23. schôdza

26.1.2021 - 5.2.2021
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie

28.1.2021 o 9:12 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 9:08

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán podpredseda. Vážení kolegovia, dobré ráno vám prajem, úspešný deň. Dovoľte mi, aby som teda predstavil dôvod na skrátené legislatívne konanie.
Ako dobre viete, tento náš zákon č. 67/2020 Z. z. sme vytvorili práve pre účely toho, aby sme mohli reagovať na akékoľvek okolnosti, ktoré vystanú kvôli pandémii, preto sa s ním nachádzame v parlamente aj dnes tentokrát, keďže je to taký zákon, ktorý je vlastne podvozkom pre všetky tieto opatrenia, a platí vlastne počas mimoriadnej situácie, ktorú tu stále máme, tak vlastne práve preto využívame tento zákon a jediným dôvodom je, že sa nachádzame v pandémii.
Tentokrát sme na tento podvozok vlastne naložili dve opatrenia, ktoré sú, idú smerom k ľuďom a idú smerom k podnikateľom. Tieto opatrenia, ja kratučko ich aj spomeniem, ale potom v prvom čítaní možno o nich viacej porozprávať, ale myslím si, že ani nie je úplne o čom, pretože sú to veľmi jednoduché a zároveň dobré opatrenia.
Ide o to, aby podnikatelia, živnostníci, ktorí budú podávať daňové priznania, tým, že im klesli minulý rok, za minulý rok tržby, mnohí z nich by nemali nárok na daňový bonus, keďže viem, že daňový bonus sa počíta zo základu dane a vlastne potom na základe toho, či dosiahli, alebo nedosiahli zisk, môžu si uplatniť tento daňový bonus podľa toho, aká je výška. Poklesom tržieb by mohli prísť či už o časť, alebo aj celý daňový bonus, sú to rodičia, vychovávajú svoje deti. Myslím si, že v tomto čase je dôležité podať pomocnú ruku aj rodinám a deťom takýchto živnostníkov, takže sme povedali, že akékoľvek, prvú pomoc, ktorú žiadali a dostali od štátu, sa im započíta pre účely, pre účely daňového bonusu a tým pádom budú mať nárok na daňový bonus. Netreba sa nechať zmiesť. Tieto príjmy sme už minulý rok aj vy ste rozhodli a ja to chcem len pripomenúť, že nebudú zdaňované, čiže to, že ich používame pre účely výpočtu daňového bonusu, neznamená, že budú použité aj pre účely výpočtu dane, čiže nie, tie sú oslobodené. Akákoľvek pomoc od štátu počas pandémie je oslobodená od dane a teraz ešte ideme navyše im, ich uplatniť, aby mohli dostať aj daňový bonus.
Druhé opatrenie je pre firmy a podnikateľov, ktorí testujú. Je dôležité, aby sme uznali tento náklad a veľmi legitímne a konkrétne to aj pomenovali, že tento náklad spojený s testovaním zamestnancov a ľudí, ktorí môžu mať vplyv na ochorenie ich zamestnancov, či už sú to rodinní príslušníci, alebo aj dodávatelia, ktorí pôsobia v ich prevádzkach, a tieto náklady si môžu uplatniť ako daňové výdavky. Takže to je ďalší krok smerom k podnikateľom. To je celý obsah.
V prípade otázok, samozrejme, môžme v prvom čítaní. Teraz ide len o to skrátené. Verím, že všetci chápeme, že to skrátené je nevyhnutné, pretože chceme ho uplatniť čo najskôr.
Takže ďakujem pekne za vašu podporu.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

28.1.2021 o 9:08 hod.

Ing.

Eduard Heger

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:12

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, ctené kolegyne, kolegovia, predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojím rozhodnutím č. 408 z 27. januára 2021 pridelil návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o vládnom návrhu zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 67/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 v znení neskorších predpisov (tlač 418), na prerokovanie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet s tým, že o výsledku prerokovania uvedeného návrhu bude informovať Národnú radu Slovenskej republiky.
Výbor pre financie a rozpočet prerokoval tento návrh vlády na skrátené legislatívne konanie na svojej 40. schôdzi dňa 28. januára 2021 a prijal k nemu uznesenie č. 145, ktorým odporúča Národnej rade Slovenskej republiky vysloviť súhlas s prerokovaním vládneho návrhu zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 68/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 v znení neskorších predpisov (tlač 419), v skrátenom legislatívnom konaní na jej 23. schôdzi.
Vážený pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

28.1.2021 o 9:12 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:18

Ivan Korčok
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, pani poslankyne, páni poslanci, chcem sa vám po prvé veľmi pekne poďakovať za rozpravu tu v pléne, rovnako za veľmi korektnú diskusiu, ktorá prebehla v troch výboroch. Vážim si všetky názory, ktoré zazneli. Samozrejme, predovšetkým tie, ktoré vyjadrili podporu k tomuto dokumentu.
Rovnako si vážim ale názory kritické a obzvlášť tie, ktoré boli vecne vyargumentované, a vážim si, samozrejme, aj tie názory, ktoré, ktoré nezdieľajú úplne všetko, čo je v bezpečnostnej stratégii uvedené. To je úplne v poriadku.
Po tom, čo som počul v pléne za niekoľko hodín, samozrejme, človek je pred dilemou, či dať na slová mojich kolegov, alebo aj tých, ktorí majú v politike viac skúseností, a jednoducho mávnuť rukou nad tým, čo tu zaznelo, a tváriť sa, že to človek nepočuje, ale v týchto veciach mám vlastnú hlavu a tým chcem povedať to, že sa chcem veľmi ohradiť voči časti diskusie, v ktorých, v ktorej zazneli čisté klamstvá.
Osobitne chcem povedať, že tu zazneli nie názory, ale faktické dezinformácie, ktoré sa týkajú toho, že tento dokument akoby otváral priestor pre pobyt cudzích vojsk na území Slovenskej republiky. Toto je tu v tejto krajine šírené trvalo, systémovo, premyslene, s konkrétnym cieľom manipulovať verejnú mienku a zaznelo tu aj včera, konkrétne od pána predsedu Kotlebu, ktorého som aj včera vyzval, aby povedal, kde a v ktorej časti tento dokument otvára priestor na to, aby na Slovenskej republi... v Slovenskej republike pôsobili cudzie vojská.
Rovnako chcem konfrontovať tento, túto dezinformáciu aj v tom kontexte, že 12. decembra na protestnom zhromaždení jednak pán Mazurek, ale aj ďalší konštatovali, citujem, že „14. decembra minulého roka na Slovensku príde divízia o sile desaťtisícov, konkrétne 35-tisíc amerických vojakov“, a opäť citujem pána poslanca Mazureka, ktorý povedal, že „sa po Slovensku preháňajú americké tanky“.
Nad týmto, pani poslankyne, páni poslanci, nemôžme mávnuť rukou, lebo to, že sa tak deje, je tiež výsledkom slobody a toho, že sme demokratická krajina, a, bohužiaľ, v slobode alebo v tomto slobodnom priestore je priestor aj šíriť takéto klamstvá, ale bolo by nezodpovedné ich ponechať len tak, mávnuť rukou, preto ešte raz sa dôrazne ohradzujem voči tomu, čo včera aj v tejto debate zaznelo.
Po druhé. Veľmi zaujímavé pre mňa už po druhýkrát v pléne, odkedy som minister zahraničných vecí, je to, že v debate o zahraničnej politike v Národnej rade Slovenskej republike najväčšie emócie vyvolávajú dve krajiny a to je Rusko a Spojené štáty. Je to z môjho pohľadu veľmi paradoxné, nie je to namieste a chcem vám povedať, najmä tým, ktorí či už mne, alebo ostatným predstaviteľom vlády vkladajú do úst to, čo jednoducho nie je pravda, a jedinou mojou emóciou ako ministra zahraničných vecí je Slovenská republika. Nič iné.
Odmietam to, že vytvárate obraz, ako by táto vláda Slovenskej republiky nemalo nič iné na práci, len kopať do iných krajín vrátane Ruskej federácie. Nie je to tak. Je mojím rukopisom, myslím, že..., nepamätám si presne článok, v každom prípade v osobitnom, osobitnom článku, ktorý sa venuje Ruskej federácii, prvá veta, ktorú som tam ja osobne napísal, je: „Slovenská republika má záujem o dobré vzťahy“ s Ruskom, „s Ruskou federáciou.“ Prosím, zapamätajte si toto. Keď nám vkladáte do úst, ako by sme tu boli rusofóbovia, niekto, kto uráža ruský národ, nie je to tak. Celá naša, celý náš záujem, môžte rozprávať koľkokoľvek o týchto veciach, je Slovenská republika. A viem ale, prečo to robíte. Robíte to preto, lebo využívate to, ako je zložitý svet, vyberáte z týchto textov len to, čo slúži vašej vlastnej propagande a dezinformáciám, zjavné.
Ale chcem vám povedať jednu vec. Ten svet, akokoľvek je zložitý, na konci sa delí podľa veľmi jednoduchého princípu a ten princíp je, podľa ktorého sa delí svet, ako chcete spravovať spoločnosť. Jedna časť tohto sveta, do ktorej sa hlási Slovenská republika, chce spravovať Slovensko a vôbec svet na základe demokratických princípov, princípov právneho štátu, skrátka toho všetkého, k čomu sme sa prihlásili v roku 1989. O nič iné v tomto zložitom svete nejde a ja ako minister zahraničných vecí urobím všetko preto, aby sme patrili do tohto sveta, a nie do toho sveta, ktorý hovorí len na papieri, že sú to krajiny demokratické, dávajú len trošku slobody, len trošku ľudských práv.
Ten svet, v ktorom vidím Slovensko ja, nie je dokonalý. Je to takisto svet plný zlyhaní, omylov v zahraničnej politike vrátane omylov zahraničnej politiky Spojených štátov a celého Západu. Stále je to ale jedna a jediná najlepšia alternatíva pre to, aby na Slovensku bola aj prosperita, aj bezpečnosť.
Preto, prosím, majme na pamäti, a to je moja, môj posledný bod v tejto zhrňujúcej debate, keď budete uvažovať, či tento dokument podporiť, alebo nie, prosím najmä tých poslancov, ktorí nechcú byť v jednom vreci dezinformátorov na strane opozície, zvážte, či vám, či je naozaj prekážkou v tomto dokumente to, ako je naformulované, naformulovaný článok, ktorý sa týka NATO a ktorý sa týka Európskej únie.
Tí, ktorí váhate, prosím, nehľadajte v tomto dokumente len dôvody, prečo ho nepodporiť, a nepodporiť ho len preto, lebo ho predkladá vláda Slovenskej republiky. Skúsme sa v tejto veci, ktorá sa týka bezpečnosti, naozaj pozrieť na to, kde je záujem Slovenska, kde je záujem občanov Slovenskej republiky. Skúsme myslieť na to, že toto je príležitosť ukázať, kde chceme patriť, kde a s kým chceme bezpečnosť a prosperitu Slovenska budovať, preto nehľadajte, prosím ešte raz, detaily, tento dokument nemôže na 100 percent vyhovieť každému, nie je to možné, v politike sú možné len kompromisy, ale na konci dňa, ešte raz, myslite na to, že hlasovanie o tejto bezpečnostnej stratégii je po a) o bezpečnosti, ale do veľkej miery je o tom, kde Slovensko chce patriť a kto sú tí, s ktorými môžme pre Slovensko, pre našich občanov vytvárať viac bezpečnosti a viac prosperity.
S týmto apelom ešte raz, pani poslankyne, páni poslanci, sa obraciam na vás a prosím vás o podporu tohto základného strategického dokumentu. (Ruch v sále a zaznievanie gongu.)
Ďakujem pekne. (Potlesk.)
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

28.1.2021 o 9:18 hod.

Ing.

Ivan Korčok

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 9:26

Štefan Holý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vláda Slovenskej republiky predkladá návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 223/2019 Z. z. o sčítaní obyvateľov, domov a bytov v roku 2021 a o zmene a doplnení niektorých zákonov, na základe odôvodneného predpokladu pretrvávajúcej závažnej epidemiologickej situácie spôsobenej šírením ochorenia COVID-19 v Slovenskej republike aj počas blížiacej sa doby sčítania obyvateľov od 15. februára do 31. marca 2021.
Mimoriadna situácia vyvoláva potrebu vykonať asistované sčítanie obyvateľov, ktorí sa z dôvodu zdravotných obmedzení, veku alebo nedostatku digitálnych zručností nedokážu elektronicky sčítať sami a ani s pomocou blízkych osôb, alebo iných osôb, s ktorými žijú v jednej domácnosti, až počas tzv. dosčítavania od 1. apríla 2021 do 31. októbra 2021, t. j. až po zákonom ustanovenej dobe sčítania obyvateľov za podmienok určených v súlade s opatreniami Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky. Na základe predloženého návrhu zákona budú mať povinnosť sčítať sa v dobe sčítania obyvateľov len tí obyvatelia, ktorí sú schopní splniť túto povinnosť sami, a tí obyvatelia, ktorí povinnosť sčítať sa elektronicky splnia s pomocou blízkej osoby alebo inej osoby žijúcej s nimi v jednej domácnosti.
Z uvedených dôvodov sa navrhuje, aby zákon nadobudol účinnosť dňom vyhlásenia. Dodatočné výdavky štátneho rozpočtu na realizáciu predloženého návrhu zákona budú kryté z rozpočtu Všeobecnej pokladničnej správy, z rezervy na negatívne vplyvy pandémie ochorenia COVID-19. Po schválení návrhu zákona bude predmetná suma, ktorá je kvantifikovaná a odôvodnená v dôvodovej správe, presunutá do rozpočtovej kapitoly Štatistického úradu. Schválenie návrhu zákona zabráni hroziacemu zníženiu kvality a komplexnosti výsledkov sčítania obyvateľov, domov a bytov a zabráni zníženiu efektivity celkových rozpočtových prostriedkov vynaložených zo štátneho rozpočtu na jeho prípravu a realizáciu.
Vzhľadom na časovú naliehavosť potreby prijatia zákona hospodárske škody, ktoré hrozia pri neefektívnej realizácie sčítania obyvateľov, vláda Slovenskej republiky navrhuje Národnej rade Slovenskej republiky, aby sa uzniesla na skrátenom legislatívnom konaní o predloženom vládnom návrhu zákona.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o podporu predloženého návrhu zákona.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

28.1.2021 o 9:26 hod.

Mgr.

Štefan Holý

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 9:29

Michal Šipoš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj ako gestorský výbor k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 223/2019 Z. z. o sčítaní obyvateľov, domov a bytov v roku 2021 a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 406), podáva Národnej rade v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady spoločnú správu výborov Národnej rady.
Národná rada uznesením č. 533 z 27. januára 2021 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto dvom výborom, a to Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady a Výboru Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona. Výbory Národnej rady, ktorým bol návrh zákona pridelený, zaujali k nemu nasledovné stanoviská:
Ústavnoprávny výbor o návrhu nerokoval, pretože podľa § 52 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný, z 12 členov Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky bolo prítomných 6 členov.
A Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj uznesením č. 70 z 27. januára 2021 s návrhom zákona súhlasil a odporučil ho Národnej rade schváliť.
Z uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom III spoločnej správy nevyplynuli žiadne pozmeňujúce a doplňujúce návrhy. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 223/2019 Z. z. o sčítaní obyvateľov, domov a bytov v roku 2021 a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 406), odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť. Spoločná správa výborov Národnej rady bola schválená uznesením gestorského výboru č. 71 z 27. januára 2021.
Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril za spoločného spravodajcu, aby som na schôdzi Národnej rady pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady v znení neskorších predpisov.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

28.1.2021 o 9:29 hod.

Mgr.

Michal Šipoš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:32

Eduard Kočiš

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:32

Štefan Holý
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja len stručne odpoviem. Slovenská republika, alebo teda takto, ako viete, sčítanie obyvateľstva sa realizuje raz za 10 rokov, sme viazaní európskym právom, európskymi predpismi, aby sme to sčítanie ako republika zrealizovali v období medzi, teda v rozmedzí roku 2021, a to sčítanie obyvateľstva, tak ako bolo, ako bolo naformulované teraz platným zákonom, sa malo realizovať alebo má sa realizovať v období keď, keď vlastne tu máme pomerne silnú, silne rozbehnutú pandémiu, a čo by vytváralo nejak predpoklad, lebo však tí ľudia, jako chodia a zbierajú tie podpisy, tak by, proste je tam riziko, že roznesú tým starším obyvateľom tú pandémiu, takže to je jeden element, ktorý vytvára nejaké národohospodárske škody.
A na druhú stranu, samozrejme, tým, že to sčítanie či obyvateľov, domov a bytov, by neprebehlo riadne, lebo tí ľudia by mali odôvodnenú obavu o zdravie, tak zas na druhej strane by sa mohli pre..., prejaviť v zníženej kvalite tých, tých zozbieraných dát a od tých dát sa budú ovíjať všetky, ja neviem, alebo mnohé koeficienty o financovaní, o proste ďalších záležitostiach, ktoré na to nadväzujú, čiže tie by boli nepresné.
No a keďže ten, ten, v skrátenom legislatívnom konaní to ide kvôli tomu, že ten predpokladaný začiatok bol pôvodne zákonom stanovený na 15. februára, čiže keby sme išli štandardným legislatívnym procesom, tak by sme v zásade prešvihli ten zákon, teda ten, ten termín a mali by sme ten zákon tu niekedy v lete, čo už by bolo v zásade po období... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

28.1.2021 o 9:32 hod.

Mgr.

Štefan Holý

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:35

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja v tom vidím teda najmä ten aspekt základ..., ochrany základných práv alebo ich, ich ohrozenia, a pretože naozaj v čase, keď máme zákaz vychádzania, nevieme, ešte ako dlho potrvá, ale aj keď skončí, tak budú opatrenia, ktoré budú smerovať k znižovaniu mobility obyvateľstva. Takže, takže robiť v takejto situácii, keď ešte nie sme, nemáme preočkované dostatočnú časť populácie, tak, tak robiť, robiť akciu, ktorá bude znamenať zvýšenú mobilitu, by asi nebolo rozumné, a preto, preto v záujme ochrany zdravia, a teda ústava garantuje právo na ochranu zdravia, sa mi to zdá ako vcelku logické opatrenie, že nedochádza, nedochádza, aby neodchádzalo k ohrozeniu zdravia, tak sa predĺži tá doba, keď, keď sa uskutoční sčítanie fyzicky, nie online, alebo teda dosčítanie podľa toho nového návrhu.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

28.1.2021 o 9:35 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:36

Eduard Kočiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Pán minister, v podstate tomu rozumiem, keďže mám osobnú skúsenosť a priamu skúsenosť ako sčítací komisár desať rokov vzad, tak možno by sa trebalo zaoberať aj nápadom, alebo myšlienkou odložiť to sčítanie obyvateľov, domov a bytov, povedzme ak sa situácia, či už epidemiologická, alebo troška situácia spoločnosti, nejakým spôsobom alebo upraví, alebo ukľudní. Jednoducho ja si myslím, že týmto odložením tohto, tohto nariadenia alebo tohto procesu celého by sme nič nestratili, naopak, by sme možno získali, alebo získali by ste nejaký čas možno na lepšiu prípravu možno na nejaké lepšie predloženie, pretože ja si myslím, že elektronické sčítavanie obyvateľov, domov a bytov má svoj význam, más svoj zmysel, ale nie každý, hlavne z tých starších občanov, je natoľko počítačovo gramotný, aby to jednoducho vedel zvládnuť, a tak či tak, ak tento človek, tento obyvateľ nevie danú situáciu zvládnuť, musí požiadať buď obecný, alebo mestský úrad, kde je určený nejakým spôsobom nejaký pracovník, ktorý tak či tak fyzicky musí prísť do danej domácnosti. Čiže z môjho pohľadu je to úplne jedno.
Skúste porozmýšľať nad tým, aby sa to mohlo odložiť dajme tomu nejaké 2-3-4-5-6 mesiacov, je to absolútne jedno. Hej, skúsme tu nejakým takým spôsobom dať, hovorím z praxe, rozprávam, že je to určite jednoduchšie, a ten starší človek vždy rád privítal, ak ten sčítací komisár šiel priamo domov, a to už sa bavíme aj o iných aspektoch v tom sčítaní, čo sa týka národnosti, čo sa týka príslušnosti k cirkvi, pretože, naozaj ak tieto údaje nebudú presné, tak bude to mať neblahý účinok ako na národnostné menšiny, ako na cirkevné spoločenstvá, čiže ja len naozaj v dobrom, hľadajme nejakú spoločnú schodnú cestu a to si myslím, že určite by sme vedeli nájsť najmä tým, žeby sme to odložili.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

28.1.2021 o 9:36 hod.

Mgr.

Eduard Kočiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:41

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán podpredseda. Kolegyne, kolegovia, takže ďalší máme tu zákon, tentokrát je to skrátené legislatívne konanie kvôli daňovému poriadku, v ktorom sa nachádzame už v druhom čítaní, a ďakujem vám za podporu aj skráteného, aj v prvom čítaní. Vlastne tak ako sme hovorili aj pri prvom čítaní, vytvára sa vlastne legislatívny rámec na to, aby sme opäť mohli pomôcť, pomôcť a pomáhať, ak to situácia bude vyžadovať, vlastne či už podnikateľským subjektom, alebo občanom. Ide o také dve, dva prúdy. Jedno je z hľadiska odkladov a druhé je z hľadiska odpúšťania.
Z hľadiska odkladov hovoríme o tom, že ak v prípade nastane situácia, že nebude schopný či už kvôli pandémii, alebo nejakým iným dôvodom veľká skupina ľudí splniť istý termín podania, tak je možné, že Finančná správa vlastne nebude penalizovať za nesplnenie svojej povinnosti k tomuto termínu a vlastne určí nový termín, v ktorom budú mať či už amnestiu, alebo moratórium, akokoľvek to nazveme.
Druhé je odpustenie. Tam táto kompetencia bude na vláde, ktorá bude musieť prijať uznesením alebo nariadením, za akých podmienok bude práve plošne uplatnené odpustenie sankcií alebo nedoplatkov, alebo úrokov z nezaplatených platieb. Takže toto sú také dve, dva hlavné prúdy tejto zmeny daňového poriadku a prosím vás o podporu.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.1.2021 o 9:41 hod.

Ing.

Eduard Heger

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video