65. schôdza

26.4.2022 - 25.5.2022
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.5.2022 o 16:15 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:06

Martin Fecko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pani kolegyňa, pán kolega, takže poďme na to.
Pani kolegyňa, áno, istota poľnohospodárov, len Slovenský pozemkový fond spravuje plus-mínus šesťstoosemdesiattisíc hektárov, z dva a pol milióna hektárov to neni väčšina. To neni väčšina. To znamená, ja teraz, respektíve 1,9 máme pod dotáciami, dobre, ok, to znamená že je to menšina, takže prakticky to, že musíš mať uzavreté zmluvy aj s fyzickými, aj inými osobami, nie iba s fondom a nemôžeš iba na ňom stavať, lebo to neni iba o fonde, je to aj o iných zmluvách, ktoré tam musíš mať, a dokonca musím povedať, že tieto zmluvy, ktoré by mali ťa oprávňovať, že môžeš s fondom si urobiť zmluvu, keď nemáš s inými subjektami a nemáš väčšinu v tom, čo sa vôbec nerobí, teraz poviem otvorene, vôbec sa to nerobí, lebo to je taká agenda spletitá, keď tam nie sú pozemkové úpravy, takže viac-menej toto myslím si, že nemalo by to rušiť, keby sme aj pri fonde mali rovnaký meter ako pri iných právnických a fyzických osobách.
Čo sa týka pána Suju, pán Suja, poviem otvorene takto, zdedili sme veci, ktoré boli napadnuté na protimonopolnom úrade, kde bolo rozbehnutých 120 území. Ani to by sa nedalo dokončiť, keby sme, osobne som sa do toho vložil, na protimonopolnom a na ÚVO som si podával kľučky a prakticky sme dotiahli veci, ktoré pani Matečná našla ešte dva roky pred tým. A nedotiahla to do konca. Tak ja som dokončil to, čo ona začala. A dokončili sme to, 21. 09. ´21 sme podpisovali tieto veci, ´20 sme podpisovali tieto veci, a musím povedať, že geodeti, momentálne máme iba jednu vec, máme k dispozícii nejakých 250 geodetov. 150 území sa robí... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.5.2022 o 16:06 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:06

Samuel Vlčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Vážené panie poslankyne, páni poslanci, vážený pán poslanec Fecko, ďakujem za vaše pripomienky, bezpochyby aj do budúcnosti sa spoliehame na komunikáciu s vami pri doladení tejto novely, my sme v komunikácii o pozmeňujúcom návrhu, do ktorého budeme radi, keď sa premietnu aj zjednodušenia konania pred Slovenským pozemkovým fondom, takže do toho druhého čítania verím, že ešte skvalitníme túto právnu normu.
Áno, máš pravdu, pán poslanec, že je to veľmi dôležitá právna norma, lebo reguluje z väčšej časti základný výrobný nástroj každého poľnohospodára, ktorým je pôda, faktom je, že tento zákon nám platí už od roku 1991. A pani spravodajkyňa, pani poslankyňa Halgašová správne kriticky pripomenula, že za to obdobie 30 rokov sa nám podarilo skomasovať len 12 % plochy krajiny a pri tomto tempe by sme možno že ani za ďalších 30 rokov nedokončili komasácie.
Vieme, že jeden kataster nás stojí skomasovať v priemere 330-tisíc, niektoré komasácie naozaj trvajú päť až sedem rokov, a je našou ambíciou na rezorte ešte do konca tohto roka predložiť viaceré legislatívne zmeny, aby sme dosiahli väčšiu, rýchlejšiu a spravodlivejšiu nápravu tých vzťahov, a práve touto novelou štartujeme, tak by som povedal, sériu viacerých zmien. Aby som ale reagoval na konkrétne poznámky, čo sa týka schvaľovania, nariaďovania tých pozemkových úprav, tá možnosť nariaďovať tie úpravy je tam už od roku 2020 a nie je to myslené tak, že by sa mohli nariaďovať úpravy len z dôvodu, že sa dedičskými konaniami zmenia vlastnícke vzťahy, ide o také podstatné zmeny vo vlastníckych vzťahoch v katastri, ktoré boli spôsobené rozhodnutiami napríklad súdov. Tak v takom odôvodnenom prípade až ministerstvo môže rozhodnúť o tom, že budú nariadené pozemkové úpravy, ale rozumiem aj tvojmu argumentu, že pri tak nízkom počte skomasovaných katastrov by bolo nespravodlivé, ak by sme nariadili komasácie v nejakom už raz skomasovanom katastri, keď iní ešte len čakajú, v tomto s tebou súhlasím.
Samotná problematika pôdy nezistených vlastníkov je veľmi komplexná, to si všetci uvedomujeme. Ja som to už v pléne parlamentu spomínal, my pripravujeme na ministerstve v spolupráci s Právnickou fakultou Univerzity Komenského novelizáciu zodpovedajúcich právnych predpisov, aby sme v ideálnom svete dostali mimo právneho poriadku vôbec tento pojem nezistených vlastníkov. Ja dúfam, že sa nám to v najbližšom čase podarí a budeme môcť dať do medzirezortného pripomienkového konania zodpovedajúcu novelu.
Čo sa týka posielania listov všetkým známym vlastníkom, áno, tieto technikality ešte môžme upraviť, avšak odkazujem na to, že my veľakrát pozorujeme v praxi, že mnohí, aj mnohí občania sú si vedomí svojho dedičského nároku k nejakej časti pozemku, ale nepredeďujú ho, pokiaľ za tým nevidia nejaký ekonomický prospech, možnože len kvôli tomu, že nechcú platiť dane. Dobre, je teda na diskusiu, že dokedy im to budeme tolerovať, ale v tomto verím, že nájdeme spravodlivé riešenie.
Čo sa týka trvalých trávnych porastov, tam v tom registri sa evidujú vlastnícke vzťahy a nie, nie ceny, a tam teda úprimne nevidím dôvod na to, aby sme tam uvádzali ceny.
Čo sa týka vytvorenia špecializovanej štátnej správy, my sme o tom diskutovali na ministerstve, to vieš, nemám zatiaľ dohodu s ministrom vnútra, ale máme to rozpracované. A úprimne, ak budeme mať ambíciu v tomto volebnom období, a mali by sme ju mať, priniesť register užívacích vzťahov k pôde a budeme chcieť vyčistiť tie užívacie vzťahy na poľnohospodárskej pôde, zrejme budeme musieť vytvoriť špecializovanú štátnu správu na úseku nielen lesného hospodárstva pozemkových úprav, možno že by bolo efektívnejšie nemať tú ambíciu mať pozemkové odbory na každom okresnom úrade, ale skôr ísť na nejaké väčšie obvody a mať tam väčšie kolektívy, kde jednoducho práve by dochádzalo k tomu odovzdávaniu skúseností, ktoré je kritické, ako si správne povedal.
Čo sa týka opodstatnenej námietky, samozrejme, môžme metodickým pokynom upraviť konanie o tom že čo sa má, alebo nemá považovať za opodstatnenú námietku.
Čo sa týka toho výkladu ohľadne sprísnenia úpravy nedelenia pozemkov pod 5 tisíc m2,áno, ten tvoj výklad je správny a vychádzame z nášho záväzku v programovom vyhlásení vlády. Mám viacero aj iných technických poznámok, len nechcem zdržovať diskusiu, veľmi ma bude zaujímať aj výsledok diskusie vo výboroch a verím, že ten pozmeňujúci návrh, ktorý som už zmienil, ešte skvalitní danú novelu.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

4.5.2022 o 16:06 hod.

JUDr.

Samuel Vlčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:15

Martin Fecko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ďakujem pekne, pán minister, že ste sa prihlásil do, teda prihlásil si sa do rozpravy ešte ako pred ukončením. Takže pozemkové, tam si spomínal že komasácie, takže berme tak, že chceme robiť komplexné pozemkové úpravy aj komasácie, aj krajinotvorbu, lebo však vieš, 430 území neukončených, tá krajinotvorba, a sa hrdíme v každom, v nejakej správe bolo, že komplexné pozemkové úpravy máme urobené, nemáme ich urobené, takže tam ešte máme ten deficit, tak to je jedna vec.
Čo sa týka tých nezistených vlastníkov, áno, máš pravdu, že je s nimi problém, našou filozofiou bolo, jak si povedal, že niektorí nededia, lebo vedia, že to neni, ešte bude dedičské drahšie ako to dedenie, je otázka, či by, keďže nezistených vlastníkov sme nespôsobili my ľudia, tá rodina, aj ten režim, ktorý tu bol tých 40 rokov, že keď niekto nepodedil role, lesy, tak nešiel do basy, nechali ho tak. A štátny podnik gazdoval, pretože už sme viackrát debatovali, že keby sme dali nejakú úľavu že napríklad, ja neviem, do niekoľko, ja neviem, ... (rýchlo vyslovené) do hektára, by dedičské nestálo nič, lebo odčiňujeme krivdu socializmu, ktorú ti povedal, že si nezistený vlastník a viac-menej tá rodina prišla o majetok. Takže možno, že touto cestou by sa nedalo vybrať, ako aj tú tvoju filozofiu, že kto má, starší ľudia ako sto rokov pozemok v knižnej vložke, tak, samozrejme, tam uvažovať, že či to nepôjde na obec, na štát, alebo neviem kde proste, lebo tri generácie, keď berieme tridsať rokov jedna generácia, sa o to nikto ako keby neuchádzal, ale to nemôže byť rok 1950 daný, hej, to je blbosť, lebo vtedy to ešte iba začínalo. Takte myslím, že takto.
No a či dáme ten zákon, takto ešte jedno som sa zabudol, že bol by som rád, keby na obci visel zoznam nezistených vlastníkov na ich nástenke, tak jak na cintorínoch máme, že ktoré hroby sú zaplatené a ktoré nie sú, tak to isté bude aj na obci visieť, aby si ľudia vedeli tam nájsť, že to je môj dedič, ja som dedič a urobím si náhradnícke konanie. Toto myslím tiež, že by malo svoj zmysel. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.5.2022 o 16:15 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:17

Miroslav Suja
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Pán minister, som veľmi rád, že, vážim si to, že ste vystúpil v rozprave a že sa dá naozaj reagovať a nie v záverečnom slove, to sa často nevidí. Ja by som chcel len jednu otázku, či vy ste spokojný s pozemkovými úpravami sa spravili tu za viac ako dva roky súčasnej vlády, aj keď vy ste nebol celú dobu ministrom, ako normálne ruku na srdce, mi odpovedzte. Či sa nedalo spraviť viacej, či sa nedalo pokračovať v tých veciach, ktoré boli zlé, ale sa robili, a nastoliť nový systém. Jednoduchá odpoveď, ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.5.2022 o 16:17 hod.

PaedDr. Mgr.

Miroslav Suja

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:18

Jarmila Halgašová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán minister, že si vystúpil v rozprave.
Ja by som dala do pozornosti moje pripomienky, ktoré by som chcela riešiť v rámci tohto zákona. Súhlasím na 100 % s tým, že my nemôžme naveky tolerovať pôdu nezistených alebo neidentifikovaných vlastníkov. My musíme, my by sme mali ísť, nehovorím musíme, mali by sme ísť maďarskou cestou, to znamená, keď raz niekto sa neprihlási k pozemku sto rokov, tak teda prepadne v prospech štátu s tým, že vlastníctvo je nepremlčateľné, čiže ak sa niekto nájde, keď sa začne robiť výkup pozemkov vo všeobecnom záujme, vo verejnom záujme, tak mu budú vyplatené peniaze, a rovnako dávam do pozornosti aj inštitút vykupovania pozemkov spoluvlastníckych častí, pretože to, že viac ako tridsať rokov sa tento štát nedokázal vysporiadať s vlastníckymi právami občanov, tak by bolo už načase, ak občan má záujem „zbaviť sa" spoluvlastníckych podielov, poviem to tak v úvodzovkách, a tak nech Slovenský pozemkový fond tieto časti vykúpi. Ja vám poviem na rovinu, dedila som 24 m2, ja nechápem prečo títo ľudia by mali možnosť sa týchto pozemkov zbaviť. Slovenský pozemkový fond by získal viac pôdy, ktorú by mal v správe, čiže tie peniaze, ktoré vynaloží na výkup, sa mu vrátia potom následne pri prenajímaní, a toto je aj cesta ako sa zväčší výmera štátnej pôdy a môže ju poskytovať mladým farmárom.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.5.2022 o 16:18 hod.

Ing.

Jarmila Halgašová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:22

Samuel Vlčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Ja som ešte zabudol na pána poslanca Fecka krátku odpoveď, že či ešte potrebujeme 66-tku z 2009, no ostáva tam riešenie napríklad vecného bremena a ostatných záležitostí a pripomínam, že je to právny predpis, ktorý je kompetenčne u ministerstva financií, len aby som nebol dlžný odpoveď.
A na otázku pána poslanca Suju, po mojom nástupe sme si začali plniť úlohu prípravy ďalších 120 katastrov na komplexné pozemkové úpravy a keďže som si bol vedomý, že dva roky sú v sklze, tak sme pripravili 2x120 katastrov. A tento zoznam spolu s tým finančným zabezpečením je v súčasnosti v medzirezortnom pripomienkovom konaní. Samozrejme, prebieha diskusia predovšetkým s ministerstvom financií, ktoré by malo poskytnúť zdroje zo všeobecnej pokladničnej správy. Ja dúfam, že sa nám podarí toto MPK ukončiť čo najskôr a budem môcť na vládu predložiť na schválenie ďalších 240 katastrov. Ďakujem.
Skryt prepis

4.5.2022 o 16:22 hod.

JUDr.

Samuel Vlčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:22

Samuel Vlčan
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Vážené panie poslankyne, páni poslanci, cieľom návrhu zákona je implementácia nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/1009, ktorým sa stanovujú pravidlá sprísňovania európskych produktov na hnojenie na trhu. Implementácia sa vykonáva nariadením doterajšieho produktu, nahradením doterajšieho produktu na hnojenie ako "hnojivo EES" a produktom na hnojenie, ktorým je EÚ produkt na hnojenie, vrátane prechodného ustanovenia k používaniu doterajšieho produktu a úpravou ukladania sankcií za porušenie pravidiel podľa tohto nariadenia Európskej únie.
Navrhovanými úpravami vo vzťahu k produktom na hnojenie a výživu rastlín, ktoré obsahujú čistiarenské kaly a ich producentom, sa sleduje zabezpečenie záujmu na ochranu zdravia ľudí, zvierat a životného prostredia pri využívaní tohto alternatívneho zdroja živín. Pre týchto producentov sa zavádza povinnosť každoročne, každoročného hlásenia údajov o ich vyprodukovanom množstve a zložení Ústrednému kontrolnému a skúšobnému ústavu poľnohospodárskemu v Bratislave.
Cieľom tejto úpravy je cez monitoring pohybu čistiarenských kalov z rôznych produktov z domácej produkcie alebo dovozu umožniť lepšiu dosledovateľnosť zdroja znečistenia poľnohospodárskej pôdy, vody alebo prípadnej nelegálnej likvidácie čistiarenských kalov. Z dôvodu klimatickej zmeny sa navrhuje predĺženie začiatku obdobia pre možnosť udelenia výnimky zo zákazu obdobia pre aplikáciu dusíkatých hnojív v zraniteľných oblastiach zo 14 na 28 dní, pre aplikáciu ustanovenej skupiny dusíkatých hnojív v prípade vhodných poveternostných podmienok na ornej pôde so svahovitosťou do 5 % v nízkom alebo strednom stupni obmedzenia. Tým sa umožní predĺžiť dobu pre jesenné poľnohospodárske práce.
Ďalšie navrhované úpravy vychádzajú z potrieb aplikačnej praxe. Návrh zákona bude mať potencionálny pozitívny vplyv na rozpočet verejnej správy zavedením pokuty za nesplnenie administratívnej pokuty hlásenia producenta sekundárnych zdrojov živín alebo kompostu obsahujúcich čistiarenský kal.
Návrh zákona bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, negatívny a pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie, ktoré sú konkretizované v príslušných analýzach vplyvov. Nebude mať sociálne vplyvy, vplyv na informatizáciu spoločnosti, na manželstvo, rodičovstvo a rodinu, ani vplyv na služby verejnej správy pre občana. Tu som si vlastne uvedomil, že možno že na konci aj bude mať vplyv na manželstvo a rodičovstvo, lebo my práve touto úpravou prísnením kontroly používania kalov možno že budeme mať pozitívny vplyv na plodnosť mužov. Lebo vieme, že do pôdy a vôd sa dostávajú práve látky, ktoré sú súčasťou antikoncepcie, ktoré používajú ženy, čo má teda negatívny vplyv na plodnosť mužov. Takže to ma teraz napadlo až keď som si to teraz prečítal.
Vážený pán predseda, predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vzhľadom na vyššie uvedené dovoľujem si vás požiadať o prerokovanie predloženého návrhu zákona a jeho posunutie do druhého čítania. Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

4.5.2022 o 16:22 hod.

JUDr.

Samuel Vlčan

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:26

Ján Szőllős
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie za spravodajcu k návrhu uvedeného zákona, tlač 970. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajú z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národnej rada uzniesla na tom, že vládny návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady a Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 10. júna 2022 a v gestorskom výbore do 13. júna 2022.
Pán predsedajúci, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.5.2022 o 16:26 hod.

RNDr. Mgr. CSc.

Ján Szőllős

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:29

Andrej Doležal
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci.
Vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi z poverenia vlády Slovenskej republiky uviesť v druhom čítaní vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 249 o riadení bezpečnosti pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 177 a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
Účelom návrhu zákona je transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) z 23. októbra 2019, ktorou sa mení smernica 2008/96 o riadení bezpečnosti cestnej infraštruktúry, ktorého výsledkom novelizácie doposiaľ účinnej smernice Európskeho parlamentu z 19. novembra 2008 o riadení bezpečnosti cestnej infraštruktúry za účelom zvýšenia bezpečnosti pozemných komunikácií v rámci transeurópskych dopravných koridorov, ako aj na iných hlavných cestných ťahoch, vo fáze ich projektovania, výstavby a užívania a zabezpečenia ochrany chodcov a zraniteľných účastníkov cestnej premávky.
Cieľom návrhu zákona je zabezpečiť systematické a odborné posúdenie pozemných komunikácií vo fáze ich projektovania, výstavby a užívania. Transpozíciou smernice dochádza predovšetkým k zavedeniu niekoľkostupňového bezpečnostného hodnotenia úsekov, ktoré zlepší orientáciu v aktuálnom stave bezpečnosti ciest a zabezpečí efektívnu prioritizáciu prijímania a realizácie nápravných opatrení, osobitne pri úsekoch pozemných komunikácií vyhodnotených ako najviac rizikových.
Návrh zákona má vplyvy na rozpočet verejnej správy aj na podnikateľské prostredie. Návrh zákona nemá sociálne vplyvy, vplyvy na životné prostredie, informatizáciu, vplyvy na služby verejnej správy pre občana, ani vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.
Návrh zákona bol prerokovaný v ústavnoprávnom výbore, vo Výbore Národnej rady pre financie a rozpočet a Výbore Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti.
Vážení prítomní, týmto si vás dovoľujem požiadať o podporu pri prerokovávaní predloženého vládneho návrhu zákona v druhom čítaní. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

4.5.2022 o 16:29 hod.

Ing.

Andrej Doležal

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:31

Peter Vons
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážení pán minister, kolegovia, kolegyne, predkladám spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon 249/2011 Z. z. o riadení bezpečnosti pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 177/2018 Z. z. a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 881, v druhom čítaní.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1301 zo 16. marca 2022 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie výborom: ústavnoprávnemu výboru, výboru pre financie a rozpočet a výboru pre hospodárske záležitosti. Určila zároveň výbor pre hospodárske záležitosti ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného vládneho návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili gestorskému výboru v určenej lehote žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť: ústavnoprávny výbor uznesením č. 490 z 21. apríla 2022, výbor pre financie a rozpočet uznesením č. 305 z 21. apríla 2022 a výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 295 z 26. apríla 2022.
Z uznesení výborov uvedených pod bodom III tejto správy vyplýva jeden pozmeňujúci a doplňujúci návrh. Gestorský výbor odporúča tento bod schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu zákona vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona schváliť v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe, ktoré gestorský výbor odporučil schváliť.
Spoločná správa výborov o výsledku prerokovania návrhu zákona v druhom čítaní bola schválená uznesením výboru pre hospodárske záležitosti č. 296 z 26. marca 2022.
Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril predložiť návrhy v zmysle príslušných ustanovení rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.5.2022 o 16:31 hod.

PaedDr.

Peter Vons

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video