4. schôdza

1.4.2020 - 3.4.2020
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.4.2020 o 16:19 hod.

Mgr.

Juraj Šeliga

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 16:09

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, chcel by som k návrhu zákona povedať tri poznámky. Jedna bude pomerne kritická a dve budú skôr pochvalné, ale, ale smerujúce tiež k možnému vylepšeniu návrhu zákona. Tá kritická poznámka sa týka toho, o čom tu už hovorili kolegovia, teda hlasovania spôsobom per rollam.
Dovoľte, aby som vám najprv prečítal výzvu Združenia občanov miest a obcí Slovenska ZOMOS, nie ZMOS, a s ktorou sa obracajú na poslancov Národnej rady. Tá výzva sa volá "Neschváľte hlasovanie spôsobom per rollam".
"Vážené poslankyne, vážení poslanci, opätovne sa na vás obraciame v mene Združenia občanov miest a obcí Slovenska ZOMOS, ktoré už desať rokov háji záujmy aktívnych občanov a komunálnych poslancov, a to s prosbou neschváliť v rámci pripravovanej novely zákona o obecnom zriadení možnosť hlasovania korešpondenčne, takzvane per rollam. Zakotvenie per rollam do zákona by totiž vytvorilo možnosť rokovania samosprávy bez osobnej prítomnosti poslancov, bez riadnej transparentnej rozpravy, bez účasti verejnosti a bez občianskej kontroly. Navyše technickými neistými zneužiteľnými prostriedkami, e-mail.
Ak nie je možné konať zastupiteľstvá klasicky, t. j. v zbore a verejne, je dostatočným riešením súčasnej krízovej situácie rokovanie prostredníctvom videokonferencie, prípadne inými prostriedkami komunikačnej technológie. Rokovanie takýmito nástrojmi presadzuje aj Únia miest Slovenska a združenie samosprávnych krajov SK-8 a stotožňujeme sa s ním aj my v rámci ZOMOS-u.
Prosíme vás, nedovoľte zakotvenie nedemokratického princípu per rollam, vypustite pozmeňujúcim návrhom túto možnosť zo zákona, zároveň posilnite právo verejnosti na informácie stanovením konkrétnej lehoty na zverejnenie záznamu z rokovania zastupiteľstva.". Podpísaný Peter Uhlár, predseda občianskeho združenia ZOMOS.
Plne sa stotožňujem s názorom Združenia občanov miest a obcí Slovenska, pokiaľ ide o to, že tento nástroj - hlasovanie per rollam - považujem za nevhodný.
Novelou, ktorú máme na stole, prerušujeme plynutie lehôt, ktoré napríklad stanovujú, že obecné zastupiteľstvo sa musí zísť každé tri mesiace. Čiže ak nie je nič dôležité, tak zastupiteľstvo sa nemusí, nemusí zísť, nemusí o všetkom rozhodovať, nemusí riešiť veci, ktoré nie sú tak naliehavé. Ak existujú veci, ktoré sú naozaj naliehavé, tak potom, potom sa zastupiteľstvo má zísť, tak ako to robíme my. My tiež ako nie z nejakého plezíru sa stretávame s desiatkami ďalších poslancov a sedíme tu s nimi, s nimi v jednej sále, ale preto, že to treba urobiť. Čiže ak obce a mestá budú v podobnej situácii, tak to majú urobiť aj poslanci obecných, mestských a krajských zastupiteľstiev.
Maximálne tak, ak už, tak je tam navrhovaný spôsob rokovania prostredníctvom videokonferencií a teda, a teda ak si to obec alebo kraj dokážu zabezpečiť technicky, tak áno, rokovanie prostredníctvom videokonferencie aspoň pripomína to klasické rokovanie, je kontrolovateľné, deje sa, deje sa v jednom čase, ale myslím si, že by bolo veľmi zlé, keby sme, keby sme schválili návrh zákona, ktorý by umožňoval hlasovanie bez rokovania a hlasovanie na diaľku formou per rollam. Bolo by to veľmi zvláštne, že koalícia, ktorá pri svojom vzniku deklarovala, ako jeden zo svojich nosných pilierov otvorené vládnutie, schvaľuje v skrátenom legislatívnom konaní ako jednu z prvých vecí zákon, ktorým sa, ktorý smeruje úplne opačným smerom, smerom k nejakému uzavretému a menej pod kontrolou verejnosti robenému rozhodovaniu na úrovni obcí.
Čiže prihováram sa za to, aby sme tento inštitút z návrhu zákona vypustili. Ak by k tomu nemala byť vôľa, tak by mal byť ešte oveľa sprísnenejší oproti, oproti terajšej, teraz navrhovanej úprave, aby nedochádzalo, alebo na minimum sa obmedzili možnosti zneužitia, zneužitia tohto inštitútu. Ale to prvé, o čom by sme mali hovoriť, je, či máme vôľu tento inštitút zo zákona alebo z návrhu zákona vypustiť.
Druhá vec, ku ktorej by som sa chcel vyjadriť, je novela živnostenského zákona, ktorá je takisto obsiahnutá v návrhu zákona ako jeden z článkov, a tam si myslím, že obsahuje veľmi dobré, dobré ustanovenie, ktoré umožňuje pozastaviť živnosť aj na kratšiu dobu, ako je šesť mesiacov štandardných. Tu si myslím, že smerom do budúcnosti by sme mali uvažovať, že na kratšiu dobu by to malo byť možné aj normálne, nielen iba v krízovej situácii, ale teraz riešime, riešime krízovú situáciu. Čiže dnes je možné pozastaviť živnosť najmenej na šesť mesiacov. V návrhu, v návrhu zákona je ustanovenie, že je to možné urobiť najmenej na jeden mesiac, čo je nepochybne pokrok. Ale myslím si, že to nie je dostatočné, lebo by sme sa mali snažiť vyjsť čo najviac v ústrety všetkým, aj podnikateľským subjektom, aj zamestnancom, aby sme im zjednodušili tú situáciu, a teda aj ten mesiac sa mi zdá, zdá nadmerný, ak živnostník je v takej situácii, že nedokáže prevádzkovať svoju živnosť a pozastaví si, a pozastaví si ju, tiež nie úplne z plezíru, ale preto, že, pretože nie je schopný ju ďalej, ďalej prevádzkovať a ak sa mu povedzme o dva týždne vyskytne nejaká, nejaká príležitosť opäť mať nejakú prácu, tak zbytočne ho budeme tým mesiacom limitovať. Čiže skôr by som uvažoval o nejakom riešení, ktoré by umožnilo pozastaviť živnosť na dobu neurčitú a ktorú je možné kedykoľvek prerušiť alebo teda vrátiť sa k vykonávaniu živnosti s tým, že, s tým, že teda ak tam necháme tú hornú hranicu, že najviac tri roky, ale žiadnu dolnú hranicu, najmenej mesiac by som, by som nedával. Nevidím to ako účelné, špeciálne nie v tejto situácii.
A ešte by som zvážil, či do zákona nezakomponovať aj možnosť prerušovania živnosti alebo pozastavenia živnosti aj inou ako štandardnou formou, teda komunikáciou v listinnej podobe alebo zaručeným, zaručeným elektronickým podpisom. Vo viacerých novelách zákonov, o ktorých aj dnes hovoríme, hovoril o tom napríklad pán minister, minister Krajniak, aj teda v časti zákona, ktorý rieši finančné záležitosti, alebo teda v tom zákone sa umožňuje pre tieto účely podať, urobiť podanie elektronickými prostriedkami aj bez toho, aby boli, boli potvrdené zaručeným elektronickým podpisom. Čiže nejako to zjednodušiť, nájsť nejakú formu, aby to bolo možné aj bez zaručeného elektronického podpisu, prípadne využiť na tento účel Finančnú správu, s ktorou živnostníci komunikujú povinne elektronicky. Čiže, čiže uvedomujem si, že je to iný úrad ako živnostenský úrad alebo teda obvodný úrad, živnostenské oddelenie, ale teda nie je dôvod, aby keď máme príležitosť, aby tento krok živnostníci robili bez, bez priameho fyzického kontaktu, alebo bez toho, aby mali zaručený elektronický podpis, aby sme im to neumožnili, aby sme im to ešte viac nezjednodušili.
A posledná moja poznámka sa týka zákona o pobyte cudzincov, kde sa takisto reaguje na plynutie, plynutie lehôt. Tu dávam do pozornosti ustanovenia, ktoré sa týkajú pobytu cudzincov za účelom podnikania, pretože takíto cudzinci musia na predloženie pobytu preukazovať zisk v určitej výške, čo tento rok zrejme bude problém a nie problém, že by nejako zle podnikali alebo nejako to zle zavinili, ale takisto ponesú aj takíto, takíto cudzinci následky, následky krízy, takže možnože by sme na to mohli zareagovať nejakým špeciálnym ustanovením.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

1.4.2020 o 16:09 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:19

Juraj Šeliga
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ja len krátko. Súhlasím s tým, čo hovoril pán poslanec Dostál, že pri tom hlasovaní per rollam verím, že zajtra na výboroch bude priestor o tom diskutovať aj s pánom ministrom, že či naozaj sme v takej situácii, aby sme technicky nevedeli zabezpečiť možnosť pre obecné zastupiteľstvá, krajské zastupiteľstvá a mestské zastupiteľstvá, aby sa stretli. Rozumiem, že tie argumenty môžu byť aj za, aj proti, ale myslím, že je dôležité o tom hovoriť, pretože toto by malo byť naozaj, naozaj hraničné riešenie. A ak teda k nemu musíme pristúpiť, tak tam by som bol opatrný v tom a ešte viac špecifikoval, o čom je možné hlasovať per rollam. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.4.2020 o 16:19 hod.

Mgr.

Juraj Šeliga

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:20

Marek Hattas
Skontrolovaný text
Milé kolegyne, milí kolegovia, ďakujem za slovo. ZOMOS vnímam ako dôležitú organizáciu, ktorá sa naozaj stretáva s problematickými samosprávami a preto vnímam teda ich postoj naozaj za signifikantný. A taktiež sa prikláňam na dopracovaní mechanizmov, ktoré budú brániť zneužitiu per rollam, alebo ho nepoužiť vôbec. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.4.2020 o 16:20 hod.

Marek Hattas

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:20

Marian Kotleba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán poslanec Dostál, no ukazuje sa, že korona je mocná čarodejnica, lebo ja musím s vami súhlasiť. Ja musím normálne, výnimočne, úplne exkluzívne s vami súhlasiť, a to v tom, že naozaj zavedenie možnosti hlasovania per rollam, ktoré je v rozpore so základnými princípmi demokracie, je pre nás absolútne neakceptovateľné a absolútne sa ja stotožňujem s tou kritikou, ktorú ste v tomto bode smerovali aj vy a len kvôli tomu stavu, v akom sa nachádzame. My v prvom čítaní budeme hlasovať za náš, za tento vládny návrh, ale očakávame, že koalícia prijme účinné opatrenia formou pozmeňovacieho návrhu a buď odstráni túto možnosť hlasovania per rollam, alebo ju maximálne sprísni veľmi, veľmi za jasných a špecifikovaných podmienok, lebo ak sa to nestane, tak v druhom čítaní ten návrh jednoducho nepodporíme, pretože ani koronavírus nemôže byť nad tým, aby sme ustupovali od princípu demokracie, čo sa týka kolektívnych hlasovaní. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.4.2020 o 16:20 hod.

Ing. Mgr.

Marian Kotleba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:21

Peter Osuský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. No, ctená snemovňa, rozhodne nie som zástancom pomerne riskantnej úvahy, ktorú mal pred pár týždňami Boris Johnson tým, že chcel vybudovať v Británii kolektívnu imunitu za istého počtu zakalkulovaných obetí na tejto ceste. To nie. Ale nepochybne neexistuje na Slovensku žiaden zastupiteľský orgán, ktorý by mal 150 členov. Neexistuje tiež žiaden zastupiteľský orgán, ktorý by zasadal viacero dní a niekedy i týždňov po sebe súvislo, ako je Národná rada. Bežne. A bol som členom i mestského zastupiteľstva Bratislavy, i staromestského, ktorého som členom dodnes, miestnej časti, zasadáme jeden deň. V meste výnimočne dva dni po sebe, ak sa nestihli prejednať všetky body. To znamená, je mi ako predsa len lekárovi, ktorý mal špecializáciu v istej oblasti svojho rezortu aj infekčných ochorení, aké je epidemiologické zdôvodnenie, že tento parlament so 150 členmi zasadajúci kontinuálne, keď treba, týždeň, dva, je odolný, zostava supermanov, ale malé zastupiteľstvo s desiatimi obecnými radnými musí byť odtienené pri šesťhodinovom alebo štvorhodinovom zasadnutí. Nie je mi to jasné.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.4.2020 o 16:21 hod.

MUDr. CSc.

Peter Osuský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:23

Anna Zemanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. No ja som mala väčšiu obavu, keď sa predkladal tento návrh zákona, pretože diskusie boli rôzne a obavy zo zneužitia, že v čase tejto krízy pandemickej, že môže dôjsť k zneužitiu nejakého hlasovania v rámci rokovaní samosprávy. Som rada, že teda je to tuná upravené, že naozaj sa to týka len na dobu počas krízovej situácie.
Ja si myslím, že to je ozaj krajné riešenie a mnohé obce majú možnosti zasadať v kultúrnom dome napríklad pri dodržiavaní hygienických odstupov dva metre a podobne, a že toto je naozaj len tá nejaká špičková situácia, ktorá môže nastať, keď štát vyhlási napríklad mimoriadnu situáciu alebo hospodársku mobilizáciu, alebo niečo, čo obce sú subjektmi tejto, tejto situácie, teda tejto hospodárskej mobilizácie a možno budú musieť o niečom hlasovať. Čiže podľa mňa je správne, keď to máme upravené. Práve naopak, mali by sme sa taktiež zapodievať, že čo sa stane, ak takáto situácia nastane v tomto 150-člennom zbore a možno by sme mali byť pripravení rokovať z našich kancelárií, kde by sme mohli mať pripravené hlasovacie zariadenie, napojenie na Intranet a odtiaľ aj cez tieto tabule, ktoré tu obrazovky máme, možno vstupovať do diskusie a rozpravy a mať tento katastrofický scenár pripravený.
Takže ja nemám problém v tejto podobe za tento návrh zahlasovať. Čiže ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.4.2020 o 16:23 hod.

RNDr.

Anna Zemanová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:24

Ján Ferenčák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, kolegyne, kolegovia, treba povedať, že pre samosprávu je táto zmena životne dôležitá, pretože my si musíme plniť povinnosti, ktoré vyplývajú z terajšieho zákona 369 alebo 302, a to, nebudem citovať, je tam veľa ustanovení, ktoré musíme. Čiže ako je tuná napísané v odseku 1, jednoducho tieto povinnosti nám odpadajú. To znamená zvolať zastupiteľstvo do troch mesiacov atď., atď., takže toto je veľmi dôležité.
Čo treba podotknúť, jedna vec, a to je rozporná, to treba súhlasiť aj s niektorými kolegami, aký je rozdiel sa stretnúť a stretnúť ako v zbore, ako my teraz. Potom použiť technológie, to znamená videokonferencia a tretie, to je korešpondenčné hlasovanie. Takéto stretnutie možno ku kolegom povedať, netreba byť hrdinami, že my sa stretávame, pretože nikto nevie, ako dopadneme. A môžme sa tu biť do pŕs, že poslanec neochorie a o dva týždne budeme všetci doma. To znamená, treba to brať naozaj dosť skromne a sa na to pozerať s plnou vážnosťou.
Po druhé, videokonferencia je riešením. To znamená, je tam zabezpečená aj účasť verejnosti, tak isto zasadá zbor a tak ďalej, všetky články alebo všetko je tam splnené. Čo je rozporné, a tu možno treba súhlasiť s kolegami, je to korešpondenčné hlasovanie. Pretože, po prvé, keď som tam prešiel, môže dať poslanec trebárs pozmeňujúci návrh, ale o ňom sa už nehlasuje. To znamená, vždy sa hlasuje o tom prvotnom návrhu. Čiže tu, tu je taký návrh, buď sa to dopracuje úplne do detailov, alebo možno odporúčanie použiť to v úplne poslednom prípade, pretože kto takto schváli uznesenie, to uznesenie môže byť napadnuté na prokuratúre a bude zrušené. A tam nie je termín lehoty plnenia tohto napadnutia. To znamená, môže to byť zrušené aj o rok a všetky takto schválené uznesenia, čo sa týka rozpočtu alebo iných opatrení, jednoducho by niesol všetku zodpovednosť primátor alebo starosta, ktorý to podpísal.
To znamená, tento inštitút naozaj považujeme ako posledný, ale buď sa dopracuje alebo možno vynechá z tohto návrhu zákona. Ostatné, ako bod... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.4.2020 o 16:24 hod.

PhDr. Mgr. MBA

Ján Ferenčák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:27

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem všetkým kolegom za reakcie. No nemám veľmi ani na čo reagovať, keďže v zásade sme v zhode. Nikto nespochybňuje, že treba reagovať na krízu okolo, okolo pandémie. Reaguje ten návrh zákona podľa môjho názoru dostatočne tým, že prerušuje plynutie lehôt, reaguje dostatočne tým, že zavádza možnosť videokonferencií, ktoré si tie samosprávy, ktoré si to sú schopné zorganizovať, vedia zorganizovať. To hlasovanie korešpondenčné per rollam je naozaj problematické. Problematické aj z hľadiska povedzme schvaľovania pozmeňujúcich návrhov, ako tu napríklad upozornil aj pán poslanec Ferenčák. V tom návrhu je, že jedna z tých foriem korešpondenčného hlasovania je listinné, čiže neviem, či sa to má zasielať poštou alebo nosiť na úrad. Ale keď máte k nejakému uzneseniu päť pozmeňujúcich návrhov, ktoré sa navzájom vylučujú, tak najprv sa bude hlasovať o jednom, potom si pošleme poštu, že či sme to schválili alebo neschválili, potom sa bude hlasovať o druhom, potom pošleme poštou, že o treťom, o štvrtom, o piatom, a až potom môžme hlasovať o návrhu uznesenia ako celku. No tak za nejakých päť, šesť týždňov snáď aj sa dopracujeme k schváleniu uznesenia. Tak buď je to naozaj také naliehavé, a v tom prípade buď sa poslanci zídu fyzicky a budú teda riskovať, že potenciálne sa nakazia, nechcem to bagatelizovať, ale keď treba, tak treba. Keď je to nevyhnutné, tak to treba spraviť, alebo, alebo si obec vytvorí možnosť rokovania prostredníctvom videokonferencií, ktorá bude verejne dostupná a bude kontrolovateľná. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

1.4.2020 o 16:27 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 16:29

Anna Zemanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Vážený pán podpredseda, pán minister, kolegovia, kolegyne, budem veľmi krátka. V podstate chcem len informovať, že do výborov bude predložený pozmeňovací a doplňujúci návrh, ktorý bol vypracovaný z rezortu ministerstva zahraničných vecí. Myslím, že, pán minister, vy už máte avízo o tomto pozmeňovacom návrhu. Len som chcela teda informovať o tom aj plénum. Ide o doplnenie v čl. 9, 13 a 14, a ide ohľadom žiadosti o vydanie zbrojného sprievodného pasu, ako aj občianskeho preukazu a cestovného pasu, kde momentálne návrh zákona hovorí len o tuzemských úradoch, to znamená prostredníctvom ministerstva vnútra, ale tieto doklady vydávajú aj zastupiteľské úrady Slovenskej republiky v zahraničí, takže aby sme na to nezabudli. V tomto duchu bude predložený pozmeňujúci a doplňujúci návrh vo výboroch. A budem rada, keď teda cez výbory prejde, aby sme tuná už nemuseli tú administratívu absolvovať. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

1.4.2020 o 16:29 hod.

RNDr.

Anna Zemanová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:29

Zita Pleštinská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážení kolegovia, veľmi sa teším, že som dostala priestor vystúpiť v tejto rozprave. Aj keď už bolo takmer všetko povedané, takže budem len veľmi stručná. Myslím si, že poslanci, ktorí sú zvolení na obciach, nie sú žiadne padavky a ani sa neboja. Ale poviem vám napríklad takú situáciu, ako je v našej obci, to je obec do tisíc obyvateľov, kde skoro 350 ľudí pracovalo v zahraničí a postupne sa tí ľudia vracajú a vlastne v domoch, kde žijú poslanci, musia vlastne dodržiavať karanténu. A nie niekedy 14 dní, ale vždycky sa to posúva. To znamená, že niežeby nechceli prísť a že sa boja, ale vlastne z dôvodu tej 14-dňovej karantény vlastne musia byť doma a tým pádom vlastne vzniká problém hlasovania v poslaneckom zbore.
Ja by som chcela tak vyzdvihnúť pána ministra, že nestojíme tu vlastne prvýkrát a je to taký zákon, ktorý vlastne sme si možno vycucali ako z prsta. Ale sme sa stretli už aj na ministerstve vnútra minulý týždeň, kde sme niektoré veci spolu prediskutovali. Nehovorím, že netreba tam opraviť, dokonca mám niektoré malé, drobné pozmeňovacie návrhy, napríklad týkajúce sa malých obcí, hej? Malá obec a takýchto malých obcí do 500 obyvateľov je aktuálne na Slovensku 1 133. A tie možno budú mať problém aj s videokonferenciou alebo proste takýmito technickými záležitosťami. Ale sú veci, o ktorých treba rokovať, ktoré vlastne musia obce splniť. Čiže napríklad všeobecne záväzné nariadenie o pohrebných službách, ktoré už malo byť schválené. To znamená, že určite treba taxatívne vymedziť, o čom sa nedá, ale sú veci aj z hľadiska povedzme rozpočtov, obce dostanú menej podielových daní, budú mať menšie rozpočty, musia vlastne zasadať, aby tie priority, ktoré si dali do rozpočtov, aby tie vedeli vlastne nahradiť vzhľadom na tú situáciu, ktorá vlastne vznikla.
Ja verím, že je to aj dôvera vlastne občanov. Teraz aby sme upodozrievali, že vlastne môže nastať situácia, že niečo sa udeje, tak to by sme stále prejudikovali, čo bude, keď bude. Ale v skutočnosti vlastne každý poslanec vo voľbách dostal dôveru svojich občanov a tí občania kontrolujú vlastne to rozhodnutie poslanca, aj keď bude hlasovať vlastne elektronicky.
Takže ja verím, že sa nemusíte obávať, že by sa niečo udialo a verím, že aj takéto hlasovanie pomôže obciam v tomto období, keď nastalo takéto pandemické obdobie, ktoré sme si nevymysleli. A verím, že vlastne aj takéto hlasovanie pomôže obciam v tejto situácii vlastne naplniť všetky tie záležitosti, ktoré vlastne musia z hľadiska svojej samosprávy pre občanov Slovenskej republiky.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

1.4.2020 o 16:29 hod.

Ing. arch.

Zita Pleštinská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video