Ďakujem pekne. Vážený pán predseda Národnej rady Slovenskej republiky, vážené pani poslankyne a páni poslanci, po vystúpení pána poslanca Baláža som mal taký dojem, že sa zvečerieva, ale zároveň tak nejak zmäkla tu atmosféra a zdala sa mi táto debata hodná zdravotníctva, pretože prechádzali sme k samotnej podstate veci, a to je, myslím si, že nakoniec pacient a zdravotnícky pracovník, a napriek tomu, že ak budeme hovoriť o akejkoľvek silnej ekonomike a akýchkoľvek prístrojoch, ktoré máme, ktoré môžme mať alebo budeme mať, myslím si, že to nikdy nenahradí práve ten kontakt a v konečnom dôsledku kontakt pacient a zdravotník. Takže takýto pozitívny postreh som mal.
Chcel by som povedať toľko, že viem, že cesta k zmenám a k nejakým aj radikálnym zmenám v rámci nových projektov nie je ľahká, samozrejme, človek nemôže očakávať uznanie, slávu, práve naopak. To, čo som si dnes vypočul od opozičných poslancov, ma v niektorých prípadoch neprekvapilo, v niektorých ma veľmi prekvapilo. Chcel by som povedať jednu konkrétnu vec, a teraz na záver to povedal aj pán poslanec Uhliarik, že tú správu o stave zdravotníctva som si pravdepodobne nečítal. Tak ja som si ju práve čítal a chcel by som zareagovať na jeho otázku, keď sa pýtal, že kde je tá reforma, ktorú navrhujeme. Tak je práve tam, ale asi vy, pán poslanec, ste si ju nevšimli, pretože netýka sa žiadneho biznisu, netýka sa liekov, ale týka sa pacienta. Týka sa pacienta a je to tam jasne v jednom odstavci napísané, že našou snahou je, aby sme zmenili prístup zdravotníctva na Slovensku, a síce posun smerom a zmena zdola, ale posun pacientov z nemocníc do ambulancií, zo špecializovaných ambulancií ku všeobecným lekárom. A je tam aj stať o verejnom zdravotníctve, ktorej sa nikto nevenoval v rozsiahlej miere na ministerstve zdravotníctva asi desať rokov, aby sme tu boli natoľko a zaviedli natoľko prevenciu, aby sme čím dlhšie udržali zdravého pacienta, pardon, zdravého občana, aby pacient žiadny nemusel byť.
Takže je to veľmi dôležité a to je zásadná zmena v našom zmýšľaní, vo filozofii, ako s pacientom budeme nakladať a starať sa o to, aby čím dlhšie bol občan zdravý.
Nechcem pokračovať zase v slovách a v invektívach, ktoré vlastne tu zazneli, a osočovaní, pretože okrem nás, myslím si, že toto počúvajú aj pacienti, toto počúvajú občania, rodinní príslušníci a, myslím si, že ich hlavne zaujíma, že aký je ten stav zdravotníctva na Slovensku toho času, aby náhodou nenastal alebo nemali ten dojem z toho, že ako sme tu mali možnosť vidieť nemocnice, ktoré boli odfotené, ako sme tu mali možnosť počuť situácie, ktoré sa stali niektorým pacientom. Nebol by som rád a myslím, a ako lekára ma to naozaj uráža, ak takto demonštrujeme slovenské zdravotníctvo a našim občanom hlásime, že je tesne pred kolapsom. V žiadnom prípade to tak nie je.
Už tu bolo viackrát spomínané, ale ako lekár to zopakujem takisto. Máme veľmi kvalitných lekárov, máme veľmi kvalitné zdravotné sestry, poskytujeme zdravotnú starostlivosť, dennodenne zachraňujeme ľudské životy, dennodenne priam vraciame zdravie. A dôkazom toho je aj to, čo tu bolo spomínané, že naši nielen lekári, ale aj sestry a zdravotníci často odchádzajú preč smerom na západ. Ale takýto trend je všade, keď si to zoberieme, tak všetci putujú smerom na západ. Takže niečo špecifické v rámci Slovenska v tomto prípade v tomto netreba hľadať.
Ale ak dovolíte, ak som už spomínal pacientov, ak som spomínal občanov a spomínal som rodinných príslušníkov, všetkých, rád by som spomenul pozitíva, ktoré sme za ten čas urobili a ktoré s tým súvisia, ako Ozdravný plán, ktorý som jednak navrhol v decembri a ktorý sa pomaly rozbieha, pri ňom sa zastavím, ale, samozrejme, aj opatrenia, ktoré sa začali už mojou predchodkyňou.
Pán poslanec Uhliarik tu spomínal, že zdravotníctvo je zadlžené, viacerí tu spomínali čísla, myslím si, že o grafoch a číslach by sme sa mohli jednoducho nejakým spôsobom tu určite že predháňať. Ale čo je dôležité, je dôležité to, že tempo rastu zadlžovania sa znížilo. Sa znížilo. To znamená, že ak vy, pán poslanec Uhliarik, ste oddlžili svoje nemocnice v hodnote 300 mil. eur hneď v prvom roku fungovania alebo v polroku vášho fungovania, ak by sme išli takýmto tempom ďalej, tak dnes tá hodnota alebo tá výška tých peňazí, zadlženia je omnoho vyššia. A môžme povedať, že od roku 2011 sme znížili dlh zo 156 mil. na 75 mil. a to tempo sa znižuje. To je, to je veľmi podstatné si povedať. Ja tu nemaľujem nič naružovo, hovorím, aké sú jednoducho problémy, ale v tých intenciách, v ktorých sme doteraz, robiť, tak tak sa nám to podarilo. To je jedna vec.
Chcem povedať ďalej. V trinástich našich veľkých nemocniciach, univerzitných a fakultných, tento pozitívny trend pokračuje ďalej. Dokonca tri nemocnice netvoria nový dlh, ďalšie dve sú na tom pozitívne. To súvisí aj s následným možným selektívnym oddlžením, ktoré avizoval takisto aj minister financií. Poviem, selektívnym oddlžením. Pretože ak tu niekto spomínal pána ministra Zajaca a pána ministra Uhliarika, tak aj vtedy, aj vtedy sa oddlžovalo, a nie systematicky. Oddlžovali sa všetci. My ideme teraz tým smerom, aby nemocnice, ktoré si to zaslúžia, ktoré to jednoducho urobili tak, že si to môžu dovoliť, tak budú jednoducho oddlžené. A súvisí to aj s neoprávnenou štátnou pomocou.
Čo sa týka obnovy infraštruktúry našich nemocníc, ako tu už bolo spomínané, desať rokov na infraštruktúru sa nedali žiadne finančné prostriedky. Po desiatich rokoch táto vláda dáva 30 mil. eur v rámci kapitálových výdavkov, ktoré budú použité na rekonštrukciu zdravotníckych zariadení, ako napríklad už spomínaná Žilina. Veľakrát tu bola spomínaná Žilina, že tam bol štrajk, že tam bol nepokoj, ktorý vypukol tohto roku. Ale málokedy tu zaznie, že v minulom roku v jeseni na výjazdovom zasadaní vlády už bolo vyčlenených 650-tisíc eur práve na tento pavilón a na rekonštrukciu. Skúste mi povedať, ako vy ste, ako vy ste pomohli napríklad tejto nemocnici? Lebo to sa nestalo zo dňa na deň. Tak priznajme si, že - ako to už zaznelo - tieto nemocnice sú zastaralé, ale tak sa, z večera do rána jednoducho takýto stav nenastal. (Potlesk.) Takže chcem povedať, že kapitálové výdavky budú využité práve na tento účel.
Bola tu spomínaná Univerzitná nemocnica v Bratislave a nová. Mnoho výhrad. Pán doktor Osuský, vy ste spomínali mestá a štáty, kde ste boli a kde sú staré nemocnice a ktoré fungujú, ale aj keď ste spomínali štáty, tak tie isté štáty takisto si formou PPP projektu, a preto verejno-súkromného partnerstva, postavili nemocnice a sú takisto úspešné a fungujú.
Chcem povedať jednu vec, štúdie, ktoré tu boli spomínané, jedna štúdia spred desiatich rokov, druhá štúdia z roku 2013, myslím, spomínaná, pán poslanec, chcem povedať toľko, že aj tá druhá štúdia, teda tá novšia spomína, že neodsudzuje teda verejno-súkromný projekt ako taký, ale záleží, či sa iba postaví ten projekt alebo či sa aj prevádzkuje. A to je zásadný rozdiel, kedy tu spomínané, kritizované tieto projekty z Anglicka spred dvadsiatich rokov boli iba postavené, ale prevádzkoval ich štát, a preto boli náročné pre prevádzku a preto sa považujú za to, že sú neekonomické. Ale nové projekty, ktoré sú v štátoch v Holandsku, v Nemecku, tu jednoducho fungujú a fungujú dobre, pretože ten, kto ich naprojektoval, kto ich financuje, kto ich, takisto ich aj prevádzkuje, jednoducho je za ne zodpovedný a fungujú pozitívne. Takže toľko k novej nemocnici v Bratislave.
Častokrát tu bolo povedané, že jedná sa o nejaký biznis. Keď som tu referoval o novej nemocnici, som vám spomínal, že odkedy ja mám túto vedomosť o tejto novej nemocnici, snažím sa, aby táto nemocnica naozaj že bola transparentná, ale vravel som, vráťme sa na začiatok. Zadanie spred dvoch rokov bolo také, aby sme postavili nemocnicu, aby sme nezaťažili finančne štát, aby sme neurobili dlh. Prebehli konštruktívne debaty v rámci tohto projektu. Mali sme stretnutie s pánom Kollárom, rozprávame, ako hovorí, s pánom Kadúcom. Pán poslanec Lipšic, takisto ja vás pozývam na pôdu ministerstva zdravotníctva, kľudne príďte, sadneme si, vaši odborníci, naši odborníci, a môžme si to prejsť, že kde je ten problém a v čom sa vlastne zhodujeme. Jednoducho som za to, povedzme si to takto, aby sme neriešili tieto zásadné odborné problémy iba na tejto pôde. (Potlesk.)
Ďalší problém, ktorý sa neriešil dlhé roky, sú všeobecní lekári. Všeobecní lekári boli pred pätnástimi rokmi nejakým spôsobom vyriešení, dovtedy sa o nich nikto nestaral, samozrejme, bol to pálčivý problém, ale zase musíme povedať, že my sme mali tú odvahu a začali sme ich nejakým spôsobom riešiť. Áno, využili sme na to európsky projekt, eurofondy, a z týchto peňazí v súčasnosti 160 študentov mladých študuje a pripravuje sa, aby boli všeobecní lekári, aby sa dostali jednoducho do terénu. To je jeden krok.
Ďalší krok, ktorý robíme pre to, aby táto vážnosť všeobecných lekárov, lebo musíme si všetci uvedomiť, ako sme tu, ako v súčasnosti ich vnímame, ako jednoducho berieme. Veľakrát ich vnímame iba tak, že jednoducho dajú papierik a ideme ku svojmu špecialistovi, alebo k nim vôbec jednoducho nejdeme, a je to strašná chyba. Je to strašná chyba, pretože oni majú byť tí, ktorí sú záchytní a ktorí majú zachytiť a poznať svojho pacienta, má mať o ňom agendu, má o ňom vedieť najviac. A tým, že sme zvýšili kompetencie a dali sme do rúk týchto lekárov, v súčasnosti je to predoperačné vyšetrenie, v priebehu niekoľkých mesiacov ich zrealizovali v počte 10-tisíc. Teraz sme riešili diagnostiku a liečbu hypertenzie. Rozpracovaný je diabetes mellitus. Proste ideme ďalej, kedy vonku je to vlastne bežné, a ide nám o to, aby ten pacient mal dôveru v svojho lekára, aby nemusel behať často za špecialistami, aby bol tam ošetrovaný. A čo je dôležité pre systém ako taký v rámci zdravotníctva, je to aj to najlacnejšie. Aby bol šetrený a vyšetrovaný a liečený u svojho všeobecného lekára. A aby títo lekári, ešte raz opakujem, mali svoju vážnosť a aby sa medzi nimi to povolanie a medzi študentami medicíny stalo opäť atraktívne.
Dámy a páni, urobili sme poriadok v poplatkoch. Samozrejme, v súčasnosti sú na to rôzne názory, ale myslím si, že po dlhej debate a dvoch rokoch práce a stretnutia s pacientmi, s pacientskymi organizáciami sme sa rozhodli a zrealizovali v praxi v rámci novely zákona o rozsahu zdravotnej starostlivosti a urobili sme poriadok a v tejto chvíli je jasné pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, pre ambulantných, za čo môžu a za čo nemôžu vyberať poplatky a či môžu, alebo nemôžu, a hlavne tými poplatkami nemôžu obmedzovať poskytovanie zdravotnej starostlivosti, hlavne tej, ktorú majú zazmluvnenú, daný pacient, vo svojej zdravotnej poisťovni.
Dámy a páni, prerozdeľovanie peňazí v rámci náročnosti alebo v rámci chronických ochorení svojich kmeňov, tzv. PSG mechanizmu, tu už spomínaný, v prvom roku veľa ukázal. Je to mechanizmu, ktorý prerozdeľuje peniaze a spravodlivo ich dáva tým poisťovniam, ktoré majú pacientov, ktorí sú viacej chorí. 38 mil. v prvom roku sa prerozdelilo, resp. prešlo zo súkromných poisťovní do Všeobecnej poisťovne a tam sa aj ukázalo to, že súkromné poisťovne majú vo väčšej miere zdravých a mladých pacientov a, samozrejme, keď je pacient chorý a je starý a tá liečba je náročnejšia, tak potom sa dostane do Všeobecnej zdravotnej poisťovne.
Dámy a páni, spomínaný reexport. Sme jediní v Európe, ktorí máme zákon, ktorý zabraňuje, aby lieky, ktoré by pre našich pacientov mohli chýbať, lieky neopustia územie Slovenskej republiky. Len za určité obdobie Štátny ústav pre kontrolu liečiv zaznamenal, že 200-tisíc balení takýchto liekov práve kvôli tomuto zákonu, ktorý máme a ktorý chráni našich pacientov, sa nedostalo mimo územia Slovenska. To len na margo toho, ako pán minister, vtedajší, Uhliarik práve napomohol tomuto reexportu v čase, keď bol ministrom.
Dámy a páni, postavili sme sa k problematike a usporiadania platov zdravotníckych pracovníkov. Vyše desať rokov tu nikto neriešil platy zdravotníckych pracovníkov, a nielen lekárov, sestier, ale všetkých, to znamená 24 kategórií. A máme pripravený zákon, bol by som veľmi rád, ak by sme už tohto roku predložili aj schválili pre všetkých zdravotníckych pracovníkov v rámci tých 24 kategórií. A v našich zdravotníckych zariadeniach, samozrejme, kde je diferencovaná náročnosť, je diferencovaná jednotlivá kategória, aby jednoducho podľa tých tabuliek mzdy dostávali, to je ďalšia vec.
Dámy a páni, dnes tu zaznelo už viackrát spomínané CT Piešťany a môj výrok pseudokauza. Áno, spomenul som ho v relácii, v ktorej som bol, pred týždňom som tu aj citoval, z čoho som vychádzal, a veľmi sa čudujem, že dnes, väčšinou sú to predstavitelia opozičných strán, aj v rámci zdravotníckeho výboru mi hovoria, že čo to vlastne čítam. No čítam to, čo ste dostali aj vy, a teda list od majiteľa alebo konateľa Medical Groupu a ktorý tam píše to, čo píše, vy veľmi dobre viete, čo tam je napísané. Ale netreba to vytrhávať z kontextu, pretože aj v danej relácii, aj minule som tu povedal, že do tejto chvíle máme iba túto informáciu, a to je ten rozdiel medzi dodávateľom a distribútorom, tam je ten rozdiel tých 132-tisíc a 93-tisíc, čiže 6 % a 7 %, ale zároveň som dodal, ale v tejto chvíli to rieši Generálna prokuratúra, Národná kriminálna agentúra, Úrad pre verejné obstarávanie a NKÚ.
Ja sa chcem spýtať, ja nie som právnik, ale povedzte mi, akým spôsobom, ak toto šetria dané orgány, akým spôsobom ja môžem k tomuto pristupovať a byť nejakým spôsobom aktívny? Veď ja ich predsa nemôžem ovplyvňovať. Ja absolútne budem rešpektovať ten záver toho vyšetrenia, ktorý tam vlastne bude.
Čiže ešte raz na to dovysvetlenie tej pseudokauzy, povedal som iba, po šiestich týždňoch, keď dodal konateľ danej firmy to vysvetlenie, k tomu som sa vyjadril. Ale sú veci pred tým a za tým. Čiže, prosím vás pekne, nevytrhávajte veci z kontextu a nemajte mi to za zlé, ja veci nezľahčujem, ale myslím si, že existuje aj prezumpcia neviny, a pokiaľ niečo nie je vyšetrené, pokiaľ niečo nie je uzavreté, tak ja si myslím, že iný spôsob, nemôžme sa tváriť, že jednoducho nič nevieme. To je, čo sa týka CT Piešťan.
Boli tu spomínané kuchyne. A pán poslanec Baláž mi v tejto veci pomohol, keď vlastne tu vysvetlil, ako to bolo v tej chvíli, naozaj išlo o porušenie, resp. nedodržanie zákona, a kedy som vlastne odvolal troch riaditeľov, kedy vlastne sa nedodržal zákon takým spôsobom, áno, tá koncesná zmluva, keď je nad 5 mil. eur, tak musí ísť cez vládu, a tým pádom ministerstvo nedostalo túto informáciu. Takže ja som vtedy konal, keď som sa o tom okamžite dozvedel, okamžite som konal.
Dámy a páni, čo sa týka neziskových organizácií a tu už spomínaná nezisková organizácia aj v Piešťanoch. Koncom roka som avizoval, že v neziskových organizáciách urobím zmeny, a to takým spôsobom, že správne rady, kde sú nominovaní členovia za štát, pozvem zástupcov miest, pozvem zástupcov odborov a zástupcov tretieho sektora. So všetkými som sa osobne stretol. Tretí sektor mi poďakoval za aktivitu, ale povedal, že pre kapacity, čo sa týka ľudí, nemá také množstvo, takže člena oni nenominujú, čiže všetci ostatní nominovali. Tak chcem povedať, že k 28. 2. 2015 som odvolal všetkých členov správnych rad, ktorí sú nominovaní za štát, a vymenoval som k 1. 3. nových okrem Piešťan. Okrem Piešťan. Ale v Piešťanoch, treba zasa povedať pravdu, tam nie sú tí absolútne pôvodní, ale sú tam členovia, ktorí boli v jeseni vymenení. Ja som menoval štyroch členov, ktorí sú profesionálni, ktorí robia na ministerstve zdravotníctva stále a nepodliehajú žiadnym jednoducho politickým zmenám, oni sú tam a stále ma informujú o tom, čo sa v nemocnici deje, aby boli súčinní s vyšetrovacími orgánmi. To som odôvodnil. A v čase, keď bude vyšetrovanie dokončené, nemám problém, aby som na základe nominácie takej, ako mi dali, a na základe kľúča, kde som konal aj inde, aby som to jednoducho takýmto spôsobom vymenil. Takže to je to, čo sa týka správnych rád.
Dámy a páni, už veľakrát spomínaný Ozdravný plán nemocníc, na ktorý sa pýtal aj niekoľkokrát pán poslanec, pán poslanec Uhliarik. No, ak on to prezentoval, že čo som s tým urobil, aby zrazu za štyri mesiace sme mohli zázračne kupovať špeciálny zdravotný materiál, energetiku, plyn a ináč, jednoducho okamžite cez centrálny nákup, keď vie, ako fungujú nemocnice, tak ja si myslím, že to, čo chceme riadiť, najprv musíme vedieť spočítať. A chcem povedať, že v tejto chvíli pokračujú práce na príprave novej účtovnej osnovy nemocníc, je to už funkčné v štyroch nemocniciach, a to bude zrealizované a ukončené ešte v tomto roku. To znamená, že budeme mať niečo štandardizované, také, čo doteraz nemocnice verzus nemocnice, nemocnice verzus ministerstvo nebolo.
Tu už spomínaná otvorená nemocnica Banská bystrica, dnes som vravel novinárom, že ich srdečne pozývam budúci týždeň na tlačovku do Banskej Bystrice. Je to prvá nemocnica, kde budú zverejnené údaje a kde sa dostanú k údajom takým, ku ktorým doteraz prístup ani nemali, pretože nemáme absolútne čo tajiť - a prečo máme tajiť? -, preto sme pripravení, aby sme tieto veci jednoducho ponúkli aj verejnosti, aj novinárom.
To, čo v tejto chvíli funguje, bolo spomínané z mojej strany, bol spomínaný pacient, a to je to, že veľakrát ten problém a tie sťažnosti, či už u nás, alebo Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, alebo inde vzniká v rámci zlej komunikácie pacient verzus zdravotníci. V mnohých prípadoch bola, alebo v častých prípadoch je poskytnutá kvalitná zdravotná starostlivosť, ale tá komunikácia je niekedy na bode mrazu, niekedy sa niečo nepodarí a potom celá práca, celá tá starostlivosť vyjde nazmar, a preto sme sa rozhodli v tejto nemocnici dať do činnosti alebo sfunkčniť tzv. mediátora, ktorý bude pre pacientov. Takže toto už vo všetkých nemocniciach je.
Ďalej pripravujeme komfort pre čakajúcich návštevníkov v ambulanciách, to znamená, aby v ambulanciách pacient, keď čaká, aby vedel, aký je v poradí, to znamená, aby na obrazovke videl svoje poradie, aby jednoducho vedel, že kde patrí a kde ho niekto jednoducho čaká.
Čo sa týka štandardizácie a systematizácie zberu zdrojových údajov a indikátorov do nemocníc, tak toto bude pripravené v júni roku 2015. A je to veľmi potrebné aj z toho dôvodu, a to súvisí aj s tým, na čo sa pýtate, aby sme jednoducho my ako ministerstvo zdravotníctva vedeli ad hoc, to znamená, že v tej danej chvíli kontrolovať a porovnávať personalistiku, napríklad priemerné mzdy, to znamená, opäť to, čo doteraz za celý čas nikdy za celých 25 rokov nebolo, nemocnica verzus ministerstvo zdravotníctva.
Už tu spomínané audity, takisto v júni tohto roku bude realizovaný finančný audit, ale, pán poslanec, my tento audit chceme zrealizovať na základe verejného obstarávania. To znamená, že najprv prebehne riadne výberko a potom bude zrealizovaný audit. Preto to nejaký čas trvá, takže hovorím, že jún tohto roku.
A už spomínané selektívne oddlženie, ktoré tu vlastne, ktoré tu sme už spomínali.
Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, stručne som vymenoval pozitíva, ktoré sa nám podarilo zrealizovať, spomínal som aj to, na čom pracujeme, ako sme ďaleko, čo sme vlastne urobili a čo sme pripravili. A povedal by som, že nezabúdajme na to a nestrašme pacientov, že na Slovensku je zdravotníctvo v katastrofálnom stave, pretože pacient má z toho zmätok, aj z dnešnej debaty možno, a určitým veciam nerozumie, jedná sa nám hlavne o to, aby bolo prinavrátené zdravie.
Dámy a páni, nedá mi ešte jednu vec nepovedať, pretože od novembra alebo od decembra tu často počúvame slovo transparentnosť a schránkové firmy.
Pri slove transparentnosť by som sa rád zastavil zase pri pánovi poslancovi Uhliarikovi. Pred týždňom som tu prezentoval nahrávku a nedá mi nezopakovať, že nezdalo sa mi, že je to korektné, a je to oficiálna nahrávka z pôdy ministerstva zdravotníctva, kde pán minister vtedajší mal stretnutie s 30 riaditeľmi a odporúčal im, ako môžu podpísať zmluvu, resp. vykonať u nich audit za 1,2 mil. eur s tým, že keď to podpíšu, tak budú oddlžení, podotýkam, oddlžení z peňazí daňových poplatníkov, v hodnote 300 mil. eur, a že keď to prebehne, tak sa to urobí tak rýchlo, že ani Brusel si nevšimne tú neoprávnenú štátnu pomoc. Takže ja si myslím, že s transparentnosťou to nemá nič spoločné.
Za ďalšie, vaše schránkové firmy. Áno, ja som to už dnes novinárom hovoril, pán poslanec, a síce to, že boli ste konateľom v jednej firme a v tej firme ste sa v júli, alebo 24 hodín pred tým, ako ste sa stali ministrom, v júli 2010, stali ministrom zdravotníctva, ste končili svoje pôsobenie a tá firma počas prvého roka vášho pôsobenia zvýšila obrat z 2,5 mil. eur na 7,1 mil. eur. Takže keď bola spomenutá schránková firma, a nebola spomenutá, že to je tá vaša, ale bolo to na adrese, však nakoniec na internete to je, bola spomenutá, že to je na adrese, kde vznikajú schránkové firmy. Takže to k tomu, aby som to doplnil. Takže nedá mi to nepovedať.
Takže, dámy a páni, na záver mi dovoľte, aby som vám povedal, že pracujeme na ministerstve zdravotníctva, pracujeme na tom, aby naozaj to zdravotníctvo bolo efektívne, aby sme prinavracali ľuďom zdravie a naozaj aby na konci dňa sme mohli povedať, že máme vyliečeného pacienta, máme spokojných zdravotníkov a máme zdravého občana.
Ďakujem pekne za pozornosť. (Potlesk.)