12. schôdza

16.9.2020 - 30.9.2020
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.9.2020 o 16:35 hod.

Ondrej Ďurica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie spoločného spravodajcu 16:17

Ján Blcháč
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Tento návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a Legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo samotného znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada uzniesla vo všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali nasledovné výbory Národnej rady Slovenskej republiky: výbor pre financie a rozpočet, ústavnoprávny výbor a výbor pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu k uvedenému návrhu zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

22.9.2020 o 16:17 hod.

Ing. PhD.

Ján Blcháč

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:20

Martin Beluský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis

102.
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, hlavným dôvodom na predloženie tejto novely zákona a na zavedenie výdavkových stropov je fakt, že vo viacerých, takmer vo všetkých vyšších územných celkov zlyhal prirodzený samoregulačný mechanizmus a zástupcovia vyšších územných celkov si schvaľujú na svoje vlastné mzdy, odmeny a osobné benefity neúmerne vysoko, vysoké percento z celkového rozpočtu vyšších územných celkov. Výdavky na celkovú prevádzku úradov VÚC sa za posledných 5 rokov významne zvýšili a trend ukazuje, že toto navyšovanie bude pokračovať aj ďalšie roky. Ak máte možnosť, tak vás vyzývam, aby ste si pozreli dôvodovú správu k tejto nov..., k tejto novele zákona, kde máte možnosť vidieť konkrétne čísla, graf, kde je jasne vidieť stúpajúce trendy. Ja poviem len príklad, napr. Bratislavský samosprávny kraj, ktorý v roku 2015 na mzdy a odmeny dával ročne zhruba okolo 1mil. eur, tak už v roku 2021 je predpoklad a je narozpočítané, že to bude viac ako 7 mil. eur, čo máte sedemnásobné zvýšenie. Takéto trendy môžeme vidieť u všetkých územných celkov.
Ekonomická situácia na Slovensku sa od poslednej krízy výrazne zlepšila, čo sa odrazilo aj na bežných príjmoch vyšších územných celkov, ktorých hlavným zdrojom je daň z príjmu fyzických osôb. Tempo rastu bežných príjmov je však pomalšie ako tempo rastu výdavkov na prevádzku úradov VÚC. To znamená, že vedenie úradov vyšších územných celkov využíva alebo využívalo zlepšujúce sa ekonomické prostredie na míňanie peňazí tam, kde to daňoví poplatníci vidia najmenej, teda na mzdy a na prevádzku samotných úradov.
Nachádzame sa v ekonomickej situácii, kedy kvôli vírusu COVID-19 bude, budú klesať príjmy do samospráv, teda aj do vyšších územných celkov, a preto je viac ako nutné schváliť akýsi automat do zákona, ktorý zaručí, že v ťažších situáciách donúti vedúcich predstaviteľov vyšších územných celkov, aby začali šetriť aj na prevádzkach a mzdoch..., a mzdách zamestnancov.
Účelom zriadenia vyšších územných celkov však nebolo vytvorenie samotných úradov ani vytvorenie priestoru na zriadenie množstva lukratívnych pracovných pozícií, ale zavedenie a posilnenie princípu subsidiarity, t. j. riešenia problémov na tej úrovni, na ktorej vznikajú. Prax však ukazuje, že viaceré vyššie územné celky svoje kompetencie využívajú len formálne a príliš veľké množstvo financií míňajú na svoju vlastnú spotrebu a réžiu. Takýmto príkladom neriadeného plytvania na úrovni VÚC bolo napríklad v roku 2018 predloženie návrhu nového poriadku odmeňovania pre zamestnancov pracujúcich na Úrade Banskobystrického samosprávneho kraja vedeného predsedom Lunterom. Návrh poriadku odmeňovania, ktorý do zastupiteľstva Banskobystrického samosprávneho kraja predkladal riaditeľ tohto úradu, predpokladal dramatické navýšenie miezd pre najvyšších funkcionárov úradu, rádovo až o tisíce eur mesačne. Samotný riaditeľ úradu napríklad požadoval pre seba navýšenie platového stropu vrátane odmien a príplatkov až na závratných 7 241 eur mesačne. Extrémne vysoké platy žiadalo vedenie úradu aj pre ostatných vedúcich zamestnancov na Úrade Banskobystrického samosprávneho kraja.
Neprimerane vysoké mzdové a prevádzkové náklady na úradoch VÚC sú takisto aj v iných samosprávnych krajoch, napr. spomeniem Trnavský samosprávny kraj, Nitriansky alebo Košický samosprávny kraj. Tieto vynaložia na mzdy a odmeny pre nadpriemerne vysoký počet úradníkov viac ako 5 mil. eur ročne.
Ak by sme do budúcna zamedzili vynakladaniu neprimerane vysokých prostriedkov na prevádzku úradov VÚC, tak v predkladanej novele zákona navrhujeme stanoviť maximálnu výšku na ročné prevádzkové výdavky úradu VÚC na 5 % z bežných príjmov samosprávneho kraja v tom istom kalendárnom roku. Toto číslo však je, samozrejme, na diskusiu a na hľadanie určitého kompromisu naprieč politickým spektrom.
Toto obmedzenie sa týka bežných výdavkov na prevádzkové činnosti úradu, medzi ktoré podľa všeobecne zaužívanej ekonomickej klasifikácie patria: mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania, poistné a príspevky do poisťovní, tovary a služby, bežné transfery a splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi. Zavedenie 5 % stropu by ušetrilo ročne viac ako 30 mil. eur iba na prevádzke úradov, čo by znamenalo vytvorenie nových zdrojov, ktoré by sa dali využiť napríklad v školstve, sociálnych zariadeniach alebo na opravy ciest II. a III. triedy. Vďaka relatívnemu zadefinovaniu výdavkového stropu na činnosť úradov budú mať úrady VÚC v čase ekonomického rastu priestor pre zvýšenie bežných výdavkov, ako aj na valorizáciu miezd. V prípade poklesu daňových príjmov, napr. z dôvodu nepriaznivej ekonomickej situácie, ktorá nás čaká, budú musieť aj vyššie územné celky svoje výdavky na prevádzku prirodzene a racionálne optimalizovať.
Zavedenie regulovaných stropov pre výdavky na vlastnú réžiu nie je v inštitúciách napojených na verejný rozpočet ničím výnimočným. Napríklad zákon č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov stanovuje obdobným spôsobom maximálnu výšku nákladov na prevádzkové činnosti pre zdravotné poisťovne. Predložený návrh zákona bude mať okrem priaznivého finančného dopadu na verejné financie aj pozitívny dopad na znižovanie rozdielov medzi jednotlivými vyššími územnými celkami.
Treba zdôrazniť, že pre všetky VÚC majú zo zákona rovnaké originálne aj prenesené kompetencie, ktoré sa už viac ako desať rokov nezmenili, a teda neexistuje objektívny dôvod na tak vysoké rozdiely v prevádzkových nákladoch úradoch jednotlivých vyšších územných celkov. Samosprávne kraje, ktoré nedbajú na rozpočtovú zodpovednosť a príliš veľa finančných prostriedkov vynakladajú na svoju vlastnú réžiu, budú prostredníctvom tejto novely zákona prinútené hospodáriť zodpovednejšie, vďaka čomu im zostane viac finančných prostriedkov na podporu zmysluplnejších aktivít, napĺňanie skutočných cieľov, pre ktoré boli ako vyššie územné celky zriadené.
Ďakujem pekne za pozornosť.

Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.9.2020 o 16:20 hod.

Ing. PhD.

Martin Beluský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:26

Milan Mazurek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, ctené kolegyne, kolegovia, ja sa chcem pri obhajobe alebo pri prezentácii tohto nášho návrhu zákona obrátiť na koaličných poslancov, pretože práve koaliční poslanci majú možnosť dnes rozhodovať o tom, kam sa bude Slovensko uberať. Hovoríte opakovane aj o tom, že tu čelíme pandémii, že naša vláda sa musí vysporiadavať s výraznou, obrovskou, gigantickou globálnou krízou, čo sú v podstate fakty, a že jednoducho potrebujeme šetriť, tak ste sa rozhodli šetriť na dôchodcoch, rozhodli ste sa znižovať minimálnu mzdu, rozhodujete sa k tomu, aby ste zaviedli odvody na 13. a 14. plat, chcete zdaňovať a zvyšovať poplatky pri registrácii starších áut a tak ďalej a tak ďalej.
Keď sme v parlamente navrhovali, aby sme šetrili z opačnej strany, z opačného konca, a to je, aby sme znížili platy poslancom, odmietli ste. Keď je tu teraz návrh na to, aby sa znížili príspevky politickým stranám, čím by sa ušetrili desiatky miliónov eur, odmietate to. Preto navrhujeme zákon, ktorý hovorí o tom, že by sme ušetrili ročne 30 mil. eur a neušetrili by sme ich žiadnou drastickou formou. Nikoho by sme nevyhodili na ulicu, nikoho by sme nepripravili o prácu, iba by sme zamedzili pár nenažrancom nechutne sa obohacovať na štátnom rozpočte. Úplne jednoduchý recept.
Najlepší príklad vidíme na vyššom územnom celku v Banskej Bystrici, kde naozaj skupinka tzv. dobrých liberálov, tých správnych, ktorých ste svorne všetci podporovali, aby ste dokázali poraziť Mariana Kotlebu, využíva zdroje úradu na to, aby si dávala také premrštené nechutné mzdy a odmeny, že sa z toho človeku až točí hlava, a práve o tomto je náš návrh zákona. Chceme zaviesť strop, aby výdavky Úradu samosprávneho kraja na jeho vlastnú réžiu boli 5 % zo všetkých príjmov. Keď sme to prepočítavali, aj zo skúseností, ako má kolega predkladateľ Martin Beluský, priamo na úrade alebo na Regionálnej správe ciest v Banskobystrickom samosprávnom kraji, kde pôsobil, je to úplne, úplne férová, úplne bezproblémová marža, jednoducho nie je problém tieto percentá z príjmov dodržať. Akurát sa budú musieť niektorí zo svojich prehnaných, nekresťanských platov trochu uskromniť.
Tých 30 mil. eur ročne, ktoré Slovensko dnes výrazne potrebuje, by sa mohli investovať do toho, aby sa vytvárali v jednotlivých samosprávnych krajoch pracovné miesta. Mohli by sa lepšie rekonštruovať cesty II. a III. triedy, čím by sa zlepšila infraštruktúra v týchto krajoch, a to by taktiež podnietilo vytváranie ďalších pracovných miest. Jednoducho využiteľnosť tých peňazí je nekončená a tie samosprávne kraje by mali fantastickú možnosť na to, aby podporili ten svoj rozvoj, ale zároveň aby sa čo najlepším spôsobom bránili tejto prichádzajúcej a aktívne pôsobiacej kríze a mohli tak pracovať pre svojich vlastných obyvateľov. Úplne férový, doslova fantastický návrh zákona, s ktorým by nemal byť žiaden problém, a práve kríza, ktorá tu dnes panuje a ktorou neustále argumentujete, nás oprávňuje k tomu, aby sme tieto stropy aj do budúcna nastavili a zamedzili takým doslova nekresťanským lúpežiam, aké prezentuje hlavne KDH napríklad v Prešovskom kraji pod vedením Milana Majerského, ktorý si neváhajú dávať na konci roka doslova nechutné odmeny len preto, že môžu. To, že zadlžujú kraj, to, že riadia najchudobnejší kraj na Slovensku, to ich nezaujíma, hlavne, že si nadelíme pekné odmeny. A potom ešte si odhlasujú aj poslanci odmeny pre seba v rámci zastupiteľstva tohto kraja.
My preto chceme pristupovať k výdavkom štátneho rozpočtu, k výdavkom samospráv veľmi zodpovedne, chceme, aby na jednej strane pracovali s vyrovnaným štátnym rozpočtom, na druhej strane, aby naozaj pracovali pre tých obyvateľov, a nielen pre seba, aby ich pôsobenie v tých samosprávnych krajoch nebolo samoúčelné, že jediným zmyslom toho predsedu alebo toho konkrétneho podpredsedu, či jednotlivých vedúcich sekcií na úradoch bolo byť tam a poberať plat, ale práve naopak, aby ich pôsobnosť bola poslaním, preto aby zlepšovali život všetkých obyvateľov tohto kraja. A práve vy, koaliční poslanci, dnes máte možnosť pomôcť štátu, samosprávam, pomôcť obyvateľom Slovenskej republiky vysporiadať sa s následkami krízy, pomôcť im ľahšie prečkať túto krízu a pomôcť im mať kvalitnejší život v rámci jednotlivých územných celkov. Úplne jednoduchá vec, ktorá sa, ktorá stačí urobiť, a to je hlasovať za náš návrh zákona.
V druhom čítaní môže prísť k debatám, k pozmeňujúcim návrhom k tomu, že tie čísla vám možno trochu pomeníte, že si poviete, že to má byť 6 %, 6,5 %, ale nastavme tie limity tak, aby sme tie peniaze ušetrili, pretože každý jeden milión, dva, tri, to sa nazbiera eur, je potrebných dnes na to, aby sme skutočne mohli pracovať v tejto kríze efektívnejšie.
Ja fakt chcem veriť, že vám aspoň trochu záleží na tom Slovensku, že aj keď ste si dali programové vyhlásenie vlády, ktoré počíta s gigantickým navýšením výdavkov štátneho rozpočtu, že aj keď ste tu vytvorili nové ministerstvo, že aj keď ste sa zaviazali k tomu, že budete dávať 2 % HDP na zbrojenie, že aj napriek tomu budete myslieť aj na tých obyčajných ľudí v tých jednotlivých regiónoch a že nájdete spoločnú reč s ostatnými kolegami, s ďalšími poslancami, aby ste mohli zlepšiť život týchto ľudí a aby ste neurobili nič zlé, ale len ukrátili nenažranosť určitých malých skupiniek, ako je napríklad rodina Lunterovcov v Banskej Bystrici.
Ďakujem veľmi pekne za podporu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.9.2020 o 16:26 hod.

Milan Mazurek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:32

Rastislav Jílek
Skontrolovaný text
Ja by som dal do pozornosti len šetrenie výdavkov, keď Banskobystrický samosprávny kraj riadil pán Marian Kotleba, sľuboval pred jeho zvolením ušetrenie 42 mil., zo 42 mil. na 27 mil., teda ušetriť 15 mil. na platoch, výsledok bol taký, že platy narástli o 9,5 %, cca 4 mil. eur. Takže to len takto do pozornosti.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.9.2020 o 16:32 hod.

Mgr.

Rastislav Jílek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:33

Jozef Pročko
Skontrolovaný text
Tak ja som chcel reagovať presne toto isté, takže presne kolega to povedal, ale chcem povedať jednu vec, že ja súhlasím s pánom poslancom Mazurekom, že naozaj nenažranosť je na VÚC neprípustná, a ja si pamätám jednu nenažranosť, keď si jeden župan nechal platiť od svojich zamestnancov, tak to bola veľká nenažranosť. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.9.2020 o 16:33 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:33

Eduard Kočiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Pán kolega Mazurek tu veľmi jasne, veľmi výstižne a veľmi pragmaticky poukázal na najväčší problém a to je problém toho, ako vyššie územné celky hospodária s peniazmi daňových poplatníkov, resp. ako nehospodárne hospodária. To znamená, platy niektorých županov, niektorých zástupcov župana, ako je to v Banskej Bystrici, čiže firma Lunter a syn, ktorá podľa všetkých dostupných informácií, ktoré sú verejne dohľadateľné, jednoducho takéto platy, aký, ako majú títo dvaja páni, otecko a synáčik, tak to im môžu závidieť naozaj všetci, ktorí tu sedíme. Jednoducho je to nehorázne, je to proti tomu, čo vlastne hlásali na začiatku, porazme toho strašného nechutného Kotlebu, pretože on tam zamestnal manželku, on tam zamestnal brata, on tam zamestnáva, ja neviem, straníkov, sympatizantov, kadekoho, ale to B už nepovedali, že títo ľudia tam pracovali za minimálne mzdy, kdežto títo páni, len ako pristúpili k tomuto korytu, jednoducho ich nenažranosť nepoznala hraníc, nepoznala medzí. A teraz stále budú vystupovať ako tí najväčší chudáci, ako tí najväčší bojovníci proti tomu strašnému Kotlebovi.
Ale ja naozaj sa pýtam, že kde je tá principiálnosť, kde všetci sú tí politici, ktorí podporovali pána Luntera v jeho víťaznom, víťazoslávnom boji Marianovi Kotlebovi, či sa teraz za jeho konanie, za jeho činy, za jeho prehrešky nehanbia. Ak by som dal hlas a podporoval takéhoto človeka, ktorý naozaj vykráda a rozkráda financie vyššieho územného celku v Banskej Bystrici, je mi z toho naozaj smutno.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.9.2020 o 16:33 hod.

Mgr.

Eduard Kočiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:35

Ondrej Ďurica
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Ďakujem Milanovi Mazurekovi za veľmi konkrétnu reč, ktorou sa prihovoril predovšetkým vám, koaliční poslanci, pretože nie je podstatné, čo sa na ktorej župe dialo v predchádzajúcich obdobiach, samozrejme, je to uhol pohľadu, je to uhol takej politickej, politického zápasu, kedy ideme hodnotiť a kritizovať bez toho, aby tá druhá strana mala právo a možnosť sa k tomu vyjadriť. To znamená, nechajme tieto detinské rôzne roztržky a výmeny, ale skutočne skúsme - a vy na to máte, pretože máte jasnú väčšinu v tomto parlamente - skúsme začať robiť veci lepšie a skúsme začať robiť veci pre občanov a naozaj nastaviť ten mechanizmus tak, ako tu bolo povedané, popísané, a presne za tým účelom je predkladaný aj tento návrh zákona.
Takže je fajn, že budete kritizovať, že budete hovoriť tie svoje polopravdy a klamstvá o tom, ako sa gazdovalo na ktorej župe, to je všetko pravda, môžete to hovoriť, môžete aj útočiť, máte na to právo, ale máte právo, máte príležitosť a máte aj voči svojim voličom povinnosť nastaviť dnes veci tak, aby fungovali lepšie. A tento zákon nie je o ničom inom, je to len o tom, aby tie veci naozaj fungovali zodpovedne, aby sa tam nešafárilo s peniazmi všetkých občanov.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.9.2020 o 16:35 hod.

Ondrej Ďurica

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:37

Milan Mazurek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne kolegom. Pán Pročko a Jílek, vaše argumenty nemajú žiadnu logiku.
V prvom rade, zrejme viete, že či už inflácia alebo valorizácia platov zabezpečuje to, že tie platy logicky musia rásť, a to je, samozrejme, správne. Taktiež viete, že rozpočty jednotlivých samosprávnych krajov sa navyšujú každý rok vzhľadom na vyšší výber dane z príjmu fyzických osôb. A taktiež, a to by ste si mohli dohľadať, môžete vedieť, že za pôsobenia Mariana Kotlebu boli výdavky na chod, na réžiu a na platy Úradu samosprávneho kraja v Bystrici najnižšie spomedzi všetkých úradov na Slovensku. To je dohľadateľný fakt. Smejete sa ako naozaj pripečení niekedy, ale toto je fakt, to si môžete dohľadať a zabúdate povedať ten ďalší fakt a to je to, že Marian Kotleba ušetril kraju 38 mil. a splatil dlhy.
A čo urobil Lunter ako prvý, keď tam nastúpil? Zobral si niekoľkomiliónovú sekeru, aby mohol dotovať všetky tieto svoje čáry-máry, ktoré tam dnes vystrája. Ale aj odhliadnuc od toho, že ste úplne argumentačne mimo, ja som hovoril o niečom totálne inom v rozprave a ide mi o to, vyrovnať sa s dopadmi súčasnej krízy. Vaše odvracanie debaty do nejakých fiktívnych argumentov 4-5 rokov naspäť do minulosti predsa nemá žiaden význam pre dnešný stav a ten je taký, že potrebujeme ušetriť peniaze, aby ľudia sa mohli s touto krízou vysporiadať čo najlepšie, lebo vám je fajne, vy ste si odmietli znížiť svoje platy, poslancom je úplne úžasne, máte príjem garantovaný štátom na štyri roky.
Ale čo tí ľudia, ktorým zakazujete pracovať, čo tí ľudia, ktorí kvôli vašim opatreniam prichádzajú o prácu? O tých tu ide a týmto to môže pomôcť, preto sme to navrhli, tak sa prestaňte správať ako malé deti a škeriť sa tu a vyťahovať 5 rokov staré nezmysli, keď čelíme kríze, čelíme nezamestnanosti a čelíme chudobe Slovákov, ľudí pracujúcich na Slovensku, máme tu pracujúcu chudobu, tak na toto myslite, preto sme ten návrh zákona dali, a preto by ste ho mali podporiť, ak máte ako čo i len najmenšie sociálne cítenie.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

22.9.2020 o 16:37 hod.

Milan Mazurek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:39

Martin Beluský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, ja vás nechcem zdržovať, viem, že máme termínovaný bod, ale chcem len pripomenúť váženým poslancom, že práve dneska končí medzirezortné pripomienkové konanie k návrhu novely ústavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti, ktorý keď si prečítate, tak zistíte, že aj ministerstvo financií navrhuje zaviesť tzv. výdavkové limity na úrovni štátu, čiže to nie je nejaká vec, ktorú sme si my vymysleli, ktorá by neexistovala, a myslím si, že tam si nájdeme tiež, nájdeme tam zhodu naprieč celým politickým spektrom.
A myslím si, že aj pri takomto návrhu zákona netreba hľadať nejaké politikárčenie, netreba hľadať dôvody, prečo by sme nemali tento návrh zákona podporiť, pretože tento zákon nie je o politike, tento zákon je naozaj iba o tom, aby sme pomohli aj na úrovni vyšších územných celkov a na úrovni regiónov, aby sa to hospodárenie naozaj bolo čo najlepšie, aby sme aj tie peniaze dali tam, kde naozaj patria.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

22.9.2020 o 16:39 hod.

Ing. PhD.

Martin Beluský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 16:45

Milan Mazurek
Skontrolovaný text
Pán predsedajúci, ctené kolegyne, kolegovia, predkladáme tu ako skupina poslancov za klub Ľudovej strany Naše Slovensko návrh ústavného zákona, aby sme na Slovensku sfunkčnili inštitút referenda, aby ho občania skutočne mohli využívať tak, ako je jeho pravým zmyslom, a aby jednoducho tento inštitút bol funkčný. Toľko na úvod a viac už k obsahu návrhu zákona poviem v rozprave, do ktorej sa hlásim ako prvý, aby ste na mňa mohli prípadne reagovať.
Skryt prepis

Vystúpenie

22.9.2020 o 16:45 hod.

Milan Mazurek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video