6. schôdza

20.4.2020 - 30.4.2020
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie v rozprave

23.4.2020 o 15:44 hod.

JUDr. Bc. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:41

Jaroslav Naď
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Už som sa postavil. Ďakujem pekne. Do dvoch minút. Som veľmi rád, že ste spomenuli, pán Blaha, moju partnerku Barbaru Turosovú, dlhoročnú novinárku vyštudovanú, ktorá pracovala naozaj v TA3, kde vtedy ste nemali problém chodiť dokonca k nej do relácie. Nevadí, treba akože, kto psa chce biť, tak si palicu nájde. Ja sa zdržím, v tomto momente zatiaľ, pán Blaha, zatiaľ sa zdržím toho, aby som menoval konkrétnych rodinných príslušníkov politickej strany SMER, ktorí nastúpili do ozbrojených síl a pôsobia tam na rôznych funkciách. Zatiaľ. A teda ako boli povyšovaní, aké majú hodnosti a čo tam robia. Možno na to príde ešte čas.
Čo sa týka pána Glváča, ktorého ste spomenuli, všetci zorientovaní vedia, že ja som odišiel z ministerstva obrany práve za pôsobenia pána Glváča, lebo som sa už nemohol pozerať na to, čo sa tam robí, po prvé.
Po druhé, pán Glváč sa mi vyhrážal, že keď ho budem kritizovať, tak o mne vyjde článok v Plus 7, vyšiel, lebo som ho kritizoval naďalej, kde boli klamstvá. Mimochodom môj brat je 27 rokov príslušníkom ozbrojených síl, pre, niečo pre túto krajinu urobil, na rozdiel od vás. On sa tu len tak, phe, nechcem povedať čo.
Lobizmus, to by som bol veľmi zlý lobista, keby som kritizoval vládu, za ktorej obdobia by som chcel lobovať, viete. Takže nie, lobistom som nebol. A desaťtisíce eur, ktoré (povedané s pobavením) spomínate a ktoré boli spomínané v článku, boli takým istým klamstvom, ako celé pôsobenie pána Glváča na ministerstve obrany, o ktorom sa ešte čoskoro z rôznych zdrojov dozvieme viacej.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

23.4.2020 o 15:41 hod.

PhDr. PhD.

Jaroslav Naď

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 15:43

Ľubomír Petrák
Skontrolovaný text
Pán predsedajúci, ja by som chcel upozorniť, že keby ste poučili pánov ministrov a všetkých vystupujúcich, že pokiaľ budú vystupovať za rečníckym pultom, dá sa to vždy chápať ako vystúpenie v rozprave, aj keď reagujú na faktické poznámky. To znamená, aby reagoval zo svojho miesta, lebo takto sa tu zacyklíme do večera.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

23.4.2020 o 15:43 hod.

Ing. CSc.

Ľubomír Petrák

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 15:44

Miloš Svrček
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Vážený pán podpredseda Národnej rady, vážení členovia vlády, vážené panie poslankyne, páni poslanci, Národná rada Slovenskej republiky má na dnešnom programe prerokovanie programového vyhlásenia vlády, ktoré sa okrem iného aj prioritne orientuje na proces týkajúceho sa zásadného zlepšenia starostlivosti o jestvujúcu dopravnú infraštruktúru.
Program vlády je založený na takom postupe, aby sa realizovala taká dopravná politika, ktorej cieľom má byť inteligentný, integrovaný, zelený a trvalo udržateľný dopravný systém. Oblasť dopravy a výstavby v programovom vyhlásení vlády je zosumarizovaný na jedenástich stranách, z ktorých by som zvýraznil nasledovné oblasti, na ktoré bude prioritne potrebné upriamiť pozornosť pri tvorbe novej dopravnej politike v nasledujúcom volebnom období.
V prvom rade je to inštitút dlhodobého plánovania. Som rád, že sa kabinet zaviazal pokračovať v rozvoji dopravnej infraštruktúry a k dostavbe diaľnic a rýchlostných ciest, pričom zavedie prioritizáciu investičných projektov v oblasti cestnej infraštruktúry. Tvorená bude zásobníkom projektov na obdobie minimálne desať rokov. Je potešujúce, že nastupujúci kabinet si osvojil myšlienku, s ktorou hnutie SME RODINA prišlo už dávnejšie, to znamená vytvorenie inštitútu dlhodobého plánovania a výstavby a údržby cestnej siete. Tak ako v iných štátoch Európskej únie, aj na Slovensku by mal byť tento predmetný inštitút zavedený čo najskôr.
Aký by bol následok zavedenia tohto inštitútu? To, že ktorákoľvek vláda, ktorá bude riešiť výstavbu nadradenej cestnej infraštruktúry, bude zaviazaná plnením výstavby na základe dlhodobého plánu a nie na základe politických alebo mocenských záujmov. V tejto súvislosti bude možné uskutočniť efektívnejšie plánovanie finančných prostriedkov aj na výstavbu v nasledujúcich obdobiach.
Taktiež nemožno zabudnúť, že dlhodobá koncepcia výstavby strategických stavieb je dôležitým prvkom pre efektívnu prípravu stavebných firiem na výstavbu. V súčasnej dobe stavebné firmy na Slovensku nie sú schopné pripraviť sa do budúcna na plánovanú výstavbu, t. j. na to, čo sa bude stavať, a tým sa nám, samozrejme, predražujú aj v konečnom dôsledku stavby. V čo najskoršom období musí teda dôjsť k zmene dopravnej politiky štátu podľa reálnych hospodárskych možností.
Ďalším inštitútom alebo oblasťou, ktorej sa venuje programové vyhlásenie vlády a ktoré by som chcel zviditeľniť, je zavedenie inštitútu BIM. Som rád, že dlhodobo neuspokojivý stav údržby a opráv celkovej dopravnej infraštruktúry chce kabinet napríklad postupne napraviť zavedením inštitútu BIM - Building Information Management, tak ako to dlhodobo konštatovala alebo o čo bojovala SME RODINA. Tento systém s využitím moderných digitálnych technológií umožňuje sledovať stavebný objekt od fázy projektovania až do ukončenia jeho životnosti. Tým je možné efektívne plánovať údržbu, opravu, veľké rekonštrukcie a ide v podstate o inteligentný proces, ktorý uľahčuje výmenu informácií v rámci procesu návrhu projektu, výstavby a používania stavby.
Ďalším takým inštitútom, ktorý určite by mal byť čo najprioritnejšie riešený v ďalšom volebnom období, je riešenie preložiek ciest I. triedy. Vláda Slovenskej republiky chce v rámci svojich rozpočtových možností prispieť k rozvoju regiónov aj budovaním vonkajších obchvatov, alebo resp. preložiek ciest I. triedy v rámci regiónov Slovenska. Tu musím povedať a konštatovať, že práve uvedená požiadavka, alebo resp. bod pramenil zo stretnutí s predstaviteľmi územnej samosprávy, v rámci stretnutí, ktoré sme mali aj pred voľbami alebo v rámci prípravy volebného programu, a sami nám konštatovali alebo hovorili, že v niektorých regiónoch Slovenska je oveľa efektívnejšie pustiť sa do výstavby týchto obchvatov alebo preložiek ciest I. triedy, ako čakať tridsať rokov napríklad na výstavbu drahých diaľnic alebo rýchlostných ciest, pričom vieme, že v rámci rozpočtových možností alebo na základe stavu štátneho rozpočtu nebude možné sa pustiť v najbližšom období do výstavby týchto určitých úsekov.
Ja by som napríklad aj povedal taký príklad z minulosti. Napríklad mesto Stará Ľubovňa dlhé roky žiadalo alebo požadovalo, aby sa v rámci eurofondov vyčlenili určité finančné prostriedky na výstavbu malého obchvatu, ale za pätnásť rokov nebolo, nebol schopný štát v podstate pomôcť tomuto mestu a nakoniec v podstate si zobralo toto mesto alebo toto mestečko malú pôžičku, na základe ktorej postavil malý jedenkilometrový obchvat a po siedmich mesiacoch rýchlej výstavby ho otvoril. Čiže toto je napríklad aj príklad zlyhania štátu voči územnej samospráve, ako riešiť problémy s dopravou v rámci regiónov.
Finančné zdroje, ktoré sú k dispozícii v rámci dopravnej infraštruktúry, by sa mali viac alokovať určite na väčšiu starostlivosť o cesty I. triedy, ktoré so sebou prinesú aj väčšiu bezpečnosť pre vodičov. Je nebezpečné, ak by štát neriešil zlý, až havarijný stav mostov, nefunkčných zvodidiel, nebezpečných výtlkov a zle bezpečnostne a technicky riešených križovatiek.
A v neposlednom rade štvrtou oblasťou, ktorej by sa mala vláda prioritne venovať v rámci programového vyhlásenia vlády - a ja som aj rád, že v podstate spomína v PVV túto oblasť - je doriešenie rekodifikácie stavebného práva. Prioritou vlády v oblasti výstavby bude preto pripraviť a predložiť do Národnej rady v termíne najneskôr do októbra roku 2020 na schválenie rekodifikáciu stavebného práva ako súčasti občiansko-právnych vzťahov. Súčasný stavebný zákon, vy určite viete, ktorý na Slovensku platí už 40 rokov, majú nahradiť podľa chystaných zmien nové právne normy. A ja verím, že po zlyhaní v rámci predloženia týchto právnych noriem, či už v roku 2016 Ficovou vládou, resp. v 2019 Pellegriniho vládou, sa tento rok podarí predložiť do pléna Národnej rady tieto návrhy právnych noriem.
Je nutné doplniť inštrumenty chrániace aj dotknutých osôb, pričom je potrebné vyvážiť a lepšie ošetriť možnosti vstupovania na pozemky. Po všetkých novelách sa slovenský stavebný zákon stal neprehľadnou motanicou ustanovení a preto je potrebné, ako som už opakoval a hovoril, nový stavebný zákon, ktorý uľahčí realizáciu všetkých druhov stavieb.
Dámy a páni kolegovia, všetci vieme, aká je katastrofálna situácia s dopravou, veď to denno-denne všetci pociťujeme na vlastnej koži. Čo je dôvodom tejto zlej situácie v doprave? Samozrejme chýbajúca a kvalitná cestná infraštruktúra, čo logicky spôsobuje, že regióny Slovenska sa odborne aj ľudsky vyprázdňujú. Môžeme si len domýšľať, čo by bolo, keby boli také regióny ako Orava, Kysuce, Zemplín, Gemer napojené na diaľnicu. Je možné povedať, že investor, ktorý má problém s diaľničným napojením, určite pôjde skôr tam, kde tá diaľnica nechýba, ako napríklad Trnava, Nitra alebo Žilina.
Je potrebné zobudiť sa, pretrieť si oči a pochopiť, že aj na východe, na severe alebo na juhu sú ľudia, ktorí si platia dane a ktorí od štátu očakávajú, že ich prestane diskriminovať v podobe absentujúcej diaľnice alebo rýchlostnej cesty. Preto je potrebné zabezpečiť dopravnú dostupnosť v kritických regiónoch Slovenska prostredníctvom efektívnej a udržateľnej infraštruktúry. Mám na mysli predovšetkým dostavbu úsekov D1 a D3.
Dámy a páni, kým náš severný, južný alebo západný sused robí maximum pre to, aby na ich území bola vystavaná infraštruktúra, na Slovensku nám predchádzajúce vlády nielenže diskriminovali naše obyvateľstvo, že nemohli využívať kvalitné cesty alebo železnice, ale spôsobovali nám aj medzinárodnú hanbu, že Slovensko bude prekážkou pri prepojení dôležitých tranzitných koridorov, ako je to v súčasnosti na Kysuciach pri diaľnici D3. Od štátu všetci očakávame, že bude v každej situácii a v každej oblasti potvrdzovať svoju povinnosť garantovať a presadzovať rozvoj diaľnic, rýchlostných ciest, prístavov, železníc, letísk a výstavby nájomných bytov, aby si každý slušný človek bez rozdielu mohol povedať, toto je môj štát, ktorému dôverujem. Treba vrátiť Slovákom dôvod tešiť sa na budúcnosť, ako aj dôvod byť hrdý na to, kým sú.
Na záver by som chcel povedať, že cieľom tohto kabinetu v rámci svojho programu v oblasti rozvoja slovenskej dopravy by teda malo byť realizovanie reálneho programu rozvoja dopravy a nie ísť do pokusov a dlhodobo ignorovať potreby obyvateľstva v oblasti dopravnej infraštruktúry. Držím vám palce, vážená vláda, aby sa vám podarilo presadiť do reality čo najväčšiu časť programu v rámci PVV.
Ďakujem pekne. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

23.4.2020 o 15:44 hod.

JUDr. Bc. PhD., LL.M.

Miloš Svrček

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:54

Patrick Linhart
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Ja som veľmi rád, že sa súčasné PVV-čko orientuje nielen na dokončenie diaľnic, čo je časovo dlhodobejšia záležitosť, ale hlavne sa zameriava aj na z časového hľadiska krátkodobo dosiahnuteľné ciele. Je tu pre rozvoj hlavne regiónov.
Ty si, Miloš, spomínal, myslím, Starú Ľubovňu, ja tu budem hovoriť ako rodený Kežmarčan za Kežmarok. Bolo by veľmi dobré, keby sa konečne v Kežmarku - a dúfam, že sa nám to podarí alebo tejto vláde podarí - dokončil obchvat, kde už bol riešený schváleným územným plánom, kde je potreba vyčleniť nejakých 203 miliónov na začatie prác, pokiaľ som sa správne informoval, nejakých 50 miliónov eur a ja dúfam, že sa to tejto vláde podarí a určite za to budú všetci ľudia, a z Kežmarku hlavne, vďační. Takže držím vláde palce v tomto bode.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

23.4.2020 o 15:54 hod.

BSc.

Patrick Linhart

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:55

Marian Kotleba
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo. Pán kolega, myslím, že kapitola dopravy je v programovom vyhlásení vlády jedna z tých lepšie vypracovaných a naozaj, čo sa týka aj mojich nejakých poznámok, tak je ich tam veľmi málo. Ja oceňujem hlavne koncepciu rozvoja železničnej dopravy, ktorú tam máte naozaj spravenú takú, že vidno, že záleží na tom, aby tá železnica bola na Slovensku využívaná a v rámci nej ma veľmi potešila zmienka o tom, že chcete v železničnej doprave začať využívať alternatívne palivá. To je pre mňa ako fanúšika alternatívnych zdrojov energie veľmi, veľmi pozitívna správa. Možno by som bol rád, keby ste to trošku upresnili. Čo ma však zaujíma, je to, že či sa chcete, či sa chcete pustiť cestou poriadku, urobenia poriadku v železničných spoločnostiach, vo všetkých železničných spoločnostiach, kde má, kde má zastúpenie štát, pretože vieme, že tým, že Európska únia nás donútila k liberalizácii aj železničného trhu, tak tam vznikol obrovský priestor na kšefty, na korupciu, na biznis a namiesto toho, aby sa riešila doprava, tak sa riešia umelé investície a rôzne biznis modely. Tiež sa chcem spýtať na to, ako myslíte tú podporu autonómnych vozidiel, lebo asi trikrát sa tam zmieňujete o podpore výskumu a vývoja prevádzky autonómnych vozidiel, to mi celkom nie je jasné a ak by sa dalo aspoň stručne to nejako zodpovedať.
Ale ešte mám jednu takú vecnú otázku. Na strane 87 píšete, že sa zrušia stavebné úrady. To som nejako nepochopil, že v kontexte čoho chcete rušiť tie stavebné úrady, resp. kto prevezme ich kompetencie? Takže len v dobrom naozaj sa na to pýtam.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

23.4.2020 o 15:55 hod.

Ing. Mgr.

Marian Kotleba

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:57

Eduard Kočiš
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Pán kolega Svrček, v cestnej doprave, o ktorej ste hovoril, sa nová vláda Slovenskej republiky zaviazala a rozhodla modernizovať a zvyšovať výdavky na cestnú infraštruktúru, čo naozaj chválim a súhlasím s tým a najmä ako obyvateľ severovýchodného Slovenska budem tajne dúfať a veriť, že konečne príde čas aj na dokončenie R4, o ktorej sa iba roky hovorí a ktorá by bola takým požehnaním a obrovským prínosom pre celé východné Slovensko. Ak chcete znižovať regionálne rozdiely, tak v doprave to môžte urobiť práve takto. Beriete to ako prioritu vlády Slovenskej republiky, tak ja budem pevne dúfať, že sa vám to aj podarí.
Nakoľko je dnes veľa ciest, teda ich drvivá väčšina, celkových cestných úsekov, mostov, železničných tratí v zlom, havarijnom až dezolátnom stave, tak investície do tejto cestnej dopravy sú naozaj veľmi rozumným riešením. Ako pozitívum vášho programu v oblasti dopravy môžem povedať, že zlúčenie NDS-ky a Slovenskej správy ciest je naozaj rozumným krokom a tento program vlády v oblasti dopravy môžem naozaj hodnotiť, tak ako povedal kolega Marian Kotleba, ako naozaj jeden ten lepší, ak nie možno aj najlepší z celého tohto vládneho nepodarku.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

23.4.2020 o 15:57 hod.

Mgr.

Eduard Kočiš

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:58

Jaroslav Karahuta
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Pán poslanec Svrček, tvoje vystúpenie bolo ako vždy vecné, čo iba potvrdzuje skutočnosť, že poslanci za hnutie SME RODINA nerobia iba bezduchú politiku, ale hľadajú riešenia, ktoré pomôžu všetkým občanom Slovenskej republiky. Patríš medzi spoluautorov programového vyhlásenia v oblasti dopravy a som presvedčený, že aj vďaka tebe sa konečne dočkáme ukončenia diaľnic na Slovensku a že slovenská dopravná infraštruktúra bude na európskej úrovni. Poznáme sa, Miloš, niekoľko rokov a v rozprave sa potvrdilo to, čo všetci vieme, že si odborníkom na dopravu a že vieš ponúknuť kvalifikované odborné riešenia. Si podobne ako ja východniar a osobne sa teším na tvoje návrhy na zlepšenie dopravnej infraštruktúry nielen na východnom Slovensku, ale aj na severe a ostatných územiach Slovenskej republiky. Ďakujem, Miloš.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

23.4.2020 o 15:58 hod.

MVDr.

Jaroslav Karahuta

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 15:59

Magdaléna Sulanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Pán poslanec Svrček, ja by som len chcela v krátkosti reagovať na to, čo som počula, teda na vaše vystúpenie, nebudem sa dotýkať celej kapitoly dopravy, resp. celej problematiky ministerstva dopravy, spojov atď.
Po prvé, nemusím hádam zdôrazňovať, vieme to všetci, stav ciest, diaľnic atď. je v katastrofálnom stave. Nedávno sme, nedávno prebehla médiami informácia, že sa nám zrútil most. No to sú už veľmi vážne veci, našťastie neboli mŕtvi, tak ako boli v Taliansku, kde sa zrútil už druhý most. Prosím vás pekne, len ma zaujala vaša poznámka, že budete to riešiť formou inštitúcií, teda že sa budú zriaďovať inštitúcie. Ja som konkrétne od vás počula dve inštitúcie. Prosím vás pekne, ja sa domnievam, že toto nie je nieže schodná, nie je správna cesta. Pretože tie inštitúcie to sú, je to len zvyšovanie byrokracie. Ja si myslím, že lepšie by bolo zriaďovanie komisií zloženej z odborníkov, ktoré budú zriaďované ad hoc na konkrétne veci, na konkrétne etapy, áno, pretože zase budeme stagnovať, tak ako už 30 rokov počúvame o tom, jak sa budú budovať diaľnice, ale je to katastrofálne. Už aj Poliaci nás predbehli. Ja keď som pred niekoľkými rokmi bola v Nemecku, robili si Nemci srandu, že Poliaci ani nevedia, čo je diaľnica a už majú aj, myslím, že od slovenských hraníc vybudovanú diaľnicu. Toto je, toto je jedna vec. Ale čo ma ešte zaujalo, je... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

23.4.2020 o 15:59 hod.

Ing.

Magdaléna Sulanová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:01

Martin Beluský
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo. Pán poslanec, čo sa týka dopravy, tak naozaj aj to, čo ste vy hovorili o tej prioritizácii a o tej potrebnej výstavbe, s tým sa dá naozaj len súhlasiť, ale ja vám cez, chcem vás tak upozorniť, alebo dávam do pozornosti aj to, že nielen tá výstavba, ale aj tá údržba je veľmi dôležitá už tej existujúcej cestnej siete a na Slovensku máme veľmi negatívny trend, čo sa týka kvality existujúcej cestnej infraštruktúry, pretože naozaj, keď si pozrieme štatistiky, tak vidíme, že stav ciest I., II. a III. triedy sa každý rok zhoršuje a je to spôsobené nielen tým, že sú podfinancované, i tí správcovia alebo samosprávy, ktoré majú tieto cesty na starosti, ale aj celkovým systémom. A keď sa bavíme o údržbe, tak k tomu, samozrejme, neodmysliteľne patrí aj zimná údržba a posypávanie ciest posypovou soľou a bola to práve naša iniciatíva, že sa posypová soľ dnes, respektíve dodnes obchoduje na komoditnej burze v Bratislave a jej posledná referenčná je 65 eur za jednu tonu. A tento systém nákupu, ktorý je mimoriadne transparentný, vysoko časovo efektívny a výsledok je rovnako kvalitný ako pri štandardnom verejnom obstarávaní, tak doteraz ho na Slovensku nevyužíva takmer nikto, iba Národná diaľničná spoločnosť, ktorá tak robí po mediálnom škandále, kedy NDS-ka nakúpila posypovú soľ dvakrát drahšie ako Banskobystrický samosprávny kraj počas županovania Mariana Kotlebu a dodnes ho používa Banskobystrický samosprávny kraj, pretože ten systém sme tam zaviedli my.
Preto vás chcem ako koaličného poslanca upozorniť a dávam do pozornosti aj túto oblasť dopravy, pretože je veľmi potrebné, aby aj ostatné samosprávne kraje sa do tohto nakupovania zapojili, aby sme naozaj šetrili desiatky miliónov eur na takýchto nákupoch.
Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

23.4.2020 o 16:01 hod.

Ing. PhD.

Martin Beluský

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 16:03

Marián Saloň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Veľmi pekne ďakujem, pán predsedajúci. Pán kolega, chcem vám veľmi pekne poďakovať, že ste spomenuli práve Starú Ľubovňu. Táto moja reakcia bude možno trošku výnimočná, bez nejakého politického trička a dajú mi za pravdu aj možno na prekvapenie aj predseda poslaneckého klubu OĽANO Michal Šipoš a pani poslankyňa Zita Pleštinská, ktorí sú tiež zo Starej Ľubovne. Áno, je to príklad, kedy ukážkovo spolupracovala samospráva a vyšší územný celok. Tento celý projekt sa naštartoval ešte za bývalého župana pána predsedu Chudíka a nebohého šéfa Správy a údržby ciest Prešovského samosprávneho kraja Vlada Kozáka a minulý rok som bol jeden z tých, ktorý strihal pásku na tomto obchvate a tu bolo vidieť príklad, ako sa mesto Stará Ľubovňa spojilo so župou, kde predseda vyššieho územného celku našiel nám peniaze na spolufinancovanie, pani poslankyňa Zita Pleštinská je predsedom dopravnej komisie, čiže tiež bola účastná toho a podarilo sa dosiahnuť to, že ten jeden kilometrový obchvat sa dokončil, síce zatiaľ slúži iba obciam, ktoré sú priľahlé, a to je Kamienka... Kamienka, pardon. Nová Ľubovňa, Jakubany a Kolačkov, ale podarila sa taká čerešnička na torte ešte pred voľbami, kde za účasti ministra financií Laca Kamenického, pána podpredsedu vlády Richarda Rašiho sa podarilo schváliť ďalších 800-tisíc na dobudovanie jednej komunikácie, ktorá práve sa napojí na tento obchvat a dosiahne to, čo vlastne Stará Ľubovňa z tej jednej časti potrebuje. Takže ja verím, že tento pozitívny príklad bude príkladom aj do budúcna pre iné samosprávy a vyššie územné celky, že takýmto spôsobom budú vedieť aj s vládou spolupracovať a projekt modernizácia dobudovania ciest bude pokračovať. Ďakujem pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

23.4.2020 o 16:03 hod.

Ing. PhD.

Marián Saloň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video