33. schôdza

12.6.2018 - 25.6.2018
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

12.6.2018 o 13:59 hod.

Ing. Mgr.

Marian Kotleba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:57

Stanislav Mizík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Keď prišla reč na kvóty, tak k tým kvótam len toľko. Vláda doma - akože ona nič, ona muzikant, ona kvóty nie. Ale jej poslanci v Európskom parlamente za kvóty hlasovali. To je neodškriepiteľný fakt. Ako napríklad pani Beňová a ďalší. Je to naozaj schizofrénia.
A pamätám si na jeden protest, keď sa išlo protestovať do Gabčíkova, ako uzavreli policajti, kukláči aj bežní policajti, dav ľudí v počte od 500 do 1 000 ľudí v lese, do polnoci ich tam držali, nemohlo sa ani, ani späť, ani tam, ani protestovať, ani neprotestovať a dokonca vtedy, pani ministerka, teraz sú to vaši podriadení, policajti dokonca aj použili také ťahy ako bitie žien s obuškami po prsníkoch. Dokonca jednu onkologickú pacientku po operácii šľahol s obuškom. Tak len toľko k tomu.
Ďakujem za slovo.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.6.2018 o 13:57 hod.

Mgr.

Stanislav Mizík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:58

Natália Grausová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja ti ďakujem, pán kolega Mizík. Ja ešte k tým mimovládkam by som povedala, že my sme tu podali návrh, ktorý bol, aby mimovládne organizácie, ktoré sú financované zo zahraničia, aby boli zaviazané povinnosťou uvádzať zdroj svojich financií, kto ich platí, kto ich financuje. Nikto z poslancov SMER-u za tento návrh nezahlasoval. Takže je tu naozaj, je to schizofrénia.
A to, čo váš pán poslanec jeden, neviem, ako sa volá, Buček alebo ako, hovoril, tie mimovládky tam hrajú úlohu, v tomto, v tomto návrhu zákona.
Znova prosím, pani ministerka, stiahnite, prosím, váš zákon.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.6.2018 o 13:58 hod.

MUDr.

Natália Grausová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 13:59

Marian Kotleba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán podpredseda Národnej rady, vážená pani ministerka, kolegyne, kolegovia, vážený pán exminister Kaliňák, začnem tak trošku možno netradične, čo bolo, to bolo, terazky som majorom. Čo bolo, to bolo a nič z toho, nič z toho neospravedlňuje žiadnu ani súčasnú vládu v tom, aby pokusy o zastavenie, ktoré tu boli spomenuté, pokusy o zastavenie nelegálnej migrácie použili ako ospravedlnenie na liberalizáciu slovenskej azylovej politiky, ako ospravedlnenie na to, že idú, jednoznačne idú rozširovať možnosti a príležitosti na to, aby Slovenská republika pod tlakom bruselského diktátu, pod tlakom protikresťanskej a protinárodnej Európskej únie liberalizáciou svojho vlastného národného prostredia azylových zákonov umožnila rozbehnúť vyššiu mieru prijímania tých žiadateľov o azyl.
To, že tento zákon je, alebo tento návrh, táto novela je významnou liberalizáciou, významným uvoľnením pravidiel, to asi nepopiera absolútne nikto. Nejde teraz o jednotlivé čiastkové zmeny, či zastupovanie, či je to zastupovanie mimovládkami, či je to predlžovanie lehôt, ide o celkové znenie tejto novely, tohto zákona, o jeho výsledok a ten výsledok je úplne jasný. Európska únia tlačí na členské štáty, aby boli povoľnejšie a ochotnejšie pri prijímaní imigrantov ako pri nástroji na riešenie imigračnej krízy. Lenže v tomto, v tomto je možno ten najväčší problém.
Už ste asi počuli o tom, že len nedávno sme sa vrátili s kolegom z oficiálnej návštevy Sýrii a Libanonu, a z čerstvých skúseností zo štátov Stredného východu vám môžem povedať, že predstavitelia vlád týchto krajín nepožadujú od Európskej únie ani od európskych štátov, aby problémy s utečencami riešili tým, že ich tu budú prijímať. Krajiny alebo vlády týchto krajín od nás nežiadajú, aby sme im pomáhali tým spôsobom, aby sme tu uvoľňovali azylovú politiku a aby sme ľudí, ktorí utekajú z týchto štátov, umiestňovali do našich európskych krajín. Žiadajú úplne niečo iné.
Žiadajú, aby európske štáty a Európska únia prijali zodpovedný postoj, aby zrušili nezmyselné sankcie, ktoré im zabraňujú obnoviť vojnou zničené krajiny, aby zrušili európske štáty, aby Európska únia zrušila sankcie, ktoré zabraňujú nakupovať medicínske vybavenie, ktoré zabraňujú obnoviť zdravotnícku starostlivosť, aby Európska únia zrušila sankcie, ktoré zabraňujú týmto krajinám, najmä Sýrii nakúpiť ťažkú techniku a náhradné diely pre túto techniku, ale nie vojenskú techniku. Bagre, valce, finišery, proste stroje, ktoré sú potrebné na obnovu infraštruktúry, na obnovu ciest, na obnovu nemocníc, na obnovu tovární, na obnovu poľnohospodárstva, aby ľudia, ktorí museli cez vojnu utiecť, sa mohli do týchto krajín vrátiť. Sýria nechce, aby ľudia, ktorí museli utiecť, museli ostať v Libanone, v Turecku alebo v Európe. Sýria nechce, aby Európska únia platila peniaze Turecku, pretože Turecko za tie peniaze nepomáha utečencom. Turecko za tie peniaze trénuje a vyzbrojuje ďalších a ďalších útočníkov, ktorí viac a viac destabilizujú celú, celý región.
Preto si myslím, že je absolútne nevhodné, ak my ideme počúvať o..., alebo reagovať na tlak Európskej únie na riešenie imigračnej otázky tým, že ideme zjemňovať a uvoľňovať azylový zákon. Ak vláda má seriózny záujem, aby Slovensko pridalo ruku k dielu pri riešení azylovej politiky alebo tejto migračnej krízy, čo ja dopredu ich neodsudzujem a nevravím, že takí nie sú, že to nerobia v dobrom, v dobrom záujme, tak nech to spraví tak, ako si to tie štáty, ktoré sú tou migračnou krízou postihnuté, a ako si to želajú. Oni to asi vedia lepšie ako my, čo potrebujú. Je veľmi naivné si myslieť, že my sme tí, ktorí najlepšie vieme, Európska únia, bruselskí úradníci odtrhnutí od reality sú tí, ktorí najlepšie vedia, čo všetci ostatní potrebujú. To je nielenže naivné, to je aj krátkozraké a ja si myslím, že to je jasný výsledok zaslepenia ľudí aj politikou tou dlhotrvajúcou európskou, protinárodnou, protikresťanskou propagandou, ktorá, ktorej cieľom je jednoducho z ľudí aj z vlád spraviť nerozmýšľajúce stádo, ktoré bude slepo nasledovať tie bruselské príkazy. Koniec koncov pre Slovensko, pre Slovensko by to bola aj omnoho jednoduchšia a ľahšia cesta. A nehovoriac o tom, že aj lacnejšia. Pretože oni od nás nechcú žiadne peniaze, žiadne peniaze.
Úplne by stačilo, aby slovenská vláda prestala rešpektovať sankcie, za ktoré žiadny slovenský poslanec nehlasoval, pretože o sankciách sa v Národnej rade Slovenskej republiky nehlasovalo. Preto vláda nemá žiadnu povinnosť dodržiavať akékoľvek sankcie voči týmto krajinám alebo voči Ruskej federácii. Nemá takú povinnosť. Národná rada to neodhlasovala, vláda tým zaviazaná nie je, nie je a toto by bol omnoho významnejší a väčší príspevok súčasnej vlády k tomu, aby sme si mohli povedať, že áno, Slovenská republika sa chce podieľať na aktívnom riešení migračnej krízy alebo otázky. Ale nie takým spôsobom, že my ideme otvoriť azylovú politiku, ideme ju zjemniť, ideme tie, tie pravidlá rozpustiť a predĺžiť lehoty a umožniť mnohokrát pochybným mimovládkam zastávať aktívnu úlohu v tomto konaní, to asi nie je tá správna cesta.
My nespochybňujeme ani to, čo tu pred chvíľkou vo faktickej poznámke povedal bývalý minister Kaliňák, že boli časy, keď, keď policajti na hraniciach stáli, aby cez tie hranice neprešli tí, ktorí cez ne prejsť nemajú, ale Európska únia sa rýchlo vynašla. Tlak ilegálnej imigrácie bol vymenený za sofistikovaný, v oblekoch uhladený režim migrácie legálnej, migrácie požadovanej Európskou úniou a Bruselom. A táto aktivita, o ktorej dnes pojednávame, o ktorej sa bude hlasovať, nie je ničím iným, len logickým následkom a ďalším teda z mnohých logických následkov alebo vynútených následkov tohto bruselského diktátu.
A ja som musel vystúpiť kvôli tomu, lebo videli sme, videli sme na vlastné oči v tej Sýrii, aj v tom Libanone, že tí ľudia potrebujú niečo úplne iné, že tí ľudia potrebujú úplne, úplne iný prístup, že oni sem nechcú ísť, že tie vlády nechcú, aby tí ľudia odišli, tí ľudia tam chýbajú v tých krajinách. V Sýrii dnes okrem tých 6 mil. zhruba Sýrčanov, ktorí sú v exile, chýba ďalších možno 8 mil. ľudí k tomu, aby mohla Sýria využiť všetku tú pôdu, ktorú má, na to, aby mali to poľnohospodárstvo na takej úrovni, ako si sami predstavujú. Oni nechcú, aby, ešte raz to zopakujem, nechcú, aby tí ľudia museli utekať kdekoľvek a už vôbec nie do Európy.
Žiaľ, humanitárna kríza, ktorá tam je spôsobená teraz už nie vojnou, lebo vojna oficiálne skončila pred rokom a pol, priatelia, ale práve sankciami, spôsobuje to, že ak do štyroch rokov nebudú zrušené sankcie v Sýrii, tak spadne nielen celý sýrsky systém, ale spadne aj systém v Libanone, ktorý spôsobí, že vznikne ďalších 4 mil. bezdomovcov a jednoducho ľudí, ktorí budú hľadať nejaký lepší, lepšie miesto pre život, a tak sa stane, že päť a pol, päť a pol roka po vojne namiesto toho, aby jednoduchým zrušením sankcií došlo k náprave pomerov v týchto krajinách, bude o ďalších 4 mil. utečencov v Európe viac. A to nevyriešime. To hádam nikto z vás nie je tak naivný, aby si myslel, že to vyriešime tým, že dáme o 25 azylov viacej. Alebo o 2 500 azylov. Alebo že tak zliberalizujeme ten azylový zákon, že ho môžme nakoniec úplne zrušiť. To asi chápete všetci, že to cesta ani riešenie nie je.
Preto sme tu, aby sme povedali, že nie je riešenie ani táto liberalizácia, ani tento pokus zo strany vlády. A naozaj by bolo dobré, keby ste sa nad tým seriózne a vážne zamysleli.
Ďakujem pekne. (Ojedinelý potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

12.6.2018 o 13:59 hod.

Ing. Mgr.

Marian Kotleba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:09

Stanislav Mizík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Ďakujem ti, Marian, za tvoju reč. Presne si to formuloval, čo sa týka tých sýrskych predstaviteľov a ich názorov. To isté vravel aj sýrsky vyslanec Bašára Asada pre Európsku úniu na jednej konferencii v Ríme, kde som sa aj ja zúčastnil, ktorej som sa aj ja zúčastnil, a vravel mi to aj na súkromnom posedení v jednej rímskej kaviarničke, kde sme si posedeli aj s manželkami, a tiež mi vysvetlil, a to dosť podrobne, kto, prečo a ako spôsobil tú katastrofu v Sýrii.
Ďakujem za slovo.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.6.2018 o 14:09 hod.

Mgr.

Stanislav Mizík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:10

Milan Mazurek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Presne tak, Marián, ja len, ja sa len divím alebo som taký udivený celkovo z postoja smerákov alebo hlavne ministerstva zahraničných vecí. Príde niekto, kto bol priamo na mieste, vysvetlí im, ako to je, stretol sa s najvyššími štátnymi autoritami, ktoré zodpovedajú za riešenie, resp. neriešenie tých daných konkrétnych problémov, o ktorých sa tu hovorí, a reakcia týchto mudrlantov, ktorí majú patent na rozum, na všetko a ešte používajú slovník na úrovni tínedžera 12-13-ročného, je, že to sú hlúposti, hoaxy, podvody, oni to vedia lepšie. Z bratislavskej kancelárie vedia všetko najlepšie a tá úroveň ich komunikácie je už jednoducho neuveriteľná.
A naozaj mohli by ste si s tým spraviť jednoducho poriadok, pretože to, ako sa vyjadruje ministerstvo zahraničných vecí, ako nejaký pubertiak, to je naozaj na hanbu. A súvisí s tým aj to, ako sa vyjadruje nejaký ten váš pipík, ktorého tam máte na stránke Polície Slovenskej republiky, ktorý uráža, nadáva ľuďom. Veď jednoducho či už vyjadrovanie celkovo týchto štátnych inštitúcií, ktoré majú zodpovedať za riadenie štátu, nemôže vyzerať tak, ako vyzerá! A toto je celý ten problém, že vy ste nielen arogantní a namyslení, ale jednoducho odmietate, odmietate čo i len trošku pripustiť, že to, čo sa nám tu sype zo strany Spojených štátov amerických, Izraela, Turecka či bruselského diktátu, jednoducho propaganda, ktorá nekorešponduje s realitou. A namiesto toho, aby ste si tieto veci overili, zistili, aké sú, a sami sa presvedčili o tom, že či to, čo prezentujete, je pravda, alebo nie, tak mudrujete a arogantne nadávate každému, kto mal viac odvahy a rozumu ako vy všetci dokopy a ide si tieto veci overiť.
To je jednoducho neuveriteľné!
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.6.2018 o 14:10 hod.

Milan Mazurek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:11

Robert Kaliňák
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predseda Kotleba, sú veci, ktoré sú faktami. Myslím si, že za enormnou mierou migrácie cez Stredozemné more môžme vidieť nestabilitu v Líbyi. A nestabilita v Líbyi vznikla zničením režimu, ktorý tam bol. Asi nebol demokratický, asi bol jednoznačne autoritatívny, ale, pravdaže, Líbya mala jednu z najväčších životných úrovní Severnej Afriky. A pred týmto diktátor Kaddáfí aj varoval, že čo sa stane, čiže aj do budúcna si má Európa uvedomovať, že keď robí nejaké rozhodnutia, a v tomto prípade na to paradoxne doplatila jedna z krajín, ktorá sa podieľala na, by som povedal, odstránení, odstránení tohto režimu, myslím tým Taliansko, tak musí pozrieť aj dôsledky. A to isté platí aj v prípade Sýrie a Asadovho režimu, ktorý takisto určite nepatrí medzi vzorové demokracie, skôr naopak, ale treba si uvedomiť, že Sýria patrila proste medzi najrozvinutejšie krajiny Blízkeho východu, a teraz je to vlastne zničené pole, takže tu sa bavme o príčinách tejto samotnej migrácie, s tým súhlasím.
Na druhej strane tento zákon ale skôr zvyšuje zodpovednosť tých mimovládnych organizácií, o ktorých hovoríme, pretože predtým to robili ako fyzické osoby, bez mena, bez ničoho, anonymne de facto, dneska budú musieť mať vlastne, že koho zastupuje, aby bolo jasné, kto koho zastupuje, tým pádom je to z tohto pohľadu prehľadnejšie. Aj tá zodpovednosť je tým pádom absolútne jasnejšia, aby bolo jasné, že kto čo robí, pretože predtým to bolo iba o fyzickej osobe, čiže to nie je žiadne zjednodušenie ani zľahčenie. Naopak, platí pravidlo, že doteraz vláda mala veľmi tvrdú azylovú politiku a bude ju mať aj v budúcnosti, to, či sa niektorá krajina, si niekoho navezie, kvôli tomu, že potrebuje pracovnú silu, to je individuálne rozhodnutie, ale z pohľadu tých migrantov, ktorí prichádzali zo subsaharskej Afriky, čiže cez Líbyu chodili... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.6.2018 o 14:11 hod.

JUDr.

Robert Kaliňák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:13

Marian Kotleba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pánovi poslancovi Kaliňákovi za konštruktívnu, konštruktívnu faktickú poznámku, ale naozaj je pravda, že tento návrh, vládny návrh novely zákona o azyle uvoľňuje, uvoľňuje azylové pravidlá, uvoľňuje pravidlá týkajúce sa samotného azylového procesu, to znamená, že ak ten proces bude voľnejší, tie pravidlá budú voľnejšie, tak je jednoducho logické a nedá sa to nejakým spôsobom vyvrátiť, že tých azylov bude udelených viac, a to je vlastne to, čo od nás Brusel požaduje.
Čo sa týka Líbye a Sýrie, to asi nie je téma teraz na faktickú poznámku za dve minúty, ale môžme si k tomu kedykoľvek sadnúť a budem rád aj, keď sa zoznámim s vaším názorom na vec, a môžme sa porozprávať o tých režimoch.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

12.6.2018 o 14:13 hod.

Ing. Mgr.

Marian Kotleba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:13

Denisa Saková

Vystúpenie v rozprave 14:14

Ján Richter
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, vláda Slovenskej republiky vo svojom programovom vyhlásení okrem iného zaviazala sa zvýšiť výšku peňažného príspevku na opatrovanie fyzických osôb s ťažkým zdravotným postihnutím.
Na základe tohto záväzku je na rokovanie Národnej rady Slovenskej republiky predložená novela zákona, ktorou sa navrhuje s účinnosťou od 1. júla tohto roku ustanoviť základnú výšku peňažného príspevku na opatrovanie v nominálnom vyjadrení 369,36 eura, čo predstavuje zvýšenie z 249,35 na 369,36 eura, to znamená, že zvýšenie o 120 eur. Výška týchto peňažných príspevkov bola doteraz naviazaná na výšku životného minima, čo znamenalo, že v posledných rokoch sa nezvyšovala buď vôbec, alebo len v minimálnej miere.
V záujme zabezpečiť možnosť flexibilnejšie zvýšiť výšku týchto príspevkov sa navrhuje zrušiť valorizačný mechanizmus podľa sumy životného minima a umožniť, aby sa ich výška v budúcnosti ustanovovala nariadením vlády Slovenskej republiky, to znamená, aby sa každý rok prehodnocovala. Pri peňažnom príspevku na opatrovanie sa ďalej navrhuje ustanoviť priaznivejšie podmienky v prípade dlhodobej hospitalizácie opatrovanej fyzickej osoby s ťažkým zdravotným postihnutím a tiež v prípade jej úmrtia. V súvislosti s poskytovaním peňažného príspevku na osobnú asistenciu sa tiež zavádza možnosť tento príspevok poskytovať aj osobe s ťažkým zdravotným postihnutím, ktorou je nezaopatrené dieťa, voči ktorému sa vykonávajú opatrenia sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately v domácom prostredí zamestnanca zariadenia sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately. Súčasne sa navrhuje upraviť podmienky pre poberateľov peňažného príspevku na osobnú asistenciu tak, že sa rozširujú činnosti osobnej asistencie o činnosť pomoci ťažko zdravotne postihnutému rodičovi dieťaťa pri jeho starostlivosti o neho do troch rokov, a zároveň sa dopĺňa oblasť komunikácie o ďalšie alternatívne, alternatívne formy.
Významná je aj zmena, ktorou sa v súvislosti s parkovacím preukazom pre fyzickú osobu so zdravotným postihnutím navrhuje rozšíriť okruh osôb, ktorým je možné vyhovieť a vystaviť tento preukaz, ako aj zjednodušiť administratívny postup pri jeho vyhotovovaní. Okrem toho sa umožňuje poskytovať peňažný príspevok na kompenzáciu zvýšených výdavkov v súvislosti so zabezpečením prevádzky osobného motorového vozidla osobám s ťažkým zdravotným postihnutím, ktoré sú zaradené do chronického dialyzačného programu, do transplantačného programu a ktorým sa poskytuje onkologická liečba.
Súčasne sa navrhuje upustiť od povinnosti uplatňovať poskytnutý peňažný príspevok na kompenzáciu v konaní o dedičstve v prípade, ak fyzická osoba s ťažkým zdravotným postihnutím zomrie.
V čl. II sa novelizuje zákon o sociálnom poistení s cieľom spresniť oznamovacie povinnosti pri vzniku a zániku dôchodkového poistenia poistenca štátu. Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky obsahuje viaceré pozmeňovacie návrhy, ktorých predmetom sú okrem legislatívnotechnických návrhov aj nasledujúce zmeny:
- Pri peňažnom príspevku na opatrovanie sa navrhuje upustiť od krátenia výšky peňažného príspevku z dôvodu, že opatrovaná osoba s ťažkým zdravotným postihnutím navštevuje školu v rozsahu viac ako 20 hodín týždenne.
- Po ďalšie zvýšiť ochranu príjmu osoby s ťažkým zdravotným postihnutím z 1,7 na dvojnásobok sumy životného minima pre plnoletú fyzickú osobu.
- A po tretie zmeniť sumu, o ktorú sa zvyšuje peňažný príspevok na opatrovanie v prípade, že opatrovanou osobou je nezaopatrené dieťa, zo 49,80 na 100 eur mesačne.
Pri peňažnom príspevku na osobnú asistenciu sa navrhujú tieto zmeny:
1. zvýšenie pôvodnej navrhovanej sadzby za 1 hodinu osobnej asistencie o jedno euro, čo predstavuje sumu za jednu hodinu osobnej asistencie vo výške 3,82 eur.
- Za ďalšie úplne zrušenie sledovania príjmu osoby s ťažkým zdravotným postihnutím.
Vo Výbore Národnej rady pre sociálne veci sa rozprúdila diskusia aj o ďalších otázkach, ktoré neboli formulované v pozmeňujúcich návrhoch. Reálne predpokladám, že pani predsedníčka výboru predloží návrh, ktorý by som chcel aj vo svojom úvodnom slove vopred podporiť, ktorý sa:
– po prvé vyplácania príspevkov do zahraničia, pričom zákon predpokladá, že ak sa poberateľ príspevku zdržiava v zahraničí viac ako 60 dní za sebou, úrad prísprevok, príspevok odníme. Zmena sa týka skutočnosti, že mnohí poberatelia príspevku v zahraničí študujú a predmetná úprava im v tomto prípade spôsobuje vážne komplikácie. Vzhľadom na snahu podporiť štúdium týchto osôb upravujeme výnimku, podľa ktorej sa príspevok odníme až po desiatich mesiacoch pobytu v zahraničí, ak poberateľ príspevku v zahraničí študuje. Je to spojené s obdobím v podstate školského roka.
Druhý návrh smeruje k výkazom o počte hodín vykonanej osobnej asistencie, ktoré vzbudili vlnu, nazvem to, nevôle, najmä u osôb s ťažkým zdravotným postihnutím.
Po diskusii vo výbore sa vo výkaze nebude uvádzať časový rozsah vykonávania osobnej asistencie počas dňa, avšak pre zabezpečenie efektívnej kontroly, a to najmä kontroly na mieste, sa precizujú ustanovenia o súčinnosti osoby s ťažkým zdravotným postihnutím a osobného asistenta pri vykonávaní takejto kontroly. Časový rozsah vykonanej asistencie si tak bude môcť úrad vyžiadať v prípade podozrenia o zneužívaní príspevku na osobnú asistenciu.
Napriek tomu, že zmeny navrhované v rámci druhého čítania predstavujú vplyv na štátny rozpočet v roku 2018 vo výške 16,3 mil. a v roku 2019 vo výške 40,1 mil., podarilo sa nám na uvedené pozitívne zmeny nájsť finančné prostriedky a sú garantované z hľadiska štátneho rozpočtu pre budúci rok a ďalšie roky. Celkové dopady na štátny rozpočet celkovej novely zákona budú takto predstavovať čiastku 125 mil. ročne.
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, uchádzam sa o podporu návrhu tohto zákona v druhom čítaní.
Ďakujem, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

12.6.2018 o 14:14 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 14:19

Ján Richter
Skontrolovaný text
Vymazať rámček!!!
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

12.6.2018 o 14:19 hod.

JUDr.

Ján Richter

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video