18. schôdza
17.5.2011 - 2.6.2011
Loading the player...
Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge
Vystúpenie s faktickou poznámkou
17.5.2011 o 15:13 hod.
Ing. Ph. D.
Anton Marcinčin
Videokanál poslanca
Vystúpenia
Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
17.5.2011
14:57
14:57
Vystúpenie 14:57
Pavol Hladký
Ďakujem za slovo, pán predseda. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ma určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
14:59
14:59
Vystúpenie 14:59
Július Stanko
Milé dámy, vážení páni, veľmi krátko. Ja plne chápem snahu o elimináciu alkoholu na cestách, avšak myslím si, že tento návrh zákona obsahuje niekoľko bodov, ktoré sú minimálne diskutabilné. Myslím si, že do druhého čítania bude potrebné o nich rozprávať a snažiť sa o nejakú nápravu.
Dneska by som chcel dať do pozornosti len jeden bod, a to je ustanovenie, ktoré hovorí o tom, že prekročenie rýchlosti o 20 až 30 kilometrov má byť obzvlášť...
Dneska by som chcel dať do pozornosti len jeden bod, a to je ustanovenie, ktoré hovorí o tom, že prekročenie rýchlosti o 20 až 30 kilometrov má byť obzvlášť...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
15:00
15:00
Vystúpenie 15:00
Gábor Gál
Ďakujem za slovo, vážený pán predseda. Vážený pán minister, vážené poslankyne, vážení poslanci, musím sa priznať, pán minister, že som svoje poznámky, tak rýchlo idem, že som nechal v kancelárii, ale predsa len, nejdem teraz reagovať na všetky tieto detaily, ktoré vyčítam tomuto zákonu, ale v celosti vítam tento návrh zákona. Potrebujeme niečo riešiť ešte stále napriek týmto lepším výsledkom, čo sa týka bezpečnosti na našich cestách.
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
15:03
15:03
Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:03
Marián Saloň
Ďakujem pekne, pán predseda. Pán kolega Gál, by som vás doplnil, možno jedna zaujímavá vec sa tu mení, a to je v bode 9 § 35 ods. 5, že "bezpečná vzdialenosť sa mení v závislosti na rýchlosti a nemení sa v závislosti na čase. Vodiči pri bežnej jazde nemajú možnosť zmerať vzdialenosť, ale môžu odhadnúť čas, za ktorý prekonalo ich vozidlo vzdialenosť od vozidla jazdiaceho pred ním. Nastavenie pevnej vzdialenosti medzi vozidlami by bolo...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
15:04
15:04
Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:04
Gábor Gál
Jeden z tých bodov, ktoré som vytkol tomu návrhu, je to, že tam sú zas sekundové, čiže časové odstupnosti. No ako to budeme merať, že áno, jedna sekunda, dve sekundy, ako som vzdialený. Áno, je to na nás, aby sme vodiči, aby sme sa k tomu zodpovedne postavili, že nepôjdem na krk toho auta, ktoré chodí predo mnou, ale je to veľmi individuálne, že ako to posúdim. A hlavne všetko je také subjektívne, na subjektívnom posúdení, že kto ako poruší...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
15:05
15:05
Vystúpenie v rozprave 15:05
Ľubica Rošková
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predseda, kolegyne, kolegovia, pán minister, dovoľte mi trošku sa pripojiť k tejto debate skôr tak, akože čo všetko nás čaká v tom druhom čítaní, pretože táto novela zákona vlastne rozširuje na jednej strane možnosti pre tých 17-ročných, na druhej strane nám sprísňuje určité pravidlá, ku ktorým si môžeme vytvoriť rôzny názor.
Prikláňam sa k názoru, že zníženie veku na tých 17 rokov je možno aj dobré z...
Prikláňam sa k názoru, že zníženie veku na tých 17 rokov je možno aj dobré z...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
15:13
15:13
Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:13
Anton Marcinčin
Ďakujem pekne. Ja by som nemal nič proti tomu, ak 17-roční budú dovážať svojich rodičov, ktorí užijú pohár, dva a viac vína, piva alebo iného alkoholického nápoja.
Chcem však povedať niečo podstatnejšie, a síce, samozrejme, veľmi sa teším a vítam, že ministerstvo vnútra predložilo tento veľmi dôležitý návrh zákona. Chcem však upozorniť, že ten bude účinný a bude mať zmysel len vtedy, ak aj polícia sa bude viac sústrediť(sústreďovať) na...
Chcem však povedať niečo podstatnejšie, a síce, samozrejme, veľmi sa teším a vítam, že ministerstvo vnútra predložilo tento veľmi dôležitý návrh zákona. Chcem však upozorniť, že ten bude účinný a bude mať zmysel len vtedy, ak aj polícia sa bude viac sústrediť(sústreďovať) na...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
15:14
15:14
Vystúpenie v rozprave 15:14
Pavol Hrušovský
Ďakujem pekne, pán predseda. Kolegyne, kolegovia, chcel by som len stručne vyjadriť svoj postoj a názor na predkladaný vládny návrh zákona, ktorý sprísňuje podmienky na cestách aj pre vodičov. A ja vítam iniciatívu pána ministra aj navrhovanú úpravu pravidla trikrát a dosť.
Ale keď som študoval ten návrh zákona, predsa len mi pri tejto sankcii niečo chýba. Častokrát sme svedkami vážnych dopravných nehôd, ktoré vodiči spôsobili pod...
Ale keď som študoval ten návrh zákona, predsa len mi pri tejto sankcii niečo chýba. Častokrát sme svedkami vážnych dopravných nehôd, ktoré vodiči spôsobili pod...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
15:16
15:16
Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:16
Marián Saloň
Ďakujem pekne. Rozbehla sa tu zaujímavá debata, čo sa týka jazdy pod vplyvom alkoholu a trikrát a dosť, ale možno či by nebolo na zváženie, pán minister, aj pri tejto vlastne trikrát a dosť zaviesť nejakú aspoň minimálnu hranicu toho alkoholu, lebo ako ja osobne vítam sprísnenie, lebo neuznávam jazdu pod vplyvom alkoholu, ale či by to nebolo prísne, ak niekomu sa zadarí, že v priebehu tých desiatich rokov trikrát pôjde zo svadby a trikrát...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
17.5.2011
15:17
15:17
Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:17
Martin Pado
Ďakujem pekne za slovo, pán predseda. Ja chcem reagovať na vystúpenie pána podpredsedu Hrušovského a ani nie tak o tom, čo hovoril, len chcem k tomu dodať jednu, jednu poznámku. Trikrát a dosť, pán podpredseda, by sa malo vzťahovať aj na zodpovedných za stav ciest. Pretože ak na určitom úseku ciest dôjde k viacerým dopravným nehodám, pretože je v katastrofálnom stave, že sa tam dá pohybovať rýchlosťou možno 10-15 km/h, a nie všade je možné...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis