18. schôdza

24.11.2020 - 17.12.2020
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Uvádzajúci uvádza bod

1.12.2020 o 15:46 hod.

Ing.

Eduard Heger

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:39

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Pán poslanec, ja sa neznížim do polohy, že budem čítať listy občanov, ktorými sa vyjadrujú na adresu terajšej vlády (reakcia z pléna), ako to, ako to urobili, urobili toť poslanci.
Čo sa týka, týka povinnosti... (Reakcie z pléna. Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Laurenčík, Milan, podpredseda NR SR
Prosím kľud v sále.

Richter, Ján, poslanec NR SR
... povinnosti obedov zadarmo, resp. zabezpečovania teplej stravy, to bola povinnosť aj v predchádzajúcom období, to v plnej miere podporujem, čo ste hovoril. Nie všetci na to boli pripravení na plnú kapacitu. Preto sme išli do toho, že ideme zavádzať tie obedy zadarmo.
Čo sa stalo? Navýšil sa o 25 % počet detí, ktorí sa prihlásili, resp. ich rodičia na obedy. A čo je dôležité, len minimálne sa zvýšil bioodpad, ktorý s týmto celkom súvisí.
No a teraz k tomu. Dobre, daňový bonus, áno, sú tu dve zložky. Prvá je hmotná núdza. Bolo 60-65-tisíc detí, ktoré spadali do tejto oblasti a poberali aj predtým obedy zadarmo, no a potom sú takí, čo pracujú a budú mať daňový bonus.
Pán minister, ja sa pýtam, a tu reagujem aj na predrečníka pána Fica, čo s tými, čo sú medzi tým? Lebo tam je ich viacej ako 50-tisíc, čo ani nepracujú, resp. pracujú len dajme tomu na dohodu, prípadne ich príjem je trošku iný a nezodpovedá tomu. Ako budeme riešiť tieto deti? Tie sme priamo potrestali a je mi ľúto, nenašli sme absolútne žiadne zdôvodnenie prečo.
No a čo sa týka samosprávy, tá bola trikrát potrestaná. Prvýkrát 100 mil., ktoré nedostane. Približne taká istá suma, ktorú im zoberete na daniach v daňovom bonuse. A tretíkrát ľudské zdroje... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.12.2020 o 15:39 hod.

JUDr.

Ján Richter

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:41

Jozef Pročko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Robo, ono je to, veľmi ťažko sa tu počúva, čo ti rozprávame, pretože naozaj to všetko je veľká pravda. To, čo si robil a teraz robíš, je len a len marketing na to, aby si opäť ľuďom povedal, že ste sociálna strana.
Vy nie ste sociálna strana. Ty mi prídeš, Robo, ako Alibaba a 40 zbojníkov. Tí tvoji zbojníci okolo teba ťa budú chrániť, pretože si im dal každému jednému niečo. Tomu si dal kšeft z toho, tomu si dal kšeft z toho. V Prievidzi boli veľké kšefty, tam boli veľké kšefty, tam si kšeftoval. Ľudia sú ti zaviazaní.
Robo Fico, ty tu rozprávaš o tom, ako my ideme ľudí okrádať. Ty, ty, Robo Fico, už len to, keď Počiatek povedal, že si sa mal rozdeliť o jednu miliardu, teda o dve miliardy a polovicu si mal z toho dostať od Slotu. Ja neverím, že ty by si dal tú miliardu ľuďom. Ťažko sa počúva to, že diaľnica zo Žiaru nad Hronom do Žarnovice mala stáť 1,5 mld. a ty, Robo Fico, si ju predražil o, stála 4,5 mld. To sú peniaze, ktoré si okradol tým ľuďom, ktorým dnes rozprávaš, že my ich okrádame. Ty si okradol so svojimi finančnými žralokmi a ľuďmi Slovákov o také peniaze, ktoré tu budú chýbať desiatky a desiatky rokov.
Robo Fico, ty si pre mňa obrovské, ale obrovské sklamanie. Ja som ťa spoznal ako sociálneho mladého politika, ale z teba sa stala hyena, zlodej a človek, ktorý naozaj namiesto domu spáva s milenkami kde-tade. (Prerušenie vystúpenia časomerom. Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.12.2020 o 15:41 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:44

Robert Fico
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Vážený pán podpredseda, vo svojom vystúpení som povedal, že zavádzate dane a odvody na 13. a 14. platy. Dozvedel som sa niečo o Norovi Bödörovi.
Ďalej som povedal, že vo vašom rozhodnutí, ktoré momentálne robíte, vypúšťate osobitný typ daňového zvýhodnenia v podobe kratšej doby odpisovania budov, ak ich používajú zamestnávatelia pre svojich zamestnancov. Tak som sa dozvedel niečo o tom, že kde bývam alebo ako bývam.
Veľmi jasne som povedal, že ste obrali 500-tisíc detí o teplé obedy a zaviedli ste daňový bonus, ktorý oberá mestá, obce a samosprávy o veľké peniaze. Tak som si vypočul niečo o mojej politickej kariére a všetkom, čo s tým súvisí.
Dámy a páni, môžte tu vykrikovať, koľko chcete. Ja som nepočul jeden jediný vecný argument, ktorým by ste vyvrátili to, čo som povedal vo svojom vystúpení. Jeden jediný.
Jediný pokus urobil pán poslanec Viskupič, ktorý asi pochopil, že v prípade daňového bonusu hovoríme o príjmoch miest a obcí a samospráv, a nie o štáte.
Dnes je tu veľká skupina ľudí, ktorí sú nezamestnaní, ale nemajú nárok na obed zadarmo. Už to konečne pochopte, že hovoríme o 10 000 ľuďoch, ktorí nemajú ani prácu, lebo prišli o zamestnanie, a rovnako nemajú nárok ani na bezplatný obed. Týchto ľudí ste reálne obrali.
Všetkým ostatným odkazujem veľmi jednoducho: vyhrajte štyrikrát parlamentné voľby bez médií a bez podpory. Buďte najdlhšie slúžiacim premiérom v histórii Slovenska a potom tu vykrikujte. Ja sa od vás naozaj nemám čo učiť.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.12.2020 o 15:44 hod.

doc. JUDr. CSc.

Robert Fico

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 15:46

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Dámy a páni, zákon o dani z príjmov zrejme vždy bude priťahovať pozornosť a je to dobré. Toto je dôležitý zákon a ja by som kratučko chcel zhrnúť pár vecí, ktoré v tomto zákone máme, hoci tá rozprava tu bola rozsiahla a musím povedať, dokonca musím pochváliť, že aj opozícia vystúpila, čo tu nevidíme často. Teda vystúpili dvaja zástupcovia. A nakoniec aj pán Fico vystúpil k zákonu, čo považujem za pozitívny krok, že prehodnocuje svoje vyjadrenia z minulosti, prehodnocuje svoju minulosť, tak ako tu zaznelo, že teda povedal ešte pred desiatimi alebo jedenástimi rokmi, že si nikdy nesadne do lavice a dnes tu sedí a vystupuje. Tak verím, že prehodnotí aj iné veci vo svojom živote a prehodnotí všetky tie zlé veci, ktoré v živote napáchal voči Slovenskej republike, a úprimne mu to prajem.
Poďme teraz k zákonu. Samotný zákon o dani z príjmov má jednu dôležitú nosnú časť a tá je, tá venovaná práve tým pravidlám zahraničných kontrolovaných spoločností a táto časť je dôležitá, pretože je to časť, ktorú nesie aj hnutie OĽANO ako protikorupčné hnutie vo svojom DNA. A ide o to, aby sme naozaj vytvorili spravodlivý rámec pre platenie daní, aby tu nemohli oligarchovia, ľudia, ktorí dlhé roky sponzorovali strany, ako je napríklad aj strana Roberta Fica, aby tu nemohli žiť na úkor štátneho rozpočtu, ktorí vyvážajú do daňových rajov a nezaplatia ani euro tomuto štátu. Myslím si, že táto daňová nespravodlivosť je donebavolajúca, a preto ju vlastne naprávame práve aj týmto zákonom.
Ďalšie veci, ktoré boli spomenuté a ktoré boli aj súčasťou pozmeňujúcich návrhov, sú veci, ktoré sú súčasťou a boli súčasťou dohody koalície ešte z leta. Ja osobne oceňujem aj samotný daňový bonus, ktorý, tak ako bolo povedané, dáva ľuďom do rúk peniaze, aby sa slobodne mohli rozhodnúť.
A povedzme si na rovinu, obedy zadarmo nikdy neboli zadarmo a to vám môžem povedať aj z vlastnej skúsenosti ako otec štyroch detí, troch školopovinných. Nikdy obedy zadarmo neboli zadarmo a musím povedať, že v konečnom dôsledku tie obedy stáli viac potom, čo sa zaviedli zadarmo, lebo platil rodič a platil aj štát. A tie, tie dôvody tu boli spomenuté aj kolegyňou Pleštinskou.
Čiže naozaj to, že niekto sa snaží urobiť pozlátko a marketingové opatrenia, ktoré v skutočnosti ľuďom nič neosožia, to neznamená, že niekto robí sociálnu politiku. A povedzme si na rovinu, strana SMER – SD nie je strana sociálnej demokracie. Nie je strana ani demokracie a už vonkoncom nie sociálnej. Takže asi najlepšie to demonštruje samotný 13. dôchodok, ktorý tu bol spomínaný, ktorý v tých najlepších rokoch, hospodárskych rokoch, aké kedy Slovensko malo, strana SMER nikdy svojim dôchodcom nedala. Ich voličom. To je najkrajšia ukážka toho, ako to myslia so sociálnou demokraciou. Ale my sme im tieto 13. dôchodky dali.
Ďalšou vecou, ktorá, sú teda súčasťou tohto zákona, sú to možno také viacej technické veci, ale, ale sú to veci aj v prospech podnikateľského prostredia, je napríklad aj to, že znižujeme, znižujeme úrokovú sadzbu na 3 % z 10 za zmeškané platby, alebo teda za neskoré platby.
A keď už tu zaznelo podnikateľské prostredie a zaznelo tu aj z úst opozície, ako my ideme proti podnikateľom a podobné, podobné nezmysly, tak a jak zvyšujeme dane, tak som sa tak pousmial, spomenul som si aj na ten záväzok predchádzajúcej vlády v 2016, že z 29. miesta v rebríčku Doing Business postúpi Slovensko na 15. Opak sa stal pravdou a Slovensko kleslo na 45. Takže asi ťažko tu môžme brať kredibilný názor niekoho, kto viedol vládu, ktorá spôsobila prepad a bola proti podnikateľom.
Ako minister financií po tom, ako som nastúpil na ministerstvo financií, som počúval, som sa stretával s rôznymi zástupcami, s tými subjektami, ktoré zastupujú, asociáciami, ktorí mi hovorili: Prosím vás pekne, 12 rokov nám tu zvyšovali dane, takže o čom tu ideme rozprávať? Majstri dlhov, milovníci dlhov, pardon, majstri zvyšovania daní idú rozprávať o tom, ako niekto tu zvyšuje dane a podobne?
A najviac som sa pobavil na tom, keď pán Robert Fico povedal, že bankám sme pustili jednu miliardu. Tak, pán Fico, dovoľte mi, aby som vám to vysvetlil, lebo, áno, buď klamete, alebo tomu nerozumiete. Od bánk sme práveže jednu miliardu získali. To je tá pravda o bankovom odvode. A získali sme ju v prospech Slovensko a získali sme ju v prospech rozvoja Slovenska. Takže to je veľmi dôležité povedať.
Samozrejme, tie ostatné veci boli, boli spomenuté už počas rozpravy aj vás, takže sa k nim nebudem vracať.
V každom prípade, áno, žijeme ťažkú dobu, aj tento zákon je zákon, ktorý patrí zrejme aj každý rok do parlamentu, aby sa diali, aby sa reflektovalo na vývoj situácie, to robíme aj my a verím tomu, že ho prinesieme aj budúci rok do parlamentu, keď budeme robiť veľkú daňovú reformu, na ktorú sa chystáme, pretože poviem vám na rovinu, na Slovensku je čo opravovať a nielen opravovať, ale aj obnovovať a to je to, čo nás čaká.
Takže prosím vás o podporu. Ďakujem vám za to, že ste konštruktívni koaliční poslanci, ktorí naozaj rozumejú situácii a nesnažia sa zneužívať tieto časy na populistické klamstvá, ktoré tu zaznievajú z radov opozície. A prosím vás o podporu.
Ďakujem pekne. Pekný deň vám prajem. (Potlesk.)
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

1.12.2020 o 15:46 hod.

Ing.

Eduard Heger

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 15:53

Milan Kuriak
Skontrolovaný text
O tomto vládnom návrhu zákona budeme hlasovať zajtra o 11. hodine.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

1.12.2020 o 15:53 hod.

Milan Kuriak

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
18. schôdza NR SR - 6.deň - A. dopoludnia
 

Uvádzajúci uvádza bod 9:01

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci. Vážené dámy, vážení páni, dovoľte mi, aby som vás teda oboznámil, návrh rozpočtu Exportno-importnej banky Slovenskej republiky na rok 2021 sa predkladá na schválenie Národnej rade Slovenskej republiky v zmysle § 6 a 31 zákona č. 80/1997 Z. z. o Exportno-importnej banke Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov.
Vzhľadom na zmenu globálnej situácie v dôsledku koronakrízy je návrh rozpočtu Eximbanky na rok 2021 založený najmä na priorite pokračujúcej podpory malých a stredných vývozcov s prihliadnutím na dôslednú mitigáciu kreditných a poistných rizík. Naďalej sa predpokladá nárast bankových i poisťovacích činností, ktorý bude mať pozitívny vplyv na plánovanú výšku výnosov z obchodných činností.
Nevyhnutnou súčasťou hospodárenia Eximbanky je sústavná optimalizácia prevádzkových nákladov za účelom zlepšenia výsledku hospodárenia v roku 2021. V bankových aktivitách sa bude Eximbanka v roku 2021 zameriavať hlavne na poskytovanie produktov, ktoré priamo podporujú zamestnanosť. Ide o, predovšetkým o priame úvery na nákup a modernizáciu technológie a súvisiace infraštruktúry a priame úvery na podporu vývozu so splatnosťou do dvoch rokov a s tým súvisiace bankové záruky. Celková majetková angažovanosť z financovania úverov a poskytovania záruk je ku koncu roka 2021 plánovaná v objeme 550 mil. eur.
Eximbanka sa v roku 2020 plne angažovala v troch formách štátnej pomoci slovenským podnikateľom za účelom preklenutia koronakrízy. Prvou bola schéma de minimis na podporu udržania prevádzky a zamestnanosti malých a stredných podnikov. Cez uvedenú pomoc Eximbanka Slovenskej republiky podporila 120 exportérov v stanovenom objeme 30 mil. eur. Eximbanka je pripravená v tejto pomoci pokračovať aj v roku 2021.
V rámci druhej formy schémy štátnej pomoci na podporu naplnenia vyššej úrovne potrieb likvidity štátnymi zdrojmi v súvislosti s nákazou COVID-19 prostredníctvom antikorona záruk Eximbanka uzavrela zmluvy so siedmimi komerčnými bankami a poskytla prvé záruky. Po úprave podmienok danej schémy predpokladáme výrazné zvýšenie dopytu po tejto forme pomoci zo strany vývozcov, ktorý sa prejaví v náraste vystavovaných antikorona záruk za úvery poskytnuté komerčnými bankami, ktorý bude pokračovať aj v roku 2021.
Treťou formou štátnej pomoci, v ktorej sa Eximbanka angažuje, je poistenie krátkodobých neobchodovateľných rizík. Táto aktivita vznikla v dôsledku koronakrízy, kedy komerčné poisťovne začali na globálnej úrovni krátiť poistné limity a Európska komisia sa rozhodla udeliť štátnym exportným agentúram výnimku aj na poisťovanie krátkodobých poistných rizík v rámci krajín EÚ a ďalších bonitných krajín. Po tomto type poistenia je zo strany vývozcov značný záujem. Doposiaľ Eximbanka týmto spôsobom upísala 200 poistných limitov v objeme viac ako 100 mil. eur do 27 krajín. Keďže predmetná výnimka EÚ bola predĺžená do 30. 6. 2021, Eximbanka plánuje v upisovaní krátkodobých neobchodovateľných limitov pokračovať aj v roku 2021. Upisovanie stredno- a dlhodobých neobchodovateľných rizík bolo v dôsledku koronakrízy a obmedzenej medzinárodnej prepravy (lockdownov) výrazne utlmené, keďže poisťované projekty nie je možné exportérmi realizovať bez fyzickej prítomnosti v krajinách exportu. Predpokladáme, že po odznení koronakrízy sa zahraničný obchod oživí a utlmené projekty sa v roku 2021 znovu naštartujú. V oblasti poistenia neobchodovateľných a obchodovateľných rizík Eximbanka predpokladá dosiahnutie hodnoty upísaného rizika ku koncu roka 2021 v brutto výške 720 mil. eur.
Eximbanka ponúka svojim klientom portfólio produktov, ktoré vyhovujú ich teritoriálnym a produktovým exportným záujmom. V teritoriálnej oblasti sa Eximbanka bude orientovať okrem Európskej únie hlavne na krajiny Spoločenstva nezávislých štátov, krajiny južnej a juhovýchodnej Ázie, Blízkeho východu, Afriky a Balkánu, Veľkú Britániu a Čínu. Komunitná štruktúra bude kopírovať odvetvia, v ktorých pôsobia klienti Eximbanky s najväčším podielom strojárskeho, chemického, farmaceutického, energetického, petrochemického, celulózo-papierenského a elektrotechnického priemyslu a stavebníctva.
Prioritou Eximbanky v ekonomickej oblasti bude v roku 2021 dosiahnutie kladného výsledku hospodárenia odrážajúceho projektovú výšku čistých výnosov z obchodných činností a optimalizáciu prevádzkových nákladov. Rozpočet na rok 2021 predpokladá prevádzkový zisk pred opravnými položkami a rezervami v sume 12,4 mil. eur. Uvedený objem prevádzkového zisku v roku 2021 je výsledkom plánovaného nárastu výnosov z obchodných aktivít.
Eximbanka predpokladá za rok 2021 dosiahnuť zisk po zdanení vo výške 590-tisíc eur. Súčasťou rozdelenia disponibilného zisku bude v súlade so zákonom o Eximbanke aj návrh na odvod do štátneho rozpočtu v predpokladanej výške 250-tisíc eur. Eximbanka je pripravená aj napriek súčasnej globálnej situácii vynaložiť všetko úsilie na splnenie svojich ambicióznych rozpočtových cieľov v roku 2021.
Na záver by som ešte chcel oboznámiť aj toto ctené plénum, pretože predpokladám, že táto informácia ešte v pléne o Eximbanke nezaznela a je dôležité, aby toto ctené plénum bolo informované, aby dostávalo pravdivý obraz o všetkom, čo v štáte existuje. A musím skonštatovať, že Eximbanka nesie vo svojom portfóliu dva také produkty, ktoré, ktoré sme zdedili, nová vláda súča... ako vedenie tejto, tejto inštitúcie ešte z predchádzajúceho volebného obdobia a týka sa Kuby. Aby ste rozumeli, Slovensko má históriu, a teda Eximbanka podporovala a podporuje strojárenský priemysel aj energetický priemysel a Slovensko má aj spoločnosti, ktoré robia energetické kotle na výrobu energie, ktoré dlhodobo – je to asi história pomerne dlhá, ešte z čias Československa – dodávali tieto, tieto komponenty aj na Kubu na výrobu elektrickej energie. Avšak vieme, že Kuba je veľmi riziková krajina, keďže sa, naozaj má veľké finančné ťažkosti, tak tento, tento obchod alebo poskytnutie úveru Kube, ale zároveň aj poistné, poistné krytie, pretože sú to dva samostatné produkty, bolo veľmi, veľmi rizikové a bude to trvať naozaj možno až desiatky rokov, kým nám to Kuba bude schopná splatiť a bude to strastiplná cesta.
Ja osobne si nemyslím, že toto bola, to bolo dobré rozhodnutie, ale musíme s ním už žiť, pretože to rozhodnutie už tu je na stole, tie úvery vlastne už dovršujú svoje, svoje naplnenie, kvôli korone boli pozdržané, pretože kvôli korone, aby ste rozumeli, na Kube vlastne slovenské firmy alebo také konzorciá vlastne vybudovali nové, nové prvky elektrární, ktoré by mali byť dokončené alebo mali byť dokončené už tento rok, ale kvôli korone sa to vlastne nepodarilo ešte domontovať, pretože sa obmedzilo aj cestovanie a keďže to boli aj slovenskí konštruktéri a slovenskí zamestnanci slovenských firiem, ktorí to tam inštalovali, tak nemohli vlastne tieto lekárne spustiť. Ale veríme, že sa tomu tak skoro stane, pretože z toho bude Kuba generovať nejaké príjmy, z ktorých by mala byť schopná potom splácať tento úver, ale vieme, že ako, ako krajina, ktorá má veľký problém z hľadiska splácania svojich záväzkov, to nebude ľahká cesta.
Hovorím to preto, aby ste boli informovaní, hovorím o pravdivom obraze, aby ste vedeli, keď náhodou budete počuť nejaké informácie o nejakých komplikáciách, aby ste boli oboznámení, že kde to, kde to začalo, prečo to je. A je to opäť jedna z vecí, ktorá si myslím, že bola, bola chybná, že sa takýmto spôsobom urobila. Myslím, že to bolo primárne politické, politické rozhodnutie, ale tak hovorím, je to niečo, čo nesieme, je to niečo, čo má vplyv aj na budúcoročné rozpočty Eximbanky a je dôležité teda tomu venovať patričnú pozornosť, čo teda na druhej strane chcem oceniť vedenie Eximbanky, že tomu tú pozornosť venuje a že sa snaží robiť všetko pre to, aby vlastne tieto dva produkty, ktoré boli poskytnuté, či už poistenie, alebo úver, aby boli naďalej v prevádzke, keď tak zjednodušene poviem.
Takže, dámy a páni, toto je stručný prehľad o rozpočte Eximbanky, ktorý vám dal nahliadnuť o tom, čo sa na budúci rok chystá. A ďakujem za pozornosť a prosím o podporu.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

2.12.2020 o 9:01 hod.

Ing.

Eduard Heger

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:12

Juraj Gyimesi
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, dovoľte mi, prosím, predniesť správu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet o výsledku prerokovania návrhu rozpočtu Exportno-importnej banky na rok 2021. Výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto správu výborov k prerokovaniu vyššie uvedeného návrhu rozpočtu.
Predseda Národnej rady svojím rozhodnutím č. 307 z 19. októbra 2020 pridelil návrh rozpočtu Exportno-importnej banky Slovenskej republiky na rok 2021 na prerokovanie výboru pre financie a rozpočet. Zároveň určil výbor pre financie a rozpočet ako gestorský výbor, ktorý pripraví správu o výsledku prerokovania uvedeného návrhu vo výbore.
Výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 110 z 19. novembra 2020 súhlasil s návrhom rozpočtu, ktorý vykazuje výnosy vo výške 21 mil. 948-tisíc eur a náklady vo výške 21 mil. 358-tisíc eur. Zároveň odporučil Národnej rade tento návrh rozpočtu schváliť.
Výbor pre financie a rozpočet schválil svojím uznesením č. 129 z 24. novembra 2020 správu výboru a týmto uznesením ma výbor zároveň poveril za spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady pri rokovaní o predmetnom návrhu predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku. Návrh na uznesenie Národnej rady je prílohou tejto správy.
Ďakujem, skončil som. Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

2.12.2020 o 9:12 hod.

PhDr.

Juraj Gyimesi

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:14

Juraj Gyimesi
Skontrolovaný text
Ctené plénum, ja odporúčam hlasovať o tomto návrhu o jedenástej.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

2.12.2020 o 9:14 hod.

PhDr.

Juraj Gyimesi

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:15

Juraj Káčer

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:20

Ján Herák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2021 a rozpočtový výhľad na roky 2022 a 2023 (tlač 284).
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 307 z 19. októbra 2020 pridelil návrh rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2021 a rozpočtový výhľad na roky 2022 a 2023 na prerokovanie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Ako gestorský výbor určil Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci.
Návrh rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2021 a rozpočtový výhľad na roky 2022 a 2023 prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť oba určené výbory s tým, že predpokladané príjmy a výdavky na rok 2021 sú rozpočtované tak, ako je uvedené v predloženom materiáli. Výbor ma uznesením poveril predložiť Národnej rade Slovenskej republiky správu o výsledku prerokovania návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2021 a rozpočtový výhľad na roky 2022 a 2023 vo výboroch a návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky, ktorý tvorí prílohu správy.
Správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu rozpočtu Sociálnej poisťovne na rok 2021 a rozpočtový výhľad na roky 2022 a 2023 bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 81 z 24. novembra 2020.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

2.12.2020 o 9:20 hod.

Mgr. PhDr.

Ján Herák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video