15. schôdza

11.6.2024 - 28.6.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

18.6.2024 o 9:07 hod.

Mgr. MBA

Zdenko Svoboda

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

9:07

Zdenko Svoboda
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, dovoľte aby som predniesol spoločnú správu výborov Národnej rady o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tlač 220. Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor podáva Národnej rade túto spoločnú správu výborov. Národná rada uznesením č. 233 z 24. apríla 2024 pridelila vládny návrh zákona, tlač 220, týmto výborom Národnej rady: Výboru pre financie a rozpočet a ústavnoprávnemu výboru. Určila zároveň výbor Národnej rady pre financie a rozpočet ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určitej určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko. K predmetnému návrhu zákona zaujali výbory Národnej rady tieto stanoviská:
Odporúčanie pre Národnú radu návrh schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi: Výbor pre financie a rozpočet a ústavnoprávny výbor. Z uznesení výborov Národnej rady uvedených pod bodom III. tejto správy vyplývajú pozmeňujúce a doplňujúce návrhy. Gestorský výbor odporúča o návrhoch výboru Národnej rady, ktoré sú uvedené v spoločnej správe, hlasovať takto: O bodoch spoločnej správy č. 1 až 15 hlasovať v spoločnej správe s návrhom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, tlač 220, odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Spoločná správa výborov, tlač 220a, bola schválená uznesením gestorského výboru č. 96 z 11. júna 2024. Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločného spravodajcu Zdenka Svobodu, aby na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania výborov a navrhol Národnej rade postup pri hlasovaní. Ďakujem pán predsedajúci. Skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu. Zároveň by som sa do rozpravy prihlásil ako prvý.
Skryt prepis

18.6.2024 o 9:07 hod.

Mgr. MBA

Zdenko Svoboda

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:10

Zdenko Svoboda
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Takže ako som povedal, chcel by som predložiť pozmeňujúci návrh. Odôvodnenie je nasledovné: Dôvodom na predloženie úpravy § 12 ods. 2 zákona je, aby výška regresov uplatňovaných poisťovňou korešpondovala so závažnosťou porušenia predpisov súvisiacich s riešením... Takže ako som povedal chcel by som predložiť pozmeňujúci návrh. Odôvodnenie je nasledovné. Dôvodov na predloženie úpravy § 12 ods. 2 zákona je, aby výška regresov uplatňovaných poisťovňou korešpondovala so závažnosťou porušenia predpisov súvisiacich s riešením poistných udalostí a poskytovaním poistného plnenia. Preto návrh zákona zavádza percentuálnu limitáciu výšku regresu pri vybraných porušeniach poisť povinností poistených. Teraz by som rád pre predniesol pozmeňujúci návrh. Takže v článku 1 bod 25. V článku 1 bod 25 v § 12 odsek 2 znie bod 2, výška náhrady poistného plnenia alebo časť jeho časti, na ktorú vznikne poisťovateľovi právo podľa za a odseku 1 písmena a až g je aká, nesmie presiahnuť úhrn poistných plnení, ktorý poisťovateľ vyplatil z dôvodu poistnej udalosti. Za b ods. 1 písmeno h a i nesmie presiahnuť 50 % úhrnu poistných plnení, ktorý poisťovateľ vyplatil z dôvodu poistnej udalosti za c, ods. 1 písmeno h nesmie presiahnuť 30 % úhrnu poistných plnení, ktorý poisťovateľ vyplatil z dôvodu poistnej udalosti ak porušenie povinností podľa § 10 ods. 1 až 4 trvá kratšie ako 15 dní. Za d ods. 1 písmena j nesmie presiahnuť 50 % úhrnu poistných plnení, ktorý poisťovateľ vyplatil z dôvodu poistnej udalosti ak sa preukážu dôvody hodného osobitného zreteľa, pre ktoré poistený porušil povinnosť podľa ods. 1 písmena j. Zároveň navrhujem vyňať bod 4 spoločnej správy výborov na osobitné hlasovanie s odporúčaním neschváliť. Ďakujem skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.6.2024 o 9:10 hod.

Mgr. MBA

Zdenko Svoboda

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:12

Marián Viskupič
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, kolegyne, kolegovia. Poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorových vozidiel je osobitne dôležité pre všetkých občanov Slovenska. Samozrejme aj celej Európskej únie. Či už sú poistníkmi, poistenými alebo poškodenými v dôsledku dopravnej nehody. Je tak isto dôležité pre samotné poisťovne. Tvorí totiž myslím si že, výrazný segment na trhu s neživotným poistením, či už na Slovensku alebo v celej Európskej únii. Samozrejme uvedené poistenie má významný vplyv aj na voľný pohyb osôb, tovaru a vozidiel a teda aj na vnútorný trh kto vlastne tento voľný pohyb je jeden zo základných znakov Európskej únie. A je to tiež veľmi dôležité. Prečo je to tak. No, toto je v podstate Európska smernica, ktorá sa fakt dotýka takmer každého . Len na Slovensku máme asi 3 a pól milióna motoristov, to znamená držiteľov vodičských preukazov. Veľmi podobné množstvo vozidiel, čiže skutočne toto sa týka každého. Zároveň to vychádza nejak, že každých ročne asi 20 vozidiel z tisíc sa stane účastníkom, či už dopravnej nehody alebo nejakej škodovej udalosti. To znamená aj takto sa ľudia veľmi často stretnú z týmto zákonom. Čiže určite bolo veľmi potrebné ho teda trošku abgrejdnúť na aktuálnu dobu. Ako už aj pán minister povedal. Cieľom návrhu zákona bola transpozícia smernice Európskeho parlamentu a ktorou sa teda mení pôvodná smernica, ktorá, ktorá bola predtým. Nebudem čítať tie názvy. V podstate hodnotenie tej pôvodnej smernice ukázalo, že viac menej funguje veľmi dobre, ale teda samozrejme ako čas plynie tak sú nejaké veci, ktoré treba teda upraviť a tieto prináša nová smernica a v podstate boli to štyri oblasti, ktoré kde sa teda aktuálne platný zákon mení. Prvá oblasť je teda odškodňovanie poškodených v dôsledku nehôd v prípade, že dotknutá poisťovňa je platobne neschopná. V minimálnych, v minimálnych povitných výškach poistného krytia v kontrole poistenia vozidiel členskými štátmi a v používaní potvrdení o minulých nárokoch na odškodnenie poistených novou poisťovňou. Tak ako spomínal aj pán minister. Skutočne toto sú všetko zlepšenia, ktoré prinášajú, prinášajú zlepšenia motoristom a, a je to fajn. Tak isto sú súčasťou návrhu rôzne, rôzne legislatívne úpravy na základe podnetov správ aplikačnej praxe, ktorých teda cieľom tak ako aj ministerstvo tvrdí je tiež zlepšiť fungovanie systému povinného zmluvného poistenia za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla. A tak isto zvýšiť ochranu poškodených osôb v dôsledku nehody spôsobenej motorovým vozidlom. Tiež sa pristavím pri niektorých zmenách bližšie. Myslím si, že veľmi rozumnou zmenou je vypustenie ods. 3, ktorý v praxi spôsoboval nejasnosti v spojitosti ods. 1 uvedeného ustanovenia o tom, že kedy vzniká faktická povinnosť uzavrieť poistnú zmluvu. Či v momente, keď sa teda osoba uvedená v ods. 1 stane držiteľom, vlastníkom alebo prevádzkovateľom motorového vozidla alebo až v momente teda, keď sa prvý krát rozhodne použiť motorové vozidlo na verejných cestách. Osoba a teda nov nový stav bude, že osoba uvedená v ods. 1 musí mať uzavreté poistenie zodpovednosti už v okamihu kedy sa stane jeho držiteľom, vlastníkom alebo prevádzkovateľom bez ohľadu na to, kedy sa rozhodne ho prvý krát použiť. Čiže jasné spresnenie, ktoré je dobré. Tak isto a to už avizoval aj pán minister, ustanovuje sa povinnosť pre poisťovateľov pri uzavieraní poistných zmlúv zohľadňovať predchádzajúci škodový alebo bezškodový priebeh poistenia na zjednodušenie kontroly a overovania škodového priebehu je dôležité, aby obsahová forma dokladov preukazujúcich škodový priebeh boli rovnaké vo všetkých členských štátoch. Okrem toho poisťovatelia, ktorí ho zohľadňujú za účelom určenej výšky poisteného by nemali osobu, ktorá je povinná uzavrieť poistnú zmluvu diskriminovať na základe jej štátnej príslušnosti alebo na základe členského štátu predchádzajúceho bydliska tejto osoby. Zároveň by poisťovatelia mali považovať doklad o škodovom priebehu poistenia z iného členského štátu za rovnocenný s dokladom vystaveným v Slovenskej republike a uplatňovať na klienta z iného členského štátu všetky zľavy, ktoré by boli dostupné inak k identickému domácemu klientovi. A to teda zľavy v rámci systému bonusov respektíve malusov. Čiže skutočne sme jedna Európska únia a je fajn, že tieto pravidlá sa dávajú na jednu úroveň. Zasa, veľmi dobrá zmena. Čo mňa veľmi teší je, že teda v súvislosti s tým, že sa nám spoločnosti pomaly alebo možno aj rýchlo informatizuje sa navrhuje upustiť od oznameňania oz oznamovania vzniku škodovej udalosti písomnou formou. Myslím, že všetci máme skúsenosť, že už sa to dá. Či už elektronicky nejakým formulárom alebo telefonicky, takže teraz vlastne to sa dostáva už jasne aj do zákona. Takže jasne zákon hovorí, že je možné a je v poriadku, že ak sa takáto škodová udalosť oznámi, či už telefonicky alebo formou rôznych webových stánok, aplikácií, apiek už čohokoľvek. Ďalšia z rozumných zmien je úprava minimálnej výšky sumy, od ktorej je poisťovateľ povinný vrátiť poistníkovi zostávajúcu časť poistného pri zániku poistenia pred koncom poistného obdobia. Toto vieme, že funguje. Predáte vozidlo v polovici roka a následne vám alikvotnú časť poistenia poisťovňa vráti. Do teraz to bolo vlastne, že to bolo 50 SK už teda slovenských korún už veľmi dávno, čo bolo teda v prepočte 1,66 eura no a či už pri dnešných výškach poistného, ale aj vôbec administratívnych nákladoch na toto, tak sa skutočne upúšťa od tejto nízkej sumy a jasne zákon definuje, že pokiaľ je ten zostatok nižší ako 5 euro tak proste sa nemusí vracať a zároveň opačne ak je vyšší ako 5 euro samozrejme ho poisťovňa musí vrátiť. Čiže ďalší zjednodušujúci rozumný, rozumné ustanovenie v tomto zákone. Tak isto veľmi ďalš, ďa veľmi dobrá vec je, že teda touto navrhovanou úpravou sa dopĺňa povinnosť poisťovateľa informovať poistníka pred uplynutím poistného obdobia o informa o informáciu o presnom dátume zániku povinného zmluvného poistenia. Na rozdiel od ostatných typov poisťovní v PZP táto povinnosť nebola ich posielať výzvu na úhradu poistného od doručenia, ktorej a teda viaže zánik poistenia alebo skoro nedoručenia. Čiže v PZP každopádne zánik nastane automaticky v prípade nezaplatenia poistného a to mesiac po jeho splatnosti. Ja si myslím a teda tak isto chválim zákonodarcu, že považuje za potrebné, aby bol poisťov poistník informovaný o hrozbe automatického zániku poistenia v prípade nezaplatenia poistného. Jednoducho povedané poisťovňa vám dá vedieť, že končí vám obdobie, za ktoré ste zaplatili tak ako to funguje pri akejkoľvek inej či už faktúre alebo iných zmluvách, že teda treba, treba zaplatiť. Zasa veľmi dobrá zmena, ktorá pomôže, pomôže ľuďom. Ďalšia vec, tu by som dokonca fakt veľmi pochválil a to je, že sa navrhuje vypustenie zástupcov Ministerstva financií Slovenskej republiky z kontrolnej komisie Slovenskej kancelárii poisťovateľov. Na základe fungovania Slovenskej kancelárii poisťovateľov, ktorá združuje komerčné poisťovne, ktoré poskytujú PZPečko sa stráca potreba zástupcov Ministerstva financií Slovenskej republiky v jej kontrolnom orgáne. Okej. V minulosti, keď tento systém vznikal malo to samozrejme opodstatnenie, ale jednoducho tak ako veci vznikajú, keď opodstatnenie majú, mali by normálne, že zanikať, keď opodstatnenie nemajú bol to človek z ministerstva, ktorý teda musel sa tomu venovať. Predpokladám, že aj mal nejaký plat a jednoducho proste ministerstvo z tohto vycúva, keďže systém funguje a nie, nie je potrebné robiť takúto formu dohľadu Slovenskej kancelárii poisťovateľov. Čiže veľmi chválim. Bodaj by sme každý zákon, ktorý aj prináša nové veci zároveň rušil také tie anachronizmy z minulosti, super. Predkladaný zákon obsahuje tak isto viacero ďalších zmien z presnený. Hlavne, čo sa týka vzťahu, ale aj výplaty škody medzi poisťovateľom, poistením, poškodeným. Slovenskou kanceláriou poisťovateľov alebo poisťovateľom v likvidácií. Pán minister tiež už niečo spomínal. Fakt nie je možné sa ku všetkému tunak v rozprave vyjadrovať. Zasa pochválim. Zákon prešiel riadnym legislatívnym procesom v rátane rozporových konaní a ja to tak cítim z toho, čo počúvam a vnímam, že trochu sú nespokojní aj samotní poisťovatelia, trošku sú nespokojné aj združenia zastupujúce poisťova poškodených. A som presvedčený, že toto je asi najviac, čo sa pri zákone takéhoto typu dá dosiahnuť. Že každý je trošku nespokojný a práve preto mám nádej, že práve tento zákon by mohol byť vyvážený a, a proste dobrý. Na záver sa však chcem pri jednom ustanovení, kde som presvedčený, že v dohľadnej dobe bude potrebná ešte ďalšia zmena tohto zákona, ktorá by vyriešila nahromadené problémy z minulosti. Navrhovanou úpravou tohto zákona sa upresňuje zánikom akých motorových vozidiel zaniká aj ich povinné zmluvné poistenie. Povinné zmluvné poistenie v prípade zániku motorového vozidla, ktoré podlieha evidencii vozidiel vzniká alebo zaniká až vyradením tohto vozidla z evidencie vozidiel. Toto je kľúčové. Na druhej strane však existujú aj motorové vozidlá, napríklad niektoré pracovné stroje alebo teda môžu to byť aj iné vozidlá v zmysle nového znenia § 2, ktoré nepodliehajú alebo nebudú podliehať evidencii vozidiel. Pre tieto motorové vozidlá bude ich zánik, bude ich samotný zánik dôvodom pre zánik PZP, keďže sa na ne nevzťahuje to, že musia byť vyradené z evidencie vozidiel. Čiže z tohto dôvodu zákon, predkladaný zákon presnejšie špecifikuje, na ktoré sa ten zánik PZP aplikuje z dôvodu zániku samotného vozidla a ktoré, ale teda sa zánik nastane až samotným vyradením z evidencie vozidiel. Čo sa teda totiž, čiže do budúcna toto je spresnenie a je to fajn. No, ale čo sa samozrejme dialo aj v minulosti a deje sa aj teraz, že proste vlastník vozidla a proste, ktorému to vozidlo zaniklo, či už fakt zničením alebo odsúdeným alebo ho skutočne v dobrej viere dal zošrotovať, ale nesplnil si evidenčnú povinnosť v zmysle zákona č. 8 z roku 2009 zb. zákonov o cestnej prevádzke, premávke a teda nepožiadal dopravný inšpektorát o vyradenie vozidla z evidencie vozidiel. No, čiže čo sa stalo? Vozidlo už fyzicky nie je, ale stále je evidované ako vozidlo, ktoré vlastne je, keďže nebolo vyradené z evidencie a teda nemá zaplatené PZP. No a teda ten nový stav zabráni v kumulovaniu nových nepoistených vozidiel alebo nie nových, ale proste tých ďalších, ale z minulosti a to je ten problém, ktorý bude treba riešiť v blízkej budúcnosti je, že asi 300 tisíc vozidiel podľa evidenčných údajov jednoducho nemá zaplatené PZP. Čo je asi 8 % z celkového počtu vozidiel. Čo je samozrejme, že obrovsky veľa a taký ten prvý pohľad je, že vau, že takmer každé desiate vozidlo nemá zaplatené PZP. To je samozrejme veľký problém. Je to problém našťastie nie až tak veľký, lebo z tých 300 tisíc vozidiel po tých cestách už veľká väčšina nejazdí. Sú to totižto tie vozidlá, ktoré sú odstavené v záhrade alebo boli zošrotované alebo boli zničené pri nehode, len si ten ich vlastník nesplnil tú povinnosť, že teda mal to vozidlo odovzdať na spracovanie, dostať o tom doklad a vyradiť ho z evidencie. No a tieto vozidlá vid ho môžte aj teraz vlastne to vozidlo vyradiť z evidencie, len keď ho fyzicky nevlastníte je tam poplatok alebo pokuta už akokoľvek to nazveme 500 euro, čo samozrejme nikto kto také vozidlo už nevlastní nechce platiť, hej? Takže som presvedčený, že keďže tento zákon to nevyrieši, že v budúcnosti bude potrebné urobiť nejakú nazvime to generálny pardon alebo už akokoľvek.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.6.2024 o 9:12 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:25

Michal Šimečka
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Ďakujem, veľmi pekne. Tým sme vyčerpali zoznam písomne prihlásených do rozpravy a chcem sa spýtať. Má niekto záujem prihlásiť sa do rozpravy ústne?
Uzatváram túto možnosť a vyhlasujem rozpravu za skončenú.
Pýtam sa, chce k nej ešte zaujať stanovisko pán minister?
Je tomu tak.
Prosím, nech sa páči.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.6.2024 o 9:25 hod.

D.Phil.

Michal Šimečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:25

Marián Viskupič
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
... poplatok alebo pokuta, už akokoľvek to nazveme 500 euro, čo samozrejme nikto, kto takéto vozidlo už nevlastní nechce platiť, hej. Takže som presvedčený, že keďže tento zákon to nevyrieši, že v budúcnosti bude potrebné urobiť nejakú nazvime to generálny pardon alebo už akokoľvek, aby teda mohol, mohli ľudia, vlastníci takýchto neexistujúcich alebo hovorím na záhrade stojacich vozidiel, ale väčšinou ešte neexistujúcich, aby ich mohli odhlásiť z evidencie. Skutočne to urobiť fakt nejakým generálnym pardonom v zmysle, že zaplatia namiesto 500 euro tých obyčajný poplatok tých 33 alebo tuším teraz je 50. Takže toto, toto by pomohlo vlastne to, že to vozidlo by bolo vyradené z evidencie, samozrejme by bolo vyradené aj z evidencie tých vozidiel, ktoré nemajú zaplatené PZP a celé by to vlastne bolo celé čistejšie. Lebo to má potom ďalšie konsekvencie. Samozrejme vozidlo, ktoré nie je poistené nemá PZP-čko, ale po cestách jazdí, tak samozrejme potom to kryje kancelária poisťovateľov, ale samozrejme, keď tie čísla majú veľké, tak proste je tam, je tam zase majú pocit veľkého poplatku a takto čiže. Celé je dôležité, aby sa to vyčistilo. Nevyčistí sa to samé, keďže nikto 500 euro nebude dávať za to, aby si svoju zákonnú povinnosť splnil, čiže myslím si, že v budúcnosti a to ani nehovorím, že to treba teraz, ale v budúcnosti to bude treba vyriešiť. Teraz máme nový zákon, treba vidieť ako bude fungovať a myslím si že pri nejakej najbližšej zmene, a samozrejme aj v spolupráci s Ministerstvom vnútra, ktorí teda majú na starosti evidenciu vozidiel, že bude potrebné nájsť, či už tento alebo nejaký iný spôsob, ktorý by týmto generálnym pardonom vlastne znížil množstvo vozidiel, ktoré sa javia ako nepoistené, ale v realite sú síce nepoistené, ale už ani neexistujú.
Záverom teda skutočne pochválim aj pána ministra, aj kolegov z Ministerstva financií sediacich hore za dobre pripravený zákon, za to, že prebehol riadnym legislatívnym procesom a si myslím, že je to fakt technický zákon, ktorý pomáha občanom, pomáha motoristom, rieši kopu vecí a podporíme ho.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.6.2024 o 9:25 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:25

Michal Šimečka
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Ďakujem, veľmi pekne. Tým sme vyčerpali zoznam písomne prihlásených do rozpravy a chcem sa spýtať. Má niekto záujem prihlásiť sa do rozpravy ústne?
Uzatváram túto možnosť a vyhlasujem rozpravu za skončenú.
Pýtam sa, chce k nej ešte zaujať stanovisko pán minister?
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.6.2024 o 9:25 hod.

D.Phil.

Michal Šimečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:28

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, veľmi krátko. Ďakujem pánu poslancovi za korektný prístup aj k mojim kolegom, ktorí pripravovali tento zákon. Myslím si, že je to dobrý zákon. Možno trošku škoda pán poslanec, že ste neprišli za mnou s týmto problémom, o ktorom ste hovorili. Veľmi rýchlo by sme to vyriešili, ale ja poviem otvorene, sme stále otvorení debate. Zamýšľal som sa teraz nad tým, čo ste hovorili s tými vozidlami, ktoré sú problematické, tak ja si viem predstaviť nejaké buď, nejaké obdobie, aby zase nebol obrovský nápor na úrady, nejaké obdobie, kedy by sme poviem príklad dali ten poplatok miesto 500 na 50 euro, a aby si to ľudia dali do poriadku, aby tieto vozidlá sme v podstate sprovodili zo sveta tak, aby to bolo v poriadku. Takže som ochotný o tomto samozrejme debatovať. Moji kolegovia sú k dispozícii, ak budete potrebovať. Škoda, mohli sme to možno dneska vyriešiť, ale neviem tie technické problémy ešte treba samozrejme domyslieť.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

18.6.2024 o 9:28 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:28

Michal Šimečka
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán minister, pán spravodajca.
Prerušujem teda rokovanie o tomto bode programu, posúvame sa ďalej. Pristúpime k prvému čítaniu o vládnom návrhu zákona o niektorých povinnostiach a oprávneniach v oblasti kryptoaktív a o zmene a doplnení niektorých zákonov, je to pod tlačou 293, návrh na pridelenie na prerokovanie Výborom je rozhodnutím č. 306. A poprosím teraz ministra financií pána Ladislava Kamenického, aby vládny návrh zákona uviedol.
Nech sa páči.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.6.2024 o 9:28 hod.

D.Phil.

Michal Šimečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:29

Ladislav Kamenický
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Cieľom návrhu zákona je implementácia niektorých ustanovení nariadenia o trhoch s kryptoaktívami. Toto nariadenie upravuje ponuku kryptoaktív verejnosti, informovanie a ochranu klientov, stanovuje osobitné pravidlá pre kryptoaktíva a s nimi súvisiace služby a činnosti. Emitenti niektorých kryptoaktív a poskytovatelia služieb kryptoaktív budú po novom licencovaný Národnou bankou Slovenska. Upravujú sa právomoci, pôsobnosť Národnej banky Slovenska, napríklad vykonávať dohľad nad trhom s kryptoaktívami, udeľovať sankcie, zakazovať alebo obmedzovať predaj a distribúciu kryptoaktív z dôvodu ochrany investorov, blokovať webové stránky, ktoré poškodzujú záujmy klientov, kontrolovať odborné znalosti, schopnosti osôb poskytujúcich poradenstvo v oblasti kryptoaktív. Súčasťou návrhu zákona sú novely ďalších zákonov súvisiacich s týmto nariadením. Úpravy spresňujú transpozíciu smerníc a úpravy vyplývajúce z aplikačnej praxe v oblasti bankovníctva a platobných služieb. Napríklad schvaľovanie osoby zabezpečujúcej plnenie úloh ... v oblasti AML v banke, zníženie výšky základného imania pre poskytovateľov platobných služieb v obmedzenom rozsahu. Za mňa chcem povedať k tomuto zákonu to, že, že mali sme tu mnohé škandály, ktoré súviselo práve s rôznymi burzami, kryptoaktív a toto je návrh, ktorý má ochraňovať klientov pred rôznymi podvodmi, vzhľadom na to, že je to moderný nástroj, ktorý mnohí ľudia využívajú a na druhej strane, aby neprišli takto o svoje peniaze.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie

18.6.2024 o 9:29 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 9:29

Michal Šimečka
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Ďakujem pán minister a dávam slovo spravodajcovi, ktoré určil gestorský Výbor pre financie a rozpočet, pánovi poslancovi Igorovi Válekovi, nech sa páči.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

18.6.2024 o 9:29 hod.

D.Phil.

Michal Šimečka

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video