33. schôdza

25.3.2025 - 11.4.2025
 
 
This video file cannot be played.(Error Code: 102630)

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

28.3.2025 o 10:18 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 10:13

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, áno, je to zákon, ktorý teda sa javí, že je úplne bezproblémový, a dokonca že je na tej správnej strane, to znamená, že jeho cieľom je skutočne znížiť byrokraciu, posunúť nás trošku zasa z tej papierovej doby do elektronickej, zjednodušiť niečo, čiže hlavne vystupujem normálne že preto, aby to nebolo, že len frflem, ale keď je čo pochváliť, ministerstvo financií, a teda nejakú zákonnú normu, ktorú tu prijímame, tak to jednoducho urobím.
Čiže v podstate skutočne ten zámer je znižovanie administratívnej záťaže a, samozrejme, tá elektronizácia, všetko, všetko určite že dobré, spomeniem, vidím, teda keď pozerám dopady, tak vidím tu vlastne výdavky na elektronické služby, resp. teda na úpravu, na úpravu informačných systémov, no môže sa mi zdať tých 350-tisíc veľa alebo málo, ale teda dobre, okej, verím, že teda budú skutočne efektívne a zmysluplne použité a tie systémy, budú teda fungovať po novom, a myslím si, že určite že je to, je to, je to teda zmysluplné.
Chvíľku sa budem venovať vlastne tomu stlačenému plynu, resp. teda vôbec formám zemného plynu. Tiež sa tu, v materiáloch k zákonu sa píše, že na Slovensku je registrovaných približne 127 vozidiel poháňaných zemným plynom, LNG-čkom, a teda existuje sedem čerpacích staníc, neviem, že či ich je skutočne že len 127, ale myslím si, že je naprosto jasné, že je to niečo, čo je že nepodstatné, či už z hľadiska nejakého výberu dane, alebo vôbec akože samotnej kolónky niekde v zákone. Takže ak to správne chápem, tak teraz sa to vlastne ide akoby zjednotiť a bude, bude vlastne akoby sa pozerať na zemný plyn ako na jedno médium bez ohľadu na to, či je v stlačenej forme, alebo teda ako v stlačenej tak, že je teda z toho likquidno-tekutý, takže určite áno, proste toto, takéto niečo potrebujeme.
Hovorím, zato tu stojím, že chcem pochváliť, že toto je, toto je tá cesta, nie každým ďalším zákonom vyrobiť novú kolónku, ktorú potom niekto musí sledovať, tiež ju musí niekto zapracovať do informačného systému a je zasa nejaké tlačivo, je jedno, či elektronické alebo papierové, zasa väčšie, ale práve naopak. Áno, ak máme nejakých pár smiešnych vozidiel, a to LNG je proste, nechcem povedať, že výbehové, možnože sa to nejak znova obnoví, ale jednoducho je toho málo, presne toto je cesta – zrušiť tri kolónky alebo ix koloniek, spraviť z toho jednu, zjednodušiť to, takže skutočne toto považujem za, za správnu cestu.
Koniec-koncov zoberme si, že platy verejných zamestnancov, medzi ktorými sú, samozrejme, aj štátni, a čo sa všetko toto spracováva, je v podstate, keď to dáme celé ako celok, v podstate najvyšší výdavok verejných financií, čiže akákoľvek cesta, kde sa niečo z papierov stane elektronické, kde sa ale to elektronické stane ešte jednoduchšie, než to doteraz bolo, je cesta správna.
Takže chcem poďakovať ministerstvu financií aj pánovi ministrovi, samozrejme, ktorý ho vedie, a tento zákon podporíme, skutočne je to cesta správnym smerom.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.3.2025 o 10:13 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

10:18

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Transponuje sa tu smernica o administratívnej spolupráci v oblastí daní a implementujú sa požiadavky určené touto smernicou. Zvyšuje sa daňová transparentnosť a získavajú sa významné zdroje informácií pre finančnú správu na zabezpečenie kontroly plnenia daňových povinností v oblasti dane z príjmov. Automatická výmena sa rozširuje, dát, o kryptoaktívach a aktualizuje sa rozsah automatickej výmeny o finančných účtoch nadväzne na revíziu medzinárodného štandardu.
Finančná správa ako príslušný orgán Slovenskej republiky bude tieto informácie si vymieňať s príslušnými orgánmi členských a zmluvných štátov.
Ďakujem za pozornosť.
Skryt prepis

28.3.2025 o 10:18 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

10:19

Daniel Karas

10:20

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Opäť jeden nekontroverzný, myslím, návrh, súvisí s právnymi predpismi Európskej únie.
Oslobodzujú sa od dovozného cla na niektoré tovary dovážané charitatívnymi a dobročinnými organizáciami. V rámci centralizovaného colného konania colný úrad má povinnosť, aby od colného orgánu iného členského štátu vyžadoval zabezpečenie dane. Vypúšťajú sa ustanovenia týkajúce sa žiadosti o vyplatenie vývoznej náhrady z dôvodu, že tento inštitút sa už v práve Európskej únie neuplatňuje.
Takže asi toľko.
Samozrejme, ak bude treba, tak som pripravený diskutovať.
Skryt prepis

28.3.2025 o 10:20 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

10:21

Daniel Karas
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, v súlade s § 73 o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbor pre financie a rozpočet a ústavnoprávny výbor. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet. Zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu.
Ďakujem.
Skryt prepis

28.3.2025 o 10:21 hod.

Mgr.

Daniel Karas

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:23

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Vážený pán predsedajúci, znovu, vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, myslím si, že áno, že aj toto je, aspoň na to, na to pozretie prvé skutočne bezproblémový zákon a budem v podstate rýchly, dalo by sa to vyriešiť aj faktickou otázkou na pána ministra, ale rozprava by nebola, takže, takže musím, musím vystúpiť, preto, preto viac-menej vystupujem.
Sme v prvom čítaní a ani tak sa nejdem venovať úplne tým ustanoveniam zákona, ale trošku by som chcel využiť, keď tu máme prítomnosť pána ministra, a teda, bohužiaľ, aktuálne žijeme tým, že americký prezident Donald Trump podpísal ten výnos, ktorý zavádza 25-percentné clá pre automobily, ktoré sú teda vyrábané mimo územia USA, čo sa, samozrejme, zásadne, zásadne týka Slovenska, hej, špeciálne naše dve automobilky, ktoré teda vyrábajú tie luxusné vozidlá, zásadne vyvážajú svoje produkty do, do USA. Sú rôzne prepočty, ale bez ohľadu na to, že čo sa z toho zrealizuje, či skutočne bude ohrozených 20-tisíc miest, a ohrozených znamená, že sa, ja neviem, zruší povedzme že štvrtá zmena, alebo či skutočne veľká časť z nich by o zamestnanie prišla. Toto je, chápem, že ešte priestor, a uvidíme, čo bude, ale ten fakt je reálny, že, samozrejme, určite to neprinesie zvýšenie vývozu do USA, práve naopak, tie vozidlá budú naše drahšie pre amerických spotrebiteľov a bude tam pokles, pokles dopytu po nich.
Ďalšia vec, nájsť porovnateľný trh, ako bol USA, taký na svete neexistuje, čiže dopady nejaké budú, clá, preto sa o tom bavím, hej, pri tomto zákone.
Čiže chcel by som sa spýtať pána ministra, že či už máme nejakú predstavu, že ako budeme na túto zmenenú situáciu reagovať, je vysoko pravdepodobné, že tie clá budú zavedené, ja teda pevne verím, že či už z úrovne EÚ, alebo aj akokoľvek inak sa bude ďalej rokovať, ale teda chcem sa spýtať pána ministra, že či máme pripravené nejakú reakciu, a viac-menej skôr sa teda pýtam aj do tej roviny vlastne akože rozpočtu, pretože všetko to, čo sa teda udeje, bude mať v tom konečnom dôsledku určite dopad na zníženie príjmov štátneho rozpočtu, a teda či na to akože chce ministerstvo financií nejak reagovať, alebo teda aké má pripravené nejaké nástroje.
Plus teda ďalšia vec ešte, už keď mám slovo, a nejaký čas ešte, tak by som chcel povedať vlastne, že to, že fakt svet stojí na začiatku alebo na pokraji nejakej obchodnej vojny, je fakt že veľmi zlé, a tak chcem trošku varovať, ono to, samozrejme, nie je ani tak, že Slovensko, ale skôr, samozrejme, Európska únia, že aby sme sa nepustili do tej vojny, hej, nepustili sa do systému odvetných ciel, a teda ukazovať USA, že aj my máme ramená.
Akákoľvek colná vojna, alebo teda obchodná vojna, samozrejme, prináša negatíva na – vo finále – všetkých stranách, a ale európska ekonomika je výrazne proexportnejšia, asi 50 % HDP je export, hej, mimo, mimo Únie, kdežto americká ekonomika len 11 % ich HDP. Čiže akúkoľvek takúto colnú vojnu vo finále my ako Európska únia môžme len prehrať, čiže vlastne treba robiť všetko pre to, aby sa tie clá nezvyšovali, aby sa rokovalo, a ja by som tu chcel ešte ako taký ten systémový, nech len nekritizujem, nech aj nejaké návrhy dávam, požiadať pána ministra, aby sme ako pozíciu Slovenska mali, tá cesta je presne opačná. Treba znížiť clá a normálne tá reakcia vôbec aj na tie rokovania a vôbec akože na celé tie clá by mala byť zmena paradigmy.
Aj Európska únia, aj dnes, uplatňuje nejaké clá na americké vozidlája by som ich zrušil. Normálne ich zrušiť, práve opačne hľadať cestu, aby sa ten voľný obchod podporoval, a potom, potom si pýtať nejakú reciprocitu z USA. Takže toto by možno bolo dobré, kde by ministerstvo financií mohlo byť z pozície Slovenska takým tým hnacím motorom, aby sme teda sa nepúšťali do obchodnej vojny, práve naopak, aby sme prišli so zmenou paradigmy, aby sme prišli s tým, že poďme tie clá znižovať. To je to, čo vo finále pomôže zasa ekonomike ako takej, jej konkurencieschopnosti, jej pružnosti a všetkým týmto parametrom, ktoré potrebujeme.
A úplne posledné slovo, verím, ale rád by som to aj počul proste zo, zo slov pána ministra, že veľmi dôsledne počúvajú, a verím, že teda komunikujú so Združením automobilového priemyslu, keďže skoro 130-tisíc, desatina zamestnancov Slovenska, pracuje práve v automobilovom priemysle, ktorý čelí veľkej, zásadnej, vážnej výzve týchto, týmto americkým clám.
Ďakujem pekne za pozornosť.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.3.2025 o 10:23 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:28

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ja len krátko zareagujem na tú výzvu pána poslanca Viskupiča.
Samozrejme, že registrujeme, je to vážna vec, netreba si nad tým zakrývať oči, my sme už mali v podstate nejaké revízie, aj čo sa týka HDP, rastu HDP nadol, ktoré, samozrejme, vždy sa prejavia aj v rozpočtoch, o to, to sa bavíme o konsolidácii, to znamená, že ak teda to bude mať nejaké vplyvy, tak sa musí dodatočne potom na tom spraviť vyššia miera konsolidácie.
Čo sa týka tých samotných cieľov, samozrejme ja teda pevne verím, že tak, že Európska komisia bude ďalej komunikovať s tým, že tak ako, verím, že prezident Trump vie zaviesť rýchlo clá, vie, vie niektoré veci aj upraviť vzhľadom na vyjednávacie pozície, uvidíme teda, čo sa udeje.
Ja vnímam viacero problémov, za ktoré si môže Európa sama, hej. Čiže to nie je o tom, že za niečo všetko môžeme my, lebo my tu máme síce automobilky, ale sú to automobilky zo západných krajín, väčšinou z Nemecka, samozrejme, Volkswagen, vidíte, aké má obrovské problémy, a to sú zlé rozhodnutia, ktoré sa tu udiali za posledné roky. Tvrdím, že vláda aj vzhľadom na to, že toľko kritizovaná baterkáreň, ja si stále myslím, že je to, je to cesta správnym smerom pre rozvoj automobilizmu, aby sme boli schopní konkurovať, to je prvá vec.
Myslím si, že druhá vec, súhlasím s jedným, vojna, vojna zabije Európu z hľadiska toho, že poďme bojovať, neviem, až do posledného Ukrajinca. Toto bude ekonomická samovražda. Považujem za ekonomickú samovraždu. Presný opak je pravda. Mala by sa skľudniť celková situácia, zamýšľať sa nad dôsledkami našej nekonkurencieschopnosti. Hovorím o tom, tak jak povedal aj premiér Fico, ja súhlasím s tým, že sankcie nám škodia, a keď tu teda hovoríme o tom, že potrebujeme nižšie ceny energií na to, aby sme boli konkurencieschopní, a za tým si stojím, mne je jedno, skade tie energie prídu, či prídu z Ruska, či prídu, neviem odkiaľ. Ale povedzte mi, odkiaľ majú prísť tie náhradné zdroje. O tom sa veľa mudruje, že tu diverzifikujeme a podobne.
Ja keď som počul nemeckého ministra financií, ktorý mi hovoril, že my chceme z Alžírska plyn, ale to je, tam je určitá kapacita, ktorá je predaná, vybavené. Nikto nám nič nedodá. Nórsko – rovnaká kapacita. Pozrite si celkový objem plynu, ktorý Európa dostala a dostáva, je menší o tú časť, ktorú dostávala z Ruska. Nikde inde sa to nenahradilo.
LNG je presný opak toho, čo môže spôsobovať nižšie ceny, tie tankery sa otáčajú kdekoľvek a zvyšuje sa stále cena. Toto nie je cesta pre to, aby, aby sme tu prežili, nechcem tu zahlcovať tuto, je to, je to téma asi veľmi, veľmi veľká. Samozrejme, vláda, my budeme, my budeme monitorovať situáciu. My na jednej strane aj, samozrejme, robíme určité prepočty, aký to bude mať dosah. Náš export do Spojených štátov je asi 5,7 % toho exportu, 1,2 % je dovoz, neni to málo, ale neni to až, až tak zase veľa, ale treba určite sa nad tým zamyslieť, že, že ako by mohla reagovať Európa.
Ja si tiež nemyslím, že, že vojna pomôže obchodu, vojna, myslím, obchodná vojna, tá vždy, ten obchod a prosperitu nejakým spôsobom zadúšala, tlmila, čiže presný opak by mali pravdu.
Teraz očakávam, že čo teda celkovo Európska komisia urobí. My máme zatiaľ ten ekonomický rast, aj keď teda NBS-ka dala nižší odhad z 2,3 na 1,9 %, hlavne sa v podstate dostali do toho, do toho odhadu, ktorý majú všetky, väčšina ostatných inštitúcií, čiže bavíme sa o raste niekde okolo 1,9 %, keď si to porovnáte s eurozónou, tak tam je rast okolo 1 % a v Nemecku je to 0,3 %. To je problém. My sme otvorená ekonomika, ktorá exportuje, a toto nám môže veľmi poškodiť.
Samozrejme, ten dopad závisí potom od toho, že či teda napríklad Nemci, keď už majú problémy a chcú zatvárať fabriky, tak nezatvárajú tie slovenské aj vďaka tomu, že máme ešte kvalitnú aj, samozrejme, o niečo lacnejšiu pracovnú silu, máme moderné fabriky, ktoré boli postavené na základe, báze najnovších technológií, čo je zatiaľ výhoda, ale to súhlasím, že toto nám ani, ak budú veľké, veľké problémy, nemusí stačiť. Hej čiže tam potom sa budeme musieť zamýšľať, že čo urobíme, ale ja si myslím, že treba najmä sa rozhodnúť ukončiť vojnu, to je prvá vec, a myslím si, že škodia nám, škodia nám sankcie, a keď teda hovoríme o sankciách, nemáme ich vykompenzované.
Energie, energie, energie – to je základ konkurencieschopnosti Európy.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.3.2025 o 10:28 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:34

Ladislav Kamenický
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Opäť jedna, poviem, nekontroverzná, technická novela. Ide o implementáciu európskeho nariadenia a transpozície smerníc.
Stanovuje sa tu jasné... jasnejšie pravidlá pre globálny systém vo významnej finančnej inštitúcii, ich pobočky v tretích krajinách pri výpočte požiadaviek na vlastné zdroje a oprávnené záväzky, tzv. MREL, v prípade riešenia krízových situácií harmonizujú sa, zefektívňuje sa tu rámec pre riešenie krízových situácií zavedením nového pojmu likvidačný subjekt, zapracovávajú sa tu legislatívne úpravy vyplývajúce z aplikačnej praxe.
Ďakujem za pozornosť a chcel by som vás poprosiť o podporu tohto návrhu zákona.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.3.2025 o 10:34 hod.

Ing.

Ladislav Kamenický

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:35

Igor Válek
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
V súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada vo všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet a Ústavnoprávny výbor Národnej rady. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre financie a rozpočet, zároveň odporúčam, aby výbory uvedený návrh prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní na schôdzi Národnej rady.
Pán predseda, otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.3.2025 o 10:35 hod.

Ing.

Igor Válek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 10:36

Marián Viskupič
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, kolegyne, kolegovia, áno, myslím si, že zasa po jednej stránke, že absolútne bezproblémový zákon, ktorý teda prenáša, prenáša európske nariadenia na... ku nám, takže áno, okej, a teda nariadenia a smernice ku nám, okej. K tomuto zasa nič.
Zasa využijem, že teda, keď sa neprihlásim, nebude žiadna diskusia, tak zasa sa chcem len spýtať pána ministra. No, začnem úplne tým pozitívnym, a len teda si chcem si to zasa potvrdiť, či to vnímam správne. No pamätáme si ešte roky 2009, ’10, ’11, hej, veľkú finančnú krízu, kde to vo finále celé zaplatili daňoví poplatníci z veľkej miery, a čo nasledovalo, to si vlastne žijeme ešte dneska celé to, keď peniaze potom nakoniec už nemali cenu, ale to, dobre, to je už niekde inde. Čiže chápem správne zasa, že toto by malo znamenať, že vlastne najbližšiu takúto krízu si budú ďaleko viacej platiť banky samotné zo svojich proste nejakých týchto nástrojov, ktoré musia držať, a teda ďaleko menej to bude platiť daňový poplatník, ktorý teda, samozrejme, na to dosah nemá? Čiže toto považujem, ak to správne vnímam, za teda to asi najpozitívnejšie z toho množstva prenášaných nariadení a smerníc, takže toto sa dá len pochváliť, ak to teda tak skutočne je, poprosím pána ministra to potvrdiť.
No a druhá vec je ale tá taká, zasa tá všeobecnejšia, že no veď kto si to pozriete, proste, áno, je to množstvo smerníc, množstvo nariadení, množstvo skratiek, množstvo regulácie, množstvo toho, čo zväzuje skutočne celý ten finančný sektor Európy. To je proste, toto je inak že klasický príklad toho, čo nás ako Európu robí proste tou, tou skostnatelou byrokratickou a... inštitúciou, alebo teda spoločenstvom, ktoré jednoducho stráca tú schopnosť vlastne konkurovať ostatným rozvíjajúcim sa celkom, nielen teda USA, ale, samozrejme, Čína, samozrejme, India alebo všeobecne, alebo potom, samozrejme, juhovýchodná Ázia celkovo.
Čiže také na takéto zamyslenie, že, že proste, že možno aj tu by to chcelo nejakú tú zmenu paradigmy, aby sme, aby sme ako Európa dokázali obstáť vo týchto výzvach, lebo fakt špeciálne aj keď sa pozrieme na bankový sektor, alebo ešte lepšie na sektor vôbec akoby akciový a dlhopisový a toto všetko, proste zaostávame, zaostávame. Sme tak preregulovaní, že, že to proste jednoducho nám zväzuje ruky.
Ja len taká básnická otázka alebo rečnícka otázka na pána ministra, že koľko vzniklo nejakých nových bánk v európskom priestore za posledné obdobie, lebo tie pravidlá sú také, že aby tu vznikla nová banka, ktorá by rozčerila tie, tie proste vlny alebo tú, tú pôdu tých starých, však dobre, možno fungujúcich, ale bánk, ktoré sú viacej konzervatívne, proste to je takmer nemožné, ten, ten sektor je tak preregulovaný, že jednoducho chýba nám, chýba nám ten zdravý, čerstvý vietor, chýba nám schopnosť, aby, aby nám, teraz to hovorím o tom finančnom sektore, ale to platí vlastne pre celú európsku ekonomiku, my sme veľmi slabí v tých startupoch, vo vzniku nových firiem.
A keď si pozrieme, je taká zaujímavá štatistika, že firmy, ktoré vznikli v posledných rokoch, hej, a ich, hodnota firiem proste je v Európe výrazne, výrazne nižšia. Proste Európa je veľmi zlá v tom, že nám chýbajú tie, tie nové firmy. To, čo poznáme proste z USA, proste, ja neviem, Google a, a proste Facebook a všetky, všetky tieto, tieto veľké nové firmy veľmi hodnotné, všetky vznikli a pôsobia mimo Európskej únie a sú to, samozrejme, toto nám chýba. Áno, Európa, sme stále dobrí, máme nejaké tradičné veľké fungujúce firmy, aby som teda bol vyvážený, ale táto skostnatenosť, táto byrokracia týchto to množstvo, množstvo nariadení, smerníc, všetkého spôsobuje to, že nevzniká nám tá budúcnosť. Takto by som to povedal.
Ďakujem pekne za pozornosť a poprosím pána ministra o pár slov, pár odpovedí.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

28.3.2025 o 10:36 hod.

RNDr. Ing.

Marián Viskupič

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video