16. schôdza

20.10.2020 - 5.11.2020
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.11.2020 o 16:42 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:38

Tomáš Lehotský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Pán Kamenický, vy ste začali s tým, že teda tento zákon je nenápadný a tak sa k tomu aj staviame. Ja si vôbec nemyslím, že niekto spochybňuje, že tento zákon je veľmi dôležitý, on sa aj volá ústavný.
Práve preto, že je tak dôležitý, a práve preto, že sme videli, ako tu SMER bačoval za posledné tie, tých osem rokov, odkedy, deväť, odkedy tento zákon je v platnosti, tak vidíme, že ten zákon má svoje nedostatky, ktoré vás nedokázal ustriehnuť. Lebo vy teda hovoríte, že vy ste sa dokázali vyhýbať sankčným pásmam. Áno, dokázali ste sa vyhýbať sankčným pásmam práve kvôli tomu, že tej ekonomike sa darilo, ale dlh za vás absolútne, samozrejme, neklesal. Hej? Vy ste sa hrali s percentami a práve v časoch, kedy tá krajina šlapala, ekonomika šlapala a vy ste mali znižovať ten dlh aj v absolútnych číslach, tak vy ste ho neznižovali, vy ste ho len zvyšovali v absolútnych číslach. To znamená, že považujeme tento zákon za veľmi dôležitý a tak k nemu aj pristupujeme.
Hovoríte o tom, že stúpa dlh. No, však ale stúpa. Táto vláda je tu koľko? Šesť, sedem, osem mesiacov. To nie je o tom, že sa tu míňajú peniaze len tak. Je naozaj korona, to znamená, že ten dlh musí stúpať, lebo príjmy nie sú také štátneho rozpočtu, ako sme si mysleli. Výdavky sú, naopak, vyššie.
Ten zákon sa tvorí, ja som bol na tých debatách, na ktorých hovoríte, že ste boli teda aj vy a že teda a že tam ste znášali pripomienky. Áno, ale musím povedať, že to boli pripomienky, ktoré boli len negatívneho charakteru, neboli to konštruktívne pripomienky. Takže ja pevne verím teda, že ministerstvo financií, a mám aj také informácie, že bude i naďalej spolupracovať v tomto a určite dostanete aj to slovo pri tvorbe tohto zákona.
Tvrdíte, že uvoľňujeme dlhovú brzdu. To nie je pravda. Samotná existencia a zavedenie výdavkových limitov je presným opakom toho. Je to práve nástroj na to, aby sme ten dlh dokázali udržať... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.11.2020 o 16:38 hod.

Ing.

Tomáš Lehotský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:40

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Pán kolega Kamenický, ďakujem pekne za vaše vystúpenie. Súhlasím úplne, je to fakt veľmi dôležitý zákon, tak ako už bolo povedané. Takisto súhlasím, vznik Rady pre rozpočtovú zodpovednosť, myslím si, že RRZ presvedčila o svojom význame a fakt pôsobenie pána Šramka na jej čele proste urobilo z nej jednu z najdôveryhodnejších inštitúcií v krajine, takže to, myslím, bude, bude pokračovať.
Súhlasím aj s konsenzom pri prijímaní; áno, zákon je ústavný, presahuje, presahuje volebné obdobie, zasahuje do budúcich, urobíme maximum, aby sme dokázali získať dôveru opozície preňho, tak ako aj ten teda pôvodný mal, čiže urobíme maximum.
Tak ako už aj pán minister avizoval, je pripravených do výboru ešte veľa zmien, a teda sľubujem, budeme sedieť, budeme, budeme tieto zmeny prezentovať a vysvetľovať aj opozícii, takže toto tiež sa stane.
Mám len jednu výtku. Najprv hovoríte, že teda zmäkčujeme podmienky a že teda robíme z toho že slabý zákon, nakoniec teda hovoríte, že hrozí až nestabilita krajiny zo sankcií, čo bude až taký prísny. Trošku si to odporuje, pán kolega, ale dobre, beriem to ako politickú reč v pléne. Každopádne, teším sa na tú odbornú reč, odbornú debatu na výbore.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.11.2020 o 16:40 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:42

Richard Vašečka
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Pán kolega, ja možno tak trocha odľahčenejšie. Keby ste sa boli vy v tých dobrých rokoch vzďaľovali od tej hranice rapídne opačným smerom, tak sme to nemuseli riešiť, ale to už bolo povedané. A ešte jeden možno taký, taký politický ťukes, v ďalšom volebnom období, ak táto vláda nebude mať vládnu väčšinu, stále veríme, že to bude táto vláda, a potom sa spoliehame na zodpovednú opozíciu, ktorá doplní v dobrých časoch tie hlasy, aby sa znova tá dlhová brzda vrátila tam, kde bola v dobrých časoch. Takže keďže ste zodpovední, tak veríme, že sa to vyrieši a nemusíme sa báť.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.11.2020 o 16:42 hod.

Mgr.

Richard Vašečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:43

Zita Pleštinská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Ja tiež chcem vyzdvihnúť tento mimoriadne významný zákon z hľadiska posilnenia Rady pre rozpočtovú zodpovednosť, RRZ, transparentnosti verejných financií, ale aj nástrojov na posilnenie zodpovednosti proti populizmu a proti cyklickej fiškálnej politike. Je to jeden z top zákonov a chcem sa poďakovať všetkým, ktorí sa podieľali a pripravili tento zákon, aby sme teraz o ňom mohli rokovať.
Pripomínam vám, pán Kamenický, že SMER v minulosti chcel prejsť z hrubého dlhu na čistý, aby sa štát mohol predzásobiť zdrojmi, keď je situácia z hľadiska výšky úrokov na trhu priaznivá. Novela teraz rieši aj tento problém. Súčasne sa navrhuje, aby horný limit dlhu verejnej správy bol stanovený vo výške 55 %, dnes je 50 %. Zavádzajú sa výdavkové limity, čiže tento, táto novela zákona rieši skutočne situáciu. A musíme si priznať, že fakt je tu mimoriadna situácia, je tu pandémia COVID-u-19, a preto sa aj ministerstvo muselo veľmi zodpovedne pripraviť, aby vlastne zachránilo ekonomiku Slovenskej republiky.
Ďakujem, pán minister.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.11.2020 o 16:43 hod.

Ing. arch.

Zita Pleštinská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:44

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Poviem otvorene, snažil som sa byť absolútne apolitický a povedať svoj názor na tieto veci.
Pán Pročko, viete, keď niekto niečo hovorí, musíte chápať, o čom hovorí, a vy tomu vôbec nechápete, to je váš problém, a preto ste tak vystúpili, ako ste vystúpili.
Chcem sa poďakovať napríklad pánu Viskupičovi, lebo ten vie, o čom hovorím, pán minister tiež vie, o čom hovorím.
A, pán Lehotský, pozrite sa, pozrite si dva grafy, áno, pozrite si graf vývoja dlhu v absolútnych číslach, ktorý ste hovorili, a viete dobre, že ak máte deficit, tak absolútne číslo vám stúpa. Lenže pozrite sa, ako stúpa, ako stúpa za vás momentálne v tom návrhu rozpočtu. Ja mám ten graf, ja vám ho môžem ukázať, a pozrite si to percentuálne. Ja vidím problém v tom, že v roku ´23 už nerobíte, a to vám vyčíta aj Rada pre rozpočtovú zodpovednosť, pokrízovú konsolidáciu nerobíte. Tam to je proste úplne jasné.
Čo sa týka ostatných vecí, ja skutočne vás chcem poprosiť, koalíciu, je to vo vašich rukách, ak sa nad týmto zákonom dobre nezamyslíte, nepochopíte, tak nebudete vedieť absolútne, o čom hlasujete. Lebo dnes vás nemá kto zabrzdiť, vy si to urobíte, ako vy to chcete. Len ja upozorňujem, toto chce skutočne mať odborne, dobre pripravený zákon. Toto je veľmi technická vec, odborná, ale má obrovský vplyv na politickú stabilitu na Slovensku.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.11.2020 o 16:44 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:46

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Kolegyne, kolegovia, pán podpredseda, áno, toto je veľmi dôležitý zákon. Aj preto mu venujeme takú veľkú pozornosť, aj preto vedieme takú širokú diskusiu, pretože je to kľúčový zákon.
Tak ako som povedal aj v úvode, je to zákon, ktorý podľa predstavy tvorcov je nedokonaný, nie nedokonalý. Nedokonaný. Pretože tvorcovia, ktorí ho vymysleli, ho vymysleli aj s výdavkovými limitmi. To, že výdavkové limity sa nezaviedli včas, pretože výdavkové limity plnia tú najdôležitejšiu funkciu práve v tých dobrých rokoch, pretože pôsobia proticyklicky a pôsobia proticyklicky aj v tých zlých rokoch, lebo vtedy sa vypínajú, to je tá dôležitá, dôležitý parameter. Dlhová brzda ako taká nedokáže pôsobiť proticyklicky. Takže preto tam boli tieto dve nohy.
To, že prechod z čistého, z hrubého na čistý dlh, to je kozmetická úprava. Ak to je všetko, čo, pán Kamenický, dokážete podporiť, tak to je len, kozmetickú úpravu dokážete podporiť, ale v pohode. My tú diskusiu chceme viesť aj s vami a budeme ju viesť s vami, a preto som aj v úvode povedal, že návrh, ktorý máte teraz v rukách, nie je finálny návrh a pohne sa odtiaľ.
Ja by som chcel pár vecí do tej diskusie vniesť, aby sme mali tú genézu, a reagovať možno aj na vaše vystúpenie, pán Kamenický, pretože vy ste napríklad, nám vyčítate, že sme zvýšili dlh, ale zároveň, áno, spomeniete tam tú vetu, že však je tu COVID. No práveže tu je COVID! Práveže tu je COVID! Ak ste nepostrehli, ale vy ste to postrehli, všetky krajiny výrazne zvyšujú svoj dlh. Ak chcete vedieť, tak mám tu aj prehľad o tom, ako narástli vlastne jednotlivým krajinám dlhy v percentuálnych bodoch. Čiže napríklad také Taliansko vyše 20 %, Španielsko, potom sú tu Cyprus, Francúzsko, Belgicko, Portugalsko, Grécko, Slovinsko, 13,7 je Slovensko. Avšak uvedomme si, že v tohtoročnom deficite, ktorý som spomínal, je okolo 4 % deficitu vaše dedičstvo, kde musíme dorovnávať to, čo som tu spomínal. Stíhačky, nemocnice, diaľnice a podobné veci. To sú veci, ktoré ste vy zámerne do rozpočtu nedali, lebo sám ste priznali, že ste boli pod hrozbou maastrichtských kritérií. Áno, tie sú teraz vypnuté a sú, dobre, že sú vypnuté, pretože potrebujeme stimulovať ekonomiku. Ale my, Slovensko, sme museli z tých 13,7 % dať 4 %. Keby sme nemuseli dať tie 4 %, tak sme tretí odzadu. Teraz sme niekde v strede, čo sa týka nárastu dlhu. Takže to je, to je veľký rozdiel.
Ďalší dôležitý, ďalšia dôležitá vec, vy tu rozprávate o tom, ako sme si nakreslili nejaký dlh v programe stability a potom v rozpočte. Program stability sme tvorili v apríli, kedy bola len prvá vlna a, samozrejme, ten vývoj bol taký, že sa pravdupovediac neočakávala nejaká veľká druhá vlna v tom čase ešte, a nie na Slovensku, všeobecne. A v rozpočte, samozrejme, ten dlh vyzerá inak. Ale keď sa pozrieme na dlh vašej krízy, v ktorej ste sa vy ocitli, tak vy tu hovoríte, že tri roky bude stúpať niekde na úroveň 70 %. Tak keď ste sa vy ocitli v kríze v roku 2006, keď ste preberali vládu, tak bol dlh na úrovni 31,4 %. Bola to krajina, ktorá bola po výrazných reformách a ekonomika sa výrazne rozbiehala, a preto do roku 2008, kedy vypukla kríza v septembri, sa ocitol dlh na úrovni 28,6 % HDP. Tomu hovorím odovzdať krajinu s dobrým dlhom! To je to, čo mala Česká republika pred touto krízou, 29 % HDP. Vy ste nám odovzdali krajinu so 48 % HDP. A teraz dobre, metodické a nemetodické, ja sa nebudem na tom vôbec vyvršovať, pretože to je úplne nepodstatné, ale vy ste sa snažili silou-mocou dostať pod tie pásma, ale v konečnom dôsledku vidíme, že to, že to je bezpredmetné. Ale to bol, to bol dlh. Vy ste zdedili krajinu s úplne iným dlhom, a preto keď ste vstúpili do krízy, tak v tej kríze vám rástol dlh, viete, koľko rokov? Až do roku 2013. Až do roku 2013. Nám tu vyčítate, že bude nám rásť dlh tri roky. Ale vám rástol do roku 2013 z 28,6 na úroveň 54,7. Takže, prosím, buďme súdni, opäť, keď sa rozprávame o dlhoch a skúsme naozaj hovoriť fakty.
Dlhová brzda, najprv ste tu velice rozprávali o tom, jak my máme vypnutú dlhovú brzdu, jak my môžme tuto míňať a podobne. Však tú ste mali vždy po voľbách vypnutú aj vy dva roky. Akože o čom sa tu rozprávame? Vy to tak potom v tej druhej vetičke jemne spomeniete, ale nad tým sa už tu nerozčuľujete, rozčuľujete sa nad tým, jak my máme vypnutú dva roky dlhovú brzdu. Čiže to je štandardné pravidlo, ktoré tiež si myslím, že by možno stálo za to, aby sme sa o ňom porozprávali, či je dobre nastavené.
Ale áno, my tu máme dnes vypnuté aj maastrichtské kritériá. Vy ste ich vypnuté nemali, ale vy ste zostavovali rozpočet, vládli ste tu osem rokov za sebou a keď mi hovoríte o tom, že čo ja idem rozprávať o zdravotníctve, že som tu krátko na to, tak viete čo? Nie som tu až tak krátko. Žijem na Slovensku 44 rokov, moja mama bude mať tohto roku 80 rokov a prešli sme asi všetky poschodia Kramárov, najväčšej nemocnice alebo jednej z najväčších nemocníc, ak nie aj najväčšia na Slovensku, a veľmi dobre viem, pretože posledných 20 rokov som naozaj s ňou musel pochodiť rôzne, rôzne oddelenia a veľmi dobre viem, ako zdravotníctvo funguje, na vlastnej koži. A tým, že sa aj zaujímam trošku o túto tému, tak, a videli sme to aj tu v parlamente, však sme o tom rokovali nie jedenkrát, takže aj z tej vecnej stránky vieme, áno, vy ste tolerovali, sám ste to nazvali, že zdravotníctvo, jak ste to povedali? Že bola čierna diera? Tak osem rokov máte tento rezort a keď osem rokov tolerujete, že niečo je čierna diera, ak sa za osem rokov nedarí z čiernej diery urobiť nečiernu dieru, no tak už neviem, koľko rokov by ste potrebovali na to, aby to zdravotníctvo, ste s ním niečo urobili, keď osem rokov to bol váš rezort. Nehovoriac o tom, že sú tam mnohé zmluvy, ktoré, cez ktoré sa obohacovali súkromné firmy úplne nezmyselne. A mohol by som to menovať, ale dnes sa tu nebavíme o zdravotníctve, takže nebudem tomu venovať príliš veľkú, veľkú pozornosť, ale myslím si, že mnohé boli aj medializované a podobne.
Keď hovoríte, že korona nás zachránila a nezachránila vás, musím povedať, že do istej miery máte pravdu. A viete, prečo máte pravdu? Pretože my sme tú vládu a ten rozpočet preberali po vás. Preto som aj povedal, že zachránila vás, pretože keby nebolo korony, tak Slovensko sa ocitne spolu s Rumunskom v tých krajinách, ktoré by boli non-compliance, čo sa týka rozpočtu, a v takom prípade by bolo jasné, že ten rozpočet ste schvaľovali vy, nemuseli by sme ho my novelizovať, lebo by tu nebola korona. Takže to svetlo by, samozrejme, zasvietilo na vás, aj hoci my by sme boli vo vláde.
Ale keď hovoríte, že nás zachránila, no, neviem si predstaviť, áno, bolo by to, bolo by to veľmi, veľmi ťažké s dopadom na občanov, aby sme my museli alebo na rezorty, ktoré už teraz ministerka spravodlivosti alebo ďalší ministri, ktorí prišli a povedali, my sme tam našli katastrofu, kostlivci nám vypadávajú zo skrine, nášľapné míny nám vybuchujú pod nohami, čo neboli dofinancované, boli zviazané výdavky na jednotlivých kapitolách bez toho, aby dokázali tie rezorty fungovať. Čiže áno, zachránili nás od toho, celé Slovensko nás zachránili od toho, lebo keby nebola korona, tak by to bolo brutálne, brutálne náročné, tak ako ide rozpočet, v akom stave ste nechali. Ale v skutočnosti by to opäť ukázalo na vás, lebo my by sme povedali, pozrite sa, toto sme tu našli. A všetci by tomu venovali pozornosť, lebo dnes venujú všetci pozornosť korone. Takže v konečnom dôsledku to zachránilo vás a, samozrejme, v druhom rade nás ako tých, ktorí sme zdedili váš rozpočet a krajinu, tak, samozrejme, aj nás. Ale iba ako následok.
Keď hovoríte o rade rozpočtovej zodpovednosti, tak je to naozaj také prekvapivé. Je to zákon o rozpočtovej zodpovednosti. Strážcom rozpočtovej zodpovednosti je Rada pre rozpočtovú zodpovednosť a vy hovoríte, že tá sa nemá vyjadrovať k tomu, ako má tento zákon vyzerať. Tak to je celkom prekvapivé. To ako, ako keby ste išli za výrobcom automobilov a povedali, vy sa nestarajte do toho, aké autá budete vyrábať. My vám nadefinujeme, aké autá máte vyrábať. To naozaj nedáva absolútne žiadny zmysel. Samozrejme, ak to poviete ľuďom, ktorí tomu nerozumejú, oni vám zatlieskajú a povedia, hm, asi áno, asi to tak má byť, prečo by sa Rada pre rozpočtovú zodpovednosť mala vyjadrovať k rozpočtovej zodpovednosti. No pretože sa vyjadruje celý rok o tom. Celý rok sa Rada pre rozpočtovú zodpovednosť vyjadruje k rozpočtovej zodpovednosti. Rada pre rozpočtovú zodpovednosť dáva zrkadlo vládam, to, o tom, či dodržuje rozpočtovú zodpovednosť. Ak ste nepostrehli, vydáva k tomu správy, robí k tomu rozpočtový semafor. To je jej náplňou. Kto iný by mal sedieť pri stole a mal hrať prím, ak nie Rada pre rozpočtovú zodpovednosť, pri tvorbe zákona a zmene a novelizácii zákona o rozpočtovej zodpovednosti, ak nie Rada pre rozpočtovú zodpovednosť. Samozrejme, politici, ktorí by tu chceli ovládnuť krajinu, milovníci dlhov nechcú počúvať Radu pre rozpočtovú zodpovednosť. Pretože nechcú byť rozpočtovo zodpovední. Veď to ste ukázali za posledných osem rokov.
Ten zákon, ktorý tu dnes máte, je z dielne ekonómov, ktorí ho pripravili, a my sme ho sem priniesli. Čiže je to, keď ste hovorili o tom, že vyjadril, že tam ste, že ekonómovia tam mali protichodné alebo ja neviem ani, čo ste to rozprávali, že sa proste nevedeli dohodnúť, čokoľvek, to je úplný nonsens, pretože toto je ich predstava, ktorú priniesli a, samozrejme, my chceme politicky ešte o tom diskutovať a chceme diskutovať aj s vami. A určite s vami o tom diskutovať budeme. Aj s vami, pán Kamenický, ale aj s ďalšími predstaviteľmi opozície.
Ak hovoríte, že vy ste mali nad sebou pravidlá, kvôli cigaretám sa tu robil krik, tak ten krik vám robil váš koaličný partner, SNS, Andrej Danko, takže neobviňujte nás z nejakého kriku o cigaretách. A keď hovoríte, len vás chcem poopraviť, možno ste to len tak preriekli, že zvyšujú sa krabičky o 70 centov a vy ste chceli o 40, tak nie, zvyšujú sa o 40.
Ak hovoríte o tom, že my tu ideme niečo zvalcovať, viete, asi to tiež nedáva zmysel. Každý politik, ktorý chce s krajinou, v ktorej kandiduje, niečo urobiť, nechce kandidovať na jedno volebné obdobie a potom odísť. Takže asi by sme neboli natoľko hlúpi alebo natoľko kamikadze, aby sme schválili nejaký zákon, ktorý by vyvolal politickú nestabilitu a ktorý by ďalšej vláde nedovolil vládnuť. Veď my očakávame, že sme tu neni na jedno volebné obdobie. Takže toľko k tomu.
Ak hovoríte o politickej nestabilite, tak to je presne to, že čo vám tu, myslím, že už aj vytkli, na jednej strane hovoríte, že uvoľňujeme pravidlá, na druhej strane hovoríte, že budú tak prísne, že bude politická nestabilita. Ale to je o to zaujímavejšie, že to hovoríte práve vy, ktorí tu každý deň robíte nič iné, iba vyvolávate politickú nestabilitu.
Takže na záver len poviem, že tento zákon je, samozrejme, veľmi dôležitý. A som rád, že sa tu schádzajú poslanci ešte tesne k hlasovaniu, aby som mohol povedať, že je tu na rokovaní zákon o rozpočtovej zodpovednosti v prvom čítaní, ktorý sa bude musieť v druhom čítaní schváliť ústavnou väčšinou. Áno, máme 95 poslancov v koalícii, ale napriek tomu diskutujeme s vami. Pretože toto je politická kultúra, ktorú chceme na Slovensku presadzovať. A stojí nám to za to, hoci, ako ste povedali, nemuseli by sme to robiť, ale chceme to robiť. Pretože veríme, že takto sa má viesť politický dialóg.
Takže, kolegyne, kolegovia, aj tí, ktorí sa o to zaujímate, aj tí, ktorí to nie je vaša parketa. Dnes je v prvom čítaní zákon o rozpočtovej zodpovednosti. Ja vás prosím o podporu, aby sme práve počas najbližšieho mesiaca mohli diskutovať. Ak dôjdeme ku konsenzu, budem rád, ak ho v druhom čítaní potom spoločne upravíme do podoby, aby mal podporu tohto parlamentu. To je náš cieľ, to je naša túžba a túžba, aby fungoval tak, aby Slovensko malo zdravé verejné financie. Pretože tie sú kľúčové. Aj dnes, keď sa pozriete na jednotlivé krajiny, tak zistíte, že krajiny, ktoré mali zdravé verejné financie, ktorým sa darilo v tých dobrých rokoch znižovať dlh, sú omnoho lepšie pripravené a omnoho viacej pripravené na pomoc svojim ekonomikám v tak ťažkých časoch, v akých sa práve nachádzame. Takže vás prosím o podporu a teším sa na diskusiu, intenzívnu diskusiu s vami v priebehu najbližšieho mesiaca práve na tento jeden z najdôležitejších zákonov, ktorý tu počas týchto štyroch rokov budeme rokovať.
Ďakujem veľmi pekne. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

4.11.2020 o 16:46 hod.

Ing.

Eduard Heger

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:55

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Ďakujem veľmi pekne, pán podpredseda, chcel by som otvoriť rozpravu práve k zákonom o verejných zbierkach. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

4.11.2020 o 16:55 hod.

Ing.

Eduard Heger

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 17:07

Jana Žitňanská

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:21

Jana Vaľová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Áno, ďakujem veľmi pekne. Pán predsedajúci, ste ho prečítali, ale ja by som chcela poprosiť, keďže som poprosila pred chvíľou aj pána ministra Hegera a bol taký láskavý, že aspoň by sme sa na to pozreli a takisto aj ostatné kluby a keďže sa jedná o to, že darcovia krvi sú vlastne znevýhodňovaní a dneska tú krv potrebujeme, veci sú už vo vyšších kolektívnych zmluvách a títo ľudia nemajú naozaj nárok na to, aby mali deň voľna, keď darujú krv a zachraňujú ľuďom život a je ťažká doba. Tak by som vás poprosila, keby som mohla ešte dorokovať trebárs o tomto zákone, a teda aj oboznámiť aj pána ministra, ho poprosiť a vysvetliť mu, ale aj klubom, niektorým klubom, ktoré v tom nemajú, alebo teda by chceli ešte, ešte rokovať, ako som rozprávala cez prestávku, tak by som chcela poprosiť hlasovanie na jedenástu, ďakujem veľmi pekne, na zajtra.
Veľmi pekne vám ďakujem, pán predsedajúci.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

4.11.2020 o 17:21 hod.

PhDr.

Jana Vaľová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

17:25

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Ďakujem veľmi pekne, pán podpredseda. Chcel by som otvoriť rozpravu k návrhu na vytvorenie skupín priateľstva v rámci Slovenskej skupiny Medziparlamentnej únie a voľbu ich predsedov. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

4.11.2020 o 17:25 hod.

Ing.

Eduard Heger

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video