19. schôdza

10.9.2024 - 3.10.2024
 
 
Loading the player...

Prosím povoľte Vášmu prehliadaču prehrávať videá vo formáte flash:
Google Chrome | Mozilla Firefox | Internet Explorer | Edge

Vystúpenie s faktickou poznámkou

24.9.2024 o 18:29 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video
 
 
 

Vystúpenia

Zobraziť vystúpenia predsedajúceho
 
 

Vystúpenie v rozprave 18:14

Gábor Grendel
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci.
Predkladáme návrh na zvolenie poslanca Michala Šipoša za predsedu výboru pre regionálny rozvoj, a to z nasledovných dôvodov. Odvolanie Michala Šipoša z tohto postu v júni na júnovej schôdzi parlamentu považujeme za účelové rozhodnutie parlamentnej väčšiny, ktorou disponuje vládna koalícia. Koalícia sa rozhodla Michala Šipoša odvolať ako predsedu výboru preto, lebo sa jej nepáčilo, že ako predseda výboru pre regionálny rozvoj prerušil rokovanie tohto výboru. Počujete dobre. Vládna koalícia odvolala predsedu výboru preto, lebo prerušil rokovanie výboru. Preruše...
=====
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

24.9.2024 o 18:14 hod.

Mgr.

Gábor Grendel

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:29

Gábor Grendel
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
páčilo, že ako predseda výboru pre regionálny rozvoj prerušil rokovanie tohto výboru. Počujete dobre. Vládna koalícia odvolala predsedu výboru preto, lebo prerušil rokovanie výboru.
Prerušenie rokovania akéhokoľvek výboru je bežnou kompetenciou predsedajúceho či vo výbore, alebo v pléne Národnej rady. Andrej Danko dnes dvakrát prerušil rokovanie pléna. Podľa nás bezdôvodne, kvôli našim tričkám, on bude tvrdiť opak, že využil svoju kompetenciu z rokovacieho poriadku. Teraz kto to rozsúdi? Navrhnete ho odvolať? Lebo urobil to isté, čo urobil Michal Šipoš, prerušil rokovanie Národnej rady. Dvakrát. Dokonca nie výboru, ale Národnej rady. Ak sa vládnej koalícii nepáči takáto kompetencia, že niekto môže prerušiť rokovanie výboru, môžete navrhnúť zmenu rokovacieho poriadku, či už zákona o rokovacom poriadku v Národnej rade, máte tu väčšinu, alebo rokovacieho poriadku výboru pre regionálny rozvoj, aj tam máte väčšinu, žiaden problém. Ak sa vám táto kompetencia predsedu výboru nepáči, zmeňte rokovací poriadok. Buď zákon, alebo rokovací poriadok výboru. Ale vy ste nič také neurobili. Vy ste nezmenili rokovací poriadok ani Národnej rady, ani výboru pre regionálny rozvoj. A podľa mňa práve to, že ste to neurobili, vás usvedčuje z toho, že ste Michala Šipoša vôbec neodvolali preto, lebo využil kompetenciu, ktorou disponuje každý predseda výboru a každý predsedajúci aj tu v pléne Národnej rady. To, že ste túto kompetenciu nechali aj v zákone o rokovacom poriadku, aj v rokovacom poriadku výboru, vás usvedčuje z toho, že odvolanie Michala Šipoša bolo účelové. Rovnako ako na tej istej schôdzi ste účelovo odvolali Máriu Kolíkovú ako predsedníčku výboru pre kontrolu SIS za to, že zmenila termín rokovania výboru. Rovnaká účelová, prepáčte za výraz, ale blbosť. A vy to musíte vedieť.
Opäť je to kompetencia, ktorou disponuje každý predseda každého výboru. Nielen na Slovensku, hocikde vo svete. Ani túto kompetenciu ste nezrušili ani v zákone, ani v rokovacích poriadkoch jednotlivých výborov, pretože je úplne normálne, že keď zvoláte nejaké rokovanie výboru a zistíte, že sa tam bijú termíny s inými výbormi, tak zmeníte termín rokovania výboru. Takže aj toto vás usvedčuje z toho, že tak ako účelovo ste odvolali Michala Šipoša, rovnako účelovo aby ste demonštrovali svoju silu, ste odvolali Máriu Kolíkovú. A rovnako účelovo ste potom teraz na septembrovej schôdzi odvolali podpredsedu parlamentu Michala Šimečku, ktorému ste vyčítali veci, ktoré sa stali dávno pred tým, ako bol Michal Šimečka zvolený za podpredsedu parlamentu. To boli informácie, to boli udalosti, ktoré sa stali dávno pred tým, ako bol zvolaný, zvolený do Národnej rady. Takže opäť sami sa usvedčujete z toho, že vaše kroky pri deštrukcii demokratických zvyklostí, že opozícii patrí jedno miesto podpredsedu Národnej rady a niektoré miesta predsedov výborov, že tieto zvyklosti vás otravujú a že demokracia je pre vás len prekážkou pri výkone vašej moci.
Z tohto dôvodu teda opätovne navrhujeme za predsedu výboru pre regionálny rozvoj pána poslanca Michala Šipoša.
Ďakujem za pozornosť. (Potlesk.)
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

24.9.2024 o 18:29 hod.

Mgr.

Gábor Grendel

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:29

Mária Kolíková
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán poslanec, aj za zhrnutie. Áno, je to presne tak, či už je to odvolanie Michala Šipoša ako predsedu výboru pre verejnú správu alebo je to nakoniec aj moje odvolanie ako predsedníčky kontrolného výboru SIS, ale nakoniec aj odvolanie Michala Šimečku ako podpredsedu parlamentu, to sú jednoducho teraz tri vážne kamienky z mozaiky, že z demokracie v parlamente sa stáva fraška. A opozícia nesmie ustúpiť. Nesmie ustúpiť zo svojej pozície. Nesmie tam nominovať žiadnych nových ľudí, žiadnych nových ľudí. Lebo je to dôležitý odkaz do budúcna, že toto si koalícia nesmie dovoliť. A keď toto spraví, že si bude vymýšľať dôvody, aby kádrovala predstaviteľov opozície, tak nebude mať tie výbory obsadené, nebude mať obsadenú pozíciu podpredsedu parlamentu, aby to bolo jednoznačne zrejmé pre verejnosť, aby verejnosť nebola klamaná, že jednoznačne opozícia jednoducho za tým stojí. Toto sú vymyslené dôvody, a vy tu z demokracie robíte frašku.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

24.9.2024 o 18:29 hod.

Mgr.

Mária Kolíková

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:29

Jozef Pročko
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Odvolanie Miša Šipoša aj pani Kolíkovej a následne teda aj Michala Šimečku je klasická ukážka sily, ako ukázať, že pozrite, my jednoducho vieme, ako na to, keď nebudete poslúchať. My si urobíme tak, ako chceme my. No a klasický príklad je napríklad, ja vrátim sa k tomu Mišovi, Michalovi Šimečkovi. Odvolali ho preto, lebo naozaj akože jeho rodina brala nejaké dotácie, no a oni majú medzi sebou (povedané so smiechom) teraz, zvolili si šéfa, šéfa výboru pre kontrolu SIS, človeka, ktorý, ktorého rodina berie dotácie, pretože manželka je šéfka neziskovej organizácie a on to ako politik predal teda tú funkciu. A toto im už nevadí. Im už nevadí, že jedného sme odvolali za to, že jeho rodina brala dotácie a druhého, druhý môže dostať dotácie a nie malé dotácie. Tí dostali za niekoľko rokov a on dostal za jeden rok 337-tisíc či 370, presne si už nepamätám, ale vyše 300-tisíc.
Čiže toto je to farizejstvo. A takéhoto človeka zvolia na kontrolu SIS. Človeka, ktorý pred voľbami manipulatívne vytváral videá, v ktorých klamal, inšpiroval. Takýto konšpirátor bude kontrolovať SIS. Mária Kolíková vadila, pretože povedala, že sa jej nepáči, ako to riadia. Mišo Šipoš prerušil schôdzu. To je, to je tak absurdné, to je, každý normálny človek musí vidieť, že my tu máme šéfa na kontrolu SIS konšpirátora, ktorý klame a zavádza a má kontrolovať tých, ktorí nám majú dávať informácie na našu ochranu. To je, to je strašné.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

24.9.2024 o 18:29 hod.

Mgr.

Jozef Pročko

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:29

Juraj Krúpa
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci.
A ďakujem, Gábor, za tvoje vystúpenie. Myslím si, že bolo jasné a trefné. Keď sa tu budeme baviť o rokovacom poriadku, o právach a kompetenciách predsedu výboru, ktoré mu vyplývajú z toho rokovacieho poriadku, keď tieto práva alebo tieto kompetencie sú používané, pretože na to má každý predseda právo, a za toto bude odvolaný jeden alebo ďalší, alebo ktokoľvek, ktorýkoľvek iný predseda, tak sa dostávame do situácie, že táto vláda si robí zo zákonov trhací kalendár. Zo všetkých zvyklostí, zo všetkých hodnôt, zo všetkých princípov, na ktorých tento parlament ešte ako-tak v minulosti fungoval, ako-tak. Toto tu už od týchto momentov neplatí. Boli porušené zásady, ktoré jasne dokazujú, že akým spôsobom pristupuje táto vláda k dohodám a vôbec k princípom parlamentarizmu ako-takého, ktorý znásilňuje a zneužíva ho pre vlastný politický boj.
A ja sa pýtam, že dobre, tak teraz tu máme odvolaného jedného predsedu výboru, druhého predsedu výboru, podpredsedu parlamentu, lebo dedo, lebo mama, lebo neviem čo a tam ten prerušil schôdzu a tak ďalej, tak kto bude ďalší? To budeme takto tu akože kádrovať opozíciu, že kto môže a kto nemôže, kto sa znepáči, kto proste jednoducho začne vadiť, lebo bude neviem aký, onaký? Takto to je len dôkaz toho, tých operitatívnych sklonov tejto vládnej koalície.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

24.9.2024 o 18:29 hod.

PhDr.

Juraj Krúpa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie s faktickou poznámkou 18:29

Gábor Grendel
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem za všetky faktické poznámky. Áno, toto je obraz vládnej koalície. To, že výbor pre kontrolu Slovenskej informačnej služby ovládla vládna koalícia a že tajnú službu teda nekontroluje opozícia, ale koalícia, to je vizitka vládnej koalície. To, že výbor pre regionálny rozvoj nemá opozičného predsedu, lebo tento predseda bol úplne účelovo odvolaný za to, že prerušil rokovanie výboru, je takisto vizitkou vládnej koalície. To, že parlamentná väčšina odpálila opozičného podpredsedu parlamentu za veci, ktoré sa stali pred jeho vstupom do politiky, to je tiež vizitka vládnej koalície. A úlohou opozície nie je vylepšovať obraz vládnej koalície, ten obraz, ktorý si o sebe vládna koalícia maľuje.
Takže áno, súhlasím s tým, že túto hru nemáme hrať, máme ju odmietnuť a nemáme nikoho iného navrhovať za tieto účelovo odvolané miesta, ako ľudí, ktorí tieto miesta zastávali.
Takže ďakujem ešte raz za všetky faktické poznámky v tomto duchu, absolútne s nimi súhlasím.
Skryt prepis

Vystúpenie s faktickou poznámkou

24.9.2024 o 18:29 hod.

Mgr.

Gábor Grendel

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

18:29

Samuel Migaľ
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci.
Vážené kolegyne a vážení kolegovia, návrhom zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 315/2001 Z. z. o Hasičskom a záchrannom zbore v znení neskorších predpisov, reaguje na dva okruhy problémov, ktoré sa týkajú právnej úpravy služobných rovnošiat a tiež výpočtu priemerného týždenného služobného času príslušníkov Hasičského a záchranného zboru a Horskej záchrannej služby.
Cieľom úpravy prvého okruhu je dorovnať nároky príslušníkov Hasičského a záchranného zboru týkajúce sa poskytovania služobných rovnošiat s príslušníkmi Policajného zboru a zvýšiť výšku týchto nárokov aj z dôvodu inflácie, v dôsledku ktorej sa hodnota niektorých súčastí rovnošiat zdvojnásobila. Cieľom úpravy druhého okruhu je spresniť výpočet priemerného týždenného služobného času príslušníkov. V pravidlách pre výpočet sa upravuje, ktorý čas sa považuje za čas výkonu štátnej služby a ktorý čas sa považuje za čas odpočinku, a tiež ktorý čas sa do výpočtu nezahŕňa.
V skratke toľko, pán predsedajúci, prosím, otvorte rozpravu.
Skryt prepis

24.9.2024 o 18:29 hod.

Mgr.

Samuel Migaľ

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

18:29

Michal Bartek
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem veľmi pekne za slovo.
Vážený pán predseda, dovoľte, aby som ako spravodajca predniesol túto spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Samuela Migaľa na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 315/2001 Z. z. o Hasičskom a záchrannom zbore v znení neskorších predpisov, tlač 420a, druhé čítanie. Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade spoločnú správu výborov.
Národná rada uznesením č. 332 z 12. 6. 2024 pridelila návrh poslanca Národnej rady, tlač 420a, na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru, výboru pre financie a rozpočet, výboru pre obranu a bezpečnosť ako gestorskému výboru. Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko. Výbory Národnej rady, ktorým bol návrh zákona pridelený, zaujali nasledovné stanoviská:
- ústavnoprávny výbor odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi;
- výbor pre obranu a bezpečnosť odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi;
- výbor pre financie a rozpočet odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Z uznesení výborov Národnej rady vyplývajú pozmeňujúce návrhy, ktoré sú uvedené pod bodom III tejto správy. Gestorský výbor na základe stanovísk vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III tejto správy a v stanoviskách poslancov vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča hlasovať takto: o bodoch č. 1 až 5 hlasovať spoločne a tieto schváliť. Zároveň odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe. Gestorský...
=====
Skryt prepis

24.9.2024 o 18:29 hod.

Michal Bartek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:44

Michal Bartek
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
...poslancov vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča hlasovať takto o bodoch číslo 1 až 5 hlasovať spoločne, a tieto schváliť. Zároveň odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe. Gestorský výbor určil spoločného spravodajcu výborov, teda mňa, vystúpiť na schôdzi Národnej rady k uvedenému návrhu zákona v druhom a treťom čítaní predniesť spoločnú správu výborov a odôvodniť návrh a stanovisko gestorského výboru. Spoločná správa výborov k návrhu poslanca Národnej rady (tlač 320a) bola schválená uznesením Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť č. 46 na svojej 24. schôdzi.
Ďakujem veľmi pekne, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

24.9.2024 o 18:44 hod.

Michal Bartek

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video

Vystúpenie v rozprave 18:44

Juraj Krúpa
Text neporovnaný so zvukovým záznamom, bez jazykovej kontroly
Zobrazit prepis
Ďakujem, pán predsedajúci. Tento zákon alebo tento návrh zákona, tu máme už teda druhé čítanie, teda druhú schôdzu, a ja som vnímal to, že predkladateľ vníma negatívne to, že nie všetci sa k tomu, tomuto návrhu zákona pridávajú. Myslím si, že to miestami bolo možno brané aj nejak osobne alebo tak som si všimol teda na výbore, že to nebolo brané tak akože dosť, no keby som povedal. No, jednoducho bol to, boli tam také určité výhrady, že opozícia vyslovene ide tvrdohlavo proti všetkým koaličným návrhom, že sa odmieta podieľa aj na zlepšení situácie hasičov.
Ja neviem, či ste dostali, ale dostal som sa k otvorenému listu hasičov, ktorí napísali k návrhu tohto zákona. Ak dovolíte, ja vám ho prečítam.
Čiže, vyjadrenie hasičov k navrhovanej novele zákona, ktorá dopĺňa § 97 o nový ods. 3. Už niekoľko rokov stovky hasičov po celom Slovensku podúvajú žaloby voči Slovenskej republike z dôvodu porušovania Európskej smernice 2003/88 a nesúladu slovenskej legislatívy, čiže zákona 315 s uvedenou smernicou. Slovenské súdy už v stovkách prípadov právoplatne rozhodli a dali za pravdu príslušníkom Hasičského a záchranného zboru. Problém spočíva v tom, že zásahoví hasiči slúžia každý tretí deň 24-hodinovú službu, z ktorej sa im však do odpracovaných hodín započítava len 16 hodín a zvyšných 8 hodín sa v rozpore so smernicou a rozhodnutiami súdov do odpracovaných hodín vôbec nezapočítava. Z tohto dôvodu tak hasiči trávia na pracovisku neúmerne dlhý čas, čo má výrazný vplyv na ich súkromný život a zdravie. Napríklad, pri 30-dňovom kalendárnom mesiaci, hasič si odslúži, hasič si odslúži 10 zmien, čiže 10 zmien po 24 hodín je 240 hodín za mesiac, pričom započítaných odslúžených hodín má len 160. Bohužiaľ, namiesto toho, aby sa problém vyriešil, prichádza návrh zákona, ktorým sa snaží opäť umelo nezapočítavať niektoré ďalšie zložky služobného času príslušníkom Hasičského záchranného zboru do odslúžených hodín, čo je opäť v rozpore s európskou smernicou, ale naprík alebo napríklad aj v rozpore so Zákonníkom práce, čo výrazne znevýhodňuje a diskriminuje príslušníkov Hasičského záchranného zboru. Tí sú nasadzovaní dennodenne pri množstve mimoriadnych udalostí nasadzujú svoje vlastné životy, aby pomáhali a chránili životy, zdravie a majetok občanov, a pritom Slovenská republika v zastúpení Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky nerieši a úplne ignoruje stovky právoplatných rozhodnutí súdov a dokonca navrhovanou legislatívou sa snaží ešte zhoršiť už i tak vážnu situáciu v Hasičskom a záchrannom zbore. Že toto je otvorený list hasičov, ktorý bol poslaný. Predpokladám, neviem, či ste ho aj vy dostali, ale predpokladám, že aj vám ho posielali, kde hasiči vyjadrujú svoje výhrady voči tomuto návrhu novely zákona 315.
Je, ja si uvedomujem, že to je problém, ktorý tu už máme asi 20 rokov, ktorý nevieme vyriešiť aj vzhľadom na to, že počty hasičov sú nedostatočné, a tým pádom vlastne tí hasiči, ktorí slúžia, tak musia ako keby kompenzovať ten nedostatočný personál, a takto ťahať tieto služby. Ale čo je ešte smiešne, trápnosmiešne je, že za hodinu pohotovosti dostáva hasič, pokiaľ nie je nasadený pri nejakom požiari 1,75 za hodinu, čo znamená, že odpracovanú pohotovosť, ktorú odpracujú. dostanú za ňu, že 14 euro a potom, zvyšných 8 hodín vám nezaplatia nič. Čiže títo hasiči, sú naozaj, že zneužívaní. Nie je tu nikto schopný riešiť tento problém, a tak ako aj ja vnímam ten zákon, tento problém vôbec nerieši, teda tá, tento návrh novely zákona.
Je tu viacero možností ako by sa to dalo riešiť, ale nikto sa tým nechce zaoberať. Dokonca to je nadstavené tak, že ministerstvu vnútra vyhovuje táto situácia, pretože tie žaloby, ktoré tí hasiči dávajú a tie kompenzácie, ktoré za to dostávajú, keďže tie súdy vyhrávajú, keďže tu je evidentné porušovanie Zákonníka práce, evidentné porušovanie smernice Európskej únie a tak ďalej, a tak ďalej, tak dostávajú tie kompenzácie. Ale niekto múdry si vyrátal na ministerstve vnútra, že to je lacnejšie, ako keby to mali riešiť komplexne. Takže nehávajú hasičov na holičkách, a nie, a nie, nie sú schopní riešiť tento problém. Ja priznávam, že to je dlhodobejší problém, že to nie je problém, ktorý tu nastal teraz, hovorím, je to problém, ktorý tu máme, že 20 rokov. A prepáčte, z toho bol 13 rokov pri moci SMER. A ste tu znova, a neviete to vyriešiť.
Takže ja to považujem naozaj za návrh novely, ktorý celú túto situáciu nerieši. V podstate sa snaží len zakryť tento problém nejakou úpravou, aby to nebolo takto viditeľné. Ale tí hasiči si veľmi dobre uvedomujú situáciu ako takú. Čo mňa mrzí, je, že hasičov máme vždy za hrdinov, keď ich je treba. Keď sú nasadení, nasadzovaní pri živelných pohromách ako teraz, boli povodne, sú pozívaní premiérovi, prezidentovi, všetci im ďakujú. Sme na nich hrdí, keď ich vysielame do zahraničia, že chodili napríklad pomáhať hasiť požiare v Grécku alebo vo Francúzsku alebo niekde inde. Vždy sú milo vítaní. Vždy sme na nich, akože sa chválime tým, že čo všetko robia. Ale keď pre, máme pre nich riešiť problém ktorý tu je komplexný a dlhodobý, tak sa ho snažíme kopnúť pod koberec.
A ešte ako čerešnička na torte, si predstavte, že tu máme ďalšiu vec, čo vyšla najavo na ministerstve vnútra, a to je ten pofidérny nákup hasičskej techniky za tých 46 miliónov eur, ktorý dostane firma, ktorá hasičské autá v živote nerobila. Máte X iných firiem. Máte Volvo, Scaniu ja neviem. Je X iných firiem, ktoré hasičské autá bežne robia a viem, že tam napríklad aj niektoré tie komponenty tej techniky boli vyradené z toho výberového alebo toho, z toho tendra, z toho verejného obstarávania len preto, aby niektoré firmy alebo niektorá firma spĺňala tieto podmienky. Dokonca sa aj sa vie, že ministerstvo vnútra sa snažilo potom to nejakým spôsobom kompenzovať a dokúpiť túto techniku v separátnom tendri, čo museli následne zrušiť, pretože videli, že to je problematické. Takže namiesto toho, aby to vozidlo hasičské bolo vybavenou komplexnou technikou, tak chceli na to hasičské vozidlo, ktoré idú nakúpiť ešte dať prívesný vozík s tou technikou, ktorá nebude súčasťou tých, tých vozidiel, ktoré boli nakúpené, tak ich chceli nakúpiť extra a dať na to prívozný vozík, prívesný vozík. Hej? Takže takýmto spôsobom sa pristupuje k hasičom. Ja si myslím, že môžete teraz hovoriť a môžete sa nimi chváliť aj pri povodniach a tak ďalej, že veľa priateľov si medzi hasičmi táto vládna koalícia nezískala. Naopak.
Ďakujem.
Skryt prepis

Vystúpenie v rozprave

24.9.2024 o 18:44 hod.

PhDr.

Juraj Krúpa

Videokanál poslanca
Zobraziť prepis Poslať e-mailom Stiahnut video