88. schôdza

14.3.2023 - 31.3.2023
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie

17.3.2023 o 12:42 hod.

Mgr.

Michal Luciak

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie 12:13

Milan Kuriak
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona. Návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory prerokovali tento návrh do 26. apríla 2023 a gestorský výbor do 28. apríla 2023.
Pán predsedajúci, skončil som. Prosím, otvorte rozpravu k tomuto návrhu.
Skryt prepis

Vystúpenie

17.3.2023 o 12:13 hod.

Milan Kuriak

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:15

Jaromír Šíbl
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, skupina poslancov predkladá návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Dôvodom predloženia návrhu zákona je snaha o zefektívnenie a urýchlenie niektorých procesov v činnosti Environmentálneho fondu ako štátneho účelového fondu zriadeného na uskutočňovanie štátnej podpory starostlivosti o životné prostredie. Považujeme za nevyhnutné, aby verejné prostriedky, ktorými disponuje Environmentálny fond, boli práve v dnešnej situácii, kedy sa kladie osobitný dôraz na ochranu životného prostredia vo všetkých segmentoch ľudskej činnosti, aby boli využívané efektívne, aby bol zabezpečený rýchly a transparentný proces poskytovania podpory z prostriedkov Environmentálneho fondu vo forme dotácií a úverov.
Z tohoto dôvodu sa do právnej úpravy okrem iných zmien zakotvuje dôležité pravidlo, na základe ktorého bude možné v rámci zverejnenej špecifikácie činnosti upraviť proces predkladania žiadostí o podporu, ako aj samotný proces hodnotenia podaných žiadostí o podporu. Uvedené sa zakotvuje z dôvodu možnosti prispôsobovať predmetné procesy v závislosti od osobitných potrieb v rámci každej jednej oblasti podpory s cieľom tento proces urýchliť a sprehľadniť.
Cieľom úpravy je tak možnosť zavedenia dvojkolového spôsobu podávania a hodnotenia žiadostí o podporu tak, aby v prvom kole bol rozsah žiadostí jednoduchší, pokiaľ ide o obsah a prílohy a až tí žiadatelia, ktorí na základe určených kritérií úspešne postúpia do druhého kola hodnotenia žiadostí, tieto svoje žiadosti doplnia do finálnej podoby vrátane všetkých relevantných príloh. Toto všetko smeruje k zjednodušeniu podávania žiadostí pre žiadateľov a k zníženiu ich nákladov s tým spojených. Žiadatelia v rámci prvého kola podávania a hodnotenia žiadostí vyšpecifikujú tzv. zámer projektu. Až následne žiadatelia, ktorí budú úspešní v tomto prvom kole, doplnia svoju žiadosť o relevantné prílohy, ako sú napríklad projektová dokumentácia, podrobný rozpočet projektu a ďalšie. Náklady na predmetnú dokumentáciu v plnom rozsahu tak budú vynakladať iba tí žiadatelia, pri ktorých je vysoký predpoklad úspešného získania podpory.
Súčasne však uvedená právna úprava nebráni, aby bol zachovaný pôvodný jednokolový proces podávania a hodnotenia žiadostí, pokiaľ to bude účelné.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

17.3.2023 o 12:15 hod.

RNDr. PhD.

Jaromír Šíbl

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 12:19

Ján Szőllős
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie za spravodajcu k návrhu uvedeného zákona, tlač 1503. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady, Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 26. apríla 2023 a v gestorskom výbore do 28. apríla 2023.
Pán predsedajúci, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie

17.3.2023 o 12:19 hod.

RNDr. Mgr. CSc.

Ján Szőllős

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 12:21

Lukáš Kyselica
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Tak ako už povedal pán predsedajúci, hlavnou predkladateľkou je Jana Žitňanská, ktorá rieši hlavne oblasť zdravotne znevýhodnených, tak isto aj s Dominikom Drdulom, obidvaja sú predkladatelia.
Tento návrh vznikol tým spôsobom, že chcela riešiť určité úpravy ohľadom hospicov alebo práva prednostnej jazdy, tak sme to začali riešiť s pánom riaditeľom z dopravnej polície a spravili sa niektoré úpravy. Žiaľ, to, čo chcela riešiť, teda nieže žiaľ, ale to, čo chcela riešiť ako hlavné gro, je upravené vo vyhláške, takže o tom budú prebiehať ďalšie rokovania.
Zároveň sme tam doplnili ďalšie oblasti, dve také hlavné, ktoré sa týkajú zákazu jazdy nákladných vozidiel, nákladnej dopravy v určité dni a vozidlá s právom prednostnej jazdy. Týmito zmenami, ktoré sa týkajú zákazu jazdy nákladnej dopravy, sa sčasti vychádza v ústrety požiadavkám podnikateľského prostredia a úpravou okruhu vozidiel a času zákazu jazdy sa zníži administratívna záťaž pri udeľovaní výnimiek z toho, aby to malo negatívny vplyv na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
Zároveň druhá časť sa týka zmien ohľadom vozidiel s právom prednostnej jazdy a navrhuje sa tam rozšíriť okruh vozidiel, ktoré budú takýmito vozidlami zo zákona a v nadväznosti na to zrušiť možnosť Ministerstva vnútra Slovenskej republiky udeľovať výnimky na používanie zvláštnych výstražných znamení pre iné vozidlá. Výnimka sa bude udeľovať iba pre vozidlá s právom prednostnej jazdy už iba vo vzťahu k používaniu prenosných zariadení.
Takže viacej poviem potom v rozprave, kde sa hlásim ako prvý.
Skryt prepis

Vystúpenie

17.3.2023 o 12:21 hod.

Mgr.

Lukáš Kyselica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

12:23

Marcel Mihalik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Vážené panie poslankyne, vážení poslanci, v súlade so zákonom o rokovacom poriadku som bol určený za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona, tlač 1506. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 26. apríla 2023 a v gestorskom výbore do 28. apríla 2023 od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, skončil som. Otvorte rozpravu.
Skryt prepis

17.3.2023 o 12:23 hod.

PaedDr. Ing

Marcel Mihalik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

12:25

Lukáš Kyselica
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Je to oblasť cestnej premávky, ktorá určite zaujíma každého aj bežného občana. Preto je to taká problematika, ktorá, ktorá, tak ako sme sa rozhodli aj s predkladateľmi a hovoril som to aj riaditeľovi dopravnej polície, ak by bol takýto záujem, ja by som rád zorganizoval trebárs tuto v kine, v kinosále nejaké stretnutie, kde by mohli dôjsť tí poslanci a ak by bol záujem o riešenie niektorých oblastí, tak radi sa môžu pridať a poprípade do nejakých tých pozmeňovákov ďalších by sa dali spraviť úpravy. Ma kontaktovala napríklad Romana Tabák, nejaké úpravy ohľadom chodcov, pri ktorých reaguje na nejaké dopravné nehody, ktoré boli spôsobené na prechode pre chodcov. No ale tu sa to týka úpravy časov jazdy kamiónov, ako aj obmedzenia jazdy kamiónov, ktoré majú už momentálne zákaz.
Ako všetci vieme, sú výnimky zo zákazov pre ozbrojené vozidlá, pre vozidlá ozbrojených zborov alebo tam, kde sa rýchlo skaziteľné potraviny prepravujú. A momentálne je to tak, že sa vydávajú výnimky z týchto zákazov. Pokiaľ niekto chce uskutočňovať prepravu mimo okresu, rozhoduje o tom dopravná polícia na krajskom riaditeľstve. Pokiaľ je to mimo krajov, tak už rozhoduje o tom Prezídium policajného zboru. A 99 % takýchto výnimiek vydáva Prezídium policajného zboru. To nie je, že v nedeľu je zákaz pre kamióny, jednoducho tie kamióny jazdia. Tie firmy, pokiaľ je niekde nepretržitá prevádzka a musia zabezpečiť tie skladové zásoby alebo dodanie toho materiálu, vybavujú si tie výnimky.
Ako hovoril sám riaditeľ dopravnej polície, neexistuje na to žiadny algoritmus, komu vy vydávate, komu vy nevydáte a koľko vydáte. Ak vydáte výnimky, dáte na nejaké konkrétne vozidlo. Ak trebárs sa to vozidlo pokazí, musíte žiadať zase na druhé. Takže teraz, aby v tom nebola takáto nejednoznačnosť, že keď dajme tomu, predstavme si príklad, v nejakom okresnom meste fungujú dve kamiónové prepravné spoločnosti, ktoré zásobujú, ja neviem, voľajakú jednu veľkú spoločnosť. Vy zrazu jednej vydáte 30 takýchto výnimiek na 30 kamiónov a druhej nevydáte nič. De facto ju zlikvidujete a odrežete ju od toho. To je to, že nie je v tom žiadny algoritmus, podľa čoho vydávate, podľa čoho nevydávate.
Takže teraz bude všetko zakotvené v zákone, aby nebolo potrebné žiadať tieto výnimky. Tieto výnimky budú žiadať maximálne zahraničné spoločnosti, ale tých je minimum.
Zároveň čo sa týka prednosti teda vozidiel, ktoré rozširujeme o tie ďalšie oblasti, tak ako to máme teraz, aj o vozidlá, ktoré sú použité na zásobovanie výrobných podnikov s nepretržitou prevádzkou, ak ide o jazdu na miesto nakládky alebo vykládky na území Slovenskej republiky. Teda nebude sa to týkať vôbec tranzitu, aby tu nikto nemal nejaké pochybnosti, že tu budú teraz lietať kamióny hore-dole. Vozidlá použité na pravidelný odvoz komunálneho odpadu z domácností. Šéfovci z dopravy hovorili, že vydávajú na letné prázdniny automaticky generálnu takúto výnimku a ďalej vozidlá použité na poštové služby, ak ide o jazdu na miesto nakládky alebo vykládky na území Slovenskej republiky, to je klasická pošta. Ďalej, označené výcvikové vozidlá autoškoly pri vykonávaní výcviku na vedenie vozidla v kurze podľa osobitného predpisu za predpokladu, že sa tieto vozidlá nepoužívajú súčasne na komerčnú prepravu tovaru. To sú klasické autoškoly, zväčša ide o skupiny, keď si niekto dorába C alebo E, väčšinou sú to už ľudia, ktorí sú zamestnaní, pracujú, a ten doškoľovací kurz si robia po večeroch a tam je tiež obmedzenie na tie kamióny, že, alebo na tie nákladné vozidlá, že nemôžu jazdiť v nedeľu. Čo sa týka štatistiky, tak to by bolo pár vozidiel, pár tých autoškôl, čo by naozaj to C, E dorábala aj v nedeľu. A vozidlá na nevyhnutný dojazd do cieľa svojej jazdy. Ide o to, ak teraz padne ten zákaz na nedeľu, vozidlo, ktoré ukončí prepravu, trebárs má naplánovanú prepravu, je to kamión napríklad zo Žiliny, má naplánovanú prepravu, že vtedy a vtedy by mohol byť doma. Niekde sa omešká vo vykládke, nakoniec prekročí hranice, skončí niekde v Komárne, odstaví to tam na benzínke a čaká tam celý deň, kým bude mať možnosť dôjsť domov. V takýchto prípadoch buď niekto príde pre neho zo Žiliny, zoberie ho domov, potom kamión niekto donesie znova domov a pre takéto prípady bude platiť, teda vozidlá na nevyhnutný dojazd do cieľa svojej jazdy.
Čo sa týka druhej časti, navrhovanou úpravou sa podrobnejšie špecifikujú vozidlá, ktoré budú môcť byť vybavené zvláštnymi výstražnými znameniami, rozšírenie zoznamu vozidiel s právom prednostnej jazdy je pozitívnym krokom pri zabezpečovaní odstraňovania dopravných nehôd, ktoré vzniknú v rámci mestskej osobnej dopravy. Keď je niekde tu v Bratislave zápcha a dopravný podnik má ísť odstraňovať dopravnú nehodu a je niekde v zápche, kým sa tam dostane, prejde hodina. Takže na tieto príležitosti nech majú ten majáčik. Toto je jedna vec. Uvedené obdobne platí aj pri vzniku dopravných nehôd na diaľniciach a cestách pre motorové vozidlá, kde v mnohých prípadoch sa vozidlá ich správcov pri vzniku kolóny vozidiel nedostanú k dopravnej nehode včas za účelom čo najskoršieho odstránenia jej následkov a spojazdnenia. Takže obdobný prípad, diaľnice keď sú prepchaté a všetko to tam je blokované len kvôli tej nehode a tie vozidlá, ktoré idú odstraňovať a dokumentovať túto dopravnú nehodu, tak nemajú právo prednostnej jazdy. Takže na tento prípad by bolo možné použiť túto výnimku. Rozšírením skupiny vozidiel s právom prednostnej jazdy sa predíde takýmto problémovým situáciám.
Vzhľadom na možné využitie vozidiel dopravnej zdravotnej služby pri núdzových situáciách sa dopĺňa medzi vozidlá s právom prednosti jazdy aj tieto vozidlá. Tu môžeme otvoriť túto debatu. Bol by som rád, ak by prijal to pozvanie riaditeľ dopravnej polície, lebo už sa tu ozvali hlasy, prečo nie aj ambulantní lekári, prečo nie aj, ja neviem, ADOS-ky, DSS-ky a ja neviem teraz, nepoznám tieto zdravotnícke profesie, kto čo má, kto má aké kompetencie, ale jednoducho vozidlá dopravnej zdravotnej služby pri núdzových situáciách, pri núdzových, ak ide o ochranu života a zdravia, teda ak hrozí naozaj, ak niekomu ide o život.
Zároveň sa podrobnejšie špecifikujú vozidlá, ktoré budú môcť byť vybavené zvláštnymi výstražnými znameniami a špecifikuje sa aj spôsob ich montáže, to nie je teraz, že na benzínke si kúpia päťeurový maják a budú si s ním behať aj s tým majákom, to nie je len tak, že vy zrazu poviete, už si môžem jazdiť na majáku, no nie je to tak. Aj v policajnom zbore to sú trojdňové školenia, kde je psychologické vyšetrenie, psychotesty a proste to je trojdňový kurz, ktorý musia absolvovať vodiči, ktorí chcú jazdiť s právom prednostnej jazdy.
Ďalej sú tam také drobnosti, že v poslednej dobe sa rozmáha montáž neschválených svetelných zariadení na vozidlách vyžarujúcich svetlo imitujúce, respektíve sú zameniteľné so svetlom vozidiel používajúcich zvláštne výstražné znamenia, ako sú svetelné rampy, prídavné svetlomety, blikajúce LED pásiky a rôzne svietiace ozdoby, vyžarujúce svetlo dopredu. Reaguje sa na problémy z aplikačnej praxe, kde je pri nelegálne namontovanom zvláštnom výstražnom zariadení, najmä prostredníctvom prísaviek na čelnom skle vozidla pri vypnutom stave, problematické preukázať, či ide o výstražné znamenie ustanovené pre vozidlo s právom prednostnej jazdy, alebo ide iba o výstražné znamenie.
Ďalej, keďže to už nebude na vydávaní výnimiek, ale priamo do zákona sa ustanoví, ktoré vozidlá môžu jazdiť aj v tú nedeľu a rozširuje sa to aj o tento okruh, tak aby sa to nezneužívalo, tak sa zároveň upravuje aj § 137 ods. 2 písm. ad) a klasifikuje sa nedodržiavanie zákazu takejto jazdy ako závažné porušenie.
Ako som povedal, uviedol, precizuje sa udeľovanie a používanie týchto výnimiek. A to je asi tak všetko.
Vďaka.
Jáj, čo sa týka tých časov, tak ten zákaz tam bol od polnoci v nedeľu, tak teraz bude od šiestej. A čo sa týka, sekundu, jak to tam je, prvý deň pracovného pokoja a v sobotu, ak táto nasleduje po pracovnom dni v období od 1. júla do 31. augusta v čase od 9 do 19 h, bolo od siedmej, v nedeľu a posledný pracovný deň pokoja v čase od šiestej do 22 h, bolo od polnoci. Ak ide o jeden deň pracovného pokoja, ktorý nasleduje po pracovnom dni, zákaz jazdy podľa odseku 1 platí v tento deň v čase od 6 do 22 h.
Hovorím, toto je aj v zákone, jak to bolo doteraz spravené. Bolo to na ľubovôli pár ľudí, ktorí sa rozhodli, komu tú výnimku dajú a komu nedajú. Teraz sa tam priamo ustanovuje okruh, ktoré môžu, môžu chodiť v tomto čase, avšak zároveň sa uvádza, že ak to poruší alebo niekto by to chcel zneužívať, tak rovno je to závažný priestupok, kde možno kľudne aj ten vodičský preukaz zobrať a vieme, keď je to vodič z povolania a zoberie sa mu vodičák, že to je preňho, jak sa hovorí, konečná, takže určite sa to nebude zneužívať.
A pokiaľ budú ďalšie otázky, ja som ochotný na ne reagovať a ak bude záujem, ja sem môžem zavolať riaditeľa dopravnej polície a prebrať jednotlivé ustanovenia alebo ďalšie prípadné zmeny v druhom čítaní.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

17.3.2023 o 12:25 hod.

Mgr.

Lukáš Kyselica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:37

Dominik Drdul
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo.
Lukáš, chcem ti poďakovať za pomerne obsiahly a detailný, odborný výklad ku predmetu novely. Myslím si, že takto sa to má robiť, je to poctivé, je to priame ku kolegom, aby nikto nebol ani len v podozrení, že ho niekto obchádza. Som veľmi rád, že týmto spôsobom vieme pomôcť pomerne širokému okruhu ľudí pomerne rôznym spôsobom, že neroztvárame cestný zákon na osemkrát, ale že teda pri jednej príležitosti vyriešime viaceré oblasti právnych vzťahov a veľmi rád budem aj naďalej súčinný pri presadzovaní tohto návrhu zákona a veľmi rád budem odpovedať na otázky každého, kto bude mať potrebu sa o tomto zákone baviť. A, samozrejme, rád sa pripojím aj ku stretnutiu s pánom riaditeľom dopravnej polície.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

17.3.2023 o 12:37 hod.

Bc.

Dominik Drdul

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:38

Jana Žitňanská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Rovnako sa chcem poďakovať kolegovi Kyselicovi za predloženie a teda aj odprezentovanie tohto nášho legislatívneho zámeru. Zároveň sa chcem aj poďakovať riaditeľovi dopravnej polície, pretože tak ako aj Lukáš tu uviedol na úvod, celá táto diskusia začala, pretože som chcela riešiť možnosť pre mobilné hospice, aby mohli parkovať voľne alebo teda nemali nejaké obmedzenie na parkovanie, keď idú poskytovať paliatívnu starostlivosť do domácností. Najskôr sme uvažovali teda o novele zákona, nakoniec sme sa dohodli, že sa to upraví vo vyhláške, ale, samozrejme, všetky tie ďalšie náležitosti, ktoré Lukáš spomenul, ktoré okrem iného teda sa týkajú aj tej mojej užšej nejakej témy, a to je nejaká tá zdravotnícka pomoc, tak presne tak, ako aj Lukáš uviedol, aj tieto sanitné autá, ktoré teda slúžia na záchranu životov a zdravia osôb a takisto aj na prepravu biologického materiálu, by sa zaradili medzi vozidlá s právom prednostnej jazdy.
Myslím si, že aj tieto ustanovenia, o ktorých ja hovorím a kvôli ktorým som vlastne aj tú tému otvárala, aj to všetko, čo prišlo a čo kolega Kyselica odprezentoval, sú veci, ktoré naozaj nie sú ani politické, ani konfliktné, ani nezaťažia verejný rozpočet, čiže budem veľmi vďačná, ak ich naprieč politickému spektru podporíme.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

17.3.2023 o 12:38 hod.

Mgr.

Jana Žitňanská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 12:40

Mária Šofranko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne.
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, v roku 2013 hostilo titul Európske hlavné mesto kultúry mesto Košice. V roku 2026 bude jeho hostiteľom mesto Trenčín. Skúsenosti minulých období ukázali, že pre úspešnú realizáciu projektu je nevyhnutné pripraviť adekvátny právny rámec, ktorý by umožňoval efektívne napĺňanie programových aktivít v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky a s požiadavkami vyplývajúcimi z podmienok stanovených Európskou komisiou. Tento právny rámec by mal zahŕňať zadefinovanie postavenia subjektu, ktorý projekt Európskeho hlavného mesta kultúry v Slovenskej republike implementuje a ktorý sa na účely tohto zákona považuje za vykonávateľa, ako aj právne vzťahy, ktoré pri implementácii titulu môžu vznikať medzi vykonávateľom a tretími subjektami, ktoré sa na realizácii projektu podieľajú. V neposlednom rade sa ukázalo ako nevyhnutné upraviť spôsob financovania projektu.
Viac by som k tomu povedal v rozprave, do ktorej sa hlásim ako prvá.
Skryt prepis

Vystúpenie

17.3.2023 o 12:40 hod.

PaedDr.

Mária Šofranko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 12:42

Michal Luciak
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte, aby som podľa § 73 ods. 1 rokovacieho poriadku vystúpil v prvom čítaní ako spravodajca určený výborom pre kultúru a médiá k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona. Ten spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Preto vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor, výbor pre financie a rozpočet a výbor pre kultúru a médiá. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá a odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 26. apríla 2023 a gestorský výbor do 28. apríla 2023.
Vážený pán predsedajúci, ďakujem, skončil som. Prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie

17.3.2023 o 12:42 hod.

Mgr.

Michal Luciak

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video