60. schôdza

15.3.2022 - 30.3.2022
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:38 hod.

PhDr.

Juraj Krúpa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 16:38

Jaroslav Naď
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
... tisícky ton denne humanitárneho materiálu prichádzajú na Ukrajinu po tejto infraštruktúre. To by samozrejme spôsobilo ešte väčšie utrpenie ľudí. Takže o tomto to bolo, aliancia tam nebude robiť žiadne krytie konvojov. Hovorilo sa tu veľa o tom, že kto dával alebo nedáva vojenskú pomoc v Ukrajine. Môžem povedať

, že k včerajšiemu dňu to bolo 32 krajín sveta, ktoré dávajú vojenskú pomoc, a keby ste vedeli, vážení kolegovia, kto všetko medzi tie krajiny patrí, tak by ste tu nespomínali tie, ktoré sú úžasné, fantastické a tú vojenskú pomoc nedávajú.
Čo sa týka diskusie o MiG-och a S-300, ono tu vznikla nejaká abstraktná diskusia o tom, že my ideme dať MiG-y a S-300 Ukrajine, že prídeme o našu spôsobilosť a ak ďalej. Vy ste počuli niekde mňa alebo nejakého člena vlády sa vyjadriť, že to ideme spraviť? Akože to, že si to Blaha vymyslí a pustí to na sociálne siete, tak teraz to všetci budete verklikovať donekonečna, že ako keby sa to malo udiať? Však ja si veľmi dobre uvedomujem a tu som to povedal, že mojou úlohou je brániť obranu a zabezpečiť obranu a bezpečnosť našej krajiny a ja nebudem dávať žiadnu techniku, ktorá je na Slovensku v tomto momente nenahraditeľná alternatívou, komukoľvek. Mojou úlohou je zabezpečiť obranu a bezpečnosť Slovenskej republiky. Druhá vec je tá, že aj S-300 aj MiG-y sú ruskej výroby a v obidvoch prípadoch jednoducho nedostaneme ani náhradné diely, ani muníciu, ani opravu tých strojov a tak ďalej, čiže či sa to páči vám, mne alebo komukoľvek inému, tie stroje a tá technika čoskoro doslúži aj sama bez toho, aby som ja urobil akékoľvek rozhodnutie v tomto zmysle.
Či sme pozvali aliančné vojská alebo či sme museli to nejako rešpektovať. Ja som to hovoril vo svojom vystúpení, ale možno ste tu predtým neboli, keď som to hovoril explicitne. Áno, Slovenská republika tak, ako Maďarsko, Bulharsko a Rumunsko, my sme pozvali aliančné vojská, aby sem prišli, aby zabezpečili našu obranu, a tak to platí.
Či odstraší 2 100 vojakov útok? Nuž ja by som zase podľa skúseností na Ukrajine nerobil (povedané so smiechom) až také veľké ako, takých veľkých hrdinov z tých Rusov, lebo kto sa dnes nevzdal, tak ten utiekol a kto sa nevzdal a neutiekol, tomu traktoristi zobrali BVP-čko. Čiže 2 100 veľmi dobre vyzbrojených, vystrojených a vycvičených vojakov na našom území, to je vzhľadom na aktuálny potenciál našich ozbrojených síl pri všetkých kvalitách a dobré roboty, čo robia, naozaj veľmi slušné číslo.
Pán Suja sa pýtal na drony nad vojenskými základňami. Môžem potvrdiť, preto sme aj vyslali, alebo teda vydali tlačové správy, kde sme ľudí upozornili na to, aby to nerobili, lebo ak to budú ešte robiť, tak tie drony budú zneškodnené. Máme na to zákonné možnosti a máme na to aj spôsobilosti a zároveň chcem oznámiť to aj takto verejne bez toho, aby som išiel do detailov, my máme dnes spôsobilosti na to, aby sme dokázali ten dron vidieť, zamerať, presne vidieť jeho trajektóriu aj miesto, odkiaľ je vysielané, a v mnohých prípadoch napriek tomu, že si tí ľudia v istom momente mysleli, že akí sú bezpeční, že riadia ten dron zo vzdialenosti od základne. Môžem im povedať (povedané so smiechom), že už, teda hovorím, že už sami vedia, že mali rôzne návštevy, ktoré s tým súviseli.
Čo sa týka toho, že či vstúpiť, alebo nevstúpiť do NATO, že dokonca teda referendum, tak hovorím vám rovno, že všetky krajiny Európskej únie, žiadna z nich nie je neutrálna, pretože aj Rakúsko, Švédsko a Fínsko a Írsko, štyri krajiny EÚ, ktoré v minulosti boli neutrálne podpísali zmluvu o fungovaní EÚ, kde, myslím, čl. 51 hovorí presne to isté, čo hovorí čl. 5 Washingtonskej zmluvy, to znamená všetci za jedného, jeden za všetkých. Čiže ani jedna z tých krajín, ktorá v minulosti bola neutrálna, dnes u neutrálnou nie je, ale zároveň môžem povedať, že Írsko už oznámilo záujem vstúpiť do NATO a Fínsko a Švédsko majú historicky najväčšiu podporu pre členstvo NATO medzi svojimi občanmi, a predpokladám, že je otázka času, kedy o vstup do NATO požiadajú.
No a Švajčiarsko teda, ktoré bolo naozaj historicky vždy neutrálne, tak aj ono zaviedlo sankcie voči Rusku a zadržalo tam majetok za miliardy eur, takže toľko k pozícii svetového spoločenstva.
No a posledná vec, ktorú by som naozaj tu chcel povedať, lebo aj pán Suja to spomínal niekoľkokrát, a chcem to zdôrazniť, vážení kolegovia, áno, pán Suja, ale nielen on v minulom období aj iní predstavitelia Ľudovej strany Naše Slovensko mali za poslaneckého asistenta človeka, ktorý bol úkolovaný ruským spravodajským dôstojníkom, aby z rokovania Národnej rady Slovenskej republiky, a chcem vás na to upozorniť ešte raz, čo hovorím, získaval utajované informácie v prospech ruských spravodajských služieb.
Ešte raz: poslanecký asistent pána Suju a v minulom volebnom období poslancov viacerých za Ľudovú stranu Naše Slovensko, ten človek bol inštruovaný ruskými spravodajskými službami, aby z vášho rokovania a z výborov získaval utajované informácie, ktoré by potom skončili cez tohto asistenta v ruských spravodajských službách. To je realita, to je realita!
A zároveň je realita, že ten pán, ktorý písal pre Hlavné správy a pre Armádny magazín takzvaný, taký istý dezinformačný ako z Hlavných správ, tak ten pán financoval napriek tomu, že je nezamestnaný a tak ďalej, financoval 10-tisíc eur Ľudovej strane Naše Slovensko - a to je len jedna platba. Čiže človek, ktorý je nezamestnaný a nemá príjem, a zrazu našiel 10-tisíc eur na to, aby to dal Ľudovej strane Naše Slovensko. No odkiaľ asi tie peniaze boli?
Čiže, pán Kotleba, keď hovoríte, že vy máte čisté financovanie, ja by som dal ruku do ohňa za to, že ste financovaní takýmto spôsobom cez nastrčených ľudí priamo peniazmi z Ruska.
Ďakujem veľmi pekne. (Potlesk a reakcie z pléna.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:38 hod.

PhDr. PhD.

Jaroslav Naď

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:38

Jaroslav Naď
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci. Cieľom predloženého materiálu je aktualizácia vojenského zastúpenia, ktorá reflektuje potreby Slovenskej republiky v procese implementácie transformačných zmien NATO, platných záväzkov Slovenskej republiky voči partnerom NATO a EÚ a okrem toho reaguje na adaptáciu veliteľskej štruktúry NATO a implementáciu spoločnej bezpečnostnej politiky EÚ a bilaterálne rozhovory s partnermi.
Je to technický dokument, ktorý sa predkladá každý jeden rok. Nenavyšuje sa mandátovo nejakým spôsobom počet našich vojakov v štruktúrach. Niekde zoberieme zo štruktúry jedného človeka dôstojníka, dáme ho do druhej štruktúry. To je všetko.
Poprosím vás o schválenie tohto dokumentu.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:38 hod.

PhDr. PhD.

Jaroslav Naď

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:38

Juraj Krúpa

Vystúpenie v rozprave 16:38

Milan Krajniak
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Vážený pán podpredseda, vážené dámy a páni, ide o druhé čítanie vládneho návrhu zákona o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní. Podľa mojich informácií nebol doteraz podaný žiaden pozmeňujúci návrh. To znamená, predpokladám, že neboli žiadne nejaké zásadné pripomienky ani vecné k tomuto návrhu zákona. Jedná sa v zásade o dve veci, ktoré by som chcel povedať, o čo, o čo sa v tomto návrhu zákona týka.
Nelegálnu prácu doteraz kontrolovali úrady práce a inšpektoráty práce. Meníme túto povinnosť tak, že budú kontrolovať iba inšpektoráty práce, pretože úrady práce vzhľadom na iný nával pracovnej činnosti aj tak nestíhali v tomto pandemickom období túto činnosť vykonávať.
Po druhé v dvojosobových eseročkach rodinní príslušníci, to znamená manželia, súrodenci, deti, rodičia, ak sú dôchodkovo poistení alebo študenti do 26 rokov a pomáhajú v takejto firme rodinnej, nie je to považované za nelegálnu prácu. To sú také dve najdôležitejšie zmeny, ktoré by som chcel spomenúť, a chcel by som vás poprosiť o podporu tohto zákona.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:38 hod.

Bc.

Milan Krajniak

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:38

Katarína Hatráková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, panie poslankyne a páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu... (Povedané s ťažkým dýchaním a prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Laurenčík, Milan, podpredseda NR SR
156.
Kľudne sa vydýchajte, pani poslankyňa, počkáme chvíľku. (Krátka pauza.)

Hatráková, Katarína, poslankyňa NR SR
157.
... dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 5/2004 Z. z. o služby zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 833).
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1207 z 1. februára 2022 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Predmetný návrh zákona (tlač 833) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť ústavnoprávny výbor a výbor pre hospodárske záležitosti. Výbor pre sociálne veci dňa 14. marca 2022 o predmetnom návrhu zákona nerokoval, pretože podľa § 52 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku nebol uznášaniaschopný. Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto spoločnej správy nevyplývajú žiadne pozmeňujúce návrhy.
Gestorský výbor odporúča návrh zákona schváliť. Spoločná správy výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní...
===
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:38 hod.

PhDr.

Katarína Hatráková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:53

Katarína Hatráková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III. tejto spoločnej správy nevyplývajú žiadne pozmeňujúce návrhy. Gestorský výbor odporúča návrh zákona schváliť. Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní


návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 174 z 15. marca 2022. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona informovala o výsledku rokovania výborov a predkladala návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady.
Pán predsedajúci, otvorte, prosím, rozpravu, do ktorej sa hlásim ako prvá.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:53 hod.

PhDr.

Katarína Hatráková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:53

Katarína Hatráková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, panie poslankyne, páni poslanci, dovoľte mi, prosím, predložiť krátky pozmeňujúci návrh. Jeho obsahom je legislatívnotechnická úprava v nadväznosti na zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 311/2001 Z. z. a Zákonník práce v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov vrátený prezidentkou (tlač 938), ktorý už obsahuje § 72at.
Teraz pristúpim k doslovnému predneseniu pozmeňujúceho návrhu:
V čl. II v 18. bode v úvodnej vete sa slová „§ 72as“ nahrádzajú slovami „§72at“ a slová „§ 72at“ sa nahrádzajú slovami „§ 72au“. Zároveň sa označenie paragrafu prechodných ustanovení „§ 72at“ nahrádza označením „§ 72au“.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:53 hod.

PhDr.

Katarína Hatráková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:53

Katarína Hatráková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Poprosila by som, aby hlasovanie bolo zajtra o 11.00 hod.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:53 hod.

PhDr.

Katarína Hatráková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:53

Milan Krajniak
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán podpredseda. Opäť sa jedná o druhé čítanie, chcel by som povedať iba zhruba také najdôležitejšie veci, o ktorých táto novela alebo ktoré táto novela rieši. Chcel by som vypichnúť také dve veci. Prvá vec je, že do funkcie doterajšieho hlavného inšpektora, to znamená niečo, nazvime to ako šéfa krajského inšpektorátu práce, po novom nebude musieť byť vymenovaný iba človek, ktorý pôsobí vo funkcii inšpektora, ale bude to byť, bude to môcť byť manažér, ktorý má minimálne 5-ročnú prax v odbore. Upozorňujem, že tento šéf krajského inšpektorátu práce nevykonáva, nevykonáva kontroly, je to čisto manažérska funkcia.
Chcel by som vás tiež informovať, že v prípade, ak pán poslanec Richter predloží pozmeňujúci návrh, o ktorom sme spolu hovorili v prvom, v prvom čítaní, ktorý hovorí o tom, že takýto riaditeľ krajského inšpektorátu práce musí mať vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa, tak s takýmto návrhom ja vyslovujem súhlas.
Druhá vec, ktorú riešime, je to, že subjekty niektoré sa sťažovali, aby boli viacej kryté v prípade, ak sa jedná o podozrenie na nelegálnu prácu, tak v takomto prípade do toho na ten tzv. black list nelegálnych zamestnávateľov budú umiestnení až dňom rozhodnutia o právoplatnosti toho odvolacieho orgánu, ktorým je NIP-ka, ktoré musí byť aj zdôvodnené, čo umožňuje týmto orgánom, aby, čo umožňuje týmto podnikateľským subjektom, aby mohli byť riadne vyrozumené, a muselo byť zdôvodnené, prečo boli označení za nelegálnych zamestnávateľov, plus subjekt musí byť poučený o možnosti podať správnu žalobu. V prípade ak by došlo k sporu, tak potom správny súd môže vydať predbežné opatrenie, ktoré, ktorým do meritórneho rozhodnutia dočas... predbežným opatrením vlastne rozhodne o tom, či má, alebo nemá byť ten subjekt zaradený na zoznam nelegálnych zamestnávateľov.
To sú asi dve najdôležitejšie veci, ktoré táto novela rieši. Chcel by som vás požiadať o podporu. Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:53 hod.

Bc.

Milan Krajniak

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 16:53

Jana Žitňanská
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce a o zmene a doplnení zákona č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia (ruch v sále a zaznievanie gongu) a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 834).
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1208 z 2. februára 2022 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie predmetného návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Predmetný návrh zákona (tlač 834) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť ústavnoprávny výbor a výbor pre financie a rozpočet. Výbor pre sociálne veci dňa 14. marca 2022 o predmetnom návrhu zákona nerokoval, pretože podľa § 52 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku nebol uznášaniaschopný.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto spoločnej správy vyplýva jeden pozmeňujúci návrh. Gestorský výbor odporúča návrh zákona v znení schváleného pozmeňujúceho návrhu schváliť. Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 175 z 15. marca 2022. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona informovala o výsledku rokovania výborov a predkladala návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu, do ktorej sa hlásim ako prvá.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

15.3.2022 o 16:53 hod.

Mgr.

Jana Žitňanská

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video