18. schôdza
Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge
Vystúpenie spoločného spravodajcu
9.12.2020 o 11:58 hod.
Mgr.
Ondrej Dostál
Videokanál poslanca
Pán podpredseda Národnej rady, pán podpredseda vlády, kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som podľa § 73 ods. 1 rokovacieho poriadku vystúpil v prvom čítaní ako spravodajca určený ústavnoprávnym výborom k uvedenému návrhu ústavného zákona.
Vládny návrh ústavného zákona spĺňa z formálnoprávnej stránky náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a v Legislatívnych pravidlách tvorby zákonov.
Predseda Národnej rady vo svojom rozhodnutí navrhol, aby návrh ústavného zákona prerokoval ústavnoprávny výbor, výbor pre obranu a bezpečnosť a výbor pre ľudské práva a národnostné menšiny. Za gestorský výbor navrhol ústavnoprávny výbor s tým, aby výbory prerokovali návrh ústavného zákona ihneď na 18. schôdzi Národnej rady.
Ako spravodajca určený navrhnutým gestorským výborom odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že vládny návrh ústavného zákona prerokuje v druhom čítaní.
Odporúčam zároveň návrh ústavného zákona prideliť výborom vrátane určenia gestorského výboru a lehoty na prerokovanie návrh ústavného zákona vo výboroch v zmysle uvedeného rozhodnutia predsedu Národnej rady.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Rozpracované
Vystúpenia
11:23
Vystúpenie 11:23
Marián ViskupičTeraz budeme hlasovať o bode č. 2 v časti IV spoločnej správy s návrhom gestorského výboru predmetný návrh neschváliť.
Rozpracované
11:28
Vystúpenie 11:28
Veronika RemišováA smerom k opozičným poslancom, viem, že ste nezahlasovali za to a mali ste výhrady, ale chcem len povedať, že tak ako my, aj vy oceníte spravodlivé a férové súdnictvo. (Reakcie z pléna a zaznievanie gongu.) Táto zmena ústavy k tomu jednoducho vedie. A chcem takisto povedať, že my oceníme konštruktívnu kritiku, ak tá kritika je skutočne konštruktívna, a je vašou úlohou v opozícii dozerať na to a podávať..., aj nás kritizovať. Takže ak budete mať konštruktívne návrhy, my tieto návrhy budeme počúvať.
Takže ešte raz by som sa vám všetkým chcela poďakovať, je to veľký krok na ceste k spravodlivej spoločnosti.
Ďakujem vám veľmi pekne. (Potlesk.)
Vážené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi, aby som sa vám zo srdca poďakovala za to, že sme schválili veľkú zmenu ústavy a spravili sme prvý krok na ceste k spravodlivosti. (Ruch v sále a zaznievanie gongu.) Boli to náročné rokovania a ja si veľmi vážim vašu ochotu, vašu trpezlivosť aj trpezlivosť a ochotu všetkých troch koaličných partnerov. Vidíme, čo sa v našej spoločnosti deje, ako každý deň sa preukazujú nové a nové podozrenia, a vidíme, že potrebujeme zásadnú a hĺbkovú zmenu. Táto zmena ústavy je prvým krokom na ceste k spravodlivej a férovej spoločnosti. Veľmi pekne by som sa vám chcela poďakovať.
A smerom k opozičným poslancom, viem, že ste nezahlasovali za to a mali ste výhrady, ale chcem len povedať, že tak ako my, aj vy oceníte spravodlivé a férové súdnictvo. (Reakcie z pléna a zaznievanie gongu.) Táto zmena ústavy k tomu jednoducho vedie. A chcem takisto povedať, že my oceníme konštruktívnu kritiku, ak tá kritika je skutočne konštruktívna, a je vašou úlohou v opozícii dozerať na to a podávať..., aj nás kritizovať. Takže ak budete mať konštruktívne návrhy, my tieto návrhy budeme počúvať.
Takže ešte raz by som sa vám všetkým chcela poďakovať, je to veľký krok na ceste k spravodlivej spoločnosti.
Ďakujem vám veľmi pekne. (Potlesk.)
Rozpracované
11:36
Vystúpenie 11:36
Milan VetrákV článku 28 v 59. bode v § 250a ods. 2 sa slová „31. decembra 2021“ nahrádzajú slovami „31. decembra 2020“.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Ďakujem pekne za slovo. Vážené kolegyne, vážení kolegovia, práve tretie čítanie slúži na to, aby sa opravovali buď gramatické, štylistické, jazykové alebo iné zjavné nesprávnosti, a stalo sa nám v jednom z tých pozmeňovákov alebo pozmeňujúcich návrhoch, ktorý predkladal pán poslanec Drdul spolu so mnou, že tam bol preklep v roku, nemalo tam byť uvedené, je to čl. 28, 59. bod, § 250a ods. 2, kde by sa slová „31. decembra 2021“ mali nahradiť alebo sa nahrádzajú slovami „31. decembra 2020“. Bol tam preklep v tom roku. Čiže namiesto roku, namiesto roku 2020 tam bol omylom uvedený rok 2021, ale z celého kontextu toho pozmeňováku aj zo súvisiacich bodov, ktoré sú naviazané na tento bod, jednoznačne vyplýva, že ten rok tam má byť uvedený ako 2020. Čiže ešte raz pre istotu prečítam ten pozmeňovák, je to veľmi krátke.
V článku 28 v 59. bode v § 250a ods. 2 sa slová „31. decembra 2021“ nahrádzajú slovami „31. decembra 2020“.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Rozpracované
11:52
Uvádzajúci uvádza bod 11:52
Štefan HolýZapojenie hospodárstva Slovenskej republiky do svetovej ekonomiky a jeho otvorenosť, ako aj členstvo Slovenskej republiky v Európskej únii a v schengene s voľným pohybom tovaru a ľudí sa v prípade situácie, aká nastala na jar roku...
Zapojenie hospodárstva Slovenskej republiky do svetovej ekonomiky a jeho otvorenosť, ako aj členstvo Slovenskej republiky v Európskej únii a v schengene s voľným pohybom tovaru a ľudí sa v prípade situácie, aká nastala na jar roku 2020 v súvislosti so šírením ochorenia COVID-19 ukázali ako faktory, ktoré objektívne zabraňujú zvládnutie takého druhu pandémie v priebehu 90 dní.
Podľa čl. 5 od. 2 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. núdzový stav možno vyhlásiť v nevyhnutnom rozsahu a na nevyhnutný čas najdlhšie na 90 dní. Ústavodarca pôvodne s vyhlásením núdzového stavu z dôvodu pandémie nerátal a tento dôvod výslovne ustanovil až ústavným zákonom č. 181/2006 Z. z., ale bez dostatočného zohľadnenia nutnosti prispôsobenia iných ustanovení čl. 5 vo vzťahu k riešeniu pandémie, o to viac, ak ide o celosvetovú pandémiu respiračného ochorenia.
V súčasnosti sa Slovensko nachádza v situácii, kedy na základe posledných údajov z ministerstva zdravotníctva je trend obsadenosti nemocničných lôžok vyčlenených pre pacientov s COVID-19 rastúci prakticky na celom území republiky, a to najmä v Košickom, Prešovskom, Trnavskom, Žilinskom a Nitrianskom kraji, kde sa predpokladá trend rastu na úrovni prevyšujúcej 5 %. V Trnavskom kraji je to napríklad viac ako 7 %, v Prešovskom kraji viac ako 8 % a v Nitrianskom kraji viac ako 6 %.
Treba vziať do úvahy, že aktuálna situácia sa z hľadiska prepuknutia príznakov ochorenia COVID-19 prejavuje s určitým časovým oneskorením jedného až dvoch týždňov, preto aj súčasné údaje odzrkadľujú situáciu z pred jedného až dvoch týždňov.
Počas núdzového stavu je možné uskutočňovať opatrenia hospodárskej mobilizácie, súčasťou ktorých je okrem iného aj reprofilizácia lôžok a tiež najmä protiepidemiologické opatrenia, ako aj opatrenia v oblasti sociálnych služieb. Taktiež sa viaceré nemocnice potýkajú s nedostatkom personálu, prípadne sú na hranici svojich personálnych kapacít. Tento problém je možné čiastočne riešiť nariadením pracovnej povinnosti, ktorú je však možné nariadiť, len ak je vyhlásený núdzový stav, preto je nevyhnutné, aby ústavnoprávna úprava adekvátne reagovala na vzniknutú situáciu, a preto sa navrhuje umožniť vláde Slovenskej republiky z tohto dôvodu vyhlásený núdzový stav opakovane predlžovať, vždy najviac o 40 dní.
Po druhé nutnosť zaviesť schválenia predlženia núdzového stavu Národnou radou Slovenskej republiky v lehote najneskôr 20 dní odo dňa účinnosti predlženia núdzového stavu s cieľom vytvoriť ústavnú poistku v rámci deľby moci a systému brzda protiváh v parlamentnej republike.
Po tretie zaviesť túto poistku aj pri vyhlásení opätovného núdzového stavu.
Po štvrté ustanoviť obmedzenia a povinnosti pre núdzový stav vyhlásený z iného dôvodu ako z dôvodu ohrozenia života a zdravia v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie.
Po piate ustanoviť obmedzenia a povinnosti osobitne pre prípad vyhlásenia núdzového stavu z dôvodu ohrozenia života a zdravia v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie, v dôsledku čoho je rozsah obmedzení a povinností, ktoré možno uložiť v prípade pandemického núdzového stavu, užší.
Po šieste upraviť obmedzenia nedotknuteľnosti osoby a jej súkromia a obmedzenia slobody pohybu a pobytu tak, aby vo väčšej miere zodpovedali potrebám prijímať efektívne opatrenia znižujúce pohyb obyvateľstva a tým spomalili šírenie infekčnej choroby v štádiu pred vznikom pandémie alebo v priebehu jej šírenia pri zachovaní ústavnej požiadavky proporcionality prostriedkov a cieľov.
Po siedme ustanoviť povinnosť bezodkladne vyhlásiť rozhodnutie o vyhlásení núdzového stavu, o predlžení núdzového stavu a uznesení Národnej rady podľa čl. 5 ods. 2 v Zbierke zákonov Slovenskej republiky v tlači a vo vysielaní rozhlasu a televízie.
Po ôsme ustanoviť prechodné ustanovenie, na základe ktorého bude možné navrhovanú právnu úpravu aplikovať aj na prebiehajúci núdzový stav vrátane navrhovaných ústavných poistiek zahŕňajúcich aj prieskum Ústavným súdom.
Verím, že vládny návrh ústavného zákona získa vašu podporu.
Vážený pán predsedajúci... (Ruch v sále a zaznievanie gongu.) Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v nadväznosti na predložený vládny návrh ústavného zákona... Ops, pardon.
Zapojenie hospodárstva Slovenskej republiky do svetovej ekonomiky a jeho otvorenosť, ako aj členstvo Slovenskej republiky v Európskej únii a v schengene s voľným pohybom tovaru a ľudí sa v prípade situácie, aká nastala na jar roku 2020 v súvislosti so šírením ochorenia COVID-19 ukázali ako faktory, ktoré objektívne zabraňujú zvládnutie takého druhu pandémie v priebehu 90 dní.
Podľa čl. 5 od. 2 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. núdzový stav možno vyhlásiť v nevyhnutnom rozsahu a na nevyhnutný čas najdlhšie na 90 dní. Ústavodarca pôvodne s vyhlásením núdzového stavu z dôvodu pandémie nerátal a tento dôvod výslovne ustanovil až ústavným zákonom č. 181/2006 Z. z., ale bez dostatočného zohľadnenia nutnosti prispôsobenia iných ustanovení čl. 5 vo vzťahu k riešeniu pandémie, o to viac, ak ide o celosvetovú pandémiu respiračného ochorenia.
V súčasnosti sa Slovensko nachádza v situácii, kedy na základe posledných údajov z ministerstva zdravotníctva je trend obsadenosti nemocničných lôžok vyčlenených pre pacientov s COVID-19 rastúci prakticky na celom území republiky, a to najmä v Košickom, Prešovskom, Trnavskom, Žilinskom a Nitrianskom kraji, kde sa predpokladá trend rastu na úrovni prevyšujúcej 5 %. V Trnavskom kraji je to napríklad viac ako 7 %, v Prešovskom kraji viac ako 8 % a v Nitrianskom kraji viac ako 6 %.
Treba vziať do úvahy, že aktuálna situácia sa z hľadiska prepuknutia príznakov ochorenia COVID-19 prejavuje s určitým časovým oneskorením jedného až dvoch týždňov, preto aj súčasné údaje odzrkadľujú situáciu z pred jedného až dvoch týždňov.
Počas núdzového stavu je možné uskutočňovať opatrenia hospodárskej mobilizácie, súčasťou ktorých je okrem iného aj reprofilizácia lôžok a tiež najmä protiepidemiologické opatrenia, ako aj opatrenia v oblasti sociálnych služieb. Taktiež sa viaceré nemocnice potýkajú s nedostatkom personálu, prípadne sú na hranici svojich personálnych kapacít. Tento problém je možné čiastočne riešiť nariadením pracovnej povinnosti, ktorú je však možné nariadiť, len ak je vyhlásený núdzový stav, preto je nevyhnutné, aby ústavnoprávna úprava adekvátne reagovala na vzniknutú situáciu, a preto sa navrhuje umožniť vláde Slovenskej republiky z tohto dôvodu vyhlásený núdzový stav opakovane predlžovať, vždy najviac o 40 dní.
Po druhé nutnosť zaviesť schválenia predlženia núdzového stavu Národnou radou Slovenskej republiky v lehote najneskôr 20 dní odo dňa účinnosti predlženia núdzového stavu s cieľom vytvoriť ústavnú poistku v rámci deľby moci a systému brzda protiváh v parlamentnej republike.
Po tretie zaviesť túto poistku aj pri vyhlásení opätovného núdzového stavu.
Po štvrté ustanoviť obmedzenia a povinnosti pre núdzový stav vyhlásený z iného dôvodu ako z dôvodu ohrozenia života a zdravia v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie.
Po piate ustanoviť obmedzenia a povinnosti osobitne pre prípad vyhlásenia núdzového stavu z dôvodu ohrozenia života a zdravia v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie, v dôsledku čoho je rozsah obmedzení a povinností, ktoré možno uložiť v prípade pandemického núdzového stavu, užší.
Po šieste upraviť obmedzenia nedotknuteľnosti osoby a jej súkromia a obmedzenia slobody pohybu a pobytu tak, aby vo väčšej miere zodpovedali potrebám prijímať efektívne opatrenia znižujúce pohyb obyvateľstva a tým spomalili šírenie infekčnej choroby v štádiu pred vznikom pandémie alebo v priebehu jej šírenia pri zachovaní ústavnej požiadavky proporcionality prostriedkov a cieľov.
Po siedme ustanoviť povinnosť bezodkladne vyhlásiť rozhodnutie o vyhlásení núdzového stavu, o predlžení núdzového stavu a uznesení Národnej rady podľa čl. 5 ods. 2 v Zbierke zákonov Slovenskej republiky v tlači a vo vysielaní rozhlasu a televízie.
Po ôsme ustanoviť prechodné ustanovenie, na základe ktorého bude možné navrhovanú právnu úpravu aplikovať aj na prebiehajúci núdzový stav vrátane navrhovaných ústavných poistiek zahŕňajúcich aj prieskum Ústavným súdom.
Verím, že vládny návrh ústavného zákona získa vašu podporu.
Rozpracované
11:58
Vystúpenie spoločného spravodajcu 11:58
Ondrej DostálVládny návrh ústavného zákona spĺňa z formálnoprávnej stránky náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a v Legislatívnych pravidlách tvorby zákonov.
Predseda Národnej rady vo svojom rozhodnutí...
Vládny návrh ústavného zákona spĺňa z formálnoprávnej stránky náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a v Legislatívnych pravidlách tvorby zákonov.
Predseda Národnej rady vo svojom rozhodnutí navrhol, aby návrh ústavného zákona prerokoval ústavnoprávny výbor, výbor pre obranu a bezpečnosť a výbor pre ľudské práva a národnostné menšiny. Za gestorský výbor navrhol ústavnoprávny výbor s tým, aby výbory prerokovali návrh ústavného zákona ihneď na 18. schôdzi Národnej rady.
Ako spravodajca určený navrhnutým gestorským výborom odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že vládny návrh ústavného zákona prerokuje v druhom čítaní.
Odporúčam zároveň návrh ústavného zákona prideliť výborom vrátane určenia gestorského výboru a lehoty na prerokovanie návrh ústavného zákona vo výboroch v zmysle uvedeného rozhodnutia predsedu Národnej rady.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Vystúpenie spoločného spravodajcu
9.12.2020 o 11:58 hod.
Mgr.
Ondrej Dostál
Videokanál poslanca
Pán podpredseda Národnej rady, pán podpredseda vlády, kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som podľa § 73 ods. 1 rokovacieho poriadku vystúpil v prvom čítaní ako spravodajca určený ústavnoprávnym výborom k uvedenému návrhu ústavného zákona.
Vládny návrh ústavného zákona spĺňa z formálnoprávnej stránky náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a v Legislatívnych pravidlách tvorby zákonov.
Predseda Národnej rady vo svojom rozhodnutí navrhol, aby návrh ústavného zákona prerokoval ústavnoprávny výbor, výbor pre obranu a bezpečnosť a výbor pre ľudské práva a národnostné menšiny. Za gestorský výbor navrhol ústavnoprávny výbor s tým, aby výbory prerokovali návrh ústavného zákona ihneď na 18. schôdzi Národnej rady.
Ako spravodajca určený navrhnutým gestorským výborom odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že vládny návrh ústavného zákona prerokuje v druhom čítaní.
Odporúčam zároveň návrh ústavného zákona prideliť výborom vrátane určenia gestorského výboru a lehoty na prerokovanie návrh ústavného zákona vo výboroch v zmysle uvedeného rozhodnutia predsedu Národnej rady.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Rozpracované
14:02
Vystúpenie v rozprave 14:02
Milan MazurekVážené dámy, vážení páni, v tomto pléne, v tejto Národnej rade...
Vážené dámy, vážení páni, v tomto pléne, v tejto Národnej rade ste si už poschvaľovali neuveriteľné a z môjho pohľadu aj zvrátené veci. Poschvaľovali ste si tu likvidáciu sociálneho štátu, poschvaľovali ste si tu zmeny ústavy, poschvaľovali ste si zásadné upevnenie moci a kompetencií, ktoré vám umožňujú meniť veci v štáte tak, ako sa vám zachce, obmedzovať ľudské práva obyvateľov tak, ako to v danej chvíli potrebujete, tak ako by si to pokojne mohol predstaviť nejaký diktátor.
Toto ale, čo ste tu predložili dnes, tento návrh zákona o bezpečnosti štátu je to najhoršie, s čím som sa ako poslanec Národnej rady, a to rátam aj minulé volebné obdobie, stretol. Tento návrh zákona o bezpečnosti štátu je to najzásadnejšie... (Ruch v sále a prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Šeliga, Juraj, podpredseda NR SR
Páni kolegovia, ja vás počujem až sem, naozaj to ruší.
Mazurek, Milan, poslanec NR SR
Nevadí, ale aj tak by som mohol mať právo nebyť rušený pri prejave. Očividne aj vy, pán Šeliga, lebo tiež vás počujem z tej diaľky.
Aby som pokračoval, to, čo je obsahom tohto návrhu zákona, keď už sme všetci v takej dobrej nálade, keď tu ideme obmedzovať práva ľudí, je šialené, je nechutné a je v rozpore so všetkými záujmami obyvateľov Slovenskej republiky, ktorí si prajú slobodu a prajú si zachovanie demokracie v Slovenskej republike. A som presvedčený o tom, že väčšina vládnych poslancov, ktorí možno ešte majú aspoň maličkú časť nejakého svedomia a nejakej cti, musí byť proti tomuto. Bohužiaľ, vidíme, že politické tričko v tomto pléne rozhoduje a že poslanci si tu schvaľujú hocčo, čo im jednoducho nejaký horný predseda klubu, teda predseda klubu, predseda výboru ukáže prstom hore-dole a podľa toho sa proste rozhodnú. Vy tu navrhujete to, pred čím sme varovali od začiatku, keď Igor Matovič prišiel s nápadom zaviesť núdzový stav. Navrhujete si, aby ste mohli núdzový stav predlžovať prakticky donekonečna. Donekonečna predlžovať núdzový stav vždy o 40 dní a stačí na to to, aby to odhlasovala Národná rada. Národná rada, v ktorej máte ústavnú väčšinu, a tým pádom si tento núdzový stav naozaj môžete v prípade absurdného konania, na ktoré sme Igora Mato..., u Igora Matoviča zvyknutí, predlžovať, možno až do konca volebného obdobia. Podľa tohto zákonu vám nič nebráni s výhovorkou na nejakú pandémiu dokonca oddialiť voľby do Národnej rady. Toto je také zabetónovanie moci jednej garnitúry, že sa k tomuto môže nazerať možno nejaká Kuba alebo Severná Kórea. Možno sa zase budete smiať, budete si tvrdiť, že to nie je pravda, že tu len maľujem čerta na stenu, že to jednoducho nie je tak, ale presne takouto salámovou metódou vy postupujete vždy.
Takto to bolo, keď ste povedali, že musíte zaviesť rúška na druhý stupeň základných škôl. Len na dva týždne, ľudia nebojte sa, ono to prejde. Po dvoch týždňoch to bude všetko v poriadku. My sme už vtedy jasne hovorili, že dva týždne to nebudú a že to tam už bude prakticky navždy. Hneď na to po dvoch týždňoch ste prišli s tým, že rúška musia ostať ďalej s tým, že to zavediete aj na prvom stupni základných škôl, lebo ste si otestovali ľudí, ktorí vám naleteli na to, že po dvoch týždňoch vláda prestane s týmto vynucovaním týchto nezmyselných opatrení a že nechá aspoň tie deti voľne dýchať. Hneď na to, po čom ste, hneď na to, ako ste zaviedli rúška aj na prvý stupeň ste prakticky zatvorili školy, potom ste prvý stupeň zase nechali fungovať, logiku to, samozrejme, nemalo žiadnu a potom prišiel Igor Matovič s tým, že všetky deti musia byť testované. A takto to ide krok za krokom, bod za bodom.
A čoho sa dočkáme možno v budúcnosti? Toho, že všetky deti budú musieť byť zaočkované, ak budú chcieť ísť do školy? Čoho, akého ešte obmedzovania práv, obmedzovania ľudských, osobných, politických občiansky práv, sa tu ešte dočkáme. Predlžovať núdzový stav donekonečna je skrátka neprijateľné, neexistujú na to na Slovensku dôvody. Boli ste na to opakovane upozorňovaní a samé vaše testovanie, to plošné testovanie testami, o ktorých ste vy presvedčení, že sú dobré, o ktorých ste vy presviedčali slovenskú verejnosť, že za to stoja a že sú presné a že ukážu skutočný stav nakazenosti alebo pozitívnej nejakej, pozitívneho výskytu tohto vírusu v populácii, tak tieto testy ukázali, že tu žiadnu pandémiu nemáme, žiadnu pandémiu tu nemáme, nemôžeme hovoriť o pandémii, keď máte nejakú jednopercentnú, ešte menej nakazenosť alebo pozitivitu, lebo nevieme ani, čo to ten výsledok testu znamená, či ten človek je skutočne chorý, alebo nie je, v rámci celej populácie.
A taktiež sa podľa môjho názoru a podľa pôvodnej definície pandémie od Svetovej zdravotníckej organizácie nemôžme vôbec baviť o pandémii, keď tu máme vírus, ktorý má smrtnosť 0,2 %. 0,2 %, to znamená o trochu viac ako bežná chrípka, ale hovoríte tu o pandémii. Ak je potom pandémia iba to, že sa vírus šíri do celého sveta, tak to máme prakticky non stop po celý rok neustále konštantnú pandémiu chrípky. To je potom fakt a potom môžete na základe tohto návrhu zákona, kde si píšete, že vďaka pandémii ako zámienke môžete donekonečna opakovane, už prakticky navždy predlžovať núdzový stav vďaka aj obyčajnej chrípke, ktorej pandémiu tu mávame neustále, predlžovať núdzový stav a vládnuť ako diktátori.
Všetci poslanci vládnej koalície, ktorí plánujete zahlasovať za tento návrh zákona, dnes máte možnosť historicky učiniť naozaj významný krok. Buď sa môžete stať tým istým, čo boli Hitlerovi poslanci v Ríšskom sneme, ktorí mu dali kompetencie na to, aby si mohol taktiež predlžovať núdzový stav a zobrať vládu do rúk sám ako jeden človek bez toho, aby sa musel riadiť nejakým snemom, alebo sa môžete stať odvážnymi člo..., odvážnymi ľuďmi, ktorí sa postavia diktatúre, ktorí sa postavia tyranii a ktorí sa postavia zavádzaniu fašistickej totality na Slovensku, pretože o nič iné tu nejde.
Neexistuje, znovu opakujem, jediný dôvod na to, aby bolo potrebné núdzový stav predlžovať. Aj my osobne v Ľudovej strane Naše Slovensko by sme boli možno ochotní diskutovať o zavedení núdzového stavu v niektorých nemocniciach, ktoré možno majú problémy, v niektorých to je možno ťažšie, v niektorých nie, ale plošný núdzový stav na celé územie Slovenskej republiky, ktorý už teraz bol podľa môjho názoru vytvorený, predĺžený v rozpore s Ústavou Slovenskej republiky, je skrátka neakceptovateľnou skutočnosťou a presne z tohto dôvodu ste si dnes museli schváliť novelu ústavy, aby Ústavný súd nemohol posudzovať súlad ústavných zákonov, prijímaných ústavných zákonov v parlamente s materiálnym jadrom ústavy, a dnes tu máme výsledok, prakticky okamžite nám táto vláda ukazuje, na čo potrebovala tento návrh zákona. Potrebovala ho na to, aby mohla ľuďom obmedzovať ľudské práva a ich slobody.
A to ustanovenie, ktorý tento, ktoré tento ústavný zákon obsahuje, o tom, že vy môžete prakticky kohokoľvek z dôvodov, ktoré si vy sami určíte, obmedziť na nedotknuteľnosti jeho osoby a jeho súkromia tým, že ho nútene budete držať zavretého doma, vďaka tomu, že si môžete donekonečna predlžovať núdzový stav, možno prakticky na celé roky, a že zároveň môžete akúkoľvek osobu na Slovensku, to píšete v tom návrhu zákona, evakuovať na určené miesto, je jednoducho strašidelné. Je to strašidelné, je to presne to isté, čo robili nacisti a komunisti v minulosti. Je to desivé, pretože, keď ste schvaľovali Mikasovi kompetencie, na ktoré v žiadnom prípade nemal nárok, a kde bolo napísané, že pri podozrení zo šírenia nejakej nákazlivej choroby, čo opätovne môže byť aj chrípka, môže tohto človeka obmedziť na slobode, tak sme tu bili na poplach a hovorili, že toto je taký zásah do ľudských práv, že to skrátka nie je možné. A teraz ste si to dali aj do zákona, aby ste mali istotu, aby ste si mohli istí, že proste nejaký Matovič alebo nejaká dokonca nevolená figúrka povie, ty ideš byť evakuovaný na nejaké miesto a my ťa tam budeme držať, dokedy neskončí núdzový stav. A keďže sme si v zákone schválili, že môže trvať naveky vekov, stačí, že nám to poslanci v parlamente odhlasujú, tak tam môžeš byť dokonca ako väzeň aj napriek tomu, že si nikomu nič neurobil, na celé mesiace, možno aj roky.
Je to nepredstaviteľná vec. Človek by sa nad tým pousmial, povedal by si, že také niečo nemôže nastať, keby sme tu už nemali prípady, ako boli ľudia, ktorí boli zavretí tri týždne na ubytovni v Nitre bez toho, aby vedeli, čo majú urobiť, aby mohli ísť domov, kedy pôjdu domov. Bez toho, aby komukoľvek z nich čokoľvek bolo, aby mal nejaké príznaky, ale stále opakované testy ukázali nejakú pozitivitu jedného či dvoch a vy ste tam držali ľudí, v rozpore so zákonom, v rozpore s ústavou tri týždne. A keby sme politicky do toho neobuli a neinformovali o tom celú verejnosť, tak by ste tam tých ľudí držali možno ešte celé mesiace.
A toto je presne ten problém, že my keď vidíme tieto príklady, keď vidíme tieto jasné úkazy z minulosti, kedy ste nemali problém pošliapať ľudské práva a slobody obyvateľov Slovenskej republiky bez akéhokoľvek dôvodu, ktorý by ste mohli označiť za adekvátny dôvod, tak vieme to, že takéto veci vám nebudú robiť problém ani v budúcnosti, a už dupľom nie po schválení tohto návrhu zákona. A na jeho schválenie potrebujete 90 hlasov, a preto, aj keď tu nie ste, koaliční poslanci, keď je vás tu len zopár, dá sa vás spočítať na prstoch dvoch rúk, vás chcem žiadať, poprosiť, aby ste sa zamysleli nad tým, či vám toto stojí za to. Aby ste sa zamysleli nad tým, či je vírus so smrtnosťou 0,2 % dostatočnou zámienkou na to, aby ste prijali takto desivý, fašistický návrh zákona, aby ste urobili z tejto vlády, ktorú si myslíte, že reprezentuje, ale ste len jeden z veľkého davu, ktorý nemá v skutočnosti žiadnu moc, ste tu len na to, aby ste stláčali gombíky, a moc má niekto úplne iný. A čo nie je po vôli Igora Matoviča, to sa tu nepresadí, všetci to dobre vieme.
Dnes to povedal i Richard Sulík na tlačovke. On nesúhlasí s týmto lockdownom, on je proti, no ale, bohužiaľ, schváli to Mikas, je to zlé, ale takto to bude. Čo to je za vláda? Čo to je za vláda, kde úplné razantné, zásadné obmedzenie slobody ľudí cez najväčšie kresťanské sviatky je prijímané tak, že jeden z koaličných partnerov, no, s tým síce nesúhlasí, ale veď v parlamente jeho poslanci dali kompetenciu akémusi Mikasovi, tak môže obmedziť ľudí na slobode počas vianočných sviatkov. Je to nepredstaviteľné. A vy presne viete, že keď si neschválite tento návrh zákona a nepredĺžite si núdzový stav, tak nebudete môcť udržať ľudí doma cez Vianoce. A vy si ho predĺžiť potrebujete a dnes to máte otázne, pretože súčasný návrh zákona o bezpečnosti štátu neumožňuje túto kompetenciu predlžovať si ho donekonečna.
A znovu sa potom vraciame k tomu, načo je toto celé dobré. Načo to potrebujete? Na to, aby ste bojovali s vírusom, alebo na to, aby ste si udržali politickú moc a zavreli povedzme celú opozíciu? Ja vôbec nemám žiaden problém s tým, keď zoberiete nejakého bývalého policajného prezidenta, ktorý je podozrivý z nejakého brania úplatkov. Sú mi úplne ukradnutí akíkoľvek zlodeji, úplatkári a prajem im, aby dostali čo najtvrdšie tresty, exemplárne tresty za to, čo na Slovensku porobili. Ale vy chcete kriminalizovať názory. Vy chcete kriminalizovať ľudí, ktorí majú možno na túto vec úplne iný pohľad. Nepočúvate odborníkov, ktorí hovoria iné veci. O všetko rozhoduje Igor Matovič. A keď vieme, že celý štát riadi jeden človek, človek, o ktorého psychickom zdraví existujú dôvodné podozrenia, dôvodné nejaké, nejaké riziká, a že tento človek tu má vládnuť a dostať do rúk takúto moc, akú mu dávate v tomto návrhu zákona, tak musíme ako opozícia biť na poplach.
Toto je totižto historická chvíľa pre všetkých opozičných poslancov, ktorí chcú poukázať na to, že sa tu história opakuje, že sa tu opakuje rok 1933, aj keď sa vám to ťažko počúva, aj keď si poviete, že vy predsa nemôžete byť fašisti, veď vy máte slniečka, kvietočky všade, veď vy ste plní lásky, dobroty, ale robíte presne to isté, presne do bodky to isté, čo robili tí fašisti. Presne do bodky. A podľa tohto návrhu zákona, ak budete chcieť vytvoriť nejaké internovacie tábory, kde budete dávať tých tzv. evakuovaných ľudí, o ktorých píšete v tomto návrhu, tak to budete môcť zrealizovať. A kto určí, kto určí, na základe čoho budú títo ľudia internovaní alebo evakuovaní? No zase len vláda. Vláda, ktorá si sama vytvorí rámec, na základe ktorého bude konať. Vláda, ktorá má v parlamente 95 poslancov, a tým pádom môže povedať, že tam bude internovaný ktokoľvek. Ktokoľvek bude môcť byť úvodzovkách evakuovaný na určené miesto. Veď to vám nepripomína transport ľudí s nepohodlným politickým názorom alebo s nesprávnym pôvodom do koncentračných táborov? Akurát dneska to už nie je nepohodlný názor, ale je to nejaké údajné podozrenie zo šírenia nejakej nákazlivej choroby, nákazlivej choroby. Toto stačí. Deväť mesiacov alebo desať mesiacov, či koľko tu počúvame o tej pandémii, 1. vlna, 2. vlna, teraz čakáme 3. vlnu, 4. vlnu, 25. vlnu - a pandémia nie a nie skončiť.
Podľa tohto návrhu zákona, podľa tohto neustáleho predlžovania núdzového stavu budete mať také kompetencie a také právomoci, že ľudia, ako som napríklad ja, a preto to tu hovorím, lebo sa ma to bytostne dotýka, mňa a mojej rodiny, mojich kolegov a každého jedného človeka, ktorý si nechce pichnúť nejakú novú neznámu vakcínu, ktorú len včera začali očkovať, v Británii už majú dva prípady anafylaktického šoku a museli tým ľuďom dávať adrenalín alebo čo. Začali to dávať zdravotníkom vakcínu, ktorá nie je dostatočne otestovaná, o ktorej sám výrobca neručí za jej bezpečnosť, a len preto, že si tú vakcínu nechceme dať, len preto, že ja napr. som presvedčený o tom, že možno zdravý životný štýl, šport a moja imunita sa vysporiada s nejakou chorobou, len preto môžem sa stať občanom druhej kategórie a vy na to získate potrebné právomoci, pretože v núdzovom stave máte právo obmedzovať ľudské práva, obmedzovať ľudské slobody, a po tomto napr. človeka, ako som ja, ktorý nebude zaočkovaný, evakuovať mňa na nejaké určené miesto, ktoré si určíte vy sami. Toto je, toto je jednoducho neuveriteľné.
Jasné, teraz sa z toho smejete, veď tak to bolo vždy, vždy sa diktátori smiali z toho, keď zavádzali totalitnú fašistickú moc. A ja chcem znovu, znovu bez ohľadu na to, ako sa ma budete snažiť vyrušovať, žiadať koaličných poslancov, aby sa zamysleli, či vám toto stojí za to. Či chcete, aby si vás história pamätala ako tých, ktorí v jeden deň dvakrát zmenili ústavu a prijali ešte aj nový ústavný zákon počas núdzového stavu, ako tých, ktorí úplne rozbili ústavný systém v štáte, prekopali celú jednoducho ústavnú mapu, ako tí, ktorí dali vláde právomoci podobné, ekvivalentné Hitlerovi z ’33. roku, či chcete, aby si vás história pamätala ako tých, ktorí ukončili, úplne finálne dali pečiatku za demokratickým zriadením v štáte a zaviedli tu fašistickú totalitu. Je to na vás.
Dnes sa pravdepodobne o 17.00 hod. bude hlasovať v prvom čítaní o tomto návrhu ústavy, teda ústavného zákona, ktorý schvaľujete v skrátenom legislatívnom konaní, hneď po ňom návrh na novelu ústavy taktiež v skrátenom legislatívnom konaní v deň, keď ste si už odhlasovali jednu zmenu ústavy v skrátenom legislatívnom konaní počas núdzového stavu. Stále ste sa zaštiťovali tým, ako vy úžasne rešpektujete všetky medzinárodné inštitúcie, a práve tá spomínaná Benátska komisia vám povedala, že toto jednoducho nie je v spoločnosti, ktorá sa chce nazývať demokratickou, prijateľné, že máte hľadať iné cesty, že sa máte snažiť o celospoločenskú diskusiu, a netraumatizovať spoločnosť a neprijímať zákony tak, ako sa vám to hodí, ako to v danej chvíli potrebujete, ako to v tom konkrétnom momente cítite, ale vy o to nemáte záujem. Keď ide o vašu moc, keď ide o upieranie ľudských práv, keď ide o porušovanie slobôd obyvateľov Slovenskej republiky, vtedy nehľadíte na nikoho. Na žiadne medzinárodné inštitúcie, na žiadne autority spoza hraníc, na žiadne autority v rámci Slovenskej republiky, idete si skrátka svoje. Idete ako parný valec, dnes sme to videli pri tomto hlasovaní, neštítite sa ničoho, naozaj ničoho. A my sme z toho všetci veľmi smutní.
A nemôžete povedať, že by opozícia alebo konkrétne Ľudová strana Naše Slovensko, ktorého poslaneckého klubu som členom, že by bola nejaká nekonštruktívna. V apríli, v apríli, kde sa hlasovali o prvých návrhoch, kde sa hlasovalo o prvých opatreniach v rámci krízy, pri ktorej sme ešte nevedeli, s čím máme dočinenia, sme vám podporovali takmer každý návrh. Dávali sme vám šancu, chceli sme vidieť, že či sa s tým vysporiadate, a neboli sme tí, ktorí od začiatku všetko kritizovali, povedali nepodporíme to, lebo to alebo hento. Podporovali sme takmer každú jednu vec, s ktorou ste prišli, lebo sme verili, že to s obyvateľstvom Slovenska myslíte vážne, že na jednej strane sa chcete postaviť chorobe, ktorá vyzerala v tej dobe ako veľký problém, a na druhej strane chcete ochrániť práva a majetok obyvateľov Slovenskej republiky.
Lenže ako plynuli mesiace, tak sa tá miska váh úplne otočila a my vidíme, že váš boj proti vírusu je len z malej časti skutočným bojom proti vírusu a z väčšej časti bojom proti obyvateľom Slovenskej republiky. Vidíme to na ľuďoch, ktorí sú tak zúfalí, že museli otvoriť reštaurácie, otvoriť fitnes centrá, lebo nemajú z čoho žiť, a vy chcete naďalej predlžovať núdzový stav. A čo vy im poviete na to? Ste vrahovia, ste anarchisti, zatvorte to, dostanete pokuty! A vy nechápete, prečo to tí ľudia urobili? Lebo nemajú z čoho žiť. Z môjho pohľadu každý jeden človek, ktorý zarába 4,5-tisíc alebo ešte viac v čistom mesačne a povie človeku, ktorý prišiel o všetko, ktorý už nemá z čoho žiť, ktorý sa bojí, že nedá svojim deťom pod vianočný stromček nejaké darčeky, lebo ich nemá za čo kúpiť, lebo mu vláda povedala, zavri svoju prevádzku, a ten človek, ktorý zarába 4,5-tisíc a viac tisíc mesačne, mu povie, zatvor to, lebo dostaneš pokutu, tak z môjho názoru by takýto človek, ktorý zarába tisíce a hovorí to tomu, ktorý nemá nič, mal akurát tak držať hubu, držať hubu, pretože ľahko sa kritizuje, keď mi tisíce eur cinknú každý mesiac na účet! No ale tí ľudia to nerobia preto, že vám chcú robiť naprieky, len preto, že chcú prežiť.
Tak keď už chcete mať tieto lockdowny, s ktorými nesúhlasím, tak ich aspoň odškodnite, veď im aspoň dajte nádej, že budú mať z čoho žiť. Neporovnávajte sa s Rakúskom, Nemeckom a nehovorte o predlžovaní núdzového stavu v iných štátoch a opatreniach v iných štátoch, keď tieto štáty odškodňujú svojich podnikateľov, ktorým bránia v podnikaní. Tým, že vy im zaplatíte 50 % nájmu len za podmienky, že im majiteľ budovy zníži nejakú zľavu, a tým, že im dáte príspevok na zamestnancov, ktorým musia doplácať taktiež oni, nevyriešite nič, lebo ten majiteľ prevádzky má stále náklady. Zvyšok nájmu, elektrika, voda, proste energie, jednoducho tých nákladov je obrovské množstvo a on reálne nemá z čoho žiť. Každý mesiac za mesiacom ide do väčšej a väčšej straty a od štátu nedostáva nič na to, aby ho vykompenzoval. V Rakúsku, alebo v Nemecku to je 80 % tržieb z minulého roka, tu je to smiešny príspevok.
A práve preto bijeme do tejto novely, práve preto bojujeme proti tomuto zákonu a znovu vás chcem vyzvať, ak chcete, aby si vás história pamätala rovnako ako tých, ktorí v ríšskom sneme dali Hitlerovi úplne právomoci, hlasujte za. Ak chcete, aby ste sa postavili k zavádzaniu fašistickej totalite, máte jedinečnú možnosť. Stačí šesť koaličných poslancov, ktorí za toto nezahlasujú, a môže byť Slovensko od Matovičovej tyranie uchránené.
Vážené dámy, vážení páni, aj keď rozprávam k prázdnej sále, lebo je tu dokopy teraz asi 5 koaličných poslancov, celý klub OĽANO - pre ľudí, ktorí to možno sledujú a nevidia to na kamerách - práve odišiel zo sály opäť na pokyn hlavného intelektuála tohto klubu Joža Pročka, čiže sami vidíme, akú mieru demokracie a tolerancie voči iným názorom nám tu títo poslanci predvádzajú.
Vážené dámy, vážení páni, v tomto pléne, v tejto Národnej rade ste si už poschvaľovali neuveriteľné a z môjho pohľadu aj zvrátené veci. Poschvaľovali ste si tu likvidáciu sociálneho štátu, poschvaľovali ste si tu zmeny ústavy, poschvaľovali ste si zásadné upevnenie moci a kompetencií, ktoré vám umožňujú meniť veci v štáte tak, ako sa vám zachce, obmedzovať ľudské práva obyvateľov tak, ako to v danej chvíli potrebujete, tak ako by si to pokojne mohol predstaviť nejaký diktátor.
Toto ale, čo ste tu predložili dnes, tento návrh zákona o bezpečnosti štátu je to najhoršie, s čím som sa ako poslanec Národnej rady, a to rátam aj minulé volebné obdobie, stretol. Tento návrh zákona o bezpečnosti štátu je to najzásadnejšie... (Ruch v sále a prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Šeliga, Juraj, podpredseda NR SR
Páni kolegovia, ja vás počujem až sem, naozaj to ruší.
Mazurek, Milan, poslanec NR SR
Nevadí, ale aj tak by som mohol mať právo nebyť rušený pri prejave. Očividne aj vy, pán Šeliga, lebo tiež vás počujem z tej diaľky.
Aby som pokračoval, to, čo je obsahom tohto návrhu zákona, keď už sme všetci v takej dobrej nálade, keď tu ideme obmedzovať práva ľudí, je šialené, je nechutné a je v rozpore so všetkými záujmami obyvateľov Slovenskej republiky, ktorí si prajú slobodu a prajú si zachovanie demokracie v Slovenskej republike. A som presvedčený o tom, že väčšina vládnych poslancov, ktorí možno ešte majú aspoň maličkú časť nejakého svedomia a nejakej cti, musí byť proti tomuto. Bohužiaľ, vidíme, že politické tričko v tomto pléne rozhoduje a že poslanci si tu schvaľujú hocčo, čo im jednoducho nejaký horný predseda klubu, teda predseda klubu, predseda výboru ukáže prstom hore-dole a podľa toho sa proste rozhodnú. Vy tu navrhujete to, pred čím sme varovali od začiatku, keď Igor Matovič prišiel s nápadom zaviesť núdzový stav. Navrhujete si, aby ste mohli núdzový stav predlžovať prakticky donekonečna. Donekonečna predlžovať núdzový stav vždy o 40 dní a stačí na to to, aby to odhlasovala Národná rada. Národná rada, v ktorej máte ústavnú väčšinu, a tým pádom si tento núdzový stav naozaj môžete v prípade absurdného konania, na ktoré sme Igora Mato..., u Igora Matoviča zvyknutí, predlžovať, možno až do konca volebného obdobia. Podľa tohto zákonu vám nič nebráni s výhovorkou na nejakú pandémiu dokonca oddialiť voľby do Národnej rady. Toto je také zabetónovanie moci jednej garnitúry, že sa k tomuto môže nazerať možno nejaká Kuba alebo Severná Kórea. Možno sa zase budete smiať, budete si tvrdiť, že to nie je pravda, že tu len maľujem čerta na stenu, že to jednoducho nie je tak, ale presne takouto salámovou metódou vy postupujete vždy.
Takto to bolo, keď ste povedali, že musíte zaviesť rúška na druhý stupeň základných škôl. Len na dva týždne, ľudia nebojte sa, ono to prejde. Po dvoch týždňoch to bude všetko v poriadku. My sme už vtedy jasne hovorili, že dva týždne to nebudú a že to tam už bude prakticky navždy. Hneď na to po dvoch týždňoch ste prišli s tým, že rúška musia ostať ďalej s tým, že to zavediete aj na prvom stupni základných škôl, lebo ste si otestovali ľudí, ktorí vám naleteli na to, že po dvoch týždňoch vláda prestane s týmto vynucovaním týchto nezmyselných opatrení a že nechá aspoň tie deti voľne dýchať. Hneď na to, po čom ste, hneď na to, ako ste zaviedli rúška aj na prvý stupeň ste prakticky zatvorili školy, potom ste prvý stupeň zase nechali fungovať, logiku to, samozrejme, nemalo žiadnu a potom prišiel Igor Matovič s tým, že všetky deti musia byť testované. A takto to ide krok za krokom, bod za bodom.
A čoho sa dočkáme možno v budúcnosti? Toho, že všetky deti budú musieť byť zaočkované, ak budú chcieť ísť do školy? Čoho, akého ešte obmedzovania práv, obmedzovania ľudských, osobných, politických občiansky práv, sa tu ešte dočkáme. Predlžovať núdzový stav donekonečna je skrátka neprijateľné, neexistujú na to na Slovensku dôvody. Boli ste na to opakovane upozorňovaní a samé vaše testovanie, to plošné testovanie testami, o ktorých ste vy presvedčení, že sú dobré, o ktorých ste vy presviedčali slovenskú verejnosť, že za to stoja a že sú presné a že ukážu skutočný stav nakazenosti alebo pozitívnej nejakej, pozitívneho výskytu tohto vírusu v populácii, tak tieto testy ukázali, že tu žiadnu pandémiu nemáme, žiadnu pandémiu tu nemáme, nemôžeme hovoriť o pandémii, keď máte nejakú jednopercentnú, ešte menej nakazenosť alebo pozitivitu, lebo nevieme ani, čo to ten výsledok testu znamená, či ten človek je skutočne chorý, alebo nie je, v rámci celej populácie.
A taktiež sa podľa môjho názoru a podľa pôvodnej definície pandémie od Svetovej zdravotníckej organizácie nemôžme vôbec baviť o pandémii, keď tu máme vírus, ktorý má smrtnosť 0,2 %. 0,2 %, to znamená o trochu viac ako bežná chrípka, ale hovoríte tu o pandémii. Ak je potom pandémia iba to, že sa vírus šíri do celého sveta, tak to máme prakticky non stop po celý rok neustále konštantnú pandémiu chrípky. To je potom fakt a potom môžete na základe tohto návrhu zákona, kde si píšete, že vďaka pandémii ako zámienke môžete donekonečna opakovane, už prakticky navždy predlžovať núdzový stav vďaka aj obyčajnej chrípke, ktorej pandémiu tu mávame neustále, predlžovať núdzový stav a vládnuť ako diktátori.
Všetci poslanci vládnej koalície, ktorí plánujete zahlasovať za tento návrh zákona, dnes máte možnosť historicky učiniť naozaj významný krok. Buď sa môžete stať tým istým, čo boli Hitlerovi poslanci v Ríšskom sneme, ktorí mu dali kompetencie na to, aby si mohol taktiež predlžovať núdzový stav a zobrať vládu do rúk sám ako jeden človek bez toho, aby sa musel riadiť nejakým snemom, alebo sa môžete stať odvážnymi člo..., odvážnymi ľuďmi, ktorí sa postavia diktatúre, ktorí sa postavia tyranii a ktorí sa postavia zavádzaniu fašistickej totality na Slovensku, pretože o nič iné tu nejde.
Neexistuje, znovu opakujem, jediný dôvod na to, aby bolo potrebné núdzový stav predlžovať. Aj my osobne v Ľudovej strane Naše Slovensko by sme boli možno ochotní diskutovať o zavedení núdzového stavu v niektorých nemocniciach, ktoré možno majú problémy, v niektorých to je možno ťažšie, v niektorých nie, ale plošný núdzový stav na celé územie Slovenskej republiky, ktorý už teraz bol podľa môjho názoru vytvorený, predĺžený v rozpore s Ústavou Slovenskej republiky, je skrátka neakceptovateľnou skutočnosťou a presne z tohto dôvodu ste si dnes museli schváliť novelu ústavy, aby Ústavný súd nemohol posudzovať súlad ústavných zákonov, prijímaných ústavných zákonov v parlamente s materiálnym jadrom ústavy, a dnes tu máme výsledok, prakticky okamžite nám táto vláda ukazuje, na čo potrebovala tento návrh zákona. Potrebovala ho na to, aby mohla ľuďom obmedzovať ľudské práva a ich slobody.
A to ustanovenie, ktorý tento, ktoré tento ústavný zákon obsahuje, o tom, že vy môžete prakticky kohokoľvek z dôvodov, ktoré si vy sami určíte, obmedziť na nedotknuteľnosti jeho osoby a jeho súkromia tým, že ho nútene budete držať zavretého doma, vďaka tomu, že si môžete donekonečna predlžovať núdzový stav, možno prakticky na celé roky, a že zároveň môžete akúkoľvek osobu na Slovensku, to píšete v tom návrhu zákona, evakuovať na určené miesto, je jednoducho strašidelné. Je to strašidelné, je to presne to isté, čo robili nacisti a komunisti v minulosti. Je to desivé, pretože, keď ste schvaľovali Mikasovi kompetencie, na ktoré v žiadnom prípade nemal nárok, a kde bolo napísané, že pri podozrení zo šírenia nejakej nákazlivej choroby, čo opätovne môže byť aj chrípka, môže tohto človeka obmedziť na slobode, tak sme tu bili na poplach a hovorili, že toto je taký zásah do ľudských práv, že to skrátka nie je možné. A teraz ste si to dali aj do zákona, aby ste mali istotu, aby ste si mohli istí, že proste nejaký Matovič alebo nejaká dokonca nevolená figúrka povie, ty ideš byť evakuovaný na nejaké miesto a my ťa tam budeme držať, dokedy neskončí núdzový stav. A keďže sme si v zákone schválili, že môže trvať naveky vekov, stačí, že nám to poslanci v parlamente odhlasujú, tak tam môžeš byť dokonca ako väzeň aj napriek tomu, že si nikomu nič neurobil, na celé mesiace, možno aj roky.
Je to nepredstaviteľná vec. Človek by sa nad tým pousmial, povedal by si, že také niečo nemôže nastať, keby sme tu už nemali prípady, ako boli ľudia, ktorí boli zavretí tri týždne na ubytovni v Nitre bez toho, aby vedeli, čo majú urobiť, aby mohli ísť domov, kedy pôjdu domov. Bez toho, aby komukoľvek z nich čokoľvek bolo, aby mal nejaké príznaky, ale stále opakované testy ukázali nejakú pozitivitu jedného či dvoch a vy ste tam držali ľudí, v rozpore so zákonom, v rozpore s ústavou tri týždne. A keby sme politicky do toho neobuli a neinformovali o tom celú verejnosť, tak by ste tam tých ľudí držali možno ešte celé mesiace.
A toto je presne ten problém, že my keď vidíme tieto príklady, keď vidíme tieto jasné úkazy z minulosti, kedy ste nemali problém pošliapať ľudské práva a slobody obyvateľov Slovenskej republiky bez akéhokoľvek dôvodu, ktorý by ste mohli označiť za adekvátny dôvod, tak vieme to, že takéto veci vám nebudú robiť problém ani v budúcnosti, a už dupľom nie po schválení tohto návrhu zákona. A na jeho schválenie potrebujete 90 hlasov, a preto, aj keď tu nie ste, koaliční poslanci, keď je vás tu len zopár, dá sa vás spočítať na prstoch dvoch rúk, vás chcem žiadať, poprosiť, aby ste sa zamysleli nad tým, či vám toto stojí za to. Aby ste sa zamysleli nad tým, či je vírus so smrtnosťou 0,2 % dostatočnou zámienkou na to, aby ste prijali takto desivý, fašistický návrh zákona, aby ste urobili z tejto vlády, ktorú si myslíte, že reprezentuje, ale ste len jeden z veľkého davu, ktorý nemá v skutočnosti žiadnu moc, ste tu len na to, aby ste stláčali gombíky, a moc má niekto úplne iný. A čo nie je po vôli Igora Matoviča, to sa tu nepresadí, všetci to dobre vieme.
Dnes to povedal i Richard Sulík na tlačovke. On nesúhlasí s týmto lockdownom, on je proti, no ale, bohužiaľ, schváli to Mikas, je to zlé, ale takto to bude. Čo to je za vláda? Čo to je za vláda, kde úplné razantné, zásadné obmedzenie slobody ľudí cez najväčšie kresťanské sviatky je prijímané tak, že jeden z koaličných partnerov, no, s tým síce nesúhlasí, ale veď v parlamente jeho poslanci dali kompetenciu akémusi Mikasovi, tak môže obmedziť ľudí na slobode počas vianočných sviatkov. Je to nepredstaviteľné. A vy presne viete, že keď si neschválite tento návrh zákona a nepredĺžite si núdzový stav, tak nebudete môcť udržať ľudí doma cez Vianoce. A vy si ho predĺžiť potrebujete a dnes to máte otázne, pretože súčasný návrh zákona o bezpečnosti štátu neumožňuje túto kompetenciu predlžovať si ho donekonečna.
A znovu sa potom vraciame k tomu, načo je toto celé dobré. Načo to potrebujete? Na to, aby ste bojovali s vírusom, alebo na to, aby ste si udržali politickú moc a zavreli povedzme celú opozíciu? Ja vôbec nemám žiaden problém s tým, keď zoberiete nejakého bývalého policajného prezidenta, ktorý je podozrivý z nejakého brania úplatkov. Sú mi úplne ukradnutí akíkoľvek zlodeji, úplatkári a prajem im, aby dostali čo najtvrdšie tresty, exemplárne tresty za to, čo na Slovensku porobili. Ale vy chcete kriminalizovať názory. Vy chcete kriminalizovať ľudí, ktorí majú možno na túto vec úplne iný pohľad. Nepočúvate odborníkov, ktorí hovoria iné veci. O všetko rozhoduje Igor Matovič. A keď vieme, že celý štát riadi jeden človek, človek, o ktorého psychickom zdraví existujú dôvodné podozrenia, dôvodné nejaké, nejaké riziká, a že tento človek tu má vládnuť a dostať do rúk takúto moc, akú mu dávate v tomto návrhu zákona, tak musíme ako opozícia biť na poplach.
Toto je totižto historická chvíľa pre všetkých opozičných poslancov, ktorí chcú poukázať na to, že sa tu história opakuje, že sa tu opakuje rok 1933, aj keď sa vám to ťažko počúva, aj keď si poviete, že vy predsa nemôžete byť fašisti, veď vy máte slniečka, kvietočky všade, veď vy ste plní lásky, dobroty, ale robíte presne to isté, presne do bodky to isté, čo robili tí fašisti. Presne do bodky. A podľa tohto návrhu zákona, ak budete chcieť vytvoriť nejaké internovacie tábory, kde budete dávať tých tzv. evakuovaných ľudí, o ktorých píšete v tomto návrhu, tak to budete môcť zrealizovať. A kto určí, kto určí, na základe čoho budú títo ľudia internovaní alebo evakuovaní? No zase len vláda. Vláda, ktorá si sama vytvorí rámec, na základe ktorého bude konať. Vláda, ktorá má v parlamente 95 poslancov, a tým pádom môže povedať, že tam bude internovaný ktokoľvek. Ktokoľvek bude môcť byť úvodzovkách evakuovaný na určené miesto. Veď to vám nepripomína transport ľudí s nepohodlným politickým názorom alebo s nesprávnym pôvodom do koncentračných táborov? Akurát dneska to už nie je nepohodlný názor, ale je to nejaké údajné podozrenie zo šírenia nejakej nákazlivej choroby, nákazlivej choroby. Toto stačí. Deväť mesiacov alebo desať mesiacov, či koľko tu počúvame o tej pandémii, 1. vlna, 2. vlna, teraz čakáme 3. vlnu, 4. vlnu, 25. vlnu - a pandémia nie a nie skončiť.
Podľa tohto návrhu zákona, podľa tohto neustáleho predlžovania núdzového stavu budete mať také kompetencie a také právomoci, že ľudia, ako som napríklad ja, a preto to tu hovorím, lebo sa ma to bytostne dotýka, mňa a mojej rodiny, mojich kolegov a každého jedného človeka, ktorý si nechce pichnúť nejakú novú neznámu vakcínu, ktorú len včera začali očkovať, v Británii už majú dva prípady anafylaktického šoku a museli tým ľuďom dávať adrenalín alebo čo. Začali to dávať zdravotníkom vakcínu, ktorá nie je dostatočne otestovaná, o ktorej sám výrobca neručí za jej bezpečnosť, a len preto, že si tú vakcínu nechceme dať, len preto, že ja napr. som presvedčený o tom, že možno zdravý životný štýl, šport a moja imunita sa vysporiada s nejakou chorobou, len preto môžem sa stať občanom druhej kategórie a vy na to získate potrebné právomoci, pretože v núdzovom stave máte právo obmedzovať ľudské práva, obmedzovať ľudské slobody, a po tomto napr. človeka, ako som ja, ktorý nebude zaočkovaný, evakuovať mňa na nejaké určené miesto, ktoré si určíte vy sami. Toto je, toto je jednoducho neuveriteľné.
Jasné, teraz sa z toho smejete, veď tak to bolo vždy, vždy sa diktátori smiali z toho, keď zavádzali totalitnú fašistickú moc. A ja chcem znovu, znovu bez ohľadu na to, ako sa ma budete snažiť vyrušovať, žiadať koaličných poslancov, aby sa zamysleli, či vám toto stojí za to. Či chcete, aby si vás história pamätala ako tých, ktorí v jeden deň dvakrát zmenili ústavu a prijali ešte aj nový ústavný zákon počas núdzového stavu, ako tých, ktorí úplne rozbili ústavný systém v štáte, prekopali celú jednoducho ústavnú mapu, ako tí, ktorí dali vláde právomoci podobné, ekvivalentné Hitlerovi z ’33. roku, či chcete, aby si vás história pamätala ako tých, ktorí ukončili, úplne finálne dali pečiatku za demokratickým zriadením v štáte a zaviedli tu fašistickú totalitu. Je to na vás.
Dnes sa pravdepodobne o 17.00 hod. bude hlasovať v prvom čítaní o tomto návrhu ústavy, teda ústavného zákona, ktorý schvaľujete v skrátenom legislatívnom konaní, hneď po ňom návrh na novelu ústavy taktiež v skrátenom legislatívnom konaní v deň, keď ste si už odhlasovali jednu zmenu ústavy v skrátenom legislatívnom konaní počas núdzového stavu. Stále ste sa zaštiťovali tým, ako vy úžasne rešpektujete všetky medzinárodné inštitúcie, a práve tá spomínaná Benátska komisia vám povedala, že toto jednoducho nie je v spoločnosti, ktorá sa chce nazývať demokratickou, prijateľné, že máte hľadať iné cesty, že sa máte snažiť o celospoločenskú diskusiu, a netraumatizovať spoločnosť a neprijímať zákony tak, ako sa vám to hodí, ako to v danej chvíli potrebujete, ako to v tom konkrétnom momente cítite, ale vy o to nemáte záujem. Keď ide o vašu moc, keď ide o upieranie ľudských práv, keď ide o porušovanie slobôd obyvateľov Slovenskej republiky, vtedy nehľadíte na nikoho. Na žiadne medzinárodné inštitúcie, na žiadne autority spoza hraníc, na žiadne autority v rámci Slovenskej republiky, idete si skrátka svoje. Idete ako parný valec, dnes sme to videli pri tomto hlasovaní, neštítite sa ničoho, naozaj ničoho. A my sme z toho všetci veľmi smutní.
A nemôžete povedať, že by opozícia alebo konkrétne Ľudová strana Naše Slovensko, ktorého poslaneckého klubu som členom, že by bola nejaká nekonštruktívna. V apríli, v apríli, kde sa hlasovali o prvých návrhoch, kde sa hlasovalo o prvých opatreniach v rámci krízy, pri ktorej sme ešte nevedeli, s čím máme dočinenia, sme vám podporovali takmer každý návrh. Dávali sme vám šancu, chceli sme vidieť, že či sa s tým vysporiadate, a neboli sme tí, ktorí od začiatku všetko kritizovali, povedali nepodporíme to, lebo to alebo hento. Podporovali sme takmer každú jednu vec, s ktorou ste prišli, lebo sme verili, že to s obyvateľstvom Slovenska myslíte vážne, že na jednej strane sa chcete postaviť chorobe, ktorá vyzerala v tej dobe ako veľký problém, a na druhej strane chcete ochrániť práva a majetok obyvateľov Slovenskej republiky.
Lenže ako plynuli mesiace, tak sa tá miska váh úplne otočila a my vidíme, že váš boj proti vírusu je len z malej časti skutočným bojom proti vírusu a z väčšej časti bojom proti obyvateľom Slovenskej republiky. Vidíme to na ľuďoch, ktorí sú tak zúfalí, že museli otvoriť reštaurácie, otvoriť fitnes centrá, lebo nemajú z čoho žiť, a vy chcete naďalej predlžovať núdzový stav. A čo vy im poviete na to? Ste vrahovia, ste anarchisti, zatvorte to, dostanete pokuty! A vy nechápete, prečo to tí ľudia urobili? Lebo nemajú z čoho žiť. Z môjho pohľadu každý jeden človek, ktorý zarába 4,5-tisíc alebo ešte viac v čistom mesačne a povie človeku, ktorý prišiel o všetko, ktorý už nemá z čoho žiť, ktorý sa bojí, že nedá svojim deťom pod vianočný stromček nejaké darčeky, lebo ich nemá za čo kúpiť, lebo mu vláda povedala, zavri svoju prevádzku, a ten človek, ktorý zarába 4,5-tisíc a viac tisíc mesačne, mu povie, zatvor to, lebo dostaneš pokutu, tak z môjho názoru by takýto človek, ktorý zarába tisíce a hovorí to tomu, ktorý nemá nič, mal akurát tak držať hubu, držať hubu, pretože ľahko sa kritizuje, keď mi tisíce eur cinknú každý mesiac na účet! No ale tí ľudia to nerobia preto, že vám chcú robiť naprieky, len preto, že chcú prežiť.
Tak keď už chcete mať tieto lockdowny, s ktorými nesúhlasím, tak ich aspoň odškodnite, veď im aspoň dajte nádej, že budú mať z čoho žiť. Neporovnávajte sa s Rakúskom, Nemeckom a nehovorte o predlžovaní núdzového stavu v iných štátoch a opatreniach v iných štátoch, keď tieto štáty odškodňujú svojich podnikateľov, ktorým bránia v podnikaní. Tým, že vy im zaplatíte 50 % nájmu len za podmienky, že im majiteľ budovy zníži nejakú zľavu, a tým, že im dáte príspevok na zamestnancov, ktorým musia doplácať taktiež oni, nevyriešite nič, lebo ten majiteľ prevádzky má stále náklady. Zvyšok nájmu, elektrika, voda, proste energie, jednoducho tých nákladov je obrovské množstvo a on reálne nemá z čoho žiť. Každý mesiac za mesiacom ide do väčšej a väčšej straty a od štátu nedostáva nič na to, aby ho vykompenzoval. V Rakúsku, alebo v Nemecku to je 80 % tržieb z minulého roka, tu je to smiešny príspevok.
A práve preto bijeme do tejto novely, práve preto bojujeme proti tomuto zákonu a znovu vás chcem vyzvať, ak chcete, aby si vás história pamätala rovnako ako tých, ktorí v ríšskom sneme dali Hitlerovi úplne právomoci, hlasujte za. Ak chcete, aby ste sa postavili k zavádzaniu fašistickej totalite, máte jedinečnú možnosť. Stačí šesť koaličných poslancov, ktorí za toto nezahlasujú, a môže byť Slovensko od Matovičovej tyranie uchránené.
Rozpracované
14:23
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:23
Miroslav SujaŠeliga Juraj, podpredseda NR SR
Hovoril aj o vás pán Mazurek, pán Pročko, teda, aby som bol férový.
Suja, Miroslav,...
Šeliga Juraj, podpredseda NR SR
Hovoril aj o vás pán Mazurek, pán Pročko, teda, aby som bol férový.
Suja, Miroslav, poslanec NR SR
Reagovať naňho je úplne zbytočné, tu pomôže uňho len niekoľkoročná ústavná liečba a tvrdé elektrošoky a možno by sa dostal na tú správnu koľaj a bol by ticho.
Alibizmus, zhodiť toto na Mikasa, tak to je vám podobné. Odvolávate sa na Nemecko a podobné štáty, však Merkelová dneska vyhlásila, že ak niečo uzavrie, tak len po Vianociach. Ale vy nie, vy chcete ľudí zavrieť cez Vianoce doma. Vy chcete totálne zničiť podnikateľov, aj keď v SaS-ke hovoria niečo iné, ale hlasujú úplne nejak ináč. Takže toto je váš štýl a iní už nebudete. Takže zbytočne my sa tu budeme rozčuľovať.
Ja by som vám doprial celé tie štyri roky.
Vystúpenie s faktickou poznámkou
9.12.2020 o 14:23 hod.
PaedDr. Mgr.
Miroslav Suja
Videokanál poslanca
Ďakujem za slovo. Milan, čakal si niečo iné? Jožko je taký istý zbabelec ako Matovič, vezme ovce a ide preč. A nemusel nič ani jesť na obed. Takže keď už ideme takto zoširšia, tak hovorme tak pravdu. (Reakcia z pléna) Reagovať naňho... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Šeliga Juraj, podpredseda NR SR
Hovoril aj o vás pán Mazurek, pán Pročko, teda, aby som bol férový.
Suja, Miroslav, poslanec NR SR
Reagovať naňho je úplne zbytočné, tu pomôže uňho len niekoľkoročná ústavná liečba a tvrdé elektrošoky a možno by sa dostal na tú správnu koľaj a bol by ticho.
Alibizmus, zhodiť toto na Mikasa, tak to je vám podobné. Odvolávate sa na Nemecko a podobné štáty, však Merkelová dneska vyhlásila, že ak niečo uzavrie, tak len po Vianociach. Ale vy nie, vy chcete ľudí zavrieť cez Vianoce doma. Vy chcete totálne zničiť podnikateľov, aj keď v SaS-ke hovoria niečo iné, ale hlasujú úplne nejak ináč. Takže toto je váš štýl a iní už nebudete. Takže zbytočne my sa tu budeme rozčuľovať.
Ja by som vám doprial celé tie štyri roky.
Rozpracované
14:24
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:24
Stanislav MizíkU nás je to korona. V Chile Pinochet mal zas hrozbu socializmu a radikálnych marxistických spolkov, v Poľsku mal Jaruzelski hrozbu kapitalizmu a protisocialistické živly v Solidarnosnošči, no a náš Mustafa Matovič má zas COVID. Všetci mali akože - v úvodzovkách - akože na starosti blaho obyvateľstva a záchranu krajiny, ale v skutočnosti to bolo peklo zo života pre bežných ľudí. A viete, aký je rozdiel medzi Jaruzelskim, Pinochetom a Matovičom? Je v tom, že Jaruzelski a Pinochet boli generáli a náš Matovič Igorko má len titul plagiátorský.
Ďakujem.
Vystúpenie s faktickou poznámkou
9.12.2020 o 14:24 hod.
Mgr.
Stanislav Mizík
Videokanál poslanca
Ďakujem za slovo. Milan, dobre si to zhrnul. Vírusov je obrovské množstvo okolo nás aj v nás. Chorôb je nespočetné množstvo, ľudia boli vždy chorí, vždy boli aj zdraví. Celý tento korona cirkus slúži mentálne narušeným vládcom, prediktorom na ovládanie más, bežných ľudí a prispôsobiť si ich na svoje zvrhlé chúťky a plány. Toto je plán, ktorý ako cez kopirák robia všetci diktátori. Nájde sa dôvod, vyhlási sa núdzový stav alebo výnimočný stav, prenasledujú sa občania.
U nás je to korona. V Chile Pinochet mal zas hrozbu socializmu a radikálnych marxistických spolkov, v Poľsku mal Jaruzelski hrozbu kapitalizmu a protisocialistické živly v Solidarnosnošči, no a náš Mustafa Matovič má zas COVID. Všetci mali akože - v úvodzovkách - akože na starosti blaho obyvateľstva a záchranu krajiny, ale v skutočnosti to bolo peklo zo života pre bežných ľudí. A viete, aký je rozdiel medzi Jaruzelskim, Pinochetom a Matovičom? Je v tom, že Jaruzelski a Pinochet boli generáli a náš Matovič Igorko má len titul plagiátorský.
Ďakujem.
Rozpracované
14:25
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:25
Ján BenčíkTak isto ďalší pán minulý týždeň zomrel z Veľkého Krtíša, zomrel v nemocnici v Lučenci po tom, ako pozval vaše, prijal vaše pozvanie na demonštráciu 17. novembra. Tiež neveril, že to je nejaká epidémia.
No a čo sa týka vašich rečí o nejakom roku ’39, o fašizme, diktatúre, o transportoch. Čo si, už si nespomínate, čo ste napísali (ruch v sále a zaznievanie gongu) pred 5 rokmi o jednom pánovi. Bojoval proti alkoholizmu, zrušil vplyv židovských bánk, oslobodil krajinu, za celú svoju činnosť nevzal ani jeden plat, každá nemecká dedina mala svoju telocvičňu, ihrisko, plaváreň, malé podnikanie bolo úplne slobodné, zaviedla sa vyrovnaná mzda, v Nemecku bola najsilnejšia ekonomika, krajina s najsilnejšou armádou, malo najmenej samovrážd, to všetko za šesť rokov vlády. Mohol by som pokračovať donekonečna, proste história úplne prekrútená víťazmi a Chazarmi. Neobhajujem žiadny režim, ale o tretej ríši vieme iba lži a rozprávky o 6 milionách, miliónoch a mydlách zo Židov. O Hitlerovi sa učia samé klamstvá.
Ale ja si myslím, že klamstvá tú rozprávate skôr vy.
Vystúpenie s faktickou poznámkou
9.12.2020 o 14:25 hod.
Ján Benčík
Videokanál poslanca
Pán poslanec Mazurek, vy rovnako ako váš predseda a mnohí členovia vášho klubu, teda okrem pána primára Urbana, ktorý tomu naozaj rozumie, sústavne zľahčujete pandémiu COVID-19, ktorá si už vyžiadala na svete viac ako milión životov. A vyhľadala si aj životy vašich priaznivcov, ktorých ste ovplyvnili vašimi hlúpymi rečami. Rehoľný kňaz redemptorista pán Miroslav Čajka sa tiež verejne na svojom profile vysmieval zo všetkých opatrení, z nosenia rúška a podobne, až skončil v nemocnice a umrel. Neskoro bolo k tomu, že keď prosil o modlitby.
Tak isto ďalší pán minulý týždeň zomrel z Veľkého Krtíša, zomrel v nemocnici v Lučenci po tom, ako pozval vaše, prijal vaše pozvanie na demonštráciu 17. novembra. Tiež neveril, že to je nejaká epidémia.
No a čo sa týka vašich rečí o nejakom roku ’39, o fašizme, diktatúre, o transportoch. Čo si, už si nespomínate, čo ste napísali (ruch v sále a zaznievanie gongu) pred 5 rokmi o jednom pánovi. Bojoval proti alkoholizmu, zrušil vplyv židovských bánk, oslobodil krajinu, za celú svoju činnosť nevzal ani jeden plat, každá nemecká dedina mala svoju telocvičňu, ihrisko, plaváreň, malé podnikanie bolo úplne slobodné, zaviedla sa vyrovnaná mzda, v Nemecku bola najsilnejšia ekonomika, krajina s najsilnejšou armádou, malo najmenej samovrážd, to všetko za šesť rokov vlády. Mohol by som pokračovať donekonečna, proste história úplne prekrútená víťazmi a Chazarmi. Neobhajujem žiadny režim, ale o tretej ríši vieme iba lži a rozprávky o 6 milionách, miliónoch a mydlách zo Židov. O Hitlerovi sa učia samé klamstvá.
Ale ja si myslím, že klamstvá tú rozprávate skôr vy.
Rozpracované
14:27
Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:27
Miroslav ŽiakAle teda ja sa vrátim k tomu vášmu vystúpeniu. Ja som narátal desať, desať rôznych odborných vzdelaní, ktoré vy ste tu preukázal. Je to imunológ, epidemiológ, ústavný právnik, historik, doktor, výživový poradca, expert na ľudské práva, ekonóm, podnikateľský poradca a...
Ale teda ja sa vrátim k tomu vášmu vystúpeniu. Ja som narátal desať, desať rôznych odborných vzdelaní, ktoré vy ste tu preukázal. Je to imunológ, epidemiológ, ústavný právnik, historik, doktor, výživový poradca, expert na ľudské práva, ekonóm, podnikateľský poradca a expert na zahraničnú politiku.
Kokso, ja byť vo vašom veku, takýto vzdelaný človek za hranicu vašich schopností a mentálnych nastavení, klobúk dole, klobúk dole. (Reakcia z pléna.)
Vystúpenie s faktickou poznámkou
9.12.2020 o 14:27 hod.
Ing.
Miroslav Žiak
Videokanál poslanca
Ďakujem pekne za slovo. Pán poslanec Mazurek, už keď ste si ma vybrali ako svojho soka, ste údajne, som na vás nasta...., nastavený, nasadený človek, to je ťažký stihomam.
Ale teda ja sa vrátim k tomu vášmu vystúpeniu. Ja som narátal desať, desať rôznych odborných vzdelaní, ktoré vy ste tu preukázal. Je to imunológ, epidemiológ, ústavný právnik, historik, doktor, výživový poradca, expert na ľudské práva, ekonóm, podnikateľský poradca a expert na zahraničnú politiku.
Kokso, ja byť vo vašom veku, takýto vzdelaný človek za hranicu vašich schopností a mentálnych nastavení, klobúk dole, klobúk dole. (Reakcia z pléna.)
Rozpracované