22. schôdza

6.9.2011 - 14.9.2011
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

14.9.2011 o 9:55 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 9:26

Jozef Mihál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predseda. Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, pár slov hlavne pokiaľ ide o, ak dovolíte moje hodnotenie pozmeňovacích návrhov, respektíve spoločnej správy gestorského výboru. Takže najskôr k spoločnej správe, tak ako je navrhnuté v závere spoločnej správy, resp. ako znie odporúčanie na hlasovanie, tak s týmto odporúčaním sa stotožňujem.
Pokiaľ ide o poslanecký pozmeňovací návrh pána poslanca Brocku technického charakteru, tento návrh má takisto moju podporu. Ďalej práve pred chvíľkou sme počuli z úst pána poslanca Kaníka jeho dva návrhy. Prvý návrh, ktorý rozširuje možnosti investovania, práve sme sa teda o tom bavili - pán poslanec to aj vo faktickej poznámke, myslím, vystihol - rozširuje možnosti investovania. Čiže môj názor je taký, že čím viac možností, čím väčšia liberalizácia, čím väčšia paleta, tak tým to môže byť osožnejšie pre sporiteľa. A to by malo byť naším cieľom. Preto tento prvý poslanecký návrh pána poslanca Kaníka má moju podporu. Druhý návrh pána poslanca je trošku rozpornejší. Tam by som povedal, že nič nie je ani čierne, ani biele. Vo svojej podstate tento poslanecký návrh č. 2 pána Kaníka má moju podporu, ale nechávam to na vás, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, aby ste sa rozhodli. Má ten návrh svoj zmysel. Možno by bolo o ňom treba trošku dlhšie diskutovať. Takže moje odporúčanie je schváliť, ale, ako sa hovorí, do bitky by som za to nešiel. Dobre.
Pokiaľ ide o celkové zhodnotenie rozpravy, myslím si, že to, čo tu zaznelo z úst opozičných poslancov, za komentár nestojí, pretože zaznelo tu veľmi veľa falošných rečí. Ja len pripomeniem to, že poslanci SMER-u si vystavili jednoznačne vysvedčenie svojím návrhom, ktorý sme zamietli v prvom čítaní ešte v júni, kde napríklad navrhli nový fond s jednopercentným poplatkom, čo by bol historicky najvyšší poplatok v histórii systému dôchodkového sporenia. Aj keď sa to pán Ondruš snažil nejako okabátiť, ošáliť, tak si myslím, že z takejto vody sa polievka navariť nedá. Čiže ak raz niekto navrhne jednopercentný poplatok, tak je to skrátka jednopercentný poplatok a nie, ako sme napríklad navrhli my, 0,2 percenta v novom indexovom fonde. Čiže znásilňovať toto jednoducho nemá zmysel. Ja chápem poslancov za SMER, že sa snažia znásilniť čo sa len dá, ale ono to má svoje hranice.
Pokiaľ ide o garancie, sami poslanci SMER-u napríklad na rokovaní gestorského výboru uznali, že bola veľká chyba, keď z večera na ráno možno dobre myslený návrh na zavedenie garancie pri 60-mesačnej dobe porovnávania zhodnotenia, zrazu sa v parlamente zjavil návrh na šesťmesačné obdobie, kde ja osobne si dovolím vysloviť podozrenie, že tento návrh nemal nič iné za cieľ ako to, aby boli aspoň trošku odškodnené správcovské spoločnosti tým, aby si mohli čerpať poplatok z toho symbolického zhodnotenia už po šiestich mesiacoch a aby nemuseli čakať päť rokov. Takže, ak tu chce niekto túto novelu kritizovať, že je v prospech správcovských spoločností, pričom napríklad táto novela ruší poplatok za zhodnotenie konzervatívneho fondu, zavádza nový fond s 0,2-percentným poplatkom z majetku, čo je najmenej v histórii, tak jednoducho tri bodky, aby som nepoužil expresívnejší výraz.
Ďakujem, to je z môjho pohľadu všetko. Verím, že podporíte tento návrh, ktorý je nesmierne dôležitý. Je súčasťou všetkých ďalších zmien, ktoré robíme v dôchodkovom systéme. A tento návrh novely zákona o starobnom dôchodkovom sporení by mal znova vrátiť dôchodkovému sporeniu svoj pôvodný zmysel. A tým je zabezpečiť sporiteľom čo najvyššie dôchodky pri súčasnej akceptácii toho rizika, ktoré je pre sporiteľov únosné, s tým, aby sa mohli naozaj slobodne rozhodovať medzi štyrmi rôznofarebnými fondmi tak, ako ich preferencie budú nimi samými zadefinované.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

14.9.2011 o 9:26 hod.

RNDr.

Jozef Mihál

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie 9:31

Zoltán Horváth
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Veľmi stručne skonštatovať chcem len, že vystúpilo v rozprave šesť poslancov Národnej rady. Komentovať, samozrejme, ich vystúpenia nemienim, nakoľko ani nie sú tu, ani nemôžem reagovať, nechcem teda, pokiaľ nie sú tu. A boli podané dva procedurálne návrhy. Prvý podala pani poslankyňa Tomanová, aby sa nepokračovalo v rokovaní, a druhý pán poslanec Ondruš - vrátiť na dopracovanie. Toto je k vystúpeniam. A na margo pani Košútovej, ktorá vyzvala, to predpokladám, že adresovala na moju adresu ako spravodajcu, aby sme dnes o takomto rozsiahlom pozmeňujúcom návrhu nehlasoval, nemôžem s tým súhlasiť. Tento pozmeňujúci návrh už včera bol v laviciach rozdaný. Takže ešte aj lehoty boli dodržané.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

14.9.2011 o 9:31 hod.

PhDr.

Zoltán Horváth

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 9:32

Ľubomír Galko
 

Vystúpenie v rozprave

14.9.2011 o 9:32 hod.

Mgr.

Ľubomír Galko

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie v rozprave 9:32

Ľubomír Galko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda...

Sulík, Richard, predseda NR SR
Poprosím predsedov, aby nerušili pána ministra pri prejave. Ďakujem.


Galko, Ľubomír, minister obrany SR
Vážený pán predseda, vážená pani poslankyňa, vážení páni poslanci, predkladám vám na prerokovanie vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 346/2005 Z. z. o štátnej službe profesionálnych vojakov ozbrojených síl Slovenskej republiky a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Účel návrhu zákona je transpozícia smernice rady, ktorou sa vykonáva revidovaná rámcová dohoda o rodičovskej dovolenke, a z nej vyplývajúca ochrana pracovných podmienok profesionálneho vojaka, profesionálnej vojačky po skončení rodičovskej dovolenky. Do konca rodičovské dovolenky sa zachovajú tie práva profesionálneho vojaka, na ktoré by mal nárok, ak by vykonával funkciu, do ktorej bol ustanovený pred odchodom na rodičovskú dovolenku. S pripomienkou so spoločnej správy výborov súhlasím.
Vážený pán predseda, vážená pani poslankyňa, vážení páni poslanci, dovolím si vás požiadať o prerokovanie predmetného návrhu zákona a jeho postúpenie do tretieho čítania.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

14.9.2011 o 9:32 hod.

Mgr.

Ľubomír Galko

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vystúpenie 9:34

Pavol Hladký

Vystúpenie v rozprave 9:41

Zsolt Simon
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, predkladám vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 152/1995 Z. z. o potravinách v znení neskorších predpisov.
Je to jedenásta novela tohto zákona. Je veľmi ťažkým a komplikovaným zákonom, pretože na tento zákon sa viažu hlavy potravinového kódexu, ktorým sú upravené podmienky obchodovania a výroby a predaja potravín v rámci Slovenskej republiky. Táto časť je ešte delená do dvoch kategórii. Jedna je harmonizovaná a druhá je neharmonizovaná. Preto predkladáme jedenástu novelu tohto návrhu zákona, aby sme si mohli túto komplikovanú spleť zákonov a smerníc vyriešiť a následne do budúcna pripraviť pôdu na to, aby sme mohli prijať nový zákon o potravinách. Vychádza to z tej skutočnosti, že v predchádzajúcom období, keď sme neboli súčasťou Európskej únie, tak sme mali potravinové kódexy, ktoré boli záväzné pre výrobcov, ktoré vyrábajú na území Slovenskej republiky. Dnes, keď dovážame z Európskej únie, tak už sme viazaní aj európskou legislatívou. Práve preto všetky tie časti, ktoré sú naviazané na európsku legislatívu a sme povinní ich notifikovať, budú v budúcnosti riešené na základe nariadenia vlády. Pre všetku neharmonizovanú oblasť stanovujeme ročné prechodné obdobie na to, aby ministerstvo vydalo nové, všeobecne právny predpis ministersk... Alebo v opačnom prípade všetky tieto neharmonizované stratia účinnosť. Je to obrovská zmena a z toho dôvodu, že práve táto neharmonizovaná časť je legislatíva, ktorá je nad rámec európskej legislatívy kladená pre domácich výrobcov a spracovateľov potravín.
Keďže sme sa v programovom vyhlásení vlády zaviazali k tomu, že túto oblasť odstránime a zmiernime, takže po prijatí tohto návrhu zákona vytvoríme spôsob, ako túto bariéru prekonať, keďže to sú množstvo a množstvo predpisov.
Úprimne musím povedať, že filozofiou tohto zákona o potravinách je zavedenie, že ten, ktorý predáva, zodpovedá za tovar. Nie je možné, aby obchodník povedal, že za tento tovar môže výrobca niekde na druhom kraji Európskej únie alebo druhom konci sveta, a to aj z toho dôvodu, že 50 % výrobkov dnes a potravín na území Slovenskej republiky pochádza z produkcie mimo územia Slovenskej republiky. Samozrejme dovoľte, aby som sa k tomu trošku širšie vyjadril, pretože počas rokovaní v Národnej rade bolo to, táto téma niekoľkokrát otváraná, či je to správne, alebo nie.
Je treba úprimne povedať, že ktokoľvek z nás, ktorýkoľvek výrobca nemá možnosť pristúpiť do obchodného reťazca podľa svojho rozhodnutia, pretože obchodník mu kladie niekoľko rad podmienok, že za ktorých môže vôbec pristúpiť na jeho pulty. Práve preto si myslíme, že po tom, keď si kladie podmienky, za ktorých môže výrobca dodať tovar na pult, tak potom v tej chvíli obchodník musí preberať zákonite na seba zodpovednosť za ten tovar, ktorý tam je. Samozrejme za skryté vady a ďalšie veci s tým spojené, to je vecou už obchodného vzťahu, ktorý medzi obchodom a svojim dodávateľom existuje.
Taktiež týmto návrhom zákona reagujeme na aktuálne výzvy, ktoré, a problémy, ktoré nastali v priebehu tohto roka. A to znamená, či je to kauza dioxíny začiatkom roka, alebo kauza E.coli, v každom prípade nám poukázala na skutočnosť, že slovenské štátne orgány nie sú schopné a nedisponujú v reálnom čase s reálnymi údajmi kto, kde a aký výrobok doniesol. My sa k týmto údajom sa dostaneme, ale niekoľkým, o niekoľko mesiacov. Práve preto v tomto zákone vytvárame priestor na elektronické ohlasovanie dovozu výrobkov. A tu by som chcel poďakovať všetkým poslancom, ktorí v priebehu druhého čítania sa zapojili do tohto procesu a predložili vylepšujúce pozmeňujúce návrhy aj v tejto oblasti tak, aby sa to vzťahovalo len na tie najzaujímavejšie alebo najčastejšie frekventované nedostatky. A to sa týka mäsových výrobkov a nespracovaného ovocia a zeleniny. Ale taktiež rieši aj likvidáciu pokazeného, alebo nepredaného tovaru v rámci obchodnej siete, pretože keď 50 % pochádza mimo územia Slovenskej republiky, keď to sem niekto donesie, tak kto ho má likvidovať? No ten, ktorý ho doniesol, ktorý ho má na pulte. Akým spôsobom to bude riešiť v obchodnom vzťahu k svojim dodávateľom, do toho my nevstupujeme, ale jednoznačne vieme, že nemôžme si dovoliť spätný tok potravín, teda prvovýrobca, spracovateľ, prepravca, distribútor, obchod, a táto cesta späť nemôže existovať. Pretože keď vytvoríme my priestor spätný, tak sa nám môže stať, že citlivé komodity ako mäsové výrobky nespracované, potom je veľmi ťažko skontrolovateľné, či sa náhodou nedostane naspäť do potravinového reťazca, a čo pre nás je neželateľný jav. Práve preto chceme vyžadovať dokumentáciu, teda jednoznačné zadokumentovanie, že to, čo sa v obchode nachádza a je pokazené, to skončí v kafilérii, čiže na odstránení, zneškodnení a nie naspäť u výrobcu, alebo distribútora, pretože potom to môžme hľadať v nejakom inom obchode, ako máme možnosť vidieť pri rôznych dovozoch aj z Francúzska, že v jednom obchode nájdeme, zakážeme a ten istý výrobok sa dostane na územie Slovenskej republiky do iného obchodného reťazca. A práve preto, aby sme tieto veci mohli odstrániť, tak predkladáme návrh zákona tak, aby sme v skutočnosti chránili týmto zákonom spotrebiteľa, občana Slovenskej republiky, jeho bezpečnosť, ale aj to, aby mal nárok na kvalitné potraviny v maximálnej možnej miere, ktorú nám legislatíva Európskej únie a možnosti Slovenskej republiky umožňujú.
Práve preto, dámy a páni, chcem sa obrátiť tak na poslancov a poslankyne koalície, ako aj opozície, aby pri tomto návrhu zákona pokúsili dať politické tričká trošku bokom a pozreli sa na tých päť miliónov spotrebiteľov, ktorí na Slovensku potrebujú každý deň ráno, na obed aj na večer vo väčšine prípadov sa najesť a potrebujú nakúpiť potraviny. A aby sme práve čistili túto oblasť.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

14.9.2011 o 9:41 hod.

Ing.

Zsolt Simon

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

Vstup predsedajúceho 9:51

Mária Sabolová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predseda, predkladám spoločnú správu výborov Národnej rady k vládneho návrhu zákona č. 152/1995 Z. z. o potravinách, tlač 406, v druhom čítaní.
Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona podáva Národnej rade v súlade s § 79 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku spoločnú správu výborov Národnej rady.
Národná rada uznesením č. 511 z 29. júna pridelila vládny návrh zákona ústavnoprávnemu výboru, výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredie a výboru pre zdravotníctvo. Za gestorský výbor určila výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie. Výbory prerokovali predmetný vládny návrh zákona v lehote určenej uznesením. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému vládnemu návrhu zákona, ani nepredložili pozmeňujúce a doplňujúce návrhy
Výbory Národnej rady, ktorým bol pridelený vládny návrh zákona, prijali, zaujali nasledujúce stanoviská:
Ústavnoprávny výbor vládny návrh zákona schválil s pripomienkami. Výbor Národnej rady pre pôdohospodárstvo a životné prostredie schválil s pripomienkami predmetný vládny návrh zákona a odporučil Národnej rade schváliť s pripomienkami. A výbor Národnej rady pre zdravotníctvo svojim uznesením súhlasil s vládnym návrhom a odporučil Národnej rade schváliť s pripomienkami.
V časti štyri z uznesení výborov Národnej rady, ktoré som uviedla v bode III vyplynuli nasledujúce pozmeňujúce a doplňujúci návrhy, ktoré máte v spoločnej správe pod bodmi 1 až 23.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o spoločnej správe nasledovne:
O bodoch spoločnej správy 1 až 4, 6, 7, 9, 11, 13 až 15, 19 až 23 hlasovať spoločne s návrhom gestorského výboru body schváliť.
A o bodoch spoločnej správy 5, 8, 10, 12, 16, 17, 18 hlasovať spoločne s odporúčaním gestorského výboru neschváliť.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona vyjadrených v uzneseniach pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov gestorského výboru vyjadrených v rozprave k tomuto vládnemu návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona o rokovacom poriadku odporúča Národnej rade vládny návrh zákona o potravinách v znení neskorších predpisov, tlač 406, schváliť s pripomienkami.
Spoločná správa výborov k prerokovanému vládnemu návrhu zákona bola schválená vo výbore pre pôdohospodárstvo a životné prostredie uznesením č. 117 zo 14. septembra 2011.
V citovanom uznesení výboru poveril spoločného spravodajcu výborov predložiť Národnej rade spoločnú správu a splnomocnil ho podať návrhy podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Toľko spoločná správa.
Môžete, nech sa páči, pán predseda, môžete otvoriť rozpravu k tomuto bodu.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

14.9.2011 o 9:51 hod.

Ing.

Mária Sabolová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

9:55

Martin Fecko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Kolegovia, tak dúfam že, ako to povedal pán minister, že potraviny sa týkajú všetkých nás, bez ohľadu, aké máme tričko. Tak dovolím si aj ja trošku podľa môjho názoru skvalitniť predkladaný vládny návrh a dovoľte, aby som prečítal pozmeňujúci návrh k tlači č. 406, ktorým je vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 152/1995 Z. z. o potravinách v znení zákona č. 290/1996 Z. z., zákona č. 470/2000 Z. z., zákona č. 553/2001 Z. z., zákona č. 546/2004 Z. z., zákona č. 195/2007 Z. z., zákona č. 318/2009 Z. z. a zákona č. 114/2010 Z. z., ktorý sa mení takto:
Po prvé. V článku novelizačný bod 35 znie:
"35. V § 12 ods. 1 písm. n) znie:
n) je povinný krájané potraviny alebo potraviny predávané na hmotnosť označovať údajom o ich zložení a dátume spotreby na výveske na viditeľnom mieste v blízkosti vystavenej potraviny; táto povinnosť sa nevzťahuje na balené potraviny vo výrobe, čerstvé ovocie a zeleninu.“
Odôvodnenie: Predkladaným návrhom len spresňujeme zmenu ustanovenia tak, aby sa odstránila kuriózna povinnosť umiestňovania vývesky pred krájanú potravinu, ktorá bola vložená do obalu priamo u výrobcu potraviny pred jej umiestnením na trh. Takáto potravina musí v označení uvádzať všetky povinné informácie ustanovené v § 9 zákona o potravinách a súvisiacimi právnymi normami. Pojem „balená potravina“ je vymedzený vo výnose Ministerstva pôdohospodárstva Slovenskej republiky a Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky, ktorým sa vydáva hlava Potravinového kódexu SR upravujúca označovanie potravín, a tiež v článku 2 (2) e) nariadenia Európskeho parlamentu a Rady o poskytovaní informácií o potravinách spotrebiteľom, ktorý bude publikovaný v Úradnom vestníku Európskej únii v októbri 2011.
Bod 2 pozmeňujúceho návrhu. V článku I sa v novelizačnom bode 68 v § 28 dopĺňa odsek 14, ktorý znie:
"(14) Ak bol prevádzkovateľ potravinárskeho podniku za konanie uvedené v odseku 1 až 4 postihnutý podľa iného predpisu, nemôže mu orgán úradnej kontroly potravín uložiť pokutu podľa tohto zákona.“
Odôvodnenie: Neodôvodnene sa vypustilo ustanovenie o zákaze dvojitého postihu, ktoré je v doteraz platnom zákone o potravinách, ako aj v zákone o ochrane spotrebiteľa, a preto z hľadiska objektívnosti a spravodlivosti je potrebné, aby predmetné ustanovenie v zákone zostalo.
Ďakujem a požiadal by som o jeho podporu naprieč celým politickým spektrom. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

14.9.2011 o 9:55 hod.

Ing.

Martin Fecko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

9:55

Richard Sulík
 

14.9.2011 o 9:55 hod.

Ing.

Richard Sulík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom

9:55

Mária Sabolová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Myslím si, že k úvodnému slovu pána ministra, ani v rozprave nie je potrebné dodať. Myslím si, že sme venovali tomuto vládnemu návrhu zákona na výbore dostatočný priestor už pred prvým čítaním. Aj pred druhým čítaním bolo množstvo stretnutí a diskusií. A myslím si, že sme spoločnými silami niektoré veci upravili tak, aby boli k spokojnosti aj našich slovenských poľnohospodárov, potravinárov aj, myslím si, že aj čiastočne aj obchodníkov.
Dovoľte, aby som predniesla pozmeňujúci návrh, ktorý som predkladala aj na výbore, len na výbore nebol, nebol prijatý. A týka sa zverejňovania odhalených skutočností, ktoré sa prejavia v obchodoch, ktoré navštevujú denne množstvo spotrebiteľov, a sú to informačné tabule.
V návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady č. 152/1995 Z. z. o potravinách v znení neskorších predpisov navrhujem zmeniť a doplniť ešte tieto body:
Bod 1. V čl. I sa za bod 40 vkladá nový 41. bod , ktorý znie:
"41. Paragraf 12 sa dopĺňa odsekom 4, ktorý znie.
"Odsek 4. Ten, kto predáva potraviny, informuje bezprostredne po skončení úradnej kontroly potravín spotrebiteľa o výsledkoch zistených kontrolou. Obsah a forma zverejnenia zistení kontroly je uvedená v prílohe č. 1a.".".
Doterajšie body 41 až 78 sa označujú ako body 42 až 79.
Bod 2. V čl. I sa za 77. bod sa vkladá nový 78. bod, ktorý znie:
"78. Za prílohu č. 1 sa vkladá príloha č. 1a, ktorá znie:
Príloha č. 1a k zákonu č. 152/1995 Z. z.
Nadpis. Obsah a forma zverejnenia a zistení kontroly podľa § 12 ods. 4.
Bod 1. Obsah zistených nedostatkov:
a) druh výrobku, pri ktorom bol nedostatok zistený,
b) dátum zistenia nedostatku,
c) opis nedostatku
po prvé, predaj potravín po dátume spotreby alebo dátume minimálnej trvanlivosti,
po druhé, predaj nevyhovujúcich potravín, ktoré vykazujú fyzikálno-chemické zmeny alebo senzorické zmeny.
2. Forma zverejnenia:
a) na tabuli určenej "Informačná tabuľa",
b) na viditeľnom mieste pri hlavnom vstupe do predajne,
c) čitateľne; čierne písmo na bielom podklade o veľkosti písma najmenej 1,5 cm,
d) doba zverejnenia najmenej 7 kalendárnych dní.
3. Iné zistenia.
Odôvodnenie: Aby nedochádzalo k sporom, akým spôsobom sa má zverejniť, príloha k zákonu určuje čo, na aký čas, v akej forme. Myslím si, že sme minimalizovali formu a množstvo informácií. Ak nám záleží na ochrane spotrebiteľa, myslím si, že to je jeden z malých krokov, ktorým my môžeme donútiť alebo vyžadovať dodržiavanie zákona a zverejňovanie týchto zistených nedostatkov. Aj nedostatkov, ale aj, ak po kontrole nebol zistený pri kontrole žiaden nedostatok, je možné na tejto tabuli v neobmedzenom čase určiť aj to, že tento obchod alebo táto predajňa, táto prevádzka nemala žiadne zistené nedostatky. Myslím si, že je to zjednodušená forma, ale dobrá forma do budúcnosti. V prípade, že bude mať dobrý účinok, je určite možné niektoré veci teda rozšíriť aj na iné prevádzky, ktoré môžu byť ohrozením zdravia pre občanov.
Toľko môj pozmeňujúci návrh.
Skryt prepis

14.9.2011 o 9:55 hod.

Ing.

Mária Sabolová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom