19. schôdza
5.9.2017 - 19.9.2017
Loading the player...
Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge
Vystúpenie s faktickou poznámkou
8.9.2017 o 12:10 hod.
prof. Mgr. PhD.
Peter Štarchoň
Videokanál poslanca
Vystúpenia
Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
8.9.2017
11:46
11:46
Vystúpenie v rozprave 11:46
Miroslav Ivan
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Vážené kolegyne, vážení kolegovia, ja som tú svoju reč rozdelil tak na také tri kapitoly. Začnem tou prvou.
Vážení kolegovia, neveríme, neveríme, že myslíte úprimne to, čo ste tu predložili, pretože to, čo dokazuje dnes ministerstvo dopravy, ako "systémovo" funguje a pracuje, nie je pre nás dôkaz a doklad, že by toto pomohlo. Ministerstvo dopravy podpisuje projekty za 45 miliónov za kilometer. Meškajú...
Vážení kolegovia, neveríme, neveríme, že myslíte úprimne to, čo ste tu predložili, pretože to, čo dokazuje dnes ministerstvo dopravy, ako "systémovo" funguje a pracuje, nie je pre nás dôkaz a doklad, že by toto pomohlo. Ministerstvo dopravy podpisuje projekty za 45 miliónov za kilometer. Meškajú...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
8.9.2017
11:53
11:53
Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:53
Alojz Baránik
Ďakujem pekne, ďakujem. Kolega Ivan, veľmi dobré technické vystúpenie, ale zhrniem a zhrniem tiež aj to, čo bolo predmetom vystúpení tvojich predrečníkov. Jednoducho táto koalícia nemá technickú schopnosť správne využiť finančné, ekonomicky využiť finančné prostriedky, ktoré má, pretože v podstate jej jediná kvalifikácia je rozkrádať. Nič iné nevedia robiť, len rozkrádať. A potom geniálne o tom klamať. Ďakujem.
Skontrolovaný text
8.9.2017
11:54
11:54
Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:54
Peter Štarchoň
Vážený pán poslanec Ivan, som veľmi rád, že ste trošku rozšírili tú tému a ďalšiu oblasť, že len cestná infraštruktúra, aj o železničnú infraštruktúru. Naozaj v tomto prípade sa nejedná len o cestnú infraštruktúru. Každopádne možno by som zareagoval na to, čo ste spomenuli, že samotné ministerstvo dopravy nevie. No ja si myslím, že vie. Vie veľmi dobre a zabudli sme ešte na ďalší rozmer. Dokonca sa to objavilo aj v programovom vyhlásení...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
8.9.2017
11:56
11:56
Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:56
Eduard Heger
Kolega Ivan, ďakujem veľmi pekne za odborné argumenty a pre mňa to opäť len ukazuje na to, že, a je dobré, že táto debata je nakoniec, lebo vlastne môžeme pomenovať všetky tie problémy, ktoré ministerstvo dopravy má, môžeme ich rozobrať podrobne a práve aj tieto argumenty jasne nasvedčujú tomu, že ministerstvo dopravy nevie využiť ani tie peniaze, ktoré v súčasnosti má. A teraz máme sa baviť o nejakých ďalších. Že toto sú presne, ako si...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
8.9.2017
11:57
11:57
Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:57
Ján Marosz
Ďakujem za slovo. Kolega Ivan hovorí o nejakej nepripravenosti ministerstva na stavanie ďalších diaľnic, že nemáme pripravené projekty. Na druhej strane sú aj niektoré projekty, ktoré už sú dokončené, zrealizované a napriek tomu neslúžia svojmu cieľu. A tu by som dal do pozornosti, bola by zaujímavá fotka pána župana Blanára pred terminálom Žilina. Ide totiž o prekladisko, koľajové prekladisko tiež z verejného rozpočtu za 18 miliónov eur,...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
8.9.2017
11:58
11:58
Vystúpenie s faktickou poznámkou 11:58
Miroslav Ivan
Ďakujem kolegom za reakcie. V podstate len krátko. Pán Štarchoň, súhlasím, áno, ešte sa toho dočkáme. Jednoducho toto sú také tie gestá z ministerstva dopravy. Urobíme leteckého dopravcu, vlaky zadarmo poskytneme, ale nič, nič systémové, nič strategické odtiaľ neprichádza.
Kolega Heger, áno, s tými diaľnicami to je tak. A toto je aj hlavná myšlienka tohto materiálu, že predkladá sa tu, že potrebujeme diaľnice. Ja sa pýtam ministerstva,...
Kolega Heger, áno, s tými diaľnicami to je tak. A toto je aj hlavná myšlienka tohto materiálu, že predkladá sa tu, že potrebujeme diaľnice. Ja sa pýtam ministerstva,...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
8.9.2017
12:00
12:00
Vystúpenie v rozprave 12:00
Eugen Jurzyca
Dobrý deň, dámy a páni. Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci.
Na úvod odbočím hneď a pripojím sa k požiadavke Martina Klusa a čiastočne aj pána poslanca Marosza, aby sme znova mohli ukazovať grafy a mapy. Pán Marosz to, myslím si, že to takto žiadal v úvode, v takom ironickom úvode svojej poznámky, keď povedal, že bude prezentovať graf akusticky. Tak aby sme v tomto nemuseli ostať, tak sa teda pripájam k takejto požiadavke.
Na úvod odbočím hneď a pripojím sa k požiadavke Martina Klusa a čiastočne aj pána poslanca Marosza, aby sme znova mohli ukazovať grafy a mapy. Pán Marosz to, myslím si, že to takto žiadal v úvode, v takom ironickom úvode svojej poznámky, keď povedal, že bude prezentovať graf akusticky. Tak aby sme v tomto nemuseli ostať, tak sa teda pripájam k takejto požiadavke.
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
8.9.2017
12:10
12:10
Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:10
Peter Štarchoň
Vážený pán poslanec Jurzyca, mám pred vami veľký rešpekt a hlavne rešpekt aj pred tým, ako reagovať na váš príspevok, ale predsa len váš príspevok týkajúci sa dlhu verejnej správy by som rozšíril o jednu ďalšiu oblasť. Dovoľte mi, aby som pomiešal hrušky s jablkami, pretože aktuálne dlh verejnej správy je necelých 52 %. Ale pozrime sa na to, ako reaguje táto vládna koalícia v prípade zadlženosti občanov Slovenska. Málokto si možno všimol, ale...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
8.9.2017
12:12
12:12
Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:12
Marian Kotleba
Pán kolega Jurzyca, ako tak trošku mierne a dlho ste možno rozprávali o niektorých veciach, ale na jednu vec sa vás chcem spýtať z vášho príspevku. Vy ste povedali, že boli obdobia v existencii Slovenskej republiky, teda asi v súčasnej, keď štyri roky klesal dlh. Že ktoré štyri roky to boli? Lebo ja som si nie vedomý toho, že by okrem jedného roku, kedy úplne naozaj bezvýznamne a mierne poklesol štátny dlh, že by tu bolo takéto obdobie. Ďakujem.
Skontrolovaný text
8.9.2017
12:13
12:13
Vystúpenie s faktickou poznámkou 12:13
Milan Uhrík
Dovoľte, ja by som chcel tak všeobecnejšie zareagovať na tie tendencie, ktoré sa tu už dávnejšie spomínali, to sú tie úvahy o presmerovaní výpočtov smerom od hrubého dlhu k čistému dlhu. Podľa mňa tieto úvahy sú úplne nesprávne zo samotného princípu, lebo potom, ak tomu dobre, správne chápem, tak čistý dlh by sa počítal ako hrubý dlh mínus nejaké likvidné aktíva, či už likvidné aktíva prvého stupňa, peniaze na účtoch alebo v hotovosti alebo...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis