35. schôdza

27.5.2025 - 18.6.2025
 
 
This video file cannot be played.(Error Code: 102630)

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

28.5.2025 o 16:43 hod.

Ing.

Július Jakab

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

16:32

Ján Ferenčák
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem kolegom za vystúpenia. Teším sa, že túto problematiku vnímame všetci a sú veci, ktoré sú dôležité a sú správne a táto vec je aj dôležitá, aj správna a pretože pre nás všetkých je priorita ochrániť deti a pripraviť im podmienky tak, aby nielen sa zdravo vyvíjali, ale nemali aj problémy do budúcna. A tie nástrahy doby, aj keď nevieme všetky odstrániť, tak ktorým sú vystavené, tak jednoducho aspoň urobíme reštrikciu alebo preventívne opatrenia, aby tá dostupnosť nebola taká jednoduchá.
K tomu len povedať, na tomto zákone už pracujem dlhodobo a mňa tešilo, že aj kolegovia, pán Vašečka, podobným zákonom sa zapodieval. Mali tam jemnejšie kritéria a jednoduchšie. Ja som ho chcel poňať komplexne od definície až po reštrikciu aj s dodržiavaním, aj so všetkým s tým, že dosť sme sa venovali aj tej európskej legislatíve a respozície na náš právny systém. Viem, že aj v tomto smere sa pripravuje európska legislatíva, ktorá by mala byť pripravená, ale to už je otázka počas v tom procese do druhého čítania, že budem sa aj týmto zapodievať, aby sa to pripravil, ten zákon. Dávam podanú ruku, tak ako kolegom naľavo, tak aj napravo, že akékoľvek vaše návrhy, ktoré budú v tomto, veľmi rád prediskutujem a budeme konzultovať. Takisto aj podanú ruku pre ministerstvo zdravotníctva a pôdohospodárstva, tie ich návrhy, ktoré budú, ale tu musím podotýkať, ktoré nebudú diktované výrobcami energetických nápojov, ale budú prioritne pre verejné zdravie tolerované. Takže aj z pohľadu odbornej verejnosti, tak tie som veľmi rád a ochotný do toho akceptovať.
No a samotne možno k doplneniu ešte pretože ja som, epidemiológiu mám, takže nie lekár, ale v epidemiológii som, preto ma táto téma aj zaujímala a mám ďalší zákon, ktorý chcem, a tu som aj zachytil z dielne aj KDH, tam môžme na tom aj spolupracovať, zákaz sociálnych sietí pre deti, kde pracujem na tom, ale do veku 14 rokov, pretože od 15 rokov už majú svoju zodpovednosť právnu, ale do 14 rokov je to hlavne negatívny vplyv TikToku a rôznych algoritmov, to, čo som aj zachytil v týchto diskusiách. Takže na tomto zákone už pracujem a je rozpracovaný, ale ak máte z opozície rôzne do toho návrhy, tak môžme si na to sadnúť a možno pripraviť aj lepší zákon do prvého čítania. A vyzývam aj kolegov aj z koalície, opozície, z pohľadu zdravia ak sú návrhy, tak veľmi rád sa do tejto diskusie alebo prípravy ďalších zákonov zapojím.
Ďakujem pekne a vopred ďakujem za podporu tohto zákona.
Skryt prepis

28.5.2025 o 16:32 hod.

PhDr. Mgr. MBA

Ján Ferenčák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

16:36

Roman Michelko
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Pán predsedajúci, ďakujem za slovo. Tento zákon je o tom, že sa zrýchľujú odpisy pre verejnoprospešné účely.
Ako vieme, šport a cestovný ruch treba rôznymi aj daňovými spôsobmi podporiť, pretože je to vec, ktorá má silné multiplikačné efekty a dokáže priniesť rôzne pozitívne benefity. V prípade cestovného ruchu sme hlboko pod potenciálom, ktoré dáva Slovenská republika. Viete, že Rakúsko má podobné, nemáme more rovnako ako oni, ale napriek tomu majú oveľa väčší výnos, práve preto, že cielene podporujú niektoré segmenty. To isté, šport má obrovské množstvo pozitívnych efektov typu lepšieho zdravotného stavu reprezentácie Slovenska a podobne.
A preto, ak máte nejaké časti ekonomiky, ktoré majú ešte ďalšie efekty, je normálne, že sa nejakým spôsobom zvýhodňujú. Jedna možnosť je priamou dotáciou, druhá je daňovým zvýhodnením. My preto dávame v tomto segmente úpravu odpisu budov, v ktorých budeme poskytovať, v ktorých sa poskytujú ubytovacie služby a je to cieľ zatraktívnenie podnikateľského prostredia v sektore cestovného ruchu a zvýšenie investícií do majetku v podobe budov pre tieto podnikateľské subjekty. V prípade mnohých budov v tomto segmente hovoríme o obrovsky nahromadenom investičnom dlhu. Tento zákon bude mať pozitívny vplyv na stavebný sektor a s rastom oboch sektorov môžeme očakávať aj vyššie príjmy do štátneho rozpočtu, to znamená krátkodobo to môže byť výpadok, dlhodobo je to veľký bonus a plus. Z hľadiska daňových príjmov, ako som povedal, zo začiatku bude teda výpadok, avšak výpadok bude súbežne kompenzovaný daňovými príjmami z rastu sektorov. Rovnaké ciele a pozitívne vplyvy na stavebný sektor a podnikateľské prostredie očakávame aj v rámci úpravy týkajúcej sa odpisu budov pre šport a športových stavieb, ktoré sa majú využívať výlučne na účel vykonávania športu, zdôrazňujem výlučne.
Pre ilustráciu, dodnes máte, alebo dnes máte pri bežných budovách iných na iný účel 40-ročné odpisy, teraz je 20-ročné, v prípade odpisov na rekonštrukciu je to tuším desať rokov, máme na šesť. Čiže je to naša dlhodobá politika podporovať a zvýhodňovať sektory, ktoré sú pozitívne a majú dlhé a pozitívne efekty z rôznych úrovní. Presný opak je napríklad zvýšenie dane z hazardu a podobne. Teda to sú tie veci, ktoré sú legálne, ale nie sú pozitívne. Toto sú pozitívne a zaslúžia si aj odpisovú alebo daňovo odpisovú podporu. Ďakujem.
Skryt prepis

28.5.2025 o 16:36 hod.

Mgr.

Roman Michelko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

16:39

Igor Válek
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, kolegyne, kolegovia, výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade v súlade s § 79 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku túto spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Romana Michelka, Andreja Danka a Dagmar Kramplovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov, tlač 445a, vo výboroch Národnej rady v druhom čítaní.
Národná rada uznesením č. 707 z 3. decembra 2024 pridelila predmetný poslanecký návrh na prerokovanie týmto výborom Národnej rady: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre hospodárske záležitosti. Národná rada určila zároveň výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch. Poslanci Národnej rady, ktorý nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. K predloženému návrhu zákona prijali predmetné výbory Národnej rady odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť, a to ústavnoprávny výbor uznesením č. 274 zo dňa 25. marca 2025 s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 194 zo dňa 20. marca 2025 a výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 150 zo dňa 25. marca 2025.
Z citovaných uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom tri spoločnej správy vyplýva šesť pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov, o ktorých gestorský výbor odporúča hlasovať spoločne, s návrhom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní poslaneckého návrhu zákona bola schválená uznesením gestorského výboru č. 196 z 25. marca 2025. Týmto uznesením gestorský výbor zároveň poveril mňa, spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania výborov a navrhol Národnej rade postup pri hlasovaní podľa príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte prosím rozpravu.
Skryt prepis

28.5.2025 o 16:39 hod.

Ing.

Igor Válek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 16:43

Július Jakab
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Dámy a páni, v rámci tohto zákona si uplatním a v rámci tejto rozpravy budem čítať dva pozmeňujúce návrhy k tomuto návrhu zákona. To, čo sa píše aj v dôvodovej správe a to, čo vlastne tu predniesol aj pán poslanec Michelko, je, že chcú upraviť možnosť odpisu budov, v ktorých sa poskytujú ubytovacie služby a chcú tak zatraktívniť podnikateľské prostredie v sektore cestovného ruchu. Tak ja sa pýtam, že zatraktívnenie cestovného ruchu sa tu už dialo za predchádzajúcich vlád, aj za tých, čo ste teraz súčasťou, a to sú tie miliónové dotácie z PPA-čky na tie brutálne vily, v ktorých nikto nikdy nebol, v tých penziónoch, do ktorých sa nikto nikdy nedostal. 77-2
Ale však dobre, bavme sa o tom, že chcete pomôcť cestovnému ruchu, podnikateľskému prostrediu. A vy aj hovoríte posledné mesiace, že by ste chceli zrušiť transakčnú daň, že by ste ju chceli zrušiť pre živnostníkov, pre podnikateľov s obratom do 100-tisíc eur, ale že nechcete porušovať koaličnú zmluvu a chcete to predložiť sami. Úplne beriem, my sme za akékoľvek zrušenie transakčnej dane aj pre živnostníkov, aj pre firmy s obratom do 100-tisíc eur a hlavne sme za zrušenie transakčnej dane ako celku. A preto ja aj teraz počúvam posledné obdobie, že kto všetko za transakčnú daň môže. A včera som si vypočul Šutaja Eštoka, ktorý hovoril o tom, že transakčná daň je vlastne Matovičova daň a takto by to chcel premenovať v zákone. Pritom je to absolútny nezmysel, pretože dobre sami viete, že transakčnú daň priniesol na Slovensko minister Kamenický, ktorý sa bol inšpirovať v Maďarsku.
A potom ešte jedna krajina na svete, a to dobre viete, lebo sme to 100 krát povedali, ešte Venezuela má takúto transakčnú daň. Ale čo sa týka eurozóny, tak sme úplne že jediná krajina, ktorá platí eurom a má transakčnú daň.
A vy ste to podporili a teraz, keď zisťujete, že ľudia to nechcú, že tri štvrtiny národa hovoria, že to treba zrušiť a že 71 % voličov HLAS-u chce, aby to bolo zrušené, 40 % voličov SMER-u chce, aby bola transakčná daň zrušená.
Tak ja hovorím, že keď vy predkladáte zákon o tom, ako chcete pomôcť ubytovacím zariadeniam odpisom budov, tak aby to bolo atraktívne a chcete im pomáhať, tak ja hovorím, že poďte pomôcť celému podnikateľskému prostrediu tým, že zrušíte transakčnú daň, alebo že zrušíte ju tak, ako ste ju sami navrhli.
Dneska som čítal vyjadrenie Andreja Danka, ktorý hovoril o tom, že SMER rokuje s KDH o ústavných zákonoch o dvoch pohlaviach a že to je porušenie koaličnej zmluvy, a že vy nerokujete s opozíciou o zrušení transakčnej dane, ale teda že by ste aj mohli. Pretože keď SMER takto porušuje koaličnú dohodu, tak aj vy by ste ju mohli porušiť, keby ste chceli. Tak ja hovorím, že keď to myslíte úprimne, tak my vám chceme predložiť takú možnosť, aby ste nečakali zbytočne na SMER a na HLAS. Aby ste nečakali zbytočne na stranu SMER, ktorá rokuje s KDH o dvoch pohlaviach a vy musíte čakať na nejaké rozhodnutie o transakčnej dani. Nebojte sa postaviť, my vám pomôžeme zrušiť transakčnú daň a chceme vám dať aj takúto pomôcku, tým, že ja predložím dva pozmeňujúce návrhy k vášmu návrhu, konkrétne k tomuto. A tieto dva pozmeňujúce návrhy hovoria jediné, zrušenie transakčnej dane a môžete si vybrať jeden z dvoch spôsobov. Prvý je absolútne totožný s tým, ktorý ste aj vy hovorili, teda pre živnostníkov a všetky firmy s obratom do 100-tisíc eur. A druhý hovorí o absolútne plošnom zrušení transakčnej dane. Tak ak toto nie sú len vaše obyčajné floskuly a vyhováranie sa, že na koho vy len čakáte a aj by ste chceli zrušiť tú transakčnú daň, ale nechcete porušovať koaličnú zmluvu. Na druhej strane plačete, že koaličnú zmluvu ostatní vaši partneri porušujú, tak ja vás vyzývam, prestaňte hrať to divadlo, poďte v ústrety aj voličom. Poďte v ústrety im možno aj teda v kampani na predčasné voľby a poďte im ukázať, že tá transakčná daň, síce ste za ňu zahlasovali, ale máte tú silu a viete ju aj zrušiť.
Takže vyzývam stranu SMER, aby nabrala odvahu, aby išla do toho, aby pán Danko nevyplakával po médiách, kto všetko sa škaredo chová v koalícii, ale aj on môže mať možnosť buchnúť po stole a zrušiť transakčnú daň.
Takže pán predsedajúci, teraz pristúpim k čítaniu dvoch pozmeňujúcich návrhov. Prosím, aby ste mi zastavili čas. Ďakujem pekne.
Pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Júliusa Jakaba k návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov.
V čl. I sa pred prvý bod vkladá nový prvý bod, ktorý znie:
"V § 19 ods. 3 písm. j) sa za slovo "príjmov" vypúšťa čiarka a slová "daň z finančných transakcií"."
Poznámka pod čiarou k odkazu 90ad sa vypúšťa.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Tento bod nadobúda účinnosť 1. júla 2025 čo sa primerane premietne do článku o účinnosti.
Za článok I sa vkladá nový článok II, ktorý znie:
"Čl. II
Zákon číslo 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 331/2011 Z. z., zákona č. 332/2011 Z. z., zákona č. 384/2011 Z. z., zákona č. 546/2011 Z. z., zákona č. 69/2012 Z. z., zákona č. 91/2012 Z. z., zákona č. 235/2012 Z. z., zákona č. 246/2012 Z. z., zákona č. 440/2012 Z. z., zákona č. 218/2013 Z. z., zákona č. 435/2013 Z. z., zákona č. 213/2014 Z. z., zákona č. 218/2014 Z. z., zákona č. 333/2014 Z. z., zákona č. 361/2014 Z. z., zákona č. 130/2015 Z. z., zákona č. 176/2015 Z. z., zákona č. 252/2015 Z. z., zákona č. 269/2015 Z. z., zákona č. 393/2015 Z. z., zákona č. 447/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 298/2016 Z. z., zákona č. 339/2016 Z. z., zákona č. 267/2017 Z. z., zákona č. 344/2017 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 213/2018 Z. z., zákona č. 368/2018 Z. z., zákona č. 35/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 369/2019 Z. z., zákona č. 390/2019 Z. z., zákona č. 46/2020 Z. z., zákona č. 198/2020 Z. z., zákona č. 296/2020 Z. z., zákona č. 312/2020 Z. z., zákona č. 416/2020 Z. z., zákona č. 421/2020 Z. z., zákona č. 45/2021 Z. z., zákona č. 395/2021 Z. z., zákona č. 408/2021 Z. z., zákona č. 39/2022 Z. z., zákona č. 250/2022 Z. z., zákona č. 325/2022 Z. z., zákona č. 395/2022 Z. z., zákona č. 433/2022 Z. z., zákona č. 496/2022 Z. z., zákona č. 519/2022 Z. z., zákona č. 59/2023 Z. z., zákona č. 507/2023 Z. z., zákona č. 508/2023 Z. z., zákona č. 87/2024 Z. z., zákona č. 102/2024 Z. z., zákona č. 251/2024 Z. z. a zákona č. 279/2024 Z. z. sa mení takto:
V poznámke pod čiarou k odkazu 1 sa vypúšťa citácia: "Zákon č. 279/2024 Z. z. o dani z finančných transakcií a o zmene a doplnení niektorých zákonov."
Za § 165p sa vkladá § 165r, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 165r
Prechodné ustanovenia k úprave účinnej od prvého júla 2025.
Daň odvedenú podľa zákona o dani z finančných transakcií účinného do 30. júna 2025 je správca dane povinný započítať na úhradu najbližšej daňovej povinnosti daňovníka alebo na základe žiadosti daňovníka vrátiť. Správca dane pri vrátení dane odvedenej podľa zákona o dani z finančných transakcií účinného do 30. júna 2025 na základe žiadosti daňovníka postupuje podľa § 79. Postup podľa prvej vety sa neuplatní, ak bola suma dane odvedenej podľa zákona o dani z finančných transakcií účinného do 30. júna 2025 použitá na úhradu iných pohľadávok daňovníka podľa § 55 ods. 6 a 7.".
Za § 167 sa vkladá § 168, ktorý znie:
"§ 168
Zrušuje sa zákon č. 279/2024 Z. z. o dani z finančných transakcií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 354/2024 Z. z. a zákona č. 26/2025 Z. z."."
Tento článok nadobúda účinnosť 1. júla 2025, čo sa primerane premietne do článku o účinnosti.
Z dôvodu navrhovanej úpravy sa primerane upraví názov zákona.
Nasledujúci článok sa primerane prečísluje.
Ukončil som čítanie prvého pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu.
Začínam čítať, pán predsedajúci, druhý pozmeňujúci doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Júliusa Jakaba k návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov neskorších predpisov.
Za článok I sa vkladá nový článok II, ktorý znie:
"Čl. II.
Zákon č. 279/2024 Z. z. o dani z finančných transakcií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 354/2024 Z. z. a zákona č. 26/2025 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 2 písm. c) znie:
"c) transakčným účtom platobný účet daňovníka, ktorý je právnickou osobou alebo organizačnou zložkou zahraničnej osoby."
2. V § 3 ods. 1 sa vypúšťajú slová fyzická osoba - podnikateľ.
3. V § 3 ods. 2 sa za ôsmy bod vkladá nový deviaty bod, ktorý znie:
"9. právnická osoba alebo organizačná zložka zahraničnej osoby, ktorej zdaniteľné príjmy ( výnosy) v bezprostredne predchádzajúcom zdaňovacom období neprevýšili sumu 100-tisíc eur.
4. V § 3 sa za ods. 3 vkladajú nové ods. 4 až 8, ktoré znejú:
"(4) Právnická osoba alebo organizačná zložka zahraničnej osoby podľa odseku 2 deviateho bodu sa stáva daňovníkom pätnástym dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom podala daňové priznanie k dani z príjmov, z ktorého vyplýva, že jej zdaniteľné príjmy ( výnosy ) za bezprostredne predchádzajúce zdaňovacie obdobie prevýšili sumu 100-tisíc eur.
(5) Daňovník sa stáva právnickou osobou alebo organizačnou zložkou zahraničnej osoby podľa odseku 2 deviateho bodu pätnástym dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom podal daňové priznanie k dane z príjmov2k), z ktorého vyplýva, že jeho zdaniteľné príjmy ( výnosy ) za bezprostredne predchádzajúce zdaňovacie obdobie neprevýšili sumu 100-tisíc eur. Ak sa daňovník stal právnickou osobou alebo organizačnou zložkou zahraničnej osoby, podľa odseku 2 deviateho bodu je v lehote podľa prvej vety povinný túto skutočnosť oznámiť platiteľovi dane.
(6) Na účely overenia splnenia podmienky podľa ods. 4 alebo ods. 5 je platiteľ dane oprávnený vyžiadať si od daňovníka alebo právnickej osoby, alebo organizačnej zložky zahraničnej osoby podľa odseku 2 deviateho bodu doklady preukazujúce výšku zdaniteľných príjmov ( výnosov ) za bezprostredne predchádzajúce zdaňovacie obdobie.
(7) Právnická osoba alebo organizačná zložka zahraničnej osoby podľa odseku 2 deviateho bodu, ktorá v lehote do jedného mesiaca odo dňa podania daňového priznania k dani z príjmov nepredloží platiteľovi dane na overenie splnenia podmienky podľa ods. 4 alebo ods. 5 doklady podľa ods. 6, sa na účely tohto zákona považuje za daňovníka od 1. apríla príslušného kalendárneho roka.
(8) Ak sa právnická osoba alebo organizačná zložka zahraničnej osoby podľa odseku 2 deviateho bodu stane daňovníkom v dôsledku podania opravného alebo dodatočného daňového priznania k dani z príjmov2l), je povinná oznámiť túto skutočnosť platiteľovi dane najneskôr do 15 dní odo dňa podania tohto priznania, a zároveň je povinná dodatočne uhradiť daň podľa tohto zákona postupom podľa § 10 ods. 3 až 5 za obdobie od pätnásteho dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po kalendárnom mesiaci, v ktorom podala prvé daňové priznanie k dane z príjmov do začiatku vyberania dane podľa § 10 ods. 1 a 2."
Poznámky pod čiarou k odkazom 2k) a 2l) znejú:
"2k) § 41 a nasl. zákona č. 595/2003 Z. z.
2l) § 16 zákona 563/2009 Z. z. o správe z daní ( daňový poriadok ) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov."
5. § 10 ods. 2 znie:
"(2) V oznámení podľa ods. 1 platiteľ dane uvedie najmä zdaňovacie obdobie, sumu vybratej dane a
1. obchodné meno,
2. adresu sídla,
3. identifikačné číslo organizácie,
4. daňové identifikačné číslo, ak mu bolo pridelené."
6. V § 12 sa vypúšťa odsek 2.
Doterajšie ods. 3 až 7 sa označujú ako ods. 2 až 6.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.5.2025 o 16:43 hod.

Ing.

Július Jakab

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 16:59

Július Jakab
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
77-3
7. V § 12 ods. 5 sa slová "podľa odseku 3 alebo odseku 4" nahrádzajú slovami "podľa odseku 2 alebo odseku 3".
8. Za § 13 sa vkladá § 14, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 14
Prechodné ustanovenie k úprave účinnej od 1. júla 2025
Daňovník, ktorého zdaniteľné príjmy, výnosy v poslednom daňovom priznaní k dani z príjmov neprevýšili sumu 100-tisíc eur, je právnickou osobou alebo organizačnou zložkou zahraničnej osoby podľa § 3 ods. 2 deviateho bodu od pätnásteho dňa po predložení dokladu preukazujúceho túto skutočnosť platiteľovi dane."."
Tento článok nadobúda účinnosť 1. júla 2025, čo sa primerane premietne do článku o účinnosti.
Z dôvodu navrhovanej úpravy sa primerane upraví názov zákona.
Nasledujúci článok sa primerane prečísluje.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som s čítaním pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

28.5.2025 o 16:59 hod.

Ing.

Július Jakab

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 17:11

Richard Raši
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Príjemné popoludnie prajem, ctené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, keď vás môžem poprosiť, páni poslanci, Daniel, poprosím vás o chvíľu kľudu, aby sme odhlasovali zákony, ktoré máme.
Budeme pokračovať v prerušenom rokovaní, ešte predtým by som chcel privítať na balkóne žiakov deviateho ročníka cirkevnej spojenej školy v Bardejove. Vitajte. (Potlesk v sále.)
Zároveň navrhujem, aby sme, máme tu niekoľko bodov pred samotným hlasovaním, po prvé navrhujem, aby sme o tlači 838, to je návrh, ktorý predkladal pán poslanec Ján Ferenčák, hlasovali v utorok 3.6. o jedenástej hodine. Chcem sa spýtať, či je všeobecný súhlas. Nie je, budeme hlasovať o mojom návrhu, aby sme o tlači hlasovali v utorok 3.6. o jedenástej hodine, prosím, hlasujte.
(Hlasovanie) Konštatujem, že prítomných bolo 143 poslancov, 78 za, 40 proti, 25 sa zdržalo.
Hlasovanie a tento návrh sme schválili.
Chcem informovať, že vláda Slovenskej republiky doručila Národnej rade návrh na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu novely zákona č. 215/2021 Z. z. o podpore v čase skrátenej práce, tlač 875, ako aj vládny návrh zákona pod tlačou 876. Preto v mene troch poslaneckých klubov za SMER, HLAS a SNS podávam návrh na zaradenie týchto nových bodov do programu 35. schôdze a navrhujem, aby sme návrh vlády prerokovali zajtra, teda vo štvrtok 29. mája po vládnom návrhu novely zákona o mediálnych službách, tlač 808, ktorý na rokovanie Národnej rady predkladá ministerka kultúry. Ak Národná rada rozhodne v rámci príslušného bloku hlasovania o skrátenom legislatívnom konaní, navrhujem, aby sme bezprostredne pristúpili k prvému čítaniu. Je všeobecný súhlas?
Ďakujem pekne, konštatujem teda, že sme zaradili tieto nové body do programu 35. schôdze a určili sme termíny ich prerokovania.
Nasleduje hlasovanie v prvom čítaní o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení, tlač 819, bod 5 schváleného programu.
Dávam slovo pani spravodajkyni Novákovej, aby hlasovanie uviedla.
Nech sa páči, pani poslankyňa.

(Hlasovanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 819.)

Nováková Alena, poslankyňa NR SR
Prosím, pán predsedajúci, dajte hlasovať o tom, že Národná rada sa uzniesla v súlade s § 73 ods. 3 písm. c) zákona o rokovacom poriadku prerokovať predložený návrh zákona v druhom čítaní.

Raši Richard, predseda NR SR
Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) Konštatujem, že prítomných bolo 145 poslancov, 145 za.
Návrh bol schválený.
Nech sa páči, pani poslankyňa.

Nováková Alena, poslankyňa NR SR
Pán predsedajúci, prosím, dajte hlasovať o tom, že Národná rada v súlade rozhodnutím predsedu Národnej rady prideľuje predložený návrh zákona na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Za gestorský výbor navrhujem výbor Národnej rady pre sociálne veci a odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 5. septembra 2025 a v gestorskom výbore do 8. septembra 2025 od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.

Raši Richard, predseda NRSR
Prosím, prezentujme sa a hlasujme.
(Hlasovanie.) Konštatujem, že prítomných bolo 146 poslancov, 146 bolo za.
Tento návrh sme schválili.
Ďakujem pekne.
Prejdeme ku hlasovaniu o bode 106 programu. Je to druhé čítanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 150/2013 Z. z. o štátnom fonde rozvoja bývania, tlač 736.
Prosím spoločného spravodajcu z výboru pre hospodárske záležitosti pána Jaroslava Mega, aby uvádzal hlasovanie.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.5.2025 o 17:11 hod.

MUDr. PhD., MPH

Richard Raši

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:14

Jaroslav Mego
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
vymazať
Skryt prepis

28.5.2025 o 17:14 hod.

Jaroslav Mego

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:15

Jana Vaľová
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
vymazať
Skryt prepis

28.5.2025 o 17:15 hod.

PhDr.

Jana Vaľová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:18

Jana Vaľová
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
vymazať
Skryt prepis

28.5.2025 o 17:18 hod.

PhDr.

Jana Vaľová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:20

Jaroslav Mego
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
vymazať
Skryt prepis

28.5.2025 o 17:20 hod.

Jaroslav Mego

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom