22. schôdza

22.10.2024 - 7.11.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

30.10.2024 o 17:19 hod.

PhDr. MBA

Alena Nováková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:09

Marek Krajčí
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Ja mám, áno, malú pripomienku k procedúre. Pri prerokovaní tohto návrhu zákona pán predsedajúci Danko okamžite vlastne vyčerpal možnosť prihlásiť sa do ústnej rozpravy ešte skorej, ako vystúpil prvý prihlásený, a to bol predkladateľ. Tým pádom vlastne zobral poslancom možnosť sa prihlásiť teraz po odznení tohto príspevku ešte ako do ústnej rozpravy. Takže myslím si, že bolo by dobré zopakovať tú možnosť, aby poslanci sa mali možnosť aj v ústnej rozprave vyjadriť k tomu, čo pán predkladateľ povedal ako prvý, ktorý sa prihlásil do rozpravy.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

30.10.2024 o 17:09 hod.

MUDr.

Marek Krajčí

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie 17:11

Peter Stachura
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobre, veď nebojte sa, neunudím vás tu už k smrti, prihlásil som sa... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Žiga, Peter, podpredseda NR SR
Pardon, ešte vám preruším slovo, lebo som neuzavrel rozpravu. Teraz vyhlasujem všeobecnú rozpravu za skončenú a pán navrhovateľ má záujem vystúpiť v záverečnom slove. To sú tie slabé miesta, kedy si striedame vedenie schôdze a nie sme správne nalogovaní na to, kde sa nachádzame práve v rozprave.
Teraz už máte, pán navrhovateľ, slovo.


Stachura, Peter, poslanec NR SR
Ďakujem ešte raz. Úplne v krátkosti chcem povedať, že tí, ktorí chcú podporiť túto novelu, nemusia sa vôbec báť, že sa stane niečo zlé, naopak sa zefektívni činnosť zdravotnej starostlivosti na Slovensku a ak teda nedôjde ku prijatiu tejto novely, tak si myslím, že je dôležité otvoriť túto diskusiu, aké veci robíme v zdravotníctve zmysluplne a ktoré veci vieme upraviť a zlepšiť.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

30.10.2024 o 17:11 hod.

MUDr. Dr. med., MBA

Peter Stachura

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 17:12

Marek Krajčí
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Ja najprv k meritu tohto zákona. Ja oceňujem taký progresívny pohľad na vykonávanie preventívnych prehliadok a je nám jasné, že pri neefektívnom nastavení frekvencie preventívnych prehliadok a pri ich realizovaní u pacientov, ktorí ich naozaj nepotrebujú, zdravotný systém stráca financie. A nielen to, predlžujú sa čakacie lehoty u tých lekárov, ktorí ich realizujú na úkor pacientov, ktorí potrebujú zdravotnú starostlivosť. Čo v súčasnej dobe, keď máme nedostatok lekárov, dlhé čakacie lehoty a nedostatok zdrojov v systéme je absolútne opodstatnené na túto tému debatovať, pretože je to vážna vec. Samozrejme, keď je to z pozície opozičného návrhu, tak viac-menej to vyvoláva diskusiu a tá diskusia, myslím, že je absolútne namieste. Je mi jasné, že mnohí lekári sa budú brániť tomu, aby sa frekvencie znižovali, keďže zdravotné poisťovne špeciálne hodnotia alebo teda ohodnocujú vykonanie preventívnej prehliadky. Takže mnohí tí lekári, čo majú kapitácie, napríklad všeobecní lekári, tak ešte dostávajú zvlášť ďalšie financie za vykonanie preventívnej prehliadky. Čo na jednej strane je motivujúce, aby ich robili, čo je super, myslím, že tak by to malo zostať, na druhej strane súhlasím s tým, že pokiaľ sa realizujú viac-menej zbytočne a, pán poslanec, veľmi dobre si povedal, že sú naozaj určité vekové kategórie, kedy pri plne zdravom človeku také preventívne prehliadky asi veľký zmysel nedávajú. Takže ja veľmi oceňujem túto debatu.
A ešte úplne na záver. Ako ja sa nechcem hádať ohľadom tých procedúr, ale keby sa podľa mňa pán predkladateľ prihlásil do rozpravy po tom, ako je otvorená ústne rozprava, tak potom by to bolo úplne správne, len on sa prihlásil hneď, ešte v rámci úvodného slova do rozpravy, takže mám za to, že tá ústna rozprava sa mala otvoriť až po tom, ako on ako prvý vystúpil. V tom prípade to podľa mňa malo byť zarátané do písomnej rozpravy. Myslím si, však na to je tá ústna rozprava, aby poslanci tu v pléne mohli reagovať na niekoho, kto sa prihlási buď do písomnej rozpravy a ešte chcú zareagovať v ústnej, alebo je to teda v tomto prípade predkladateľ, ktorý sa prihlásil ako prvý. Ale hovorím, ja sa o tom hádať nebudem, len zdá sa mi, že niekedy to príliš ženieme, ženieme a na úkor kvality potom prerokovania návrhov zákonov.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.10.2024 o 17:12 hod.

MUDr.

Marek Krajčí

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:15

Ľubica Laššáková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Veľmi pekne ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Je to návrh zákona, ktorého hlavným účelom je doplnil platný a účinný právny rámec na zostavovanie dôchodkovej prognózy podľa zákona 461/2003 o sociálnom poistení. To znamená, nie je to žiadna novinka. Je to len doplnenie a z môjho pohľadu výrazné uľahčenie jednak pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o svoj dôchodok, a jednak pre zamestnávateľov. Stručne vysvetlím, o čo ide.
Cieľom tejto novely je umožniť poistencovi, aby sa dozvedel o budúcej výške svojho dôchodku v jednom komplexnom dokumente. V súčasnosti občania nemajú relevantné informácie o svojom budúcom dôchodkovom zabezpečení, ak ich sami aktívne nevyhľadávajú. Cieľom preto je, aby sa poistenec dozvedel o predpokladanej aj budúcej výške svojho dôchodku v jednom komplexnom materiáli. A ďalšou ambíciou je dosiahnuť fakt, aby čo najskôr sa informácie o prognóze doplnkového starobného dôchodku z doplnkového dôchodcovského poistenia včlenili aj do dôchodkovej prognózy v celoeurópskom osobnom dôchodkovom produkte.
To je jeden aspekt, ktorý som chcela pripomenúť, a ten druhý má veľmi výrazný antibyrokratický účel, ktorý ocenia určite najmä zamestnávatelia. Dvoma vetami vysvetlím, o čo ide.
V roku 2023 v pozmeňujúcom návrhu pána poslanca Kremského boli zamestnávatelia novelou zákona povinní písomne alebo elektronicky, SMS správou, akokoľvek inak informovať svojich zamestnancov o tom, či je zamestnávateľ vedený v zozname dlžníkov Sociálnej poisťovne. V tomto uvedenom návrhu zákona, ktorý predkladám, sa táto povinnosť ruší. Zamestnanec si totiž môže túto informáciu o tom, či je jeho zamestnávateľ dlžníkom alebo nie, veľmi jednoducho vyhľadať, a navrhuje sa zároveň, aby Sociálna poisťovňa, ktorá má všetky informácie, ktoré jej zamestnávatelia posielajú, aby ich dávala poistencom v jednom komplexnom materiáli a aby sa tak vlastne dozvedeli záujemcovia o výške budúceho dôchodku všetky relevantné informácie. To je veľmi zhruba všetko.
Ďakujem.
Skryt prepis

30.10.2024 o 17:15 hod.

PhDr.

Ľubica Laššáková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:19

Alena Nováková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslankyne Národnej rady Slovenskej republiky Ľubice Laššákovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia dopĺňajú niektoré zákony, tlač 399a.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 470 zo 17. septembra 2024 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru a výboru pre sociálne veci. Určila zároveň výbor pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch. Predmetný návrh zákona, tlač 399, prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť oba určené výbory.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto spoločnej správy vyplývajú štyri pozmeňujúce návrhy. Gestorský výbor odporúča hlasovať o bodoch 1 až 4 štvrtej časti tejto spoločnej správy spoločne so stanoviskom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor odporúča návrh zákona v znení schválených pozmeňujúcich návrhov schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 75 z 22. októbra 2024. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona informovala o výsledku rokovania výborov a predkladala návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady, zároveň určil náhradníkov spravodajcu.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

30.10.2024 o 17:19 hod.

PhDr. MBA

Alena Nováková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 17:22

Jozef Cech
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, panie poslankyne, páni poslanci, predkladám dva pozmeňujúce návrhy, ktoré krátko odôvodním.
Prvý sa týka toho, že nárok na 13. dôchodok má každý poberateľ dôchodku zo Sociálnej poisťovne v sume priemerného dôchodku, a to bez ohľadu na skutočnosť, či poberajú čiastkový alebo tzv. plný dôchodok zo Slovenskej republiky. Čiastkový dôchodok poberajú také osoby, ktoré na Slovensku nezískali potrebnú dobu na nárok na dôchodok, ale k získaniu slovenského dôchodku si pomohli odpracovaným obdobím v zahraničí. Pozmeňujúci návrh sa zameriava na úpravu 13. dôchodku pre túto skupiny ľudí, pre poberateľov starobného dôchodku a predčasného starobného dôchodku, ktorí získali menej ako desať rokov slovenského obdobia dôchodkového poistenia, sa navrhuje čiastkovať ich sumy 13. dôchodku. Tí poberatelia, ktorí získali viac ako desať rokov slovenského obdobia, budú mať nárok na plný 13. dôchodok. Táto hranica bola zvolená z dôvodu, že ide o historicky minimálnu hranicu potrebnú na nárok na starobný dôchodok. Jej aplikácia zabezpečí, aby poberatelia čiastkových dôchodkov, ktorí odpracovali rovnaký počet rokov na Slovensku, získali 13. dôchodok v rovnakej sume. Suma 13. dôchodku pre poberateľov, ktorí nezískali desať rokov slovenského obdobia, sa bude pomerne krátiť podľa počtu rokov, ktoré získali, a to tak, že pre 13. dôchodok vyplatený za rok 2024 bude za jeden rok slovenského obdobia 13. dôchodok v sume 60,70 eur, čo predstavuje jednu desatinu plnohodnotného 13. dôchodku. Za dva roky slovenského obdobia 13. dôchodok v sume 121,30 eur, čo predstavuje dve desatiny plného 13. dôchodku. Táto úprava sa však nebude uplatňovať v prípade poberateľov československých dôchodkov, keďže podľa judikatúry Najvyššieho súdu Slovenskej republiky sa československé obdobie nepovažuje za obdobie získané v cudzine. Poberatelia československých dôchodkov tak budú mať nárok na 13. dôchodok v plnej výške.
Druhý pozmeňovací návrh je práve o tom, nakoľko predchádzajúci poslanecký návrh, tlač 399, bol predložený pred schválením zákona č. 278/2024 Z. z., ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti s ďalším zlepšovaním stavu verejných financií, resp. pred jeho uverejnením v Zbierke zákonov Slovenskej republiky, pričom uvedený zákon, ako aj predložený poslanecký návrh upravujú § 33b zákona č. 43/2004 Z. z. o starobnom dôchodkovom sporení a zmene a doplnení niektorých zákonov, je potrebné legislatívne vyriešiť kolíziu účinnosti navrhovaných zmien § 33b a za týmto účelom predkladám krátky legislatívno-technický pozmeňujúci návrh.
V tejto chvíli by som predniesol prvý pozmeňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Jozefa Cecha k návrhu poslankyne Národnej rady Slovenskej republiky Ľubici Laššákovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia niektoré zákony, tlač 399.
1. V čl. I sa pred bodom 1 vkladajú nové body 1 až 3, ktoré znejú:
„1. V § 77b ods. 1 druhej vete sa na konci bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: „ak tento zákon neustanovuje inak.”
2. V § 77b sa za odsek 1 vkladá nový odsek 2, ktorý znie:
„(2) Suma 13. dôchodku poberateľa starobného dôchodku alebo predčasného starobného dôchodku, ktorého suma bola určená s prihliadnutím na obdobie poistenia získané v cudzine podľa osobitného predpisu alebo podľa medzinárodnej zmluvy získaného v cudzine podľa osobitného predpisu. Ospravedlňujem sa, alebo podľa medzinárodnej zmluvy sa určí ako súčin 13. dôchodku určeného podľa odseku 1 a koeficientu určeného ako podiel počtu rokov dôchodkového poistenia získaného poistencom podľa tohto zákona a číslo 10; za obdobie poistenia získané v cudzine podľa osobitného predpisu alebo podľa medzinárodnej zmluvy sa nepovažuje československé obdobie dôchodkového poistenia podľa § 60 ods. 9. Na hodnotu koeficientu prevyšujúcu hodnotu 1 sa neprihliada."
Doterajšie odseky 2 až 5 sa označujú ako odseky 3 až 6.
3. V § 77b ods. 6 sa za slová „priznaní 13. dôchodku” vkladajú slová „vyplateného v priemernej mesačnej sume príslušnej dôchodkovej dávky"."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú, čo sa premietne do článku o účinnosti.
Tieto body nadobúdajú účinnosť dňom vyhlásenia, čo sa premietne do článku účinnosti.
Odôvodnenie: Navrhuje sa čiastkovať sumu 13. dôchodku poberateľom čiastkového starobného dôchodku, vrátane čiastkového pomerného starobného dôchodku a čiastkového predčasného starobného dôchodku (ďalej len „starobný dôchodok”), ktorí získali menej ako 10 rokov „slovenského obdobia dôchodkového poistenia".
Minimálny rozsah obdobia dôchodkového poistenia, ktorý je potrebný na priznanie starobného dôchodku bol právnymi predpismi v rôznych obdobiach stanovený rôzne, konkrétne to bolo 10, 15 rokov, 20 rokov a 25 rokov.
Suma 13. dôchodku vyplácaná za poberanie starobného dôchodku poberateľom, ktorí právnymi predpismi stanovené najnižšie minimálne obdobie dôchodkového poistenia potrebné na priznanie starobného dôchodku získali len s prihliadnutím na obdobie získané „v zahraničí", sa upravuje úmerne, a to podľa pomeru „slovenského obdobia dôchodkového poistenia” a číslovky 10. Suma 13. dôchodku poberateľovi čiastkového starobného dôchodku, ktorý nezískal ani 10 rokov „slovenského obdobia dôchodkového poistenia” tak v roku 2024 bude za jeden rok v sume 60,70 eur, za dva roky v sume 121,30 eur a tak ďalej.
V súlade s konštantnou judikatúrou súdov Slovenskej republiky, podľa ktorej československé obdobie dôchodkového poistenia nie je obdobím získaným v cudzine, sa navrhuje, aby československé obdobie dôchodkového poistenia, teda doba zamestnania a náhradná doba získané podľa právnych predpisov účinných pred 1. januárom 1993, sa ani na jeho účely úmernej úpravy sumy 13. dôchodku nepovažovali za obdobie poistenia získané v cudzine.
Rozhodnutie: Navrhuje sa, aby písomné rozhodnutie o sume Sociálnou poisťovňou priznaného 13. dôchodku sa ani naďalej nevyhotovovalo, pokiaľ sa 13. dôchodok poistencovi priznáva v nezníženej sume 13. dôchodku, ktorá zodpovedá priemernej mesačnej sume podľa § 77b ods. 1 zákona o sociálnom poistení. Naopak, o priznaní 13. dôchodku poistencovi, ktorý získal menej ako 10 rokov „slovenského obdobia dôchodkového poistenia” a preto má nárok na 13. dôchodok v upravenej sume, sa navrhuje, aby Sociálna poisťovňa rozhodovala písomným rozhodnutím odôvodňujúcim postup výpočtu sumy 13. dôchodku.
2. V čl. I sa za bod 19 vkladá nový bod 20, ktorý znie:
„20. Za § 293gj sa vkladá 293gja, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 293gja
Prechodné ustanovenia účinné dňom vyhlásenia
(1) 13. dôchodok určený podľa § 77b ods. 2 sa za rok 2024 vyplatí najneskôr do 30. septembra 2025.
(2) Poistencovi, ktorý má nárok na starobný dôchodok alebo predčasný starobný dôchodok uvedený v § 77b ods. 2 a súčasne má nárok aj na dôchodok podľa osobitného predpisu,56ab) 13. dôchodok v roku 2024 vyplatí podľa osobitného predpisu56ab) príslušný útvar sociálneho zabezpečenia alebo Vojenský úrad sociálneho zabezpečenia. Ak suma 13. dôchodku podľa tohto zákona je vyššia ako suma 13. dôchodku vyplateného podľa prvej vety, Sociálna poisťovňa vyplatí rozdiel týchto súm najneskôr do 30. septembra 2025.
Nasledujúci bod sa primerane prečísluje, čo sa premietne do článku o účinnosti.
Tento bod nadobúda účinnosť dňom vyhlásenia, čo sa premietne do článku o účinnosti.
Odôvodnenie: Predpokladom určenia sumy 13. dôchodku je úprava informačných systémov Sociálnej poisťovne vrátane ich doplnenia tak, aby boli k dispozícii presné údaje na určenie sumy čiastkového 13. dôchodku. Navrhuje sa preto poskytnúť Sociálnej poisťovni potrebný časový priestor na vyplatenie úmerne čiastkových 13. dôchodkov, a to do 30. septembra 2025.
Ak ide o poistenca, ktorý má nárok na výplatu dôchodku od dvoch platiteľov dôchodku v Slovenskej republiky, pričom jeden z dôchodkov je čiastkový starobný dôchodok alebo predčasný starobný dôchodok, nárok na 13. dôchodok sa vyp... nárok na 13. dôchodok vyplatí príslušný útvar sociálneho zabezpečenia ozbrojených zborov a Vojenský úrad sociálneho zabezpečenia podľa zákona o sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Ak Sociálna poisťovňa zistí, že suma 13. dôchodku k čiastkovému starobnému dôchodku alebo predčasnému starobnému dôchodku je vyššia ako suma 13. dôchodku vyplatená príslušným útvarom sociálneho zabezpečenia ozbrojených zborov alebo Vojenským úradom sociálneho zabezpečenia do 30. septembra 2025, vyplatí Sociálna poisťovňa poistencovi rozdiel na sume 13. dôchodku.
Teraz prednesiem druhý pozmeňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Jozefa Cecha k návrhu poslankyne Národnej rady Slovenskej republiky Ľubice Laššákovej na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia niektoré zákony, tlač 399.
Za čl. III sa vkladá nový čl. IV, ktorý znie:
„Čl. IV
Zákon č. 278/2024 Z. z., ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti s ďalším zlepšovaním verejných financií, sa mení takto:
V čl. XV sa slová „1. januára 2026" nahrádzajú slovami „1. januára 2029".
Nasledujúci článok sa primerane prečísluje.
Tento článok nadobúda účinnosť 1. januára 2025, čo sa premietne do článku o účinnosti.
Odôvodnenie: Keďže v poslaneckom návrhu zákona, tlač 399, sa posúva účinnosť takzvanej novej výplatnej fázy v starobnom dôchodkovom sporení na 1. januára 2029, je potrebné posunúť účinnosť ustanovenia týkajúcich sa novej výplatnej fázy v starobnom dôchodkovom sporení aj v zákone, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti s ďalším zlepšovaním stavu verejných financií.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

30.10.2024 o 17:22 hod.

PaedDr.

Jozef Cech

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:35

Alena Nováková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, cieľom navrhovaného zákona je dočasne upraviť sídlo úradov práce, sociálnych vecí a rodiny a ich obvodov pre agendu koordinácie rodinných dávok v rámci Európskej únie. Pri výbere konkrétnych úradov práce, sociálnych vecí a rodiny sa vychádza z množstva agendy koordinácie rodinných dávok z rovnomerného rozloženia tejto agendy z hľadiska počtu prípadov v rámci celého územia Slovenskej republiky a z dostupnosti určených úradov pre klientov. Prechodná úprava miestnej príslušnosti úradov zo 46 súčasných na 11 je odôvodnená trvaním národného projektu Inovácia v poskytovaní pomoci osobám ohrozených chudobou alebo sociálnym vylúčením v hlavnej aktivite 2: podpora skvalitnenia odborných činností, vykonávaných zamestnancami úradov práce, sociálnych vecí a rodiny.
Na základe uvedeného sa navrhuje prechodne po dobu realizácie tohto projektu do 31. decembra 2026 upraviť miestnu príslušnosť úradov práce. Projekt bude po skončení vyhodnotený z hľadiska dosiahnutia cieľov realizovateľnosti, účelnosti a efektívnosti a hlavne prínosu pre klientov a po ukončení a vyhodnotení bude na zvážení rezortu práce, sociálnych vecí a rodiny, či príslušnosť určených úradov upraví natrvalo.
Účinnosť zákona sa navrhuje od 1. januára 2025.
Ďakujem.
Skryt prepis

30.10.2024 o 17:35 hod.

PhDr. MBA

Alena Nováková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:37

Ľubica Laššáková

17:40

Alena Nováková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, návrhom zákona sa umožňuje agentúre dočasného zamestnávania dočasne prideľovať štátnych príslušníkov tretej krajiny k užívateľskému zamestnávateľovi po vydaní súhlasného potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta a podaní žiadosti o prechodný pobyt na účel zamestnania do právoplatného skončenia konania o udelenie prechodného pobytu na účel zamestnania za podmienky, že ide o výkon zamestnania v nedostatkových profesiách. V súčasnosti možno zamestnávania príslušníkov tretej krajiny pred udelením prechodného pobytu na účel zamestnania a na základe vydaného súhlasného potvrdenia o možnosti obsadenia voľného pracovného miesta sa vzťahuje len na zamestnávateľa, ktorý nie je agentúrou dočasného zamestnania. Predmetným návrhom sa to umožní aj agentúre dočasného zamestnávania pri nedostatkových profesiách.
Ďakujem.
Skryt prepis

30.10.2024 o 17:40 hod.

PhDr. MBA

Alena Nováková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

17:41

Jozef Cech
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi predložiť správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslankyne Národnej rady Slovenskej republiky Aleny Novákovej na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 416a.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 533 z 25. septembra 2024 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru a výboru pre sociálne veci. Určila zároveň výbor pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Predmetný návrh zákona, tlač 416, prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť oba určené výbory. Z uznesení Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto spoločnej správy nevyplývajú žiadne pozmeňujúce návrhy. Gestorský výbor odporúča návrh zákona ako celok schváliť.
Spoločná správa výboru Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 77 z 22. októbra 2024. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri prerokovaní o predmetnom návrhu zákona informoval o výsledku rokovania výborov a predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady, zároveň určil náhradníkov spravodajcu.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

30.10.2024 o 17:41 hod.

PaedDr.

Jozef Cech

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom