10. schôdza

11.10.2016 - 27.10.2016
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

19.10.2016 o 14:17 hod.

MUDr.

Štefan Zelník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vstup predsedajúceho 14:04

Štefan Zelník
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené panie kolegyne, páni kolegovia, môj pozmeňovací návrh znie:
1. V čl. I § 3 ods. 3 sa za prvú vetu vkladá nová druhá veta, ktorá znie:
„Ak je tkanivové zariadenie a odberová organizácia prevádzkovaná tým istým poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, uzatvorenie zmluvy o spolupráci sa nevyžaduje.“
Odôvodnenie: Navrhuje sa osobitná úprava pre prípad, ak tkanivové zariadenie a poskytovateľ ústavnej zdravotnej starostlivosti, poskytovateľ jednodňovej zdravotnej starostlivosti, poskytovateľ špecializovanej ambulantnej zdravotnej starostlivosti je prevádzkované tým istým poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, teda majú vydané jedno povolenie na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia. V takýchto prípadoch sa nevyžaduje zmluva o spolupráci, ale žiadateľ o vydanie povolenia predloží potrebné doklady.
2. V čl. I § 3 ods. 4 sa na konci pripája veta, ktorá znie:
„Ak je tkanivové zariadenie a zdravotnícke zariadenie spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek prevádzkované tým istým poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, uzatvorenie zmluvy o spolupráci sa nevyžaduje.“
Odôvodnenie: Navrhuje sa osobitná úprava pre prípad, ak tkanivové zariadenie a poskytovateľ spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek je prevádzkované tým istým poskytovateľom zdravotnej starostlivosti, teda majú vydané jedno povolenie na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia. V takýchto prípadoch sa nevyžaduje zmluva o spolupráci, ale žiadateľ o vydanie povolenia predloží potrebné doklady.
3. V čl. I § 34 body 3 a 4 znejú:
„3. výnos Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky zo 17. decembra 2012 č. S09229-OL-2012, ktorým sa upravujú podrobnosti o charakteristike orgánu a charakteristike darcu, označovaní prepravného kontajnera, zázname o odobraných orgánoch a zázname o transplantovaných orgánoch (oznámenie č. 426/2012 Z. z.),
4. výnos Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky zo 17. decembra 2012 č. S09602-OL-2012, ktorým sa ustanovujú náležitosti súhlasu na vývoz tkaniva alebo bunky mimo územia Slovenskej republiky a vzor žiadosti o súhlas na vývoz tkaniva alebo bunky mimo územia Slovenskej republiky (oznámenie č. 427/2012 Z. z.) v znení výnosu z 24. júna 2013 č. 04114-OL-2013 (oznámenie č. 197/2013 Z. z.).“
Odôvodnenie: Precizujú sa názvy zrušovaných právnych predpisov.
4. V čl. VII (pozn. red.: správne malo byť: "v čl. III") 4. bod § 13a ods. 1 písm. d) sa na konci bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: „ak v písmenách e) a f) nie je ustanovené inak,“.
Odôvodnenie: Úprava ustanovenia nadväzuje na úpravu podľa bodu 1 a 2 tohto návrhu, keď tkanivové zariadenie a poskytovateľ ústavnej zdravotnej starostlivosti, poskytovateľ jednodňovej zdravotnej starostlivosti, poskytovateľ špecializovanej ambulantnej zdravotnej starostlivosti alebo poskytovateľ spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek je prevádzkované tým istým poskytovateľom zdravotnej starostlivosti.
5. V čl. III 4. bode § 13a ods. 1 sa za písmeno d) vkladajú nové písmená e) a f), ktoré znejú:
„e) priloží písomný doklad o určení lekára poskytovateľom podľa § 7 ods. 3 písm. a) druhý bod a písm. b) a ods. 4 písm. a), ktorý vykonáva výber darcu ľudského tkaniva alebo ľudských buniek, písomný doklad o určení zdravotníckeho pracovníka, ktorý vykonáva odber ľudského tkaniva alebo ľudských buniek, písomný doklad s uvedením typu ľudského tkaniva alebo ľudských buniek a vzoriek na testovanie, ktoré je potrebné odobrať, a vzor správy, ktorú je po odbere ľudského tkaniva alebo ľudských buniek potrebné vyplniť, ak sú tkanivové zariadenia a poskytovateľ podľa § 7 ods. 3 písm. a) druhý bod a písm. b) a ods. 4 písm. a) prevádzkované tým istým poskytovateľom,
f) priloží písomný doklad o spolupráci na testovanie odobraného ľudského tkaniva alebo ľudských buniek, ak sú tkanivové zariadenia a poskytovateľ podľa § 7 ods. 3 písm. f) prevádzkované tým istým poskytovateľom."
O všetkých bodoch pozmeňovacieho návrhu je potrebné hlasovať spoločne.
Odôvodnenie: Úprava ustanovenia nadväzuje na úpravu v bodoch 1, 2 a 4 tohto návrhu tak, že dopĺňa zoznam dokladov, ktoré žiadateľ povolenia prikladá k žiadosti o vydanie povolenia na prevádzkovanie tkanivového zariadenia v prípade, keď tkanivové zariadenie a poskytovateľ ústavnej zdravotnej starostlivosti, poskytovateľ jednodňovej zdravotnej starostlivosti, poskytovateľ špecializovanej ambulantnej zdravotnej starostlivosti alebo poskytovateľ spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek je prevádzkované tým istým poskytovateľom zdravotnej starostlivosti.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vstup predsedajúceho

19.10.2016 o 14:04 hod.

MUDr.

Štefan Zelník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:04

Jozef Valocký
Skontrolovaný text
Pán predsedajúci, navrhujem, aby sa o tomto návrhu zákona hlasovalo dnes o 17. hodine.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.10.2016 o 14:04 hod.

MUDr.

Jozef Valocký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:11

Tomáš Drucker
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, cieľom predloženého návrhu zákona je odstrániť nedostatky, ku ktorým Európska komisia uplatnila výhrady v odôvodnenom stanovisku č. 2014/4141 zo dňa 26. mája 2016, pre ktoré Európska komisia začala konanie proti Slovenskej republike o porušení zmluvy o fungovaní Európskej únie, a ustanoviť opatrenia na zabránenie špekulatívnemu reexportu a na zabezpečenie dostupnosti liekov zaradených v zozname kategorizovaných liekov. To znamená liekov, ktoré sú uhrádzané na základe verejného zdravotného poistenia.
Predloženým návrhom zákona sa ďalej mení zákon č. 363/2011 Z. z. o rozsahu a podmienkach úhrady liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín na základe verejného zdravotného poistenia so zámerom zosúladiť sankcie podľa tohto zákona s inými správnymi deliktmi.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, verím, že predložený návrh zákona podporíte. Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

19.10.2016 o 14:11 hod.

Tomáš Drucker

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 14:12

Jozef Valocký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som vystúpil ako spravodajca výboru pre zdravotníctvo k uvedenému vládnemu návrhu zákona, ktorý uviedol pán podpredseda parlamentu.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky pridelil uvedený návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru, Výboru Národnej rady pre hospodárske záležitosti a výboru pre zdravotníctvo.
Výbory prerokovali predložený návrh zákona v stanovenej lehote. Uvedené výbory súhlasili s návrhom zákona a odporučili Národnej rade predložený návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Gestorský výbor nedostal žiadne stanoviská poslancov, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený.
IV. časť spoločnej správy obsahuje pozmeňujúce a doplňujúce návrhy.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo ako gestorský výbor prerokoval dňa 11. októbra 2016 predmetný návrh zákona a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s odporúčanými pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Súčasne gestorský výbor odporučil hlasovať o bodoch 1 až 27 uvedených v IV. časti spoločnej správy spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť.
Spoločná správa výborov bola schválená uznesením č. 21 z 11. októbra 2016, kde ma výbor poveril za spoločného spravodajcu a predniesť spoločnú správu výboru na schôdzi Národnej rady a návrhy v zmysle § 83 ods. 4 a § 84 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku.
Pán predseda, skončil som, môžete otvoriť rozpravu, do ktorej sa hlásim ako prvý.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

19.10.2016 o 14:12 hod.

MUDr.

Jozef Valocký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 14:15

Jozef Valocký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Chcem predniesť pozmeňujúci návrh, môj, k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 362/2011 Z. z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 363/2011 Z. z. o rozsahu a podmienkach úhrady liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín na základe verejného zdravotného poistenia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 196).
V čl. I sa za 13. bod vkladajú nové body 14 a 15,ktoré znejú:
„14. V § 60 ods. 3 sa písmeno a) dopĺňa bodom 6, ktorý znie:
„6. veterinárnemu lekárovi, ktorý poskytuje odbornú veterinárnu činnosť."
15. § 121 sa dopĺňa odsekom 9, ktorý znie:
„(9) Držiteľ povolenia na poskytovanie lekárskej starostlivosti je povinný na základe lekárskeho predpisu vydať humánny liek najviac v takom počte balení, ktorý neprekračuje počet balení, ktorý je potrebný na liečbu pacienta v trvaní troch mesiacov.“."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie: Upravuje sa možnosť pre držiteľa registrácie dodávať humánny liek, ktorého je držiteľom registrácie, aj veterinárnemu lekárovi, ktorý poskytuje odbornú veterinárnu činnosť podľa osobitného predpisu. Navrhuje sa doplniť pre držiteľa povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti povinnosť vydať len taký počet balenia liekov na predpis, ktorý neprekračuje maximálne množstvo balení pre predpisovanie liekov predpisujúcim lekárom podľa § 120 ods. 1 písm. g). Ide o opatrenie, ktorým sa zabezpečuje dostupnosť liekov.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

19.10.2016 o 14:15 hod.

MUDr.

Jozef Valocký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:17

Štefan Zelník
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, vážený pán minister, vážená pani ministerka, na základe diskusie na zdravotnom výbore so zástupcami výrobcov a distribútorov liekov vzišiel, a, samozrejme, s legislatívou ministerstva zdravotníctva, vzišiel tento pozmeňujúci návrh k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 362/2011 Z. z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 363/2011 Z. z. o rozsahu a podmienkach úhrady liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín na základe verejného zdravotného poistenia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 196).
1. V čl. I 5. bode § 18 ods. 1 písm. ad) sa na konci bodka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: „ak má držiteľ povolenia na veľkodistribúciu humánnych liekov voči držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni alebo nemocničnej lekárni pohľadávky za dodané lieky po uplynutí dvojnásobku zmluvne dohodnutej lehoty splatnosti, musí dodať humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov prevzatý podľa písmena ac), len ak držiteľ povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni alebo nemocničnej lekárni uhradí cenu humánneho lieku zaradeného v zozname kategorizovaných liekov objednaného podľa § 23 ods. 1 písm. at) najneskôr pri jeho prevzatí.“
Odôvodnenie: Toto opatrenie má umožniť ochranu držiteľa povolenia na veľkodistribúciu liekov pred neúmerným zvyšovaním pohľadávok, ktoré má voči držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti. V záujme zabezpečenia konečného dodania humánneho lieku zaradeného v zozname kategorizovaných liekov objednaného prostredníctvom informačného systému na mimoriadne objednávanie liekov pacientovi sa dáva držiteľovi povolenia na veľkodistribúciu liekov povinnosť dodať uvedený liek aj držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti, voči ktorému má pohľadávky, ak držiteľ povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti uhradí cenu uvedeného lieku najneskôr pri jeho prevzatí.
2. V čl. I 5. bode § 18 odsek 1 sa dopĺňa písmenom ae), ktoré znie:
„ae) vrátiť držiteľovi registrácie humánneho lieku humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov objednaný podľa § 23 ods. 1 písm. at), ktorý nedodal držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti, ak má držiteľ povolenia na veľkodistribúciu humánnych liekov voči držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni alebo nemocničnej lekárni pohľadávky za dodané lieky po uplynutí dvojnásobku zmluvne dohodnutej lehoty splatnosti a ak držiteľ povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni alebo nemocničnej lekárni neuhradí cenu humánneho lieku najneskôr pri jeho prevzatí podľa písmena ad).“
Odôvodnenie: Upravuje sa povinnosť pre držiteľa povolenia na veľkodistribúciu humánnych liekov vrátiť nedodaný humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov objednaný podľa § 23 ods. 1 písm. at) a písm. au) držiteľovi registrácie, ak ho nedodá držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti z dôvodu neuhradených pohľadávok za dodané lieky po uplynutí dvojnásobku zmluvne dohodnutej lehoty splatnosti a neuhradenia ceny dodaného humánneho lieku objednaného podľa § 23 ods. 1 písm. at) najneskôr pri jeho prevzatí.
3. V čl. I 9. bode § 23 ods. 1 písm. at) sa za slovo „zabezpečiť“ vkladajú slová „na základe lekárskeho predpisu, okrem lekárskeho predpisu, na ktorom je vyznačená poznámka "hradí pacient",“.
Odôvodnenie: Pokiaľ je humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov vyňatý z úhrady zo zdravotného poistenia, nevzťahuje sa naňho systém zabezpečenia lieku prostredníctvom informačného systému na mimoriadne objednanie liekov. Cieľom je zamedziť prípadnému špekulatívnemu zabezpečeniu liekov pre nelegálny vývoz.
4. V čl. I 9. bode § 23 sa odsek 1 dopĺňa písmenom ax), ktoré znie:
„ax) vydať humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov dodaný podľa písmena at).“
Odôvodnenie: Toto opatrenie sa navrhuje v záujme zabezpečenia konečného dodania humánneho lieku zaradeného v zozname kategorizovaných liekov objednaného prostredníctvom informačného systému na mimoriadne objednávanie liekov pacientovi.
5. V čl. I 12. bode § 60 ods. 1 písm. z) sa slová „informáciu o dostupnosti týchto liekov u držiteľov povolenia na veľkodistribúciu humánnych liekov na ich dodanie podľa § 18 ods. 1 písm. f)“ nahrádzajú slovami „informáciu o tom, ktorým držiteľom povolenia na veľkodistribúciu humánnych liekov držiteľ registrácie humánneho lieku humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov dodal“.
Odôvodnenie: Navrhuje sa, aby súčasťou informačného systému na mimoriadne objednávanie liekov, ktorý vytvára a spravuje držiteľ registrácie, boli iba informácie, ktorými držiteľ registrácie disponuje.
6. V čl. I. 12. bode § 60 ods. 1 písm. ac) sa slová „táto povinnosť sa nevzťahuje na držiteľa registrácie humánneho lieku, ktorý má voči držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni alebo v nemocničnej lekárni pohľadávky za dodané humánne lieky zaradené v zozname kategorizovaných liekov po uplynutí dvojnásobku zmluvne dohodnutej lehoty splatnosti“ nahrádzajú slovami „to neplatí, ak držiteľ registrácie humánneho lieku zaradeného v zozname kategorizovaných liekov má voči držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni alebo nemocničnej lekárni pohľadávky za dodané lieky po uplynutí dvojnásobku zmluvne dohodnutej lehoty splatnosti alebo ak prebieha konanie o vyradení humánneho lieku objednaného podľa § 23 ods. 1 písm. at) a písm. au) zo zoznamu kategorizovaných liekov podľa osobitného predpisu, 15b)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 15b znie:
„15b) § 17 zákona č. 363/2011 Z. z.“
Odôvodnenie: Upravuje sa povinnosť držiteľa registrácie. Navrhuje sa, aby nemusel dodať humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov do 24 hodín od prijatia objednávky prostredníctvom informačného systému na mimoriadne objednanie liekov, ak prebieha konanie o vyradení uvedeného objednaného lieku zo zoznamu kategorizovaných liekov.
7. V čl. I 17. bode § 138 sa odsek 3 dopĺňa písmenom ak), ktoré znie:
„ak) nevráti držiteľovi registrácie humánneho lieku humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov, ktorý nedodal držiteľovi povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo verejnej lekárni alebo nemocničnej lekárni objednaný podľa § 23 ods. 1 písm. at).“
Odôvodnenie: Upravuje sa nový správny delikt pre držiteľa povolenia na veľkodistribúciu liekov v súvislosti s novou povinnosťou vrátiť žiadateľovi registrácie humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov objednaný cez informačný systém na mimoriadne objednávanie liekov.
8. V čl. I 18. bode § 138 ods. 5 písmeno bl) znie:
„bl) nezabezpečí dodanie humánneho lieku podľa § 23 ods. 1 písm. at),“.
Odôvodnenie: Navrhuje sa úprava znenia správneho deliktu v nadväznosti na vyčlenenie lekárskeho predpisu s vyznačenou poznámkou „hradí pacient“ z možnosti objednania humánneho lieku zaradeného v zozname kategorizovaných liekov prostredníctvom informačného systému na mimoriadne objednávanie liekov.
9. V čl. I 18 bode § 138 sa odsek 5 dopĺňa písmenami bp) a bq), ktoré znejú:
"bp) nevydá humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov dodaných podľa písm. at),
bq) vydá na základe lekárenského predpisu humánny liek v počte balení, ktorý prekračuje počet balení, ktorý je potrebný na liečbu pacienta v trvaní troch mesiacov."
Odôvodnenie: Upravujú sa nové správne delikty v súvislosti s novými povinnosťami držiteľa povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti.
10. V čl. I sa za bod 18 vkladá nový bod 19, ktorý znie:
"19. V § 138 ods. 21 písm. i) sa slová "§ 120 ods. 1 písm. l)" nahrádzajú slovami "§ 120 ods. 1 písm. g) a l)"."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie: Navrhuje sa nový správny delikt pre v súčasnosti už existujúcu povinnosť ustanovujúcu maximálne predpisované množstvá liekov podľa § 120 ods. 1 písm. g).
11. V čl. I 20. bod znie:
"20. V § 138 sa za ods. 29 vkladajú nové odseky 30 až 32, ktoré znejú:
"(30) Za iné správne delikty podľa ods. 2 písm. az) až bd), be) a bg) odseku 3 písm. ah) až ak) a ods. 5 písm. bk) až bq) uloží ministerstvo zdravotníctva pokutu od 5 000 eur do 100 000 eur.
(31) Za iné správne delikty podľa odseku 2 písm. bf) odseku 3 písm. ag) uloží ministerstvo zdravotníctva pokutu od 100 000 eur do 1 000 000 eur.
(32) Ak bola držiteľovi registrácie počas predchádzajúcich troch mesiacov právoplatne uložená pokuta za správny delikt podľa odseku 2 písm. dc) a ak sa tým závažným spôsobom ohrozil život a zdravie pacienta, ministerstvo zdravotníctva uloží pokutu od 100 000 až 1 000 000 eur, za závažné ohrozenie života a zdravia pacienta sa nepovažuje omeškanie s dodaním humánneho lieku zaradeného v zozname kategorizovaných liekov, ktorého je držiteľom registrácie, nepresahujúce 24 hodín."."
Doterajšie odseky 30 až 37 sa označujú ako odseky 33 až 40.
V tejto súvislosti sa upraví označenie odseku v bode 21.
Odôvodnenie: Navrhuje sa znížiť výšku pokuty pre správny delikt, ak držiteľ registrácie nedodá humánny liek zaradený v zozname kategorizovaných liekov, ktorých je držiteľom registrácie, objednané podľa § 23 ods. 1 písm. at) a písm. au). Dôvodom je primeranosť sankcií pri porušení povinností, ktoré nesúvisia priamo s reexportom.
12. V čl. I sa za 20. bod vkladá nový bod 21, ktorý znie:
"21. V § 138 ods. 31 sa slová "okrem písmena bb), bi) a bj)" nahrádzajú slovami "okrem písmena bb), bi) až bq)."."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie: Upravuje sa, aby správne delikty, za ktoré podľa návrhu zákona ukladá pokutu ministerstvo zdravotníctva, boli vyňaté z pôsobnosti samosprávneho kraja. Cieľom je, aby ukladanie pokút za správne delikty súvisiace s reexportom liekov bolo v pôsobnosti ministerstva zdravotníctva.
Navrhujem hlasovať o všetkých bodoch pozmeňujúcich návrhov spoločne a súčasne navrhujem bod 25. zo spoločnej správy vyňať na osobitné hlasovanie.
Ďakujem pekne, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.10.2016 o 14:17 hod.

MUDr.

Štefan Zelník

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:30

Natália Grausová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem.
Pán predsedajúci, vážený pán minister, novela tohto, táto novela zákona navrhuje, aby lieky a zdravotnícke pomôcky mohli predávať iba ich výrobcovia a nie aj distribučné firmy, prípadne lekárne. Zástupcovia distribučných firiem sa odvolávajú na fakt, že táto zmena obmedzí hospodársku súťaž na spoločnom európskom trhu a môže byť teda v rozpore s právom Európskej únie. Navrhujú zavedenie jednotného informačného systému, ktorý by bol vedený pod dohľadom orgánu verejnej moci. Už v súčasnosti existuje nerovnováha, keď výrobcovia liekov často dodávajú lieky do Slovenskej republiky len cez niektorých držiteľov, vybraných držiteľov povolenia na veľkodistribúciu liekov. Ostatní držitelia povolenia na veľkodistribúciu sa teda k týmto liekom nevedia dostať a následne ich nevedia dodať do lekární.
Môj návrh je zapracovať povinnosť výrobcov liekov a zdravotníckych pomôcok, aby teda nadbytočné lieky od distribútorov a lekární odkupovali, aby títo neutrpeli škodu tým, že im na sklade preexpirujú. Navrhujem tiež vytvoriť dvojitú kontrolu k zabráneniu manipulácie s liekmi, ako aj sprísniť kontrolu Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.10.2016 o 14:30 hod.

MUDr.

Natália Grausová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:32

Tomáš Drucker
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ja len krátko si dovolím na tú poslednú, ten návrh alebo ten komentár zareagovať.
Myslím si, že úprava, návrh zákona je urobený tak, aby existovala absolútne podpora voľnej súťaže. To znamená, že držiteľ registrácie je zodpovedný za nepretržité dodávky liekov na Slovensko, pretože držiteľ registrácie sa dobrovoľne prihlásil do kategorizačného procesu, to znamená, nikto ho do tohto procesu nenútil, ale v momente, keď sa doňho prihlási, tak z verejných prostriedkov sú tieto lieky hradené. Tým sa stávajú aj tieto lieky istým terapeutickým štandardom, predpisujú sa a v prípade, že takýto držiteľ registrácie, ktorou je farmafirma, nie je schopný zabezpečovať plynule dodávky, tak mal by byť za to sankcionovaný.
My sme urobili jedinú vec, že sme dali zodpovednosť tomuto držiteľovi za dovoz a vývoz lieku a je na ňom, aby si zabezpečil nepretržité dodávky. On nenúti distribútorov alebo veľkodistribútorov, aby od neho odoberali väčšie množstvá, ako je nevyhnutné. Veľkodistribútorovia neznášajú v podstate riziko nedostatku liekov, pretože toto riziko obnáša práve držiteľ registrácie lieku. Aj v dnešnej dobe, viete, to, ako ste povedali, nikto nemôže nútiť držiteľa registrácie, aby to dodával komukoľvek. Problém je, že sa dodali tie lieky distribútorom a nemožno hovoriť, že by tu bola príliš obmedzená súťaž, lebo za posledné štyri roky nám narástol počet distribútorov významným spôsobom a v tomto, až v desiatkach, možno sú takí, ktorí ani raz nedodali liek do verejnej lekárne.
To znamená, že vždy existuje nejaký alebo existoval a bude existovať trhový spôsob a dnes je implementovaný princíp toho, že bude môcť odkúpiť držiteľ registrácie lieky, ktoré nie sú spotrebované. Samozrejme, je to v jeho záujme, aby si ich odkúpil a umiestnil ich niekde inde, pretože zodpovedá za to nemalými sankciami, ak tieto lieky sa do 48 hodín neobjavia u pacienta, ktorý sa preukáže receptom a tento je hradený z verejného zdravotného poistenia.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

19.10.2016 o 14:32 hod.

Tomáš Drucker

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:32

Jozef Valocký
Skontrolovaný text
Pán predsedajúci, navrhujem, aby sme o tomto zákone hlasovali dnes o sedemnástej hodine. Ďakujem.
Skryt prepis

19.10.2016 o 14:32 hod.

MUDr.

Jozef Valocký

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:36

Lucia Žitňanská
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne.
Pán predsedajúci, vážené dámy, vážení páni, dnes budem predkladať viac návrhov zákonov, tak začíname tým jednoduchším, transpozičným. Na rokovanie Národnej rady predkladám návrh zákona o niektorých pravidlách uplatňovania nárokov na náhradu škody spôsobenej porušením práva hospodárskej súťaže a ktorým sa súčasne mení a dopĺňa zákon č. 136/2001 Z. z. o ochrane hospodárskej súťaže a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 347/1990 o organizácii ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy v znení neskorších predpisov.
Účelom návrhu zákona je vykonať transpozíciu smernice Európskeho parlamentu a Rady č. 2014/104/EÚ z 26. marca 2014 o určitých pravidlách upravujúcich žaloby podľa vnútroštátneho práva o náhradu škody utrpenej v dôsledku porušenia ustanovení práva hospodárskej súťaže členských štátov a Európskej únie a v právnom poriadku ustanoviť pravidlá pre účinné uplatňovanie náhrady škody vzniknutej porušovaním súťažného práva.
Potreba samostatnej právnej úpravy je daná osobitosťami noriem smernice, ktoré upravujú jednotlivé inštitúty a aspekty uplatňovania náhrady škody spôsobenej, respektíve utrpenej porušením ustanovení práva hospodárskej súťaže členských štátov a Európskej únie. Navrhuje sa preto osobitná úprava zákonných podmienok uplatňovania náhrady škody, ktorá bude zabezpečovať úplnú harmonizáciu slovenského právneho poriadku s pravidlami smernice a ktorá bude obsahovať najmä definície základných pojmov, vymedzenie zákonných podmienok pre uplatnenie práva na náhradu škody, ustanovenie pravidiel pre spoločnú a nerozdielnu zodpovednosť za škodu spôsobenú porušením práva hospodárskej súťaže členských štátov a Európskej únie, zavedenie inštitútu prenesenia zvýšenia ceny pri uplatňovaní práva na náhradu škody, osobitné ustanovenia o konaní o náhradu škody spôsobenej v dôsledku porušenia ustanovení práva hospodárskej súťaže členských štátov a Európskej únie a osobitné ustanovenie týkajúce sa sprístupňovania dôkazov.
Smernica a jej transpozícia vôbec po prvýkrát ustanoví v právnom priestore členských štátov Európskej únie konzistentné pravidlá pre nároky plynúce z náhrady škody spôsobenej, respektíve utrpenej v dôsledku porušenia ustanovení práva hospodárskej súťaže členských štátov a Európskej únie.
Návrh zákona bol predmetom riadneho legislatívneho procesu, vláda Slovenskej republiky ho prerokovala a schválila 21. septembra 2016.
Ja poprosím o prerokovanie a podporu tohto návrhu zákona. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

19.10.2016 o 14:36 hod.

doc. JUDr. PhD.

Lucia Žitňanská

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video