34. schôdza

11.9.2018 - 20.9.2018
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

13.9.2018 o 16:27 hod.

Mgr.

Peter Antal

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 16:12

Tibor Bastrnák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán podpredseda, vážený pán minister, milé dámy, vážení páni, dovoľte, aby som podal pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu príslušného zákona, ktorý teraz prerokuvávame (tlač 988). A na začiatku veľmi krátko to odôvodním.
Ide väčšinou o legislatívno-technické úpravy, potom v troch bodoch zosúladenie s nariadením EHS, pritom je ešte zapracovaná transpozícia prerokovanej smernice Komisie EÚ a potom aj kvôli tomu musím predložiť tento pozmeňovák, lebo je v platnosti antibyrokratický, alebo vstúpil do platnosti antibyrokratický zákon a musíme zosúladiť aj s tým túto novelu. Asi to je všetko a plus ešte, čo je dôležité, rozpočtová organizácia Agentúra rozvoja vodnej dopravy bola zriadená k 31. 12. 2010, ministerstvo prehodnotilo opodstatnenosť ďalšej existencie samotnej rozpočtovej organizácie a z dôvodu optimalizácie systému procesov verejného sektora bude jej úlohy vykonávať príslušný útvar ministerstva ako právny nástupca agentúry. Takže asi tieto zmeny sú v tejto, v tomto pozmeňováku.
A keď dovolíte, tak prečítam celý pozmeňovák k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 338/2000 Z. z. o vnútrozemskej plavbe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, sa mení a dopĺňa takto:
1. V čl. I sa vkladá nový prvý bod, ktorý znie:
"1. Slová "zmluvný štát" vo všetkých tvaroch sa v celom texte zákona nahrádzajú slovami "štát, ktorý je zmluvnou stranou" v príslušnom tvare."
Nasledujúce body sa prečíslujú.
2. V čl. I sa za deviaty bod vkladá nový desiaty bod, ktorý znie:
"10. V § 13 ods. 3 sa slová "§ 22 ods. 11 písm. e)" nahrádzajú slovami "§ 22a ods. 7 písm. d)"."
Nasledujúce body sa prečíslujú.
3. V čl. I bod 13 znie:
"13. V § 14 sa za odsek 6 vkladá nový odsek 7, ktorý znie:
"(7) Skúšobná komisia uzná uchádzačovi úspešne vykonanú štátnu skúšku alebo maturitnú skúšku v Slovenskej republike alebo úspešne vykonanú odbornú skúšku v zahraničí z predmetu, ktorý je obsahom skúšky na získanie odbornej spôsobilosti dopravcu."."
Doterajšie odseky 7 a 8 sa označujú ako odseky 8 a 9.
4. V čl. I bode 22 sa za slovami "písm. c) sa" vkladajú slová "na začiatok vkladajú slová "kópia lodného osvedčenia," a".
5. V čl. I sa za dvadsiaty piaty bod vkladá nový dvadsiaty šiesty bod, ktorý znie:
"26. V § 21c ods. l sa vypúšťa odkaz 12da vrátane poznámky pod čiarou k odkazu 12da."
Nasledujúce body sa prečíslujú.
6. V čl. I bode 26 § 22a ods. 2 sa za slová "kapitána l. triedy" vkladá čiarka a slová "z oblasti historických plavidiel a vykonávania ich prehliadok".
7. V čl. I bode 26 § 22a ods. 5 sa na konci bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: "ktorých stanovisko má odporúčajúci charakter."
8. V čl. I bode 26 § 22a ods. 7 písm. a), bode 36 § 28 ods. 2 písm. a) a bode 65 § 39 písm. n) treťom bode sa vypúšťa odkaz 12da. Zároveň sa vypúšťa poznámka pod čiarou 12da. V nadväznosti na túto zmenu sa upraví úvodná veta k poznámkam pod čiarou.
9. V čl. I bode 27 § 22b ods. 3 sa vypúšťajú slová "podľa tohto zákona a všeobecne záväzných právnych predpisov vydaných na jeho vykonanie".
10. V čl. I body 51 a 52 znejú:
"51. V§ 38a sa vypúšťa nadpis pod paragrafom a odseky 1 a 2.
Doterajšie odseky 3 a 4 sa označujú ako odseky 1 a 2.
52. V § 38a ods. l sa slovo "Agentúra" nahrádza slovom "Ministerstvo" a vypúšťajú sa v písmene e) bodkočiarka a slová za bodkočiarkou a písmená g) a h)."
Zmeny navrhované v tomto bode nadobúdajú účinnosť 1. novembra 2018, čo sa premietne v článku upravujúcom účinnosť.
11. V čl. I sa za päťdesiaty druhý bod vkladá nový päťdesiaty tretí bod, ktorý znie:
"53. V § 38a odsek 2 znie:
"(2) Ministerstvo je povinné pred obstaraním majetku, ktorý nadobudne činnosťou podľa odseku 1 písm. a) prvého bodu alebo druhého bodu, písm. d) alebo písm. e) a pred začatím výstavby súčastí vodných ciest a ďalších stavieb potrebných na prevádzku vodnej dopravy na vodných cestách dohodnúť zmluvne budúceho správcu majetku štátu, ktorý bude využívať majetok na plnenie úloh v rámci predmetu jeho činnosti. Dňom nadobudnutia právoplatnosti kolaudačného rozhodnutia, ak ide o stavbu podľa predchádzajúcej vety, alebo dňom prevzatia ďalšieho obstaraného majetku prechádza bezodplatne správa stavby alebo ďalšieho majetku na zmluvne dohodnutého správcu."."
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Zmeny navrhované v tomto bode nadobúdajú účinnosť 1. novembra 2018, čo sa premietne v článku upravujúcom účinnosť.
12. V čl. I bode 67 § 39 písm. aa) sa nad slovom "predpisu" odkaz "23a)" nahrádza odkazom "23)".
13. V čl. I bode 67 § 39 písm. ab) sa slová "podľa § 38a ods. 4" nahrádzajú slovami "podľa § 38a ods. 2".
14. V čl. I bode 67 § 39 písm. ab) nadobúda účinnosť 1. novembra 2018, čo sa premietne v článku upravujúcom účinnosť.
15. V čl. I bod 92 znie:
"92. Príloha č. l sa dopĺňa šestnástym bodom a sedemnástym bodom, ktoré znejú:
"16. Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/1629 zo 14. septembra 2016, ktorou sa stanovujú technické požiadavky na lode vnútrozemskej plavby, ktorou sa mení smernica 2009/100/ES a ktorou sa zrušuje smernica 2006/87/ES (Ú. v. EÚ L 252, 16. 9. 2016).
17. Delegovaná smernica Komisie (EÚ) 2018/970 z 18. apríla 2018, ktorou sa menia prílohy II, III a V k smernici Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/1629, ktorou sa stanovujú technické požiadavky na lode vnútrozemskej plavby (Ú. v. EÚ L 174, 10. 7. 2018)"."
16. V čl. V bod 1 znie:
"1. V§ 48 ods. 3 písm. a) sa slová "po prechode správy tohto majetku podľa osobitného predpisu, 56a)" nahrádzajú slovami "podľa osobitného predpisu, 56a)".
Poznámka pod čiarou k odkazu 56a znie:
"56a) § 38a ods. 2 zákona č. 338/2000 Z. z. v znení neskorších predpisov."
Zmeny navrhované v tomto bode nadobúdajú účinnosť 1. novembra 2018, čo sa premietne v článku upravujúcom účinnosť.
17. V čl. V sa za prvý bod vkladá nový druhý bod, ktorý znie:
"2. V § 48 ods. 3 písm. b) sa slová "Agentúre rozvoja vodnej dopravy" nahrádzajú slovami "Ministerstvu dopravy a výstavby Slovenskej republiky"."
Nasledujúce body sa prečíslujú.
Zmeny navrhované v tomto bode nadobúdajú účinnosť 1. novembra 2018, čo sa premietne v článku upravujúcom účinnosť.
18. V čl. VI sa slová "7. októbra 2018" nahrádzajú slovami "2. januára 2019".
V tejto súvislosti sa v čl. I bode 91 § 43e slová "7. októbra 2018" vo všetkých tvaroch nahrádzajú slovami "2. januára 2019" v príslušnom tvare a slová "6. októbra 2018" vo všetkých tvaroch nahrádzajú slovami "1. januára 2019" v príslušnom tvare.
Vzhľadom na tieto navrhované zmeny súčasne žiadam o vyňatie na osobitné hlasovanie bodu 7 spoločnej správy výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Vážený pán podpredseda, ďakujem pekne, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

13.9.2018 o 16:12 hod.

MUDr.

Tibor Bastrnák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:12

Árpád Érsek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené dámy, vážení páni, dovoľte, aby som sa ospravedlnil, ale nebolo to spôsobené v dvoch bodoch ministerstvom dopravy, lebo sa zdajú byť tie pozmeňovacie návrhy, ako bolo ich veľa, ale je to, vyplývajú z európskej legislatívy a z našej legislatívy, museli sme tam doplniť niektoré veci, ktoré už budú platiť, keď tento zákon príde do účinnosti. A na druhej strane, čo sa týka návratu ARVD, Agentúra rozvoja lodnej dopravy, sa vráti na ministerstvo. Tak sa ospravedlňujem, že to bolo tak, ale v rámci, vo veľkom to zákon nemení.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

13.9.2018 o 16:12 hod.

PaedDr.

Árpád Érsek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:24

Árpád Érsek
Skontrolovaný text
Ďakujem. Mne len ostáva toľko, že otváram rozpravu k tomuto bodu ako minister. Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

13.9.2018 o 16:24 hod.

PaedDr.

Árpád Érsek

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:27

Peter Antal
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som predložil pozmeňujúci návrh k uvedenému návrhu zákona. Je to z dôvodu toho, že po rozprave sa konalo, konala vláda, k tomuto zasadala vláda, aj k tomuto návrhu zákona, ktorá mala niektoré pripomienky. A zároveň je potrebné zmeniť účinnosť zákona vzhľadom na skutočnosť, že na júnovej schôdzi sa nehlasovalo o tomto zákone a tým pádom by nám nesedela účinnosť zákona. Čiže sa jedná len o pripomienky, pripomienky vlády a zmena účinnosti.
Vzhľadom na to, že sú to body, ktoré boli už v spoločnej správe, žiaľ, musím, síce má rozsah malý tých zmien, ale musím čítať celé body spoločnej správy a nedá sa to iným spôsobom upraviť. Takže budem sa snažiť čo najrýchlejšie, aj keď toho nie je málo.
Takže pozmeňujúci návrh poslanca Petra Antala k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Petra Antala a Edity Pfundtner na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
1. V čl. I v bode 7 v § 6 ods. 1 sa za slovo "právnická" vkladá slovo "osoba".
2. V čl. I bod 8 znie:
"8. V § 6 ods. 2 písm. a) sa za slovo "opravy" vkladá čiarka a slová "a udržiavanie" sa nahrádzajú slovami "rekonštrukciu a modernizáciu"."
3. V čl. I bod 20 znie:
"20. V § 8a ods. I druhá veta a štvrtá veta znejú: "Zmluva o výkone správy, jej zmena alebo zánik schválené podľa § 14b ods. 1 písm. e) sú záväzné pre všetkých vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome, ak sú podpísané správcom a osobou poverenou vlastníkmi bytov a nebytových priestorov v dome, pričom pravosť podpisov týchto osôb musí byť úradne osvedčená. Vlastník bytu alebo nebytového priestoru v dome nemôže zmluvu o výkone správy vypovedať, správca je povinný schválenú zmluvu a pri jej zmene úplné znenie zmluvy doručiť každému vlastníkovi bytu a nebytového priestoru v dome do 30 dní od jej schválenia vlastníkmi bytov a nebytových priestorov v dome."."
4. V čl. I bod 24 znie:
"24. V § 8a ods. 6 druhej vete sa slová "podľa § 14" nahrádzajú slovami "podľa § 14b ods. 1 písm. e)"."
5. V čl. I bod 28 znie:
"28. V § 8b ods. 1 písm. g) a h) znejú:
"g) vypracovať a každoročne do 30. novembra vlastníkom bytov a nebytových priestorov v dome predložiť plán opráv na nasledujúci kalendárny rok, ktorý zohľadní najmä opotrebenie materiálu a stav spoločných častí domu a spoločných zariadení domu a navrhnúť výšku tvorby fondu prevádzky, údržby a opráv domu na kalendárny rok,
h) podať návrh na vykonanie dobrovoľnej dražby, odkaz 12ac, bytu alebo nebytového priestoru v dome na uspokojenie pohľadávok podľa § 15 na základe rozhodnutia podľa § 14b ods. 1 písm. o)."."
6. V čl. I bode 34 v § 9 odseky 5 a 6 znejú:
"(5) Spoločenstvo a správca sú povinní
a) evidovať a uchovávať všetky prijaté rozhodnutia vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome vrátane zápisníc zo zhromaždení, schôdzí vlastníkov a výsledkov písomných hlasovaní vrátane hlasovacích listín,
b) viesť zoznam a dokumentáciu súdnych sporov týkajúcich sa domu,
c) priebežne aktualizovať evidenciu rozhodnutí vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome; predseda alebo správca zodpovedá aj za správnosť evidencie,
d) umožniť vlastníkovi bytu a nebytového priestoru v dome na požiadanie nahliadnuť do dokladov týkajúcich sa správy domu alebo čerpania fondu prevádzky, údržby a opráv, robiť si z nich výpisy, odpisy a kópie alebo môžu na náklady vlastníka bytu a nebytového priestoru v dome vyhotoviť z nich kópie; pri poskytovaní týchto informácií je predseda alebo správca povinný zabezpečiť ochranu osobných údajov podľa osobitného predpisu, odkaz 12f.
e) uplatňovať práva vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome vyplývajúce zo zodpovednosti za vady domu, spoločných častí domu a spoločných zariadení domu, spoločných nebytových priestorov, príslušenstva, pozemku zastaveného domom a priľahlého pozemku voči tretím osobám.
(6) Ak zaniká zmluva o spoločenstve alebo zmluva o výkone správy, alebo ak správca alebo spoločenstvo končia svoju činnosť, je doterajšie spoločenstvo alebo doterajší správca povinný najneskôr v deň zániku zmluvy alebo v deň skončenia činnosti predložiť vlastníkom bytov a nebytových priestorov v dome správu o svojej činnosti týkajúcej sa tohto domu a previesť zostatok majetku vlastníkov na účtoch v banke na nový účet domu zriadený novým správcom alebo novým spoločenstvom. Doterajšie spoločenstvo alebo doterajší správca sú zároveň v rovnakej lehote povinní odovzdať druhému správcovi, predsedovi založeného spoločenstva alebo na tento účel poverenému vlastníkovi bytu alebo nebytového priestoru v dome celú dokumentáciu týkajúcu sa správy domu, najmä dodávateľské zmluvy, pracovné zmluvy a poistné zmluvy, účtovné doklady, technickú dokumentáciu domu, vyúčtovanie úhrad za plnenia a vyúčtovania fondu prevádzky, údržby a opráv, zápisnice a rozhodnutia vlastníkov bytov a nebytových priestorov v dome, ako aj ďalšie dokumenty nevyhnutne potrebné pre riadny výkon správy domu novou osobou."
7. V čl. I v bode 40 v § 14 ods. 3 sa slová "alebo nebytový priestor v dome" nahrádzajú slovami "alebo na nebytový priestor v dome" a v § 14 ods. 4 písm. c) sa slovo "členov" nahrádza slovom "člena".
8. pozmeňovacieho, bodu. V čl. I bode 47 sa slová "v § 32e" nahrádzajú slovami "v § 32f" slová "§ 32f" sa vrátane úvodnej vety nahrádzajú slovami "§ 32g", slová "1. augusta 2018" vrátane nadpisu vo všetkých tvaroch sa nahrádzajú slovami "1. novembra 2018" v príslušnom tvare a slová "31. decembra 2018" sa nahrádzajú slovami "30. júna 2019".
9. V čl. II sa slová "1. augusta 2018" nahrádzajú slovami "1. novembra 2018".
Vzhľadom na tieto navrhované zmeny súčasne vynímam na osobitné hlasovanie body 9, 12, 16 a 29 spoločnej správy výborov Národnej rady Slovenskej republiky a žiadam hlasovať o týchto bodoch spoločne.
Ďakujem, koniec pozmeňováku.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

13.9.2018 o 16:27 hod.

Mgr.

Peter Antal

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:35

Irén Sárközy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, ďakujem veľmi pekne za slovo. Vážené poslankyne, vážení páni poslanci, zákon č. 461/2003, zákon teda o sociálnom poistení, má od roku 2012 v § 65a definovaný mechanizmus automatickej zmeny dôchodkového veku. Tento mechanizmus naväzuje zmenu dôchodkového veku na strednú dĺžku dožitia osôb. To znamená, že o koľko ľudia dnes dlhšie žijú, o toľko sa posúva vek odchodu do dôchodku. Dĺžka poberania dôchodku sa teda neskracuje, len sa posúva jej začiatok s ohľadom na pozitívny trend, že dôchodcovia na Slovensku dožívajú vyššieho veku.
Pre výpočet dôchodkového veku sú používané údaje Štatistického úradu Slovenskej republiky z úmrtnostných tabuliek za predchádzajúce roky, ktoré sú už známe, a teda sú využité empirické dáta o našej populácii. V tomto smere je mechanizmus zárukou, že sa zmena dôchodkového veku nepočíta z odhadovaných alebo prognózovaných údajov, a teda v sebe obsahuje minimálnu mieru chyby.
Nedostatok však vidíme v tom, že vek odchodu do dôchodku sa zverejňuje vždy len na rok dopredu. V realite toto tiež znamená, že človek, ktorý oslavuje šesťdesiate narodeniny, stále nevie, kedy presne pôjde do dôchodku. Dokonca to nevie ani ten, kto dnes oslavuje šesťdesiate prvé narodeniny.
Druhý nedostatok vidíme v tom, že sa dôchodkový vek určuje na roky a na dni, čo je pre ľudí ťažko zapamätateľné číslo. Tento mechanizmus je síce presný vzhľadom na určenie dôchodkového veku, avšak na druhej strane vytvára výraznejšie výkyvy v zmenách dôchodkového veku medzi rokmi. Ak by sme zákon neupravili, tak by napríklad o štyri roky prišlo k medziročnému skoku v dôchodkovom veku až o 140 dní, čo je približne dvojnásobok bežného medziročného posunu.
Predkladaný návrh zákona má teda dva ciele: Prvým cieľom je zvýšiť pochopiteľnosť a zapamätateľnosť dôchodkového veku pre široký okruh bežných ľudí tým, že dôchodkový vek sa bude stanovovať na roky a mesiace. Druhým cieľom návrhu je určiť vek odchodu do dôchodku na dlhšie obdobie dopredu tak, aby bol istotou aj pre osoby, ktoré v najbližšej budúcnosti s vysokou pravdepodobnosťou ešte len dosiahnu dôchodkový vek.
Keďže súčasná právna úprava je nastavená tak, že sa stanovuje dôchodkový vek len na nasledujúci kalendárny rok, vytvára to neistotu v plánovaní života poistencov. Poistenci nemajú právnu istotu presne a vopred stanoveného dôchodkového veku a nemôžu tak plánovať svoje dôležité životné rozhodnutia.
Samozrejme, že sme sa inšpirovali aj dôchodkovými systémami iných krajín EÚ, vychádzali sme a inšpirácia hlavná bola dôchodkový systém v susednej Českej republike, ale keď sme sa pozreli aj ostatné krajiny EÚ, tak dôchodkový vek je určený v mesiacoch, čo, samozrejme, je zapamätateľnejšie ako určenie dôchodkového veku v rokoch.
Takže chcem vás poprosiť o podporu tohto zákona aj v druhom čítaní a potom sa prihlasujem aj do rozpravy.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

13.9.2018 o 16:35 hod.

Ing. JUDr.

Irén Sárközy

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:40

Alena Bašistová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Irén Sárközy, Edity Pfundtner, Tibora Bastrnáka a Ladislava Balódiho na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov (tlač 1006).
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1238 z 19. júna 2018 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Návrh zákona (tlač 1006) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť všetky určené výbory. Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto spoločnej správy vyplývajú štyri pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o návrhoch 1 až 4 v IV. časti tejto spoločnej správy spoločne so stanoviskom gestorského výboru schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 124 z 11. septembra 2018. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona informovala o výsledku rokovania výborov a predkladala návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

13.9.2018 o 16:40 hod.

doc. PhDr. PhD.

Alena Bašistová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:42

Irén Sárközy
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Tak ako som avizovala, chcela by som prečítať, odôvodniť pozmeňujúci návrh, ktorý teda predkladám ja sama ako navrhovateľka.
Tento pozmeňujúci návrh má cieľ zabezpečiť, dosiahnuť cieľ ustanovený Koncepciou oddlženia zdravotníckych zariadení schválenou uznesením vlády Slovenskej republiky č. 425 zo dňa 13. septembra 2017 o sociálnom poistení a práve preto je nevyhnutné vykonať tieto zmeny, legislatívne zmeny v zákone o sociálnom poistení.
Budem čítať text:
V čl. I bode 6 sa za § 293ed vkladá § 293ee, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 293ee
Prechodné ustanovenia účinné od 1. novembra 2018
(1) Pohľadávku na penále, ktoré sa viaže na poistné za obdobie do 31. decembra 2016, vzniknutú voči zdravotníckemu zariadeniu, okrem pohľadávky podľa § 293eaa, môže Sociálna poisťovňa postúpiť podľa § 149 na právnickú osobu so 100-percentnou majetkovou účasťou štátu určenú ministerstvom po dohode s ministerstvom financií; § 149 ods. 2 sa nepoužije.
(2) Právnická osoba so 100-percentnou majetkovou účasťou štátu uvedená v odseku 1 môže nakladať s postúpenou pohľadávkou ako vlastník aj iným spôsobom ako podľa § 149 ods. 9.
(3) Na postúpenie pohľadávky podľa odseku 1 sa od 1. novembra 2018 § 277b až 277d nepoužijú."
V tejto súvislosti sa primerane upraví úvodná veta bodu 6.
Navrhovaná úprava nadobúda účinnosť 1. novembra 2018, čo sa primerane premietne v čl. II o účinnosti.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

13.9.2018 o 16:42 hod.

Ing. JUDr.

Irén Sárközy

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:42

Alena Bašistová
Skontrolovaný text
Hlasovať by sa malo dnes o 17. hodine. Ďakujem.
Skryt prepis

13.9.2018 o 16:42 hod.

doc. PhDr. PhD.

Alena Bašistová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:47

Dušan Bublavý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
(Krátka pauza.) Ďakujem pekne za slovo. Prepáčte za zdržanie.
Náš návrh zákona pojednáva o navýšení platov starostov a primátorov koeficientom, ktorý bol ešte v roku 2011 upravený. Keďže bola kríza, tak nazvalo sa to protikrízové opatrenie a boli znížené starostom a primátorom platy. Myslím si, že kríza, ako všetci vieme, pominula a tie koeficienty by sa mohli dostať na úroveň aspoň z roku 2011. A odvtedy, za tých sedem rokov, sa ešte aj práca starostov a primátorov naozaj legislatívou, ale aj spoločenskými zmenami sa ešte sťažila. Tak si myslím, že naozaj richtári a primátori by mohli byť aspoň hodnotení tak ako v roku 2011.
Ďakujem. Môžme otvoriť, pokračovať.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

13.9.2018 o 16:47 hod.

Mgr.

Dušan Bublavý

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:49

Elemér Jakab
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Železničná sieť obsahuje niekoľko tratí, ktoré sú dlhodobo nevyužívané a nepremáva na nich žiaden vlak, prípadne je na nich vedený vlak len príležitostne. Udržiavanie takýchto tratí je však nehospodárne, na čo poukázal aj dokument Revízia výdavkov v doprave, schválený vládou SR ako uznesenie č. 461 z 5. októbra 2016. Samotné rušenie tratí je však nezvrátiteľný krok a prípadné jej nové vybudovanie z dôvodov zmeny mobility, rozvoja priemyslu a zamestnanosti či iných hospodársko-spoločenských faktorov by si vyžadovalo podstatne vyššie náklady než navrátenie do prevádzkyschopného stavu.
Zároveň vzniká čoraz častejšia spoločenská potreba a požiadavka na využitie takýchto neprevádzkovaných tratí na iný účel, než je vlaková doprava. Aktuálne znenie zákona neumožňuje po vyčerpaní možností prenájmu alebo predaja iný postup než úplne zrušenie trati vrátane odstránenia všetkých jej súčastí podľa stavebného predpisu, čo generuje ďalšie náklady a výdavky.
Navrhovanou úpravou sme umožnili využitie neprevádzkovaných tratí na účely dočasného vybudovania miestnej komunikácie určenej pre chodcov, chodníka alebo miestnej komunikácie pre cestnú nemotorovú prepravu a eliminujú sa aj prípady ohrozenia bezpečnosti, keď verejnosť využíva na svoje, na svoj presun peši alebo bicyklom trasy pozdĺž cestných komunikácií, ktorých väčšina neposkytuje bezpečný priestor po ich okrajoch.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

13.9.2018 o 16:49 hod.

Mgr.

Elemér Jakab

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video