90. schôdza

2.5.2023 - 25.5.2023
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.5.2023 o 17:57 hod.

Ing.

Anna Mierna

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 16:40

Jaroslav Naď
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, ja nebudem nejako dlho hovoriť. Vážim si aj toho, že pán Susko vo svojom vystúpení bol veľmi vecný a na rozdiel od právoplatne odsúdeného extrémistu sa snažil naozaj veľmi slušne argumentovať, a otázka je, či sa zhodneme v tom právnom výklade alebo nezhodneme. Ja len doplním k vášmu vyjadreniu, že pani prezidentka dala súhlas na prerokovanie toto na rokovaní vlády, inak by to tam nemohlo byť zaradené. A zároveň teda som hlboko presvedčený o tom, že nejde o, súhlasím s pánom poslancom Dostálom, že keď už, tak nejde o zahraničnú politiku, ale ide o obrannú politiku, ale keby aj išlo o zahraničnú politiku, tak určite nejde o zásadnú otázku, aj keď naozaj tá ústava by sa mala zmeniť, lebo ten výklad je tak vágny a tak zle pripravený, ako to len mohlo byť spravené v tom čase, ale nevadí... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Blanár, Juraj, podpredseda NR SR
Pán minister, do 45 máte, pretože je potom poslanecká, aby ste vedeli.

Naď, Jaroslav, dočasne poverený minister obrany SR
Áno, stačí. Čiže chcem povedať len toľko, že čo vlastne v tom dokumente, o čo ide. Lebo ja mám pocit, že veľa ľudí nepovedalo o tom, o tom alebo nečítalo ten dokument samotný. Chcem len, aby ste vedeli, že vlastne čo tam navrhujeme, veľmi v rýchlosti v tej jednej minúte, ktorú mám, tak to poviem.
Napríklad žiadame, aby bola zabezpečená funkčnosť hlavného mesta riadenia obrany štátu, alebo žiadame, aby bola zabezpečená funkčnosť stálych osobitných zariadení na objektoch pozemných komunikácií na železničných dopravách. Alebo aby obranná infraštruktúra v prípade aktivizácie obranných plánov NATO bola pripravená na to, že sem jednotky NATO prídu a budú nás brániť. Čiže keď tuto právoplatne odsúdený extrémista hovorí o tom, že tu bude trvalá prítomnosť, tak toto, samozrejme, nie je žiaden mandát na trvalú prítomnosť. Toto je len plán NATO, aby sme urobili opatrenia, keby náhodou, čo nikto z nás nechce, aby tu bola vojna, keď nás prídu tí spojenci brániť, tak aby sa mali kde ubytovať. O tom je tento dokument, o ničom inom. To nie je žiadna zásadná otázka, jednoducho to sú veci, ktoré mali byť dávno urobené. A žijeme v ťažkých dobách, tak teraz sme urobili nejaký plán, ktorý bude do konkrétnych úloh realizovať budúca vláda, a tá sa rozhodne, akým spôsobom to urobí. Čiže to nemá nejaký dopad, že by sme dávali my nejaké úlohy budúcej vláde alebo niečo podobné.
Čiže naším cieľom je naozaj len podporiť a skvalitniť obranu štátu, lebo to je o zodpovednosti. Žijeme v časoch, keď vo vedľajšej krajine u nášho suseda je vojna a snažíme sa urobiť také opatrenia, aby jednoducho sme pomohli.
Preto vás prosím o prerokovanie toho dokumentu, ktorý naozaj je písaný v dobrej viere a nič zásadným spôsobom ako neprejudikuje, že by mala robiť nejaká budúca vláda. Som presvedčený o tom, že ten dokument by v rovnakom znení každý rozumný človek predložil, lebo ide o obranu štátu a to nie je obrana opozície alebo koalície, to je obrana štátu a obrana štátu by mala byť naozaj zabezpečená bez ohľadu na to, kto je pri moci.
K pani Zemanovej len, k pani Zemanovej... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Blanár, Juraj, podpredseda NR SR
Ďakujem, ďakujem, pán minister.

Naď, Jaroslav, dočasne poverený minister obrany SR
K pani Zemanovej len jednou vetou. Všetky finančné prostriedky, ktoré na to budú potrebné urobiť, sú buď už plánované jednotlivými rezortami, lebo to schválili medzirezortne všetci bez pripomienok, alebo budú riešené v rámci dvoch percent pre obranu, tak ako to je plánované.
Ďakujem veľmi pekne, prosím o prerokovanie a schválenie.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

4.5.2023 o 16:40 hod.

PhDr. PhD.

Jaroslav Naď

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:40

Lukáš Kyselica
Skontrolovaný text
Teraz o sedemnástej.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

4.5.2023 o 16:40 hod.

Mgr.

Lukáš Kyselica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:09

Peter Pellegrini
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán predseda. Aby sme si teda mohli toto nové pravidlo hneď aj vyskúšať, dávam procedurálny návrh a poprosím o termínovanie tlačí 1650 a... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Kollár, Boris, predseda NR SR
Pomalšie, aby som si to zapísal.

Pellegrini, Peter, poslanec NR SR
Máte tam písomne to predložené. 1650 a 1482 na utorok 9. mája 2023 o štrnástej hodine po bodoch č. 38 a 69, ktoré sú v tomto termíne navrhnuté. Ďakujem veľmi pekne. Je to škôlky a úhrada rodičovského príspevku pre deti, ktoré sa do škôlky nedostanú, je to druhé čítanie, ktorý výbor jednomyseľne schválil, a nevieme, prečo je to až niekde na konci schôdze. Rešpektovali sme to až do doby, kedy sa o jedenástej začala schôdza opäť meniť. Tak keď sa to mohlo robiť o jedenástej, využívame aj my toto právo urobiť to teraz o piatej.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

4.5.2023 o 17:09 hod.

Ing.

Peter Pellegrini

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:10

Jozef Habánik
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda, dúfam, že nenaruším tie, tie dohody z grémia, ale chcel by som predložiť návrh, aby sa parlamentná tlač 1477, ide o druhé čítanie návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jozefa Habánika a Dušana Jarjabka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách, presunula na ďalšiu riadnu schôdzu Národnej rady Slovenskej republiky.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

4.5.2023 o 17:10 hod.

doc. Ing. PhD.

Jozef Habánik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 17:11

Patrick Linhart
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán predseda, ja nechcem ani termínovať, ani posúvať body svojich dvoch zákonov, ktoré sú tu, ale, bohužiaľ, tie zákony moje sa presunuli z bodu 97 na bod 107 a 108. A vzhľadom k tomu, že tieto body už boli stiahnuté a boli predložené na septembrovej schôdzi a stále sa presúvajú a presúvajú a presúvajú (reakcia predsedajúceho: „Áno."), len vás chcem poprosiť, a to som dal do procedurálneho návrhu, aby sa len prihliadalo na to, aby boli prerokované na tejto schôdzi. Nič iné nechcem. Ja nechcem žiadny iný prístup, len tento, prosím, pán predseda. Veľmi pekne ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

4.5.2023 o 17:11 hod.

BSc.

Patrick Linhart

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 17:37

Ján Horecký
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, predkladám návrh zákona o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Návrh zákona sa predkladá na základe požiadavky aplikačnej praxe a skúseností športových organizácií. Vzhľadom na rozsah zmien ide o nový zákon, nový návrh zákona, nie o novelu. Počas predošlej práce na pôvodnej novelizácii zákona na jar 2022 sa ukázalo, že rozsah zmien je skutočne značný. Po vyhodnotení MPK v lete 2022 ministerstvo následne predložilo návrh úplne nového zákona o športe, v ktorom zohľadnilo všetky relevantné pripomienky z predchádzajúceho legislatívneho procesu.
Zákonom sa navrhuje regulovať len nevyhnutné oblasti, najmä v rámci súťažného športu, a vytvárajú sa podmienky na znižovanie administratívnej záťaže. Návrh sa vo vzťahu k súčasnému zneniu zjednodušil, zvýšila sa jeho prehľadnosť a zrozumiteľnosť.
Novou úpravou sa napríklad odstraňuje nadbytočná regulácia, reguluje sa súťažný šport, nemusia sa viesť zväzy, nemusia viesť niektoré zoznamy, zdôrazňujú sa kontrolné mechanizmy, napríklad pri väčších zväzoch zavedenie kolektívneho kontrolného orgánu, pretože v súčasnom znení by postačoval iba jeden kontrolór. Návrhom sa upravujú, respektíve vypúšťajú ustanovenia zákona, ktoré boli v praxi komplikovateľné, komplikovane aplikovateľné, nekontrolovateľné alebo priam nevymožiteľné, napríklad povinné vedenie zoznamu talentovaných športovcov zväzmi, respektíve povinné lekárske prehliadky vrcholových a talentových športovcov vo všetkých športoch.
Novou úpravou sa ruší regulácia nesúťažného športovania, ktoré však môžu byť aj naďalej financované z rozpočtu ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu na šport, napríklad národné športové zväzy, ktoré majú vlastne automat, garanciu financovania, musia logicky plniť systémové kritériá, ktoré sú prísnejšie, dlhodobé ako subjekty žiadajúce ad hoc o dotáciu na základe dotačných mechanizmov, alebo o príspevok vo verejnom záujme v športe. Návrhom sa zvyšuje transparentnosť pri fungovaní národných športových zväzov a národných športových organizácií najmä voči svojej členskej základni. Sú to napríklad povinné zvukové záznamy z najvyššieho orgánu, skoršie zverejňovanie zápisníc a uznesení orgánov.
Návrhom sa zjednodušuje systém zmluvných vzťahov v športe, pričom najväčšia zmena spočíva v zjednodušení právnej úpravy. Navrhuje sa upraviť postavenie profesionálnych športovcov v zmluvnom vzťahu so športovou organizáciou na základe osobitného vzťahu medzi klubom a športovcom podľa zmluvy sui generis, pričom sa zachovávajú v čo najväčšej miere práva športovcov tak, aby sa ich postavenie približovalo postaveniu zamestnanca a existovala jedna typová zmluva. Upravujú sa tak aj pracovnoprávne vzťahy v športe, najmä u profesionálnych športovcov v kolektívnych športoch, ktorí budú v špeciálnom postavení samostatne zárobkovo činných osôb, profesionálni športovci teda budú platiť odvody priamo ako SZČO, ale zároveň budú mať aj množstvo práv ako keby sa jednalo o zamestnancov.
Návrhom sa zjednodušuje a zefektívňuje vzdelávanie inštruktorov športu v úzkej previazanosti na športové fakulty vysokých škôl. Ide o systém troch kvalifikačných stupňov inštruktorov. Ten sa mení na základného inštruktora pre akékoľvek pohybové aktivity a špecializovaného inštruktora pre pohybové aktivity nesúťažného športu.
Novou úpravou sa spresňuje metodika posudzovania aktívnej členskej základne do 23 rokov tak, aby nedochádzalo k účelovému navyšovaniu počtu členov národného športového zväzu, to aj nástrojom, že medzi dvoma štartmi aktívneho športovca bude musieť byť lehota desiatich dní. Novou úpravou sa pri riešení sporov v športe umožňuje podať návrh na súd až po vyčerpaní všetkých možností ich riešenia v rámci orgánov športových organizácií.
Zefektívňuje a zjednodušuje sa systém financovania súťažného športu cez národné športové zväzy, a to začlenením futbalu a ľadového hokeja do vzorca pre výpočet príspevkov jednotlivým športom, ďalej začlenením viacerých neolympijských, tzv. neuznaných športov, do vzorca pre výpočet garantovaných financií, zvýšením garantovanej finančnej podpory olympijskému výboru a paraolympijskému výboru, zavedením garancie financovania školského športu a značenia.
Návrhom sa tiež zavádza paušálna suma na administratívne zabezpečenie malých športových zväzov. Paušálnu sumu určí nariadenie vlády. A celkovo sa zvýši percentuálna časť príspevku, ktorú môžu zväzy použiť na administratívne zabezpečenie a réžiu z dnešných 15 na 20 %.
Novou sa úpravou sa zavádza systémové financovanie športu zdravotne znevýhodnených na tri účely:
1) pre zdravotne znevýhodnených top športovcov,
2) národné športové organizácie pre jednotlivé druhy postihnutia,
3) národné športové zväzy pre jednotlivé športy, ktoré budú financovať vrcholový šport.
V praxi to znamená prechod spod Slovenského paraolympijského výboru a Slovenského zväzu telesne postihnutých športovcov pod zväzy. Podstatnou zmenou je aj prerozdelenie podielov financovania účelov z pôvodných hodnôt.
Teraz som už na konci materiálu tohto prehľadu a chcem vám pre ilustráciu prečítať teda to prerozdelenie, lebo financie sú, samozrejme, citlivá časť každého zákona. A tu sme veľmi spokojní s tým, že pri tvorbe tohto zákona za účasti všetkých zväzov, malých, veľkých, došlo ku konsenzu vďaka práci, ktorá bola na tomto odvedená, viacerých ľudí aj poslancov, ľudí z ministerstva aj poslancov.
Takže pôvodné hodnoty boli: 50 % na poskytovanie príspevku národným športovým zväzom okrem futbalu a ľadového hokeja, čo po novom teraz bude 82 % na poskytovanie príspevku národným športovým zväzom, keďže sa medzi ne začlenil aj futbal a ľadový hokej. Tie dostávali pôvodne 17 % z poskytovania príspevku. Po starom 7 % na poskytovanie príspevku top športovcom, 2 % na poskytovanie príspevku olympijskému výboru, 3,5 % na poskytovanie príspevku paraolympijskému výboru a 7,5 % pre ostatné úlohy ministerstva.
Novými hodnotami sú: 5 % na poskytovanie príspevku top športovcom bez zdravotného znevýhodnenia, 2,7 % v roku, v ktorom sa konajú olympijské hry, a 2,2 % v roku, v ktorom sa nekonajú olympijské hry; na poskytovanie príspevku olympijskému výboru 1 % v roku, v ktorom sa konajú paraolympijské hry, a 0,5 % v roku, v ktorom sa nekonajú paraolympijské hry; na poskytovanie príspevku paraolympijskému výboru 5 % na poskytovanie príspevku na súťažný šport zdravotne znevýhodnených vrátane finančných prostriedkov na zabezpečenie zdravotne znevýhodnených top športovcov, 2 % na podporu a rozvoj školského športu, 0,3 % na značenie turistických trás. A na rozdiel od súčasného platného stavu, kedy bolo 7,5 % pre úlohy ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu, to budú len 3 % v roku, v ktorom sa nekonajú olympijské a paraolympijské hry, a iba 2 % v roku, v ktorom sa konajú olympijské a paraolympijské hry, na ostatné úlohy ministerstva. Čiže ministerstvo si ponecháva podstatne menej peňazí na voľné použitie, pretože tento nový zákon precizuje a férovo rozdeľuje finančné prostriedky transparentnejšie v tejto novej úprave.
Ja by som chcel v tejto chvíli veľmi pekne poďakovať najmä ľuďom, ktorí pracovali na tomto zákone dlhý čas. Osobitne by som chcel pomenovať bývalého pána poslanca, dnes štátneho tajomníka, Richarda Nemca, pána splnomocnenca Karola Kučeru a taktiež ďalších poslancov a ľudí, ktorí sa na tomto podieľali, a tiež slovenský olympijský výbor, Slovenský paraolympijský výbor a športové zväzy, ktoré dospeli k takémuto všeobecne prijímanému konsenzu.
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, ďakujem za vašu pozornosť a dovoľujem si vás požiadať o prerokovanie predloženého materiálu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

4.5.2023 o 17:37 hod.

Ján Horecký

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 17:47

Karol Kučera
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Áno, šport mi je blízky.
Takže, vážení, vážené kolegyne a kolegovia, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený za spravodajcu k vládnemu návrhu uvedeného zákona (tlač 1554). Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona v druhom čítaní výbory prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Prosím, pán predsedajúci, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.5.2023 o 17:47 hod.

Karol Kučera

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 17:50

Karol Kučera
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ja by som tiež, asi patrilo by sa prehodiť pár slov k tomuto návrhu zákona. Musím povedať, že chcel by som to rozdeliť možno na také dve časti.
Chcel by som vám možno viacej povedať o tej tvorbe toho zákona, pretože si myslím, že to stojí za, za povšimnutie a za to, ako sme sa snažili naozaj precízne k tomu pristupovať od začiatku v podstate tohto volebného obdobia. Preto by som chcel povedať tú prvú časť v podstate za štátneho tajomníka na sekcii športu ešte pána Husára. Tu musím, musím vyzdvihnúť vlastne takú korektnosť voči poslancom Národnej rady, kde nás pán ex štátny tajomník vlastne prizýval naozaj na všetky stretnutia, dal nám veľký priestor pri rokovaniach. Môžem povedať, že naozaj sa tvorila veľmi, veľmi precízne a veľmi dlhými rokovaniami. Takisto, samozrejme, sa dal priestor aj, aj zväzom a vlastne športovému hnutiu. To, do akej miery vlastne už túto zložku pán ex štátny tajomník zvládol, to už vlastne necháme na posúdenie teda, by som povedal, toho hnutia, ale vlastne prišlo v tom prvom MPK-čku naozaj veľa-veľa pripomienok. Myslím, že ich bolo okolo 800 a preto sa aj rozhodlo, že po tých dvoch, dva a pol roku vlastne sa pristúpi k návrhu úplne nového zákona. No a po zapracovaní vlastne týchto pripomienok vznikol, vznikol v podstate nový dokument, ktorý si už prevzal, dá sa povedať, nový štátny tajomník, s ktorým som, teda bol to môj kolega, ktorý, ktorý bol tu so mnou v parlamente a venoval sa tejto téme naozaj veľmi precízne, Rišo Nemec, ktorého pozdravujem odtiaľto, a naozaj klobúk dole, že dal si veľkú námahu, predtým v podstate už pri, pri tej dva a polročnej práci na tomto zákone alebo aj teraz, odkedy sa chopil vlastne svojej funkcie, tak si myslím, že môžem povedať, že sa určite zlepšila tá komunikácia s tým športovým hnutím ako takým.
Žiaľ, nie je tam veľa času, nemal na to toľko času ako jeho predchodca, takže môžem povedať, že na poslednom zhromaždení, ktoré organizovalo SOŠV aj s celým hnutím, športovým, tak zazneli drobné, drobné, naozaj drobné výhrady, ale samotný pán prezident Siekel sa vyjadril, že nie, nenachádza naozaj v tomto zákone žiadnu nejakú zásadnú vec, ktorú by sa nedalo vykomunikovať. To znamená, že mám za to, že určite ešte, samozrejme, nejaké vylepšenia môžu nastať, ale nie sú už nejaké zásadné. To znamená, že určite by som vás chcel poprosiť všetkých za podporu tejto novely, respektíve tohto nového zákona už, a preto, preto by som vás chcel poprosiť o podporu.
Možno by som vypichol ešte, ešte jednu vec, ktorú, ktorú pán minister nespomenul, to v tej obsahovej stránke, respektíve ju spomenul okrajovo. Je to zaradenie vlastne tých športov, futbal a hokej, opätovne do vzorca. A myslím si, že toto bolo naozaj jedno z takých zásadnejších vecí, ktoré sekcia športu chcela hneď presadiť. Inak by sa patrilo poďakovať nielen teda štátnemu tajomníkovi, ale celej sekcii športu, ktorá pracovala vlastne na tomto, na tejto tvorbe, z tohto miesta. Takže explicitne by som vypichol pána generálneho riaditeľa Petra Dedíka, ktorý si dal veľkú námahu. A k tomu teda, k tomu hokeju a futbalu vlastne spätne do vzorca, lebo aby ste pochopili možno tí, ktorí úplne nie ste v tej problematike doma, tak tie jednotlivé zväzy majú štartovaciu nejakú líniu, ich výsledky a práca sa zohľadňujú vlastne do toho vzorca, kde sa vypočítava príspevok od štátu smerom k zväzom. A jediný teda futbal a hokej sú vyňatí z tohto, majú výnimku a majú garantovanú vlastne, garantovaný nejaký prísun financií. Takže hovorím to tak ľudsky naozaj, že, že je to trošku také diskriminačné oproti aj tým ostatným zväzom, a paradoxne hokej napríklad so svojimi poslednými výsledkami, teraz vieme, že hokeju sa darí a naozaj sa tešíme z toho všetci, tak by sa im polepšilo oproti tomu, čo dostávajú vlastne, aké financie dnes.
Takže je možno také aj zvláštne, že sa tomu bránia, akože možno že si povedia, áno, tie financie radšej majú zagarantované, stále rovnaké, ale je to trošku, hovorím, oproti tým ostatným zväzom určite nesprávne. Preto z tohto pohľadu tento bod by som vypichol, ale mohli by sme naozaj veľmi dlho rozprávať o tom obsahu, kľudne sa pýtajte, ale za mňa teda v prvom čítaní naozaj tá novela, respektíve ten nový zákon je pripravený dobre. Ako som spomínal, neboli tam nejaké úplne zásadné, boli to drobnosti, ktoré, ktoré sa dajú riešiť, a preto žiadam všetkých o podporu v prvom čítaní.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

4.5.2023 o 17:50 hod.

Karol Kučera

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:57

Anna Mierna
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Ďakujem ministerstvu školstva, ďakujem štátnemu tajomníkovi aj tebe, Karol, pretože tento zákon veľmi potrebujeme. Myslím si, že šport sa týka, a teda takýto šport, ktorý je organizovaný a dotuje ho štát, sa týka veľkej časti obyvateľstva. Sama tým, že som bola bývalá primátorka, viem, že vždycky šport bol pre tú mládežnícku oblasť najmä na pleciach samosprávy. Tak vítam tento zákon, ďakujem, som veľmi rada, že sa zvyšuje transparentnosť, že tam bude daná nad tým kontrola a že teda budeme to môcť viacej kontrolovať, pretože vieme, ako boli predtým tie toky neprehľadné.
Takže ďakujem vám všetkým a podporím určite tento zákon.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.5.2023 o 17:57 hod.

Ing.

Anna Mierna

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 17:57

Jana Majorová Garstková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, som veľmi rada, že tu dnes rokujeme o zákone o športe, v ktorom po vyhodnotení MPK sa zohľadnili všetky relevantné pripomienky z predchádzajúceho legislatívneho procesu. Ambíciou tohto zákona je okrem iného aj debyrokratizácia a odstránenie regulácií tam, kde sa preukázala ich nevyhnutnosť. Reguluje sa súťažný šport, nemusia sa viesť niektoré zoznamy, pri väčších zväzoch sa zavádza kolektívny kontrolný orgán, kde dnes môže byť len jeden kontrolór, čo podľa mňa nie je v poriadku, upravujú sa, rušia niektoré ustanovenia zákona, ktoré boli v praxi veľmi komplikované či právne nevymožiteľné. Cieľom je taktiež zvýšiť transparentnosť fungovania národných športových zväzov a národných športových organizácií najmä voči svojej členskej základni, úprava pracovnoprávnych vzťahov v športe, najmä čo sa týka profesionálnych športovcov v kolektívnych športoch, ktorí budú v špeciálnom postavení SZČO, upresňuje sa taktiež metodika posudzovania aktívnej členskej základne. V minulosti dochádzalo k umelému navyšovaniu počtu členov v jednotlivých kluboch. Dobre si to pamätám, vítam veľmi tieto zmeny, a tento návrh má aj ďalšie pozitíva, zjednodušuje a zefektívňuje systém financovania súťažného športu cez národné športové zväzy, či zavádza systémové financovanie športu. A ja pevne verím, že nám pomôže a bude mať pozitívny vplyv pre celkový rozvoj športu na Slovensku.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

4.5.2023 o 17:57 hod.

Mgr.

Jana Majorová Garstková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video