8. schôdza

3.11.2010 - 5.11.2010
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

4.11.2010 o 15:42 hod.

Mgr.

Daniel Krajcer

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 15:42

Daniel Krajcer
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Pán exminister, bol po prvýkrát osobný, takže prijmem túto hru. No, je to neuveriteľné, že predstavitelia bývalej vlády kritizujú návrh na skrátené legislatívne konanie. Ja neviem páni, či to je diagnóza, ktorá súvisí so stratou pamäte alebo ako si vysvetľovať takúto kritiku. Veď vaša vláda mala inštitút skráteného legislatívneho konania ako bežnú pracovnú metódu.
Ak, pán poslanec Podmanický hovorí, že skrátené legislatívne konanie je protizákonné, no tak nastavuje naozaj nepríjemnú alebo vystavuje nepríjemnú vizitku fungovania vašej vládnej legislatívy.
Považujem za rovnako neuveriteľné, že predstavitelia bývalej vlády a možno povedať, že aj mediálni experti bývalej vlády, sa vyjadrujú takýmto spôsobom k stavu minimálne Slovenskej televízie, keď je zrejmé, že nesú plnú zodpovednosť za súčasný katastrofálny stav. Nie zodpovednosť riadiacu, lebo to je vec manažmentu, ale zodpovednosť politickú za to, že nevytvorili legislatívne podmienky na to, aby médiá verejnej služby mohli na Slovensku fungovať normálne a nevytvárali, konkrétne Slovenská televízia, takéto šialené dlhy.
Zároveň, ako tretiu vec, ktorá zaznela ako istá kritika vo vystúpeniach mojich predrečníkov, ktorú považujem za rovnako absurdnú je obvinenie z toho, že chceme politicky ovládnuť alebo sa politicky zmocniť Slovenskej televízie, alebo teda verejnoprávnych médií. To hovoríte vy, páni, ktorí ste sa nieže zmocnili, vy ste znásilnili médiá verejnej služby. Veď o tom svedčia viaceré vyjadrenia ľudí, redaktorov a moderátorov, ktorí zo Slovenskej televízie radšej utiekli, ako keby mali vydržať v tomto prostredí.
A aby som sa držal faktov, keď hovoríte o politizácii médií verejnej služby, zacitujem najskôr vyjadrenie vášho predsedu, zacitujem najskôr vyjadrenie vášho predsedu, expremiéra Roberta Fica, ktorý sa v decembri v roku 2007 po koaličnej rade, kde sa riešilo obsadzovanie miest v radách verejnoprávnej televízie a rozhlasu vyjadril nasledovne, citujem: "Máme samozrejme záujem, aby tam boli zvolení ľudia, ktorí budú reprezentovať naše názory." To bolo vaše vnímanie o nezávislosti médií verejnej služby. A možno, aby som osviežil pamäť, odcitujem aj vyjadrenie bývalého podpredsedu HZDS pána Urbániho, ktorý sa tiež v roku 2007 vyjadril vo vzťahu k fungovaniu a záujmom koaličných strán vo vzťahu k Slovenskej televízii nasledovne: "Bolo dohodnuté, že politické strany v koalícii budú mať vplyv na niektoré aktivity v STV. Dohodli sme sa, že časť politického spektra bude kontrolovať isté oblasti, preto sme chceli mať spravodajstvo." Prosím, nežartujte na túto tému. Naozaj, nežartujte na tému politického ovládnutia médií verejnej služby na Slovensku, lebo za posledné štyri roky ste to naozaj doviedli do dokonalosti.
Možno teraz trochu fakticky, treba hovoriť o spájaní rozhlasu a televízie a predovšetkým o procese. To je naozaj postupný proces a aj návrh tohto zákona je len začiatok reformy. A ja nehovorím, že to je zároveň aj koniec alebo nejaké definitívne štádium. Je to naozaj snaha začať niečo, čo môže v konečnom dôsledku ozdraviť a otvorene hovorím, tým aj zachrániť médiá verejne služby na Slovensku. Keďže vzhľadom na tú katastrofálnu situáciu v Slovenskej televízii sa naozaj objavujú názory, že načo nám je takáto verejnoprávna televízia, a to spájanie v tejto chvíli predovšetkým inštitucionálne, ako prvá fáza, reálne vytvára predpoklady, že naozaj vzniknú alebo sa vytvoria, resp. budú isté duplicity rôznych technických, servisných a iných oblastiach a aktivitách fungovania oboch médií, keďže ide o spoločné subjekty alebo podobné subjekty. Áno, kompetentný manažment má priestor a možnosti na základe škrtania týchto duplicít získať finančné prostriedky, ktoré môžu byť smerované do programu.
Možno ešte k pánovi exministrovi Maďaričovi, ja som to povedal v jednej televíznej relácii, keď sme boli spolu, ja ho naozaj nepovažujem za diletanta, ani teda v oblasti mediálnej a ja dokonca musím povedať, že pristupoval k tejto oblasti racionálne a naozaj pripravoval isté kroky, ktoré mohli viesť aj k zlepšeniu postavenia, či už televízie alebo rozhlasu, ale prosím, pán Maďarič, nehovorte o cucaní z prsta, čo sa týka tohto návrhu, pretože, ak by sme mali hovoriť o cucaní, tak potom cucaním z rozpočtovej kapitoly ministerstva kultúry bolo tých 9 mil., ktoré ste vynaložili na štúdiu pre nemenovanú audítorskú firmu, ktorá riešila práve otázku spájania rozhlasu a televízie do jedného priestoru. Toto ste riešili na ministerstve za vášho pôsobenia. Problém je v tom, že chuť ste mali, ale odvahu ste nenašli, a to je možno rozdiel medzi vašou garnitúrou a našou garnitúrou, pretože, ak sa pýtate, prečo tak rýchlo a razantne, tak ja vám odporúčam, opýtajte sa občanov. Tí vám najlepšie odpovedia, prečo je potrebné túto situáciu riešiť rýchlo a razantne. Pretože už majú dosť tej katastrofálnej situácie v Slovenskej televízii, ktorá sa už bohužiaľ prejavuje aj v programe.
Pán poslanec Glváč, akceptujem, mali ste vecné, korektné vystúpenie. Akceptujem aj to, že sa necítite byť odborníkom na túto oblasť. Nebudem to nejako vyvracať, len čo sa týka tých právnych otázok, vy viete dobre, že sú dve možnosti. Buď do riešenia dlhovej služby v prípade Slovenskej televízie po jej samozrejme nastavení, vyčíslení, lebo súčasný manažment neurobil ani to, bohužiaľ, samozrejme, že budem musieť vstúpiť v nejakej podobe a v nejakom časovom horizonte aj štát. Tak to bolo aj v minulosti, čiže preto hovoríme, že hrozia vážne hospodárske škody pre štát. To je len vysvetlenie toho, čo ste teda korektne naniesli.
No a pán poslanec Jarjabek, nehnevajte sa, ale vnímam vaše vystúpenie naozaj skôr ako takú príjemnú komediálnu vložku. Naozaj to nebolo o nejakých vecných argumentoch, a najmä viete, vy ste dlhé roky mediálnym expertom, či už HZDS alebo teraz SMER-u. Ja vás tak vnímam, že ste naozaj jeden z poslancov, ktorý sa zaoberajú touto oblasťou dlhodobo. Koniec-koncov boli ste aj predsedom rady Slovenskej televízie, no je málo takých poslancov, ktorí sú súčasťou tohto 15-ročného neúspešného príbehu, príbehu, kedy naozaj žiadna garnitúra nenabrala odvahu prísť s koncepčným riešením krízy, v ktorej sa nachádzajú média verejnej služby.
Hovorme reálne o kríze. A ja to poviem možno otvorene a natvrdo, netvárme sa, že Slovenský rozhlas je v nejakej ideálnej situácii, on nie je vďaka súčasnému prostrediu, ale napriek a zásluhou naozaj manažmentu, ktorý dokázal ustáť situáciu, aj politicky, aj ekonomicky tak ako je, ale bohužiaľ rozhlas, tak isto čerpá z podstaty. Rozhlas už nemá prostriedky na ďalší rozvoj, a preto predkladáme koncepčné riešenie a opakujem, je to prvý krok, je to prvý krok v reforme, ktorá bude trvať tri roky, minimálne, pretože problémy, ktoré sa nazhromaždili v tejto oblasti sú naozaj veľmi, veľmi veľké.
No, a ďakujem, aj za tú meteorologickú časť vášho vystúpenia, tiež to bolo dobré, neklamali ste, pán poslanec Jarjabek, čomu sa teším.
Takže na záver, páni, ja chápem, že to je možno pre vás politická téma. Ja musím naozaj povedať, že pre nás je to predovšetkým vecná a obsahová záležitosť a predovšetkým musím povedať, že to, že sa púšťame do takejto neľahkej úlohy, je prejavom aj zodpovednosti a odvahy. Ďakujem pekne. (Potlesk.)
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

4.11.2010 o 15:42 hod.

Mgr.

Daniel Krajcer

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 15:54

Béla Bugár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán spravodajca, chcete zaujať stanovisko v rozprave? Nie. Ďakujem pekne. Prerušujem rokovanie o tomto bode programu. Budeme pokračovať rokovaním o

návrhu vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 497/2009 Z. z. o štátnom rozpočte na rok 2010,

tlač 171.

Pán podpredseda vlády, pán minister financií Ivan Mikloš, nech sa páči, áno skrátené legislatívne konanie.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

4.11.2010 o 15:54 hod.

Ing.

Béla Bugár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 15:54

Ivan Mikloš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, vážený pán podpredseda, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť návrh na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení zákon č. 497/2009 Z. z. o štátnom rozpočte na rok 2010.
Dôvodom predloženia novely zákona o štátnom rozpočte na rok 2010 je iný vývoj, omnoho horší vývoj verejných financií, a teda v rámci toho aj štátneho rozpočtu, ako predpokladal schválený zákon o štátnom rozpočte na rok 2010. Nebudem teraz odôvodňovať vecne v čom a prečo je horší, k tomu pristúpim pri samotnom zákone. Teraz by som rád zdôvodnil len skrátené legislatívne konanie.
Ako viete, o rozpočte sa vždy rokuje v špeciálnom režime, nie cez tri čítania, ale vlastne jedným rokovaním, a preto sú aj názory, že aj o novele zákona o štátnom rozpočte je možné rokovať takto, ale keďže sú aj iné právne názory, že nie, že pri novele treba rokovať štandardne cez tri čítania, tak, aby sme zabránili pochybnostiam o tom, keby sme proste rokovali na jednej schôdzi, tak vláda sa rozhodla navrhnúť skrátené legislatívne konanie a prerokovať návrh novely zákona o štátnom rozpočte v skrátenom legislatívnom konaní. To je prvý dôvod.
Druhý dôvod je ten, že nedostatok času aj z hľadiska toho, že po nástupe do vlády v júli 2009 neboli dostatočne ani pripravené práce na rozpočte na ďalší rok, ale boli aj odkladané opatrenia, opatrenia ktorými prípadne bolo možné korigovať negatívny výsledok a zároveň aj potreba mať čo najpresnejší odhad toho, ako bude situácia v tomto roku z hľadiska verejných financií vyzerať, viedli k tomu, že sme vlastne boli schopní urobiť reálny odhad tohtoročnej situácie v štátnom rozpočte a vo verejných financiách, až pred niekoľkými týždňami. Takže to je ďalší dôvod skráteného konania.
Ďalším dôvodom skráteného konania ako viete, zákon vymenováva dôvody, pre ktoré možno uskutočniť skrátené konanie. Jedným z týchto dôvodov sú vážne hospodárske škody, ak by nebol novelizovaný zákon o štátnom rozpočte a zároveň vývoj v štátnom rozpočte je iný, omnoho horší ako predpokladal zákon o štátnom rozpočte, tak by nebolo možné samozrejme uskutočniť aj konkrétne technické kroky na krytie tohto deficitu a aj z tohto titulu, by mohlo dôjsť k vážnym hospodárskym škodám.
Takže som presvedčený, že tento návrh na skrátené legislatívne konanie je odôvodnený a vyplýva hlavne z mimoriadnej situácie, ktorá nastala z dôvodu zlej prípravy rozpočtu na rok 2010 zo strany bývalej vlády a bývalého vedenia ministerstva financií a z dôvodu teda zásadne iného reálneho vývoja oproti predpokladanému v zákone o štátnom rozpočte. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

4.11.2010 o 15:54 hod.

Ing.

Ivan Mikloš

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 15:58

Béla Bugár
Skontrolovaný text
Ďakujem. Dávam slovo teraz predsedovi výboru pre financie, rozpočet a menu poslancovi Jozefovi Kollárovi, ktorého nejako tu nevidím. No viete, pred chvíľou tu bol, to ma nezaujíma, ale už ide. Nech sa páči, pán predseda výboru, môžete informovať Národnú radu o výsledku prerokovania tohto návrhu vo výbore, nech sa páči.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

4.11.2010 o 15:58 hod.

Ing.

Béla Bugár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:58

Jozef Kollár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, vážený pán podpredseda vlády, dovoľte mi, aby som podal informáciu spravodajcu Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet k návrhu vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 497/2009 Z. z.
Ako už bolo povedané, ide o skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím uznesením č. 153 zo 4. novembra tohto roku pridelil nášmu výboru uvedený vládny návrh. Výbor so skráteným legislatívnym konaním súhlasil na dnešnom zasadnutí a prijal uznesenie č. 46 zo 4. novembra 2010 a odporučil Národnej rade podľa § 89 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku súhlasiť s návrhom vlády na skrátené legislatívne konanie.
Na základe uvedeného podávam návrh uznesenia, aby Národná rada súhlasila so skráteným legislatívnym konaním a poprosím, pán predsedajúci, otvorte rozpravu k tomuto bodu. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.11.2010 o 15:58 hod.

Ing. PhD.

Jozef Kollár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 15:59

Béla Bugár
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Otváram rozpravu o tomto bode programu. Konštatujem, že som nedostal žiadnu písomnú prihlášku. Pýtam sa, či sa hlási niekto ústne do rozpravy? Nie je to tak. Vyhlasujem rozpravu za skončenú. Predpokladám, že k neexistujúcej rozprave sa nechcete vyjadriť, pán podpredseda vlády. Ďakujem pekne.
A teraz nasleduje, (Hlasy v sále.) ale pokiaľ chcete. Budeme pokračovať prvým čítaním o

návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Gábora Gála, Pavla Kuboviča a Szilárda Somogyiho na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 40/1993 Z. z. o štátnom občianstve v znení neskorších predpisov a zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch, tlač 149.

Teraz dávam slovo pánovi poslancovi Gáborovi Gálovi, aby za skupinu poslancov návrh odôvodnil. Nech sa páči.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

4.11.2010 o 15:59 hod.

Ing.

Béla Bugár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Uvádzajúci uvádza bod 16:00

Gábor Gál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Vážení členovia vlády, vážené dámy, vážení páni, dovoľte, aby som uviedol návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 40/1993 Z. z. o štátnom občianstve a doplnení niektorých zákonov. Na tomto návrhu, na zmene zákona o štátnom občianstve sa dá povedať, že sme sa dohodli hneď po tom, ako bola prijatá v pléne Národnej rady tá posledná novela, ale samozrejme, sme vedeli, že k tej zmene môže dôjsť až vtedy, keď budeme mať dostatočnú podporu v Národnej rade, keď budeme mať väčšinu.
Stalo sa to, chvalabohu, po voľbách je táto myšlienka aktuálna, stala sa súčasťou aj programových téz koaličných strán, aj programovým vyhlásením vlády je to. Preto sme tu s týmto návrhom.
Návrh je veľmi jednoduchý. Jeho podstatou je, že sa zrušujú všetky reštriktívne oparenia obsiahnuté v poslednej novele zákona o štátnom občianstve, ktorá bola prijatá ako reakcia na maďarský zákon o štátnom občianstve. Vypúšťajú prijaté zmeny, ktoré boli obsiahnuté v príslušných § 9, 9b. Zavádzame aj nový paragraf, § 1a, v ktorom sa vymedzuje inštitút štátneho občianstva a tiež postoj Slovenskej republiky k štátnemu občianstvu cudzieho štátu našich občanov.
Dovoľte mi, ešte niekoľko myšlienok k predkladanému návrhu novely o dvojitom štátnom občianstve. Sú to myšlienky, ktoré predsa len nepatria do dôvodovej správy, do toho textu, ani do textácie samotného zákona. Sú len úvahou o tom, prečo tu teraz stojíme, a prečo novelizujeme ďalší zákon, ktorý bol prijatý ani nie pred rokom.
Práve koniec minulého volebného obdobia sa vyznačoval niekoľkými, skutočne zaujímavými, prepáčte za výraz, takými truc zákonmi. Popri zákone o štátnom jazyku, bol to zákon o štátnych symboloch a tiež takýmto zákonodarným krokom bol aj zákon o štátnom občianstve. Tieto zákony majú spoločné to, že boli šité veľmi horúcou ihlou a sčasti boli bezprostrednou reakciou aj na diania v Maďarskej republike, ale hlavne mali byť poistkou vo voľbách pre navodenie pocitu ochrancov národa, jazyku a štátu z niektorých vtedajších vládnych strán. Mali vyvolať strach, že potom prídu nejaké tie príslušné politické strany, ktoré nás ochránia a tým chceli zvyšovať svoje preferencie. Tento strach sa navodil minimálne u jednej časti obyvateľstva tejto krajiny.
Myslím si, podobne, ako moji kolegovia v klube, že zákony by sa primárne nemali prijímať preto, aby vyvolávali strach. Nemajú byť reštriktívne, nemajú obmedzovať, nemajú zväzovať a trestať. Takisto si myslím, že dvadsať rokov po nežnej revolúcii, by sme mali ako zákonodarcovia odnaučiť niektoré základné, naučiť sa niektoré právne aspekty demokratickej spoločnosti a podriaďovať naše rozhodnutia týmto atribútom. To je tá sloboda, ktorú my musíme zabezpečiť jednotlivcovi.
Tieto reštriktívne opatrenia alebo zákony všeobecne, by sa nemali prijímať na to, aby sa s tým získavali nejaké body v kampaniach. Sloboda, ktorá je hnacou silou demokracie, ktorá dostala ľudí na námestia v 1989, by mala byť ctená. V každej slušnej spoločnosti, ktorá vyznáva pojmy ako právny štát a demokracia, by táto sloboda mala byť zachovaná.
Zákon, ktorý dnes novelizujeme, na to zabudol. A preto si uvedomujeme, dúfam, že aj okrem nás troch predkladateľov, že odstránenie nezmyselných ustanovení tohto zákona je našou úlohou, ktorú by sme nemali veľmi odkladať. Touto predloženou novelou vlastne tento krok aj realizujeme.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, verím, že táto novela bude ďalšou cestou, ďalšou na ceste, kde si uvedomíme, že namiesto vyvolávania strachu, namiesto trestania peňažnými sankciami, urobíme všetci tak, ako tu sedíme, urobíme maximum pre to, aby sa tu lepšie študovalo, žilo alebo aj pracovalo, aby čo najmenej ľudí z takých alebo onakých dôvodov žiadalo o občianstvo iného štátu. Ale, ak sa tak rozhodne, bude to jeho slobodná voľba.
Skúsme v tejto dobe vyhrávať v slobode jednotlivca bez trestov a strachu. Navoďme také zákony, aby nikto, ani z citových, ani z pragmatických dôvodov sa k takým krokom neodhodlá, že požiada o štátne občianstvo cudzieho štátu bez toho, aby mal nejaký, nejakú väzbu, nejakú faktickú väzbu na ten daný štát. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

4.11.2010 o 16:00 hod.

Mgr.

Gábor Gál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 16:06

Béla Bugár
Skontrolovaný text
Ďakujem. Dávam teraz slovo spravodajcovi z gestorského výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj pánovi poslancovi Slafkovskému. Nech sa páči.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

4.11.2010 o 16:06 hod.

Ing.

Béla Bugár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:06

Alexander Slafkovský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán podpredseda, vážený pán minister, vážené dámy a páni, kolegovia, kolegyne, dovoľte mi, aby som predložil spravodajskú správu. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ma určil za spravodajcu k návrhu poslancov Národnej rady pánov Gábora Gála, Pavla Kuboviča a Szilárda Somogyiho na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 40/1993 Z. z. o štátnom občianstve Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, tlač 149. 
V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom poslaneckom návrhu zákona. Uvedený poslanecký návrh zákona bol doručený poslancom Národnej rady v stanovenej lehote, čím boli splnené podmienky určené § 72 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku na doručenie návrhu najmenej 15 dní pred schôdzou Národnej rady Slovenskej republiky, na ktorej sa uskutoční jeho prvého čítanie.
Predseda Národnej rady posúdil uvedený návrh podľa zákona o rokovacom poriadku a zaradil ho v súlade s § 72 ods. 2 rokovacieho poriadku na rokovanie dnešnej schôdze Národnej rady Slovenskej republiky. Konštatujem, že uvedený poslanecký návrh zákona spĺňa po formálno právnej stránke všetky náležitosti uvedené v § 67 a § 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky o rokovacom poriadku v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Zo znenia poslaneckého návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy, vecná, všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje všetky požadované informácie. Osobitná časť dôvodovej správy obsahuje odôvodnenie jednotlivých uznesení.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený poslanecký návrh zákona prerokovať v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky z 20. októbra 2010, rozhodnutie č. 138, navrhujem, aby poslanecký návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj a odporúčam, aby určené výbory predmetný poslanecký návrh zákona prerokovali v termíne do 30 dní, v gestorskom výbore do 31 odo dňa ich pridelenia.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte rozpravu. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.11.2010 o 16:06 hod.

MUDr.

Alexander Slafkovský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

16:07

Béla Bugár
 

4.11.2010 o 16:07 hod.

Ing.

Béla Bugár

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom