25. schôdza

15.10.2013 - 30.10.2013
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

16.10.2013 o 18:54 hod.

Mgr.

Michal Bagačka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:50

Michal Bagačka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Predkladám spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s Aktmi Svetovej poštovej únie – Generálnym poriadkom Svetovej poštovej únie, Svetovým poštovým dohovorom a Dohodou o poštových platobných službách, prijatými na 25. svetovom poštovom kongrese v Dohe (tlač 701).
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím z 27. septembra 2013 č. 726 pridelil návrh na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru a Výboru Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor určil Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady o návrhu rokoval 9. októbra 2013 a prijal uznesenie č. 321.
Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti o návrhu rokoval 8. októbra 2013 a prijal uznesenie č. 218.
Výbory odporučili Národnej rade podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s Aktmi Svetovej poštovej únie – Generálnym poriadkom Svetovej poštovej únie, Svetovým poštovým dohovorom a Dohodou o poštových platobných službách, prijatými na 25. svetovom poštovom kongrese a rozhodnúť o tom, že Akty Svetovej poštovej únie 2012 sú medzinárodné zmluvy, ktoré majú podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky prednosť pred zákonmi.
Gestorský výbor odporúča Národnej rade podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s Aktmi Svetovej poštovej únie a rozhodnúť o tom, že Akty Svetovej poštovej únie 2012 sú medzinárodné zmluvy, ktoré majú podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky prednosť pred zákonmi.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní tohto návrhu bola schválená uznesením gestorského výboru z 15. októbra 2013 č. 224. Týmto uznesením ma výbor poveril, aby som informoval o výsledku rokovania výborov, odôvodnil návrh a stanovisko gestorského výboru uvedené v spoločnej správe a predniesol návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky.
Ďakujem, pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

16.10.2013 o 18:50 hod.

Mgr.

Michal Bagačka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 18:53

Ján Počiatek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené dámy, vážení páni, Dodatkový protokol CMR doplňuje Dohovor CMR s cieľom umožniť nepovinné vystavovanie nákladných listov v medzinárodnej nákladnej cestnej doprave prostredníctvom elektronickej komunikácie.
Dodatkový protokol a jeho ustanovenia sú v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a právnym poriadkom Slovenskej republiky, so záväzkami vyplývajúcimi z členstva Slovenskej republiky v Európskej únii, ako aj s platnými právnymi aktmi Európskej únie, so záväzkami prevzatými v rámci iných platných zmlúv a všeobecne uznávanými zásadami medzinárodného práva.
Dodatkový protokol CMR je mnohostrannou medzinárodnou zmluvou prezidentskej povahy v zmysle čl. 7 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky, ktorá priamo zakladá práva alebo povinnosti fyzických osôb alebo právnických osôb, a preto sa vyžaduje pred ratifikáciou súhlas Národnej rady Slovenskej republiky. Zároveň je medzinárodnou zmluvou v zmysle čl. 7 ods. 5. Ústavy Slovenskej republiky, ktorá má po ratifikácii a vyhlásení spôsobom ustanoveným zákonom prednosť pred zákonmi Slovenskej republiky.
Prezident Slovenskej republiky nemá pripomienky k Dodatkovému protokolu CMR, pričom súhlasí s pokračovaním vo vnútroštátnom schvaľovacom procese. Ďakujem za slovo, skončil som.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

16.10.2013 o 18:53 hod.

Ing.

Ján Počiatek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 18:54

Michal Bagačka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Predkladám spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania návrhu na vyslovenie súhlasu Národnej rady s Dodatkovým protokolom k Dohovoru o prepravnej zmluve v medzinárodnej cestnej nákladnej doprave (CMR) týkajúceho sa elektronického nákladného listu (tlač 702).
Predseda Národnej rady rozhodnutím z 27. septembra 2013 č. 727 pridelil návrh na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru a Výboru Národnej rady pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor určil Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady o návrhu rokoval 9. októbra 2013 a prijal uznesenie č. 322.
Výbor Národnej rady pre hospodárske záležitosti o návrhu rokoval 8. októbra 2013 a prijal uznesenie č. 219.
Výbory odporučili Národnej rade podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s Dodatkovým protokolom k Dohovoru o prepravnej zmluve v medzinárodnej cestnej nákladnej doprave, ktorý sa týka elektronického nákladného listu, a rozhodnúť o tom, že ide o medzinárodnú zmluvu, ktorá má podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky prednosť pred zákonmi.
Gestorský výbor odporúča Národnej rade podľa čl. 86 písm. d) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s Dodatkovým protokolom CMR, ktorý sa týka elektronického nákladného listu, a rozhodnúť o tom, že ide o medzinárodnú zmluvu, ktorá má podľa čl. 7 ods. 5 Ústavy Slovenskej republiky prednosť pred zákonmi.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní tohto návrhu bola schválená uznesením gestorského výboru z 15. októbra 2013 č. 225. Týmto uznesením ma výbor poveril, aby som informoval o výsledku rokovania výborov a odôvodnil návrh a stanovisko gestorského výboru uvedené v spoločnej správe a predniesol návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, skončil, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

16.10.2013 o 18:54 hod.

Mgr.

Michal Bagačka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
25. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia
 

Vystúpenie 9:03

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán podpredseda. Dobré ráno, dámy a páni. Teším sa hodiny a dni, ktoré strávim v tejto snemovni s vami. Takže dovoľte mi, aby som začal s návrhom zákona o účtovníctve. Je mnoho zákonov, ktoré sú potrebné, a je mnoho zákonov, ktoré aj strpčujú život. Ak sme sa rozhodli, že urobíme zásadné zmeny, ktoré budú smerovať k zníženiu administratívnej náročnosti pre našich podnikateľov a naše firmy, zákon o účtovníctve je tou kľúčovou normou.
Čo zavádzame a o čo sa snažíme? Zavádzame pojem mikroúčtovná jednotka. Pôjde o spoločnosť, ktorá bude môcť zostavovať účtovnú závierku vo výrazne skrátenej forme. Dnes, pre vaše priblíženie tohto problému, dnes má rozsah účtovnej závierky 45 strán, ak prejde tento zákon a nadobudne účinnosť, tak tých strán bude 8 pre mikroúčtovné jednotky. Takisto mikroúčtovná jednotka nebude mať povinnosť oceňovať reálnou hodnotou cenné papiere a deriváty, nebude mať povinnosť ku koncu účtovného obdobia časovo rozlišovať stále sa opakujúce nevýznamné položky nákladov, ako napríklad telefónne poplatky. Chcem poznamenať, že do kategórie mikroúčtovných jednotiek podľa našich informácií dnes spadne 60 % všetkých podnikateľov a celková úspora počtu strán len na účtovných závierkach bude 2,6 mil. strán, ktoré menej bude musieť vypisovať, či už elektronickou formou alebo ručnou formou každý jeden podnikateľ.
Pre všetky účtovné jednotky sa navrhuje zverejňovanie účtovnej závierky a výročnej správy prostredníctvom registrov účtovných závierok, ktorý nahradí povinnosť zverejnenia v Obchodnom vestníku. Takisto vypadne povinnosť asi z ďalších 40-ch zákonov doručovať, zverejňovať túto účtovnú závierku, to znamená, bude sústredená na jednom, jedinom mieste a štát, verejná moc už bude zdieľať z tohto registra informácie na základe vlastnej iniciatívy.
Lehota inventarizácie sa pri dlhodobom majetku predlžuje z dvoch na štyri roky, peňažné prostriedky v hotovosti sa budú namiesto štyrikrát inventarizovať len jedenkrát. Zaniká povinnosť účtovať o odloženej dani a zjednodušuje sa ocenenie cenných papierov a derivátov a predpisy v oblasti odpisov a opravných položiek pre fyzické osoby a neziskové organizácie. To je taký expresný pohľad na zákon, ktorý má naozaj mnoho, mnoho v sebe dobrého, a dúfam, že pomôže podnikaniu na Slovensku.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

17.10.2013 o 9:03 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:07

Jaroslav Demian
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážení kolegovia, vážený pán minister, dovoľte mi, aby som ako určený spravodajca predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 666), vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva túto spoločnú správu výborov o prerokovaní vyššie uvedeného vládneho návrhu zákona:
Národná rada svojím uznesením č. 741 zo 4. septembra 2013 pridelila vládny návrh zákona týmto výborom: výboru pre financie a rozpočet, ústavnoprávnemu výboru a výboru pre hospodárske záležitosti. Gestorský výbor nedostal do začatia rokovania o vládnom návrhu zákona stanoviská poslancov.
K predmetnému vládnemu návrhu zákona zaujali výbory tieto stanoviská: odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi – výbor pre financie a rozpočet svojím uznesením č. 225 zo dňa 8. októbra 2013, ústavnoprávny výbor uznesením č. 320 zo dňa 9. októbra 2013 a výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 217 zo dňa 8. októbra 2013. Z uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom III tejto správy vyplynuli pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, ktoré sú uvedené v časti IV spoločnej správy, spolu ich je 14.
Gestorský výbor odporúča o návrhoch výborov, ktoré sú uvedené v spoločnej správe hlasovať takto : o bodoch spoločnej správy č. 1 až 14 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve, vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Predmetná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky bola schválená uznesením gestorského výboru č. 237 zo dňa 14. októbra 2013. Výbor poveril mňa za spoločného spravodajcu výborov.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

17.10.2013 o 9:07 hod.

Ing.

Jaroslav Demian

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:10

Daniel Duchoň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážení kolegovia, dovoľte mi, aby som predniesol pozmeňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Daniela Duchoňa, Ladislava Kamenického a Jaroslava Demiana k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
V súlade s ustanoveniami zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov predkladáme nasledujúci pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony:
1. V čl. I navrhujeme vypustiť bod 14. Doterajšie body 15 až 54 sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie: Jedným z nástrojov boja proti daňovým únikom je aj vhodné zabezpečenie externej kontroly účtovných závierok formou štatutárneho auditu. Nie je preto vhodné zvyšovať hranice pre počet subjektov, ktoré by sa mali tomuto režimu kontroly vymykať. V období, kedy dochádza k reštrukturalizáciám podnikov, je vhodné zabezpečiť správnosť overovania účtovných závierok v čo najvyššej miere a tým zabezpečiť znižovanie chybovosti vykazovaných informácií.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie

17.10.2013 o 9:10 hod.

Ing.

Daniel Duchoň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:12

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Kľúčovým cieľom návrhu tohto zákona je implementácia Zmluvy o stabilite, koordinácii a správy v hospodárskej a v menovej únii.
Ide o zmluvu, ktorú sme ratifikovali v tomto parlamente drvivou väčšinou hlasov všetkých poslancov. Najdôležitejšie úpravy, ktoré návrh zákona obsahuje, sú:
Po prvé, ide o ustanovenia o vyrovnanom rozpočte verejnej správy, ktorými sa implementuje Zmluva o stabilite, koordinácii a správe v hospodárskej a menovej únii. Ide o zavedenie pravidla o štrukturálnom schodku verejnej správy v súlade so zmluvou, stanovuje maximálnu prípustnú výšku štrukturálneho deficitu na pol percenta hrubého domáceho produktu. Približovanie sa k strednodobému rozpočtovému cieľu, ktorý je stanovený v zmluve, sa zabezpečuje v súlade s programom stability.
Stanovenie korekčného mechanizmu pri odchýlení sa od strednodobého cieľa alebo odporujúcemu tomuto cieľu; stanovuje korekčný mechanizmus, ktorým je návrh opatrení, a určuje výdavok a určenie výdavkových limitov s cieľom znížiť štrukturálny schodok na želateľnú úroveň na návrh ministerstva financií.
Rozhodnutie o prijatí opatrení, ktoré sa navrhuje do spôsobnosti vlády. Ak vláda rozhodne, že sa korekčný mechanizmu neuplatní, zašle Národnej rade písomné zdôvodnenie rozhodnutia o neuplatnení takéhoto mechanizmu. Ide o vymedzenie pôsobnosti Rady pre rozpočtovú zodpovednosť v súvislosti s uplatňovaním korekčného mechanizmu. Rade pre rozpočtovú zodpovednosť sa prisudzuje pôsobnosť priebežne hodnotiť a zverejňovať, či vznikli dôvody na uplatnenie korekčného mechanizmu a či sa v prípade, keď vláda rozhodne o uplatnení takéhoto mechanizmu, tento korekčný mechanizmus správne realizuje v praxi.
Návrh zákona opravuje zjednotenie postupu pre možnosť používania taxatívne vymenovaných bežných výdavkov z princípov používania kapitálových výdavkov, ďalej vyňatie príspevkových organizácií, ktoré sú zdravotníckymi zariadeniami poskytujúcimi zdravotnú starostlivosť, a podmienok ustanovených vo vzťahoch k pokrývaniu výrobných nákladov tržbami.
Toľkoto na úvod, ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

17.10.2013 o 9:12 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:15

Milan Mojš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, páni poslanci, dovoľte mi, aby som v zmysle zákona o rokovacom poriadku vystúpil k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony (tlač 711), ako spravodajca Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet.
Uvedený návrh bol doručený poslancom Národnej rady v stanovenej lehote, čím boli splnené podmienky určené § 72 ods. 1 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku. Predseda Národnej rady posúdil uvedený návrh a podľa legislatívnych pravidiel ho zaradil na rokovanie dnešnej schôdze Národnej rady. Ako spravodajca v prvom čítaní si osvojujem stanovisko, že predmetný návrh zákona spĺňa po formálnoprávnej stránke všetky náležitosti návrhu zákona uvedené v § 67 a 68 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o jeho cieli a že je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Po rozprave odporučím, aby za prvé, podľa § 73 ods. 3 písm. c) zákona o rokovacom poriadku Národná rada Slovenskej republiky uvedený návrh zákona prerokovala v druhom čítaní, po druhé, v súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky č. 681 z 27. septembra 2013 a podľa § 71 zákona o rokovacom poriadku návrh zákona prerokovali nasledovné výbory: Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor, Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj, Výbor Národnej rady pre sociálne veci a Výbor Národnej rady pre zdravotníctvo. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do tridsať dní a gestorský výbor do tridsaťdva dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

17.10.2013 o 9:15 hod.

Ing.

Milan Mojš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:18

Peter Kažimír
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Účelom tejto novelizácie zákona je skvalitnenie regulačného rámca rozpočtov územnej samosprávy a posilnenie ich rozpočtovej disciplíny ako stabilizačnej súčasti rozpočtu verejnej správy. Zmeny a doplnky sa týkajú ustanovení, ktoré upravujú jednotlivé etapy rozpočtového procesu, od zostavovania rozpočtu, podmienky hospodárenia počas rozpočtového provizória, ako aj prijímanie návratných zdrojov financovania, ako aj ustanovenia o ozdravnom režime a nútenej správe.
Na účely zostavenia návrhu rozpočtu verejnej správy budú obce a vyššie územné celky poskytovať údaje prostredníctvom rozpočtového informačného systému pre samosprávu, takzvaný RIS. SAM v správe ministerstva financií, čím sa zabezpečí dostupnosť údajov o ich rozpočtoch v skrátenom čase. Dodávam, konečne! Konečne, pretože aj v roku 2000, ešte aj za výsledky roku 2013 sa rezort financií a ktokoľvek v tejto krajine dozvie o kumulatívnych výsledkoch hospodárenia samospráv až niekedy na prelome februára a marca budúceho roku.
Pokiaľ ide o rozpočtový proces, návrh novely umožňuje rozhodnúť obecnému zastupiteľstvu obce do dvoch tisíc obyvateľov o neuplatňovaní programovej štruktúry v rozpočte obce, čo v prípade malých obcí znižuje administratívnu záťaž odborného aparátu, ako aj jednotlivých orgánov obce. Ide výlučne o to, že sme vyšli v ústrety požiadavkám malých obcí, aby nemuseli programovo rozpočtovať. V záujme predvídateľného vývoja parametrov rozpočtu verejnej správy vo vzťahu k rozpočtom územnej samosprávy sa limituje vykonávanie rozpočtových opatrení s negatívnym dopadom na rozpočet obce alebo vyššieho územného celku len do 30. júna príslušného rozpočtového roku s výnimkou zákonom vymedzených výnimiek. Po slovensky povedané, ide o to, že samosprávy nebudú môcť si zhoršovať rozpočty v metodike ESA po 30. 6. v danom roku. Zhoršovať. Neznamená to, že by si nemohli meniť tieto rozpočty, ale nie s negatívnym dopadom na celkové hospodárenie.
V oblasti rozpočtového provizória sa časovo ohraničuje trvanie rozpočtového provizória maximálne do konca príslušného rozpočtového roka s cieľom, aby prípadné ďalšie rozpočtové provizórium vychádzalo vždy zo schváleného rozpočtu predchádzajúceho rozpočtového roka. Obmedzuje sa poskytovanie dotácií z rozpočtu obce a z rozpočtu vyššieho územného celku počas rozpočtového provizória na základe rozhodnutia ich orgánov. Výnimkou sú dotácie poskytované na základe osobitných predpisov.
V prípade pravidiel používania návratných zdrojov financovania, ide o reguláciu, kde sa bude, ktorá sa bude vzťahovať aj na záväzky z investičných dodávateľských úverov, ktorých splácanie zaťažuje rozpočty obcí a vyšších územných celkov. Navrhuje sa ponechať limit výšky splátok vo vzťahu k skutočným bežným príjmom predchádzajúceho rozpočtového roka na úrovni 25 %, avšak zo základne. To znamená, navrhujeme meniť základňu. Zo základne skutočných bežných príjmov budú pre účely regulácie odpočítané všetky dotácie od iného subjektu verejnej správy, z Európskej únie a podobne. V tomto prípade ide napríklad aj o prostriedky na náklady preneseného výkonu štátnej správy, ktoré sa neodpočítavali, pričom to nie sú originálne zdroje, ktoré by mohli subjekty územnej samosprávy použiť napríklad na splácanie takýchto prijatých úverov.
V súvislosti s reguláciou dlhu obcí a vyšších územných celkov v ústavnom zákone o rozpočtovej zodpovednosti navrhujeme doplnenie nových opatrení, ktoré sú orgány samosprávy povinné zabezpečiť, ak celková suma ich dlhu dosiahne hranicu 50 % a viac skutočných bežných príjmov predchádzajúceho rozpočtového roka.
V oblasti ozdravného režimu a nútenej správy navrhujeme v nadväznosti na ústavný zákon o rozpočtovej zodpovednosti to, že ozdravný režim a nútená správa sa budú rovnako ako pri obciach uplatňovať aj v podmienkach hospodárenia vyšších územných celkov. Upravujeme postavenie mestských častí, ktoré sú právnickými osobami v rámci nútenej správy tak, že v prípade splnenia zákonných podmienok na zavedenie nútenej správy túto zavedie mesto Bratislava, prípadne mesto Košice z dôvodu potreby riešenia tohto stavu v rámci orgánov samospráv týchto miest. Tu reagujeme na špecifickú situáciu veľkého množstva mestských častí v týchto dvoch mestách.
Toľko asi na úvod, ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

17.10.2013 o 9:18 hod.

Ing.

Peter Kažimír

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:23

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobrý deň. Takže, vážený pán predseda, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi, aby som v zmysle zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 o rokovacom poriadku vystúpil k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 712), ako spravodajca Výboru Národnej rady pre financie a rozpočet.
Uvedený návrh bol doručený poslancom Národnej rady v stanovenej lehote, čím boli splnené podmienky určené § 72 ods. 1 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku, t. j. doručenie návrhu najmenej 15 dní pred schôdzou Národnej rady, na ktorej sa uskutoční jeho prvé čítanie. Predseda Národnej rady posúdil uvedený návrh a podľa legislatívnych pravidiel ho zaradil na rokovanie 25. schôdze Národnej rady. Ako spravodajca v prvom čítaní si osvojujem stanovisko, že predmetný návrh spĺňa po formálnoprávnej stránke náležitosti návrhu zákona uvedené v § 67 a 68 zákona Národnej rady o rokovacom poriadku, ako i náležitosti určené v legislatívnych pravidlách. Všeobecná časť dôvodovej správy obsahuje informáciu o jeho cieli a že je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Po rozprave odporučím, aby po prvé, podľa § 73 ods. 3 písm. c) zákona o rokovacom poriadku Národná rada Slovenskej republiky uvedený návrh zákona prerokovala v druhom čítaní, po druhé, v súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky č. 682 z 27. septembra 2013 a podľa § 71 zákona o rokovacom poriadku návrh zákona prerokovali výbory: Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor, výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do tridsať dní a gestorský výbor do tridsaťdva dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

17.10.2013 o 9:23 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video