23. schôdza

26.11.2024 - 11.12.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

4.12.2024 o 13:59 hod.

Ing. PhD.

Darina Luščíková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:25

Ján Hargaš
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Ďakujem za príspevok k tejto téme. Ja by som to možno skúsil dať do kontextu, finančne a poukázať na to, že ako má nastavené táto vláda priority. Pretože, keď som to tak prepočítaval, to čo ste hovorili, tak je to približne 500 tis. detí, ktoré žijú v rodinách, nevieme či v jednorodičovských, čiže tam je potrebné nejaká analytika, aby sme to vedeli lepšie zacieliť, ale teda berme tú väčšiu skupinu, čiže 500 tis. detí, a to navýšenie je 30 eur na dieťa mesačne. Čo je dohromady, to je ja myslím, že 15 mil. mesačne, výdavky štátu, čiže asi 180 mil. ročne, by to stálo podporiť takéto opatrenie. No a samozrejme vláda, podľa mňa, sa bude vyhovárať na to, že nemáme peniaze a teraz ten kontext, včera sme tu schvaľovali štátny rozpočet, tak v rozpočte sú peniaze na triskáče, luxusné triskáče, ktoré si vláda ide nakupovať, ktoré nepotrebujeme. To je vlastne 10 mil. eur, máme predražené IT projekty, len na prevádzky IT, by štát mohol ušetriť asi 100 mil. eur ročne, a to nehovorím ja, to hovoria samotní vládni analytici, lebo vláda ich nepočúva. Dnes vláda schválila obnovu letky ministerstva vnútra, za najbližšie štyri roky plánuje nakúpiť vrtuľníky a lietadlá za 170 mil. eur, tak ja sa pýtam, na toto peniaze sú, na papalášizmus a na rozhadzovanie, na zbytočné výdavky, kde sa vám šetriť nechce, ale na pomoc jednorodičom, ktorí sú najohrozenejšou skupinou, pokiaľ ide o riziko chudoby, tak na to peniaze zázračne nie sú. A takto by som to asi zhrnul, že priority sociálno-demokratickej a národnej vlády sú asi takto nastavené. Triskáče áno, jednorodičia nie.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.12.2024 o 12:25 hod.

Ing.

Ján Hargaš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:27

Veronika Šrobová
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem kolegom a kolegyniam za ich príspevky k tejto téme, áno je mnoho spôsobov ako pomôcť tým najzraniteľnejším a najviac ohrozeným chudobou na Slovensku, a to sú aj jednorodičovské rodiny. Malo by to byť teda prioritou tejto sociálno-demokratickej vlády a sociálno-demokratickej koalície a je aj na ministrovi a vláde ako, aby tie prostriedky v systéme, ktoré sú z tých verejných zdrojov, správne a adresne prerozdelili, to by bol ten základ, ktorý by týmto rodinám pomohol a ja si myslím, že my tu aj s kolegami, s kolegyňami z opozície sme k dispozícii na pomoc, ak by bolo treba niečo nastaviť a poradiť, tak my sme tu od toho a robíme na tom. Ďakujem veľmi pekne aj kolegyni Bajo Holečkovej, že to predkladá.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.12.2024 o 12:27 hod.

Ing.

Veronika Šrobová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:29

Martin Šmilňák
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážení prítomní, no toto je naša domáca úloha. My sme tu na to, aby sme nastavili, alebo natavovali systém tak, aby bol spravodlivý, aby bol solidárny, aby pomáhal slabším, aby sme to dokázali.
===== Vážení prítomní, no toto je naša domáca úloha. My sme tu na to, aby sme nastavili alebo nastavovali systém tak, aby bol spravodlivý, aby bol solidárny, aby pomáhal slabším, aby sme to dokázali. A náš rozpočet je deficitný, rozpočet Sociálnej poisťovne je deficitný, to znamená míňame viacej ako dokážeme, dokážme vytvoriť. A je to čiastočne preto, že ak robíme opatrenia na pomoc, tak sú plošné. Zatiaľ nedokážeme byť adresní. Zaznelo tu v tomto konkrétnom prípade, že máme problém s definovaním rodín s jedným rodičom. Tak si to vezmime ako domácu úlohu a urobme to. Potom máme ďalší fakt, že chudobou sú tieto rodiny ohrozené snáď najviac zo všetkých segmentov spoločnosti. A tak isto vieme, že sa jedná o viac ako 300 tisíc detí, nezaopatrených detí, ktoré v takýchto rodinách žijú. Tak ja vítam návrh kolegyne Holečkovej na to, aby sme týmto rodinám pomohli, ale podľa mňa je naša úloha, aby sme dokázali najprv pomenovať čo to je jednorodičovská rodina a potom im adresne a konkrétne pomôcť možno aj vo vyššej miere ako 30 eur na dieťa do budúcnosti. Preto sa za návrh prihováram a zároveň vyzývam nás všetkých, aby sme dokázali míňať peniaze adresne, aby sme boli solidárny s tými, ktorí pomoc skutočne potrebujú a tieto rodiny to práve sú. Ďakujem za slovo a poprosím o hlasovanie v najbližšom možnom termíne.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.12.2024 o 12:29 hod.

Mgr.

Martin Šmilňák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 12:31

Martina Bajo Holečková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo, pán predsedajúci. Predkladám uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky k pomoci jednorodičovským domácnostiam a rodinám s viacerými deťmi. V tomto uznesení zaväzujeme vládu Slovenskej republiky, aby do 31. 12. 2024 predstavila opatrenia, ktorými v nasledujúcom roku pomôže skupinám, ktoré sú najviac ohrozené chudobou a teda jednorodičovským domácnostiam a rodinám s viacerými deťmi. Priblížim viac v rozprave a ďakujem veľmi pekne. A teda hlásim sa do rozpravy. Vďaka.
Skryt prepis

Vystúpenie

4.12.2024 o 12:31 hod.

Mgr.

Martina Bajo Holečková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:33

Martin Šmilňák
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, kolegyne, kolegovia, dovoľte mi predložiť informáciu o tom, ako dopadol tento návrh na sociálnom výbore.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 612 z 8. novembra 2024 pridelil predmetný návrh, tlač 595, na prerokovanie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a súčasne ho určil ako gestorský výbor s tým, že podá Národnej rade Slovenskej republiky informáciu o výsledku prerokovania predloženého materiálu vo výbore a návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci prerokoval návrh na prijatie uznesenia, tlač 595, dňa 25. novembra 2024. Výbor k predloženému návrhu neprijal platné uznesenie, nakoľko návrh uznesenia schváliť návrh na prijatie uznesenia nezískal súhlas nadpolovičnej väčšiny prítomných členov výboru podľa § 52 ods. 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Výbor ma určil za spravodajcu s tým, aby som podal informáciu o výsledku prerokovania uvedeného materiálu na výbore. Zároveň určil aj náhradníkov spravodajcov, čiže vo výbore tento návrh nezískal podporu. Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.12.2024 o 12:33 hod.

Mgr.

Martin Šmilňák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 12:35

Martina Bajo Holečková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, ja sa pokúsim byť byť teraz už a naozaj veľmi stručná, lebo v podstate sme sa už o tejto téme tu rozprávali. To čo vlastne vláda prijala a čo čaká vlastne ľudí v budúcom roku všetci veľmi dobre vieme, bude to zdražovanie. Najviac ohrozenými chudobou sú dve skupiny a sú to jednorodičovské domácnosti a rodiny s viacerými deťmi. Myslím si, že je veľmi dôležité, aby štát práve týmto rodinám, ktoré sú najviac ohrozené chudobou pomohol špeciálne v budúcom roku potom, ako na nich uvalil poviem to, že zvýšené dane, zvýšené energie, zvýšené vodu, vlastne zvýšené bude všetko, pretože naozaj tie vstupy budú vyššie pri všetkom a naozaj sa to odrazí v rozpočtoch. Preto som navrhla uznesenie, aby vláda predstavila opatrenia, ktoré pomôžu týmto rodinám. Keď som sa pýtala teda čo konkrétne ministerstvo pripravuje v budúcom roku, aby im, poviem to nejakým spôsobom kompenzovalo tú ťažobu, ktorú na tieto rodiny uvalilo, zobralo im daňový bonus, tak som dostala odpoveď, že zatiaľ neplánuje vlastne urobiť nič a preto je tu toto uznesenie a prosím o jeho podporu, lebo myslím si, že všetci tu v sále si uvedomujeme aké náročné to bude pre tie rodiny, ktoré už dnes sú, poviem to, že vylúčené a ohrozené chudobou. Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

4.12.2024 o 12:35 hod.

Mgr.

Martina Bajo Holečková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
23. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní
 

13:59

Marián Viskupič
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo pán predsedajúci. Takže vážený pán predsedajúci, vážená kolegyňa, vážené kolegyne, pardon, vážení kolegovia, sme teda vo veľmi komornom móde, ale nevadí, takže predkladám návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 279/2024 Z. z. o dani z finančných transakcií a o zmene a doplnení niektorých zákonov ktorými sa menia niektoré zákony.
Cieľom návrhu je zrušiť novozavedenú daň z finančných transakcií, ako celok, z dôvodu jej zásadného škodlivého vplyvu pre slovenské podnikateľské prostredie a následne samozrejme aj na občanov, ako aj z dôvodu hroziaceho rozporu s európskym právom.
Zákon je samozrejme v súlade s Ústavou Slovenskej, navrhnutý zákon je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a ostatnými všeobecne záväznými predpismi Slovenskej republiky. A predpokladá teda negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy, pozitívne vplyvy na podnikateľské prostredie a sociálne vplyvy a nepredpokladá vplyvy na informatizáciu spoločnosti alebo služby verejnej správy pre občana. Tak isto ani na vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.
Ďakujem pekne, viac a bližšie teda porozprávam v rozprave do ktorej sa hlásim ako prvý. Ďakujem pekne pán predsedajúci, skončil som.
Skryt prepis

4.12.2024 o 13:59 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

13:59

Darina Luščíková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bola určená výborom za spravodajkyňu k uvedenému návrhu zákona.
Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov a zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. .
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa, ako spravodajkyňu, vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady pre hospodárske záležitosti. .
Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedená návrh prerokovali do 31. januára 2025 a gestorský výbor do 3. februára 2025.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
Skryt prepis

4.12.2024 o 13:59 hod.

Ing. PhD.

Darina Luščíková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

13:59

Marián Viskupič
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, kolegyne, kolegovia, takže chcel by som bližšie vysvetliť o čom teda je môj návrh zákona. Začnime určitou históriou. No, začali sme tým, že nás vládna koalícia, ústami aj pána premiéra priamo, alebo aj ministra financií, presviedčala rovnako ako pri DPH, že teda žiadne zvýšenie DPH sa nechystá. Tak rovnako k tomu pridávali a nechystá sa ani žiadne zavedenie transakčnej dane na spôsob Maďarska, to sú len opozičné výmysly a opozičné reči. No, ale teda reči sa hovoria, chleba sa je a dnes sme v stave kedy teda bola táto novozavedená daň z finančných transakcií schválená. Medzičasom už teda bola dokonca aj novelizovaná, a medzičasom bol už schválený už aj rozpočet, ktorý samozrejme s príjmami z tejto dane počíta.
No a toto je teda tá realita kam sme sa dostali. A ja tvrdím, že celý ten konsolidačný balíček a následne teda ten pohľad na celý rozpočet keď by sme mali vybrať že jednu najškodlivejšiu vec a vec, ktorá najviac poškodí celú ekonomiku, celú podnikateľskú sféru, následne samozrejme každého občana, tak je to presne táto transakčná daň.
To, že vládna koalícia stvorila zvera, ktorého bude veľmi ťažko kŕmiť, ktorého bude veľmi ťažko držať v klietke a ktorého bude veľmi ťažko udržať v takom nejakom aspoň takej zmysluplnosti, tak to sme tiež hovorili a pochopila to koalícia. Keďže tá prvá novelizácia, ktorá už bola, priniesla, inak bola dlhšia v podstate než samotný zákon, priniesla asi päť strán rôznych výnimiek, ktoré, áno, niekto môže povedať že ten zákon vylepšujú. Vylepšujú ho v tom, že do tej dane transakčnej bude padať menej a menej subjektov. Ale ja hovorím, že to je priznanie vlády, že jednoducho fakt je to nezmyselný škaredý zver, ktorý škodí a hryzie. Takže teda vyradila samozrejme samu seba, všetky vládne inštitúcie, všetky sociálne inštitúcie, všetky zdravotnícke inštitúcie, vyradila aj inštitúcie, alebo teda organizácie tretieho sektora. A viac-menej teda zostal v podstate už len chudák ten podnikateľ, ktorý akože stále bude mať možnosti, pretože tie strany výnimiek dajú šancu rôznym daňovým poradcom a dajú šancu rôznej daňovej optimalizácii, samozrejme deje sa aj v Maďarsku, takže toto všetko vlastne sa bude diať a nakoniec zostane tým najviac poškodeným malá slovenská firma, ktorá nemá možnosti a schopnosti sa vlastne vyhnúť ani nejakým únikom do zahraničia, ani nejakými drahými a komplikovanými obštrukciami, optimalizáciami nazvime to.
Čiže preto je jediné správne riešenie a to je zrušiť túto daň ako celok. Majú ju v Maďarsku, majú ju vo Venezuele a tým končí aj vyspelý aj menej vyspelý svet kde by sa dalo hľadať nejakú inšpiráciu, že či je tento nástroj dobrý. No, jednoducho nie je dobrý, je škodlivý, poškodzuje každého jedného a treba ho zrušiť. Takže tento návrh dávam a dáva to vládnej koalícii šancu, hovorím, zrušiť tú najškodlivejšiu vec akú vôbec do toho balíčka dali. Niežeby bola jediná škodlivá. Je tam samozrejme množstvo iných škodlivých vecí, ktoré, ja to kľudne poviem, spôsobujú ekonomickú vlastizradu u ktorej sa dopustila vládna koalícia. No ale teraz sa bavíme o tomto návrhu zákona.
Na ja ešte to uvediem, že vládna koalícia sa často akoby háji tým, že ale veď mi pomáhame tým menším firmám a niektorým sme tam dokonca aj znížili o niečo daň. Ale keď sa pozrieme na transakčnú daň, ako je nastavené, tak je nastavená tak, že má teda 0,4 % z finančnej transakcie ako tú sadzbu a má tam samozrejme ten horný limit a to je 40 euro. No a to znamená, že tie faktúry do 10 tis. euro sú zdaňované najviac, hej, tam 10 tis. vychádza vlastne tá horná hranica, a potom už každá vyššia faktúra už má vlastne tú sadzbu že 40 euro. Tak sa už neuplatňuje 0,4 % zo sumy ale tá horná hranica 40 euro. No ak sa na to pozrieme, tak samozrejme faktúra jednej malej slovenskej firmy, nejaké inštalatérskej, ktorá si platí u svojho dodávateľa za nejaké tepelné čerpadlo, ktoré namontuje nejakému zákazníkovi, proste platí tam 10 tis. euro a zaplatí proste 40 euro ako transakčnú daň.
Samozrejme keď nejaká veľká firma zaplatí, ja neviem, za veľa, veľa komponentov do nejakej výroby. Hodnota faktúry nech je 1 milión, 10 miliónov, proste veľká faktúra, tak zaplatí rovnakých 40 euro. Čiže ak vláda chcela poškodiť slovenské firmy, malé firmy a tie malé firmy sú väčšinou slovenské firmy, tak to nemohla urobiť inak a v úvodzovkách lepšie. Proste zásadne poškodí takto malé firmy.
Ďalšia vec, kde poškodí špeciálne tých malých, slabších v celom tom ekonomickom reťazci je to, že samozrejme firma sa budú brániť normálne že zákonnými optimalizáciami a to napríklad tak, že teda už nebudú platiť za každú faktúru, ale urobia nejakú zhrňujúcu faktúru, napríklad za obdobie, kľudne môžu mesiac, kľudne môžu 45 dní, zaplatia teda jednu faktúru jedným prevodom a s jednou platbou dane. No ale to vie spraviť veľká firma voči menšej a tým pádom ten cash-flow tých menších firiem bude zasa len horší, pretože tie peniaze ku ktorým sa i dnes dostávajú ťažko. Vieme, že jedným z problémov našej ekonomiky je dlhá splatnosť faktúr, ktorá zasa zásadne zaťažuje tých malých, tak sa jednoducho ešte predĺži. Takže vlastne tá malá firma, tí rôzni subdodávatelia v reťazci budú na tom ešte horšie, pretože sa k svojim výkon, preplateniu svojich faktúr dostanú neskôr. To je ďalší zásadný problém tento dane. No a potom je tu ešte jeden problém, že tá daň sa platí vlastne v celom reťazci.
A ja si použiješ ešte tento príklad, že keď chceme aby sa chleba piekol slovenský, zo slovenských surovín na Slovensku. Takže začnime teda, že poľnohospodár musí vypestovať obilie, vypestovať pšenicu, raž alebo už z čohokoľvek budeme ten chleba piecť. Takže je to slovenský poľnohospodár, samozrejme musí zaplatiť za osivá, hnojivá, musí zaplatiť za obrábanie. Jednoducho vo všetkých svojich faktúrach bude mať transakčnú daň, dobre. Následne už máme teda dopestované obilie, to treba pomlieť. Takže chceme, aby to teda nejaký slovenský mlyn pomlel, ktorý samozrejme musí zaplatiť za surovinu, to znamená za obilie, musí zaplatiť za všetky suroviny, musí zaplatiť svojim zamestnancom. No, na všetky tieto operácie proste sa zasa bude vzťahovať táto transakčná daň. Takže už máme v tomto momente múku, tak isto tá múka vlastne pôjde niekam do pekárni, takže chceli by sme teda slovenský pekár, slovenská pekáreň, zasa musí zaplatiť energie, ľudí, múku, toto všetko je vrátane transakčnej dane. Samozrejme všetko toto sa preváža, takže v celom tom logistickom reťazci takisto sa aplikuje transakčná daň.
No a nakoniec si predajňa potravín kúpi teda upečený chlieb a zaplatí transakčnú daň. Zaplatí ju aj na Slovensku, ale teraz ten pohľad je, že ten chleba si môžu kúpiť aj z Poľska a tá transakčná daň je zaplatené len raz pri kúpe zahraničného produktu z vonka a možno päťkrát pri kúpe porovnateľného produktu, ktorý sme vyprodukovali tuná na Slovensku. To neznamená nič iné než že ten slovenský produkt bude drahší a ten predajca potravín pozerá, že tak kúpim chleba slovenský, ktorý bude drahší, alebo zahraničný, ktorý bude aj z titulu transakčnej dane lacnejší.
Takže ak vláda chcela poškodiť výrobným reťazcom na Slovensku, hurá, urobila to, bohužiaľ, veľmi efektívne transakčnou daňou. A čím je ten reťazec na Slovensku dlhší, tým viackrát sa transakčná daň aplikuje a tým väčší dosah má.
No poviem už len toľko, že návrh zákona je koncipovaný tak, že ak by teda sa koalícia rozhodla, ale samozrejme uchádzam sa o podporu kolegov z opozície, tak by prišli k zrušeniu dane ešte pred začiatkom účinnosti, ktorý teda je až od druhého kvartálu budúceho roka. Tým pádom vlastne by sa stala nulová varianta, nebola by aplikované a vlastne zbavili by sme sa tejto jednej obrovskej škodlivej veci. Mňa
=====
Skryt prepis

4.12.2024 o 13:59 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:14

Marián Viskupič
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
...by prišlo k zrušeniu dane ešte pred začiatkom účinnosti, ktorý teda je až od druhého kvartálu budúceho roka, tým pádom vlastne by sa stala nulová varianta, nebola by aplikovaná a vlastne zbavili by sme sa tejto jednej obrovskej škodlivej veci. Mňa veľmi mrzí, že sa vláda pustila do, do takýchto riešení, pretože keď sa fakt pozrieme, že to je jedno, celá európska 27-ka, celá európska 27-ka je tam jediná krajina, ktorá ju má Maďarsko. Tam si ideme pre príklad. Nezoberieme si príklad tých 26 krajín, ktoré asi to z nejakého dôvodu nemajú, ale nie, proste ide sa pozerať pre príklad do Maďarska. Toto síce už je vyriešené, ale asi ste zachytili, že výhrady mala napríklad aj Európska centrálna banka, ktorá takisto hovorila, že jednoducho je to zle nastavené, spôsobí to nerovnováhy. Treba povedať, že tie výhrady koalícia teda uplatnila a v tej prvej novelizácii, ktorá bola, prijala, ale tam tiež treba povedať, že tá Európska centrálna banka hovorila, že slovenská vláda by mala prehodnotiť zavedenie transakčnej dane alebo odstrániť nedostatky, ktoré sú jej vyčítané, čiže aj to prvé, to prvé riešenie alebo ten návrh riešenia aj z Európskej centrálnej banky bol, že prehodnotiť zavedenie, to znamená nezavádzať, takže okej, pripomienky boli prijaté, ale to samotné bolo, odporúčanie nezavádzať túto daň. Ja si myslím, že je ešte možné, že budú nasledovať ešte aj z Európskej komisie ďalšie výhrady, jednoducho je to fakt celé zle, ale nepozerajme možno až tak tú Európu v tomto prípade, pozerajme na škody, ktoré to urobí pre slovenské firmy, malé firmy a proste pre tuná slovenských podnikateľov. Ja si dovolím ešte predikovať dve veci. Aj po novelizácii je tento návrh zákona, už prijatý zákon o transakčnej dani nevykonateľný. Banky, z ktorých vlastne vláda urobila ďalší daňový úrad, lebo banky sú tie inštitúcie, ktoré budú vyberať túto transakčnú daň, to jednoducho nevedia nastaviť, nevedia urobiť softvér a nebudú to vedieť vyberať tak, aby všetky tie výnimky do toho neboli zahrnuté a proste to, čo tam teda je, bude, čiže budú nasledovať ďalšie novelizácie a ja som vo finále presvedčený, že ešte táto vláda bude nútená alebo si uvedomí svoju chybu a túto škodlivú daň zruší. Prvá možnosť ako ju zrušiť je teraz tuná na stole. Ďakujem pekne za pozornosť. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

4.12.2024 o 14:14 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video