15. schôdza

11.6.2024 - 28.6.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 11:45 hod.

Ing. PhD. MBA

Igor Šimko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:37

Peter Stachura
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem kolegom za podporné stanovisko. Ja som chcel povedať ešte tiež dôležitú vec, že práve toto je dôkaz toho, ako nebezpečné je meniť legislatívu v skrátenom legislatívnom konaní rôznymi prílepkami, keď prichádzajú nejaké pozmeňováky, ktoré naozaj zásadne môžu zasiahnuť do systému. Tu vidíme jeden z takýchto príkladov. Myslím si, že ani, ani kolegovia, ktorí to podporili, si neuvedomili, že takéto niečo vlastne v minulej, v minulej snemovni prešlo aj cez nich, pretože sú to veci, to je obludné, koľko vecí Národná rada vlastne teraz prijíma, v akom skrátenom legislatívnom konaní tu v takom rýchlom tempe prijímame zákony a takýmto spôsobom môžeme naozaj prehliadnuť niektoré veci a myslím si, že, ruku na srdce, každej, každej koalícii sa to môže stať, či už tejto, alebo predošlej, že jednoducho prejdú pozmeňováky, nejaké novely, ktoré si nikto len rýchlo nevšimne a už to bolo veľmi šikovne pripravené a potom sa z toho profituje dlhú dobu.
Takže ja chcem apelovať na nás všetkých, ako dávajme si na tieto veci pozor, to nie je sranda, prečo tu hovoríme, že tie zákony sa majú prijímať v riadnom, v riadnom konaní, pretože naozaj potom tá šanca chýb alebo vecí je výrazne nižšia. Ja nie som expert na verejné obstarávanie, mne to trvalo tiež veľmi dlho, kým som pochopil, kde je, kde je, kde je problém, je to napísané naozaj tak, že tomu rozumie možno skutočne len človek, ktorý sa verejnému obstarávaniu rozumie, ale som presvedčený o tom, že to bol zámer, že to bol zámer aj z dôvodu toho, že v tom zákone sa potom náhle ocitlo päť miliónov eur na stavebné práce a zhodou okolností plán obnovy, ktorý ešte potom upravil pán Lengvarský, hovoril o malých zákazkách do päť miliónov z plánu obnovy. Čiže toto sú evidentne veci, ktoré boli pripravené, a mňa aj, mňa veľmi mrzia, dúfam... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

19.6.2024 o 11:37 hod.

MUDr, Dr. med. MBA

Peter Stachura

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:39

Richard Raši
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Ešte raz ďakujem pekne všetkým vystupujúcim aj za pozmeňujúce návrhy, ktoré tu odzneli aj z teda od niektorých, stihli ste komunikovať aj s našimi odbornými útvarmi, ktoré sú tu. Začnem možno od konca.
To, čo tu bolo teraz vyčítané, to sa naozaj dostalo do zákona v roku 2022, hej? Ja som o tom tiež nevedel. Mrzí ma, že sme to nevychytili v medzirezortnom pripomienkovom konaní, lebo sme to mohli elegantne urobiť, lebo tie návrhy, ktoré sú predkladané, aj ktoré dal pán poslanec Hajko, ktoré dal pán poslanec Hargaš, ktoré dala poslankyňa Remišová, v niektorých statiach, a čo komentoval pán poslanec Dostál, v niektorých častiach idú proti sebe, hej? Na jednej strane je tu limit 50-tisíc, ktorý bol 10-tisíc, kde nám pani Remišová vyčíta jeho výšku, aj pán Dostál, na druhej strane prišlo Progresívne Slovensko s navýšením na 80-tisíc.
Čiže ja chcem povedať, že naozaj tento zákon predkladám rád, hovorím aj druhú vec, že k tomuto zákonu sa určite ešte vrátime, pretože sú návrhy, aj ktoré priniesol pán poslanec Vážny. Priniesol dva návrhy, jeden je v poriadku, s ním súhlasíme, druhý si potrebujeme dodiskutovať, aby sme neurobili právne, práve spomalenie niektorých procesov. Čiže my sa k tomu zákonu chceme vrátiť a chceme sa vrátiť k nemu aj preto, lebo prax ukáže, ako bude používaný. My naozaj dávame dôveru starostom a primátorom, som to hovoril aj médiám, a verím, že prax ukáže, že sme urobili dobrý krok. A potom máme mnohé praktické alebo aplikačné problémy, ktoré vznikli, z ktorých je mnoho v tých 64 pozmeňujúcich návrhoch, ktorí prešli v jednom balíku vo výbore, vyriešených a mnohé možno ešte aj prejdú a budú reagovať aj na aktuálne prebiehajúce alebo v budúcnosti prebiehajúce verejné obstarávania.
Čiže súhlasím s vami, pán poslanec, že to, čo ste kritizovali, bolo v roku 2022 v skrátenom legislatívnom konaní, nevšimol si to zjavne nikto, lebo keby si to všimol pán poslanec Krajčí, tak asi by reagoval a kričal každý, nevšimol si to nikto. Ja som sa to dozvedel dnes, ale máme na to jednoduchý dôvod, lebo keď to obstarávanie nemusí, nemusí byť v tých zákazkách do piatich miliónov u súkromných nemocníc, tak si to vieme teraz skontrolovať, ktoré budú úspešné, kto to vyhral a za akú cenu. Vieme to urobiť, hej? Nevieme s tým urobiť spätne nič, ale keď, keď zistíme, ja nemám problém s tým, aby keď niekto obstaráva, teda takto, európske fondy idú vlastným životom, to aj súkromné nemocnice obstarávať musia, hej? Cudzie európske peniaze, môžu vám byť hocijaký súkromný subjekt, obstarávať musí. Hej, to sa týka aj súkromných firiem, ktoré čerpajú peniaze z ministerstva hospodárstva, musia obstarávať. Takže ja sa kľudne vrátim k tomu, lebo naozaj tá argumentácia býva, áno, pracujú vo väčšine s prostriedkami z verejného zdravotného poistenia, majú tam aj súkromné zdroje, niekedy je možno komplikované zistiť, ktorý je zdroj súkromný a na čo je použitý štátny, však oni sú takisto chytrí, ako aj my, ale nie je problém, keď budeme vedieť, že sa niečo obstaráva zo zdrojov verejných, z európskych automaticky, aby to bolo niekde zachytené, aby sa tak robilo.
Čo sa týka plánu obnovy, tam zrejme už sa spätne vrátiť nevieme, lebo pokiaľ mám informácie, tak zrejme väčšina tých peňazí v týchto menších projektov už bolo vyhodnotených, ale vieme sa pozrieť aj za akú cenu a aj kto to robil, aj takisto aj u poisťovni. Takže ja som rád, že táto debata prebehla, niektoré pozmeňováky prejdú, niektoré neprejdú, ale ja toto beriem ako za základ novej etapy vo verejnom obstarávaní, pretože tento zákon sme my aj robili aj konzultovali aj s Úradom pre verejné obstarávanie, boli sme štyrikrát na konzultáciách aj v Bruseli, preto niektoré podmienky, ktoré budú v zákone a budú sa týkať európskych peňazí, budú upravené trochu inak v metodických príručkách. Preto to, čo tu bolo kritizované, zvýšený bezpečnostný záujem, ktoré má možnosť vyhlásiť napríklad ministerstvo vnútra, bude upravené metodikou, ktorú pripravíme spolu s ÚVO. Takisto to odkonzultujeme s Komisiou, aby sa nám nestalo, aby sme mali istotu, že tento zákon, tento zvýšený bezpečnostný záujem sa použije len vtedy, keď sa použiť dá.
Čiže ja som naozaj otvorený aj tomu, aby sme ten zákon potom ešte vyprecizovali, ale som veľmi rád, že nám prejde a bude tento zákon platný a, ako som už povedal, život ukáže, či sme urobili správne a tá dôvera bude využitá na prospech investícií v našich regiónoch, v našich mestách a obciach a keby sa stal problém, tak k tomu zákonu sa naozaj vieme na každej schôdzi vrátiť a to, čo bude problém vylepšiť, ale berme to ako prvý ústretový krok naozaj k našim primátorom, starostom. Ja som si pozeral, však my na tých stretnutiach, ktoré, na ktoré chodíme s Michalom Kaliňákom, máme aj starostov a primátorov, aj z KDH, však vás je veľa z hľadiska politických alebo z hľadiska nominantov starostov. Najprv sú nezávislí, potom sú naši, SMER a vy, hej, čiže to je masa ľudí, a my máme od vašich starostov z KDH len pozitívne pocity k tomuto zákonu a všetci to odsúhlasujú, lebo to brzdí ich. Ale je to zákon, ktorý sa týka všetkých a ja verím, že prinášame naozaj jednu novú pozitívnu éru do obstarávania a všetky chyby, ktoré sa udiali aj v minulosti alebo ktoré ukáže aplikačná prax, môžeme naozaj vychytávať. Nie sme v žiadnom časovom strese aj z hľadiska eurofondov, sme v polke programového obdobia, čerpať sa začína až teraz, čiže naozaj máme čas, aj keď vzniknú nejaké aplikačné problémy, alebo ešte niečo nájdeme, to celé upravovať.
Takže ešte raz vám veľmi pekne ďakujem všetkým, keby ste ešte niekto chceli odborne, ešte tu mám svoj odborný tím na balkóne, keby ste si chceli nejaké odborné alebo časti tohto zákona prebrať a teším sa teda na ďalšiu spoluprácu.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 11:39 hod.

MUDr. PhD., MPH

Richard Raši

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:45

Igor Šimko
Skontrolovaný text
Ďakujem pekne. Rozprava prebehla štandardne, budeme o tomto návrhu hlasovať o sedemnástej.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 11:45 hod.

Ing. PhD. MBA

Igor Šimko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:46

Richard Raši
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Príjemné dopoludnie ešte prajem teda ešte raz.
Je to zákon, ktorého jediným cieľom je posunúť lehotu účinnosti, ktoré sa týkajú, ktoré by mali zjednodušiť výkon zaručenej konverzie pre osoby, ktoré zaručenú konverziu vykonávajú a ktorých výsledkom má byť posilnenie dôveryhodnosti výstupov zo zaručenej konverzie. Je to zákon, ktorý nemá vplyv ani na rozpočet verejnej správy, ani na verejné výdavky, ani sociálne vplyvy, ani životné prostredie, a tým návrhom je to, aby sa tá účinnosť posunula na 1. október 2026, aby teda tá zaručená konverzia, keď už bude v zákone ustanovená, aby bola aj technicky v súlade aj so všetkými požiadavkami, ktoré na ňu dávame. Takže je to zákon technického charakteru, ktorý hovorí len o posune účinnosti zaručenej konverzie.
Ďakujem pekne, pán predsedajúci, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 11:46 hod.

MUDr. PhD., MPH

Richard Raši

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:47

Roman Malatinec
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne.
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj ma uznesením určil za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 325/2002 Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v znení zákona č. 301/2023 Z. z., tlač 309. V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom vládnom návrhu zákona.
Návrh spĺňa všetky náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia vládneho návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajstvu vyplývajú, spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že vládny návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby vládny návrh zákona prerokovali výbory: ústavný (správne ústavnoprávny, pozn. red.) výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre verejnú správu a regionálny rozvoj. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona v druhom čítaní výbory prerokovali do 6. septembra 2024, v gestorskom výbore do 9. septembra 2024.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 11:47 hod.

Mgr. art.

Roman Malatinec

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:50

Ján Hargaš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci.
Ja len naozaj v krátkosti, po obsahovej stránke na tom nie je čo kritizovať, teda určite nie z mojej strany, pretože sa táto úprava prijala, keď som ešte bol na ministerstve. Keďže ide iba o posun účinnosti, tak teda medzi prvým a druhým čítaním asi by bolo fajn vysvetliť, že prečo to posúvame až o dva roky, pretože tá úprava je platná, myslím, že od septembra ´22, ak si správne pamätám, že prečo teda potrebujeme ďalšie dva roky, lebo teda chápem, že možno niektoré procesy sa spomalili a tak ďalej, ale veď predsa už, pán minister, ste tam niekoľko mesiacov, tak asi si teda vysvetlíme, že prečo tie dva roky naozaj potrebujeme.
A teda využijem aj túto príležitosť, že keďže sa otvára zákon o e-Governmente, tak ešte ešte vo februári som predkladal k nemu pozmeňovák ohľadom znižovania byrokracie, ktorý určte evidujete a viete, tak avizujem, že mám záujem také niečo predložiť aj teraz, ale ak máte o to záujem, tak veľmi rád to si s vami nejak prejdem, vysvetlím, ak si ho preberiete, budem, budem rád, mne naozaj ide o ten výsledok, aby sme tu naozaj znížili byrokraciu, keď už sa opäť otvára ten zákon, ku ktorému sa ten pozmeňovák, pozmeňovák viazal.
To je všetko odo mňa. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 11:50 hod.

Ing.

Ján Hargaš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:52

Richard Raši
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Ctený pán predsedajúci, vážené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi, aby som za pána ministra práce, sociálnych vecí a rodiny Erika Tomáša predniesol tento vládny návrh zákona, je to druhé čítanie, nakoľko pán minister sa nachádza na výjazdovom rokovaní vlády, ktorá sa koná v Rimavskej Sobote.
V dôsledku vojnového konfliktu na Ukrajine došlo k narušeniu obchodných tokov a dodávateľských reťazcov, zvýšeniu cien energií a väčšiny vstupov a surovín do výroby, pričom vývoj týchto cien, týchto vstupov a odbytových cien agrokomodít aj naďalej je nepredvídateľný, osobitne sa situácia v odvetviach ako sú poľnohospodárstva, akvakultúra si vyžaduje adekvátnu pozornosť zo strany štátu, pretože proces prispôsobenia sa narušenému trhovému prostrediu si vyžaduje dlhší čas.
Vzhľadom na to teda, že v Slovenskej republike v dotknutých odvetviach hrozia značné hospodárske škody, je potrebné navrhnúť, aby Národná rada Slovenskej republiky rozhodla v skrátenom legislatívnom konaní o predĺžení obdobia uplatňovania tzv. odvodovej úľavy z platenia poistného na sociálne poistenia povinných príspevkov na starobné dôchodkové sporenie pre zákonom stanovený okruh zamestnávateľov v poľnohospodárskom sektore a v akvakultúre aj na obdobie po júni 2024, a to za kalendárne mesiace júl až december 2024. Plus sú tam nejaké ustanovenia, ktoré vyplývajú ešte z Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci,a boli tam predložené pozmeňujúce návrhy.
Ctené dámy poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľujem si vás požiadať o podporu tohto vládneho návrhu zákona.
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci, skončil som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 11:52 hod.

MUDr. PhD., MPH

Richard Raši

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 11:54

Michal Stuška
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážený páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov, tlač 358a.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 366 z 18. júna 2024 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru a výboru pre sociálne veci. Určila zároveň výbor pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehotu na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch. Predmetný návrh zákona prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť oba určené výbory dňa 18. júna 2024.
Z uznesenia výboru Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto spoločnej správy vyplývajú tri pozmeňujúce návrhy. Gestorský výbor odporúča hlasovať v bodoch 1 až 3 v IV časti tejto spoločnej správy spoločne so stanoviskom gestorského výboru schváliť. Gestorský výbor odporúča návrh zákona v znení schválených pozmeňujúcich návrhov schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri prerokovaní, pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona informoval o výsledku rokovania výborov a predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady, zároveň určil poslancov Zdenku Mačicovú a Jozefa Cecha za náhradníkov spravodajcu.
Ďakujem, pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 11:54 hod.

Mgr.

Michal Stuška

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 12:10

Michal Stuška
Skontrolovaný text

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 12:10 hod.

Mgr.

Michal Stuška

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 12:10

Ivan Štefunko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Dobrý deň. Pán predsedajúci, vážený pán minister, Michal, milí futbaloví fanúšikovia, som rád, že môžem znova vystúpiť k tejto, k tejto téme o úľavách pre poľnohospodárov a znova, ako som povedal, my ako PS sme podporili skrátené legislatívne konanie práve preto, lebo si myslíme, že skrátené legislatívne konanie je vlastne, nazvime to, že sa, že tento zákon spĺňa podmienky na skrátené legislatívne konanie. Ospravedlňte môj hlas, som, som trošku chorý. Zároveň sme ale hovorili, že bude znova treba schvaľovať podobný zákon práve kvôli tomu, že v marci, kedy sme o tom diskutovali, sme už vedeli, že sa to bude predlžovať a dokonca, že Európska komisia nám neschváli pomoc pre potravinárov a sme vám hovorili, že zbytočne je podporovať sladené nápoje, špeciálne keď teraz zdaňujete tie sladené nápoje, a že treba podporiť len tých, čo najviac potrebujú túto pomoc, a teda sú to tí poľnohospodári, ktorí od 4.30 h sa starajú o ten dobytok alebo o svoje polia.
Nepočúvali ste, ale samozrejme nevadí, napriek tomu tento zákon podporíme. Podporíme ho preto, lebo farmári bojujú na rôznych frontoch. Po prvé, stále im neboli vyplatené priame platby. My tu rozprávame o 17 mil. eur, ktorý keď rozrátate na každého jedného pôdohospodára a dokonca sa to nebude týkať všetkých, lebo to sa týka len sociálneho poistenia zamestnancov a nie všetci pôdohospodári sú zamestnanci, ale sú to aj samostatne hospodáriaci roľníci alebo živnostníci, to znamená, že reálne sa týchto 17 mil. eur, o ktorých sa bavíme, nebude týkať všetkých poľnohospodárov. Tých sa týkajú priame platby, ktorým ste stále nevedeli zabezpečiť, a to sú oveľa, oveľa väčšie peniaze a sú to peniaze, ktoré prichádzajú z Európskej únie a ktoré hrozia, že nám prepadnú. Bavíme sa o stámiliónoch eur, nie o jednotkách miliónov eur.
Zároveň pôdohospodári sú ohrození tým, že si zobrali leasingy na svoje stroje, úvery na svoje zásoby, zobrali si na pôžičku hnojivá alebo, alebo krmivá, alebo osivá a tým, že sa do 30. júna nepodarí vyplatiť všetky priame platby, tak dávame pôdohospodárov do veľmi zložitej situácie. A na toto by som chcel upozorniť, že napriek tomu, že vám za tento, na túto, za túto náplasť zahlasujeme, treba riešiť na iných frontoch oveľa, oveľa väčšie problémy. Zároveň sme pred dvoma alebo troma mesiacmi schvaľovali v tomto pléne záručný mechanizmus pôžičiek pre pôdohospodárov, ktorí sú ohrození, neviem, ako to dopadlo, zatiaľ sme nemali žiadny, žiadnu správu od predmetného ministerstva, respektíve o SZRB (reakcia z pléna), ako to, okej, tak super, tak ďakujem za informáciu.
To znamená, že summa summarum, veľmi apelujeme, aby sme namiesto malých náplastí, nálepiek riešili oveľa väčší problém, ktorý sa plošne týka všetkých pôdohospodárov a ktorých priame platby, respektíve ich nevyplatenie existenčne ohrozuje.
Takže dbajte na to a ďakujem veľmi pekne za vypočutie.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

19.6.2024 o 12:10 hod.

Mgr.

Ivan Štefunko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video