10. schôdza

11.10.2016 - 27.10.2016
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

26.10.2016 o 12:41 hod.

doc. PhDr. PhD. MBA

Martin Klus

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Uvádzajúci uvádza bod 12:14

Erika Jurinová

Uvádzajúci uvádza bod 12:20

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predseda.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, dovoľte mi, aby som vám teda predstavil tento návrh. A idem tak pekne po poradí. Toto je ďalšie z našich opatrení v prospech podnikateľského prostredia, v prospech možno tých malých hráčov na trhu. Nadväzuje vlastne na ten návrh alebo teda výborné by bolo, keby bol mohol nadväzovať na ten návrh, ktorý sme mali aj na predchádzajúcej schôdzi o neuhradených faktúrach a o Trestnom zákone. Tento sa teraz dotýka Obchodného zákonníka a vlastne v podstate ide o to, aby faktúry, ktoré podnikateľský subjekt obdrží, aby vlastne uhrádzal v poradí, v akom mu prídu.
Skúsim možno tak najprv trošku formálnejšie a potom do toho tak vysvetľovať. Čiže ide o to, aby práve to podnikateľské prostredie, ktoré dneska vidíme, že je, že naozaj tá história, ale aj súčasnosť ukazuje, že práve tí malí hráči v tom boji alebo v spolupráci, ťažko povedať, ako to presnejšie nazvať, ťahajú za kratší koniec a mnohokrát sú zneužívaní práve preto, že sú malí, vymožiteľnosť práva je veľmi nízka a nedostáva sa k ich úhrade. A problém je aj to, že mnohí títo malí hráči nevedia o tých veľkých hráčoch alebo tých stredných hráčoch, keď tak poviem, o stredných podnikateľských, stredne veľkých podnikateľských subjektoch a veľkých podnikateľských subjektoch, do akej miery sú féroví a do akej miery uhrádzajú svoje záväzky. Na druhej strane sú mnohokrát aj nútení vstupovať do obchodných vzťahov s nimi, pretože práve tí veľkí, veľké subjekty získavajú zákazky a rozdeľujú ten biznis. Ale tým, že oni žijú, tieto veľké subjekty, v takej skrytosti a nie je o nich úplne verejne známe, že si neplnia svoje záväzky práve voči malým podnikateľským subjektom, tak môžu využívať tú súčasnú situáciu aj ťažkej vymožiteľnosti práva, že neuhrádzajú práve týmto malým podnikateľským subjektom, malým živnostníkom, a to znamená, že títo ťahajú za kratší koniec a mnohokrát to ohrozuje ich vôbec fungovanie a ich ďalšie podnikanie.
Takže táto úprava vlastne prináša to, že by jednak bola povinnosť, aby každý podnikateľský subjekt, ktorý obdrží faktúru, tak pekne podľa splatnosti uhrádzal faktúry tak, ako vlastne tie faktúry sú, akú splatnosť majú. Toto prinesie, samozrejme, platobnú disciplínu a aj pohyb peňazí na trhu bude vlastne kopírovať pohyb aj vykonaných služieb a práce a poskytnutých tovarov.
Druhá dôležitá vec, ktorú zavádza táto úprava, je to, že firmy, ktoré vlastne neplnia svoje záväzky, neuhrádzajú svoje záväzky v splatnosti a predlžujú, budú mať povinnosť toto hlásiť, aby bolo úplne jasné a verejne známe, ktoré firmy vlastne dlžia, koľko dlžia a vlastne na základe týchto informácií bude môcť ten podnikateľský subjekt, ktorý chce ísť do nejakého obchodného vzťahu, si preveriť, či ten partner, ktorému ide dodať služby alebo tovar, je zodpovedný partner, či má možnosť dostať svoje peniaze od tohto partnera, a vlastne toto bude úplne jasné, transparentné a zároveň to bude aj taká, v úvodzovkách, tabuľa hanby.
Dnes vieme si zistiť dlžníkov na sociálnom, zdravotnom poistení, ale nevieme práve tieto vnútroobchodné vzťahy, nevieme, ako sa tam tie subjekty podnikateľské správajú. A toto by malo práve priniesť tú transparentnosť aj do týchto vzťahov.
Samozrejme, teda myslí sa aj na to, na sankciu, ak by takýto podnikateľský subjekt nerešpektoval a neinformoval o tejto svojej podlžnosti alebo o prekročení splatnosti. Samozrejme, robilo by sa to na mesačnej báze, čiže ak si svoje záväzky uhradí, tak na ďalší mesiac už by, samozrejme, na tej, v úvodzovkách, tabuli hanby nebol. Ale; čiže sú tam aj sankcie pre, jednak pre podnikateľov, ktorí sú registrovaní alebo teda ktorí sú registrovaní... Pardon, pre právnické osoby a potom pre fyzické osoby sú odlišné sankcie, samozrejme, pretože jedná sa o rozličnú veľkosť spoločnosti.
Takže toto je v stručnosti tento návrh, ktorý chce primárne chrániť slabých, čiže práve tých malých podnikateľov, malých živnostníkov, malé eseročky, ktoré majú veľmi ťažkú pozíciu vo vymožiteľnosti svojho práva, keď im ostanú práve títo veľkí hráči na trhu dlžní. Je tu zároveň taká palica na tých veľkých hráčov, aby sa nemohli skrývať a tváriť sa, že my sme solídne firmy, ale zároveň na druhej strane okrádajú práve mnoho malých podnikateľských subjektov. Čiže má to byť taký bič na podvodníkov, aby sa vyčistil práve trh od takýchto podvodníkov, ktorí už teda buď majú ten úmysel, že nechcú platiť, alebo... Áno, ide hlavne o tých, ktorí nechcú platiť, pretože áno, stane sa, a tento na to pamätá, že stane sa, že môže byť nejaká, by som povedal, druhotná neschopnosť, kedy ju nemôže uhradiť, ale ide práve o tých podvodníkov, chceme práve postihnúť tých podvodníkov, ktorí toto zneužívajú, práve tú svoju veľkosť v prospech voči tým malým.
A teda, samozrejme, vidíme tento návrh ako veľmi prospešný pre zlepšenie podnikateľského prostredia a veríme, že môže práve pomôcť tým malým a vytvoriť nové návyky aj pri pohybe a kopírovaní vlastne dodávok služieb a tovaru na trhu. Takže to len tak stručne na úvod. Ja som vystúpil v úvodnom slove, ak by ste niektorí chceli k tomu niečo povedať, tak môžte prísť do rozpravy alebo ešte ja možno len krátko vystúpim do rozpravy, ak by ste chceli reagovať faktickou poznámkou. Takže to je na predstavenie.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

26.10.2016 o 12:20 hod.

Ing.

Eduard Heger

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:27

Alojz Baránik
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predseda.
Vážený pán predseda, kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som podľa rokovacieho poriadku vystúpil v druhom čítaní ako spravodajca určený ústavnoprávnym výborom k uvedenému návrhu zákona.
Návrh zákona spĺňa z formálnej stránky náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a v legislatívnych pravidlách tvorby zákonov.
Predseda Národnej rady vo svojom rozhodnutí navrhol, aby návrh zákona prerokovali ústavnoprávny výbor a výbor pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhol ústavnoprávny výbor s tým, aby výbory prerokovali návrh zákona do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od jeho prerokovania v Národnej rade v prvom čítaní.
Zo znenia zákona je zjavný účel navrhovanej úpravy.
Ako spravodajca určený navrhovaným gestorským výborom odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
Odporúčam zároveň návrh zákona prideliť výborom vrátane určenia gestorského výboru a lehoty na prerokovanie návrhu zákona vo výboroch v zmysle uvedeného rozhodnutia pána predsedu Národnej rady.
Pán predseda, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

26.10.2016 o 12:27 hod.

JUDr.

Alojz Baránik

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 12:28

Eduard Heger
Skontrolovaný text
Tak ďakujem, kolegovia. Verím, že aj toto menšie zastúpenie z hľadiska koalície bude informovať zvyšných kolegov a nejakým spôsobom tlmočiť našu žiadosť o podporu tejto veľmi prospešnej úpravy Obchodného zákonníka.
Ďakujem.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

26.10.2016 o 12:28 hod.

Ing.

Eduard Heger

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 12:29

Anna Zemanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo.
Vážený pán predseda, vážení kolegovia, návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, predkladajú poslanci Národnej rady Martin Poliačik, Lucia Ďuriš Nicholsonová, Anna Zemanová, Jana Cigániková, Alojz Baránik, Martin Klus a Juraj Droba.
V súčasnosti právny poriadok Slovenskej republiky neupravuje v rámci občianskoprávnych vzťahov postavenie zvieraťa špecificky. Zviera je tak chápané ako hnuteľná vec, pričom sa nerešpektujú jej osobitné vlastnosti, jedine prostredníctvom noriem verejného práva sú regulované niektoré aspekty chovu, obchodovania a usmrcovania predovšetkým hospodárskych zvierat.
Pokiaľ ide o spoločenské zvieratá, úpravu právnych vzťahov špecificky pre chov, obchodovanie a usmrcovanie spoločenských zvierat v Slovenskej republike vôbec nemáme. Absencia takejto úpravy je dôsledkom mnohých nežiaducich spoločenských vplyvov chovu spoločenských zvierat, medzi inými napríklad nelegálne a nekontrolované množenie zvierat s cieľom predaja mláďat, nekontrolované množenie túlavých zvierat bez majiteľa, absencia veterinárneho ošetrenia niektorých zvierat, týranie a neuplatňovanie riadnej zodpovednosti majiteľov za správanie ich zvierat.
Predkladaný návrh zákona nemá byť úplnou úpravou právnych vzťahov k zvieratám, avšak podľa predkladateľov vytvára úplne elementárny základ pre úpravu právnych vzťahov k zvieratám v občianskoprávnych vzťahoch, z ktorého by mala ostatná právna úprava na ich ochranu vychádzať. Predkladatelia sú si vedomí prípravy nového Občianskeho zákonníka ako základného kódexu v súkromnoprávnych vzťahoch, ale vzhľadom na meškanie v tejto oblasti rekodifikácie navrhujú prijatie predkladanej právnej úpravy s cieľom dosiahnuť presadenie tejto právnej úpravy nielen do súčasného znenia Občianskeho zákonníka, ale predovšetkým do novopripravovaného rekodifikovaného Občianskeho zákonníka ako základného kódexu pre súkromnoprávne vzťahy.
Predkladaný návrh zákona teda špecifikuje vo všeobecnosti postavenie akéhokoľvek živého zvieraťa ako vnímajúcu bytosť, na ktorú by sa mali ustanovenia o veciach vzťahovať len v prípade, že to neodporuje povahe živého zvieraťa.
Predkladaná právna úprava je inšpirovaná právnou úpravou v iných krajinách Európskej únie a podobná právna úprava je obsiahnutá aj v Občianskom zákonníku Českej republiky.
Chcem len pripomenúť, že návrh zákona nebude mať nepriaznivý dopad na štátny rozpočet, rozpočty vyšších územných celkov alebo obcí, nebude mať žiaden dopad na životné prostredie.
Takže ďakujem pekne, pán predseda, prosím vás, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

26.10.2016 o 12:29 hod.

RNDr.

Anna Zemanová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie spoločného spravodajcu 12:33

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predseda, vážená pani spolupredkladateľka, vážené panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte, aby som v zmysle § 73 odsek 1 zákona o rokovacom poriadku vystúpil v prvom čítaní ako spravodajca určený Ústavnoprávnym výborom Národnej rady Slovenskej republiky k uvedenému návrhu zákona.
Návrh zákona spĺňa po formálnoprávnej stránke náležitosti uvedené v rokovacom poriadku a v legislatívnych pravidlách tvorby zákonov.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky vo svojom rozhodnutí navrhol, aby návrh zákona prerokoval Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, ktorý navrhol aj ako gestorský výbor s tým, aby gestorský výbor prerokoval návrh zákona v druhom čítaní do 32 dní od jeho prerokovania v prvom čítaní.
Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. Zviera nie je vec.
Ako spravodajca určený navrhnutým gestorským výborom odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
Odporúčam zároveň návrh zákona prideliť ústavnoprávnemu výboru vrátane určenia gestorského výboru a lehoty na prerokovanie návrhu zákona vo výbore v zmysle uvedeného rozhodnutia predsedu Národnej rady.
Pán predseda, otvorte, prosím, všeobecnú rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie spoločného spravodajcu

26.10.2016 o 12:33 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Uvádzajúci uvádza bod 12:35

Anna Zemanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo.
Treba si trošíčku zájsť do histórie, pretože tento zákon, návrh zákona nie je v pléne Národnej rady predkladaný prvýkrát. Po prvýkrát to bolo v roku 2010, kedy sa pripravil tento návrh zákona našimi predchodcami a spolupredkladateľmi v rámci pracovnej skupiny, ktorá bola vtedy vytvorená. Bola to vlastne jedna zo základných požiadaviek, aby zviera nebolo vecou, pre vznik nového zákona o ochrane zvierat. Avšak od tej doby sa veľa nezmenilo. Potom opakovane bol návrh zákona ešte raz predložený v parlamente, avšak nezískal si dostatočnú podporu, čo verím, že tentokrát to bude inak, pretože sa nádejám, že aj poslanci súčasnej vládnej koalície, ktorí hlasovali ostatný raz za, tak aj teraz nezmenia svoj názor a zahlasujú za, pretože ten návrh zákona je úplne identický.
Teda chcem osobitne apelovať na poslancov, poslankyňu pani Pfundtner, Baštrnák, Bugár, Gál a osobitne na pána poslanca Šebeja, ktorý, som mu povedala, že ak nezahlasuje za, tak ho bude jeho írska setrica chodiť po noci strašiť a štekať mu. Tak to ako len na okraj.
Chcem len k tomu povedať ešte nasledovné informácie. Napríklad v susednom Česku, keď sa pozrieme na úpravu Občianskeho zákonníka, tá jednoznačne hovorí: Zviera je cítiacou bytosťou, ku ktorej treba vo všetkých k tomu zodpovedajúcich situáciách takto pristupovať. A ustanovenia o zvierati ako o veci sa používajú len vtedy, keď to neodporuje týmto jej špecifickým vlastnostiam.
To isté očakávame ako predkladatelia návrhu zákona, že by sa mohlo udiať aj pri rekodifikácii Občianskeho zákonníka na Slovensku.
Dnes sme vystavení mnohokrát situáciám, kedy nielen ochrancovia zvierat, ale aj ďalšia verejnosť sa môže len bezmocne prizerať situáciám, ktorým nemôžu zabrániť a nevedia im zabrániť. Tým, že zviera je v našom právnom poriadku stále vecou, tak svoju vec, môžem s ňou nakladať akokoľvek. Môžem ju usmrtiť podľa ľubovôle, keď pri tom, samozrejme, ak ju netýram, ak ju len zabíjam, tak sa nedopúšťam týrania zvierat a tým pádom zákon nijakým spôsobom ten človek neporušil. Ak zviera necháme v lese len tak, tak je to také podobné, ako keby som tam nechal práčku, ešte možno aj viac, pretože tá práčka sa považuje za odpad. Ale vec, zviera, cítiaca bytosť nie, hoci tam môže zahynúť, pretože si nevie sama nájsť potravu.
Ak to orgány činné v trestnom konaní neklasifikujú ako týranie, tak dnes ich máme, týranie je definované v Trestnom zákonníku a sú zaň aj sadzby, ktoré sa upravovali v roku 2010 alebo 2011, tak žiadnym spôsobom ten, ťažko sa mi povie človek, neporušuje zákon. Ak uvidíme na parkovisku v autách zavretého psa alebo iné zviera, kde majiteľ auta možno naňho zabudol a pri 35, 37 alebo 40 stupňov vo vnútri vozidla, tak nemôžme urobiť nič, ak by; aj keď vidíme, že to zviera trpí. Ak by okoloidúci rozbil na tom aute okno, aby pomohol tomu zvieraťu, tak by sa on dopustil poškodzovania cudzej veci a bude on stíhaný za to, čo urobil autu, a nie za to, že nepomohol zvieraťu.
Je to absurdná situácia. Sme poslednou, jednou z posledných krajín Európskej únie, ktorá takúto úpravu vo svojom kódexe nemá. To úprimne dúfam, že nepotrvá to už dlho, hádam už len do piatej hodiny dnešného dňa, kedy budeme mať možnosť túto situáciu zmeniť a že Slovensko sa pridá k ostatným kultúrnym a civilizovaným krajinám tejto planéty, ktoré si už uvedomili, že zvieratá, jednoducho k zvieratám nemôžme pristupovať ako k veciam.
Prosím vás o to, aby sme zvieratám, ktoré majú srdce; vec srdce nemá, zviera má; aby sme takto aj pristupovali pri svojom hlasovaní.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Uvádzajúci uvádza bod

26.10.2016 o 12:35 hod.

RNDr.

Anna Zemanová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:41

Martin Klus
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predseda, a hlavne Anke za tento veľmi dôležitý príhovor, ktorý mala k návrhu nášho zákona.
Tak ako zdôraznila, nehovoríme o tomto návrhu zákona prvýkrát na pôde Národnej rady Slovenskej republiky. Ja tento návrh považujem za nepolitickú tému. Čiže predpokladám, tak ako naznačila Anka Zemanová, že bude môcť byť široko podporený naprieč politickými spektrami, obzvlášť teda od poslancov, ktorí už o podobnej téme raz hlasovali a hlasovali kladne.
Ten príklad s práčkou v lese, to je naozaj niečo, čo muselo zabolieť každého z nás, kto tu sedí v tejto sále, a o to zvlášť, že tie zvieratká častokrát nie sú len vypustené do lesa, ony sú priviazané o strom a ony umierajú v neskutočných bolestiach od hladu, od zimy. S takýmito prípadmi sa stretávame v podstate denno-denne a je naozaj nesmierne smutné, že poslanci Národnej rady doposiaľ nenašli odvahu, aby na to adekvátne zareagovali. Čelíme vďaka tomu kritike celého sveta. Najmä európskych krajín, okolitých krajín, ktoré si to, samozrejme, všímajú. Nehovoriac už o tzv. množiarňach, ktoré na Slovensku máme a ktoré vykrmujú celú Európu zvieratkami, ktoré neskutočným spôsobom trpia už pri svojom narodení.
No a treba zdôrazniť aj to, že náš návrh nadväzuje na mnohé občianske iniciatívy, ktoré sa v tejto súvislosti spustili. Určite ste zaregistrovali, milé kolegyne, milí kolegovia, že viacerí sme sa stretli v priebehu minulého týždňa a so svojimi zvieratkami sme sa prešli, aby sme poukázali na problémy, ktoré sa práve v tomto zákone pokúšame vyriešiť. Takže verím, že aj týchto občanov nesklameme a že naozaj dnes o sedemnástej sa staneme jednou z tých civilizovaných krajín a skutočne začneme riešiť to, že zviera nie je vec, zviera je cítiaca bytosť.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

26.10.2016 o 12:41 hod.

doc. PhDr. PhD. MBA

Martin Klus

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 12:43

Miroslav Sopko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážený pán predseda, vážené pani poslankyne, pani poslankyňa, pardon, vážení páni poslanci, dovoľte aj mne krátko vystúpiť k tejto téme, pretože naozaj, ako to už bolo spomínané, tu by sme politiku veľmi hľadať nemali.
Najprv taký krátky úvod. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že vláda a poslanci sa snažia počas desiatich rokov trikrát zmeniť zákon a sedliacka logika by vravela, že k lepšiemu a dokonalejšiemu výsledku. Opak je však pravdou. S Európskou úniou sme zharmonizovali len predpisy o veterinárnej starostlivosti, pasáže venujúce sa ochrane zvierat nielenže nepribudli, ale sa úplne vypustili a z pôvodného zákona ostalo len torzo. Dokonca sa posledný aktuálny zákon aj úprimne volá zákon o veterinárskej starostlivosti. Ochrane zvierat sa v ňom venuje len jediný § 22 a to veľmi stručne a doplňujú ho niektoré vyhlášky. Napríklad spomínaná stodvadsaťtrojka, a, samozrejme, nemajú záväznosť zákona. Slovenská legislatíva na ochranu zvierat tak posledným prijatým zákonom prakticky prestala existovať.
Platná legislatíva absolútne nedostatočne špecifikuje podmienku chovu väčšiny zvierat, čím dáva priestor pre už tu spomínané zlé zaobchádzanie s nimi a hrubé nerešpektovanie ich potrieb životnej pohody. Okrem iného umožňuje usmrcovanie tzv. nechcených zvierat. Vyslovene nezakazuje mnohé nehumánne formy usmrcovania. Časť z toho, keď prenikne do médií, až vtedy si niekedy uvedomíme, akým spôsobom k tomu dochádza. Vyslovene nezakazuje šarhov ani celoročné držanie psov na reťaziach, neupravuje podmienky množiteľských chovných staníc, neupravuje dostatočne starostlivosť o hospodárske zvieratá, absolútne nekontroluje chov exotických zvierat v súkromných rukách, dovoľuje využívanie divo žijúcich zvierat v cirkusoch či pokusy na zvieratách s výsledkom smrti. Naša legislatíva tak umožňuje veľké utrpenie zvierat.
Ignoruje navyše medzinárodný dohovor Rady Európy o ochrane spoločenských zvierat, ktoré okrem iného zvieraťu priznáva legislatívny status cítiaca bytosť, a charakterizuje zviera len ako vec. Článok 13 zmluvy o fungovaní Európskej únie pritom jasne hovorí: "Pri formulovaní a vykonávaní politiky Únie v oblasti poľnohospodárstva, rybného hospodárstva, dopravy, vnútorného trhu, výskumu a technologického rozvoja a kozmického priestoru berie Únia a členské štáty maximálny ohľad na požiadavky blaha zvierat ako cítiacich bytostí, pričom rešpektujú zákonné a správne ustanovenia a zvyky členských štátov týkajúce sa najmä náboženských rituálov, kultúrnych tradícií a regionálneho dedičstva."
Len pripomínam, že zmluva o fungovaní Európskej únie je jednou zo zakladajúcich zmlúv Európskej únie. Slovenská republika ako jej členská krajina je ňou plne viazaná. Ako právne záväzný akt Európskej únie má prednosť pred zákonmi v Slovenskej republike.
Čo som tým chcel povedať? Že došli sme do stavu, kedy naozaj treba už nahlas, jasne hovoriť o tom, že túto vec treba riešiť. Len tak na okraj a na záver, nestačí si zverejňovaním svojich vlastných fotografií aj v prípade celebrít alebo možno aj politických predstaviteľov so svojimi domácimi miláčikmi len robiť, ako to tak nazvať jemne, tak asi to treba nazvať priamo, trošku aj reklamu. Treba naozaj niečo pre to aj urobiť, aby sme sa v tejto veci konečne posunuli. Toľko som len chcel.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

26.10.2016 o 12:43 hod.

Mgr.

Miroslav Sopko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:48

Martin Klus
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predseda.
Tak isto by som chcel poďakovať pánovi poslancovi Sopkovi za jeho vystúpenie. Veľmi správne v ňom upozornil na ten akýsi rozkol, ktorý tu máme v rámci prijímania európskej legislatívy a toho, čo máme v našom právnom poriadku, a veľmi správne upozornil na to, že sme prišli o určité formy ochrany, ktoré tu v minulosti boli, ale nenahradili sme ich inými.
Takže dnes máme tú príležitosť a opäť raz apelujem na všetkých kolegov a kolegyne, obzvlášť na tých, ktorí momentálne, ako vidím na pravej strane odo mňa, na ľavej strane od vás z hľadiska predsedajúceho, nie sú, aby zvážili svoje hlasovanie a pomohli nám posunúť túto legislatívu do druhého čítania, pretože základnou otázkou je, komu tento stav vyhovuje. A ako naznačila kolegyňa Anka Zemanová, máme úplne jasno v tom, že sú to ľudia, ktorí nemajú takmer žiadne city a skutočne chápu zviera len za vec.
A keď už boli spomenuté rôzne celebrity, určite sú medzi nami mnohí poslanci a poslankyne, ktorí máme domáce zvieratká, ktorí sme s nimi vyrastali, takže verím, že aj toto bude jeden z dôležitých momentov, aby sme sa správne o sedemnástej hodine rozhodli.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

26.10.2016 o 12:48 hod.

doc. PhDr. PhD. MBA

Martin Klus

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video