19. schôdza

10.9.2024 - 3.10.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.9.2024 o 9:34 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 9:25

Zuzana Plevíková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Krásne dobré ráno všetkým želám. Mám tu jeden pozmeňovací návrh k tomuto vládnemu návrhu zákona. Ide o to, že vlastne Európska komisia poslala určité pripomienky za posledných pár dní, preto je tento pozmeňovací návrh teraz podaný, inak vlastne pozmeňujúci návrh na ústavnoprávnom výbore podával pán poslanec Tibor Gašpar. A bolo by to tam implementované, ale vlastne keď prišli tie pripomienky posledné dni, tak v tomto druhom čítaní sa využíva táto situácia, na pozmeňujúci návrh.
Teraz idem čítať znenie tohto pozmeňujúceho návrhu.
1. V čl. II sa pred bod 1 vkladá nový bod 1, ktorý znie... (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Danko Andrej, podpredseda NR SR
Zastavte čas.


Plevíková, Zuzana, poslankyňa NR SR
1. V § 124 ods. 4 a § 261 ods. 1 a 2 sa za slová „v mene Európskej únie” vkladajú slová „alebo rozpočtu inštitúcií, orgánov, úradov a agentúr Európskej únie zriadených v súlade so Zmluvou o Európskej únii alebo Zmluvou o fungovaní Európskej únie alebo rozpočtu nimi priamo alebo nepriamo spravovaného a kontrolovaného."."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
2. Článok II sa dopĺňa bodom 3, ktorý znie:
„3. V § 137a sa za slová „v mene Európskej únie" vkladajú slová „alebo rozpočtom inštitúcií, orgánov, úradov a agentúr Európskej únie zriadených v súlade so Zmluvou o Európskej únii alebo Zmluvou o fungovaní Európskej únie alebo rozpočtom nimi priamo alebo nepriamo spravovaným a kontrolovaným."."
3. V čl. III sa pred 1. bod vkladá nový bod 1, ktorý znie:
1. V § 33b ods. 1 sa slová „z povahy veci nevyplýva niečo iné” nahrádzajú slovami „nejde o práva a povinnosti, ktoré môžu byt' z povahy veci priznané iba obvinenému."."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
4. V Čl. III sa za 3. bod vkladá nový bod 4, ktorý znie:
„4. V § 191 písm. e) sa slová „ods. 2” nahrádzajú slovami „ods. 3”."
Nasledujúci bod sa primerane prečísluje.
Ďakujem, skončila som.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.9.2024 o 9:25 hod.

Mgr.

Zuzana Plevíková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:30

Zuzana Mesterová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Dúfam, že tento pozmeňujúci návrh je riadne zverejnený, lebo tento chaos, čo vláda odborníkov a poriadku priniesla, už ako začína byť pomerne smiešny. A možno by sme mohli vládne návrhy skôr, ako predložíte do pléna Národnej rady, prekonzultovať s orgánmi, ktorým to prináleží, napríklad s Európskou komisiou, aby ste tu nemuseli potom pozmeňujúce návrhy predkladať takýmto neprehľadným spôsobom, lebo toto už začína byť, no, hanba je také diplomatické slovo.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.9.2024 o 9:30 hod.

JUDr.

Zuzana Mesterová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:33

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán predsedajúci, ďakujem pekne za slovo.
No pripájam sa k slovám pani kolegyne, ale hlavne chýbalo absolútne akékoľvek odôvodnenie od pani kolegynky, len teda prečítala znenie a ja teda som presvedčený z toho, čo som počul, že teda NIKY samotnej sa toto vôbec netýka, že sa to týka iných vecí a na poslednú chvíľu bez zdôvodnenia aj v pléne, no ako možno by som teda chcel pomknúť pani kolegynku Plevíkovú, keby aspoň vo faktickej, v reakcii aspoň skúsila, aspoň trošku odôvodniť vlastne to znenie, čo teraz prečítala.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.9.2024 o 9:33 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:34

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Ďakujem. S reakciu pani poslankyňa Plevíková.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.9.2024 o 9:34 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 9:34

Zuzana Plevíková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja budem reagovať, lebo jedna faktická bola iba preto, že aby bola faktická, druhé čítanie primárne slúži na to, aby boli podané pozmeňujúce návrhy, takže vôbec podať nejaký pozmeňujúci návrh je úplne legitímne a správne, myslím, že to sa zhodneme a je to aj podľa rokovacieho poriadku. Takisto, samozrejme, je to zverejnené a bolo to normálne, správne podané. Čo sa týka odôvodnenia, je to vlastne napísané vôbec v tom pozmeňujúcom návrhu a vlastne spresňuje sa definícia finančných záujmov EÚ, ako som niekoľkokrát opakovala, tak Európska komisia vlastne toto pripomienkovala.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.9.2024 o 9:34 hod.

Mgr.

Zuzana Plevíková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:34

Igor Válek
Skontrolovaný text
Navrhujem, aby sme o návrh zákona hlasovali dnes o jedenástej.
Skryt prepis

11.9.2024 o 9:34 hod.

Ing.

Igor Válek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:35

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Cieľom vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o spotrebnej dani z tabakových výrobkov, je zavedenie zdanenia náplní do elektronických cigariet, nikotínových vrecúšok a iných nikotínových výrobkov. Zavedenie zdanenia žuvacieho tabaku, šňupavého tabaku. Zavedenie zdaňovania týchto nových výrobkov od 1. 2. 2025 s pokračovaním daňového kalendára od 1. 2. 2027. Zavedenie označovania nových výrobkov kontrolnou známkou a stanovenie lehoty dopredaja neoznačených výrobkov, zavedenie novej kontrolnej známky s menším rozmerom 16 x 32 mm najmä z dôvodu označovania malých alebo atypických balení týchto výrobkov. Pokračovanie daňového kalendára pre cigarety, cigary, cigarky, tabak a bezdymové tabakové výrobky, tu chcem upozorniť, že ideme na preskáčku, že dva roky a dva roky, ale je to vždy posunuté o jeden rok, aby aj štátna mincovňa dokázala reagovať na vytlačenie kontrolných známok. Očakávaný príjem rozpočtu v roku ´25 je zatiaľ len na nové výrobky 15 mil. euro, v roku ´26 126 mil., ´27 180 mil. eur, jedná sa, samozrejme, o jedno z balíka konsolidačných opatrení.
Toľko zatiaľ na úvod a teším sa na diskusiu.
Skryt prepis

11.9.2024 o 9:35 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie 9:36

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Dávam slovo spoločnému spravodajcovi z výboru pre financie a rozpočet poslancovi Karasovi, aby informoval Národnú radu o výsledku rokovania výborov a aby odôvodnil návrh a stanovisko gestorského výboru.
Skryt prepis

Vystúpenie

11.9.2024 o 9:36 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

9:36

Daniel Karas

Vystúpenie v rozprave 9:41

Štefan Kišš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predsedajúci, pán minister, kolegyne, kolegovia, dobré ráno všetkým. Dnes máme na stole dve opatrenia takzvaného konsolidačného balíčka, aj jeden materiál, ktorý pojednáva o tom, aký máme dlh a čo s tým chce vláda robiť, tak ja by som toto vystúpenie zarámcoval v kontexte týchto troch opatrení.
V prvom rade by sme si tu všetci mali pomenovať realitu. Štátna kasa je v katastrofálnom stave, dlh stúpa, deficit verejných financií pre tento aj budúci rok je najvyšší v eurozóne, druhý najvyšší v celej Európskej únii po Rumunsku a Európska komisia nás zaradila to takzvanej procedúry nadmerného deficitu, teda medzi najhoršie hospodáriace krajiny EÚ a sme pod takým akýmsi drobnohľadom v tomto kontexte. A verejné financie sa nachádzajú hlboko v pásme toho najväčšieho rizika udržateľnosti a výška dlhu prekročila všetky sankčné pásma, takzvané dlhové brzdy nášho ústavného zákona. Odhadovaný deficit na tento rok niekde okolo 6 % HDP, ako som spomínal, najvyšší v eurozóne, a čo teda predstavuje viac ako 7 mld. eur.
No a v tejto súvislosti viete, čo o konsolidácii hovorí pán predseda koaličnej strany SNS, pán Danko? Citujem jeho víkendové vyjadrenie: „Keby som bol premiérom, presadím, aby sme si požičali oveľa viac peňazí. Kašlem na nejaké dlhy, pretože tie dlhy majú všetci na Západe, ale majú nemocnice, diaľnice, starajú sa o prisťahovalcov." Takto, my máme aj dlhy, aj nemáme nemocnice. A, bohužiaľ, takýto odborníci nám tu vládnu, konkrétne strana SNS so stranou SMER päť rokov, samotná strana SMER 13 rokov, za ten čas sme už mohli mať postavené aj cesty, aj diaľnice, aj verejný dlh pod kontrolou. Nič z toho sa nestalo. A od nástupu do tejto vlády koalícia celý rok len bezbreho míňa naše spoločné úspory. Vám nevadí, alebo si to, alebo s tým neviete, čo urobiť, ale peniaze nám idú von komínom. A my si totiž žijeme v krajine, ktorá má našliapnuté na minimálne veľmi problematickú finančnú situáciu, ak nie niečo horšie, ale to nič nebráni našim koaličným predstaviteľom v papalášizme.
Zvýšili si svoje platy na dvojnásobok bez toho, aby ich zdaňovali, tak ako bežní smrteľníci, zabezpečili si doživotnú rentu pre najmladšieho dôchodcu na Slovensku, rozhádzali stámilióny na kampaň pána Pellegriniho a ešte si aj vymysleli nové ministerstvo s výhľadom na Dunaj a s najdrahším nájmom široko-ďaleko. A, samozrejme, ani nemusím spomínať neslávne známy výlet na futbal vládnym špeciálom. Avšak zdá sa ale, a tu musím aj ministrovi financií, že všetci azda okrem pána Danka už zistili, že to šetrenie našu krajinu neminie a že sa tomu nevyhneme. A teda v tej diagnostike, že sme v problémoch, sa zhodneme, avšak tu tá zhoda končí a na čom sa nezhodneme je, alebo teda vidím to na také dva základné problémy.
Za prvé, vláda vyslovene klame, keď hovorí, že jednak konsolidácia sa ľudí nedotkne a takisto klame, keď hovorí, kto túto situáciu, v ktorej sme dnes, spôsobil. A všetci koaličníci od premiéra, ministra financií, včera som o tom počul hovoriť aj predsedu strany HLAS, verklikujú ten svoj komunikačný manuál, ako za to môže kadekto iný, len nie oni. To len jedna poznámka, pán minister a ďalší, nebola to vláda pána Ódora, ktorá spôsobila tento stav, ani to nemohla byť ona, pretože tu v parlamente v minulom volebnom období ste je zviazali ruky. To znamená, ani nemohla robiť opatrenia legislatívneho charakteru, ktoré by našu krajinu dostali do tejto situácie, tam, kde je dnes.
No a keďže verklíkujete ten svoj komunikačný manuál neustále, tak opäť by som rád pripomenul, že áno, v roku 2019 – ´20 sme mali deficit 1 % a bolo to v čase ekonomickej prosperity, v Európe, všade vo vyspelom svete. V tom čase sme zároveň mali siedmy najhorší deficit v Európskej únii a 17 krajín malo prebytky. Teda v čase ekonomickej prosperity si šetrili na horšie časy. My sme to nerobili, my sme sa venovali populizmu a venovali sme sa predvolebnej kampani za vlády pána Fica a pána Pellegriniho v roku 2019 a 2020. A v tom čase nám aj vyskočila do týchto závratných, neudržateľných pásiem aj dlhodobá udržateľnosť verejných financií. Pamätám si na neslávnu tlačovku pána Pellegriniho, ktoré nás stála veľké peniaze.
No a keď niekto odmieta prijať zodpovednosť za vlastné činy, tak nemôže byť ani schopný priniesť funkčné riešenia, a preto by vláda mala prestať fňukať, vyhovárať sa a začať konať. A opäť tu musím uznať ministrovi financií, počul som ho teraz po lete hovoriť trochu ráznejšie o tom, kde sme a že teda je to problém a potrebujeme s tým niečo robiť. A to ma privádza k tomu druhému problému, a to je chaos v koalícii. Tá sa nevie dohodnúť na ničom. Nevie sa dohodnúť na predsedovi Národnej rady. Pán Danko hovorí presne opačné veci ako minister financií. Zaoberáte sa absurdnosťami, hľadáte vymyslené problémy, aby ste zakryli svoju neschopnosť a svoj politický kapitál, teraz hovorím špecificky o strane SMER, využívate akurát na to, aby ste zatlačili svojho koaličného partnera HLAS, aby sa podieľal na vašich absurdnostiach. A v tomto kontexte a v tomto chaose sa vláda rozhodla, že ide šetriť. No a čo bude robiť? Bude šetriť na ľuďoch. Na zamestnancoch, zamestnávateľoch a živnostníkoch, ktorí vytvárajú na Slovensku bohatstvo a hodnoty. Jednoducho spôsob, akým to robíte, je zlý. Rozhadzujete peniaze, v tomto kontexte to šetrenie je nedostatočné, zvyšuje sa dlh a chýba vám vízia, aj politická stabilita, aby ste priniesli zmysluplné riešenia a výsledkom bude, že prevetráte peňaženky ľudí a napriek tomu nás budete ďalej zadlžovať a pridusíte ekonomiku. A ostane po vás vyšší dlh a zdemolovaná ekonomika.
A mimochodom, veľa ste nám tu rozprávali o tom, ako si ctíte vlastné programové vyhlásenie. Tak explicitne ho porušujete tým, že ste v ňom povedali, že budete stabilizovať dlh, ale dnes už je teda očividné, a opäť ministerstvo financií o tom prestalo takto hovoriť, pretože je to niečo, taký ten slon v miestnosti, ktorý sa nedá obísť, na celom vašom vládnom horizonte bude dlh verejných financií rásť. Z 56 % v roku 2023 na výrazne viac ako 60 %, odhady sa líšia, vláda hovorí 62 %, Rada pre rozpočtovú zodpovednosť 67. Dlh na hlavu na každého občana je dnes 12,5-tisíc eur. Na každého, aj batoľa, aj dôchodca, keď si prerátame na počet obyvateľov, dlhuje 12,5-tisíc. To je tak asi jedno rodinné auto. A ako som spomínal, tento deficit je najhorší v eurozóne, druhý najhorší v Európskej únii. A zaujímalo by ma, či by páni ministri, alebo pán Danko povedali takej rodine v Snine s dvoma hypotékami, aby si kúpila luxusnú dovolenku, dva-tri bavoráky na kreditné karty namiesto toho, aby splácala svoje dlhy. To je kontext, v ktorom sa dnes verejné financie nachádzajú. No a za to, čo prejedáme dnes, budeme dvakrát platiť v budúcnosti. Jednak, a už som to tu spomínal, dnes platíme za takzvanú splátku dlhu 1,2 mld. eur. O tri roky to bude 2,5 mld., to znamená viac ako dvojnásobok. Môžete si predstaviť, čo si za vyše miliardu by sme si mohli kúpiť. A zároveň naša riziková prirážka je vyššia ako u ostatných krajín v rovnakej situácii, v rovnakej ratingovej kategórii. V prepočte každý rok platíme o 35 mil. eur navyše len na úrokoch kvôli zlému hospodáreniu vládu. A to sú peniaze, za ktoré sme teda mohli mať nové cesty, školy, aj nemocnice. (Ruch v sále.) Dúfam, že nevyrušujem.
Už sme o tom hovorili, vláda nielenže klame, keď hovorí, že konsolidácia sa ľudí nedotkne, ale zasiahne peňaženky ľudí azda tým najbolestivejším spôsobom. A dnes je zjavné, a spomínal som, na tomto sa s ministrom financií zhodneme, že šetriť treba. Avšak tuná tá zhoda končí, pretože aby to malo zmysel, za prvé, nemôžme rozhadzovať tak, ako to robí táto vláda. Treba šetriť inteligentne, citlivo a tak, aby sa opatrenia v dlhodobom horizonte prejavili na pozitívnom ekonomickom raste a raste produktivity, čo prináša nové peniaze, generuje ten väčší koláč, o ktorom sme viackrát hovorili.
No a toto je presne rozdiel medzi touto vládou a nami. Zatiaľ čo vláda sa chystá zvýšiť dane a odvody pre zamestnávateľov, zamestnancov, živnostníkov, my to považuje za azda najhoršiu možnú konsolidáciu, pretože jednak daňovo-odvodové zaťaženie obzvlášť nízkopríjmových ľudí je u nás mimoriadne vysoké a ďalšie zvyšovanie len ďalej brzdí ekonomiku a produktivitu. Zatiaľ čo vláda siaha po znižovaní opäť, po znižovaní príspevku do II. piliera, my by sme naopak investovali do budúcich generácií a nenechali naše deti splácať dlhy, ktoré tvoríme dnes. V II. pilieri sú dnes skoro dva milióny, je dnes skoro dva milióny sporiteľov a predošlé len doterajšie zásahy SMER-u a ich partnerov v predchádzajúcich vládach, aj tejto, z toho prvého konsolidačného balíčka už v priemere pripravili každého sporiteľa o 130 eur na budúcich dôchodkoch v dnešných cenách. Čiže kvôli týmto opatreniam dva milióny ľudí bude mať v priemere o 130 eur mesačne viac. Samozrejme ten, kto si sporí viac, to číslo bude ešte vyššie a v priemere menej, o niečo menšie číslo.
A na margo dane z finančných transakcií. Tak zatiaľ čo pred mesiacom toto bola podľa pána ministra bohapustá lož, keď sme o tom hovorili na verejnosti, dnes už je to slovami premiéra aj ministra financií pravda. Idete zdaniť finančné transakcie, aj keď z toho vynecháme výbery z bankomatu, čo teda bude podľa všetkého jedna z korekcií, ktorú sa vláda chystá urobiť, aj tak to zaplatia ľudia. Vláda sa, pán minister sa v inšpiroval svojimi kolegami z Maďarska, ale určite vie, že ani Orbánovi sa nepodarilo to, čo nám tuná strana SMER sľubuje, a teda, že sa to nedotkne ľudí. Pretože aj v Maďarsku sa daň z finančných transakcií nakoniec premietla do finančných produktov a na konci dňa si to musia zaplatiť ľudia, podnikatelia, živnostníci. Tí, čo tvoria hodnoty. A takéto opatrenia znamená jednak návrat doby kešu a zároveň vyháňa tie najsofistikovanejšie firmy preč zo Slovenska, pretože sa chcú vyhnúť takémuto prenasledovaniu a teda obťahovaniu hodnôt, ktoré vytvorili. No a odchod firiem do zahraničia znamená menej peňazí do rozpočtu. Tak si môžete doplniť, aké sú dôsledku pre hospodárenie krajiny.
No a zatiaľ čo vláda plánuje škrtať krížom-krážom, my by sme sa riadili na základe dát. Vám ale dáta a odbornosť kazia plány. Zbavujete sa odborníkov v štátnych inštitúciách, ktorí upozorňujú na neodborné rozhodnutia alebo dbajú na efektívne hospodárenie alebo hodnotu za peniaze. A namiesto toho, aby ste zväčšovali ten pomyselný koláč, tak len ho rozdeľujete medzi seba.
No ale možno by som sa pristavil a teda rokujeme o dani z cukru a dani z tabaku, tak opäť, alebo teda je tu jeden taký bod, kde by som aj ministra financií pochválil a teda ďakujem, pán minister, že ste sa inšpirovali tými lego kockami, ktoré nám pripravila Ódorova vláda a napriek tomu politickému hejtu na ne, vy dobre viete, že tam je viacero zmysluplných opatrení a dá sa nimi inšpirovať. A dalo by sa nimi inšpirovať viacej, ale to, čo ste doteraz predstavili zatiaľ, ani zďaleka nestačí.
No a ten základný rozdiel je, že my si predstavuje konsolidáciu inak. Taká, ktorá jednak prináša systematické riešenia, naopak znižuje daňovo-odvodové zaťaženie práce a hľadá tie peniaze na výdavkoch a na zefektívnení hospodárenia štátu a hľadá hodnotu za peniaze, teda všade, kde sa dá a prináša pomoc adresne pre tie najzraniteľnejšie skupiny, a teda pre tých, čo to potrebujú.
No a len tak mimochodom taká jedna odbočka, nejako sa zabudlo na plán obnovy. V januári sme počuli od pána podpredsedu vlády Kmeca, že už len malé technikálie a miliarda príde. V júli pán minister Kaliňák vtedy v pozícii zastupujúceho premiéra s ďalšími členmi vlády nás informovali, že všetko je vybavené, peniaze nám Európska komisia schválila. Prešli ďalšie dva mesiace, dokopy deväť mesiacov a už ste videli na účte tú miliardu z plánu obnovy? Mám za to, že nie. A zaujímalo by ma, či vám nechýba v rozpočte. A to už nehovorím o piatej platbe, ktorú mimochodom, ak vláda nestihne pripraviť, čo teda zatiaľ tomu nič nenasvedčuje, ale kiežby sa to zmenilo teda veľmi rýchlo, ak vláda nestihne sprocesovať piatu platbu, tak o ňu určite prídeme. Pretože tak je postavená legislatíva EÚ, európske zákony, ktoré teda asi nemôžte len tak zmeniť v parlamente, ako to často predvádzate tuto v Národnej rade.
No a na záver, pravda je taká, že vláda mala zatiaľ odvahu na to, aby sa postarala o svojich ľudí, ale na to, aby prijala aj nepopulárne opatrenia, ale absolútne kľúčové, na to, aby sme sa na Slovensku mali lepšie, na to ich odvaha zatiaľ nestačila, tak chcem len na záver vyjadriť nádej, že sa chopíte kormidla, pán minister, a vyvediete verejné financie z problémov, v ktorých sa nachádzajú a do ktorých sa dostali kvôli 13-ročnému vládnutiu strany SMER.
A čo sa týka našej pozície k týmto dvom predkladaným zákonom, my sme konštruktívna opozícia, podporíme aj dobré návrhy, aj keď budú nepopulárne, ale veci sa dejú v kontexte. Nemôžeme podporiť takýto chabý pokus o ozdravenie verejných financií v kontexte rozhadzovačiek, ktoré predvádzate, ktoré som spomínal. Ak prinesiete rozumný konsolidačný balík, na ktorý netrpezlivo čakáme už skoro rok, my sme pripravení o ňom diskutovať a podporiť ho aj v Národnej rade. Držím vám v tom palce, pán minister.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.9.2024 o 9:41 hod.

Ing. MSc.

Štefan Kišš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video