66. schôdza

14.6.2022 - 30.6.2022
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

16.6.2022 o 10:10 hod.

Ing.

Radovan Kazda

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

9:40

Peter Krupa
Skontrolovaný text
Ďakujem kolegovi za faktickú poznámku, ja len ešte podotknem jednu vec, že skupinu C1 si vymyslela Európska únia a teraz sa tu transpozicuje nejaká zase ďalšia smernica z Európskej únie, že sa ide znižovať vek. Tak najskôr Únia spraví jednu blbinu a teraz tú blbinu ide nahrádzať ešte väčšou. To je asi toľko.
Ďakujem.
Skryt prepis

16.6.2022 o 9:40 hod.

Peter Krupa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:55

Lukáš Kyselica
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Hlasovanie bude o jedenástej. Tam, keď som sa tak zamyslel, tak tam sa obmedzuje aj ten vek, ale tuším aj tá jazda kamiónmi do zahraničia tam nebude môcť alebo nebudú môcť jazdiť tuším pre zahraničné firmy, alebo jak to tam je. Nie, nie, nie, pardon, nie, s tými autobusmi to tam je tuším len do 50 km, no, dobre.
Boli ste na vojne v osemnástich? Osemkolky, mladí osemnásťroční jazdili na osemkolkách s prívesmi a nebol problém. (Reakcia predsedajúceho, povedaná so smiechom: "Koľko havárií bolo." Reakcie z pléna.)
Skryt prepis

16.6.2022 o 9:55 hod.

Mgr.

Lukáš Kyselica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:55

Roman Mikulec
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predseda. Vážený pán predseda, vážené dámy poslankyne, páni poslanci, hlavným cieľom predloženého návrhu zákona je zavedenie novej formy skúšky odbornej spôsobilosti spočívajúcej v elektronickom skúšobnom teste, ktorý bude vykonávaný v priestoroch ministerstva vnútra.
Ďalšou výraznou zmenou je umožnenie vykonávania odbornej prípravy aj dištančnou formou, prípadne kombináciou dištančnej a prezenčnej formy.
V súvislosti s činnosťou akreditovanej osoby sa navrhuje nahradenie viacerých evidencií novovytvorenou evidenciou osôb a evidenciou o priebehu odbornej prípravy.
Návrhom zákona sa ďalej vypúšťa povinnosť začať prevádzkovať činnosť do určitej doby od udelenia licencie. Rozširujú sa oprávnenia osôb poverených výkonom fyzickej ochrany, upravujú sa podmienky vykonávania technickej služby a odstraňujú sa identifikované aplikačné a výkladové nejasnosti.
Všetky pripomienky, ktoré vzišli z rokovaní výborov Národnej rady, odporúčam schváliť.
Vážený pán predseda, vážené dámy poslankyne, páni poslanci, záverom si dovoľujem požiadať o podporu predloženého návrhu zákona. Ďakujem.
Skryt prepis

16.6.2022 o 9:55 hod.

Ing.

Roman Mikulec

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:55

Marcel Mihalik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, vážený pán predsedajúci. Dovoľte, aby som ako spravodajca predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 473/2005 Z. z. o poskytovaní služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 974a).
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1412 zo 4. mája 2022 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 473/2005 Z. z. o poskytovaní služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 974) na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávny výbor a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorskému.
Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol návrh zákona pridelený, zaujali nasledovné stanoviská: ústavnoprávny výbor uznesením č. 526 z 9. júna 2022 odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť uznesením č. 174 z 13. júna 2022 odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, ktoré sú uvedené v časti III tejto správy. Gestorský výbor odporúča hlasovať o bodoch 1 až 5 zo spoločnej správy spoločne a tieto schváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona (tlač 974) vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe.
Gestorský výbor ma určil ako spoločného spravodajcu výborov vystúpiť na schôdzi Národnej rady, predniesť spoločnú správu výborov a odôvodniť návrh a stanovisko gestorského výboru.
Spoločná správa výborov bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť č. 174 na svojej 74. schôdzi.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

16.6.2022 o 9:55 hod.

PaedDr. Ing

Marcel Mihalik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:55

Lukáš Kyselica
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci. Pán minister, páni poslanci, poslankyne, mám tu jeden pozmeňujúci návrh kratučký.
Ide o to... ide o to, že máme tu tri kategórie: S, P a CIT. Máme to najzákladnejšie S, sú dve výnimky. Čiže toto S dostane automaticky osoba, ktorá získala vzdelanie v študijnom odbore v oblasti bezpečnostných služieb a zároveň vykonávala najmenej prax, najmenej päťročnú bezpečnostnú prax v ozbrojených bezpečnostných zboroch.
Dopĺňame tam ďalšiu výnimku. Ide o to, že ide o osobu s 15-ročnou praxou príslušníka ozbrojeného bezpečnostného zboru, ktorá je dostatočným predpokladom na dosiahnutie praktických zručností pre výkon fyzickej ochrany a pátrania v zmysle oprávnení a povinností vyplývajúcich z odbornej spôsobilosti typu S, keďže každý takýto príslušník musí priebežne počas trvania služobného pomeru absolvovať špecializovanú prípravu pozostávajúcu z previerok telesnej, služobnej, streleckej prípravy, použitia donucovacích prostriedkov a tak ďalej.
Takže prečítam v krátkosti ten pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Lukáša Kyselicu, Jany Majorovej Garstkovej a Marcela Mihalika k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 473/2005 Z. z. o poskytovaní služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o súkromnej bezpečnosti) v znení neskorších predpisov (tlač 974).
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 473/2005 Z. z. o poskytovaní služieb v oblasti súkromnej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o súkromnej bezpečnosti) v znení neskorších predpisov sa dopĺňa takto:
V čl. I sa za bod 7 vkladá nový bod 8, ktorý znie:
"8. V § 19 ods. 3 písm. b) sa na konci pripájajú tieto slová: "ak bola príslušníkom ozbrojeného bezpečnostného zboru najmenej 15 rokov"."
Ostatné body sa primerane prečíslujú.
Nový bod nadobudne účinnosť 1. augusta 2022, čo sa premietne do ustanovenia o účinnosti v čl. II.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

16.6.2022 o 9:55 hod.

Mgr.

Lukáš Kyselica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:55

Marcel Mihalik
Skontrolovaný text
Hlasovanie o tomto návrhu zákona bude dnes o 11.00 h.
Skryt prepis

16.6.2022 o 9:55 hod.

PaedDr. Ing

Marcel Mihalik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:55

Richard Sulík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pozdravujem. Dámy a páni, predkladáme tzv. Kilečko 2 do už druhého čítania, čiže ak rozprava pôjde hladko, máme šancu, že bude to ešte aj dnes schválené. Dovoľte mi v krátkosti povedať, o čo tu ide.
Podnikateľské prostredie, to je niečo ako pekná záhradka, na ktorej, bohužiaľ, rastie burina. Zbaviť sa tejto buriny nie je možné nejakou ťažkou chémiou alebo nejakou atómovkou, lebo prídete aj o zvyšok záhradky a bolo by po podnikateľskom prostredí. Preto to, čo je naozaj potrebné, je tá drobná, mravenčia práca, že sa z tisícok, doslova z tisícok paragrafov a ustanovení vyhľadávajú tie, ktoré škodia, ktoré sú zbytočné, ktoré by vôbec nemuseli existovať a bez ktorých by bol život lepší. No s týmto sme sa teda zaoberali na ministerstve, vlastne zaoberáme sa, jedno celé oddelenie nerieši nič iné a výsledok bol Kilečko 1 už v roku 2020, kedy sme schválili 114 konkrétnych návrhov a robili sme, už aj vtedy sa vyskytlo mnoho návrhov, ktoré buď neprešli, ktoré neboli ešte vyzreté, kde sme si neboli istí, či naozaj sú dobré, alebo sme o nich nevedeli dostatočne o ich pozadí, ale už sme ich začali zbierať do tzv. Kilečka 2.
Tu sme nazbierali 469 konkrétnych opatrení. Takých, o ktorých sme si mysleli, že naozaj zlepšia podnikateľské prostredie, a začali sme obiehať rezorty. O každom jednom bode, alebo každý jeden bod v tomto Kilečku 2 má, všetky body majú spoločné to, že po prvé nezvyšujú, nespôsobujú nárok na štátny, nemajú nárok na štátny rozpočet, to znamená, nezvyšujú deficit, nestoja nič. Zrušiť nejaké hlúpe, zbytočné opatrenie skrátka nič nestojí. Po druhé, dajú sa realizovať rýchlo. Zrušiť nejaké opatrenie tiež je možné spraviť rýchlo, a preto aj približne dve tretiny bodov je o rušení niečoho zbytočného.
No a po tom kolečku na tých rezortov, na tých rezortoch, kde sme teda mali množstvo vyjednávaní, to boli desiatky a desiatky hodín, tak z našich 469 opatrení ostalo 197, ktoré sme začiatkom roka predložili na vládu, schválili, dali do parlamentu na prvé čítanie a dnes je čítanie druhé. Ja teda veľmi dúfam, že toto kilečko prejde. Ako som hovoril, je to obrovské množstvo malých bodov, ale ak, žiaden samostatný bod z tohto veľkého množstva nespasí svet, to treba na rovinu povedať, ale ak tých bodov je 198, čo to je dnes v tomto návrhu tak dokopy ako celok, už je to dostatočná masa na to, aby to pocítil prakticky každý podnikateľ, každá firma.
Samozrejme, nepocíti každý všetko, ale mnoho tých bodov sa týka len určitých oblastí, napríklad energetiky, ale každý pocíti niečo, niekoľko bodov a dostatočne veľa na to, aby, aby aj vcelku vnímal a cítil pozitívny prínos tohto kilečka. Medzičasom už robíme na Kilečku 3, tam predstavíme čoskoro základné údaje, základné počty, koľko bodov, koľko z nich je starších, koľko je nových a tak ďalej. Čiže to budeme čoskoro prezentovať, ale dnes je tu druhé čítanie Kilečka dva a ja by som vás chcel veľmi pekne poprosiť o podporu.
Dovoľte mi ešte udať, že, uviesť, že návrh zákona nadväzuje na zákon č. 198/2020, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia zasiahnutým opatreniami na zamedzenie šírenia nebezpečnej nákazlivej choroby COVID-19, nazývaný aj lex korona, ktorý nadobudol účinnosť 21. júla 2020. Toto je teda z legislatívneho pohľadu pokračovanie Kilečka jedna.
Návrh reaguje na podnety, ktoré boli zaslané ministerstvu hospodárstva zo strany verejnosti, najmä zástupcami podnikateľov, samotnými podnikateľmi, bežnými občanmi, a dokopy je to 198 návrhov.
Schválením predloženého návrhu zákona dôjde k odstráneniu regulačných nákladov, duplicity a rôznych byrokratických obmedzení naprieč celým legislatívnym prostredím, čím napomôže jednotlivým gestorom nielen znížiť nadmernú záťaž, ale aj dodržiavať princíp one in – one out alebo neskôr one in – two out, ktorý sme zaviedli novelou jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov. Čiže táto robota už je urobená a postupne ten princíp one in – two out uvádzame do praxe.
Návrh zákona bude mať mierny negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy, naozaj mierny, a bude mať pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie, a teda tvrdím, že významný pozitívny vplyv. Bude mať pozitívne a negatívne sociálne vplyvy, pozitívny vplyv na informatizáciu a na služby verejnej správy pre občana. Nepredpokladáme vplyv na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.
Ctení kolegovia, poprosím vás o podporu k tomuto zákonu. Ďakujem.
Skryt prepis

16.6.2022 o 9:55 hod.

Ing.

Richard Sulík

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:10

Radovan Kazda
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážený pán predsedajúci, predkladám spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia (tlač 886) v druhom čítaní.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1336 zo 17. marca 2022 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Určila zároveň výbor pre hospodárske záležitosti ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného vládneho návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili gestorskému výboru v určenej lehote žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Návrh zákona odporúčali Národnej rade Slovenskej republiky schváliť ústavnoprávny výbor uznesením č. 491 z 21. apríla 2022, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 360 z 21. apríla 2022, výbor pre hospodárske záležitosti uznesením č. 310 z 13. júna 2022, výbor pre sociálne veci uznesením č. 181 z 20. apríla 2022, výbor pre zdravotníctvo uznesením č. 131 z 26. apríla 2022, výbor pre obranu a bezpečnosť uznesením č. 152 z 22. apríla 2022.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených pod bodom III tejto správy vyplývajú, vyplýva 19 pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov. Gestorský výbor odporúča hlasovať o bodoch 1 až 18 spoločne s odporúčaním schváliť a osobitne o bode 19 s odporúčaním neschváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k predmetnému návrhu zákona vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vládny návrh zákona, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia (tlač 886) schváliť v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe, ktoré gestorský výbor odporúčal schváliť.
Spoločná správa výborov o výsledku prerokovania návrhu zákona v druhom čítaní bola schválená uznesením výboru pre hospodárske záležitosti č. 307 zo 14. júna 2022. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril predložiť návrhy v zmysle príslušných ustanovení rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu, do ktorej sa zároveň hlásim.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

16.6.2022 o 10:10 hod.

Ing.

Radovan Kazda

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:10

Radovan Kazda
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, ja som veľmi rád, že môžem spravodajcovať už druhé kilečko, ktoré pripravilo ako gestorsky, gestorská organizácia, mini gestorské ministerstvo, ministerstvo hospodárstva, som veľmi rád, že už aj druhýkrát, a poviem prečo. Preto, lebo ja keď som vstupoval do politiky, ja som sa venoval, celú svoju doterajšiu kariéru práve, dá sa povedať, že ekonomike životného prostredia, environmentálnej politike, hospodárskej politike, energetike a viac-menej veľmi veľa rokov som sa stretával s podnikateľmi. Neustále sme komunikovali, ja som pôsobil teda na pozícii posledné roky ako vydavateľ, ako novinár, takže veľmi často som sa stretával s podnikateľmi, a teda videl som, akým spôsobom je podnikateľské prostredie veľmi zaťažené rôznymi reguláciami, ktoré, ktoré sú mnohokrát úplne zbytočné, ktoré sú aj nad rámec pravidiel, ktoré určuje Európska únia, ktoré sú jednoducho, ktoré sú, ktoré jednoducho zvyšujú transakčné náklady pre podnikateľov.
Typickým príkladom sú práve rôzne administratívne záťaže, kedy musia vypisovať niektoré, napríklad niektoré tlačivá, ktoré v podstate pre štatistiku krajiny ani nie sú, nie sú nijakým spôsobom potrebné, ani pre štatistiku alebo pre potreby nejakých rezortov nie sú, nie sú nevyhnutné. Takže toto je to kľúčové, čo mňa viedlo aj pre vstup do politiky, aby sme sa snažili ako pravicový klub, klub, nesocialistický klub, ekonomicky pravicový, aby sme sa snažili pomáhať podnikateľom, aby sme sa snažili dosiahnuť lepší, užší štát, ktorý bude pre podnikateľov fungovať, ktorí, v ktorom sa podnikatelia budú mať, cítiť dobre, budú mať dobré, konkurencieschopné podnikateľské prostredie, budú mať ľahkú dostupnosť ku agende, ktorú potrebujú vybavovať so štátom, budú mať jednoduchý systém daňový, budú mať jednoduchý systém podávania rôznych tlačív a podnikateľské prostredie, ktoré bude môcť rásť do vysokého hospodárskeho rastu Slovenska, až do vysokého hospodárskeho rastu Slovenska.
Takže toto sú tie primárne motivácie. A ja som veľmi rád, že sme našli aj nejaký konsenzus v rámci klubov koaličných, že toto videnie je tam podobné aj u kolegov z klubu OĽANO, takisto aj u kolegov z klubu SME RODINA a takisto aj u poslancov zo ZA ĽUDÍ. Bol by som veľmi rád, keby sa aj k tomuto, tomuto cieľu prihlásili aj kolegovia z opozície, pretože tieto opatrenia naozaj smerujú v to, aby štát bol v podnikateľskom prostredí jasný, predvídateľný, nenamáhal zbytočne, nezaťažoval podnikateľov rôznymi nezmyselnými povinnosťami, ktoré navyše v niektorých prípadoch sú aj niekedy znevýhodňujúce voči iným krajinám v Európskej únii, s ktorými práve oni súťažia o spoločný trh.
V rámci, v rámci našich rokovaní od prvého do druhého čítania sme ešte pripravili taký precizujúci pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony k tejto tlači 886, a tento pozmeňujúci návrh by som si dovolil teraz prečítať. Takže môžte mi už zastaviť čas. (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Laurenčík, Milan, podpredseda NR SR
Vám sa čas neráta, takže môžete rozprávať, koľko chcete.

Kazda, Radovan, poslanec NR SR
Mne sa čas neráta, výborne, takže skvelé.
Pozmeňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Radovana Kazdu a Petra Kremského k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia (tlač 886).
1. V čl. II sa doterajší text označuje ako bod 2 a dopĺňajú sa body 1 a 3, ktoré znejú:
„1. Za § 19r sa vkladá § 19s, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 19s
Prechodné ustanovenie k úpravám účinným od 1. septembra 2022
Z úkonov a konaní začatých do 31. augusta 2022 sa platia poplatky podľa predpisov účinných do 31. augusta 2022, i keď sa stanú splatnými po 30. auguste 2022."
3. V sadzobníku správnych poplatkov časti XI Banská činnosť, výbušniny, výbušné predmety a munícia, položke 181 písm. a) sa vypúšťajú slová „a predavačov pyrotechnických výrobkov".".
2. Čl. VI sa dopĺňa novým bodom 1, ktorý znie:
„1. V § 2 ods. 4 písm. e) znie:
„e) uvádzanie tabakových výrobkov na trh zahŕňa ponúkanie tabakových výrobkov na predaj, ich predaj spotrebiteľovi, predaj spotrebiteľovi na diaľku alebo ponúkanie na spotrebu, ich skladovanie alebo prepravu na potreby predaja,"."
Doterajšie body 1 až 9 sa označujú ako body 2 až 10.
Pozmeňujúci bod č. 3. V čl. VI bod 2 § 6 ods. 2 znie:
„(2) Predaj tabakových výrobkov, výrobkov, ktoré sú určené na fajčenie a neobsahujú tabak, bezdymových tabakových výrobkov, nikotínových vrecúšok a elektronických cigariet na diaľku, je možný len v prípade, ak predajca používa systém overovania veku, pomocou ktorého možno v čase predaja overiť, či kupujúci spĺňa požiadavku minimálneho veku 18 rokov, a poskytne Slovenskej obchodnej inšpekcii podrobné informácie o systéme overovania veku a jeho fungovaní."
Pozmeňujúci bod 4. V čl. VI bod 8. znie:
"8. V § 11 ods. 4 sa za slová "písm. a)" vkladajú slová "a až e)" a na konci sa pripája táto veta: "Priestupky podľa odseku 1 písm. e) sa prejednávajú so zákonným zástupcom osoby mladšej ako 18 rokov, ktorá porušila zákaz fajčenia podľa § 7 ods. 4."."
5. V čl. VII bod 1 § 7 ods. 7 sa slová "Takto ustanovená hodnota pozemku" nahrádzajú slovami "Hodnota pozemku podľa § 6 ods. 1 písm. e) uvedená v prílohe č. 2 alebo hodnota pozemku uvedená vo všeobecne záväznom nariadení, odkaz 11)".
6. V čl. IX sa vypúšťa bod 2. Súčasne sa zrušuje označenie bodu 1.
7. Čl. XIII a XIV sa vypúšťajú.
Nasledujúce články sa primerane prečíslujú.
Súčasne žiadam body 14 až 17 spoločnej správy vyňať na osobitné hlasovanie.
8. Za čl. XIV sa vkladá nový čl. XV, ktorý znie:
"Čl. XV
Zákon č. 58/2014 Z. z. o výbušninách, výbušných predmetoch a munícii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 331/2015 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č. 220/2018 Z. z. a zákona č. 259/2021 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1. V § 1 ods. 3 sa vypúšťajú slová "a 9".
2. V § 26 ods. 2 sa vypúšťa písmeno h).
3. V § 30 ods. 1 sa vypúšťajú slová "a odbornú spôsobilosť predavačov pyrotechnických výrobkov overuje školiace zariadenie podľa § 27 ods. 2 písm. b)".
4. V § 31 sa vypúšťa odsek 7.
5. V § 37 ods. 3 sa čiarka za slovom "muníciou" nahrádza bodkou a vypúšťajú sa slová "osvedčení predavačov pyrotechnických výrobkov.".
6. V § 52 ods. 2 sa slová "Predavač pyrotechnických výrobkov" nahrádzajú slovami "Osoba predávajúca pyrotechnické výrobky" a slovo "povinný" sa nahrádza slovom "povinná".
7. V § 52 sa vypúšťa odsek 9.
Doterajšie odseky 10 a 11 sa označujú ako odseky 9 a 10.
8. V § 52 ods. 10 sa slová "odseku 10" nahrádzajú slovami "odseku 9".
9. V § 53 ods. 5 písm. b) sa slovu "osobu podľa § 52 ods. 9" nahrádzajú slovami "osobu predávajúcu pyrotechnické výrobky".
10. V § 87 ods. 1 písm. o) sa vypúšťajú slová "vzor osvedčenia predavača pyrotechnických výrobkov,".
11. Za § 88b sa vkladá § 88c, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 88c
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. septembra 2022
(1) Osvedčenia o odbornej spôsobilosti predavača pyrotechnických výrobkov vydané podľa doterajších predpisov strácajú platnosť 1. septembra 2022.
(2) Poverenia na odbornú prípravu v rozsahu pre predavačov pyrotechnických výrobkov vydané Hlavným banským úradom podľa § 27 ods. 3 strácajú platnosť 1. septembra 2022. V ostatnom rozsahu odbornej prípravy ostávajú tieto poverenia nedotknuté."."
Nasledujúce články sa primerane prečíslujú.
9. V čl. XVII sa slová "1. mája 2022" nahrádzajú slovami "1. septembra 2022".
V tejto súvislosti sa upravia prechodné ustanovenia v čl. I v bode 2 v § 80ak a v čl. III v bode 5 v § 39x v nadpise aj v texte sa slová "1. mája 2022" nahrádzajú slovami "1. septembra 2022" a v čl. I v bode 2 v § 80ak sa slová "30. apríla 2022" nahrádzajú slovami "31. augusta 2022".
Súčasne žiadam kolidujúci bod 19 spoločnej správy vyňať na osobitné hlasovanie. Skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

16.6.2022 o 10:10 hod.

Ing.

Radovan Kazda

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 10:25

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Kolega Rado Kazda, ďakujem pekne za tvoje vystúpenie. Veľmi sa teším, že Kilečko 2 je už vo finále a že prinesie ďalších 198 úľav pre našu ťažko skúšanú a preregulovanú ekonomiku. Áno, možno každé jedno zlepšenie je malé, ale práve toto veľké množstvo možno na pohľad drobných regulácií spôsobuje to, že naši podnikatelia strávia nad rôznymi administratívnymi úkonmi oveľa viac času ako podnikatelia v iných krajinách. A popritom je dobré aj to, že akoby trošku tieto naše kilečká otáčajú ten bežný stav, kde sa každú chvíľku každým zákonom pridáva nejaká nová regulácia, nová povinnosť, nová, nová vec. Takže toto možno je ešte aj to kľúčové, že vidíme, že toto je cesta: znižovať množstvo regulácií, znižovať ich komplikovanosť a takto, takto uľahčovať, uľahčovať podnikateľom a, ale aj ľuďom. Nie všetko je o tom, že niekomu dáme nejaký balíček, ktorý mu nejaké peniaze pridá. Proste dá sa to robiť aj takto. Neberme ľuďom peniaze, neberme ľuďom čas. To sa dá presne takto, že znižujeme náročnosť a rušíme regulácie. Takže ešte raz ďakujem pekne a, kolegynky, kolegovia, tiež vás chcem poprosiť o podporu prijatia Kilečka 2.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

16.6.2022 o 10:25 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video