90. schôdza

2.5.2023 - 25.5.2023
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

3.5.2023 o 18:59 hod.

Mgr. MBA

Jana Bittó Cigániková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:36

Eva Horváthová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Ešte som nemala možnosť čítať toto vyjadrenie Slovenskej lekárskej komory.
Nie je pravda, čo uvádzajú, že môže lekár písať, špecialista alebo všeobecný, lieky na tri mesiace. Nie je to pravda. Práve ten repetatur recept, ktorý sme tu spomínali, umožňuje lekárovi napísať lieky na jeden rok. A to sme chceli dosiahnuť, aby sa toto aj využívalo. Ak je povedzme epileptik, ktorý má, dlhodobo berie tie isté antiepileptiká, jeho stav je stabilizovaný, tak špecialistovi nič nebráni pri kontrole pravidelnej, ktorá musí byť, podotýkam aj vzhľadom na to, čo tu už bolo povedané, minimálne raz za rok, lebo vtedy stráca oprávnenie všeobecný lekár takýto liek napísať aj podľa tej staršej legislatívy, ktorá tu bola doteraz, tak vtedy ten lekár, pokiaľ nepredpokladá zhoršenie stavu pacienta, je schopný mu napísať ten liek na tri mesiace, na šesť mesiacov aj na dvanásť mesiacov. Kľudne môže pacienta informovať o tom, že ak sa vám zhorší stav, nebude sa vám niečo zdať, alebo budete mať, samozrejme, nejaký záchvat alebo podozrenie, môžete prísť aj skorej a tento repetatur recept sa dá zrušiť a zmení sa liečba prípadne. Všetci uznáme, že je... a to vyplýva aj z tých indikačných a preskripčných odporúčaní, alebo teda obmedzení pre lekára. Je viac ako výsostne želané, aby takéto špecifické ochorenia, však preto aj je indikačné obmedzenie, bolo na špecialistovi, čiže on si musí manažovať toho pacienta.
A čo spomínal predrečník pán doktor Urban, to, keď ja predpisujem liek, akýkoľvek lekár, vy si musíte byť vedomý predsa interakcie liekov, vy ste zodpovedný za ten predpis. Vy musíte vedieť, či interaguje s iným. To nemôžme nechať na všeobecného lekára, že vy neviete. Navyše špecialisti predpisujú menšie spektrum liekov a sú si vedomí lepšie nežiaducich účinkov alebo prípadných, prípadných problémov pri, pri, keď kolidujú nejaké dva lieky. Čiže na to by som tiež chcela upozorniť.
A ďakujem za slovo.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

3.5.2023 o 18:36 hod.

prof. MUDr. PhD., MPH

Eva Horváthová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:38

Miroslav Urban
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo.
Ja toto vyjadrenie Slovenskej lekárskej komory nepoznám, ale úplne sa s ním stotožňujem. Naozaj, to poverenie na tie tri mesiace je málo, jednoducho to nestačí. Samozr... používam e-recept a tri, a 90 dní trikrát opakovane na rok, dá sa to, ale nie u všetkých pacientov, rozumiete? Praktický lekár nechce niekedy liečiť ani pacientov s vysokým tlakom a ja nemám dôvod mu napísať na rok a nevidieť ho, ale napíšem mu na tri mesiace a potom môže praktický lekár mu zmerať tlak, môže mu tú liečbu zvýšiť, upraviť dávku. Preto nechcem písať niekedy na celý rok. Lieky, ktoré majú indikačné obmedzenia, tie píšem bez debaty, jasné, lebo sú drahé, musím napísať výnimky, žiadosti na poisťovňu, schváli to. To vôbec neni o tom dáka diskusia, lenže mne napríklad zavolá pacient, že mu obvodný lekár nechce napísať aspirín za 1.50 euro a ja musím sadnúť, dať kartičku, zadať kód a napísať mu aspirín. Rozumiete? To už je úplne scestné.
Takže tie interakcie, čo sa spomínali, ja by som mal vedieť o tých interakciách, lenže ja často neviem, čo pacient užíva, pretože ja nemám prístup k tomu, čo užíva od neurológa, od gastroenterológa, ak mi to nedonesie napísané na papieriku sám pacient, výpisy od praktického lekára, aké má diagnózy, to je rarita, to sa s tým málokedy stretnem. Čiže ja viem, čo mu ja dávam, a keď mi pacient povie, že iné lieky nevie, že berie bielu tabletku a žltú, tak ja ani nemám šajn, čo berie. Takže o tých interakciách neviem, pretože neviem, čo berie. Na to je ten praktický lekár, ktorý by mal vedieť, má takú-takú-takú diagnózu, berie také-také lieky a má vedieť sám, že teda tie interakcie aké sú, čo si môže dovoliť, ktorý liek pridať, ubrať a podobne.
Čiže to neni problém s tým predpisovaním, ale s tým ďalším manažmentom pacienta. Tri mesiace je málo, minimálne pol roka.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

3.5.2023 o 18:38 hod.

MUDr.

Miroslav Urban

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:40

Magdaléna Sulanová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Áno, tak ja odbo... teda po tej odbornej stránke nebudem reagovať, ja som túto tlačovú správu dostala zo sekretariátu Slovenskej lekárskej komory a jak som si to pozrela, tak ma napadlo, že by som vám to tu mohla prečítať, pretože sa to týka toho zákona. Ide o to, aby sme prijali dobrý zákon, hej? Takže... a nemohli, nemali ste ani šancu to zatiaľ sa s tým oboznámiť, jak pán doktor Urban, ani pani poslankyňa Horváthová, pretože ona vyšla asi pred tromi hodinami, tak ja som to dostala, pretože tam mám trošku protekciu. Ale je, je treba sa s tým oboznámiť a aspoň som vám dala na vedomie, že takéto niečo je, dá sa k tej, zrejme, keď to je tlačová správa, dá sa k nej dostať a tak si to pozrite.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

3.5.2023 o 18:40 hod.

Ing.

Magdaléna Sulanová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:41

Marek Krajčí
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne.
Ja chcem ešte jednu novú tému otvoriť, ale predtým ešte predsa len, pán doktor Urban, myslím, že liekovú knižku vidíte, to znamená, ktoré lieky berie, vidíte. Je pravda, že vy nevidíte to, čo vidí všeobecný lekár, teda tú jeho celú anamnestickú históriu, ale lieky, ktoré tak ako záchranári ich vidia, keď sa tam pripoja, tak okamžite vedia, ak, na akých liekoch je ten pacient, však ten pacient nemusí byť vôbec pri vedomí, tak toto isté vidí aj špecialista. To keby naozaj tak nebolo, tak toto by naozaj bol problém. Hoci ja som tiež špecialista a ako vždycky moja prvá otázka bola, ktoré lieky berete, a bez problémov mi ich väčšinou rodičia teda mojich detí vedeli všetky vymenovať, a tým pádom som vedel tú liečbu, samozrejme, ordinovať. Ale viem si predstaviť, že môžu byť niektorí ľudia, čo zabúdajú, najmä tí starší, demencia je tam a tak ďalej. Takže... ale naozaj tá lieková knižka, tú by ste podľa mňa mali k nej mať prístup. Eventuálne sa môžeme potom na výbore ešte na túto tému aj pobaviť, zistiť teda, že kde je problém.
Ja som chcel ešte otvoriť jednu tému, a to je, v tejto novele dochádza k posunu limitov pre výdavky na lieky na výnimky. A tu naozaj tiež momentálne tá situácia je taká, že tie lieky, ktoré mali vstupovať do kategorizácie z tých takých, by som povedal, liekov, ktoré boli inovatívne, ktoré boli relatívne drahšie, tak sa predpokladalo, že tak ako budú vstupovať, tak budú postupne klesať lieky, ktoré budú zdravotné poisťovne predpisovať na výnimky, ale tá prax ukazuje, že žiaľ, nedarí sa úplne ukončiť liečbu pacientov, ktorí sú liečení na výnimky, a poisťovne už teraz avizujú, že sú týmto stropom viac-menej obmedzované, aby túto liečbu pacienti ďalej mohli brať. Takže ja vítam z tohto pohľadu ten návrh ministerstva zdravotníctva, že ten limit 3,9 % výdavkov na lieky pre rok ´23 je zrušený a pre rok ´24 zaviedli limit 2,9 %. Teda pardon, limit 2,9 % pre rok ´24 zvýšili na 3,9 %. Je pravda, že toto pravdepodobne bude mať vplyv na rozpočet viac ako 10 miliónov eur a s týmto podľa mňa by malo počítať ministerstvo financií pri tom, keď bude zvažovať dofinancovanie sektoru v rámci tohto roka.
Takisto by som chcel upozorniť na návrh, ktorý uvoľňuje kritériá nákladovej efektívnosti pre vstup liekov do systému. Ja myslím, že tak ako to bolo doteraz, to bolo dobre nastavené, a to tým, že bolo potrebné, aby boli splnené dve zo súčasných podmienok, zlepšenie v klinickom ukazovateli o 30 % a zároveň preukázanie, že nie je iná intervencia hradená v danej indikácii, v tom prípade sa potom zvoľnili kritériá nákladovej efektívnosti lieku. Teraz je tam navrhnuté, aby tieto podmienky mohli platiť jednotlivo a nie teda súčasne, čo si my myslíme, že nie je dobrý návrh v tejto situácii, v ktorej sme, a teda budeme navrhovať, aby to zostalo tak, ako to bolo doteraz v zákone.
Ďakujem zatiaľ pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

3.5.2023 o 18:41 hod.

MUDr.

Marek Krajčí

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:46

Karel Hirman
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci. Takže, vážené pani poslankyne a vážení páni poslanci, navrhovaná právna úprava odstraňuje niektoré z nedostatkov v zákone, ktoré vyplynuli z aplikačnej praxe orgánov štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva a zároveň sa ňou plnia niektoré úlohy vyplývajúce z uznesenia vlády č. 79 z 2. februára 2022.
K návrhu zákona sa dopĺňajú kompetencie úradov verejného zdravotníctva v oblasti kozmetických výrobkov a v oblasti výživových doplnkov. Precizuje sa právna úprava odbornej spôsobilosti v oblasti verejného zdravotníctva a pre jednotlivé odborné činnosti.
V rámci optimalizácie procesov verejného zdravotníctva a zlepšovania podnikateľského prostredia sa povinnosť zamestnávateľa predkladať príslušnému orgánu verejného zdravotníctva návrh na odstraňovanie azbestu alebo materiálov obsahujúcich azbest zo stavieb na posúdenie nahrádza oznamovacou povinnosťou zamestnávateľa 10 dní pred začatím tejto činnosti, ktorá je nespoplatnená správnym poplatkom. Obdobné zníženie administratívnej záťaže sa navrhuje pri os.. pri zotavova... zotavovacích podujatiach, pardon.
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne a vážení páni poslanci, dovolím si vás požiadať o prerokovanie a podporu predloženého návrhu zákona.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

3.5.2023 o 18:46 hod.

Karel Hirman

 
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:47

Eva Horváthová
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Vážený pán predsedajú... predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, ako spoločná spravodajkyňa výboru predkladám spoločnú správu o výsledku prerokovania vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 1465) vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky.
Návrh zákona prerokovali určené výbory: ústavnoprávny výbor, výbor pre hospodárske záležitosti, výbor pre sociálne veci a výbor pre zdravotníctvo.
Výbor pre pôdohospodárstvo a životné prostredie o návrhu, vládnom návrhu zákona nerokoval, nakoľko podľa § 52 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný.
Ústavnoprávny výbor, výbor pre hospodárske záležitosti, výbor pre sociálne veci a výbor pre zdravotníctvo ako gestorský vyslovili súhlas s návrhom zákona a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi, ktoré sú obsiahnuté v IV. časti spoločnej správy.
Gestorský výbor nedostal žiadne stanoviská poslancov, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený. Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona (tlač 1465) vyjadrených v uzneseniach uvedených pod bodom 4 tejto správy a stanovisku gestorského výboru odporúča Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona (tlač 1465) schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Spoločná správa obsahuje 59 pozmeňujúcich návrhov, súčasne výbor navrhol, aby sa o bodoch 1 až 59 hlasovalo spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť.
Spoločná správa výborov bola schválená uznesením č. 199 z 2. mája 2023, kde ma výbor poveril za spoločnú spravodajkyňu k predloženému návrhu zákona a Mareka Šefčíka za náhradníka k predmetnému návrhu zákona v prípade neúčasti spravodajcu.
Pán predsedajúci, skončila som, môžete otvoriť rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

3.5.2023 o 18:47 hod.

prof. MUDr. PhD., MPH

Eva Horváthová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:50

Marek Šefčík
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Vážený pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, vystupujem a prihlásil som sa do rozpravy kvôli tomu, že v spolupráci s ministerstvom zdravotníctva sme vypracovali pozmeňujúci návrh, ktorý o chvíľočku odôvodním a prečítam. Odôvodnenie sa budem snažiť skrátiť, len také základné veci.
Tento návrh zohľadňuje, respektíve je kompromisom k požiadavkam rezortu školstva. Pred jeho vypracovaním sa uskutočnili odborné stretnutia zástupcov ministerstva školstva, ministerstva zdravotníctva, úradu verejného zdravotníctva a odborníčky Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky pre všeobecnú starostlivosť o deti a dorast. Sú tam dva body.
Upozorňujem na ten druhý bod, ktorý odbremeňuje pediatrov od práce v tom zmysle, že aby nevydávali potvrdenie pre potvrdenie, ako sa hovorí, a troška viac zodpovednosti prenáša na rodičov, aby nebolo stále nutné potvrdenie od lekára, od pediatra, keď dieťa ide, vracia sa povedzme po chorobe do materskej škôlky. Napríklad vznikali situácie, že pediater, boli u pediatra kvôli tomu, že dieťa bolo choré, a po týždni museli ísť znova k pediatrovi, aby dal potvrdenie, že dieťa môže ísť do škôlky. Toto by vypadlo a rodič by rozhodol, či to dieťa je už, je schopné, teda zdravé a môže ísť do škôlky.
Ja prečítam odôvodnenia aj z toho pozmeňujúceho návrhu a potom už samotný pozmeňovák.
V prvom bode: Zabezpečovanie ochrany verejného zdravia, skríningu a prevencie v školách a školských zariadeniach je špecifické z hľadiska veku a z hľadiska stretávania a združovania vyššieho počtu osôb. Pri plnení úloh a projektov verejného zdravotníctva zameraných na populačnú skupinu detí a mládeže je žiaduca spolupráca rezortu zdravotníctva a rezortu, rezortu školstva. Čiže tam sa posilňuje tá spolupráca ministerstva školstva s ministerstvom zdravotníctva na úseku verejného zdravotníctva, ktoré sa týkajú škôl a školských zariadení.
No a teraz k tomu druhému bodu. Najskôr prečítam odôvodnenie: § 24 ods. 9 písm. a) upravuje tzv. ranný filter, to znamená, to znamená, keď deti prichádzajú ráno do školy, do predškolského zariadenia, respektíve vrá... aj vrátane materskej školy, môže byť na základe toho ranného filtra prijaté len dieťa, ktorého zdravotný stav to umožňuje, a túto kontrolu zabezpečuje zamestnanec prevádzkovateľa predškolského zariadenia pred nástupom dieťaťa do zariadenia.
Ustanovenie § 24 ods. 9 písm. b) ukladá, ktorý sa tam vypúšťa, ukladá povinnosť zabezpečiť, aby osoba zodpovedná za každodenné prijímanie detí do zariadenia prijala dieťa podozrivé z ochorenia iba na základe vyšetrenia jeho zdravotného stavu ošetrujúcim lekárom. Materské školy majú k dispozícii pravidlá ranného filtra, ktorý som spomínal, vypracované v spolupráci s Ministerstvom zdravotníctva Slovenskej republiky a Úradom verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, ktoré zodpovedným osobám ukladajú povinnosť neprijať do zariadenia dieťa, ktoré má príznaky ochorenia. Rieše... riešenie zdravotného stavu dieťaťa je v plnom rozsahu zodpovednosťou rodiča, pričom nie je potrebné, aby pri každom podozrení na ochorenie dieťaťa dieťa navštevovalo lekára, nakoľko v niektorých prípadoch ochorení postačuje liečba v domácom prostredí. Čiže to dieťa ani s rodičmi nevyhľadá lekára, ostane niekoľko dní doma, vylieči sa a rodič potom uzná, že to dieťa je zdravé a môže sa vrátiť do škôlky.
Kolegyňa mi tu ukazuje, že to mám urýchliť, ja už iba poviem, že iba čítam pozmeňovák.
V pohode, takže pozmeňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Mareka Šefčíka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony.
1. V čl. I sa za 4. bod vkladá nový bod 5, ktorý znie:
„5. § 3 sa dopĺňa odsekom 5, ktorý znie:
„(5) V rámci spolupráce podľa odseku 3 úrad verejného zdravotníctva prerokúva s Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky odborné usmernenia na úseku verejného zdravotníctva, ktoré sa týkajú škôl a školských zariadení."."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú, čo sa premietne aj do ustanovenia o účinnosti zákona.
Tento bod nadobúda účinnosť 1. júla 2023, čo sa premietne aj do ustanovenia o účinnosti zákona.
2. V čl. I sa za 52. bod vkladá nový bod 53, ktorý znie:
„53. V § 24 ods. 9 sa vypúšťa písmeno b)."
Doterajšie písmeno c) sa označuje ako písmeno b).
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú, čo sa premietne aj do ustanovenia o účinnosti zákona.
Tento bod nadobúda účinnosť 1. júla 2023, čo sa premietne aj do ustanovenia o účinnosti zákona.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

3.5.2023 o 18:50 hod.

Mgr.

Marek Šefčík

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:57

Jana Bittó Cigániková
Skontrolovaný text
Pán poslanec Šefčík, chcem vás pochváliť za váš pozmeňujúci návrh. Je veľmi dobrý a pomôže rodičom. Ďakujem zaňho.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

3.5.2023 o 18:57 hod.

Mgr. MBA

Jana Bittó Cigániková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:57

Monika Kavecká
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené panie kolegyne poslankyne, vážení páni kolegovia poslanci, dovoľte, aby som vystúpila v rozprave k návrhu zákona č. 355. Prečítam pozmeňujúci návrh, ale najskôr ho odôvodním.
Práca v zariadeniach ústavnej zdravotnej starostlivosti a zvýšená psychická záťaž vplýva na zdravotný stav zdravotníckych pracovníkov. Doposiaľ sa zdravotníci slovne stretávajú s uznaním náročnosti ich práce, avšak reálne nemajú priznávané toto odmenenie, že pracujú v tretej kategórii rizika minimálne z dôvodu psychickej záťaže, ktorej čelia najmä v zdravotníckych zariadeniach ústavnej zdravotnej starostlivosti v kombinácii s nepretržitou prevádzkou, nočnou prácou a náročnými zdravotnými stavmi, s ktorými sa potýkajú pri svojej práci. Návrh reaguje na túto situáciu a zároveň má potenciál ušetriť náklady na zbytočnú administratívu pri osobitnom posudzovaní.
Prečítam doplňujúci a pozmeňujúci návrh poslankyne Národnej rady Slovenskej republiky Moniky Kaveckej k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, číslo parlamentnej tlače 1465. Čítam text:
V čl. I sa za bod 81 vkladá nový bod 82, ktorý znie:
„82. V § 31 ods. 4 dopĺňa sa písmenom d), ktoré znie:
„d) riziko vyplýva z práce zdravotníckeho pracovníka u poskytovateľa ústavnej zdravotnej starostlivosti."."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

3.5.2023 o 18:57 hod.

Mgr. MHA, MPH

Monika Kavecká

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:59

Jana Bittó Cigániková
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Toto je presne pozmeňovák z dielne. Chceli sme, aby to bolo dobré a dopadlo to katastrofálne, nakoľko tento pozmeňovák nielenže zvyšuje platy, to by nebol až taký problém skokovo, ale teda na to by sa zrejme peniaze našli, ale čo je najväčší problém, samozrejme, to veľmi znižuje počty zamestnancov v nemocniciach, ktoré sú už aj tak nedostatočné, a to z toho dôvodu, že takto zaradení pracovníci majú, samozrejme, oveľa kratšiu pracovnú dobu. Sú to totiž pracovníci, ktorí sú napríklad vystavení žiareniu a podobne, nejakých, ja neviem, onkologických ochoreniach, teda oddeleniach a neviem, či tam bol röntgen, myslím, že tam bol a už nie je. Jedno ako. Sú to pracovníci, ktorí majú dôvod na to, aby boli kratšie, aby mali kratšiu pracovnú dobu, a my tam teraz zaraďujeme vlastne všetkých v nemocniciach, tým pádom budú pracovať menej a, samozrejme, sa navýši ten deficit zdravotníkov a takisto potom z toho vyplýva aj viac dovolenky, čo by bolo tiež všetko pekné, však to nikto nebere, všetci chceme, aby boli vyššie platy, aby bolo, aby mali všetci dovolenku, len ako, akosi to neunesie ten zdravotný systém. Takže opakujem, toto je presne kategória, že ja som chcel, ale dopadne to nakoniec katastrofálne pre pacienta.
Druhá vec je, presne to spustí reťazovku a ja sa teda pýtam, že či napríklad záchranári nepodstupujú naozaj teda nejaký, nejaký duševný, ako ste to povedali? Je to, je to jednoducho psychicky náročná práca, takisto jak v tej nemocnici, prípadne, či v ambulancii, to nie je psychicky náročné? A potom vlastne možnože aj tu v parlamente, len my tie platy a tie dovolenky máme o hodne lepšie ako teda tí zdravotníci. Takže spustilo by to zasa reťazovú reakciu, ktorú asi nikto, asi nám je všetkým jasné, že by to, by to nezvládol ani rozpočet, ani zdravotníctvo. A možno aj také školstvo, tam je tiež ťažko.
Čiže veľmi zlý návrh napriek tomu, že veľmi dobre mienený.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

3.5.2023 o 18:59 hod.

Mgr. MBA

Jana Bittó Cigániková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video