83. schôdza

1.2.2023 - 17.2.2023
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2023 o 16:23 hod.

Ing.

Dušan Muňko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

16:10

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
V krátkosti v úvodnom slove, cieľom predloženého legislatívneho návrhu je v nadväznosti na zefektívnenie a akceleráciu procesov prípravy pri výstavbe diaľničnej siete v Slovenskej republike návrh opatrení smerujúcich k optimalizácii jednotlivých procesov predovšetkým úpravou lehôt tak, aby sa zabezpečil náležitý prínos predpokladaných socioekonomických benefitov výstavby diaľničnej siete, ktorá je zadefinovaná v prílohách zákona č. 669/2007.
Investičná príprava diaľnic a ciest pre motorové vozidlá v podmienkach Slovenskej republiky nie je, určite sa zhodneme, kolegovia, všetci spoločne, z časového hľadiska dostatočne efektívna. Táto skutočnosť je determinovaná v rámci jednotlivých procesov, najmä náročnou administratívnou záťažou na investorov stavieb diaľnic v kontexte jednotlivých fáz získavania nevyhnutných povolení a vyjadrení, napríklad duplicitné ekonomické hodnotenia a hodnotenia Útvaru hodnoty za peniaze v každej fáze procesu prípravy, neúmerné požiadavky dotknutých orgánov alebo externých subjektov a podobne. Tieto aspekty vo vzájomnej korelácii následne častokrát spôsobujú neplatnosť niektorých skôr vydaných rozhodnutí, čo vedie k duplicitnému a zdĺhavému procesu získavania a obnovovania niektorých rozhodnutí.
Vzniknuté časové straty v rámci jednotlivých fáz investičnej prípravy a výstavby diaľnic vedú z pohľadu investorov stavieb diaľnic k neefektívnemu vynakladaniu finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu v súsťažnosti s omeškaním prípravy jednotlivých stavieb diaľnic. Implementácia navrhnutých legislatívnych opatrení s cieľom akcelerovať a zrýchliť proces investičnej prípravy diaľnic, je nevyhnutným predpokladom pre naplnenie strategických cieľov v oblasti cestnej infraštruktúry na území Slovenskej republiky, a to nielen z národného významu, ale aj z významu medzinárodného. Ja by som sa potom aj v rámci otvorenej rozpravy presne orientoval, na ktoré úseky sa bude daná právna úprava vzťahovať.
Takže v rámci úvodného slova za mňa všetko a zároveň chcem oznámiť, že sa hlásim do rozpravy.
Skryt prepis

2.2.2023 o 16:10 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:12

Peter Vons
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, kolegovia, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k návrhu poslanca Národnej rady Miloša Svrčeka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 669/2007 Z. z. o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a o doplnení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností, tzv. katastrálny zákon, v znení neskorších predpisov, v znení neskorších predpisov (tlač 1398).
V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z opatrení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutiami predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: ústavnoprávny výbor, výbor pre financie a rozpočet a výbor pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

2.2.2023 o 16:12 hod.

PaedDr.

Peter Vons

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:19

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. V krátkosti chcem len povedať, že po spolupráci s ministerstvom dopravy Slovenskej republiky a Národnou diaľničnou spoločnosťou predkladám do Národnej rady Slovenskej republiky na túto schôdzu návrh zákona, ktorého cieľom je v nadväznosti na potrebu zefektívnenia a zrýchlenia prípravy pri výstavbe diaľničnej siete v Slovenskej republike zrealizovať návrh opatrení smerujúcich k tomu, aby došlo k rýchlejšej výstavbe alebo príprave výstavby diaľničnej siete na Slovensku.
K prioritným sú zaradené nasledovné úseky. Jednak je to úsek diaľnice D1 Turany – Hubová, taktiež úsek D1 od Bidoviec po štátnu hranicu medzi Slovenskou republikou a Ukrajinou na Vyšné Nemecké. Úsek diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité so štátnou hranicou s Poľskou republikou. A R4 so štátnou hranicou od Milhosti – Košice – Prešov – Giraltovce – Svidník a až po štátnu hranicu s Poľskou republikou, takzvaná Via Carpatia.
Slovenská republika musí nevyhnutne pristúpiť k zrýchleniu jednotlivých procesov prípravy a výstavby diaľnic, a to najmä na účel čo najskoršieho dobudovania úsekov patriacich do základnej siete TEN-T koridorov. A súčasne je Slovenská republika aj signatárskym štátom a krajinou niekoľkých multilaterálnych dohôd, v ktorých deklarovala vyvinúť maximálne úsilie na prepojenie napríklad rýchlostnej cesty R4 Via Carpatia s rýchlostnou cestou S19 v Poľskej republike do konca roku 2028, pričom rýchlostná cesta R4 ako súčasť významného medzinárodného koridoru Via Carpatia sa v roku 2022 stala za, myslím si, že veľmi intenzívnej práce pána ministra Doležala súčasťou rozšírenej siete TEN-T.
Zároveň tu máme aj úsek, ako som spomínal, východne od Košíc od Bidoviec po štátnu hranicu s Ukrajinou, takzvanú diaľnicu na Zemplín, a v rámci Slovenska ide o jeden z významných dopravných projektov, ktoré, ktorý vie priniesť nových investorov na Zemplín. Automobilky a iné výrobné podniky hľadajú svojich subdodávateľov, ktorí sú v 30-minútovej vzdialenosti od tovární. Vystavaním diaľnice tak podľa môjho názoru môžu prísť nové podniky na Dolný a Horný Zemplín. Štúdia realizovateľnosti pre poslednú časť D1 k hraniciam s Ukrajinou by mala byť hotová na prelome mája a júna. V súčasnosti sa vyhodnocujú dopravné prieskumy v území a na základe nich sa vypracujú trasovania diaľnice a výsledný dopravný model.
O čo konkrétne ide v tomto poslaneckom návrhu? Dve štúdie namiesto aktualizácií. Základnou zmenou má byť, že štúdiu uskutočniteľnosti pre výstavbu diaľničných úsekov už nebude potrebné aktualizovať po každej časti prípravy ako v súčasnosti. Namiesto štyroch aktualizácií by mali byť len dve štúdie, na začiatku prípravy a pred vyhlásením verejného obstarávania na zhotoviteľa. Niektoré procesy v rámci prípravy majú prebiehať súčasne. Na niektorých stavbách, napríklad rýchlostnej cesty R4, by to mohlo urýchliť prípravu dokonca o 18 mesiacov. Príprava výstavby diaľnic je administratívne náročná z hľadiska získavania nevyhnutných povolení a vyjadrení, pričom chcem poukázať hlavne na duplicitné ekonomické hodnotenia Útvaru hodnoty za peniaze v každej fáze prípravy a neúmerné požiadavky dotknutých orgánov alebo externých subjektov. Tieto aspekty následne častokrát spôsobujú neplatnosť niektorých skôr vydaných rozhodnutí, čo vedie k duplicitnému a zdĺhavému procesu získavania a obnovovania niektorých rozhodnutí. Vzniknuté časové straty vo fázach investičnej prípravy a výstavby diaľnic vedú potom k neefektívnemu vynakladaniu finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu v súvislosti s omeškaním prípravy stavieb diaľnic. Slovenská republika musí nevyhnutne pristúpiť k zrýchleniu jednotlivých procesov prípravy a výstavby diaľnic, a to najmä za účelom čo najskoršieho dobudovania úsekov patriacich do základnej siete TEN-T.
Osobitne sa chcem pri príprave tohto návrhu poďakovať aj ministerstvu dopravy, jednak pánovi ministrovi Doležalovi, alebo pánovi štátnemu tajomníkovi, ktorý má pod sebou aj sekciu cestnej dopravy, pánovi Jaroslavovi Kmeťovi, ako aj vedeniu Národnej diaľničnej spoločnosti, ako pánovi Jackovi, pretože tiež sme viackrát chodili do tých regiónov a práve na to nás aj všetky dotknuté orgány upozorňujú, že je veľmi dôležité zrýchliť aj prípravu, aj výstavbu diaľnic na Slovensku.
Ja ak môžem povedať, keď mám také informácie, v akom stave je momentálne napríklad príprava výstavby na východnom Slovensku, tak spomínaná Via Carpatia, čo je tuším okolo tých 80 kilometrov od štátnej hranice s Poľskou republikou po severný obchvat Prešova, je momentálne v tej fáze, že aj týmto návrhom chceme urýchliť prípravu výstavby a projektu s tým, že je taký aj zámer, keďže v ďalšom programovom období značná časť finančných prostriedkov pôjde na výstavbu D3 na Kysuciach a štátny rozpočet, samozrejme, nevieme nafúknuť, tak by aj tieto úseky mali byť predpokladám financované vo forme verejno-súkromného partnerstva formou PPP projektov, čo by tiež, samozrejme, veľmi zrýchlil, by sa zrýchlil tento proces prípravy a výstavby.
Veľmi dobre viete, že aj s kolegami z OĽANO sme minulý rok predkladali pozmeňujúci návrh pri zákone o verejnom obstarávaní, kde sa riešil aj ex ante kontrola v rámci rady Úradu pre verejné obstarávanie, kde sme doslova zachránili 140 miliónov eur pri výstavbe obchvatu Košíc a momentálne je v dostavbe, takže chýba nám posledných 80 kilometrov. A ja by som aj vás všetkých, ktorí, ktorí myslíte na jednotlivé regióny, a je to v náš prospech všetkých ako Slovenska, určite by som chcel požiadať o podporu pri posunutí tohto návrhu zákona do druhého čítania. Pretože stále sa rozpráva o tom, že poďme rýchlejšie stavať, poďme rýchlejšie dobudovať tú infraštruktúru na Slovensku, ale zostalo doposiaľ len pri slovách. Ale touto poslaneckou iniciatívou, týmto návrhom si osobne myslím, že toto sú reálne kroky a každý, kto zahlasujete za tento návrh, jasne ukážete aj verejnosti, že neostávame len pri nejakých slovách, ale ostávame aj pri činoch, a týmto rozviažeme ruky aj kompetentným orgánom v rámci dotknutej štátnej správy alebo verejnej správy, aby mohla riešiť rýchlejšie výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku.
Ďakujem pekne, za mňa v prvom čítaní toľko, ale určite sa viem, alebo chcem v rámci druhého čítania na marcovej schôdzi detailnejšie venovať každému úseku, ktorého sa bude táto navrhovaná právna úprava týkať. Ďakujem pekne, za mňa všetko.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2023 o 16:19 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:21

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Ja si myslím, že ten problém existuje, to asi nikto na Slovensku si nemyslí, že stavame diaľnice dostatočne rýchlo, dostatočne efektívne, ako asi ich stavame možno ozaj najpomalšie v celej Európe. To je úplný, úplný fakt, určite dáva zmysel sa pozrieť teda na rôzne oblasti, kde by sa to dalo zrýchliť fakt tak, ako bolo povedané, zlúčiť nejaké štúdie, prípadne robiť viacero, viacero etáp akoby súčasne. Čiže toto celé akoby jednoznačne.
Ja len jednu vec si dovolím, že bolo spomínané aj teda Útvar hodnoty za peniaze. Nemám, samozrejme, presnú vedomosť, že ako zdržujú a či zdržujú. Len tu treba dať pozor, že tú hodnotu vlastne, aby štát dával pozor, že ktorý úsek dáva ekonomický zmysel, ktorý nie, proste toto hodnotenie, prosím, by som nevylučoval. Áno, samozrejme, aj im dajme možno nejaký limit alebo niečo, aby to nedokázali zdržovať dlhodobo, lebo aj negatívna odpoveď je odpoveď, hej. Ale ako aby sme teda nevyradili zrovna taký ten dohľad štátu nad samotnou efektívnosťou.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2023 o 16:21 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

16:21

Eduard Kočiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Veľmi pekne ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Na Slovensku sa nám často z úst regionálnych politikov alebo aj čelných predstaviteľov vlády hovorí o takzvaných zaostalých okresoch. Ja nepoznám takého okresy. A častokrát z úst čelných predstaviteľov týchto zaostalých okresov alebo zaostalých regiónov vystupuje potreba dobudovávania ciest prvej triedy, rýchlostných ciest a najmä diaľnic. Čiže dobudovanie diaľnice R4, teda, tak ako kolega spomínal, hlavné tepny bývalej historickej cesty Via Carpatie, je nieže nutnosť, to je povinnosť. Pretože severovýchod Slovenska bude len vtedy konkurencieschopný oproti ostatným územiam Slovenskej republiky, ak táto naša tepna, táto naozaj hlavná karpatská cesta bude dobudovaná spôsobom takým, ako už mala dobudovaná dávno byť. Poliaci nespia, Maďari tiež nie. Máme tu krásne prepojenie, len taká čierna bodka na území tejto, tohto spojenia alebo prepojenia ciest jednotlivých štátov je naozaj táto R4. A pevne verím, že raz sa naše deti, vnúčatá budú môcť pokojným a kľudným spôsobom po tejto naozaj dôležitej ceste, ktorú východné Slovensko potrebuje ako soľ, previesť. A iba tam, kde je kvalitná cesta, môže prísť za ľuďmi, ktorí v regióne sa ešte rozhodli, že žijú a budú žiť, aj celkom ohodnotená a kvalitná práca. Čiže ak bude cesta, bude práca a nebude musieť dochádzať k toľkokrát omieľanému a pravidelnému odlivu nielen mozgov, ale aj pracovnej sily z východu na západ a potom ešte ďalej do západnej Európy. Pretože aj východné Slovensko potrebuje žiť, aj východné Slovensko potrebuje mladé rodiny a šikovných ľudí. Takže, pán kolega, ďakujem.
Skryt prepis

2.2.2023 o 16:21 hod.

PhDr.

Eduard Kočiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:23

Dušan Muňko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec, tento zákon je veľmi dobrý. Ja chcem práve povedať, že to, čo ste povedať hlavne, projektové dokumentácie a druhá vec je, padli tu aj niektoré veci, že pokiaľ sa týka ekonomické vyhodnotenie. Ja vám chcem ale povedať jednu vec, že samozrejme, ak by som, to podporujem. A druhá vec je, povedzme si na rovinu, či to bude PPP projekt, keby nebol Figeľ, ktorý zastavil tie projekty, ktoré sú, tak sú dneska za tie ceny postavené, ktoré tam boli. Každá vec, ktorá sa postaví tento rok, bude lacnejšia ako tá, ktorá sa postaví za desať rokov. To si, to vieme si, zbytočne si budeme o tomto presviedčať, lebo vieme, aká, aká, aký ekonomický vývoj.
Ale ja ťa chcem, pán poslanec, poprosiť o jednu, to, čo sme sa bavili, éčkové parcely, pretože to sa nejedná len o diaľnice, to sa jedná o cesty prvej triedy, kde sú neni vysporiadané, kde trebárs je vodovod tam, alebo je tam kanalizácia. A sú tam jednotlivci, ktorí špekulujú a ktorí aj pri výstavbe diaľnic, alebo pri aj výstavbe ciest prvej triedy, dohodnúť sa s pozemkovým fondom, čiže s katastrálnym úradom a proste jednoducho komu tie éčkové parcely patria, na základe súdneho znalca to vyvolá, proste musí to, musí to odpredať. Či to už samospráve, diaľničnej, alebo ten, kto ide tú cestu robiť. Ale pokiaľ toto nevysporiadame, tak máme s tým obrovské, vieš veľmi dobre, obrovské problémy.
Tak by som ťa chcel poprosiť, keby si pri druhom čítaní, sme sa dohodli a vložili túto celú záležitosť. Ja by som poprosil, keby si oslovil aj katastrálny úrad, lebo ten s tým má problémy. Aspoň sa zbaví éčkových parciel, ktoré tam má, ktoré mu nič neprinášajú, lebo mu neplatia, aby si ma rozumel, jednu vec. To sú zostatky staré, ktoré jednoducho sú. Preto sa k tomuto ešte raz vraciam a hovorím, vítam ten zákon.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2023 o 16:23 hod.

Ing.

Dušan Muňko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:25

Vojtech Tóth
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Ja sa taktiež chcem poďakovať kolegovi za to, že predložil takýto zákon. Lebo na východe potrebujeme diaľnice a teraz aj po tom konflikte, ktorý bol, ktorý je vlastne na Ukrajine, veľmi veľa kamiónov chodí, chodí cez Užhorod a chodí vlastne na Košice, na Košice – Prešov diaľnicu, alebo dole do Maďarska, a je to cez nejakých 300 – 400 kamiónov denne, čo zaťažuje túto, túto cestu prvej triedy. A každý hovorí, že áno, poďme, robme, ale myslím si, že je, je čas na to, aby sme urobili všetko preto, aby sme čím skoršie vybudovali aspoň tú cestu na Ukrajinu a potom hore na Poľsko, Svidník. Cesta, keď tam chytíte tri-štyri kamióny, neviete ich ani obehnúť a idete sedemdesiatkou dakedy aj 20, 30 kilometrov. Po vojne v Chorvátsku vedeli postaviť diaľnice za pár rokov. My to nevieme postaviť za 30 rokov. To je trošku hanba, ale verím tomu, že aj týmto zákonom sa vieme posunúť a vieme urobiť to, že vieme prepojiť Košice s Bratislavou a, samozrejme, aj tie úseky s Užhorodom a hore so Svidníkom čím skoršie.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2023 o 16:25 hod.

MBA

Vojtech Tóth

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:26

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Áno, ďakujem pekne. Ďakujem aj kolegom za podporu. Ja si veľmi vážim, že podporíte tento návrh zákona, lebo nie je tam nič skryté.
Obsahovo, keď môžem povedať, tak tento návrh bol prekonzultovaný jednak s ministerstvom dopravy, Národnou diaľničnou spoločnosťou, s ministerstvom financií. Tuto aj možno by som odpovedal pánovi predsedovi finančného výboru. Pán poslanec, dokonca to riešila aj vláda. Čiže Útvar hodnoty za peniaze je o tom informovaný. Samozrejme, všetky kompetencie ostávajú. Dokonca s nimi sa dohodlo, aby rýchlejšie prebiehala príprava výstavby, tak sa dohodli jednotlivé rezorty, že ako by si to vedeli predstaviť a toto je finalizácia tej dohody, ktorá už riešila aj vláda minulý rok. Čiže ja som veľmi rád, že to prišlo do tohto pléna, kde k tomu budeme otvárať aj druhé čítanie. A čo sa týka aj Via Carpatie, samozrejme, ja súhlasím a možno som aj rád, že to pôjde pravdepodobne PPP formou, pretože aj ako kolega poslanec Muňko spomenul, keď v 2010 alebo ´11 došlo k zrušeniu vtedajšou Radičovou vládou PPP projektov, tak výsledok je ten, že nemáme stále dostavanú tú chrbtovú kosť diaľnic na Slovensku. Chýbajú nám tie diaľnice a, samozrejme, na tých cestách prvej triedy je nižšia bezpečnosť ako na diaľniciach. Čiže máme aj vyššie počty úmrtí na cestách prvej triedy ako na diaľniciach. To už nehovorím o stavebných materiáloch alebo ekonomických aspektoch výstavby diaľnice pred desiatimi rokmi a teraz. A presne ako aj kolega Muňko povedal, akákoľvek diaľnica postavená v tomto roku je lacnejšia ako v budúcom roku. Takže, bohužiaľ, veľká škoda, že došlo k zrušeniu tých dvoch zvyšných balíkov, že bola dostavaná, bol dostavaný len obchvat Nitry, takzvaná Pribina, pretože to... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

2.2.2023 o 16:26 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 16:29

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán podpredseda.
V úvodnom slove, cieľom návrhu zákona je upraviť podmienky a predpoklady na vymenovanie podpredsedu Úradu pre verejné obstarávanie. Zmena sa týka podmienky predkladania platného osvedčenia Národného bezpečnostného úradu na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami.
V súčasnosti sa od kandidátov na podpredsedu úradu vyžaduje ako predpoklad na ich vymenovanie do funkcie, aby boli držiteľmi platného osvedčenia na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami stupňa utajenia Tajné. Navrhuje sa, aby podmienka oprávnenia na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami stupňa utajenia Tajné sa na podpredsedu úradu vzťahovala až po vymenovaní do funkcie podpredsedu.
Nadväzne sa upravuje oprávnenie vlády odvolať takého podpredsedu úradu, ktorý osvedčenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami nezískal. Zároveň zostáva vláde oprávnenie odvolať takého podpredsedu úradu, ktorý počas výkonu svojej funkcie oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami stratil.
Fungovanie úradu z hľadiska utajovaných skutočností bude zabezpečené tak, že predseda úradu ako kandidát bude musieť aj naďalej deklarovať oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami ešte pred zvolením do funkcie ako predpoklad alebo podmienku svojho zvolenia do funkcie.
Toľko v krátkosti v rámci úvodného slova. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

2.2.2023 o 16:29 hod.

JUDr. Mgr. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:31

Peter Vons
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, kolegovia, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Miloša Svrčeka a Jozefa Hlinku na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 1399). V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z opatrení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla sa na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: ústavnoprávny výbor a výbor pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

2.2.2023 o 16:31 hod.

PaedDr.

Peter Vons

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video