu tvrdeniu a voči vašim nepravdivým a subjektívnym tvrdeniam pokiaľ ide o personálne čistky, ktoré som teda zachytila v médiách. A v zmysle nich ste zjavne formulovali túto dnešnú otázku, ktorú ste mi položili na Hodine otázok.
Znižovanie počtu zamestnancov, ktoré sme museli realizovať v uplynulom období, súvisí s potrebnou úsporou výdavkov na osobné náklady a reflektuje na nevyhnutnú konsolidáciu verejných financií. Samozrejme, boli tu aj zamestnanci, ktorí sa rozhodli sami odísť z Ministerstva kultúry alebo ich po zmene vlády v roku 2023 nahradili iní zamestnanci, čo nie je absolútne ničím výnimočné a deje sa to úplne všade, v každom rezorte. Zdôrazňujem, že dialo sa to aj počas vlády, kedy bola vaša strana, teda SaS jej členom. Ak by ste chceli tvrdiť opak, že za vašej éry sa v rámci štátnej správy neprepúšťalo, tak vám ponúkam fakty.
Na odstupné a odchodné v roku v roku 2020 išlo 225 734 eur, v roku 2021 to bolo 372 955 eur, v roku 2022 išlo o sumu 354 225 eur a v roku 2023 75 055 eur. Je totiž úplne prirodzené, že každý štatutár chce spolupracovať s ľuďmi, ktorým dôveruje a s ktorými má nejakú spoločnú energiu. A hlavne, že sa na tých svojich ľudí vie spoľahnúť.
Ak sa pýtate na budúci rok tak, pochopiteľne, zmeny v organizačnej štruktúry môžu nastať z objektívnych dôvodov aj v roku 2025. Momentálne však začiatkom roka 2025 v rámci Ministerstva kultúry ako ústredného orgánu štátnej správy neplánujeme ďalšie výpovede. U nás teda už bol proces konsolidácie zrealizovaný.
Trochu odlišná situácia je v našich príspevkových a rozpočtových organizáciách, ktorým bol v rámci budúcoročného rozpočtu skrátený rozpočet na mzdy, platy a ostatné osobné vyrovnania a to o10 %.
Dôvodom prepúšťania zamestnancov v nich je, resp. teda bude tiež práve nevyhnutná konsolidácia verejných financií. Môžem vás ale ubezpečiť, že na Ministerstve kultúry Slovenskej republiky sme hľadali a naďalej budeme hľadať riešenia na zmiernenie negatívnych dopadov na rozpočty nami zriaďovaných organizácií. Jedno z týchto opatrení bolo zníženie výdavkov na dotačný systém v ich prospech, nakoľko Ministerstvo kultúry má ročne nekryté bežné výdavky na úrovni viac ako 40 mil. eur.
Zároveň chcem zdôrazniť, že v rámci všetkých organizácií sme si dopady konsolidačného rozhodnutia vlády v oblasti zníženia mzdových výdavkov prešli s každým jedným štatutárom. Už samotné návrhy na znižovanie predkladali štatutári a my sme ich na Ministerstve kultúry plne rešpektovali a akceptovali. Rovnako tak sme súčinní a podporujeme organizácie v rámci zvýšených výdavkov, ktoré súvisia s uvoľňovaním zamestnancov.
Tu by som chcela spomenúť aj také jedno celkom pekné, ľudské gesto, ktorého sa udialo. V rámci uvedeného totiž prišlo dokonca aj k takej spolupráci medzi našimi organizáciami, kde jedna sa vzdala v prospech inej organizácie čiže ponúkla im niečo zo svojho rozpočtu, aby neprišlo k ochromeniu ich činností. Chcem zdôrazniť, že tento systém spolupatričnosti si osobne v tejto ťažkej dobe nesmierne vážim.
Na záver ešte, pán kolega uvediem a zdôrazním, že všetky ukončenia... (Prerušené vystúpenie časomierou.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

7.11.2024 o 14:37 hod.

Mgr. PaedDr.

Martina Šimkovičová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:42

Ondrej Dostál
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pani ministerke, samozrejme dokončite čo ste mali pripravené, ale teda k tomu čo ste povedali. personálne čistky je hodnotiaci úsudok z môjho pohľadu, sú to personálne čistky aj z tých čísel, ktoré ste prezentovali, to vaše je vyššie ako tie v tých predchádzajúcich rokoch, to je jedna vec.
Druhá vec, keď 55 z niečo okolo 200 zamestnancov, čiže štvrtinu zamestnancov ste prepustili, alebo teda skončili ste s nimi pracovný pomer, keď sa hovorí o konsolidačnom balíčku, tak boli také návrhy, že 5%, 10% a to smerom teda do budúcnosti, tak či to mám chápať tak, že Ministerstvo kultúry išlo na 25% lebo to sa hovorilo, že tých 10% je už nereálne veľa či teda Ministerstvo kultúry bezproblémov našlo spôsob ako pôsobiť bez 25% dovtedajších zamestnancov a teda či to znamená, že tí zamestnanci, ktorí odišli neboli nahradení nejakými inými lebo ak boli nahradení nejakými inými tak to nie je konsolidácia.
A v tejto súvislosti sú relevantné aj tie dôvody a na to som sa ja pýtal teda v ďalšej otázke, teda predpokladám, že by ste mohli mi vedieť povedať, že aké boli tie dôvody lebo jedná vec je, že ak sa vláda dohodne na nejakej konsolidácii a vy prepustíte 10% zamestnancov a druhá vec je, že ak sú tam nejaké iné dôvody čiže či by ste mi vedeli aj upresniť aj tie dôvody, samozrejme, že nie všetky, ale tie najčastejšie dôvody aké boli pre rozviazanie pracovného pomeru.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

7.11.2024 o 14:42 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:44

Martina Šimkovičová
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Áno, idem, dobre. Len v skratke teda odpoviem k tomu poslednému čo ste sa pýtali. Ja som to vlastne aj povedala, jedna vec je konsolidácia, kedy sme museli prepúšťať lebo také sme dostali nariadenie a druhá vec je presne to čo som hovorila, keď ste boli vy vo vláda teda každý si môže vymeniť tých svojich ľudí, s ktorými nejde v rovnakej energii. Čiže tam neviem či ste vy nejakým spôsobom zdôvodňovali a či každý rezort, ktorý prepúšťa ľudí, nielen v rámci konsolidácie, ale v rámci toho druhého dôvodu či teda tu z tohto priestoru to aj zdôvodňuje.
Ja ešte na záver uvediem a zdôrazním, že všetky ukončenia štátnozamestnaneckých alebo pracovnoprávnych vzťahov z dôvodu nadbytočnosti boli alebo budú vysporiadané v súlade s príslušnou legislatívou. Ak.... ... či teda tu z tohto priestoru to aj zdôvodňuje.
Ja ešte na záver uvediem a zdôrazním, že všetky ukončenia štátnozamestnaneckých alebo pracovnoprávnych vzťahov z dôvodu nadbytočnosti boli alebo budú vysporiadané v súlade s príslušnou legislatívnou. Ak zamestnancovi v súvislosti s ukončením štátnozamestnaneckého alebo pracovného pomeru z dôvodu nadbytočnosti vznikne nárok na odstupné, bude mu vyplatené v najbližšom výplatnom termíne po ukončení štátnozamestnaneckého alebo pracovného pomeru. A ešte raz, pán poslanec, zdôrazňujem, že my na ministerstve kultúrny nerobíme žiadne personálne čistky, ako ste to nazvali, sú to naozaj nevyhnutné konsolidačné opatrenia, v rámci ktorých bolo jednoznačne jasne zadefinované, že úsporu musíme dosiahnuť na mzdových výdavkoch. V konečnom dôsledku je toto všetko výsledok hospodárenia so štátnymi peniazmi aj vládou, v ktorej ste boli vy, a teda Sloboda a Solidarita.
Na záver ešte raz celková suma, pani Milanová a pani Hroncová minuli na odchodnom a odstupnom celkovo 1,328 mil. eur.
Ďakujem. (Potlesk.)
Skryt prepis

7.11.2024 o 14:44 hod.

Mgr. PaedDr.

Martina Šimkovičová

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:47

Kamil Šaško
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážené panie poslankyne, páni poslanci, dobrý deň. Ďakujem za otázku. Ja musím povedať, že konkrétne touto témou sa teda okrem aj ďalších dôležitých oblastí intenzívne zaoberám pomaly na dennej báze a aj osobne a potvrdzujem, že o tejto téme diskutujeme aj s pani poslankyňou, ktorá tú celú tému nejak nasvietila. A dovoľte, a odpoviem aj na vašu otázku, ale možno to zodpovedať komplexnejšie, pretože ja si nemyslím, a vrátim sa k tej otázke, že výmena čisto riaditeľa rieši ten problém. A ten problém tam evidentne je a preto tá moja snaha okrem toho, že rieši personálnu otázku, je pozrieť sa na to, čo je skutočne problém, pretože všetko tomu smeruje, alebo všetky tie indície, ktoré mám, že naozaj je na túto problematiku potrebné sa pozrieť komplexnejšie.
Tak to som chcel len tak na úvod, a keď som si to dal ako preveriť, tak som, verím, že to aj potvrdia tie moje kroky, že prijímam konkrétne opatrenia a okamžite, jak som sa o tom dozvedel, som dal nariadiť dozor, ktorý súhlasím a potvrdzujem, že nebol vykonaný hádam desať rokov. No a ten proces alebo ten dozor prebieha a tá finálna správa, od ktorej veľa krokov závisí v zmysle platnej legislatívy, lebo ja už na základe zistení z toho dozoru môžem prijať konkrétne kroky. Tak to je zo zákona napísané. No a táto správa mi má byť predložená ešte počas tohto mesiaca a ja o nej budem určite verejnej informovať, o výstupoch. No a aj takto verejne vyhlasujem, že na základe výsledkov tej vykonanej kontroly prijmem všetky potrebné kroky a rozhodnutia, vrátane prijatia potenciálneho rozhodnutia o dočasnom pozastavení vývozu pupočníkovej krvi mimo Slovensko, pretože z tých predbežných informácií, ktoré mám, hoci tento proces v zmysle platného stavu je legálny, tak je mimoriadne netransparentný. A to je ten problém. No a tak ako som povedal, vlastne v zmysle platného stavu najprv potrebujem, aby dobehol ten dozor.
No a súčasne upozorňujem, že som dal aj širší príkaz k prevereniu legislatívneho rámca ohľadne nakladania s vývozom ľudských tkanív vo všeobecnosti v kontexte danej problematiky a s ohľadom na výsledky a závery tejto kontroly a v nadväznosti na tie získané skutočnosti budem prehodnocovať v prípade identifikovaných nedostatkov, čomu všetko nasvedčuje, vnímam, že bude potrebné vykonať aj konkrétne legislatívne úpravy. Napríklad sprísnenie podmienok, za akých tkanivové zariadenia môžu realizovať vývoz ľudského tkaniva a ľudských buniek mimo územia Slovenskej republiky tak, aby v budúcnosti nedochádzalo k neetickému obchodovaniu s bunkami a tkanivami, ktoré boli v dobrej viere darované darcami na účel pomoci tretím osobám.
Rovnako bude nutné pravdepodobne legislatívne upraviť podmienky, za akých budú dotknuté inštitúcie vydávať súhlas na vývoz ľudského tkaniva alebo ľudských buniek mimo územia Slovenskej republiky, ako aj podmienky spolupráce medzi poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti, ktorí realizujú odber tkaniva buniek na jednej strane a zariadení realizujúcich i vývoz na druhej strane.
No a v neposlednom rade mám záujem prioritne ochraňovať práva a oprávnené záujmy rodičiek, ktoré zvažujú odber pupočníkovej krvi pre budúce potreby vlastného dieťaťa alebo dobrovoľné darovanie pupočníkovej krvi v presvedčení, že to poslúži na pomoc napríklad onkologickým pacientom tak, aby nedochádzalo k zavádzaniu, zneužitiu ich dôvery alebo zraniteľnosti a nezákonným alebo neetickým praktikám.
Toto všetko už je súčasťou príprav na právnom oddelení a na týchto zmenách sa pracuje, akonáhle budem mať konkrétne výstupy z toho dozoru, tak tam budú zapracované.
No a priznám sa, neviem, jak toto funguje, aby som sa dostal k tej otázke, môžem v odpovedi vám potom zareagovať? Pretože na základe, alebo teda... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

7.11.2024 o 14:47 hod.

MSc.

Kamil Šaško

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:52

Lucia Plaváková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď, ja som veľmi rada, že sa tomu tak poctivo venujete, ja som bola teda na tom poslaneckom prieskume a päť hodín som tam strávila a videla som množstvo aj dokumentov, ktoré otvárali ďalšie a ďalšie otázky a prinášali ďalšie pochybnosti. V každom prípade vo vzťahu k pánovi riaditeľovi je tá situácia, myslím si, že úplne jasná, že tam netreba asi čakať na výsledky tej kontroly. Som rada, že teda do nejakého mesiaca by malo byť aj to zrealizované, lebo naozaj len uvediem, že ja som pozerala, vlastne tam bolo 170 napríklad vývozov v priebehu roku 2023 a všetky boli schvaľované teda týmto riaditeľom spoločnosti teda organizácii, v ktorej bol členom správnej rady. Čiže prišla žiadosť z organizácie podpísanej predsedníčkou správnej rady, ktorej bol on členom, a samozrejme, že toto je úplne že očividný konflikt záujmov, čiže si myslím, že tam sú dostatočné argumenty na to, aby bol z funkcie už teraz odvolaný. To, samozrejme, nevylučuje to, že sa bude vykonávať ďalej dozor a všetky ďalšie potrebné opatrenia, ktoré ste aj spomínali, že sa budú následne realizovať, tak možno keby ste teda sa mohli ešte vyjadriť k jeho odvolaniu.
Ďakujem.
Skryt prepis

7.11.2024 o 14:52 hod.

JUDr. PhD.

Lucia Plaváková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:53

Kamil Šaško
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Takže teraz k tej konkrétnej otázke vašej. Je pravda, že som teda dal prískum na, alebo teda príkaz na preskúmanie toho v tej dobe možného konfliktu záujmov, ktorý pána riaditeľa alebo v zmysle legislatívy štatutárneho orgánu, v tomto prípade je to teda riaditeľ, a tento konflikt záujmov bol preukázaný a navyše to aj sám v priamom prenose deklaroval, a preto som dal včera, ja som o tom informoval aj pani Marcinkovú, príkaz alebo teda podmienku pripraviť podklady k urýchlenej výmene štatutárneho orgánu pána riaditeľa, aby som zabezpečil riadne, transparentné fungovanie tejto inštitúcie, avšak podľa, v zmysle aktuálne platného štatútu tento nemôže fungovať ani na sekundu bez toho, aby bol vymenovaný nový riaditeľ, a preto boli oslovení už včera viacerí kandidáti. Moji kolegovia s nimi vedú intenzívne rokovania a okamžite, jak sa dôjde k dohode, tak bude riaditeľ vymenený. Ja predpokladám, nechcem, aby ste ma chytali za slovo, ja som zadal, aby to bolo tento týždeň, ak to nebude tento týždeň, tak som presvedčený, že do konca budúceho týždňa to musí byť vyriešené.
Ďakujem.
Skryt prepis

7.11.2024 o 14:53 hod.

MSc.

Kamil Šaško

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:56

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán poslanec. Poslanecký návrh neobsahoval kvantifikáciu, ale uvádzal, že návrh má mierny negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy. Je to návrh a aktivita nášho koaličného partnera strany Slovenská národná strana s tým, že podľa odhadu ministerstva financií podľa Inštitútu finančnej politiky by mal byť výpadok daňových príjmov niekde medzi tromi až štyrmi miliónmi eur. Negatívne vplyvy, ktoré vyplývajú z prijatia uvedenej novely zákona, budú musieť byť zabezpečené v rámci rozpočtových limitov výdavkov jednotlivých kapitol štátneho rozpočtu, resp. rozpočtu samospráv. Ministerstvo financií komunikovalo o tomto návrhu zákona so stranou SNS. Pri realizácii týchto výdavkov bude musieť byť dodržaný limit verejných výdavkov, to je novozavedený limit, ktorý sme úplne po prvýkrát vôbec natvrdo aplikovali práve za tejto vlády. Je potrebné podotknúť, že predkladaný návrh zákona má aj pozitívne vplyvy na podnikateľské prostredie, predovšetkým na podnikateľské subjekty, ktorými sú športové organizácie zapísané v registri právnických osôb v športe, čo povedie k zvýšeniu ich ekonomickej aktivity.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

7.11.2024 o 14:56 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video