15. schôdza

11.6.2024 - 28.6.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.6.2024 o 14:00 hod.

Ing. PhD.

Marián Saloň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:50

Veronika Remišová
Skontrolovaný text
!!! Vymazať prázdny nadbytočný rámček !!!
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.6.2024 o 13:50 hod.

Mgr. art. M.A., ArtD.

Veronika Remišová

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:50

Jozef Pročko
Skontrolovaný text
!!! Vymazať prázdny nadbytočný rámček !!!
=====
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.6.2024 o 13:50 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 13:59

Jozef Pročko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne.
V prvom rade len chcem povedať, že počas tvojho vystúpenia nesedel ani predkladateľ, ani, ani spravodajca na svojom mieste, tam, kde mal sedieť, predsedajúcemu to bolo jedno. Aj to je tá kultúra, nová kultúra, ktorú zaviedli a zavádzajú, a aj to je to, tá, nazval by som to, pocta k tomu, čo kto rozpráva. Aj teraz spravodajca si tam vybavuje, Náhlik si tam svoje veci vybavuje s Vážnym a to je, to je tá nová kultúra, ktorú predvádzajú. Je skrytý vzadu, takže nie je ho vidieť, kamery ho možno zvrchu zoberú, ale to je tá nová kultúra, ktorú predvádzajú a budú predvádzať aj naďalej.
Spomínal si naozaj to, že tento zákon je proti zdravému rozumu, proti odbornému rozumu, tento zákon je šitý na mieru tomu, aby sa výberové konania robili tak, ako chcú oni, vlastne aby sa nerobili. Ten zákon ukazuje Slovákom, akým smerom sa budeme uberať naďalej. A tá ich politická kultúra, o ktorej rozprávajú, na ktorú sa tu hrajú, hrajú sa tu na krásnych, akí oni sú národní, akí sú oni, akí spravodliví sú, tak aj teraz počas tvojho vystúpenia predkladateľ sa bavil tam vzadu, vôbec nesedel na svojom mieste a aj počas mojej faktickej poznámky, oni to ignorujú, ich to nezaujíma, oni to tu valcujú, valcujú si to, ako oni chcú. A to je, to je, milí Slováci, toto je to, čo nás tu bude čakať. Budú nás tu valcovať, budú tu brať naše slobody, budú si dosadzovať ľudí, ako oni chcú, pretože majú 79 poslancov a rozprávajú, že celé Slovensko, celé Slovensko ich podporuje. No ja chcem povedať vládnej koalícii, nepodporuje vás celé Slovensko a robte ale pre celé Slo... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.6.2024 o 13:59 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:00

Marián Saloň
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne, pán predsedajúci.
Pán poslanec Bužo, pre objektívnosť a korektnosť, vy, vy za to nie ste zodpovedný, čo teraz poviem, ale vaši kolegovia vám to možno budú vedieť vysvetliť, že v predchádzajúcom, resp. pred vládou odborníkov bola vláda z vašich kolegov aj tvorená a ste zaviedli dva zákony. Jeden sa týkal príslušníkov Policajného zboru, kde ste zaviedli naspäť paragraf odvolávanie nadriadených funkcionárov bez udania dôvodu, a bolo toho ešte málo, tak sa potom predložil ešte jeden návrh zákona, ktorý sa týkal zákona o štátnej službe. To znamená, že sa dotýka všetkých štátnych zamestnancov na akejkoľvek riadiacej úrovni Slovenskej republiky, že na priamy návrh nadriadeného môže byť odvolaný generálnym tajomníkom služobného úradu akýkoľvek riadiaci zamestnanec v štátnej správe. Takže ak tu chcete hovoriť o čistkách, tak by bolo dobré sa vrátiť do histórie a nechať si od svojich kolegov vysvetliť, že čo ich viedlo k tomu, že zaviedli takéto zákony, ktoré, samozrejme, platia dodnes.
A na margo ešte tej politickej kultúry, možno by stálo za to zistiť a sa vrátiť do histórie, že kvôli komu bol vykladaný rokovací poriadok, či musí navrhovateľ sedieť alebo nesedieť na svojom mieste.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.6.2024 o 14:00 hod.

Ing. PhD.

Marián Saloň

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 14:02

Lukáš Bužo
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne za faktické. Ja som mal rozpravu k tomuto zákonu, nerozprával som o iných zákonoch, a odborná alebo kultúrna obec je spokojná s touto novelou, ktorá sa urobila v roku 2022 o múzeách a galériách, a my nevidíme dôvod, aby sa tieto tri body menili, nie je to naša pripomienka iba. Je to pripomienka hlavne kultúrnej obce, hlavne ľudí, ktorých sa to týka, ktorých sa to dotkne najviac. Čiže moja, moja rozprava bola k tomuto zákonu a, ale ďakujem za faktickú, ďakujem za to, že ste sa zapojili a ja som za to, aby sme boli v tejto rokovacej sále slušní, aby sme dodržiavali pravidlá a toho sa aj držím a budem držať a ešte raz zopakujem, ja som mal rozpravu k tomuto zákonu o múzeách a galériách.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

11.6.2024 o 14:02 hod.

Mgr.

Lukáš Bužo

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s procedurálnym návrhom 14:02

Jozef Pročko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne. Môj procedurálny návrh je, aby sa naozaj dodržiaval rokovací poriadok a faktické poznámky boli k predrečníkovi.
Odôvodnenie: Predchádzajúci predsedajúci Žiga tu sedel, poslanec Saloň rozprával úplne od veci, nerozprával vôbec k tomuto zákonu, rozprával úplne o nejakých iných zákonoch. Takže ja by som chcel poprosiť, aby naozaj dodržiaval pán poslanec Žiga, predsedajúci, aby to dodržiaval, pretože naozaj poslanci koalície rozprávajú úplne o iných veciach, rozprávajú od veci, ako teraz to predviedol pán poslanec Saloň, úplne o inom rozprával a nie o tomto zákone.
Ďakujem veľmi pekne.
Skryt prepis

Vystúpenie s procedurálnym návrhom

11.6.2024 o 14:02 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

14:04

Ľubomír Vážny
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem.
Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne, kolegovia, predkladám spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania zákona z 24. apríla 2024 o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vrátenom prezidentkou Slovenskej republiky na opätovné prerokovanie Národnou radou Slovenskej republiky, ktorú máte ako tlač 301.
Prezidentka Slovenskej republiky v zmysle čl. 102 ods. 1 písm. o) Ústavy Slovenskej republiky vrátila uvedený zákon na opätovné prerokovanie Národnou radou Slovenskej republiky. Prezidentka vo svojom rozhodnutí zo 7. mája 2024 uviedla dôvody na vrátenie zákona. Prezidentka Slovenskej republiky neuvádza pripomienky s navrhovaným konkrétnym znením, ale navrhuje, aby Národná rada Slovenskej republiky po opätovnom prerokovaní zákon neprijala ako celok.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozhodnutím č. 305 z 20. mája 2024 pridelil predmetný vrátený zákon na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru a výboru pre hospodárske záležitosti, ktorý zároveň určil aj ako gestorský výbor. Lehotu na prerokovanie vráteného zákona vo výboroch vrátane v gestorskom výbore určil do začiatku rokovania schôdze národnej, národnej republiky (Národnej rady Slovenskej republiky, pozn. red.) o tomto návrhu. Uvedené výbory prerokovali predmetný vrátený návrh zákona a zaujali tieto stanoviská:
Ústavnoprávny výbor prerokoval vrátený návrh dňa 7. júna 2024 a uznesením č. 108 odporučil Národnej rade Slovenskej republiky po opätovnom prerokovaní zákon vrátený prezidentkou Slovenskej republiky schváliť.
Výbor pre hospodárske záležitosti prerokoval vrátený zákon dňa 11. júna 2024 a uznesením č. 73 odporučil Národnej rade Slovenskej republiky po opätovnom prerokovaní zákon vrátený prezidentkou Slovenskej republiky schváliť s jedným pozmeňujúcim návrhom týkajúci sa, týkajúcim sa účinnosti.
Gestorský výbor odporučil Národnej rade po opätovnom prerokovaní predmetného vráteného zákona, ktorý máte ako tlač 301, schváliť v znení pozmeňujúceho návrhu uvedeného v tejto spoločnej správe. Spoločná správa výborov o výsledku prerokovania uvedeného zákona bola schválená uznesením výboru pre hospodárske záležitosti ako gestorského výboru uznesením č. 74 z 11. júna 2024. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril predložiť návrhy v zmysle príslušných ustanovení rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky.
Pán predseda, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

11.6.2024 o 14:04 hod.

Ing.

Ľubomír Vážny

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:08

Ivan Štefunko
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené dámy a vážení páni, pán predsedajúci, veľmi pekne ďakujem za slovo.
Ja osobne vystupujem k tomuto návrhu zákona už asi štvrtý alebo piatykrát po všetkých čítaniach a, žiaľ, alebo našťastie, vystupujem aj k tomu teraz z dôvodu toho, že pani prezidentka vrátila tento veľmi dôležitý a strategický návrh pre Slovenskú republiku naspäť na prerokovanie. Musím sa priznať, že ho kritizovala z veľkej časti z toho hľadiska alebo z toho pohľadu, ako sme ho kritizovali aj my a skúsim zhrnúť to, čo vlastne kritizovala pani prezidentka a skúsim povedať a predpokladať niektoré dôvody, ktoré k tomu mala.
Prvá vec je skrátené legislatívne konanie. Ja už som to hovoril aj v minulosti, že Progresívne Slovensko si váži toto plénum, túto Národnú radu, túto inštitúciu, a skrátené legislatívne konanie by mal byť výnimočný, výnimočná procedúra, keď, nazvime to, ľudovo sa hovorí, že keď horí, keď treba niečo rýchlo upraviť, keď treba sa pozrieť na nejakú situáciu z momentálneho hľadiska, kdežto aj zákon, ktorý má v svojom mene strategická investícia alebo teda stratégia, znamená to, že niečo je strategické, dlhodobé, niečo, nad čím sa musíme zamyslieť, musí to byť prioritou, musí to byť niečím, čo vlastne bude spájať celú spoločnosť a toto plénum, resp. táto koalícia sa rozhodla strategické investície schváliť akože v zrýchlenom konaní. A my si myslíme, že to je teda dosť vážny problém a preto sme to kritizovali a stotožnila sa s tým aj pani prezidentka.
Zároveň kritizovala aj širokú definíciu strategických investícií. To isté sme robili aj my. Skrátka do tohto pléna prišiel zákon, ktorý sa neskôr s pozmeňujúcimi návrhmi štyri alebo päťkrát opravoval. Aj to naznačuje, že prečo sa to nemá robiť v skrátenom legislatívnom konaní. Prišiel zákon, ktorý určoval za strategickú investíciu niečo, čo je výdavok nad 100 miliónov eur. To znamená niečo veľké, niečo, čo je naozaj strategické, nie je to len nejaká vylobovaná, vylobovaný kolotoč od SNS, ale je to niečo strategické pre túto krajinu, ktorá presahuje jedno volebné obdobie, ktoré tu bude, strategická investícia, ktorá sa vybuduje za niekoľko rokov a možno aj za niekoľko volebných období a zlepší infraštruktúru tohoto, tejto krajiny.
Ale nie, urobilo sa to tak, že nakoniec ste si odhlasovali, vážená vládna koalícia, zníženie sumy na strategickú investíciu zo 100 na 50 miliónov eur. To znamená, že hneď definícia strategickej investície vlastne zažila defláciu alebo infláciu, alebo ako to povedať v tomto prípade, a skrátka strategickou investíciou môže byť hocičo.
Zároveň sa stalo aj to, že už to nemusí byť len vo vlastníctve štátu. Sociálni demokrati a ľavičiari už nechcú dotovať alebo budovať verejnú infraštruktúru, ale chcú už pomáhať aj zmiešanému vlastníctvu, čo mi pripadá teda, teda zvláštne. Viem si predstaviť dôvody, dokonca na výboroch sme sa aj o niektorých rozprávali, ale neviem, prečo by sme my mali dotovať a určovať za strategickú investíciu niečo, kde má záujem aj súkromný kapitál. My si potrebujeme vybudovať verejnú infraštruktúru. Tá, ktorá bude slúžiť, ako som povedal, generáciami aj do budúcnosti.
A zároveň pani prezidentka kritizovala aj širokú alebo, alebo veľmi striktnú definíciu investičných projektov z hľadiska vyvlastňovania. To znamená, že je veľmi zložité pre vlastníka pôdy alebo toho, kde tá strategická investícia má stáť, si obrániť svoje vlastnícke práva, čo je naozaj vážny problém a teda držím vám palce, keď budete aplikovať toto prelomené veto a budú vám ľudia, ktorí si zdedili svoje pozemky, sa sťažovať, že na nich stojí niečo, čo teda vybrala SNS, že tam má byť ich politický pomník.
No a zároveň, samozrejme, aj v tomto zákone ste urobili prílepky, to znamená, že ste tam prilepili veci, ktoré vlastne v skutočnosti ani so zákonom až tak nesúvisia, od verejného obstarávania cez zmenu menovania predsedu Úradu pre územné plánovanie.
Skrátka, vážení kolegovia, vážené kolegyne, takto sa to skrátka nerobí, takto sa strategicky neuvažuje. Ja tu nechcem mudrovať. Určite skrátka mnohí z vás máte aj v hlave definíciu, čo znamená stratégia a čo znamená strategické investovanie a teda nemôžem si odpustiť takú poznámku, že vy to robíte v zásade naschvál, aby nebola diskusia o tom, čo má byť zámer a strategické uvažovanie o budúcnosti tejto krajiny a máte už proste v šuflíku mnohé veci, ktoré si chcete za posledné alebo teda za posledné tri roky vašej vlády uskutočniť. Ale ten váš politický pomník možno bude síce ako kebyže vystavaný alebo roz... rozstavaný, ale, ale neviem, že či bude na tom konsenzus a neviem, že či tie ďalšie generácie, ktoré budú prichádzať za vami, a nielen tie politické, ale aj tie občianske, že či vám budú ďakovať za to, že proste cesta nebude viesť nikam, alebo že či skončí niekde, ako sa to nedávno stalo pri, pri slávnej odbočke z diaľnice, že či proste nebudete narýchlo robiť strašne veľa vecí, ktoré v skutočnosti táto spoločnosť nepotrebuje atď.
To znamená, že ja vás, ja vám, vás prosím, ak to môžem takto povedať, skúste do budúcnosti strategické veci robiť strategickým premýšľaním, skúste sa radiť aj s opozíciou špeciálne, keď sa tie projekty budú týkať aj ich pôsobenia, lebo teda verím, že tu nebudete navždy a ako Progresívne Slovensko sme vám sľubovali, že vieme podporiť veci, ktoré sú, nazvime to, cez volebné obdobie, projekty týkajúce sa vzdelávania, zdravotníctva, infraštruktúry atď. Sme tá opozícia, ktorá vie stlačiť gombík aj za váš návrh, sme to aj dokázali, ale nie narýchlo, nie zbesilo, nie nekoncepčne a nie bez diskusie.
Takže myslím si, že Progresívne Slovensko ako klub bude k tomuto postupovať, tak ako v minulosti, veľmi kriticky a máme vážne výhrady k tomu, aby ako ste tento proces zvládli.
Ďakujem veľmi pekne. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.6.2024 o 14:08 hod.

Mgr.

Ivan Štefunko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:16

Ondrej Dostál
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, podobne ako pri predchádzajúcom bode chcem povedať, že aj ja osobne, aj poslanecký klub SaS sa stotožňuje s pripomienkami pani prezidentky a bude hlasovať proti opätovnému schváleniu zákona o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete.
Pani prezidentka vyčíta tomuto schválenému zákonu viaceré z vecí, ktoré mu vyčítali aj opoziční poslanci v rozprave v prvom a druhom čítaní, a vyčíta mu aj viaceré z vecí, ktoré tomuto návrhu alebo teraz už zákonu vyčítali pripomienky aj hromadné pripomienky v rámci medzirezortného pripomienkového konania. A ja som sa k tomuto návrhu vyjadroval ako spoluiniciátor v jednej z hromadných pripomienok. Bolo tam aj rozporové konanie, ale samozrejmé, že predkladatelia si s tými pripomienkami ťažkú hlavu nerobili, rovnako ako si nerobili ťažkú hlavu s pripomienkami a výhradami, ktoré sme prezentovali v rámci rozpravy, rozpravy v prvom čítaní aj v druhom čítaní, no a predpokladám, že podobne si nebudú robiť ťažkú hlavu ani s pripomienkami a výhradami pani prezidentky.
Tento zákon neodôvodnene zasahuje do vlastníckych práv vlastníkov nehnuteľností a do procesných práv účastníkov konaní, či už vyvlastňovacieho, alebo, alebo konaní, konaní o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, územného a stavebného konania. Nakoniec aj do procesu verejného obstarávania zasahuje spôsobom, ktorý obmedzí kontrolu a transparentnosť procesu verejného obstarávania pri strategických investíciách, a to všetko v mene deklarovaného urýchlenia realizácie strategických, strategických investícií, pričom už dnes máme niekoľko zákonov, ktoré akoby urýchľujú všetky tie procesy oproti, proti normálnemu postupu, zákon o významných investíciách, zákon o niektorých opatreniach, mimoriadnych opatreniach pri výstavbe diaľnic a stále to nestačí. Tak miesto toho, aby sa, aby sa zefektívnili procesy, tak vlády vedené SMER-om neustále prichádzajú s novými a s novými zásahmi do vlastníckych práv a s novými a s novými obmedzeniami procesných práv účastníkov konania, ako nakoniec upozorňuje aj pani prezidentka.
Aj v tomto, aj pri schvaľovaní tohto zákona boli porušené legislatívne pravidlá, bolo skrátené medzirezortné pripomienkové konanie, hoci na skrátenie neexistovali žiadne reálne a zákonom alebo legislatívnymi pravidlami vlády predpokladané dôvody. Rovnako bol v skrátenom legislatívnom konaní schválený aj celý tento zákon na pôde parlamentu. Opäť bez toho, aby existovali, existovali zákonom o rokovacom poriadku predpokladané dôvody pre skrátenie legislatívneho konania. V druhom čítaní tam bol pripojený prílepok. V druhom čítaní tam boli urobené zmeny, ktoré, ako tu už aj pán poslanec Štefunko upozornil, menia charakter tých investícií, na ktoré sa má zákon vzťahovať, rozvoľňujú to a umožňujú tam nielen verejné investície zahrnúť, ale aj investície, ktoré sú súkromné alebo teda s významnou účasťou súkromného sektora.
A teraz bolo tu zdôvodňované, že, že musíme rýchlo, lebo to, lebo to nepočká. Keby sa šlo riadnym legislatívnym procesom, tak by na tejto schôdzi sme nerokovali o vetovanom zákone, ale rokovali by sme v druhom čítaní normálnym procesom bez akéhokoľvek porušenia legislatívneho procesu, by sme v druhom čítaní rokovali o tom návrhu zákona, niekedy možno tento týždeň by ten návrh zákona bol koaličnou väčšinou schválený a novozvolený prezident pán Pellegrini by ho podpísal. Čiže by nadobudol účinnosť niekedy zhruba vtedy, keď aj takýmto spôsobom za cenu znásilnenia legislatívnych pravidiel ten, ten zákon nadobudne účinnosť. Čiže je úplne zjavné, že nič tak strašne nehorelo. Keby to bolo naozaj tak, že to, že to horí, no tak sme sa, sme sa mali, mali stretnúť na nejakej mimoriadnej schôdzi Národnej rady, kde by sme o tom zákone rokovali, pretože hneď po vete pani prezidentky by sme, by sme potrebovali ho schváliť. Zjavne to tak nie je, zjavne sa mohlo ísť riadnym legislatívnym procesom, akurát, akurát nebola vôľa, no a prečo, prečo niečo neskrátiť, keď máte parlamentnú väčšinu a môžete si odhlasovať, že niečo skrátite.
Takže len zopakujem, plne sa stotožňujem s tým, čo vo svojom vete napísala pani prezidentka, a budem hlasovať proti opätovnému schváleniu zákona o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete a rovnako bude hlasovať aj poslanecký klub SaS.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.6.2024 o 14:16 hod.

Mgr.

Ondrej Dostál

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 14:24

Ján Mažgút
Skontrolovaný text
Zobrazit prepis
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, dovoľte mi, prosím, ako navrhnutému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o výsledku prerokovania zákona z 21. mája 2024, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 284/2014 Z. z. o Fonde na podporu umenia a o zmene a doplnení zákona č. 434/2010 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva kultúry Slovenskej republiky v znení zákona č. 79/2013 Z. z. v znení neskorších predpisov, vrátený prezidentkou Slovenskej republiky na opätovné prerokovanie Národnou radou Slovenskej republiky, tlač č. 349.
Prezidentka Slovenskej republiky v zmysle článku 102 ods. 1 písmeno o) Ústavy Slovenskej republiky vrátila zákon z 21. mája 2024, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 284/2014 Z. z. o Fonde na podporu umenia a o zmene a doplnení zákona č. 434/2010 Z. z. o poskytovaní dotácií v pôsobnosti Ministerstva kultúry Slovenskej republiky v znení zákona č. 79/2013 Z. z. v znení neskorších predpisov na opätovné prerokovanie Národnou radou. Vo svojom rozhodnutí z 28. mája 2024 uviedla dôvody na vrátenie zákona a v časti 3 navrhla, aby Národná rada pri opätovnom prerokovaní zákon neprijala ako celok.
Predseda Národnej rady rozhodnutím č. 359 z 29. mája 2024 pridelil predmetný vrátený zákon na prerokovanie Ústavnoprávnemu výboru a výboru pre kultúru a médiá.
Ústavnoprávny výbor uznesením č. 109 zo 7. júna 2024 odporučil Národnej rade Slovenskej republiky po opätovnom prerokovaní zákon vrátený prezidentkou Slovenskej republiky schváliť.
Výbor pre kultúru a médiá uznesením č. 24 z 10. júna 2024 odporučil Národnej rade Slovenskej republiky po opätovnom prerokovaní zákona, vrátený prezidentkou Slovenskej republiky schváliť s pripomienkami. Gestorský výbor odporučil Národnej rady, rade po opätovnom prerokovaní uvedený zákon schváliť v pôvodnom znení s pozmeňujúcim návrhom týkajúcim sa zmeny účinnosti podľa § 90 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady.
Spoločná správa výborov Národnej rady o prerokovaní predmetného zákona, tlač 349a, bola schválená uznesením gestorského výboru č. 29 z 11. júna 2024. Gestorský výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov a poveril ma, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania výborov.
Pán predsedajúci, ďakujem, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

11.6.2024 o 14:24 hod.

Mgr.

Ján Mažgút

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video