23. schôdza
Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge
Ako som povedal, je to prvé čítanie a môžeme ešte v druhom čítaní veľa o tom diskutovať, ak to je vôbec potrebné, lebo vydiskutované to bolo v širokom sociálnom dialógu. Začnem tie vecné poznámky.
Bola tu otázka, či naozaj Akčné rodiny sú spokojné s týmto návrhom zákona. Opäť zopakujem, Akčné rodiny stáli na spoločnej tlačovej besede s ministrom práce, s komisárkou a tak ďalej. Všetky veci, ktoré boli ešte otázne, sme vyriešili a boli spokojné. Tak tam vznikol ten spor pred koncom.
Pani Bajo Holečková, tie piloty robíme Pezinok, Senica, Trenčín, úrady práce. Je to práve kvôli tomu, že sa tam vlastne vypĺňa jeden zložitý dotazník, ktorý je ale v súlade s medzinárodnými pravidlami a naozaj tí ľudia si musia na to zvyknúť, ale tam ide o to samoposudzovanie, aby oni naozaj presne posúdili ten svoj prvý stav, aby jasne dali, ako sa cítia a všetky tie veci, ktoré k tomu patria. Takže to pomáha samotnému posúdeniu. Len viete, keď majú ľudia vypĺňať nejaké dotazníky, ktoré sú ale presne normované, nie nami, ale medzinárodným právom alebo medzinárodnou tendenciou, tak to chvíľu trvá. Preto pilotujeme, odstraňujeme všetky teda nedostatky, ktoré sa vyskytnú, alebo všetky problémy. Odvolanie na ústredí práce, úrad práce, ústredie práce, odvolacie orgány úplne logicky.
Pani poslankyni Turčanovej som, myslím, odpovedal. Aha, zjednotenie aj s posudkovou činnosťou Sociálnej poisťovne. V pláne obnovy, ktorý som nepísal ja, ale naši predchodcovia, bolo napísané, že zjednocujeme posudkovú činnosť pre sociálne služby a pre kompenzačné príspevky. Čiže netýka sa to Sociálnej poisťovne a posudkovej Sociálnej poisťovne.
A tým pádom prechádzam tuto k hochštaplerovi Alojzovi Hlinovi, ktorý proste v záujme toho, aby, aby... on si myslí, aký je zábavný, ja som počul aj jeden potlesk, on neváha jednoducho byť úplne mimo. Akože je mu to úplne jedno. On sa strápni, lebo všetci, ktorí tomu trochu rozumieme, aj tá odborná verejnosť len pozerá, že on dokáže hovoriť o posudkovej činnosti Sociálnej poisťovne, ktorej sa to vôbec netýka, tento zákon, ale vôbec. On ale ani netuší. On netuší o viacerých zákonoch, ale vystupuje, len aby robil toho parlamentného šaša, prepáčte za výraz, a pouráža kopec ľudí, samozrejme, nepravdivými vecami.
Takže, pán Hlina, aj vám vysvetlím, že posudkovú činnosť máte pod úradmi práce, teraz bude jednotná, integrovaná. Doteraz bola aj na mestách a obciach a my to dáme pod jednu strechu, kde posudzujeme kompenzačné príspevky alebo robíme posudkovú činnosť pre kompenzačné príspevky a pre sociálne služby. A posudková činnosť na Sociálnej poisťovni posudzuje tú vašu invaliditu. Čiže nie tento zákon. Hej, len aby ste teda vedeli, keď už tu vyskakujete a chceli ste si urobiť mostík k Sociálnej poisťovni.
Ešte raz sa ohradzujem voči tomu, čo tvrdíte... (Reakcia z pléna.) Áno, už končím, lebo naozaj chceme hlasovať. Ešte raz sa ohradzujem voči tomu, čo tu hovoríte voči pánovi riaditeľovi. On už vám v zákulisí povedal, že je veriaci človek a vám odpúšťa, pretože vy dobre viete, že tu kydáte v pléne naňho úplne neprávom. To je človek s takým životopisom, na ktorý sa vy nechytáte a vy viete dobre, že pôsobil necelý rok v nejakom občianskom združení, dávno z neho bol preč. Hanbite sa za to, čo tu predvádzate, lebo on je bezbranný. Vy to poviete v pléne, a tým pádom ste nie trestne napadnuteľný. Toto je teda fakt odvaha, pán Hlina!
A ešte jednu vec, ktorú ste tu spomínali s tou bránou. Pán Hlina, Sociálna poisťovňa je verejnoprávna inštitúcia. Už dávno ste sa mohli ako poslanec opýtať na to, ako je to s tou bránou, a mohli ste interpelovať povedzme aj mňa, ale nie v bode, ktorý s tým vôbec nesúvisí, sa na to pýtate a strápnili ste sa teda už naozaj echtovne, tak ja vám teda niečo prečítam na záver, aby som nezdržoval kolegov, lebo fakt to nemá ako z vašej strany absolútnu úroveň, ale absolútnu úroveň. Tak, pán Hlina, počúvajte, že prečo teda Sociálna poisťovňa využíva platobnú bránu. Počúvajte dobre a túto odpoveď vám aj zašle Sociálna poisťovňa, nech sa páči, ako poslancovi. Povinnosť zaviesť platobnú bránu vyplynula Sociálnej poisťovni z tzv. hospodárskeho kilečka č. 3 ministerstva, kedy ju viedol, keď ju viedol zástupca strany Sloboda a Solidarita, váš šéf bývalý, ktorý teraz vyvára vo veľkom na facebooku. Čiže z toho to vyplynulo. Vôbec tam nie sú, ja vám tú odpoveď rovno dám, aby ste videli. Hovoríte tu o stomiliónových nejakých stratách na dôchodkoch a tak ďalej. Ste úplne mimo. Pomáha to šetriť aj na strane, aj na strane poskytovateľov tej, tých služieb, aj na strane príjemcov. Čísla sú úplne maličké, využíva sa platobná brána tak ako v ďalších inštitúciách. Ste smiešny! A mne je ľúto, že vy ako poslanec Národnej rady pri nejakom bode hovoríte o úplne niečom inom a ešte úplne mimo. Je mi to ľúto, prepáčte.
(Reakcia z pléna.) Účinnosť, pardon, vy ste tu neboli, pani poslankyňa, preto vám to ušlo. Povedal som, že zákon musí byť schválený do konca roka, aby sme naplnili míľnik a s Európskou komisiou je prediskutované, že platnosť bude od 1. septembra budúceho roka, aby sme deväť mesiacov využili na tú prípravu na tých úradoch práce, aby sa pripravili na túto vážnu reformu.
Ďakujem pekne. (Potlesk.)
Rozpracované
Vystúpenia
15:13
Vystúpenie 15:13
Erik TomášZákladné kontúry spočívajú v tom, že...
Základné kontúry spočívajú v tom, že posudok v prípade sociálnej služby, ale aj kompenzačných príspevkov už bude vydávaný len jeden spoločný, komplexný, integrovaný a bude zároveň vydávaný pod jednou strechou, teda konkrétnym úradom práce. Výhodou tohto komplexného integrovaného posudku, alebo výhoda spočíva v tom, že daný človek, ktorý potrebuje posúdiť, bude posúdený komplexne a dostane informáciu o všetkých kompenzačných príspevkoch, ktoré mu prináležia, a o všetkých sociálnych službách, na ktoré má nárok. Doteraz mnohokrát ani nevedel, na čo všetko nárok má.
Tento posudok bude mať svoju lekársku časť aj sociálnu časť. To je tiež dosť dôležité povedať. Obe sú rovnocenné. Jednoducho nebude posúdený len zdravotný stav, respektíve aby sme boli presnejší, to, čo ten, tá diagnóza tomu danému človeku spôsobí, ako ho obmedzí funkčne, či už fyzicky, alebo mentálne, ale aj jeho sociálny status. Pretože naozaj je rozdiel, tí ľudia sa nachádzajú v rôznych sociálnych situáciách. Toto bude komplexne posúdené, posudok bude vystavený veľmi komplexný. Bude tam aj možnosť odvolania a takto to teda má po novom vyzerať.
Preto to predkladáme, musíme schváliť do konca roka, pretože podľa plánu obnovy musíme naplniť míľnik. Zákon bude schválený do konca roka a účinnosť nadobudne tento zákon až 1. septembra budúceho roka. Je to prediskutované s Európskou komisiou, aby deväť mesiacov mali úrady práce čas na to sa pripraviť. My, samozrejme, nezaháľame a už na troch úradoch práce sme skúšali pilotné projekty, lebo naozaj každá reforma, jej nabehnutie môže trošku spôsobovať určité problémy, takže sa snažíme nič nepodceniť. A preto aj do toho 1. septembra navýšime počet posudkových lekárov o 100 a sociálnych pracovníkov o 140.
Dôležitá informácia, pretože ku koncu pripomienkového konania a toho širokého sociálneho dialógu boli nejaké výstupy určitých, určitej nespokojnosti z niektorých kruhov. Všetky diagnózy, ktoré boli doteraz v zozname chorôb spôsobujúcich ťažké postihnutie, zostali. Ale opakujem, bude sa posudzovať vplyv týchto diagnóz na funkčnosť organizmu, čo je logické. Kompenzačný príspevok nelieči diagnózu, kompenzačný príspevok kompenzuje znefunkčnenie alebo obmedzenie funkčnosti organizmu, čo je, myslím, absolútne logické.
Stáli sme napokon všetci na tlačovej besede. Komisárka pre osoby so zdravotným postihnutím, pán Mamojka teda so svojimi kolegami z najväčšej organizácie zastrešujúcich zdravotne znevýhodnených ľudí, teda zo Slovenského fóra osôb so zdravotným postihnutím, a napokon aj platforma Akčné rodiny, ktorá v posledných tých dňoch ešte s nami o tom diskutovala, nebol potrebný žiadny verejný tlak. Pretože keď raz to celé riešite v sociálnom dialógu so všetkými, ktorých sa to týka, tak nie je potrebné vytvárať tlak verejný na to. A ja som trošku bol nemilo prekvapený, akým spôsobom sa niektorí politici toho v poslednej fáze chytili. Dôležité je to finále. Stáli sme spolu na tlačovej besede, oznámili sme to a videl som už to hlasovanie pri skrátenom legislatívnom konaní. Pevne verím, že aj finálne znenie zákona si napokon získa aj širšiu podporu ako len koaličnú, tak ako to bolo už pri skrátenom legislatívnom konaní.
Zatiaľ toľko odo mňa, ďakujem pekne.
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predsedajúci, kolegovia, kolegyne, sme v prvom čítaní, tak opäť len základné kontúry. Môžme sa obšírnejšie o tom rozprávať v druhom čítaní, ak to bude vôbec potrebné, pretože opäť chcem upozorniť, že reforma posudkovej činnosti alebo tento nový zákon o integrovanej posudkovej činnosti prešiel širokým sociálnym dialógom so všetkými, ktorých sa daná problematika týka.
Základné kontúry spočívajú v tom, že posudok v prípade sociálnej služby, ale aj kompenzačných príspevkov už bude vydávaný len jeden spoločný, komplexný, integrovaný a bude zároveň vydávaný pod jednou strechou, teda konkrétnym úradom práce. Výhodou tohto komplexného integrovaného posudku, alebo výhoda spočíva v tom, že daný človek, ktorý potrebuje posúdiť, bude posúdený komplexne a dostane informáciu o všetkých kompenzačných príspevkoch, ktoré mu prináležia, a o všetkých sociálnych službách, na ktoré má nárok. Doteraz mnohokrát ani nevedel, na čo všetko nárok má.
Tento posudok bude mať svoju lekársku časť aj sociálnu časť. To je tiež dosť dôležité povedať. Obe sú rovnocenné. Jednoducho nebude posúdený len zdravotný stav, respektíve aby sme boli presnejší, to, čo ten, tá diagnóza tomu danému človeku spôsobí, ako ho obmedzí funkčne, či už fyzicky, alebo mentálne, ale aj jeho sociálny status. Pretože naozaj je rozdiel, tí ľudia sa nachádzajú v rôznych sociálnych situáciách. Toto bude komplexne posúdené, posudok bude vystavený veľmi komplexný. Bude tam aj možnosť odvolania a takto to teda má po novom vyzerať.
Preto to predkladáme, musíme schváliť do konca roka, pretože podľa plánu obnovy musíme naplniť míľnik. Zákon bude schválený do konca roka a účinnosť nadobudne tento zákon až 1. septembra budúceho roka. Je to prediskutované s Európskou komisiou, aby deväť mesiacov mali úrady práce čas na to sa pripraviť. My, samozrejme, nezaháľame a už na troch úradoch práce sme skúšali pilotné projekty, lebo naozaj každá reforma, jej nabehnutie môže trošku spôsobovať určité problémy, takže sa snažíme nič nepodceniť. A preto aj do toho 1. septembra navýšime počet posudkových lekárov o 100 a sociálnych pracovníkov o 140.
Dôležitá informácia, pretože ku koncu pripomienkového konania a toho širokého sociálneho dialógu boli nejaké výstupy určitých, určitej nespokojnosti z niektorých kruhov. Všetky diagnózy, ktoré boli doteraz v zozname chorôb spôsobujúcich ťažké postihnutie, zostali. Ale opakujem, bude sa posudzovať vplyv týchto diagnóz na funkčnosť organizmu, čo je logické. Kompenzačný príspevok nelieči diagnózu, kompenzačný príspevok kompenzuje znefunkčnenie alebo obmedzenie funkčnosti organizmu, čo je, myslím, absolútne logické.
Stáli sme napokon všetci na tlačovej besede. Komisárka pre osoby so zdravotným postihnutím, pán Mamojka teda so svojimi kolegami z najväčšej organizácie zastrešujúcich zdravotne znevýhodnených ľudí, teda zo Slovenského fóra osôb so zdravotným postihnutím, a napokon aj platforma Akčné rodiny, ktorá v posledných tých dňoch ešte s nami o tom diskutovala, nebol potrebný žiadny verejný tlak. Pretože keď raz to celé riešite v sociálnom dialógu so všetkými, ktorých sa to týka, tak nie je potrebné vytvárať tlak verejný na to. A ja som trošku bol nemilo prekvapený, akým spôsobom sa niektorí politici toho v poslednej fáze chytili. Dôležité je to finále. Stáli sme spolu na tlačovej besede, oznámili sme to a videl som už to hlasovanie pri skrátenom legislatívnom konaní. Pevne verím, že aj finálne znenie zákona si napokon získa aj širšiu podporu ako len koaličnú, tak ako to bolo už pri skrátenom legislatívnom konaní.
Zatiaľ toľko odo mňa, ďakujem pekne.
Rozpracované
15:17
Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:17
Jozef CechPredkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
V zmysle oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú...
Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
V zmysle oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby Národná rada po všeobecnej rozprave sa uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady č. 645 z 22. novembra 2024 navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory v druhom čítaní vrátane v gestorskom výbore prerokovali ihneď.
Ďakujem, skončil som. Prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Vystúpenie spoločného spravodajcu
26.11.2024 o 15:17 hod.
PaedDr.
Jozef Cech
Videokanál poslanca
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, pán minister, panie poslankyne, páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol výborom určený za spravodajcu k návrhu zákona, ktorý je uvedený pod tlačou 620.
Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov.
V zmysle oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby Národná rada po všeobecnej rozprave sa uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady č. 645 z 22. novembra 2024 navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory v druhom čítaní vrátane v gestorskom výbore prerokovali ihneď.
Ďakujem, skončil som. Prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Rozpracované
15:19
Vystúpenie v rozprave 15:19
Martina Bajo HolečkováJa skorej, ja to tak poviem, že faktická poznámka. Chcela by som sa spýtať na niekoľko vecí pána ministra, ale chcem oceniť hlavne to, že tu tento návrh máme. Dlhé-dlhé roky sme už čakali na zjednotenie posudkového systému. Chcem povedať, že predpokladám, že naozaj prax ukáže ešte rôzne, rôzne aplikačné problémy, ale je dobré, že máme na čom stavať. Ja oceňujem aj to, že boli prizvané organizácie, ktoré sa tejto...
Ja skorej, ja to tak poviem, že faktická poznámka. Chcela by som sa spýtať na niekoľko vecí pána ministra, ale chcem oceniť hlavne to, že tu tento návrh máme. Dlhé-dlhé roky sme už čakali na zjednotenie posudkového systému. Chcem povedať, že predpokladám, že naozaj prax ukáže ešte rôzne, rôzne aplikačné problémy, ale je dobré, že máme na čom stavať. Ja oceňujem aj to, že boli prizvané organizácie, ktoré sa tejto problematike venujú, a takisto že boli vypočuté skupiny, ktoré v tom pôvodnom návrhu neboli uvedené. Takže za toto chcem poďakovať ministerstvu a všetkým, ktorí sa podieľali na tomto návrhu.
A chcela by som sa, pán minister, vás opýtať, vy ste spomenuli vo svojom príhovore, že teda už fungujú nejaké tri pilotné projekty na nejakých úradoch práce, či by ste nám mohli o tom povedať viac, že kde a ako to funguje. Tiež by ma zaujímalo navýšenie posudkových lekárov a sociálnych pracovníkov, že ako to vidíte. Lebo vieme, že je nedostatok, že ako sa to vníma.
A ja som ešte dostala jeden podnet a veľmi rada by som sa vás na to opýtala, čo sa týka odvolania voči vlastne samotnému posudkovému lekárovi. Máme toto uvedené v tomto návrhu, ale nie je tam napísaná, poviem to, že inštitúcia, na ktorú by sa malo toto odvolanie podať. Chcem sa opýtať, že ako... No a teraz mi hovoríte, že to malo byť ústredie práce. Či si nemyslíte, že to nebude úplne, poviem to, že rýchle a či to nebude dlho trvať.
Ďakujem veľmi pekne. Z mojej strany všetko.
Vystúpenie v rozprave
26.11.2024 o 15:19 hod.
Mgr.
Martina Bajo Holečková
Videokanál poslanca
Ďakujem veľmi pekne.
Ja skorej, ja to tak poviem, že faktická poznámka. Chcela by som sa spýtať na niekoľko vecí pána ministra, ale chcem oceniť hlavne to, že tu tento návrh máme. Dlhé-dlhé roky sme už čakali na zjednotenie posudkového systému. Chcem povedať, že predpokladám, že naozaj prax ukáže ešte rôzne, rôzne aplikačné problémy, ale je dobré, že máme na čom stavať. Ja oceňujem aj to, že boli prizvané organizácie, ktoré sa tejto problematike venujú, a takisto že boli vypočuté skupiny, ktoré v tom pôvodnom návrhu neboli uvedené. Takže za toto chcem poďakovať ministerstvu a všetkým, ktorí sa podieľali na tomto návrhu.
A chcela by som sa, pán minister, vás opýtať, vy ste spomenuli vo svojom príhovore, že teda už fungujú nejaké tri pilotné projekty na nejakých úradoch práce, či by ste nám mohli o tom povedať viac, že kde a ako to funguje. Tiež by ma zaujímalo navýšenie posudkových lekárov a sociálnych pracovníkov, že ako to vidíte. Lebo vieme, že je nedostatok, že ako sa to vníma.
A ja som ešte dostala jeden podnet a veľmi rada by som sa vás na to opýtala, čo sa týka odvolania voči vlastne samotnému posudkovému lekárovi. Máme toto uvedené v tomto návrhu, ale nie je tam napísaná, poviem to, že inštitúcia, na ktorú by sa malo toto odvolanie podať. Chcem sa opýtať, že ako... No a teraz mi hovoríte, že to malo byť ústredie práce. Či si nemyslíte, že to nebude úplne, poviem to, že rýchle a či to nebude dlho trvať.
Ďakujem veľmi pekne. Z mojej strany všetko.
Rozpracované
15:21
Vystúpenie v rozprave 15:21
Alojz HlinaGašpar, Tibor, podpredseda NR SR
Pani poslankyňa, cez faktickú, dobre. Nech sa páči.
Hlina, Alojz, poslanec NR SR
Ak by som mohol, hej, že presne, že existuje taký inštitút že faktickej poznámky. Janka, je dobré, že sociálny demokrat ako ty má veľké pochopenie pre ľudí na géčkových Mercedesoch. Ja teda nemám pekné auto tiež, je to fakt že nadčasový tvar tej karosérie, ale má to určitú konotáciu, špeciálne v bratislavských pomeroch, hej, že... Ale okej, čiže ak by to naozaj pomohlo tomu, hej, že sa to nevybavuje, ale že niekto skutočne ním je, to som tým chcel povedať. Lebo na Slovensku sa dá vybaviť všetko aj to, že ste invalid, aj to sa dá vybaviť.
A ja len sa pýtam, že a kto to bude zaplatiť a z čoho. Lebo tá Sociálna poisťovňa je ťažko skúšaná. Neviem, koľko je presne tých invalidných dôchodkov, ale to sú státisíce. Niekto mi tu rozprával, že aké finty sú na to, že ako dostaneš dôchodok na hlavu, že to sa dá nejak vybaviť cez hlavu, hej, že proste kto to dokáže, hej, že ale invalid si a potom si dáš tú tabuľku za to géčko.
Takže, pán minister, ak to pomôže, budem rád. V tomto si spoločne musíme držať palce. Dúfam, že to neprekrútite. Možno len drobnú malú poznámku, že sa to všetko vracia do toho domu tej Sociálnej poisťovne, ktorá je tak ťažko skúšaná a ktorú, ja teda absolútne nerozumiem, prečo ste nechali a zverili do rúk ľuďom... Ja som to v dobrom na to upozorňoval. Ako sociálny demokrat ste zverili do rúk, lebo je podľa mňa 5,5 milióna ľudí na Slovensku. 5,5 milióna ľudí na Slovensku sa podľa mňa dokáže nájsť niekto, s kým sa nespájajú nejaké, by som povedal že skutočnosti. Ja som ich tu už nie raz povedal. Dovoľte mi to, je tu teraz príležitosť vecne príslušná aj k zákonu. Neočakávam, že ma zastaví pán predsedajúci. Ja by som to ... (Reakcia navrhovateľa.) Ďakujem, ďakujem že mi dávate, dávate... (Reakcia navrhovateľa.) Invalidné dôchodky kto vypláca? Kto, ja? (Reakcia navrhovateľa. Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Gašpar, Tibor, podpredseda NR SR
Skúsme zaviesť zase rokovací poriadok. Pán poslanec, vy sa držte, samozrejme, bodu programového. Nech sa páči.
Hlina, Alojz, poslanec NR SR
Áno, budem sa držať. Tú poznámku si neodpustím. Do tretice to poviem, pri 5,5 milióna ľudí, ktorí na Slovensku sú, niektorí sú aj vyštudovaní, dokonca vyštudovali školy, ktoré za niečo stoja, verím, že sa tam nájde niekto, kto by mohol robiť generálneho riaditeľa Sociálnej poisťovne. Na Slovensku robí generálneho riaditeľa človek, ktorý sa motal medzi ako Agh, ten, čo je v base, motá medzi ľuďmi, ako je Harvan, to je sýkorovec, ktorý je, 20 rokov dostal za násilnú trestnú činnosť, a motal sa medzi ľuďmi, ako sú Dragašič, vygúglite si, budete vedieť. Takže tento človek dostal dôveru sociálnych demokratov, slovenskej sociálnej demokracie z HLAS-u, aby riadil Sociálnu poisťovňu. Človek, ktorý sa motal v skupine ľudí, ktorí vytvorili organizovanú skupinu na to, aby okradli 90-ročného pána o jeho majetok. Takže tento človek v tomto priestore pôsobil a tento sa stal šéfom Sociálnej poisťovne. Zdá sa, že zbierame prvé plody jeho práce. Lebo bol tak šikovný, že neviem čo iné, ale dokázal vytvoriť aplikáciu, ktorá vám umožní zamestnávateľom platiť dôchodky do Sociálnej poisťovne cez platobnú bránu. Jak to znie nenápadne, čo? Ale viete, čo to je? To nie je nenápadne, lebo pri tom plnení niekde na úrovni 10 mld. ročne, keby niekto naozaj, veľká väčšina tých ľudí, tých firiem by platilo tie dôchodky, to poistné cez tú platobnú bránu, tak tie banky a tie americké zlé spoločnosti, ktoré vy nemáte radi, by dostali skoro, koľko som to vypočítal, to je miliarda myslím. Nie, zle hovorím, 200 miliónov, pardon, beriem späť, beriem späť. Čiže 150 až 200 miliónov pri plnom, pri plnej forsáži, proste toto bol prínos sociálnej demokracie, že vlastne sa vyplatí, presunie z peňazí, ktoré sú určené na dôchodky. A to tým chcem povedať. Lebo, pán minister, tých 150 – 200 miliónov bude v tých dôchodkoch chýbať. A ja sa pýtam, a kto ich nahradí? Vy ste mi sľúbili odpoveď, ja som vám to pred mesiacom hovoril. Možno tam sedia nejakí od vás. Pred mesiacom, ja som fakt, pozerám aj na stránku Sociálnej poisťovne, že Sociálna poisťovňa vám pripravuje odpoveď. Ubehol mesiac, žiadnu odpoveď som nedostal. (Reakcia navrhovateľa.) Veď vy ste mi povedali, že mi pripravuje Sociálna... Ja si ju mám pýtať? Však som si ju pýtal! Tak teraz ju pýtam. Však mesiac mi, nedostal som žiadnu. Tak ja sa pýtam, kto vám dal právo zriaďovať platobné brány na platby z dôchodkov, lebo z toho idú poplatky tým, cez ktoré tú platobnú bránu používate. Kto vám dal právo znižovať tú sumu tých dôchodkov, ktoré prídu, ktoré sú povinní platiť o cirka 150 – 200 miliónov? A ako ich chcete nahradiť? Pán minister, sľúbili ste mi odpoveď, mesiac uplynul, nedostal som žiadnu.
Späť k návrhu zákona. Sme v prvom čítaní. Skončím s tým, s čím som začal, v dobrej viere, hej. Chcel by som veriť, že toto možno naozaj pomôže, hej, aby sme teda našli to, že ten, kto potrebuje, nech má. Na milisekundu nebudem váhať. Ten, kto potrebuje, nech má. Ale ten, kto nepotrebuje, tomu nedávajme. Lebo keď budeme dávať tým, čo nepotrebujú, tak to vymíňame a potom, keď budeme potrebovať už na tých, čo to naozaj potrebujú, tak na tých nebude. Takže aj preto, už keď, ja neviem, jak sa to dá jednoduchšie, lapidárnejšie povedať, tak aby sa to dalo pochopiť, hej, tak len takto to poviem. Keď budeme takto rozhadzovať lopatami, tak to rozhádžeme rýchlo. Potom nám tí ľudia, ktorí skutočne budú potrebovať a sú, tak im nebudeme takto mykať plecami, rozhadzovať rukami: nemáme, minuli sme. Budeme sa tu vyhovárať jeden na druhého. Čiže robme iba tak, na čo máme. A nemáme na to, aby sme invalidné a príspevky a invalidné, neviem čo, dôchodky a neviem aké kompenzácie dávali ľuďom, čo majú géčkové Mercedesy.
Ďakujem pekne.
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, to bude rýchle, pán minister. Mám to len takto, takto krátke. (Rečník ukázal ministrovi svoje poznámky.) Znova aj tými slovami, ktoré som predtým hovoril, že bodaj by, bodaj by to pomohlo, hej, lebo musíme niečomu veriť. Musíme veriť, že sem-tam prinesiete aj niečo, čo môže trošku pomôcť. Ja budem znova možno v dobrom nastavení, že možno, neviem, možno to pomôže tomu, aby sme už nemali invalidov na géčkových Mercedesoch, lebo predpokladám, že nie som jediný, koho to irituje, hej, že proste géčkový Mercedes s invalidnou značkou, parkovanie a všetky tie pri.... (Reakcie z pléna.) Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.
Gašpar, Tibor, podpredseda NR SR
Pani poslankyňa, cez faktickú, dobre. Nech sa páči.
Hlina, Alojz, poslanec NR SR
Ak by som mohol, hej, že presne, že existuje taký inštitút že faktickej poznámky. Janka, je dobré, že sociálny demokrat ako ty má veľké pochopenie pre ľudí na géčkových Mercedesoch. Ja teda nemám pekné auto tiež, je to fakt že nadčasový tvar tej karosérie, ale má to určitú konotáciu, špeciálne v bratislavských pomeroch, hej, že... Ale okej, čiže ak by to naozaj pomohlo tomu, hej, že sa to nevybavuje, ale že niekto skutočne ním je, to som tým chcel povedať. Lebo na Slovensku sa dá vybaviť všetko aj to, že ste invalid, aj to sa dá vybaviť.
A ja len sa pýtam, že a kto to bude zaplatiť a z čoho. Lebo tá Sociálna poisťovňa je ťažko skúšaná. Neviem, koľko je presne tých invalidných dôchodkov, ale to sú státisíce. Niekto mi tu rozprával, že aké finty sú na to, že ako dostaneš dôchodok na hlavu, že to sa dá nejak vybaviť cez hlavu, hej, že proste kto to dokáže, hej, že ale invalid si a potom si dáš tú tabuľku za to géčko.
Takže, pán minister, ak to pomôže, budem rád. V tomto si spoločne musíme držať palce. Dúfam, že to neprekrútite. Možno len drobnú malú poznámku, že sa to všetko vracia do toho domu tej Sociálnej poisťovne, ktorá je tak ťažko skúšaná a ktorú, ja teda absolútne nerozumiem, prečo ste nechali a zverili do rúk ľuďom... Ja som to v dobrom na to upozorňoval. Ako sociálny demokrat ste zverili do rúk, lebo je podľa mňa 5,5 milióna ľudí na Slovensku. 5,5 milióna ľudí na Slovensku sa podľa mňa dokáže nájsť niekto, s kým sa nespájajú nejaké, by som povedal že skutočnosti. Ja som ich tu už nie raz povedal. Dovoľte mi to, je tu teraz príležitosť vecne príslušná aj k zákonu. Neočakávam, že ma zastaví pán predsedajúci. Ja by som to ... (Reakcia navrhovateľa.) Ďakujem, ďakujem že mi dávate, dávate... (Reakcia navrhovateľa.) Invalidné dôchodky kto vypláca? Kto, ja? (Reakcia navrhovateľa. Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Gašpar, Tibor, podpredseda NR SR
Skúsme zaviesť zase rokovací poriadok. Pán poslanec, vy sa držte, samozrejme, bodu programového. Nech sa páči.
Hlina, Alojz, poslanec NR SR
Áno, budem sa držať. Tú poznámku si neodpustím. Do tretice to poviem, pri 5,5 milióna ľudí, ktorí na Slovensku sú, niektorí sú aj vyštudovaní, dokonca vyštudovali školy, ktoré za niečo stoja, verím, že sa tam nájde niekto, kto by mohol robiť generálneho riaditeľa Sociálnej poisťovne. Na Slovensku robí generálneho riaditeľa človek, ktorý sa motal medzi ako Agh, ten, čo je v base, motá medzi ľuďmi, ako je Harvan, to je sýkorovec, ktorý je, 20 rokov dostal za násilnú trestnú činnosť, a motal sa medzi ľuďmi, ako sú Dragašič, vygúglite si, budete vedieť. Takže tento človek dostal dôveru sociálnych demokratov, slovenskej sociálnej demokracie z HLAS-u, aby riadil Sociálnu poisťovňu. Človek, ktorý sa motal v skupine ľudí, ktorí vytvorili organizovanú skupinu na to, aby okradli 90-ročného pána o jeho majetok. Takže tento človek v tomto priestore pôsobil a tento sa stal šéfom Sociálnej poisťovne. Zdá sa, že zbierame prvé plody jeho práce. Lebo bol tak šikovný, že neviem čo iné, ale dokázal vytvoriť aplikáciu, ktorá vám umožní zamestnávateľom platiť dôchodky do Sociálnej poisťovne cez platobnú bránu. Jak to znie nenápadne, čo? Ale viete, čo to je? To nie je nenápadne, lebo pri tom plnení niekde na úrovni 10 mld. ročne, keby niekto naozaj, veľká väčšina tých ľudí, tých firiem by platilo tie dôchodky, to poistné cez tú platobnú bránu, tak tie banky a tie americké zlé spoločnosti, ktoré vy nemáte radi, by dostali skoro, koľko som to vypočítal, to je miliarda myslím. Nie, zle hovorím, 200 miliónov, pardon, beriem späť, beriem späť. Čiže 150 až 200 miliónov pri plnom, pri plnej forsáži, proste toto bol prínos sociálnej demokracie, že vlastne sa vyplatí, presunie z peňazí, ktoré sú určené na dôchodky. A to tým chcem povedať. Lebo, pán minister, tých 150 – 200 miliónov bude v tých dôchodkoch chýbať. A ja sa pýtam, a kto ich nahradí? Vy ste mi sľúbili odpoveď, ja som vám to pred mesiacom hovoril. Možno tam sedia nejakí od vás. Pred mesiacom, ja som fakt, pozerám aj na stránku Sociálnej poisťovne, že Sociálna poisťovňa vám pripravuje odpoveď. Ubehol mesiac, žiadnu odpoveď som nedostal. (Reakcia navrhovateľa.) Veď vy ste mi povedali, že mi pripravuje Sociálna... Ja si ju mám pýtať? Však som si ju pýtal! Tak teraz ju pýtam. Však mesiac mi, nedostal som žiadnu. Tak ja sa pýtam, kto vám dal právo zriaďovať platobné brány na platby z dôchodkov, lebo z toho idú poplatky tým, cez ktoré tú platobnú bránu používate. Kto vám dal právo znižovať tú sumu tých dôchodkov, ktoré prídu, ktoré sú povinní platiť o cirka 150 – 200 miliónov? A ako ich chcete nahradiť? Pán minister, sľúbili ste mi odpoveď, mesiac uplynul, nedostal som žiadnu.
Späť k návrhu zákona. Sme v prvom čítaní. Skončím s tým, s čím som začal, v dobrej viere, hej. Chcel by som veriť, že toto možno naozaj pomôže, hej, aby sme teda našli to, že ten, kto potrebuje, nech má. Na milisekundu nebudem váhať. Ten, kto potrebuje, nech má. Ale ten, kto nepotrebuje, tomu nedávajme. Lebo keď budeme dávať tým, čo nepotrebujú, tak to vymíňame a potom, keď budeme potrebovať už na tých, čo to naozaj potrebujú, tak na tých nebude. Takže aj preto, už keď, ja neviem, jak sa to dá jednoduchšie, lapidárnejšie povedať, tak aby sa to dalo pochopiť, hej, tak len takto to poviem. Keď budeme takto rozhadzovať lopatami, tak to rozhádžeme rýchlo. Potom nám tí ľudia, ktorí skutočne budú potrebovať a sú, tak im nebudeme takto mykať plecami, rozhadzovať rukami: nemáme, minuli sme. Budeme sa tu vyhovárať jeden na druhého. Čiže robme iba tak, na čo máme. A nemáme na to, aby sme invalidné a príspevky a invalidné, neviem čo, dôchodky a neviem aké kompenzácie dávali ľuďom, čo majú géčkové Mercedesy.
Ďakujem pekne.
Rozpracované
15:28
Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:28
Vladimíra MarcinkováÁno, ja súhlasím, že je dôležitý aj nejaký prísnejší prístup k tomu, kto je invalidný dôchodca a tak ďalej, ale tu sa venujeme posudkovej činnosti a v tomto ohľade ma zaujíma to, čo ste spomenuli.
Mrzí ma to, ja som tu nebola od úplného začiatku, nedalo sa mi, ale hovorili ste, že ste boli v kontakte aj so združením Akčné rodiny, keby ste vedeli ešte...
Áno, ja súhlasím, že je dôležitý aj nejaký prísnejší prístup k tomu, kto je invalidný dôchodca a tak ďalej, ale tu sa venujeme posudkovej činnosti a v tomto ohľade ma zaujíma to, čo ste spomenuli.
Mrzí ma to, ja som tu nebola od úplného začiatku, nedalo sa mi, ale hovorili ste, že ste boli v kontakte aj so združením Akčné rodiny, keby ste vedeli ešte raz spomenúť, že vlastne na čom ste sa dohodli, že čo bol ten prienik. Pretože ja som s nimi komunikovala, tak aby sme mali tú informáciu od vás.
A ďalšia informácia, všimla som si, že zákon má byť účinný až od 1. septembra 2025. K čomu pripísať ten dátum, že ten vlastne nie je k začiatku roka ani uprostred roka, ale vlastne ten september. Nedávalo mi to úplne zmysel. Tak keby ste nám vedeli vysvetliť aj tú účinnosť.
Vďaka.
Vystúpenie s faktickou poznámkou
26.11.2024 o 15:28 hod.
Mgr.
Vladimíra Marcinková
Videokanál poslanca
Ďakujem za slovo. Pozdravujem, pán minister. Budem reagovať aj na predrečníka.
Áno, ja súhlasím, že je dôležitý aj nejaký prísnejší prístup k tomu, kto je invalidný dôchodca a tak ďalej, ale tu sa venujeme posudkovej činnosti a v tomto ohľade ma zaujíma to, čo ste spomenuli.
Mrzí ma to, ja som tu nebola od úplného začiatku, nedalo sa mi, ale hovorili ste, že ste boli v kontakte aj so združením Akčné rodiny, keby ste vedeli ešte raz spomenúť, že vlastne na čom ste sa dohodli, že čo bol ten prienik. Pretože ja som s nimi komunikovala, tak aby sme mali tú informáciu od vás.
A ďalšia informácia, všimla som si, že zákon má byť účinný až od 1. septembra 2025. K čomu pripísať ten dátum, že ten vlastne nie je k začiatku roka ani uprostred roka, ale vlastne ten september. Nedávalo mi to úplne zmysel. Tak keby ste nám vedeli vysvetliť aj tú účinnosť.
Vďaka.
Rozpracované
15:29
Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:29
Andrea TurčanováPán poslanec Hlina, hovorili ste o posudkoch invalidných a o Sociálnej poisťovni, tak len chcem upozorniť, že tento zákon, aj keď sa nazýva zákon o integrovanej posudkovej činnosti, spája posudzovanie, ktoré doteraz robili vyššie územné celky a samosprávy a ktoré robili úrady práce, čiže je len čiastočne integrovaný.
Ja ešte v čase, keď som robila na úrade práce, to je nejakých 15 rokov dozadu, tak sme volali práve po...
Pán poslanec Hlina, hovorili ste o posudkoch invalidných a o Sociálnej poisťovni, tak len chcem upozorniť, že tento zákon, aj keď sa nazýva zákon o integrovanej posudkovej činnosti, spája posudzovanie, ktoré doteraz robili vyššie územné celky a samosprávy a ktoré robili úrady práce, čiže je len čiastočne integrovaný.
Ja ešte v čase, keď som robila na úrade práce, to je nejakých 15 rokov dozadu, tak sme volali práve po tom, aby boli integrované aj so Sociálnou poisťovňou, a verím, pán minister, že sa týmto, nezastaneme, ale že naozaj sa dočkáme aj teda integrácie aj so Sociálnou poisťovňou, pretože sme riešili prípady, že klient, ktorý bol uznaný, že má invalidný dôchodok Sociálnou poisťovňou, a chcel nejakú kompenzáciu, tak na úrade práce mu vyšlo, že vlastne jeho znížená schopnosť je len nejakých 40 %, čiže nemá nárok na ZŤP preukaz ani na žiadne iné kompenzácie. A mali sme ambíciu, alebo teda odvtedy hovorím 15 rokov, že toto treba riešiť. Žiaľ, nestalo sa.
Súhlasím aj s otázkou pani kolegyne Marcinkovej, lebo tiež som komunikovala aj v čase medzi schôdzami s viacerými združeniami, ktoré sa obávali, že vypadnú po novom z posudkovej činnosti, ale vítam to, že hlavné gro už nebude teda len lekársky posudok, ale hlavne posudok sociálneho pracovníka. Lebo človek je veľmi individuálna osobnosť a niekto možno diagnóza naformulovaná nie je taká ťažká, ale jeho postihnutie, hlavne sociálne a to, ako to on prežíva, je ďaleko horšie. Čiže verím, že nám cez toto sito neprepadnú ľudia, ktorí sú najviac odkázaní, a to sú celiatici, to sú naozaj ľudia s autizmom, alebo s Aspergerovým syndrómom a ďalší, ktorí po prvom prečítaní vyzeralo, že z tohto posudku plne vypadnú a stratia nárok na akékoľvek kompenzácie. Takže verím, že sa... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Vystúpenie s faktickou poznámkou
26.11.2024 o 15:29 hod.
Ing.
Andrea Turčanová
Videokanál poslanca
Ďakujem.
Pán poslanec Hlina, hovorili ste o posudkoch invalidných a o Sociálnej poisťovni, tak len chcem upozorniť, že tento zákon, aj keď sa nazýva zákon o integrovanej posudkovej činnosti, spája posudzovanie, ktoré doteraz robili vyššie územné celky a samosprávy a ktoré robili úrady práce, čiže je len čiastočne integrovaný.
Ja ešte v čase, keď som robila na úrade práce, to je nejakých 15 rokov dozadu, tak sme volali práve po tom, aby boli integrované aj so Sociálnou poisťovňou, a verím, pán minister, že sa týmto, nezastaneme, ale že naozaj sa dočkáme aj teda integrácie aj so Sociálnou poisťovňou, pretože sme riešili prípady, že klient, ktorý bol uznaný, že má invalidný dôchodok Sociálnou poisťovňou, a chcel nejakú kompenzáciu, tak na úrade práce mu vyšlo, že vlastne jeho znížená schopnosť je len nejakých 40 %, čiže nemá nárok na ZŤP preukaz ani na žiadne iné kompenzácie. A mali sme ambíciu, alebo teda odvtedy hovorím 15 rokov, že toto treba riešiť. Žiaľ, nestalo sa.
Súhlasím aj s otázkou pani kolegyne Marcinkovej, lebo tiež som komunikovala aj v čase medzi schôdzami s viacerými združeniami, ktoré sa obávali, že vypadnú po novom z posudkovej činnosti, ale vítam to, že hlavné gro už nebude teda len lekársky posudok, ale hlavne posudok sociálneho pracovníka. Lebo človek je veľmi individuálna osobnosť a niekto možno diagnóza naformulovaná nie je taká ťažká, ale jeho postihnutie, hlavne sociálne a to, ako to on prežíva, je ďaleko horšie. Čiže verím, že nám cez toto sito neprepadnú ľudia, ktorí sú najviac odkázaní, a to sú celiatici, to sú naozaj ľudia s autizmom, alebo s Aspergerovým syndrómom a ďalší, ktorí po prvom prečítaní vyzeralo, že z tohto posudku plne vypadnú a stratia nárok na akékoľvek kompenzácie. Takže verím, že sa... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Rozpracované
15:29
Bola tu otázka, či naozaj Akčné rodiny sú spokojné s týmto návrhom zákona. Opäť zopakujem, Akčné rodiny stáli na spoločnej tlačovej besede s ministrom práce, s komisárkou a tak ďalej. Všetky veci, ktoré boli ešte otázne, sme vyriešili a boli...
Bola tu otázka, či naozaj Akčné rodiny sú spokojné s týmto návrhom zákona. Opäť zopakujem, Akčné rodiny stáli na spoločnej tlačovej besede s ministrom práce, s komisárkou a tak ďalej. Všetky veci, ktoré boli ešte otázne, sme vyriešili a boli spokojné. Tak tam vznikol ten spor pred koncom.
Pani Bajo Holečková, tie piloty robíme Pezinok, Senica, Trenčín, úrady práce. Je to práve kvôli tomu, že sa tam vlastne vypĺňa jeden zložitý dotazník, ktorý je ale v súlade s medzinárodnými pravidlami a naozaj tí ľudia si musia na to zvyknúť, ale tam ide o to samoposudzovanie, aby oni naozaj presne posúdili ten svoj prvý stav, aby jasne dali, ako sa cítia a všetky tie veci, ktoré k tomu patria. Takže to pomáha samotnému posúdeniu. Len viete, keď majú ľudia vypĺňať nejaké dotazníky, ktoré sú ale presne normované, nie nami, ale medzinárodným právom alebo medzinárodnou tendenciou, tak to chvíľu trvá. Preto pilotujeme, odstraňujeme všetky teda nedostatky, ktoré sa vyskytnú, alebo všetky problémy. Odvolanie na ústredí práce, úrad práce, ústredie práce, odvolacie orgány úplne logicky.
Pani poslankyni Turčanovej som, myslím, odpovedal. Aha, zjednotenie aj s posudkovou činnosťou Sociálnej poisťovne. V pláne obnovy, ktorý som nepísal ja, ale naši predchodcovia, bolo napísané, že zjednocujeme posudkovú činnosť pre sociálne služby a pre kompenzačné príspevky. Čiže netýka sa to Sociálnej poisťovne a posudkovej Sociálnej poisťovne.
A tým pádom prechádzam tuto k hochštaplerovi Alojzovi Hlinovi, ktorý proste v záujme toho, aby, aby... on si myslí, aký je zábavný, ja som počul aj jeden potlesk, on neváha jednoducho byť úplne mimo. Akože je mu to úplne jedno. On sa strápni, lebo všetci, ktorí tomu trochu rozumieme, aj tá odborná verejnosť len pozerá, že on dokáže hovoriť o posudkovej činnosti Sociálnej poisťovne, ktorej sa to vôbec netýka, tento zákon, ale vôbec. On ale ani netuší. On netuší o viacerých zákonoch, ale vystupuje, len aby robil toho parlamentného šaša, prepáčte za výraz, a pouráža kopec ľudí, samozrejme, nepravdivými vecami.
Takže, pán Hlina, aj vám vysvetlím, že posudkovú činnosť máte pod úradmi práce, teraz bude jednotná, integrovaná. Doteraz bola aj na mestách a obciach a my to dáme pod jednu strechu, kde posudzujeme kompenzačné príspevky alebo robíme posudkovú činnosť pre kompenzačné príspevky a pre sociálne služby. A posudková činnosť na Sociálnej poisťovni posudzuje tú vašu invaliditu. Čiže nie tento zákon. Hej, len aby ste teda vedeli, keď už tu vyskakujete a chceli ste si urobiť mostík k Sociálnej poisťovni.
Ešte raz sa ohradzujem voči tomu, čo tvrdíte... (Reakcia z pléna.) Áno, už končím, lebo naozaj chceme hlasovať. Ešte raz sa ohradzujem voči tomu, čo tu hovoríte voči pánovi riaditeľovi. On už vám v zákulisí povedal, že je veriaci človek a vám odpúšťa, pretože vy dobre viete, že tu kydáte v pléne naňho úplne neprávom. To je človek s takým životopisom, na ktorý sa vy nechytáte a vy viete dobre, že pôsobil necelý rok v nejakom občianskom združení, dávno z neho bol preč. Hanbite sa za to, čo tu predvádzate, lebo on je bezbranný. Vy to poviete v pléne, a tým pádom ste nie trestne napadnuteľný. Toto je teda fakt odvaha, pán Hlina!
A ešte jednu vec, ktorú ste tu spomínali s tou bránou. Pán Hlina, Sociálna poisťovňa je verejnoprávna inštitúcia. Už dávno ste sa mohli ako poslanec opýtať na to, ako je to s tou bránou, a mohli ste interpelovať povedzme aj mňa, ale nie v bode, ktorý s tým vôbec nesúvisí, sa na to pýtate a strápnili ste sa teda už naozaj echtovne, tak ja vám teda niečo prečítam na záver, aby som nezdržoval kolegov, lebo fakt to nemá ako z vašej strany absolútnu úroveň, ale absolútnu úroveň. Tak, pán Hlina, počúvajte, že prečo teda Sociálna poisťovňa využíva platobnú bránu. Počúvajte dobre a túto odpoveď vám aj zašle Sociálna poisťovňa, nech sa páči, ako poslancovi. Povinnosť zaviesť platobnú bránu vyplynula Sociálnej poisťovni z tzv. hospodárskeho kilečka č. 3 ministerstva, kedy ju viedol, keď ju viedol zástupca strany Sloboda a Solidarita, váš šéf bývalý, ktorý teraz vyvára vo veľkom na facebooku. Čiže z toho to vyplynulo. Vôbec tam nie sú, ja vám tú odpoveď rovno dám, aby ste videli. Hovoríte tu o stomiliónových nejakých stratách na dôchodkoch a tak ďalej. Ste úplne mimo. Pomáha to šetriť aj na strane, aj na strane poskytovateľov tej, tých služieb, aj na strane príjemcov. Čísla sú úplne maličké, využíva sa platobná brána tak ako v ďalších inštitúciách. Ste smiešny! A mne je ľúto, že vy ako poslanec Národnej rady pri nejakom bode hovoríte o úplne niečom inom a ešte úplne mimo. Je mi to ľúto, prepáčte.
(Reakcia z pléna.) Účinnosť, pardon, vy ste tu neboli, pani poslankyňa, preto vám to ušlo. Povedal som, že zákon musí byť schválený do konca roka, aby sme naplnili míľnik a s Európskou komisiou je prediskutované, že platnosť bude od 1. septembra budúceho roka, aby sme deväť mesiacov využili na tú prípravu na tých úradoch práce, aby sa pripravili na túto vážnu reformu.
Ďakujem pekne. (Potlesk.)
Ako som povedal, je to prvé čítanie a môžeme ešte v druhom čítaní veľa o tom diskutovať, ak to je vôbec potrebné, lebo vydiskutované to bolo v širokom sociálnom dialógu. Začnem tie vecné poznámky.
Bola tu otázka, či naozaj Akčné rodiny sú spokojné s týmto návrhom zákona. Opäť zopakujem, Akčné rodiny stáli na spoločnej tlačovej besede s ministrom práce, s komisárkou a tak ďalej. Všetky veci, ktoré boli ešte otázne, sme vyriešili a boli spokojné. Tak tam vznikol ten spor pred koncom.
Pani Bajo Holečková, tie piloty robíme Pezinok, Senica, Trenčín, úrady práce. Je to práve kvôli tomu, že sa tam vlastne vypĺňa jeden zložitý dotazník, ktorý je ale v súlade s medzinárodnými pravidlami a naozaj tí ľudia si musia na to zvyknúť, ale tam ide o to samoposudzovanie, aby oni naozaj presne posúdili ten svoj prvý stav, aby jasne dali, ako sa cítia a všetky tie veci, ktoré k tomu patria. Takže to pomáha samotnému posúdeniu. Len viete, keď majú ľudia vypĺňať nejaké dotazníky, ktoré sú ale presne normované, nie nami, ale medzinárodným právom alebo medzinárodnou tendenciou, tak to chvíľu trvá. Preto pilotujeme, odstraňujeme všetky teda nedostatky, ktoré sa vyskytnú, alebo všetky problémy. Odvolanie na ústredí práce, úrad práce, ústredie práce, odvolacie orgány úplne logicky.
Pani poslankyni Turčanovej som, myslím, odpovedal. Aha, zjednotenie aj s posudkovou činnosťou Sociálnej poisťovne. V pláne obnovy, ktorý som nepísal ja, ale naši predchodcovia, bolo napísané, že zjednocujeme posudkovú činnosť pre sociálne služby a pre kompenzačné príspevky. Čiže netýka sa to Sociálnej poisťovne a posudkovej Sociálnej poisťovne.
A tým pádom prechádzam tuto k hochštaplerovi Alojzovi Hlinovi, ktorý proste v záujme toho, aby, aby... on si myslí, aký je zábavný, ja som počul aj jeden potlesk, on neváha jednoducho byť úplne mimo. Akože je mu to úplne jedno. On sa strápni, lebo všetci, ktorí tomu trochu rozumieme, aj tá odborná verejnosť len pozerá, že on dokáže hovoriť o posudkovej činnosti Sociálnej poisťovne, ktorej sa to vôbec netýka, tento zákon, ale vôbec. On ale ani netuší. On netuší o viacerých zákonoch, ale vystupuje, len aby robil toho parlamentného šaša, prepáčte za výraz, a pouráža kopec ľudí, samozrejme, nepravdivými vecami.
Takže, pán Hlina, aj vám vysvetlím, že posudkovú činnosť máte pod úradmi práce, teraz bude jednotná, integrovaná. Doteraz bola aj na mestách a obciach a my to dáme pod jednu strechu, kde posudzujeme kompenzačné príspevky alebo robíme posudkovú činnosť pre kompenzačné príspevky a pre sociálne služby. A posudková činnosť na Sociálnej poisťovni posudzuje tú vašu invaliditu. Čiže nie tento zákon. Hej, len aby ste teda vedeli, keď už tu vyskakujete a chceli ste si urobiť mostík k Sociálnej poisťovni.
Ešte raz sa ohradzujem voči tomu, čo tvrdíte... (Reakcia z pléna.) Áno, už končím, lebo naozaj chceme hlasovať. Ešte raz sa ohradzujem voči tomu, čo tu hovoríte voči pánovi riaditeľovi. On už vám v zákulisí povedal, že je veriaci človek a vám odpúšťa, pretože vy dobre viete, že tu kydáte v pléne naňho úplne neprávom. To je človek s takým životopisom, na ktorý sa vy nechytáte a vy viete dobre, že pôsobil necelý rok v nejakom občianskom združení, dávno z neho bol preč. Hanbite sa za to, čo tu predvádzate, lebo on je bezbranný. Vy to poviete v pléne, a tým pádom ste nie trestne napadnuteľný. Toto je teda fakt odvaha, pán Hlina!
A ešte jednu vec, ktorú ste tu spomínali s tou bránou. Pán Hlina, Sociálna poisťovňa je verejnoprávna inštitúcia. Už dávno ste sa mohli ako poslanec opýtať na to, ako je to s tou bránou, a mohli ste interpelovať povedzme aj mňa, ale nie v bode, ktorý s tým vôbec nesúvisí, sa na to pýtate a strápnili ste sa teda už naozaj echtovne, tak ja vám teda niečo prečítam na záver, aby som nezdržoval kolegov, lebo fakt to nemá ako z vašej strany absolútnu úroveň, ale absolútnu úroveň. Tak, pán Hlina, počúvajte, že prečo teda Sociálna poisťovňa využíva platobnú bránu. Počúvajte dobre a túto odpoveď vám aj zašle Sociálna poisťovňa, nech sa páči, ako poslancovi. Povinnosť zaviesť platobnú bránu vyplynula Sociálnej poisťovni z tzv. hospodárskeho kilečka č. 3 ministerstva, kedy ju viedol, keď ju viedol zástupca strany Sloboda a Solidarita, váš šéf bývalý, ktorý teraz vyvára vo veľkom na facebooku. Čiže z toho to vyplynulo. Vôbec tam nie sú, ja vám tú odpoveď rovno dám, aby ste videli. Hovoríte tu o stomiliónových nejakých stratách na dôchodkoch a tak ďalej. Ste úplne mimo. Pomáha to šetriť aj na strane, aj na strane poskytovateľov tej, tých služieb, aj na strane príjemcov. Čísla sú úplne maličké, využíva sa platobná brána tak ako v ďalších inštitúciách. Ste smiešny! A mne je ľúto, že vy ako poslanec Národnej rady pri nejakom bode hovoríte o úplne niečom inom a ešte úplne mimo. Je mi to ľúto, prepáčte.
(Reakcia z pléna.) Účinnosť, pardon, vy ste tu neboli, pani poslankyňa, preto vám to ušlo. Povedal som, že zákon musí byť schválený do konca roka, aby sme naplnili míľnik a s Európskou komisiou je prediskutované, že platnosť bude od 1. septembra budúceho roka, aby sme deväť mesiacov využili na tú prípravu na tých úradoch práce, aby sa pripravili na túto vážnu reformu.
Ďakujem pekne. (Potlesk.)
Rozpracované
15:29
Vstup predsedajúceho 15:29
Miroslav ČellárDávam slovo spravodajcovi, ktorého určil navrhnutý gestorský výbor pre obranu a bezpečnosť, poslancovi Michalovi Bartekovi, aby hlasovanie uviedol. Nech sa páči, pán poslanec.
(Hlasovanie o...
Dávam slovo spravodajcovi, ktorého určil navrhnutý gestorský výbor pre obranu a bezpečnosť, poslancovi Michalovi Bartekovi, aby hlasovanie uviedol. Nech sa páči, pán poslanec.
(Hlasovanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 480/2002 Z. z. o azyle a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 618.)
Bartek, Michal, poslanec NR SR
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla podľa § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že prerokuje tento návrh v druhom čítaní. Prosím, dajte hlasovať.
Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 76 prítomných, 76 za.
Konštatujem, že Národná rada sa uzniesla, že tento návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
Teraz pristúpime k hlasovaniu o pridelení návrhu výborom a o určení gestorského výboru, ako aj lehoty na jeho prerokovanie.
Pán spravodajca, nech sa páči.
Bartek, Michal, poslanec NR SR
Ďakujem veľmi pekne. Pán predsedajúci, prosím, dajte hlasovať o tom, že Národná rada v súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady prideľuje predložený návrh zákona na prerokovanie Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť, ústavnoprávnemu výboru a Výboru Národnej rady pre ľudské práva a národnostné menšiny. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali ihneď. Prosím, dajte hlasovať.
Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 127 prítomných, 117 za, 9 sa zdržalo, 1 nehlasoval.
Konštatujem, že sme tento návrh schválili.
Pokračujeme v hlasovaní v prvom čítaní o vládnom návrhu zákona o integrovanej posudkovej činnosti, tlač 620.
Dávam slovo spravodajcovi, ktorého určil navrhnutý gestorský výbor pre sociálne veci, poslancovi Jozefovi Cechovi, aby hlasovanie uvádzal. Nech sa páči, pán poslanec.
(Hlasovanie o vládnom návrhu zákona o integrovanej posudkovej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 620.)
Cech, Jozef, poslanec NR SR
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Prosím, dajte hlasovať o tom, že Národná rada sa uzniesla v súlade s § 73 ods. 3 písm. c) zákona o rokovacom poriadku prerokovať predložený návrh zákona v druhom čítaní.
Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie. Reakcie z pléna.) Prerušujem hlasovanie, budeme ešte, hlasovať ešte raz. Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 128 prítomných, 84 za, 43 sa zdržalo a 1 nehlasoval.
Konštatujem, že Národná rada sa uzniesla, že prerokuje tento návrh zákona v druhom čítaní.
Teraz pristúpime k hlasovaniu o pridelení návrhu výborom a o určení gestorského výboru, ako aj lehoty na jeho prerokovanie. Nech sa páči, pán spravodajca.
Cech, Jozef, poslanec NR SR
Pán predsedajúci, prosím, dajte hlasovať o tom, že Národná rada v súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady prideľuje predložený návrh zákona na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Ďalej, aby za gestorský výbor určila hlasovaním Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a aby predmetný návrh zákona výbory v druhom čítaní vrátane v gestorskom výbore prerokovali ihneď. Dajte, prosím, hlasovať.
Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 132 prítomných, 84 za, 48 sa zdržalo.
Konštatujem, že sme tento návrh schválili.
Keďže sme odhlasovali v prvom čítaní vládne návrhy zákona, zákonov, o ktorých rokujeme v skrátenom legislatívnom konaní, chcem vás požiadať o odsúhlasenie termínu ich prerokovania v druhom čítaní. Navrhujem, aby sme tieto vládne návrhy zákonov, tlače 618 a 620, prerokovali zajtra o 13. hodine. Je všeobecný súhlas? (Reakcie z pléna.)
Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 132 prítomných, 115 za, 10 proti, 6 sa zdržalo, 1 nehlasoval.
Konštatujem, že sme určili termín prerokovania týchto návrhov zákonov.
Chcem požiadať predsedov príslušných výborov, aby zvolali schôdze výborov tak, aby sme o nich mohli rokovať tak, ako sme si teraz odhlasovali a určili.
Pán poslanec Čellár, asi ide zvolať výbor, nech sa páči.
Vstup predsedajúceho
26.11.2024 o 15:29 hod.
Mgr. et Mgr. PhD.
Miroslav Čellár
Videokanál poslanca
(Zaznievanie gongu.) Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, budeme pokračovať hlasovaním. Pristúpime k hlasovaniu v prvom čítaní o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 404/2011 o pobyte cudzincov, tlač 618.
Dávam slovo spravodajcovi, ktorého určil navrhnutý gestorský výbor pre obranu a bezpečnosť, poslancovi Michalovi Bartekovi, aby hlasovanie uviedol. Nech sa páči, pán poslanec.
(Hlasovanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 404/2011 Z. z. o pobyte cudzincov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 480/2002 Z. z. o azyle a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 618.)
Bartek, Michal, poslanec NR SR
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla podľa § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že prerokuje tento návrh v druhom čítaní. Prosím, dajte hlasovať.
Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 76 prítomných, 76 za.
Konštatujem, že Národná rada sa uzniesla, že tento návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
Teraz pristúpime k hlasovaniu o pridelení návrhu výborom a o určení gestorského výboru, ako aj lehoty na jeho prerokovanie.
Pán spravodajca, nech sa páči.
Bartek, Michal, poslanec NR SR
Ďakujem veľmi pekne. Pán predsedajúci, prosím, dajte hlasovať o tom, že Národná rada v súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady prideľuje predložený návrh zákona na prerokovanie Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť, ústavnoprávnemu výboru a Výboru Národnej rady pre ľudské práva a národnostné menšiny. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali ihneď. Prosím, dajte hlasovať.
Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 127 prítomných, 117 za, 9 sa zdržalo, 1 nehlasoval.
Konštatujem, že sme tento návrh schválili.
Pokračujeme v hlasovaní v prvom čítaní o vládnom návrhu zákona o integrovanej posudkovej činnosti, tlač 620.
Dávam slovo spravodajcovi, ktorého určil navrhnutý gestorský výbor pre sociálne veci, poslancovi Jozefovi Cechovi, aby hlasovanie uvádzal. Nech sa páči, pán poslanec.
(Hlasovanie o vládnom návrhu zákona o integrovanej posudkovej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 620.)
Cech, Jozef, poslanec NR SR
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Prosím, dajte hlasovať o tom, že Národná rada sa uzniesla v súlade s § 73 ods. 3 písm. c) zákona o rokovacom poriadku prerokovať predložený návrh zákona v druhom čítaní.
Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie. Reakcie z pléna.) Prerušujem hlasovanie, budeme ešte, hlasovať ešte raz. Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 128 prítomných, 84 za, 43 sa zdržalo a 1 nehlasoval.
Konštatujem, že Národná rada sa uzniesla, že prerokuje tento návrh zákona v druhom čítaní.
Teraz pristúpime k hlasovaniu o pridelení návrhu výborom a o určení gestorského výboru, ako aj lehoty na jeho prerokovanie. Nech sa páči, pán spravodajca.
Cech, Jozef, poslanec NR SR
Pán predsedajúci, prosím, dajte hlasovať o tom, že Národná rada v súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady prideľuje predložený návrh zákona na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Ďalej, aby za gestorský výbor určila hlasovaním Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a aby predmetný návrh zákona výbory v druhom čítaní vrátane v gestorskom výbore prerokovali ihneď. Dajte, prosím, hlasovať.
Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 132 prítomných, 84 za, 48 sa zdržalo.
Konštatujem, že sme tento návrh schválili.
Keďže sme odhlasovali v prvom čítaní vládne návrhy zákona, zákonov, o ktorých rokujeme v skrátenom legislatívnom konaní, chcem vás požiadať o odsúhlasenie termínu ich prerokovania v druhom čítaní. Navrhujem, aby sme tieto vládne návrhy zákonov, tlače 618 a 620, prerokovali zajtra o 13. hodine. Je všeobecný súhlas? (Reakcie z pléna.)
Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) 132 prítomných, 115 za, 10 proti, 6 sa zdržalo, 1 nehlasoval.
Konštatujem, že sme určili termín prerokovania týchto návrhov zákonov.
Chcem požiadať predsedov príslušných výborov, aby zvolali schôdze výborov tak, aby sme o nich mohli rokovať tak, ako sme si teraz odhlasovali a určili.
Pán poslanec Čellár, asi ide zvolať výbor, nech sa páči.
Rozpracované
15:29
Vstup predsedajúceho 15:29
Miroslav ČellárVstup predsedajúceho
26.11.2024 o 15:29 hod.
Mgr. et Mgr. PhD.
Miroslav Čellár
Videokanál poslanca
Áno, ďakujem pekne. Ústavnoprávny výbor zasadne zajtra o dvanástej.
Kontrolovaný
17:28
Vystúpenie v rozprave 17:28
Jozef RážVládnym návrhom zákona sa do...
Vládnym návrhom zákona sa do slovenského právneho poriadku čiastočne transponuje smernica Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a EU 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami.
Cieľom návrhu zákona je náležitá regulácia zásad spoplatnenia vymedzených úsekov ciest mýtom v súlade s uvedenou smernicou so záverom nastavenia mýtnych sadzieb tak, aby Slovenská republika nebola znevýhodnená v ekonomickom a dopravnom modeli ako tranzitná krajina v rámci európskeho priestoru.
V súvislosti s transpozíciou je potrebné upraviť aj zákon 639/2004 Z. z. o Národnej diaľničnej spoločnosti a zákon 8/2009 Z. z. o cestnej premávke. Zároveň dochádza k úprave zákona č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel s cieľom zníženia zdanenia vozidiel používaných na podnikanie na úroveň minimálnych sadzieb daní stanovených v prílohe 1 smernice Európskeho parlamentu a Rady 1999/62/ES zo 17. júna 1999 o poplatkoch za užívanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami v platnom znení.
Vládny návrh zákona má vplyvy na rozpočet verejnej správy... (Ruch v sále. Zaznievani gongu.) Nedarí sa mi ich prekričať ani cez mikrofón. (Ruch v sále.) Však dobre, ja som to nikam nesmeroval, pán poslanec. (Povedané s pobavením.)
Vládny návrh zákona má vplyvy na rozpočet verejnej správy, vplyvy na podnikateľské prostredie, ako aj vplyvy na životné prostredie, nemá vplyvy, nemá sociálne vplyvy, vplyvy na informatizáciu spoločnosti ani vplyvy na služby verejnej správy pre občana, ani vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu, ani vplyvy na limit verejných výdavkov.
Dovoľujem si vás týmto požiadať o podporu a schválenie predloženého návrhu.
Ďakujem pekne.
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi na rokovaní Národnej rady Slovenskej republiky uviesť vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 474/2013 Z. z. o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
Vládnym návrhom zákona sa do slovenského právneho poriadku čiastočne transponuje smernica Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a EU 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami.
Cieľom návrhu zákona je náležitá regulácia zásad spoplatnenia vymedzených úsekov ciest mýtom v súlade s uvedenou smernicou so záverom nastavenia mýtnych sadzieb tak, aby Slovenská republika nebola znevýhodnená v ekonomickom a dopravnom modeli ako tranzitná krajina v rámci európskeho priestoru.
V súvislosti s transpozíciou je potrebné upraviť aj zákon 639/2004 Z. z. o Národnej diaľničnej spoločnosti a zákon 8/2009 Z. z. o cestnej premávke. Zároveň dochádza k úprave zákona č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel s cieľom zníženia zdanenia vozidiel používaných na podnikanie na úroveň minimálnych sadzieb daní stanovených v prílohe 1 smernice Európskeho parlamentu a Rady 1999/62/ES zo 17. júna 1999 o poplatkoch za užívanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami v platnom znení.
Vládny návrh zákona má vplyvy na rozpočet verejnej správy... (Ruch v sále. Zaznievani gongu.) Nedarí sa mi ich prekričať ani cez mikrofón. (Ruch v sále.) Však dobre, ja som to nikam nesmeroval, pán poslanec. (Povedané s pobavením.)
Vládny návrh zákona má vplyvy na rozpočet verejnej správy, vplyvy na podnikateľské prostredie, ako aj vplyvy na životné prostredie, nemá vplyvy, nemá sociálne vplyvy, vplyvy na informatizáciu spoločnosti ani vplyvy na služby verejnej správy pre občana, ani vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu, ani vplyvy na limit verejných výdavkov.
Dovoľujem si vás týmto požiadať o podporu a schválenie predloženého návrhu.
Ďakujem pekne.
Rozpracované