23. schôdza
26.1.2021 - 5.2.2021
Loading the player...
Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge
Vystúpenia
Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
28.1.2021
18:23
18:23
Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:23
Zita Pleštinská
Ďakujem, pán predsedajúci. Táto téma je paradigmou v oblasti značiek automobilov aj u nás na Slovensku. Možno sa treba v rámci benchmarku pozrieť aj do iných štátov, ako to tam funguje. Občania túto zmenu veľmi vítajú, pretože ušetrí čas aj peniaze a, samozrejme, aj naše životné prostredie. Určite treba odstrániť, prípadne minimalizovať všetky administratívne a byrokratické postupy pri prihlasovaní značiek aj automobilov.
Ďakujem pánovi...
Ďakujem pánovi...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2021
18:24
18:24
Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:24
Miloš Svrček
Ďakujem za slovo. Pán poslanec, áno, veľmi dobre si uviedol, že jeden z tých dôvodov, prečo sa predkladá aj tento návrh zákona, je ochrana životného prostredia.
A ja by len doplnil, aby aj kolegovia vedeli, tak jedna ŠPZ-ka stojí okolo 8,50, čo sa týka výroby a všetkých tých procesov, ktoré s tým súvisia, s tým, že ministerstvo vnútra objednáva ročne okolo tých milión ŠPZ-iek, čiže vychádza nám to od tých 8,5 do 9 mil. eur. Keď si...
A ja by len doplnil, aby aj kolegovia vedeli, tak jedna ŠPZ-ka stojí okolo 8,50, čo sa týka výroby a všetkých tých procesov, ktoré s tým súvisia, s tým, že ministerstvo vnútra objednáva ročne okolo tých milión ŠPZ-iek, čiže vychádza nám to od tých 8,5 do 9 mil. eur. Keď si...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2021
18:25
18:25
28.1.2021
18:26
18:26
Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:26
Rastislav Jílek
Ďakujem za slovo. Myslím si, že už v tejto chvíli by sme mohli za všetkých motoristov poďakovať predkladateľom zákona, lebo niekedy úplne jednoduché riešenia sú tie najlepšie riešenia, hlavne v tejto dobe, a zároveň som rád, že napĺňame aj programové vyhlásenie vlády či na poli ekológie, či na poli odbúravania byrokracie a takisto na poli šetrenia financií pre občanov, ako aj, ako aj pre štát.
Takže určite tento zákon má zmysel a plne...
Takže určite tento zákon má zmysel a plne...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2021
18:27
18:27
Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:27
Marian Kotleba
Ďakujem za slovo. Ja, že ste ma už povýšili, pán podpredseda. (Povedané so smiechom.) Pán kolega Viskupič, u vás som zvyknutý naozaj na vecnú debatu bez nejakých politických zafarbení, a preto mám aj ja na vás také vecné otázky, lebo mi to chýbalo v tom, v tom vašom vystúpení, že či máte spočítané nejaké vyna..., vyvolané náklady alebo investície tejto zmeny, že čo to bude, čo to bude prinášať, čo budeme potrebné, čo bude potrebné teda...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2021
18:28
18:28
Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:28
Marián Viskupič
Ďakujem pekne, skúsim teda v dvoch minútach čo najviac reagovať. V prvom rade ďakujem všetkým kolegom za, za, za pripomienky. Možno začnem tými technickými otázkami od konca.
No v prvom rade, samozrejme, nejakú, nejaké zmeny to potrebovať bude v policajných databázach, alebo teda na dopravných inšpektorátoch. Aj práve preto zákon teoreticky vie byť schválený už na budúcej schôdzi, ale účinnosť je až od 1. 1. 2022. Čiže v prvom rade je...
No v prvom rade, samozrejme, nejakú, nejaké zmeny to potrebovať bude v policajných databázach, alebo teda na dopravných inšpektorátoch. Aj práve preto zákon teoreticky vie byť schválený už na budúcej schôdzi, ale účinnosť je až od 1. 1. 2022. Čiže v prvom rade je...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2021
18:30
18:30
Vystúpenie v rozprave 18:30
Radovan Sloboda
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, páni poslanci, ja sa pokúsim trošku tak z takého pohľadu skúseností z iných krajín vám tu k téme niečo povedať, pretože technické a zákonné záležitosti určite dokonale predniesli a ešte prednesú kolegovia.
Tak prvou krajinou, ktorá začala používať evidenčné číslo vozidla, bolo Francúzsko v roku 1893. O tri roky neskôr ich zaviedlo aj Nemecko a prvou krajinou, ktorá zaviedla národné...
Tak prvou krajinou, ktorá začala používať evidenčné číslo vozidla, bolo Francúzsko v roku 1893. O tri roky neskôr ich zaviedlo aj Nemecko a prvou krajinou, ktorá zaviedla národné...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2021
18:38
18:38
Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:38
Miroslav Suja
Ďakujem za slovo, pán podpredseda. Rado, poznáme sa dlhé roky, tak nevezmi to zle (povedané so smiechom), ale ďakujem za historické okienko aj za to, že sme sa dozvedeli, že keď máš nejakú značku v Dubaji, tak niečo znamenáš, aj koľko stála najdrahšia značka a modrý krúžok, nálepka vo Francúzsku, v Anglicku dražby, ale neviem, čo to malo s týmto spoločné. Dosť je pokročilý čas, ja si myslím, že niekedy treba k veci, veď vy ste vraj takí...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2021
18:39
18:39
Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:39
Marian Kotleba
Pán kolega Sloboda, no ja som vás tiež počúval, počúval som vás a nemôžem povedať, že by to nebolo zaujímavé, ale zdá sa mi to ako plytvanie času parlamentu, že tu robíte nejaké historické okienko o ŠPZ-kách, ktoré mohlo byť v nejakom časopise o..., ktorý sa venuje autám, ktorý sa venuje doprave, a áno, nejaké Auto-moto, lebo keď si tu budeme robiť takéto historické okienka ku každej jednej téme, ktorú budeme riešiť, tak skutočne, skutočne to...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
28.1.2021
18:41
18:41
Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:41
Marek Kotleba
Ďakujem za slovo. Pán poslanec, spomínal ste, že tento náš systém je zastárlý, zastaralý, a naozaj máte pravdu, aj keď, samozrejme, tie novelizácie všetky nejdú zo dňa na deň, ale naozaj z tej Českej republiky by sme si mali zobrať niekoľko príkladov, lebo celkový proces prihlásenia vozidla v Českej republike a na Slovensku je úplne rozličný a hlavne inak stojí. Tam vozidlo prihlásite za 1 000 českých korún, u nás to niekedy môže byť aj za 1...
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis