12. schôdza

16.4.2024 - 14.5.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie spoločného spravodajcu

26.4.2024 o 12:52 hod.

Mgr. art.

Roman Malatinec

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 12:31

Zuzana Števulová
Skontrolovaný text
Ja tiež sa chcem poďakovať pánovi Saloňovi za túto polemiku, a práve preto, že to z môjho vystúpenia možno nebolo úplne jasné, pán Dostál upozornil na to. Ale môj zámer bol od začiatku jednoznačný, a aj keď som to nepovedal možno presne tými slovami a neodcitovala som presné znenie tohto ustanovenia, tak mi je to ľúto a chceli sme to napraviť. Chápem, že máte proti tomu výhradu.
Beriem, nabudúce bude presnejšia.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

26.4.2024 o 12:31 hod.

JUDr.

Zuzana Števulová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 12:31

Irena Bihariová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Tak ja teda idem napraviť tú technickú chybu, ak smiem.
Takže navrhujeme, aby sa Národná rada uzniesla podľa § 73 ods. 3 písm. b) tak, že nebude pokračovať v rokovaní o návrhu zákona.
A teda ak máte túto vec vybavenú a je to v poriadku (rečníčka sa obrátila k predsedajúcemu), ďakujem (povedané so smiechom), tak využijem svojich, svojich 9,5 minúty na to, čo som mala pripravené.
Ja som na, myslím, že to bola úplne moja prvá, prvá rozprava počas programového vyhlásenia vlády, resp. v tej dobe, kedy sa o ňom na tomto mieste diskutovalo, upozornila na to, že je nakreslené v mnohých častiach na pôdoryse leviatanovského štátu. A toto je jeden z tých príkladov, kedy tento zákon alebo návrh zákona zavádza niečo nevídané, lebo bežne sme doteraz vždy boli zvyknutý na to, že vláda, resp. občianska spoločnosť kontroluje vládu. My sa dostávame do opačného gardu, kedy chce vláda kontrolovať občiansku spoločnosť. Je to teda trochu iná, iná paradigma, ako sme boli možno za ostatné, ostatné roky zvyknutí, ale, ale čo ma možno viacej, viacej mrzí je to, že schovávame sa tu celý čas za nejakú požiadavku transparentnosti. Ale v tomto bode uvediem, že mimovládne organizácie sa ešte z predošlou vládou, a tým nemyslím bezprostredne predošlou, ale s tou, kde teda bolo SMER súčasťou vládnej koalície, podieľali na tom, aby bol vytvorený register, a sami participatívne pomáhali na tom, aby bola zvýšená transparentnosť. Tento problém tu nikdy nebol.
Čiže dovoľte mi, aby sme sa začali baviť bez týchto všetkých mimikry a povedali sme si možno o tom, čo tento zákon naozaj cieli a čo má byť jeho, jeho konečným výsledkom. Koniec koncov myslím, že to tu aj párkrát už v tejto rozprave zaznelo. Povedal to pán premiér hneď po teda voľbách, čo je jeho cieľom, a to je, odstaviť politické mimovládky. Politické mimovládky, teda dodnes som sa nedopátrala toho, kto konkrétne by to mal byť, ani aké by toho mali byť parametre, lebo toto celé delenie politických a nepolitických mimovládok tak trochu zaváňa 30. rokmi, kedy si tu politici, političky bezostyšne mysleli , že sú viac ako zákonné procesy a že bez toho, aby sme tu mali na to naozaj nejaký korektný, metodologicky korektný postup, môže niekoho označovať spôsobom ako vred na teda spoločnosti, vred na tele národa, alebo sú to príživníci, že sú to povaľači, a toto snáď sa, dúfam, že zhodneme, nechce ísť touto cestou teda predkladajúca zostava.
Lebo potom si teda povedzme, že čo je to kritérium, kam to má cieliť a čo po tých mimovládkach, ktoré majú byť zacielené týmto zákonom, vlastne chceme, pretože ak, ja to teda chápem tak, že ak je ten cieľ politické mimovládky, tak tomu rozumiem tak, že by tam mali byť tie, ktoré ingenerujú to politickej súťaže, neférovo ju ovplyvňujú, vystupujú na prospech niektorých strán či kandidátov. A v tých, v podstate ktoré tu boli párkrát menované, ja som sa teda konkrétne pána ministra vnútra pýtala, že nech mi povie aspoň tri konkrétne mimovládky, ktoré by spadali do tej definície, alebo toho ako on uvažuje o politických mimovládok pýtala na konkrétne tri. Povedal mi, myslím, že VIA IURIS, povedal mi Transparency International, povedal mi Zastavme korupciu. Ale ja si nepamätám, že by niektorá z nich kedykoľvek za celú dobu svojej existencie vstúpila do politického procesu štýlom, že by sa postavila na stranu niektorej strany alebo niektorého kandidáta, za to dám ruku do ohňa. A to teda akože, že, hej, nie som, nie som ja tá, ktorá by sem-tam a dosť nešetrila kritikou aj teda do vlastných radov, keďže som sama bola 10-12 rokov súčasťou mimovládneho sektora.
Naproti tomu sme tu mali posledné teda volebnej súťaži, prezidentskej súťaži subjekty, ktoré sa priamo zapojili do volebného zápasu. Hovorím konkrétne teda o Jednote dôchodcov, o Klube 500, o mimovládke pána Draxlera, bývalého ministra, ktoré úplne bezostyšne teda deklarovali svoju politickú preferenciu v prospech pána Pellegriniho. Boli vystavené v straníckych novinách, distribuované po celom Slovensku a tie teda nie sú spomínané ako tie (povedané so smiechom), ktoré majú byť predmetom tejto úpravy a tie, ktoré teda sú nejakým spôsobom škodlivé, nebezpečné a ingenerejú do politickej súťaže napriek tomu, že to, že to preukázateľne robia, aby sme sa chápali správne. Ja si nemyslím, že tak majú byť označované. Ja si myslím, že tak nemá byť nikto označovaný, akýmikoľvek stigmatizujúcimi nálepkami.
Ale tak teda si to rozmyslíme, hej, že ak je kritérium politické miešanie sa do súťaže a snaha ovplyvňovať nejaké teda procesy v kampani, tak potom to nemôžu byť menované mimovládky, ktorým to nevieme ani, ani z bla, hej, ich do tohoto, do tohoto zatiahnuť a tváriť sa, že subjekty, ktoré pomáhajú predkladajúcej zostave teda by neboli tie politické mimovládky. Tak akože nejde to dokopy, to si treba vybrať tú argumentáciu.
Po druhé, že teda by mohlo by, a tiež sa to spomína, tým deliacim kritériom, že či poberajú nejaký vklad zo zahraničia. No, tu si znovu povedzme, že, že nie som úplne istá, že v tejto problematika teda vládna zostava celkom dobre rozumie, pretože ono sa bežne môže stať, že tie, ktoré sa vydávajú za tie šľachetné, a tie, ktoré teda nepadajú do toho košiara toxických mimovládnych organizácii, sa poľahky, hej, teda stanú označené tým, tým stigmatizujúcim názvom.
Poviem konkrétny príklad z praxe, sú dnes mladí ľudia, mladé rodiny pracujúce v zahraničí, a ak chcú, aby nejaká mimovládka, ktorá poskytuje sociálne služby, opatrovateľov a tak ďalej, pomáhala im rodičom tuto v Sabinove, no tak jej pošlú peniaze. V tom momente je takáto mimovládka zahraničný agent, alebo teda už akokoľvek si to zaslovníme. Čiže teprva sa to dotkne tých, o ktorých teda tu častokrát zaznieva, že ony sú tie dobré, na nich to nie je mierené. Nedá sa to takto, ani cez toto kritérium oddeliť.
A ešte dôležité teda, čo chcem zmieniť v súvislosti s tými, s tými príjmami zo zahraničia. Častokrát sa hovorí, že veď čo sa tuto hnevajú, veď, veď tu je zákon v Amerike dávno platný, tzv. FARA, hej, ktorý má, hej, veľmi podobnú legislatívu a tuto, veď kolíska demokracie a nesťažujete sa.
Prosím vás pekne, už prestaňme s tými blbosťami, hej. FARA vznikla v 38., bolo reakciou na kontrolu nacistických špionážnych skupín. Dodnes to má vlastne úplne iný, úplne iný zámer, pretože sú tam v Amerike, viete veľmi dobre, lobistické skupiny, ktoré konajú v prospech iného štátu, a zákon chcel aby boli demaskované. My tu dnes zásluhou tejto vlády máme v Rade vlády pre neziskový sektor mimovládku, ktorá by učebnicovo spadala do toho, čo pokrýva FARA, pretože sme si tam zobrali mimovládku, ktorá má priame financovanie z nemeckého štátneho rozpočtu, čo nemá nikto z tých toxických, ktoré tu boli doteraz menované.
Tak si, prosím vás pekne, rozmyslime, čo idete robiť, hej, lebo ja mám pocit, že ste absolútne nepochopili ani len to, ako sa definujú kritériá, a ani len to, ako zacieliť teda tie toxické škodlivé mimovládky, ktoré ste si dali ako terč teda svojej najbližšej, hej, svojho najlepšieho politického obdobia. Áno, sú to mimovládky, ktoré môžu byť nepríjemné ako blcha v kožuchu, pozerajú sa politikom na prsty, kľudne sa môžme baviť o tom, či je to kóšer, aby to najprv, hej, obletelo všetky internety a nebolo to najprv na polícii. Je tu kopec roboty, kde sa môžme korektne baviť o tom, že poďme niektoré praktiky urobiť tak, aby naozaj nevytvárali takú obrovskú penziu medzi politikmi, ale toto nie je obsahom tohto zákona.
A... a ešte možno posledná poznámka (povedané so smiechom), iba taký bonmot na záver. Ja som robila desať rokov v mimovládnom sektore, Ľudia proti rasizmu a bola som aj za občiansku obec zvolená do VRAX-u, čo bol teda taký výbor v gescii ministerstva vnútra, ktorý sa venoval extrémizmu. Jeho šéfom bol minister vnútra, ktorý na tieto zasadnutia nechodil. Vždycky som mu hovorila, že pán Kaliňák, pre boha živého, prečo tam nechodíte, veď ja nemôžem zaväzovať rezort a schvaľovať nejaké politiky v boji proti extrémizmu. Mi povedal, že kým ste tam vy, ja vám dôverujem. Hej? A som stále tá istá, bola som z tej mimo... politickej... z tej mimovládky, ktorá by dnes bola označená za agenta, ktorá by bola teda v tom košiari politickom, pretože extrémizmus a extrémistické politiky majú, samozrejme, že dosah na, na nejaký typ, hej, že politického riadenia, a napriek tomu, ja si teda, a uvádzam to ako príklad, viem predstaviť ten model, kedy sa dá aj s tými mimovládkami, ktoré považujete za blchu v kožuchu, dohodnúť nejaký systém pravidiel, ktorý ich nestigmatizuje, nehádže ich proste do vreca s nejakými agentmi, ale áno, vieme si nastoliť pravidlá, že budú možno viac udržiavať nejaké princípy verejnoprávnosti, alebo že ak nejaké majú odhalenia, ktoré môžu kriminalizovať daných politikov, tak to nebude najprv vykričané na internete, ale bude to podané na polícii.
Tých možností tu je ix. Ja si myslím, že ten mimovládny sektor sa im nebráni. Ale ak začneme odtiaľ, že ich najprv budeme nálepkovať, označovať a podhadzovať zase akože internetovým tribunálom, tak takto nebude ani ten vytúžený pokoj, ktorý nám tu sľubuje pán, teda, hej, prezident... a nebude tu ani kohézia... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

26.4.2024 o 12:31 hod.

Mgr.

Irena Bihariová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:41

Tina Gažovičová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
A v niečom je to také krásne ironické, na čo poukázala kolegyňa Bihariová, že aký veľký je tu nesúlad medzi tým, čo na jednej strane predkladatelia deklarujú aj vo svojich vyjadrenia, aj, aj v dôvodovej správe, a čo na druhej strane naozaj predložili ako konkrétny návrh a aký to, aký to bude mať dopad.
A myslím si, že krásne to tak rozplietla kolegyňa Bihariová, že tak kritizujete nejaké tzv. politické mimovládky, dokonca včera tu explicitne odznelo od koaličnej partnerky vašej poslankyni Vaľovej, že treba oddeliť zrno od pliev. Ale potom to, čo sú tie údajné politické mimovládky, napríklad tie, ktoré teda poukazujú na korupciu a tým pádom kritizujú, dovolia si, majú tú drzosť, dovoliť si kritizovať politické strany, ako je napríklad nezisková organizácia Zastavme korupciu, tak vlastne zistíme, že ona na zozname nebude, pretože zahraničné peniaze neberie, pretože sa nájde možno dosť ľudí alebo firiem, alebo sponzorov na Slovensku, ktorým na skutočnej transparentnosti a skutočnej efektívnosti vynakladania verejných zdrojov natoľko záleží, že im na to prispejú aj zo svojich, teda tzv. dobrých slovenských peňazí.
A potom na druhej strane tu môžme mať kopec organizácií, začínajúc veľkými športovými, ako by bol slovenský futbalový a hokejový zväz až po, naozaj to môžu byť aj malé organizácie, ktoré pomáhajú jednotlivcom, ale stačí, aby mali jednu podporu od príbuzného zo zahraničia, a zrazu budú na zozname. Tak akú má toto logiku?
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

26.4.2024 o 12:41 hod.

Mgr. PhD.

Tina Gažovičová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:43

Jana Hanuliaková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
No, jediným cieľom tohto návrhu zákona je podľa mňa len burcovať a rozdeľovať spoločnosť, a to len preto, že sú tu proste organizácie, ktoré túto vládu kritizujú. Prestaňte proste jednoducho robiť veci a aktivity proti demokracii, spravodlivosti a záujmom Slovenska, a aj tieto organizácie vás prestanú kritizovať.
Lenže vy viete, že to robiť budete, tak potrebujete tieto organizácie jednoducho označiť. To je proste vaša stratégia, však to vidíme dlhodobo, a ľuďom budete ďalej podsúvať, že to vlastne keď sa stane napríklad niečo zlé, že to nie vy ste zodpovední, ale že to vlastne tie mimovládne organizácie sú za to zodpovedné. Veď vidíme to, čo podsúva aj pán premiér v každom, v každom vo svojom vystúpení a ono je veľmi smutné, že veľmi časť spoločnosti vám aj uverila. Len škoda, že ukazujete na mimovládky, ktoré majú aj teraz transparentné financovanie, a zakrývate si presne oči pred tými skutočnými hrozbami, ktoré ohrozujú Slovensko. A chcete v podstate len nakresliť znova terč na chrbát mimovládnych organizácií, ktoré sa vám jednoducho nepáčia, a to sú proste praktiky SMER-u, však sme to už videli, aj tu sediaci pán podpredseda Blaha to urobil, keď označil pani prezidentku za zahraničnú agentku, a vieme, ako rozhodol súd.
Takže ja vás poprosím, aby ste naozaj, poslanci a poslankyne SMER-u aj SNS, prestali ďalej nalievať do našej spoločnosti tie, tie tony nenávisti a aby ste prestali rozdeľovať túto spoločnosť a aby ste stiahli tento škodlivý návrh zákona.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

26.4.2024 o 12:43 hod.

Mgr.

Jana Hanuliaková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:45

Zuzana Števulová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Irena, ja by som sa ti najskôr chcela poďakovať, že si opravila to, čo som ja tak nezrozumiteľne povedala, ale chcem hlavne poukázať na to, že som veľmi rada, že si spomenula, že aj ty si pracovala v mimovládke, lebo Ľudia proti rasizmu boli jednou z najdôležitejších organizácií, ktorá naozaj poukazovala na to, čo sa deje aj v našich uliciach, ale aj v tom prostredí tých výrokov a aký dopad môžu mať slová na individuálne ľudské bytosti, a obávam sa, že keby vtedy bol platil tento zákon, tak by ste rovnako museli čeliť, však čelili ste mnohým problémom, aj finančným, aj nenávistným, ale na dôvažok by ste si ešte museli dávať, že ste organizácia so zahraničnou pomocou, ale možno práve to chcú niektorí členovia vládnej koalície dosiahnuť, aby aj organizácie, ktoré sa napríklad venujú boju proti rasizmu, dezinformáciám a podobne, mali sťažené fungovanie, osobitne v našej spoločnosti, kde vidíme, že nielen bežní ľudia, ktorí, žiaľ, prosto prijímajú rôzne stereotypy a stigmatizujúce vyjadrenia v rámci nejakých nešťastných častí našej kultúry, ale máme tu aj členov tejto koalície, ktorí si bez problémov chodia sadnúť do relácie s hľadaným extrémistom a antisemitom Bombicom. Takže čo sa tu teraz čudujeme, naozaj že chcú tu organizácie označovať ako zahraničných agentov alebo im zastavovať pomoc.
Obávam sa, že v časoch, keď si ty pôsobila v mimovládnych organizáciách, alebo teda že už vtedy to bolo ťažké a rovnako ťažká doba znova pre tieto organizácie, ktoré robia takúto záslužnú činnosť, ktorej sa veľmi málo ľudí venuje, lebo je beztak nebezpečné, že pre nich to bude ešte ťažšie, a to mi je veľmi ľúto.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

26.4.2024 o 12:45 hod.

JUDr.

Zuzana Števulová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:47

Ján Hargaš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Irena, veľmi pekne si to zhrnula, a máme záver týždňa, tak aj ja skúsim zhrnúť, že kde sa teda dnes nachádzame. Ceny paliva - vysoké, ceny potravín - vysoké, eurofondy na stavbu škôlok, nemocníc v ohrození, byrokracia všade, kde sa pozrieme.
A čomu sa venuje táto koalícia? Týmto problémom? Nie. Označovaniu mimovládok za zahraničných agentov. To si naozaj myslíte, že toto sú problémy ľudí, ktoré potrebujeme tu takto riešiť v piatok poobede? Čiže plne podporujem tvoj návrh, ten zákon je zlý, kolegyne a kolegovia vám vysvetlili, prečo je zlý aj z legislatívneho hľadiska, nemáte na to protiargumenty.
A ja dúfam, že aj vaši voliči to vidia, že tie problémy, ktoré dnes v skutočnosti máme na Slovensku, tak tie neriešime. Opozičné návrhy, ktoré by ich aj riešili, hádžete do koša, a namiesto toho sa tu vybíjate na nejakých neziskovkách, ktoré vám vadia, lebo si dovolia kritizovať túto vládu. Vy máte vládnuť, vy máte riešiť problémy, a nie svoje osobné problémy za to, že vás niekto kritizuje.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

26.4.2024 o 12:47 hod.

Ing.

Ján Hargaš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:48

Irena Bihariová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Ďakujem pekne za reakcie s faktickými.
Ja by som možno vám v tejto chvíli osobná, keď som teda ukončila svoju rozpravu tou svojou spomienkou na pôsobenie vo VRAX-e a spoluprácu s bývalým ministrom vnútra a súčasným ministrom obrany. Ono totižto áno, presne, ako, ako moja kolegyňa Zuzka Števulová povedala, že už v tej dobe to bol naozaj hon na mimovládne organizácie ako... akurát že jeho frontmeni boli, boli fašisti a neonacistické bojůvky. To, čo mňa absolútne že, že až na ľudskej úrovni mrzí a zraňuje, že tí, ktorí boli v tom čase, keď som teda ja pôsobila na tom zmienenom mieste, spolu so mnou súčasť odboja, sa dnes degradovali ešte na horšiu úroveň, ako tí, voči ktorým sme bojovali, a toto SMER-u že neodpustím!
Ďakujem. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

26.4.2024 o 12:48 hod.

Mgr.

Irena Bihariová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:50

Zuzana Plevíková
Skontrolovaný text
Hlasovanie o tomto bode bude v utorok o 11.00 hod. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

26.4.2024 o 12:50 hod.

Mgr.

Zuzana Plevíková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 12:51

Adam Lučanský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Na rokovanie Národnej rady Slovenskej republiky sa predkladá návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Adama Lučanského, Milana Garaja a Rudolf Huliaka na vydanie zákona, ktorým sa mení zákon č. 544/2002 Z. z. o Horskej záchrannej službe v znení neskorších predpisov.
Navrhovaná novela sa zameriava na zmenu vekovej hranice pre povinné nosenie ochrannej prilby na lyžiarskych tratiach zo súčasných 15 rokov na 18 rokov. Táto legislatívna úprava vychádza z potreby prispôsobiť zákon väčšej bezpečnosti a ochrany zdravia mladistvých. Zvýšenie vekovej hranice reflektuje rastúca potreba ochrany tejto vekovej skupiny, ktorá je výrazne zastúpená medzi lyžiarmi a snowbordistami.
Iniciatíva pre novelu vychádza z veľkého počtu zranených na lyžiarskych svahoch, ako aj medzinárodných trendov v zvyšovaní bezpečnostných štandardov pre mladistvých. Predkladaná novela má za cieľ zabezpečiť vyššiu mieru ochrany hlavne pri lyžovaní a snowbordovaní, čo sú činnosti s vysokým rizikom úrazu.
Návrh zákona nemá vplyv na rozpočet verejnej správy, nemá vplyv na podnikateľské prostredie, nemá vplyv na životné prostredie ani na informatizáciu spoločnosti. Návrh zákona nemá žiadne sociálne vplyvy ani vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu či vplyv na služby verejnej správy pre občana.
Návrh zákona je v súlade s ústavou, ústavnými zákonmi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, zákonmi, v súlade s právom Európskej únie a v súlade s nálezmi Ústavného súdu.
Skryt prepis

Vystúpenie

26.4.2024 o 12:51 hod.

Ing.

Adam Lučanský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:52

Roman Malatinec
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, predseda Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj ma uznesením určil za spravodajcu k návrhu zákona (tlač 246). V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Návrh zákona spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali ústavnoprávny výbor a výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona v druhom čítaní výbory prerokovali do 7. júna 2024 a v gestorskom výbore do 10. júna 2024.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

26.4.2024 o 12:52 hod.

Mgr. art.

Roman Malatinec

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video