18. schôdza

13.6.2017 - 21.6.2017
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

19.6.2017 o 16:47 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 12:52

Branislav Gröhling
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, dovoľte mi vyjadriť sa k predkladanému vládnemu návrhu zákona. Ja musím vysloviť, že celá táto novela iba ukazuje, že ako nám záleží na celej oblasti školstva, lebo si myslím, že po prvýkrát sme to zažívali a zažívame pri Učiacom sa Slovensku, kedy ste vyvolávali také nadšenie zo strany žiakov, zo strany učiteľov, rodičov a potom ste to tak v priebehu toho času zabili vaším jeden a polročným nič nerobením, ak nebudem teda uvažovať o spojitom písme a jednej hodine dejepisu navyše, kde ste v podstate pozvali tých najlepších ľudí v rámci školstva, ktorí niečo aj znamenali, a mysleli ste si, že ustojíte v podstate celé štyri roky tým, že budú pripravovať tento dokument a že sa prediskutujeme až do roku 2020. Zabudli ste ale, že títo ľudia budú chcieť plniť tento dokument a že ho budú chcieť realizovať. A vy iba naťahujete čas a doteraz nikto vlastne nevyslovil, že či táto novela je už súčasťou tohto dokumentu, ktorý stále prezentujete, čo by sme možno aj veľmi radi teda počuli, že či to prediskutovali ste aj s týmito ľuďmi alebo nie.
Druhýkrát váš pohľad na školstvo svedčí o tom, ako prinášate, ako prerokovávame túto novelu, ako ju prerokovávate, že najskôr sa mala prerokovať normálne, potom bol načasovaný bod na druhú, teraz ste rýchlo to zmenili, ešteže sme tu všetci boli a že sa môžme k tomu vyjadriť. Že taká tá slušnosť z vašej strany, že keď už poznáme tú matematiku parlamentnú a v rámci tej matematiky nám neprijmete žiaden pozmeňujúci návrh, tak nás aspoň nechajte slušne ho tu prečítať a normálne slušne o ňom diskutujme. Lebo potom neviem, ako tú slušnosť chcete učiť mladých ľudí na školách, keď to nedodržujete vy.
Čo sa týka, k tomu prinášaniu a tejto novely, tak si myslím, že argumenty, ktoré som už x-krát hovoril v rámci skráteného legislatívneho konania, že nás čakajú nejakého hospodárske škody alebo, že chceme tu ochraňovať základné ľudské práva a slobody, vyjadroval som sa k tomu už tiež. Môžeme opakovať, že žiadne hospodárske škody nám nehrozia a vy ste iba napasovali novelu, ktorá štyri mesiace bola na vláde, a nemali ste prerokované jednotlivé veci, takže tam boli rozpory. Musím znova zopakovať, že jediné, čo ste argumentovali, teda akceptovali, tak boli rozpory jednotlivých ministerstiev, ale nie profesných organizácií, čo je tiež tak na zváženie, že ako sa pozeráte na školstvo, ako rýchlo chcete prerokovať jednotlivé veci.
Kolegovia sa venujú iným veciam obsahovo, ja by som sa chcel venovať hlavne dĺžke praxe pedagogických zamestnancov pri výpočte mzdového normatívu. Vy v správe uvádzate, že ten zber údajov, ktorý potrebujete, tak bude trvať asi jeden a pol roka, kým ho vyhodnotíte, takže v zákone ste vložili v čl. I bode 11, že účinnosť bude od 1. januára 2019. My sme v rámci uznesenia rezortného informačného systému, ktorý sme žiadali výborom pre vzdelávanie, dostali odpoveď. Tam je vylicitované všetko, čo tento rezortný systém dokáže vysloviť. Je tam aj pracovný pomer, platová trieda, pracovná trieda, kreditový príspevok, kariérový stupeň, kariérová pozícia, typ poberaného dôchodku a tak ďalej. Nie je tam dĺžka praxe pedagogických zamestnancov, čo je jedna vec, ktorú by ste tam mali vložiť, takže nevidím dôvod, prečo by sme mali skoro jeden a pol roka čakať, aby toto ustanovenie reálne prišlo do platnosti, keď chcete robiť tie veľké koncepčné zmeny, a nebudeme zase iba naťahovať čas. Takže mi dovoľte prečítať pozmeňujúci návrh.
Pozmeňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Branislava Gröhlinga k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 611.
V čl. IV sa slová "čl. I bod 11, ktorý nadobúda účinnosť 1. januára 2019" nahrádzajú slovami "čl. I bod 11, ktorý nadobúda účinnosť 1. januára 2018".
Odôvodnenie: navrhuje sa, aby zohľadňovanie dĺžky praxe pedagogických zamestnancov pri výpočte mzdového normatívu nadobudlo účinnosť o rok skôr vzhľadom na to, že údaje o dĺžke praxe pedagógov by sa mali zozbierať k 15. septembru 2017 a nie je nutné čakať viac ako rok na to, aby sa zapracovali do výpočtu mzdového normatívu.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2017 o 12:52 hod.

Mgr.

Branislav Gröhling

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 12:57

Miroslav Sopko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, ctené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vážený pán minister, vážený pán spravodajca, dovoľte mi, aby som vystúpil aj ja krátko v druhom čítaní k tomuto návrhu zákona, kde najprv by som sa vyjadril k celkovej diskusii, ktorá bola, a verím, že dospeje nakoniec k tým najlepším riešeniam, ktoré môžeme v rámci našich možností pre slovenské školstvo urobiť. Samozrejme, dalo by sa očakávať aj viac. Ale pokiaľ berieme do úvahy situáciu, v akej sa momentálne nachádzame a stojíme pred finalizáciou dokumentu Učiace sa Slovensko, urobme aspoň základné kroky k tomu, aby sme pripravili čo najlepšie podmienky pre to, aby sme mali tak vytvorené podmienky, ktoré nášmu školstvu pomôžu.
V krátkosti sa zmienim, že som osobne aj rád, že nastal určitý posun aj v diskusii o už spomínanej účelovej viazanosti príspevku na výchovu a vzdelávanie detí v materskej škole. Som rád, že aj na rokovaniach výboru boli, bola atmosféra nastavená k tomu, že naozaj sa našlo riešenie, ktoré potom zrejme prednesie aj pán spravodajca. K tomu mi len dovoľte veľmi krátko povedať, že stojíme aj pred celkovým pohľadom a víziou, ako sa chceme na naše materské školy pozerať. Buď ich chceme malé, alebo veľké. Pokiaľ ich chceme malé, tak budeme stále hľadať spôsoby, aby sme z tých finančných zdrojov, ktoré máme, udržiavali ich v takom stave, že nedokážu úplne napĺňať súčasné potreby vynoveného štátneho vzdelávacieho programu, ktorý na nich kladie naozaj zvýšené nároky. Preto je dôležité viazať časť finančných prostriedkov na to, aby boli zabezpečené jednak didaktické pomôcky a hlavne všetky veci, ktoré súvisia s jej vybavením, aby naozaj naše deti v materských školách mali najlepšie podmienky na to, aby potom ďalej sa lepšie vyvíjali, keď prejdú na základnú školu. Pokiaľ sme sa teda rozhodli ísť opačným spôsobom a chceme mať veľké materské školy, musíme vytvoriť také podmienky, ktoré im v tomto jednoznačne pomôžu.
Ale nie o tomto je môj pozmeňujúci návrh, ktorý za chvíľočku prednesiem. V celkovej diskusii možno trošku nám ušla jedna kategória zariadení, ktoré, na ktoré by sme sa mali trošku pozrieť inak. A ako som aj pred chvíľou konzultoval s pánom ministrom, je to téma na podstatne širšiu diskusiu a budem rád, keď túto tému otvorím.
Podľa účinnej právnej úpravy v súčasnosti diagnostickým centrám, edukačným centrám a liečebno-výchovným sanatóriám, čiže špeciálnym výchovným zariadeniam... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2017 o 12:57 hod.

Mgr.

Miroslav Sopko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
18. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní
 

Vystúpenie v rozprave 16:31

Miroslav Sopko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážená pani predsedajúca, ctené pani poslankyne, vážení páni poslanci, vážený pán minister, dovoľte mi dokončiť môj príspevok. Skončil som pri odôvodnení, pri ktorom som spomínal na určitú časť školských zariadení, na ktoré sa trošku pozabudlo, a to jest špeciálne výchovné zariadenia, kde prideľovanie finančných prostriedkov na ich prevádzku nie je práve vždy rozdelené logicky alebo najlogickejšie. Podľa nich, ako to vnímajú oni sami, keď som s nimi komunikoval, nelogickosť vyplýva hlavne z faktu samotnej filozofie normatívneho financovania. Podľa tejto filozofie by sa štatutárni zástupcovia špeciálnych výchovných zariadení mali postarať o to, aby zariadenia boli vždy naplnené žiakmi s výchovnými problémami, pre ktoré sú určené. Naproti tomu ak by špeciálne výchovné zariadenia boli financované v závislosti od počtu výchovných, respektíve diagnostických skupín, možno dosiahnuť spravodlivejšie financovanie. Vyše 90 % ročného rozpočtu špeciálneho výchovného zariadenia je určené na mzdy a odvody zamestnancov, pričom pri zníženom počte žiakov dostane nižší objem finančných prostriedkov, ale počet zamestnancov zostáva stále ten istý. V nadväznosti na prijatie, ak by sa podarilo, tohto pozmeňujúceho a doplňujúceho návrhu, bude potrebné novelizovať aj nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 630/2008, ktorým sa ustanovujú podrobnosti rozpisu finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu pre školy a školské zariadenia v znení neskorších predpisov, osobitne je ustanovenie v § 8 ods. 4.
Takže dovoľte mi, aby som prečítal samotný pozmeňujúci a doplňujúci návrh.
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon 597/2003 Z. z. o financovaní základných, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, sa mení a dopĺňa takto:
1. V čl. I sa za terajší bod 21 vkladá nový bod 22, ktorý znie: "22. V poznámke pod čiarou k odkazu 23a sa za číslo "117" vkladá čiarka, číslo "120"." Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
V čl. I sa doterajší 21 vkladá nový bod 22, ktorý znie: "22. Paragraf 5 sa dopĺňa ods. 6, ktorý znie:
"(6) Pri určovaní objemu finančných prostriedkov podľa ods. 1 a 3 pre špeciálne výchovné zariadenie sa vychádza z celkového počtu výchovných alebo diagnostických skupín, ktoré sú zaradené v špeciálnom výchovnom zariadení, a náročnosti na personálne a prevádzkové zabezpečenie činnosti riadenia alebo z rozsahu poskytovaných služieb."."
Doterajšie body sa primerane prečíslujú.
Ďakujem, pani predsedajúca, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2017 o 16:31 hod.

Mgr.

Miroslav Sopko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:34

Ľubomír Petrák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážené kolegyne, kolegovia, budem v zásade veľmi krátky, zareagujem v závere na niektoré veci, ktoré zazneli v rozprave, ale predovšetkým je mojím cieľom predložiť pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona 597 o financovaní základných škôl. Dovoľte, aby som ho prečítal.
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 611), sa mení a dopĺňa takto:
V čl. I bod 24 znie: "24. V § 6b ods. 5 v úvodnej vete sa vypúšťajú slová "ktoré majú jeden rok pred plnením povinnej školskej dochádzky,".".
Odôvodnenie: Navrhuje sa zachovať viazanie poskytnutých finančných prostriedkov na zákonom vymedzený účel z dôvodu rozšírenia skupiny prijímateľov v príspevku na výchovu a vzdelávanie detí v materských školách prideľovaného podľa § 6b zákona aj od detí z rodín, v ktorých je zákonný zástupca dieťaťa poberateľom v hmotnej núdzi, upravuje sa znenie § 6b ods. 5.
2. V čl. I v bode 39 § 7a ods. 1 písm. h) sa na začiatku slovo "detí" nahrádza slovom "žiakov".
Odôvodnenie: Legislatívno-technická úprava, ktorá súvisí so zachovaním pojmoslovia používaným v zákone pre deti a žiakov v príslušných školách.
K tomuto pozmeňujúcemu návrhu chcem povedať, že prvý bod je totožný presne s tým, čo predniesla pani kolegyňa Zimenová. Je to otázka, o ktorej sme sa bavili dnes na rokovaní výboru pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport. Tento pozmeňujúci návrh je odzrkadlením názoru, ktorý prijal výbor pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport, bol vypracovaný v spolupráci s mojimi kolegami, ktorí sú členmi výboru, a chcem týmto povedať, že aj za účasti opozičného poslanca. To znamená, nechceme robiť z tohto politickú otázku, chceme riešiť vecnú rovinu problému a postavili sme to tak, že nebudeme robiť politiku z toho, čo majú obavu pedagogickí zamestnanci, prípadne riaditelia materských škôl, aj keď osobne si myslím, že tá obava nie je celkom opodstatnená, ale, budiš, vychádzame v ústrety.
Druhú poznámku, ak dovolíte, veľmi v krátkosti by som zareagoval na vystúpenie pani kolegyne Zimenovej, ktorá povedala, že vládna koalícia nemá záujem riešiť problémy detí, ktoré potrebujú asistentov a sú zdravotne znevýhodnené. Pani kolegyňa, otázka takto nikdy nestála a nestojí a verím, že ani stáť nebude. Ja vnímam vaše dlhodobé snahy, ktoré hovoria o tom, že chcete zvýšiť objem finančných prostriedkov pre tieto detičky. Z tých vecí, ktoré ste tu dnes pomenovávali ako problémy, mi bolo smutno a ma mrazilo, musím povedať, a preto aj z tohto miesta chcem požiadať pána ministra, aby pri prideľovaní prostriedkov na asistentov boli zohľadňované aj takéto prípady, aby tie veci išli adresne.
Ja som už v prvom čítaní povedal, že nevidím problém v tom, že by sme tie peniaze dali, ale myslím si, že v niektorých prípadoch tie peniaze nám nejako unikajú zo systému. Ak sme pred zhruba troma rokmi vynakladali na asistentov zdravotne postihnutých detí niekde medzi 7 a 8 miliónmi eur, dnes ich vynakladáme 15 mil. eur, čo je zhruba raz toľko. Máme pokrytie 42 – 44 %, čo je málo. Ale chcem povedať, že požiadavky nám narástli od roku 2014 – ´15, čiže tie zhruba 3 roky dozadu z nejakých 15 – 18 miliónov na dnes požadovaných 40 miliónov. Neexistuje, že sa nám zrazu v systéme objavilo za vyše 20 miliónov požiadaviek len tak. Proste niekde máme v systéme chybu, ktorú potrebujeme chytiť, a preto chcem požiadať pána ministra, aby vykonal aj v tomto príslušné kontroly, kde nám tie peniaze unikajú a nedostávajú sa k tým, ktorí tie peniaze najviac potrebujú. Ja si myslím, že toto je cesta na riešenie tohto problému, a myslím si, že nájdeme zhodu.
Bol by som veľmi nerád, keby sme z tohto robili politiku. Áno, sme v Národnej rade a je to politická téma, ale nepoviem to, že chceme brať deti za rukojemníkov, to by bolo odo mňa neférové, čiže vyhnem sa tejto replike, ale poviem, že určite sme na jednej lodi a chceme vyjsť v ústrety. Len hľadajme, kde je vecný problém tohto stavu. A myslím si, že aj pán minister v záverečnom slove zareaguje na tieto problémy, ktoré tlačíme pred sebou ako snehovú guľu.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

19.6.2017 o 16:34 hod.

Ing. CSc.

Ľubomír Petrák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:39

Zuzana Zimenová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne pánovi poslancovi Petrákovi za jeho slová a doplnenia aj môjho príspevku. Určite máte pravdu v tom a ja s vami súhlasím, že z tohto naozaj nemáme robiť politiku. Len faktom je, že ja som nepožadovala v tejto chvíli navýšenie balíka. Ja som požadovala, aby sa v novele zákona, ktorá má platiť na niekoľko rokov zase do budúcna, aby sa táto oblasť stala nárokovateľnou, čo však samozrejme so sebou pochopiteľne nesie aj opatrenia na kontrolu. Veď to, samozrejme, na toto tu ministerstvo máme, avšak tá nárokovateľnosť, a to si myslím naďalej a trvám na tom, je jednoducho nevyhnutná, aby sa už v tom systéme objavila. To, že to má spoločne s tým nasledovať aj systém opatrení a porovnávaní tých jednotlivých nárokov, tak to je samozrejmé. Lenže na to tu máme ten rys, o ktorom sme sa dozvedeli na školskom výbore, že zatiaľ na toto nie je uspôsobený. Čiže to sú ďalšie kroky, ktoré treba urobiť, ale tá nárokovateľnosť tam jednoducho patrí, to za tým si stojím.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

19.6.2017 o 16:39 hod.

Mgr.

Zuzana Zimenová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:43

Peter Plavčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, dámy a páni. Ďakujem veľmi pekne za celé prerokovanie predmetného návrhu zákona, za kultivovaný dialóg a domnievam sa, že aj v predmetnom návrhu koaličnom sú zohľadnené mnohé pripomienky, tie, ktoré vylepšujú systém.
Pokiaľ ide o asistentov učiteľov, tak chcem len pripomenúť, že v rámci národného projektu a jednej výzvy je určených na tento účel 80 mil. eur v najbližšom období, čo je, ak sa to rozpočíta na jednotlivé roky, viac ako 15-miliónové navýšenie k 15 miliónom, ktoré sa dnes dávajú na tento účel. A ja sa domnievam, že je potrebné najprv položiť tieto finančné prostriedky, ktoré sú veľmi zmysluplné, na tento účel z eurofondov, a potom preklopiť požiadavky smerom na štátny rozpočet.
Takisto aj niektoré požiadavky sa nedali uplatniť v návrhu zákona, napr. nie je možné uplatniť napríklad zber údajov vo vekovej štruktúre, pokiaľ sa vie požiadavka k 15. septembru tohto roka, jednoducho ten systém sa nedá uspôsobiť v takom krátkom čase.
Ale ešte raz, veľmi pekne ďakujem za prerokovanie tohto návrhu zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2017 o 16:43 hod.

Peter Plavčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:45

Ľubomír Petrák
Skontrolovaný text
Iba v krátkosti štatistika. V rozprave vystúpilo päť poslancov a bolo podaných päť pozmeňujúcich návrhov, o ktorých budeme hlasovať zajtra o 11.00. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

19.6.2017 o 16:45 hod.

Ing. CSc.

Ľubomír Petrák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:45

Peter Žiga
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, prajem vám dobrý deň. Cieľom predloženého návrhu zákona je transponovať smernicu Rady Európskej únie 2015/652 z 20. apríla 2015, ktorou sa stanovujú metodiky výpočtu a požiadavky na predkladanie správ podľa smernice Európskeho parlamentu a Rady 98/70 týkajúcej sa kvality benzínu, naftových palív, a smernicu Európskeho parlamentu a Rady 2015/1513 z 9. septembra 2015, ktorou sa mení smernica 98/70 týkajúca sa kvality benzínu a naftových palív a ktorou sa mení smernica aj 2009/28 o používaní a podpore využívania energie z obnoviteľných zdrojov energie. Zároveň sa spresňujú niektoré doterajšie ustanovenia zákona č. 309/2009 na základe požiadaviek aplikačnej praxe.
Účelom smerníc je ustanoviť metodiku výpočtu úspor emisií skleníkových plynov počas životného cyklu pohonných látok, ďalej požiadavky na predkladanie ročných správ o tých dosahovaných úsporách a najmä urýchliť využívanie biopalív tzv. druhej generácie, ktoré nemajú vysokú ekonomickú hodnotu pri inom použití ako biopalivo.
Vládny návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, a s právom Európskej únie.
Dovoľujem si vás požiadať o podporu takto predloženého návrhu zákona.
Pán predsedajúci, skončil som. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2017 o 16:45 hod.

Ing. PhD.

Peter Žiga

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:45

Róbert Puci
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 604 z 10. mája 2017 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Výbory prerokovali návrh zákona v lehote určenej uznesením Národnej rady Slovenskej republiky a odporučili ho Národnej rade schváliť. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili gestorskému výboru v určenej lehote žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III spoločnej správy nevyplývajú žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III spoločnej správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu zákona v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti č.131 z 13. júna 2017. Týmto uznesením výbor zároveň poveril mňa ako spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania výborov a predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2017 o 16:45 hod.

Ing.

Róbert Puci

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:47

Eugen Jurzyca
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Dámy a páni, vážený pán minister, budem hovoriť krátko, predložím pozmeňujúci návrh poslankyne Anky Zemanovej, ale aj Eugena Jurzycu a Alojza Baránika. Zdôvodním ho a vyznačím podľa nového rokovacieho poriadku čas, odkedy začnem čítať.
Navrhnem formuláciu, ktorá bola dohodnutá aj v rámci prerokovania hromadnej pripomienky, čo je uvedené aj v zápisnici z rozporového konania k návrhu zákona, ktorú podpísali zástupcovia verejnosti lesov, ochranárske zoskupenia VLK, ale aj zástupca ministerstva životného prostredia a zástupca ministerstva hospodárstva. Hromadnú pripomienku podporilo 1189 občanov Slovenskej republiky, začínam prednášať text pozmeňujúceho návrhu.
K čl. I v bode 36 v prílohe č. 1a bod 17 znie:
"17. Iný lignocelulózový materiál, ako sa vymedzuje v § 2 ods. 7 písm. i) okrem piliarskych a dyhárenských výrezov.". Koniec.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2017 o 16:47 hod.

Ing.

Eugen Jurzyca

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video